Uitgerekend 2e helft juli 2021 *nieuw*

15-12-2020 19:56 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!
Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Controle /Echo
Lapjeskat 28 18 juli :heart: 1e 3-2 controle 26-2 SEO
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Olijfje 29 19 juli :heart: 1e 24-2 SEO
Neweve 30 19 juli :heart: 1e 24-2 SEO
Nolatjeee90 28 20 juli :heart: 1e 26-1 echo
SingleQueen 37 19 juli :heart: 1e
Nalala 31 20 juli :heart: 3e 19-01 controle
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e 3-3 SEO
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Plukje83 36 22 juli :heart: 2e 27-1 controle 23-2 SEO
Phloxx 29 26 juli :heart: 1e 20-1 echo
Lisedor 35 22 juli :heart: 3e 25-2 SEO
Aviendha 28 28 juli :heart: 1e 5-3 SEO
Janeway103 28 juli :heart: 2e 9-3 SEO
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 3-2 controle. 3-3 SEO
Lampje279 32 27 juli :heart: 1e 3-3 SEO
Fietsertje89 :hug:
Mathilde , Amber :hug:
mirriemirrie wijzigde dit bericht op 23-02-2021 07:48
30.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Pluk, leuk bedacht met die kaart!

@humeur, zoals ik eerder zei: de mijne is prima, maar ik herken het wel dat ik wat gemakkelijker huil bij bijvoorbeeld tv programma's. Tip: als je niet wil huilen, kijk dan niet de eerste aflevering van The surgeon's cut op Netflix. Tranen stonden in mijn ogen, dat heb ik echt nooit.

@NIPT, daar hebben wij vanmiddag na het bestuderen van de folder het nog uitgebreid over gehad. Wij doen hem wel, omdat voor ons nu al duidelijk is dat we een edwards- of patau-kindje niet zullen laten komen (hoe verdrietig ook). Down zijn we nog niet over uit, daarover zouden we bij slecht nieuws gaan nadenken. We hebben nog wel wat vragen mbt nevenbevindingen die we morgen kunnen stellen bij de verloskundige (intake). Combinatietest doen we dus niet, omdat ik met die uitslag (uitgedrukt in percentages) niet zoveel kan en de NIPT iets nauwkeuriger is.

Werk ga ik het ook pas vertellen na de NIPT uitslag.
Alle reacties Link kopieren
@lamje, ik heb volgende week een paar dagen vrij. Maar het is ook gewoon een combinatie van corona en zwanger zijn dus ik heb mezelf deze week echt de tijd gegund om uit te zoeken... Vorige week een belangrijke deadline dus toen nog gewerkt, maar voor mijn gezondheid had ik dat misschien beter niet kunnen doen.

nipt aviendha, ik vond d as t je het goed verwoord. Als je er toch niks mee gaat doen waarom zou je de "kans" willen weten. Ik wil daarom denk ik geen nevenbevindingen laten doen maar wel die 3 basis dingen. Dat zouden voor mij wel redenen zijn om de zwangerschap af te breken. Voor veel van de andere dingen zijn de effecten nog onduidelijk dus zou ik er ook minder snel naar handelen.

vertellen ook wij hebben het dit weekend verteld. Met het rompertje als kerstcadeau. Was best grappig want sommige riepen gelijk "o een baby" terwijl bij anderen het kwartje pas viel toen mijn man zei "ze is zwanger!" Volgende week met kerst vertellen we het aan mijn familie. De stream is opgenomen, maar helaas zijn niet alle gezichten tegelijk zichtbaar.

Ik heb het idee dat verder vannacht de hormonen verdubbeld zijn ofzo. Voel me ook weer wat misselijk, dat heb ik al een tijdje niet gehad.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Lampje, dat humeur heb ik gelukkig niet. Over het algemeen voel ik me eigenlijk prima.

Plukje, leuk die kaart! Mijn ouders zouden ook direct kijken haha.

Fietsertje, wat fijn een goede tussenecho! Hoe reageerde je ouders?

Neweve, vervelend dat je je zo slecht voelt. Hopelijk doet een paar dagen rust je goed.

Nipt hebben wij besloten om wel te doen. Ik wil - voor zover mogelijk - zoveel mogelijk zekerheid hebben. Als we dan een slechte uitslag krijgen, gaan we daar over nadenken. Heb ook de formulieren binnen, dus ga het inplannen.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen dus ook erg graag de Nipt doen. Dat zal voor ons hier in dit topic zo vanaf volgende week tot 2e week januari zijn denk ik? Dan zitten we in week 11-13. Ik zie net op het nieuws dat alle planbare zorg vervalt. Vraag me af of dat ook geldt voor zulke dingen of zal dat wel gewoon doorgaan? Maak me wel een beetje zorgen..
Alle reacties Link kopieren
Nola, ik denk dat het wel doorgaat. Het is niet echt planbaar, als in 'over een half jaar kan ook wel'. Er staat toch een termijn voor waarin het moet. En ik denk dat je bloed wordt onderzocht in een lab, dat is denk ik een andere tak/beroep, dan mensen die massaal moeten helpen met vaccineren en bijspringen op de IC's. Het is maar speculatie hoor maar het lijkt mij iig logisch dat NIPT gewoon doorgaat!
aviendha wijzigde dit bericht op 22-12-2020 12:58
3.31% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Bloedprikken gaat gewoon door, op veel locaties wel op afspraak, weet alleen niet of de analyse mogelijk iets langer duurt.
En als er dan iets uitkomt is het ook geen vervolg onderzoek wat eeuwig uitgesteld kan worden dus ook dat zal doorgaan.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ja goed punt Aviendha en Neweve! Ik zal het volgende week wel zien maar ga er maar vanuit dat dat gewoon doorgaat. En als het niet zo is is het pech, er zijn momenteel wel ergere dingen aan de hand!
Alle reacties Link kopieren
In de eerste golf waren er een aantal locaties waar ze de nipt deden gesloten weet ik van een inmiddels bevallen vriendin. Als dat weer het geval is zou het misschien wat langer kunnen duren.
De Nipt hoeft overigens niet op een bepaald termijn, het wordt ook nog wel eens na de 20w echo gedaan. Het kan de hele zwangerschap alleen na 24w kun je niet meer afbreken bij ernstige afwijkingen. Maar lijkt me niet dat ze die stoppen nu.
Hoi iedereen!

Leuk om te lezen dat sommigen van jullie het nieuws al hebben gedeeld, en daar mooie reacties op kregen :heart: .

Hier gisteren de termijnecho gehad. Ben toen op 10+1 weken gezet, dus 20 juli uitgerekend. Was n prachtige echo, waarbij het baby'tje ook nog even ging bewegen. Zo magisch. En het hartje ook weer gehoord, heel krachtig en regelmatig, super.

S middags hebben we de kinderen shirts gegeven met daarop big brother (klopt) en big sister (klopt niet). Eerst even zelf laten nadenken en toen samen 'ontdekt' dat dit dus betekent dat er nog n kindje bijkomt. Ongelovig en verwonderd keken ze ons en elkaar aan, en meteen wilden ze aan mijn buik luisteren en gingen ze bedenken wat de baby allemaal nodig had etc. Echt heel mooi dat ze het zo bewust begrijpen en meemaken. Rest vd dag kwamen ze er ook vaak op terug en vanmorgen speelden ze allebei dat zij n baby'tje in hun buik hebben. Heel schattig en vertederend allemaal :flirting:

Morgen vertellen we het aan mijn ouders en na de kerst hopelijk aan mijn schoonouders, en daarna aan de rest vd wereld ;).

Volgende reguliere controleafspraak staat voor 19 januari.

Fijne dagen allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Nalala: fijn van je mooie echo! En wat lief van je kinderen! Hoe oud zijn ze?

Mijn zoontje van drie nog niets verteld en ik weet ook nog niet zo goed wanneer wel. Vind het lastig inschatten in hoeverre hij het begrijpt. Het is nog zo abstract en het duurt ook nog zo lang voordat de baby er echt is.

Ik heb de zwangerschapsbroeken al maar weer uit de kast getrokken. Die buik groeit als een malle. Kan hem ook echt niet inhouden :proud:

Fijne feestdagen iedereen! En veel plezier met evt. vertellen
Nalala wat een schattige reacties van je kinderen! En heerlijk om zo'n goede echo te hebben :heart:

Wij hebben het onze dochter (ruim 2) nog niet verteld. We wachten zeker weten tot we het aan iedereen verteld hebben, want als ze het weet stopt ze niet met erover praten. Verder willen we alle tests achter de rug hebben, en niet te vroeg vertellen omdat het voor haar sowieso een eeuwigheid duurt, zo'n zwangerschap. Maar ik kijk wel uit naar haar reactie!
Ze heeft op de opvang recent aardig wat groepsgenootjes grote broer/zus zien worden trouwens, dus ze benoemt zichzelf wel regelmatig als 'zusje'. Als ik dan vraag van wie ze zusje is, zegt ze: "van mama". :hihi:

Ik heb nog niet geprobeerd of ik nog in mijn broeken pas, omdat ik standaard een legging en/of joggingbroek aan heb nu :facepalm: . Maar ik vrees dat ik ook al aan de zwangerschapsbroeken mag :-) . Buikje is flink idd.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Nalala van zo’n mooie echo en wat leuk dat je kinderen zo reageren!

Wij hebben het gisteren aan mijn ouders verteld door ze een cadeautje te geven. Ze zagen het totaal niet aankomen en vonden het ontzettend leuk. Vanmorgen stuurde mijn moeder nog: ‘we zijn nog helemaal in de wolken van het nieuws’. Zo leuk 🥰
Aankomende dagen nog schoonfamilie en broers en zussen verrassen en dan ben ik blij dat ik erover kan praten 😅

9 jan hebben we dus de termijnecho en na wikken en wegen gaan we wel de NIPT doen. Als de uitslag niet goed is bekijken we dan wel weer wat we daarmee doen, maar het uitsluiten geeft mij wel wat rust. Daarna vertellen we het pas de vrienden, werk en de rest.

Wat grappig dat jullie al iets beginnen te zien aan je buik! Ik heb dat nog niet, maar bij een eerste zal dat ook vast iets langer duren.

Hele fijne kerstdagen samen allemaal! 🎄
Alle reacties Link kopieren
@nalala, wat leuk de reactie van de kinderen. Ben benieuwd hoeveel ze uiteindelijk meekrijgen.

@plukje, misschien vertellen aan je dochter als je een zichtbaar buikje krijgt? Dan lijkt het me wat tastbaarder.

@lampje, wat leuk doe reactie van je ouders. Hebben jullie ook voor de schoonfamilie een cadeautje?

Hier zit mijn broek vooral in de avond strakker. Dan doe ik soms een knoopjes extra los. Vind het nog te vroeg voor een positie broek maar volgens een kennis die net 3 weken voorloopt zitten ze heerlijk.

Vanavond vertellen we het aan mijn vader, helaas digitaal want ik ben nog niet helemaal symptoom vrij. Ben erg benieuwd hoe hij gaat reageren.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Nalala, heel fijn die mooie echo! En ook de reactie van je kinderen :love:.

Heel veel plezier voor degenen die het met de kerstdagen gaan vertellen aan familie/vrienden!!

Hier is de misselijkheid echt stukken beter te doen en voel ik me weer een stuk fitter, ook heel blij mee. Ik heb savonds wel een wat dikkere buik maar vooralsnog geen reden om andere broeken/kleding aan te trekken (al kan ik stiekem niet wachten op een buikje). Volgende week termijnecho, daar kijken vriend en ik allebei al naar uit!

Fijne kerstdagen allemaal :heart:
Alle reacties Link kopieren
Fijn van de goede termijnecho! Onze is volgende week woensdag, toch weer spannend.

Wij hebben het ook aan iets meer mensen verteld inmiddels, met kerst aan mijn schoonouders. Denk dat die het weer heel leuk zullen vinden.

Mijn buik is ook echt aanwezig, ik draag alweer een week zwangerschapsbroeken. Gisteren aan vriendinnen verteld, en een dacht al iets aan m'n buik te zien van de zijkant. Dus kan het ook bijna niet meer verbergen inmiddels. Qua klachten vooral nog steeds zo vreselijk moe (slaap telkens overdag) en misselijk als ik niet op tijd eet.

Wij hebben het gewoon meteen aan zoontje verteld trouwens (net 2). Die beseft nog niet echt wat het inhoudt, maar zegt wel telkens: baby! Als we vragen wat ik in mijn buik heb, heel schattig.
Mirrie: onze kinderen zijn 4 en 6.
Hier juist gekozen om t als eerste aan de kinderen te vertellen, omdat het hen toch het meeste aangaat. Bij de tweede niet zo gedaan hoor, toen was de 1e ook pas 14 maanden toen ik zwanger raakte dus heel andere situatie.

Puzzelstuk: schattig ook van je zoontje :)

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die al n buikje begint te krijgen haha. High waist wordt m hier echt niet meer. Bepaalde lagere broeken of rokken met elastiek gaat nog wel maar niet heel comfortabel.
Daarom nu ook al 2 zwangerschapsbroeken aangeschaft (Lidl: tip!!) en draag verder nu graag gebreide jurkjes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buik is inmiddels ook wat continuer aanwezig. Ik had nog maar 1 broek die de hele dag comfortabel bleef zitten, dus gezien dat een beetje weinig is heb ik vanmorgen 2 positiebroeken besteld bij de LIDL. Had daar goede dingen over gehoord en qua prijs hoefden we het ook niet te laten dus ben benieuwd of dat lekkerder zit.

Gisteren de schoonfamilie ingelicht, die waren ook erg blij!

Misselijkheid is een heel eind over, maar de vermoeidheid is des te meer aanwezig. Gelukkig is het vakantie en zijn dankzij corona deze kerstdagen ook lekker rustig. Man heeft mijn taken in het huishouden voor een groot deel overgenomen, dat is wel heel fijn. Ik doe alleen de was nog.
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk om alle kleine en grote updates te lezen!

Hier nog steeds totaal geen noodzaak voor zwangerschapsbroeken, wel ongeveer voor andere beha's... Even zoeken wat dan handig is (tips welkom, want ik heb geen benul hoeveel groei ik nog moet verwachten..)

Eerste kerstdag aan mijn ouders verteld, die waren heel rustig maar ook heel duidelijk heel erg blij :) mijn vader zei nog wel heel open en eerlijk 'Ik zal mijn uiterste best doen om tegen die tijd een levende en functionerende opa te kunnen zijn.' Dat vond ik (gezien zijn medische situatie) tegelijk heel mooi en erg pijnlijk, maar waarom niet zeggen waar ieder toch over nadenkt... En hij gaf later ook aan dat het nieuws hem extra hoop en moed gaf <3
Tweede kerstdag ook aan schoonmoeder en -zus verteld. Die gingen geheel conform verwachting huilen (ook érg blij), waarbij wij aan bijbehorend neefje van 5 mochten uitleggen waarom ;) het leek hem wel wat om grote neef te worden, maar ik zag ook aan hem 'dat hij het nog maar moest zien'. Snap ik wel!

Gelukkig tijdens kerst niet al te misselijk geweest, wel heel moe maar hangen/tukjes waren toegestaan.

Nu kijken we vooral uit naar de termijnecho, gelukkig gaat de tijd snel!

Komende week ook maar inschrijven voor KDV (voor de zekerheid want eigenlijk wil mijn man 4 dagen thuis zijn en ik 1), en de kraamzorg verder regelen.

Oh, ongetwijfeld ten overvloede maar kan heel relevant zijn; als je nog wat aan de zorgverzekering wil aanpassen: het kan nog nét! (en kan met dingen als vrije zorgkeuze, ziekenhuisbevalling, kraamzorg, cursussen best veel verschil maken)
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Heey allemaal,
Hopelijk heeft iedereen leuke kerstdagen gehad! Leuk al die positieve reacties fietsertje :)
Ik had van te voren besloten de kerstdagen alleen in bed door te brengen, vanwege de vreselijke misselijkheid. Toen op 1e kerstdag toch besloten om de medicatie die mijn vriend had gevonden (hij is huisarts) toch te nemen en mijn principes aan de kant te zetten. Dit bleek een goede zet, want hierdoor kon ik toch nog naar familie, en meedoen met het eten en de cadeaus. Zelfs niet hoeven overgeven. De misselijkheid was niet volledig verdwenen, maar half zo hevig als normaal. Het heet meclozine. Ik ben van plan om het voorlopig alleen te nemen als het echt niet gaat, maar het is een fijn idee om de escape te hebben. De afgelopen weken werd het bij mij eerder erger dan minder.
Een buikje krijg ik nog niet, maar voor het comfort van mijn buik draag ik wel alleen wijde broeken. Dus ik denk dat ik mijn kleding kast ook moet gaan uitbreiden. Beha's die ik draag zijn momenteel alleen de beugelloze, flexibele triangelexemplaren die ik al had. Die rekken goed mee met mijn nieuwe borsten. :)
Alle reacties Link kopieren
Fietsertje89 schreef:
27-12-2020 12:44
Zo leuk om alle kleine en grote updates te lezen!

Hier nog steeds totaal geen noodzaak voor zwangerschapsbroeken, wel ongeveer voor andere beha's... Even zoeken wat dan handig is (tips welkom, want ik heb geen benul hoeveel groei ik nog moet verwachten..)
Bij mijn eerste ging het harder dan nu, maar inmiddels beginnen BH's ook wat weinig ruimte te hebben. Ik heb vorige zwangerschap 2 goedkope BH's in een maat groter gekocht bij zeeman/hema omdat ik ook niet wist wat ik kon verwachten. Ik kon daar aardig lang mee doen, maar toen de buik echt rond werd kon ik geen beugels meer verdragen en liep ik eigenlijk alleen nog in zachte sportBH's of sloggi zero feel topje. Die laatste is echt wel een aanrader, maar geeft niet enorm veel steun, dus niet geschikt voor hele grote borsten denk ik.

Hier zijn de positiebroeken inmiddels ook van zolder. Voelt wel enorm vroeg, bijna 10 weken nu, maar de buik begint ook wel zichtbaar te worden en gewone broeken zitten echt niet meer fijn. . Nou was het bij mijn eerste ook wel zichtbaar met 12/13 weken, Mijn buik groeide ook enorm naar voren.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk hebben jullie allemaal mooie feestdagen gehad.

Lapjeskat, ben benieuwd hoe die positiebroeken je bevallen. En fijn dat je man het eea van je overgenomen heeft! Dan kan je wat lekkerder rusten.

Fietsertje, leuke reacties en mooi van je vader. Hopelijk kan hij de geboorte van het kleinkind (bewust) meemaken en genieten van de periode als opa.

Cela, wat fijn dat je toch nog eruit bent gegaan met kerst en dat je ervan genoten hebt! Hopelijk wordt je misselijkheid langzaam minder tegen het einde van dit trimester... Vervelend dat je er zoveel last van hebt!

Janeway, handige tips m.b.t. de BH's. Zelf heb ik ook echt nieuwe nodig, maar weet niet zo goed wat. Ik ga eens zoeken deze aankomende dagen!
Alle reacties Link kopieren
BH Ik heb een paar BH's die nog echt lekker zitten. Helaas is van een net de beugel gebroken, dus die zit nu weer ruk... Verder heb ik inderdaad ook van die T-shirt BH-s en die zitten altijd goed.

kleding Overige kleding al wel in mijn digitale winkelmandje gestopt maar mag ik pas bestellen na een goede echo deze week. Vrees dat ik anders mezelf teveel gek maak ofzo,.

@Cela, wat fijn dat je zo toch kerst kon vieren. Wees niet te streng tegen jezelf rondom de medicatie. Want als het de helft (of meer) scheelt dan kan het ook op de dagen dat je minder misselijk bent wel echt een verschil maken.

@fietsertje, wat een mooie reacties. Ik duim voor je dat opa nog veel tijd met zijn kleinkind kan doorbrengen.

Hier inmiddels uit quarantaine, wel nog steeds moe maar andere klachten zijn weg. Gelukkig want de echo kan dus gewoon doorgaan.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf ook nog geen kleding te kopen. We hebben morgen de termijn echo. Ik vind het heel spannend.

Qua bh's heb ik een cupmaat groter, gelukkig had ik nog een wat grotere bh in mijn kast liggen.

@Cela: wat lastig van de misselijkheid. Ik slik suprimal iedere avond een half tabletje voor slapen gaan en dat doet wonderen.

@Neweve: wat fijn dat je je weer iets beter voelt.
Alle reacties Link kopieren
_Amber_ schreef:
29-12-2020 10:28
Ik durf ook nog geen kleding te kopen. We hebben morgen de termijn echo. Ik vind het heel spannend.
Hier ook morgen de termijn echo en vind het ook enorm spannend (en ook wel leuk). Stelt me ook een beetje gerust dat ik niet de enige ben in spanning ;-) Heb jij wel een vitaliteitsecho gehad?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ik heb overmorgen termijnecho! Heel spannend inderdaad. Bij 6w6d zag alles er goed uit, maar ja dat is alweer bijna 4 weken geleden...

Ook de eerste keer dat ik alleen naar een echo ga. Mijn lief blijft thuis bij dochter, want we hebben geen oppas. Dus dit keer via videobellen dan maar.

Edit: Wauw! Ik zie net in de tabel dat er morgen 5 echo's zijn!
anoniem_64c0d02a8d3f7 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 15:45
Reden: kleine toevoeging
10.14% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven