Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)

14-11-2018 22:19 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!

Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.

Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:


Tot snel!


NaamLeeftijd V / MKindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Antje28 / 30tweede20 juli?12-12 eerste echo....
Vera9930/32eerste19 juliMeisje....
Novaatje7939/37vierde29juliJongen/....
MomtoBe226/30tweede15juli??10-12 eerste echo....
Dhana28/28eerste25juli?11-12 eerste echoMA juli
Stacey8632/32derde29juliJongen12/11 echomk 2015
Rein198632/32eerste22juli.........iui
SantaMaria38/32 tweedenog onbekend....18 december echo....
Citroentaartje8831/32eerste21 juli.... 6 maart 20 wekenecho....
Naniene28/30tweede29 julijongen 8 januari termijnecho....
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Afgelopen donderdagochtend is onze dochter geboren. We hebben 1 dagje in het ziekenhuis moeten blijven voor de controles van de suikerwaardes van dochter, maar die hield ze super goed zelf onder controle en we mochten gisterochtend thuiskomen.

Heel veel succes jullie met de laatste loodjes!!

@novaatje die mijlpaal is zo fijn! Ze mag nu gewoon komen :)
anoniem_379079 wijzigde dit bericht op 25-07-2019 23:08
Reden: Herkenbaarheid op lange termijn
20.27% gewijzigd
Wauw de eerste baby, gefeliciteerd momtobe met jullie meisje! Hoe gaat t nu en hoe voel jij je? Hoe vindt jullie andere kindje het (ik weet even niet of dat een jongen of meisje is?).

We vieren hier vandaag de tweede verjaardag van dochter alvast want zij is jarig in de week dat ik uitgerekend ben. Verder alles rustig ik ben maandag 37 weken.
Van harte gefeliciteerd MomtoBe2! Leuk, de eerste baby van de groep. Wat fijn dat jullie nu thuis zijn. :D Ben ook benieuwd hoe het verder gaat! :)

En Naniene, alvast gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd momtobe! Wat fijn om te lezen dat alles goed is gegaan. Nu lekker genieten!

Hier sinds vannacht ook veel last van maagzuur, nog niet eerder last van gehad... terwijl ze al wel ingedaald zou zijn! hopelijk verdwijnt het ook weer zo snel als het is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Het gaat hier super goed heerlijk genieten! De borstvoeding kwam wat lastig op gang maar dankzij m’n super kraamhulp is het gelukt :-) de hoop is dat de kolf morgen of overmorgen weer terug naar het bureau kan.

Ik voel me zelf heel goed. Het herstel van de bevalling gaat ook super :)

Onze andere zoon is helemaal trots die wil de hele dag met haar knuffelen. Hij vind het wel lastig dat ik nu veel tijd kwijt ben aan het voeden en alleen nog maar boven ben waardoor ik het contact met hem wel mis, maar als de voeding nu goed op gang gaat komen dan kan ik ook weer wat meer bezig zijn met hem. Mijn man is gelukkig wel veel met hem bezig geweest dus dat is wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
@naniene alvast gefeliciteerd met je dochter!

@vera balen dat t maagzuur toch komt! Hopelijk komt jullie kleine snel en is het maagzuur over!
Alle reacties Link kopieren
@MomtoBe jeuhhhhh van harte met jullie dochter! Wow mooie naam en geweldig dat het zo goed is gegaan!!!!!’ Lekker thuis nu! Oh dat is genieten zeg!

Vera99 ik slik al de hele zwangerschap Rennie. Meestal twee per nacht ondanks indalen.

Ps we kunnen ook een besloten FB groep starten voor klein clubje als we foto’s willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds woensdagavond ben ik opgenomen in het ziekenhuis ivm koorts. Ze kunnen alleen niet vinden waar het vandaan komt. Gelukkig mankeert dochter niets. Moet nog zeker 24 uur blijven. Best wel een domper als afsluiting van m’n kraamtijd. Die was super!

@nova @vera rennies zijn wat dat betreft echt perfect! En makkelijk mee te nemen
anoniem_379079 wijzigde dit bericht op 25-07-2019 23:09
Reden: Herkenbaarheid
1.98% gewijzigd
@nova ik vind dat wel een leuk idee als anderen dat ook leuk vinden?

Ah balen mom2be het zat je in je zwangerschap ook al niet mee. Hopelijk knap je snel op en kan je lekker naar huis.

Hier alles nog rustig, besloten voorlopig niet in te leiden ook al is baby groot. We hopen dat hij tussen week 38-39 gewoon zelf gaat komen.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in ( helemaal in het begin meegeschreven), maar tip tegen maagzuur als Rennies niet meer afdoende zijn: Omeprazol, gewoon bij de drogist te halen.

Vooral ‘s nachts een uitkomst, overdag red ik
me prima met rennies, ‘s nachts is het niet voldoende helaas.

Van harte Mom2be, wat balen dat je opgenomen bent na die fijne kraamweek.

Naniene, we spreken elkaar wel in het dreumes/peuter topic ;-)

Allemaal heel veel succes de komende dagen/weken! Hier de 38 weken gepasseerd dus ze mag absoluut komen van mij!
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 11-07-2019 18:45
0.28% gewijzigd
Beterschap MomtoBe2!
En voor een gesloten Facebookgroepje ben ik eventueel wel in. :)

Verder nog geen nieuws hier. Ben wel aan het wachten, lastig om dat niet te doen. Ga richting de 39 weken.
Alle reacties Link kopieren
Momtobe2 hè wat jammer en balen zeg! Voel je je ook ziek? Is het geen baarmoederontsteking? Hoop dat je gauw opknapt en weer op die roze wolk mag kruipen!

Bijzonder die laatste weken of dagen van de zwangerschap hè! Elke avond gaan slapen met het idee van “zal het vannacht beginnen?”. Ik wil zo graag thuis bevallen en het liefst zo dat ik gewoon in de ochtend een baby heb, de jongetjes met hun duffe koppies kennis maken met hun broertje en ik nul hulp heb hoeven inschakelen van buren of ouders. Vorige keer liep ik weeen weg te puffen terwijl ouders hier waren...

Als iedereen dat leuk vindt, dan kunnen we zo’n besloten groepje aanmaken.

Ben benieuwd wie van ons als tweede aan de beurt is!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Even een kort berichtje. We zijn sinds vrijdagmiddag weer thuis uit het ziekenhuis ik mag nu de antibiotica kuur afmaken in tabletvorm. Ik heb in elk geval een borstontsteking en of er nog meer is zijn ze aan et uitzoeken met wat kweekjes waar ik woensdag de uitslag van krijg. Ik heb gelukkig nog 2 dagen extra kraamzorg gehad en ik had een super lieve kraamzorg :) dus gelukkig met een grote glimlach en een dikke traan afscheid van haar kunnen nemen en ben nu gelukkig weer heerlijk aan het genieten van m’n kleine meid en grote jongen😊. (Hij is zo beschermend en zorgzaam naar haar toe😍)

Ben benieuwd wanneer jullie baby’s komen! Succes met de laatste loodjes.

Een privé faecebook lijkt mij ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
Mom2be wat fijn om te horen! Van een borstontsteking kun je goed ziek zijn! Oh wat fijn dat je nog twee dagen kraamhulp hebt gehad. Een mooie kraamweek gun je iedereen. Oh ik kan nu al opzien tegen het gedag zeggen van de kraamhulp die ik nog niet ken. Heb met de anderen nog contact.

Wat lief zo’n zorgzame grote broer!!!!
Zal ik een e-mailadres aanmaken waarop we onze echte namen mailen. Dan maak ik een besloten FB groep.

Hier nog geen naderende bevalling maar hoop dat het niet meer lang duurt.

Succes allemaal met wachten en uitkijken naar!
Fijn dat jullie weer thuis zijn mom2be. Hoe gaat het nu en hoe waren de andere uitslagen? Fijn dat je een fijne kraamhulp had ook. Ben benieuwd naar bij ons, is de vorige keer tegen gevallen (en volgens mij ben ik helemaal niet zo moeilijk). Fijn dat t ook met grote broer goed gaat.

Wij zijn op dezelfde dag uitgerekend of niet nova? 29 juli. Ik ben echt benieuwd wanneer hij komt. Onze dochter is van de 24e (ze wordt 2). Ik zou het stiekem heel leuk vinden als ie dan komt. Ze begint baby nu als onderdeel van het gezin te benoemen echt heel leuk. Ze lijkt het al wel enigszins te begrijpen maar ze is nog zo jong.

Doe maar Nova ☺️ ik zou niet weten hoe dat werkt.. of kan t ook dat we de groep zelf zoeken en toestemming vragen om lid te worden ofzo? Ik weet niet hoe vindbaar ik ben op Facebook.
Alle reacties Link kopieren
@Naniene kan me best voorstellen dat ze er iets van begrijpt! Superleuk dat er weinig tijdsverschil zit tussen beiden straks. Ik ben 26 juli uitgerekend en ben ook zo benieuwd hoe het begint. In m’n hoofd moet dan huis tip top zijn en tassen klaar (wat gewoon onmogelijk is nu er hier drie kinderen met vriendjes in en uitlopen). Eerdere bevallingen begonnen bij mij langzaam met wel dagen aanloppp waarop ik en zeker m’n vriend nog wat konden poetsen etc. Bij jou? Wat jammer van die niet leuke kraamhulp. Heb je toen niet gevraagd om een ander?
Bij mij begon t 's avonds en was ze er de volgende dag 's middags. Ben idd erg benieuwd hoe het nu zal gaan. Met welke termijn ben je bevallen bij je andere kinderen?

Nee niet gevraagd om een andere op dat moment was ik er niet zo mee bezig maar achteraf had ik zoiets van waarom heb ik niet om een andere gevraagd want er was totaal geen klik. En wat dingen waar we echt niet blij mee waren. Ik denk dat ik nu wel wat assertiever ben zeker voor dochter die er al is. We gaan t zien.
Op 17 juli is onze dochter geboren. Ik ben in de zevende hemel, ze is zo mooi. Een nacht in het ziekenhuis gebleven en sindsdien thuis.

Het was een zware bevalling en het gaat nog niet zo goed met mij, maar wat is het fijn om met haar te knuffelen en gewoon naar haar te kijken!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie dochter, Citroentaartje! Hopelijk gaat het elke dag iets beter met je en kunnen jullie heerlijk genieten van jullie wondertje na zo’n heftige zwangerschap.
Hier inmiddels 40+3 en nog geen baby, ik word nu wel ongeduldig ;), maar ze heeft het nog goed in mijn buik. Ik had wel veel gerommel de laatste week, harde buiken en af en toe kramp. En dan wordt het ook nog eens mega warm komende week! Niet echt iets om naar uit te kijken. Morgen weer naar de VK dus zal dan wel verder horen...
Wauw gefeliciteerd Citroentaartje! Gefeliciteerd met jullie dochter. Hopelijk gaat het snel beter met jou zodat je helemaal kan genieten.

Oh Vera ik kan me het zo voorstellen. En die hitte kijk ik ook niet zo naar uit nee oef.

Stiekem hopen wij dat onze zoon op de verjaardag van dochter (aankomende woensdag) komt. Dat lijkt me toch wel erg bijzonder. Ik ben morgen 39 weken dus wie weet duurt t nog even.
Bedankt Vera en Naniene! Spannend hoor, ben benieuwd wanneer jullie gaan bevallen.

Hier gaat het met mij nog niet zo goed helaas. Ben wel al bijna mijn zwangerschapskilo's kwijt, bizar hoe snel dat is gegaan. De baby is kerngezond en dat is nu het belangrijkste. ^_^
Fijn dat t met de baby zo goed gaat! Hoop dat je snel opknapt je zwangerschap was ook al niet echt makkelijk.

Hier op controle geweest vandaag (39.3) maar alles nog rustig.
Alle reacties Link kopieren
Citroentaartje van harte gefeliciteerd! Wat heerlijk dat ze er is! Hoe is de bevalling gegaan? Jammer dat jij je niet goed voelt? Bedoel je fysiek en/of mentaal? Hoop dat dit snel verandert!

Spannend Naniene! Gek idee dat het nu kan komen maar ook pas over 2,5 week.

Ik vind het wel zwaar qua hitte. Slaap slecht. Jullie?

Mom2be hoe is het bij jullie?
Kun je voorstellen ja 2,5 week. Dat hoop ik toch niet. We mogen al sinds 1,5 week kiezen voor inleiden maar ik vind t prima zo. 2,5 week klinkt wel weer erg lang.

Het is wel erg warm hè. Maar slaap sowieso al weken slecht.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen dinsdag ben ik poliklinisch bevallen van onze dochter na een bevalling van eerste heftige weeën tot aan geboorte van ongeveer 9 uur in totaal. Het gaat super met haar, maar ben zelf niet helemaal ongeschonden gebleven en uiteindelijk medisch geworden, maar we mochten wel gelijk naar huis.

Qua hitte kan ik ook niet veel, lig met name nog op bed, maar aan de temperaturen is weinig te doen... Ik kijk al uit naar de verkoeling zaterdag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven