Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)

14-11-2018 22:19 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!

Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.

Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:


Tot snel!


NaamLeeftijd V / MKindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Antje28 / 30tweede20 juli?12-12 eerste echo....
Vera9930/32eerste19 juliMeisje....
Novaatje7939/37vierde29juliJongen/....
MomtoBe226/30tweede15juli??10-12 eerste echo....
Dhana28/28eerste25juli?11-12 eerste echoMA juli
Stacey8632/32derde29juliJongen12/11 echomk 2015
Rein198632/32eerste22juli.........iui
SantaMaria38/32 tweedenog onbekend....18 december echo....
Citroentaartje8831/32eerste21 juli.... 6 maart 20 wekenecho....
Naniene28/30tweede29 julijongen 8 januari termijnecho....
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
@moos ja in Egypte is het nu lekker! :sun: Ik ben inderdaad ook een koffieleut. Normaal minimaal 3 koppen koffie en veel thee. Daarbij ook een aardige chocolade verslaving dus dat werd wel iets teveel cafeïne. Ik drink nu 1 kop koffie in de ochtend en drink nu meer water ipv thee. Gelukkig geen zin in chocolade wat dus betekent dat ik nu zelfs afval ;-)

@lacer wat verschrikkelijk van jouw missed abortion. Je denkt dat als je maar niet bloed dat het wel goed zit maar helaas is dat niet altijd zo. Gelukkig heb je al snel de echo. Wilde jij dat zelf zo vroeg? Ik durfde namelijk niet om zo vroeg te gaan dus ik ga bewust juist best laat. :-)
anoniem_646b17a2809e1 wijzigde dit bericht op 17-11-2018 13:18
Reden: .
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oeeeps! Ik neem mijn woorden terug over de vermoeidheid! Ik heb net even 1,5 uur bij moeten tukken omdat ik zo moe ben, nog steeds ontzettend moe. Zometeen even met onze hond naar het bos, misschien pept mij dat wat op.

@noonoo ik bleef vanaf mijn miskraam positief testen dus wist niet of ik weer zwanger was of niet. Ik had de bevestiging nodig ivm medicatie dat ik moet innemen ivm trombose. Nu heb ik afgelopen Donderdag een controle gehad en wouden ze me wat actiever volgen dus vaker terug zien. In eerste instantie Dinsdag al maar ik heb hem gelukkig naar Vrijdag kunnen verzetten, met hopelijk meer beeld! :-]

Ze vertelden me actiever te willen gaan volgen ivm op verhoogde risico op trombose. Heb in Maart 2016 trombose gekregen na het weghalen van een grote tumor aan mijn linker eierstok. 2 jaar later zaten mijn aders in mijn linkerlies zo verstopt dat ik 3 stents met een totale lengte van 25cm heb gekregen. Nu is alles open maar ze en ook ik willen gewoon een nieuwe trombose voorkomen. Het was gewoon geen pretje als 24 jarige om zo weinig te kunnen bewegen omdat je aders zo verstopt zitten en het gewoon echt pijnlijk was... :cry: nu heb ik geen klachten meer maar het kan dus altijd terug komen vandaar de extra alertheid.
Alle reacties Link kopieren
Haha, nee ik heb mijn moeder niet gebeld ;-) Maar schoonouders, zwager en schoonzus ( die 5 weken voor mij is uitgerekend), hebben we het vandaag wel verteld en morgen zijn mijn ouders aan de beurt.
Bedacht dat we het ook graag kwijt willen als het misloopt en ik niet achteraf moet vertellen zwanger te zijn geweest.

Wat heftig meiden, de miskramen en missed abortions. Snap dat je er dan echt heel anders in staat.

Ik moet zeggen dat ik vooral heel bang voor de zwangerschap an zich. Ik ben zo hondsberoerd geweest de vorige keer ( nog geen opname o.i.d. in het ziekenhuis, maar wel medicatie en al met al 8 goede weken gehad van de bijna 41), dat ik vooral denk aan hoe dat te combineren met een dreumes van (nu) 14 maanden, die nog niet loopt.

Hier ook een trekkend gevoel, soms een kramp. Daarom dacht ik ook dat mijn menstruatie eraan zat te komen ( al 10 dagen lang), maar nu ik zo terug denk aan 2 jaar geleden, kloppen de kwaaltjes wel.

Hier ook heel erg moe, slecht geslapen ook vannacht, stuiter stuiter in bed. Manlief nu even met dochter een blokje om, zodat ik even kan uitpuffen op de bank ;-) Net naar de Sinterklaas intocht geweest en morgen dus naar mijn familie. Leuk! Spannend! Ben vooral benieuwd naar de reactie van mijn moeder, die heeft er straks 2 om op te passen op haar oppasdag ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,

Mag ik meeschrijven?

Ik ben in juni gestopt met de pil. Begin september had ik een positieve test. Helaas is dit begin oktober (een dag voor de eerste echo met 8 weken) misgegaan. Ik kreeg een spontane miskraam.

Maar na tussentijds negatief te hebben getest had ik gisteren een knal positieve test in handen :flirting:

Ik heb wat last van kwaaltjes (daarom kon ik het idee dat ik zwanger was ook niet loslaten) en daar ben ik super blij mee. Man en ik hebben ‘afgesproken’ dat we er positief in staan. En dat lukt de afgelopen 24u.

Ik bel maandag naar de Vlos. Ik krijg vermoedelijk binnen 1 á 2 weken al een echo. In theorie ben ik nu ook al 6+3. Maar ik denk eerder 5+3.

Spannend, spannend!!!
@lacer jeetje wat een verhaal zeg! Fijn dat je de echo kon verplaatsen naar vrijdag. Is er idd meer te zien!

@chantilly spannend! Ben ook benieuwd hoe je moeder reageert. Haha oppassen op 2 kids is niet nix :hyper:

@koetjes welkom en weer gefeliciteerd! Hier aardig wat soortgenootjes betreft miskramen dus we gaan flink duimen dat het goed gaat! Je bent dus gelijk weer zwanger geworden?
Alle reacties Link kopieren
@koetjes welkom en wat fijn dat je weer zo snel positief hebt getest! Zo zoe je maar weer dat ieder lichaam anders is aangezien je al vrij snel weer negatief hebt getest! Ik heb sinds mijn miskraam niet meer negatief getest terwijl er toch 1 gewone menstruatie cyclus tussen zat. In ieder geval spannende tijden komen eraan! :)


Bij mij zijn de trekjes en krampjes weer een stuk aanweziger dan vanmiddag. Zou het misschien komen dat je in de nacht gewoon meer voelt ? :monkey:
Alle reacties Link kopieren
Laser, mijn verhaal is helaas inderdaad een beetje hetzelfde als jouw verhaal. Ook bij de eerste echo een leeg vruchtzakje.
Nu op naar een mooie echo! Vrijdag mag je?
Ik heb vooral als ik wakker word een beetje lichte krampjes, overdag merk ik het niet echt. Werd je er wakker van?

Koetjes, wat leuk dat je hier mee schrijft!
Echt bijzonder dat je meteen weer zwanger bent!
Fijn van je knaltest, ik had vanochtend ook maar nog een test gedaan.
Voel nog steeds geen borsten maar testlijnen zijn nu even donker. Al geeft het geen garantie, toch een fijn gevoel.
War voor kwaaltjes heb jij?

Chantilly, hoe heb je vannacht geslapen?
Veel plezier vandaag met het vertellen! Hoe leuk zijn die momenten.

Nanoontje, wat goed dat je nog maar 1 bakkie drinkt en veel meer water.
Ik dronk er wel 5, toen naar 2-3 gegaan tijdens zwanger willen worden en nu 2. En inderdaad veel water, proberen toch wel lekker te blijven sporten.

Fitness vind ik goed te doen maar vind hardlopen wat eng nu, sporten jullie?
Alle reacties Link kopieren
Nonootje ik ben inderdaad meteen zwanger geworden.

Lacer als ik naar mezelf kijk dan (denk) ik meer te voelen op rustige momenten. In mijn ogen omdat ik er dan bewuster van ben.
Ik testte na 3 weken negatief. En na 6+1 dus weer positief.

Moos :cheer:
We laten ons niet gek maken! We gaan uit van het goede. Worrying is suffering twice.

Afgelopen dinsdagochtend wat ik onwijs misselijk. En die avond sliep ik om 7u.
Nu heb ik echt minder trek merk ik. En ik sport dus veel. Gisteren na twee wedstrijden merkte ik toch dat ik minder energie heb.
Is een teamsport, dus ik wil er mede t.o.v. mijn teamgenootjes ook vol voor kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
@moos: Nee gelukkig niet wakker van geworden! Als het goed is ben ik Vrijdag 6+2. Met mijn vorige miskraam was het vruchtje gestopt met groeien bij 6+4 en heb ik nooit een hartje kunnen zien aangezien ik pas met 8 weken mijn eerste echo kreeg. Heel spannend dus! Morgen weer HCG prikken! :O

Vanmorgen bij mijn schoonouders gaan ontbijten. Schoonmoeder vroeg zich af waarom ik 'ineens' zoveel pukkeltjes heb. 'Je bent toch niet weer zwanger meisje?' Vroeg ze me nog. Gelukkig ben ik goed met switchen van het onderwerp. Volgens mij hebben ze niks in de gaten :shame:
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden!
Ik heb me toegevoegd aan de tabel, vorige week zaterdag een knaltest op 1 dag na NOD.
Heb nu nog weinig klachten, maar ben dit weekend ook niet helemaal fit. Ik ga zo bijlezen!
@moos ik ben gestopt met hardlopen. Loop wel veel met hond en doe nu vooral aan pilates en binnen sporten (thuis)

@lacer haha echt!? Bizar dat je schoonmoeder dat vroeg aan de hand van je pukkels! Ook wel beetje ongepast want kan ook best gevoelig puntje zijn als het niet zo was. Ik heb trouwens ook opeens veel pukkels. Heel verspreid over m'n gezicht.

Verder vandaag 1e x misselijk. Had echt nergens zin in tot ik een chocolade croissant at :-D moet van mezelf volgende week echt wat gezonder eten. Ik heb echt alleen maar zin in croissants en kaaststengels :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Aaa
anoniem_379014 wijzigde dit bericht op 03-12-2018 18:05
Reden: Aaa
98.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@noonootje. Mijn schoonmoeder is nogal rechtuit naar ons toe, mijn partner en ik zijn bijna 10 jaar samen. Toen ik net een relatie kreeg met mijn partner had ik hier wel eens flink moeite mee. Ik weet dat ze me niet wilt beledigen, ik weet gelukkig hoe ze in elkaar steekt. :roll: Daarnaast heb ik ook enorm veel lust in vette hap en ongezonde snacks. Ik denk dat ik heel goed op mijn eetpatroon moet letten anders vliegen die kilo’s er zo bij!

@zwanger gefeliciteerd! En inderdaad wachten er spannende tijden op ons! Ik vind het op het moment nog vrij vroeg om meteen mijn telefoonnummer te moeten doorgeven. Ik bespreek het liefst alles via het forum. Wellicht dat de andere dames het wel willen. :monkey:
Alle reacties Link kopieren
@lacer, moos, koetjesenkalfjes en noonootje, voor jullie dus extra spannend na de missed abortions/lege vruchtzakjes. Lacer, fijn dat je al onder controle staat! En koetjes hopelijk kan jij ook snel voor een echo heen!

Ik ben nu 5w2d en heb over 3 weken de eerste afspraak met echo bij de vk.
Voor mij is het ook de eerste zwangerschap, sinds augustus waren we echt bezig zwanger te worden. Ik weet dus niet wat mij te wachten staat, hopelijk dus niet te veel last van symptomen, haha!
Ik had gek genoeg vorige week juist het gevoel ongesteld te worden, maar voor de nieuwsgierigheid een test gedaan. Ik had de eerste dagen na de positieve test vooral aan het eind van de middag/avond wat opgeblazen gevoel en krampen. En de laatste dagen heb ik wanneer ik even niet gegeten heb, een wat hongerig gevoel. Hoop dat ik er op mijn werk de komende tijd niet te veel last van krijg... En ook zijn mijn borsten mega gevoelig.
Wij gaan het na een goede echo de familie vertellen. Ze wonen ook niet in de buurt dus dat wordt waarschijnlijk bij het kerstdiner een grote verrassing ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een druk weekend dus weinig tijd gehad om te reageren...

Voor iedereen is het toch echt wel in spanning afwachten tot de 1e goede echo.

Ikzelf zal ook heel blij zijn want zaterdagavond een beetje bloed verloren. Ik dacht onmiddellijk het ergste maar het is niet door gezet en zondag ook geen bloedverlies. Hopelijk is alles dus alsnog goed...

Ik weet niet hoe jullie er over denken maar is het een idee om het aantal dames die meeschrijven beperkt te houden? Ikzelf ga anders het overzicht verliezen. Als jullie dit niet willen, geen probleem hoor.
Alle reacties Link kopieren
Vera, fijn dat je niet zo veel last hebt van symtomen!
Een mooier kerstcadeau kan je ze niet geven. Ik droomde vannacht dat ik het opeens aan mn familie vertelde (vriend was er niet eens bij Haha).
Willen jullie iets speciaals geven?
Heel spannend inderdaad een eerste echo, ik durf denk ik niet eens te kijken.

Nanoon, heerlijke al die slechte hapjes. Gister drie kaascrossaints op, normaal eet ik best gezond maar had er zo veel zin in. Vandaag maar weer beetje opletten.
Leuk dat jullie ook een hond hebben, wij hebben een pup dus mogen ook veel naar buiten. Hoe zouden ze reageerden op een bebee?

Zwanger, welkom en gefeliciteerd.
ik vind het ook een beetje vroeg om nummers uit te wisselen. Vind dit wel een leuke manier zo, en wie weet later een besloten fb groepje ofzo. Vaak kan je je via de vk aanmelden voor een groepje, dan zit je wat meer op echt contact en vaak ontstaan er dan denk ik ook whats app groepjes.

Lacer, spannend toch weer dat prikken vandaag, krijg je meteen de uitslag?
Vrijdag al je echo! Hoop zo op een mooie echo voor jou, laat je het ons weten?
Haha lekker direct jouw schoonmoeder, gelukkig kon je mooi switchen.

Koetjes, yesssss! :high5: Ben het met je eens!
We laten ons niet gek maken, op naar een mooie echo.
Waaauw, twee wedstrijden! Wat knap zeg!

Gister toch nog een testje gedaan, en de streepjes hadden dezelfde kleur. Al zegt een test niet heel veel weet ik van mijn ma.
Heb ook nog een clearblue liggen en hoop dan wel echt de 3 plus te zien. Vind dat wel spannend. Bij mn ma liepen de testen iets achter kan ik mij herinneren.
Ik heb het sinds een paar dagen eind vd middag zooo koud!! En kan er zelfs niet van slapen, lig in mn vriend te rillen. Herkent iemand dit?
Ik bestudeer mn borsten elke dag, zijn 0 gevoelig maar tepels zijn wel wat aan het veranderen.
Nog meer ook de hele dag aan het boeren?
Fijne dag meiden!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wat leuk zo’n club zwangeren! Kan ik nog meedoen in de tabel?

Ik ben Novaatje79, 39 jaar en zwanger van de vierde. Vanochtend getest en ben dolblij!!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Novaa! En gefeliciteerd! Spannende tijden komen eraan!

@moos morgen krijg ik telefonisch de uitslag! Ik moest in eerste instantie de avond werken maar we hebben een zieke waardoor ik naar de ochtend en middag toegeschoven ben. Ik mag eigenlijk geen telefoon op de werkvloer hebben. Gelukkig weet mijn baas wat er speelt.

Nou.. vandaag zelfs onder werktijd last gehad van een “trekkend” gevoel in mijn buik. Stiekem begin ik nu wel nerveus te worden voor mijn telefoontje morgen en de echo vrijdag. Ondertussen heb ik echt ontzettend veel last van witte afscheiding en toen ik de trap afrende merkte ik dat mijn borsten een beetje gevoeliger waren dan normaal. Ik vind het zo spannend allemaal! :$ :$ :$
Alle reacties Link kopieren
Welkom Novaa!

Hier de echo gepland, 13 december mogen we ons melden :)

Hier ook een licht trekkend gevoel en ik zag hele lichtroze afscheiding vandaag op het toiletpapier. Maar ik las al dat het heel normaal was, dus maak me er verder niet druk om.

Toch ook al wat vriendinnen ingelicht. Aanstaande zondag ben ik jarig en het valt dan wel op dat ik bepaalde dingen laat. Vorige keer heb ik het hen ook al snel verteld en ook nu dus gedaan. Ware babyboom, want vriendin 1 krijgt een tweeling in februari, vriendin 2 heeft in juni een kindje gekregen n vriendin 3 hoopt snel met goed nieuws te komen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gister seks gehad, en zie net bij het afvegen rose. Ik schrik hier heel erg van, ben bang dat het niet goed zit en het weer een miskraam wordt. Ik heb verder geen krampen. Ik weet het even niet meer, ik ga morgen meteen de verloskundige bellen 😥

Iemand anders ook roseverlies gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik dus Moos! En als je internet afstruint, dan zie je dat het heel vaak voorkomt. Alles is zoveel meer doorbloed, dat bij het minste of geringste een bloedvaatje kan springen. Bij seks, maar ook als je naar de wc bent geweest voor een grote boodschap bijvoorbeeld.

Zolang het niet felrood en stolsels bevat, hoef je je niet direct zorgen te maken, is mij de vorige keer door de VK verteld. Maar ik snap dat je, door je eerdere ervaring, onzeker wordt hiervan.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly, dank voor je berichtje, dat geeft weer wat vertrouwen. Geluk geen rood bloed of stolsel, hoop ook echt dat dit het was.
En dat dit vaker voorkomt en meerdere vrouwen hier last van kunnen hebben geeft hoop.

Ik vind het heel erg spannend, dat komt vooral door de ma. Morgen even de vk bellen om misschien toch eerder voor een echo kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly, had je bovenste berichtje nog helemaal niet gelezen. Fijn dat jij er zo relaxt kan instaan, dat normaliseert bij mij ook weer wat!
Had je dan bij je eerste ook?

Nova, welkom en gefeliciteerd! Wat prachtig, een vierde kindje. Lijkt mij heel bijzonder en zo gezellig, een wat groter gezin.
Vind ik heel leuk, de combi van eerste, tweede maar ook vierde door elkaar!
Hoe waren je vorige zwangerschappen?

Lacer, snap dat je het wat spannend vindt. Ik duim voor mooie uitslag! Je symtomen klinken goed. En trekkend gevoel lijkt mij echt oprekken baarmoeder, of heb je echt pijn?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er een hoop geschreven!
Leuk dat jullie ook meeschrijven Nova, zwanger en vera! :)

@moos en @chantilly Ik snap best dat je schrikt als je gekleurde afscheiding ziet. Maar ik heb inderdaad wel gelezen dat dat vaak voorkomt en helemaal niks hoeft te betekenen. Denk vooral positief! <3

Ik heb gisteren voor de grap een testje gedaan van de Action. Binnen 6 seconden al een dikke streep, haha! Voelt toch wel lekker, ookal hoeft dat natuurlijk niet zoveel te betekenen. :P
Alle reacties Link kopieren
@moos & chantilly: Ik heb inderdaad ook gelezen als geen stolsels tussen zitten en het niet doorzet het helemaal niks hoeft te betekenen. Hopelijkkan de verloskundige je geruststellen!

De trekjes die ik voel zijn niet pijnlijk, wel sterk aanwezig :monkey:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven