Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)

14-11-2018 22:19 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!

Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.

Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:

Tot snel!

NaamLeeftijd V / MKindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Antje28 / 30tweede20 juli?12-12 eerste echo....
Vera9930/32eerste19 juliMeisje....
Novaatje7939/37vierde29juliJongen/....
MomtoBe226/30tweede15juli??10-12 eerste echo....
Dhana28/28eerste25juli?11-12 eerste echoMA juli
Stacey8632/32derde29juliJongen12/11 echomk 2015
Rein198632/32eerste22juli.........iui
SantaMaria38/32 tweedenog onbekend....18 december echo....
Citroentaartje8831/32eerste21 juli.... 6 maart 20 wekenecho....
Naniene28/30tweede29 julijongen 8 januari termijnecho....
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
Ohhh koetjes m'n hart stopte even van jouw bericht. Wat verschrikkelijk :cry: heel veel sterkte in deze verschrikkelijke tijd.
@moos, jeetje ik lees even alles terug, en wat een spannende week heb je in het vooruitzicht, probeer positief te blijven, er hoeft natuurlijk helemaal niks mis te zijn, ik duim voor een hele mooie echo voor je vrijdag!
Met mij gaat het na de MA wel weer redelijk, ik moet eerlijk zeggen dat opnieuw zwanger zijn ook wel heel erg helpt. Ben er de eerste maanden echt kapot van geweest - nooit verwacht dat het zo heftig zou zijn. Ben nu dus ook wel terughoudend en al bang voor de echo over 2,5 week. Bang om weer dat beeld te zien van een levenloos vruchtje, heel naar.

@koetjesenkalfjes ah nee!! :'( Ik lees dat je al eerder een MK heb gehad, en dan nu weer.. dat gun je niemand, heel veel sterkte :rose:
@vera Ik merk ook weinig hoor! Alleen wat pijnlijke borsten en veel honger, verder eigenlijk niets. Vorige zwangerschap was ik ontzettend moe, begon rond deze tijd maar nu heb ik nergens last van, dat maakt me wel onzeker.
En vakantie nog niet over nagedacht, vind het lastig om iets te plannen nu, omdat ik nog niet echt kan indenken hoe ik me dan voel/fysiek nog fit ben en durf ik niet goed aan.
Weet je al waar je een verre reis heen wilt maken? Wel leuk nog even samen een mooie reis te maken met zijn tweeën, nu is dat nog iets makkelijker :P
Koetjes, wat vreselijk. Heel veel sterkte!

@ Vera, geen problemen mee, maar we hadden dan ook al wat mensen ingelicht ( ouders, broers, zussen en beste vriendinnen van mij). En ik ben geen grote drinker ( sinds mijn vorige zwangerschap al niet) en qua eten idem.

Hier gaan we begin februari op wintersport, al vanaf mijn 5e vaste prik. Dit jaar ga ik niet skiën, ook al krijg ik geen verbod. Ik ben te afhankelijk van andere mensen op de piste en gezien mijn ongeluk vorig jaar ( finaal onderuitgeskied, waarna met de banaan naar het dal gebracht, ambulance naar het ziekenhuis, CT scan e.d.) ga ik het e run niet op wagen. Ik blijf bij mijn moeder en dochter in het dal. De rest gaat skiën en zien we in de loop van de middag dan wel terug.

Verder gaan we in april vliegen, denken naar de Canarische eilanden. Doen we last minute pas boeken.
We hebben onze zomervakantie al gecanceld, stond gepland van 19-06 t/m 29-06. Lijkt me niet zo handig, een maand voor de uitgerekende datum nog naar Frankrijk ;-) En mocht het toch niet goed gaan, dan is een nieuwe vakantie in juni zo gepland.

Hier nog steeds geen klachten, op wat steken en gevoelige borsten na. Oh en moe moe moe! Vorige zwangerschap was ik rond deze termijn al hondsziek, dus ergens vind ik het lastig om in te schatten of het wel goed zit. Maar, ik hoor zo vaak dat zwangerschappen totaal niet op elkaar lijken.. Hopen dat dit nu ook het geval is!
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 19:54
9.29% gewijzigd
Oh koetjes heel veel sterkte! Dit wens je echt niemand toe.
Wat leuk al die vakanties die geplant staan! Wij hebben ervoor gekozen om nog even goed door te sparen en even niet op vakantie te gaan. Misschien hier en daar nog even een dagje weg. Ik wil zelf zo min mogelijk vakantie uren/adv uren op maken aankomend jaar zodat ik die lekker kan gebruiken als ons beebje er is. :shame:

Net mijn BH uitgetrokken, mijn god mijn boobs are killing me right now! Nog nooit hebben ze zoveel pijn gedaan als nu! Ben blij dat ik in bed lig. Steken in mijn buik zijn ook weer goed aanwezig, vandaag gedurende de dag bijna geen last van gehad. En daarnaast heb ik veel last van vreetbuien! :nope:
KoetjesenKalfjes wat verdrietig. Heel veel sterkte toegewenst!
@Lacer wow dat klinkt pijnlijk. Hier nog slappe borsten (wel iets pijnlijk) heb door jaren borstvoeding geen borsten meer over.

@ Chantilly wat zalig!

Ik ben gisteravond nog om 22 uur naar de snackbar gegaan, zo'n honger en behoefte aan snacken!

Net de vk gebeld om een afspraak te maken. Ik kan op 14 December terecht voor de intake ook pas rond kerst een eerste echo.
@dhana ik begin ook wel bang te worden voor de echo. Probeer net te doen of er niets aan de hand is maar de datum kruipt langzaam dichterbij. Hopelijk worden we dan niet weer ruw uit onze droom gehaald. Nog 1,5 week....

Ik heb wel wat klachtjes inmiddels hoor. Gelukkig meer klachtjes dan vorige x. Vooral eten gaat best lastig. Ben regelmatig erg lusteloos en word soms kriebelig van het idee al om iets te eten. Soep gaat nog wel gelukkig. Borsten zijn al lekker vol. Ik heb normaal niet zoveel dus verschil is snel te zien. Kan ik vanaf vrijdag shinen in bikini :-D

Vandaag dag thuiswerken want m'n darmen doen ook erg raar dus blijf maar in de buurt van de wc :-$

Ik zou in het voorjaar nog wel op vakantie willen met de hond!
Koetjes, ik weet niet of je dit leest maar via dit berichtje wil ik laten weten dat ik aan je denk. Het is echt verschikkelijk verdrietig om hier doorheen te moeten, het maakt je zo onzeker. Het gaat goed komen meisje, echt waar.

Chantilly, hoe was je feest?
Je hebt genoeg symptomen en elke zwangerschap is anders. Komt goed!

Dhana, opnieuw zwanger zijn helpt echt. Ik zou eigenlijk deze maand uitgerekend zijn maar dat werd dus ook een ma, helaas nu weer in onzekerheid.

Lacer, heb nog een keer je berichtje gelezen en dat geeft mij wat hoop. Maar ergens moeten we ons ook weer voorbereiden dan het mis kan zijn.
Wat heerlijk dat je symtomen zo toenemen, klinkt super goed!
Hier eerder idee dat ze afnemen, dus dat klinkt niet hoopvol.

Rozeverlies komt echt door de seks, want was gestopt en gister seks gehad en het was er vandaag na plassen weer.

Nanoon, wat heerlijk dat je lekker kan shinen met je boobies! Welke dag vliegen jullie? Geniet!

Nova, lekker genoten van de snackbar? Lekker zeg! Volgens mij voelen je boobies na meerdere kindjes ook echt anders dan de eerste keer.

Een dikke knuffel voor allemaal!
Thnx Moos! Jij veel sterkte. Nog 4 dagen, dan krijg je hopelijk mooi nieuws.
En de rest natuurlijk ook bedankt voor de berichtjes.

Ik lees af en toe nog mee.
@noonoo gelijk heb je, ik zou met darmklachten ook liever thuis zitten in plaats van op het werk. Ik moet ook toegeven dat mijn darmen op het moment ook flink van slag zijn. Meer in de zin van dat mijn ontlasting niet bepaald normaal is. Schijnbaar niks raars.

@nova, een late night snack is bij mij altijd welkom hahaha

@moos daarom kies ik er ook bewust voor om nu de aankomende periode even geen sexy time te gaan doen, we kunnen hem ook op een ander manier pleasen toch? :P

@dhana als ik al die berichten op andere pagina’s lees hoeft het niks te zeggen, de een kan niet eens fatsoenlijk meer eten terwijl de ander nergens last van heeft. Mijn boobs doen echt pijn zodra ik mijn BH uit doe.
Lacer, bedoel trouwens in we, met voorbereiden dat het ook niet goed kan zijn mijn vriend en ik. Lijkt net alsof ik jou bedoel. (Misschien las je hem zo niet).
Maar in tegendeel, fijn dat je boobies ook groeien.
Haha kan ook op een andere manier maar vond het na een weekje weer proberen wel prima, nu weer weg.

Noonoo, hoe gaat het met je darmen?
Ik had net opeens opeens diarree, en rommelen wat.
Gister moest mn vriend lachen, mn gezicht is zo rood in de avond :rofl:

Koetjes, hoe gaat het met bloedverlies?
Heb je heftig kramp?
Hoi allemaal! Sorry dat ik niet zo goed mee schrijf! Heb het druk met het werk, en sinds gisteren zo ontzettend beroerd..

Het is een stuk erger dan bij mijn eerste kindje, en toen heb ik weken op de bank gelegen, dus dat belooft nog wat!

In de ochtend tot een uur of 12 ontzettend misselijk, krijg geen hap door m’n keel. Dan rond 1 uur een vreetaanval, even een uurtje actief en dan stort ik in. Vanmiddag zag ik allemaal sterretjes en kon mijn ogen amper open houden. Ben maar naar huis gegaan..

Sorry voor de ego post. Ga proberen weer meer op jullie te reageren als ik wat meer energie heb!

Hoe is het met jullie nu qua energie en misselijkheid?
Oh Antje wat erg! Nu al zo misselijk! Sterkte. Die zwangerschapsmisselijkheid is horror!

Moos hier ook veel diarree. Bah!

Ben wel moe maar kan daar niet aan toegeven. Drie kinderen en net een nieuwe baan. Ga de feestdagen gebruiken om wat bij te tanken.
@moos: nee, ik had het niet zo gelezen, maar maak je maar geen zorgen. Stiekem ondanks dat we goed bericht hadden afgelopen week blijven de zorgen ook nog heel erg, wat als we nu vrijdag ineens slecht bericht krijgen? Alles was zo klein en nog redelijk onduidelijk. Maar ik probeer het beste eruit te halen want ik had bij mijn vorige zwangerschap wat een MK werd zoveel meer symptomen dan nu. Raar is dat he? :monkey: Alles kan nog gebeuren in die 12 weken tijd, we zitten nu ongeveer met z’n alle op de helft!

@antje @novaa wat sneu dat jullie je zo beroerd voelen. Misselijkheid heb ik gelukkig (nog) niet. Ook hier problemen met ontlasting, geen diarree maar het kan wel een stuk vaster. Daarnaast begin ik rond 9 uur in de avond goed moe te worden. Dat word leuk vanavond aangezien ik van 3 tot half 11 mag werken.. vorige week kwam ik goed van mijn avonddienst af door een ochtend en middag dienst over te nemen van iemand die ziek was. :( vandaag mag ik er weer aan geloven.
Antje, wat dat je je zo voelt. Goed dat je naar huis bent gegaan. Hoe gaat het nu met je?

Lacer, helemaal na je goed echo is het goed om positief te blijven.
Herken wat je schrijft, bij mijn ma had ik niet veel kwaaltjes maar op een punt wel giga pijnlijke borsten, en daar voel ik nu niks!
Hoe is je avonddienst gegaan?

Nova, hier is diarree weer gestopt. En rozeverlies was ook eenmalig na de seks.
Ik vind het ontzettend knap hoe je het allemaal doet, nieuwe baan, zwanger en ook nog eens de zorg voor drie kids!

Oooh wat heb ik vannacht ruk geslapen, klaar wakker! Wordt een zware dag.

Hier enkel af en toe een licht gevoel in baarmoeder, verder allemaal zo rustig.
Oh Moos slecht slapen deed ik vooral op het laatst van m’n zwangerschap, vreselijk! Kun je ergens deze week overdag bijtanken?

Het is hier altijd druk en dynamisch maar bovenal erg gezellig. We zitten ook middenin een verbouwing: koud en nu geen water. Wat een planning! Hahaha
Hier is het momenteel heel spannend ik heb vanochtend bloedverlies gehad. En nu een raar gevoel in mijn buik heb de VK al gebeld en ze gaan nu kijken of ik eerder mag komen voor een echo.
Stacey, jeetje wat ontzettend schrikken.
Was het alleen vanochtend een beetje bloedverlies?
Laat je weten wanneer je echo is? Denk aan je.
Stacey oh wat schrikken! Ik hoop dat het loos alarm is! Denk ook aan je.
Het is gewoon heel spannend en net te vroeg voor een echo de VK gaat ook overleggen bloedverlies is de hele dag met afgeven maar maandverband blijft sinds 10 uur weer schoon maar dit is precies het moment van mijn vorige miskraam. Dus even heel spannend kan nu 2 kanten op.
Stacey86 schreef:
27-11-2018 16:30
Het is gewoon heel spannend en net te vroeg voor een echo de VK gaat ook overleggen bloedverlies is de hele dag met afgeven maar maandverband blijft sinds 10 uur weer schoon maar dit is precies het moment van mijn vorige miskraam. Dus even heel spannend kan nu 2 kanten op.
Hoe veel weken en dagen zit je nu?
Ze kunnen toch ook kijken of het nog op zn plek zit? Snap heel goed dat je dat wilt weten.
Wat rot dit, en die onzerkheid van je vorige mk komt nu weer boven.
Hoop dat alles goed komt!
Stacey86 schreef:
27-11-2018 16:30
Hoe veel weken en dagen zit je nu?
Ze kunnen toch ook kijken of het nog op zn plek zit? Snap heel goed dat je dat wilt weten.
Wat rot dit, en die onzerkheid van je vorige mk komt nu weer boven.
Hoop dat alles goed komt!
Ik ben nu 5 weken en 3 dagen en dan kunnen ze heel soms wel een hartje zien maar vaak genoeg ook niet. En ze willen geen valse hoop geven. Dus ze gingen even overleggen wie er de meeste ervaring heeft in vroege echo’s lezen enzovoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven