Uitgerekend 2e helft juli 2021

16-11-2020 21:10 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!

Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Echo
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Hybris 31 20 juli 1e 9-12
SingleQueen 37 20 juli :heart: 1e 6-1
Nalala 31 21 juli :heart: 3e 23-12
Olijfje 29 21 juli :heart: 1e 30-12
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e 30-12
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Lapjeskat 28 22 juli 1e 15-12
Neweve 30 22 juli 1e
Fietsertje89 30 23 juli :heart: 1e 21-12
lapetiteprincesse 30 23 juli 1e
Plukje83 36 23 juli :heart: 2e 31-12
Amber 26 24 juli :heart: 1e
Nolatjeee90 28 25 juli :heart: 1e 11-12
Lisedor 35 27 juli :heart: 3e 5-1
Phloxx 29 27 juli 1e 14-12
Aviendha 28 28 juli 1e 15-12
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 7-1
Lampje279 32 29 juli :heart: 1e 23-12
Janeway103 30 juli 2e 16-12
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 15-12-2020 10:21
65.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lisedor wat heftig van die afwijking. Wanneer kwamen jullie erachter dat hij deze afwijking had? Fijn dat het goed met hem gaat op SBO!

Fietsertje dat herken ik ook wel een beetje die angst of er straks wel echt wat zit enzo. Ik ben gisteren gebeld door de verloskundige. Ze zei ook heel eerlijk dat het nog pril is en er nog wel wat mis kan gaan. En ik heb 23 december een vroegecho. Dan ben ik 9 weken. Het lijkt me ook mega spannend om te zien of er dan echt iets groeit en of het hartje klopt. Als het dan goed is gaan we het met kerst vertellen. Ons neefje geven we dan een cadeau met daarop iets van ‘ik word grote neef’ om iedereen te verrassen. En mijn eigen familie moet ik nog iets leuks voor bedenken. Mijn ouders worden dan voor het eerst opa en oma, dus die willen we graag verrassen. Iemand een idee?

De verloskundige zei trouwens ook dat als ik in week 5/6 was bloed zie bij het afvegen dan is dat niet iets om van te schrikken. Wel als het meer dan dan is en ik bijvoorbeeld krampen heb. Ik mocht altijd bellen dat is super fijn. Ik heb dan waarschijnlijk half januari de 12 weken echo bij de praktijk. En telefonisch dan een intake.

Mathilde heb je goed dat je dat gezegd heb van na de 2e. Irritant die nieuwsgierigheid 😅

Sorry als ik niet op iedereen reageer, het zijn er best veel! Maar ik lees wel alles 😀

Hier trouwens ook ‘s avonds mega koud! Ik ga nu iedere keer na het eten heel lang douchen omdat ik niet warm wordt van dekens. Dat helpt bij mij. En de verwarming standje sauna 🤭
Verder ook wat afscheiding (waterig). Soms voelt het bijna alsof ik ongesteld ben, maar geen bloed. En soms pijnlijke borsten, maar soms ook gewoon helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook regio Utrecht.

Gisteren telefonisch gesproken met mvm. Ze komt eind volgende week langs.

@nola, die lange dagen herken ik ben echt aan het aftellen tot de echo. Voel me soms als een kind wat uitkijkt naar zijn verjaardag of Sinterklaas.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel of ik deze keer mee ga doen met MvM eerlijk gezegd. Vorige keer wel trouw gedaan, maar ik kreeg toen telkens mails dat er een overschot was. Vond ik niet heel motiverend, want het kostte best wat moeite..

Kramp is weer over voor nu trouwens, lijkt echt in fases te komen al die klachten. Ook af en aan misselijk (vooral bij lege maag).
*En dit wordt de 3e keer dat ik begin aan een bericht*

Gefeliciteerd voor aan "nieuwen"! Welkom

Ik zag nog wat vragen;
Zoon is geboren met meerdere lichamelijke afwijkingen, waardoor er bloedonderzoek gedaan is. Hierbij is een genetische afwijking gevonden. Toen hebben man en ik ons ook laten onderzoeken en kwamen we erachter dat hij het ook heeft, zonder klachten/niet tot uiting. Daarna hebben meerdere familieleden zich ook laten testen. 1 schoonzus en 1 nichtje (haar dochter) hebben het ook. Schoonzus woont in de ggz vanwege meerdere psychische ziektebeelden, dit kan ook bij de genetische afwijking vandaan komen. Zij kreeg hier laat in de puberteit last van.
Nichtje heeft nergens last van, zoals man en dochter.
Het komt zeer waarschijnlijk uit de familie van mij schoonmoeder maar zij weigert zich te laten testen waardoor de rest van de familie daar ook geen recht op heeft.

Verder voel ik mezelf vandaag beroerd. Erg moe, misselijk, warm. Herkenbaar van vorige zwangerschappen maar ik had het liever overgeslagen
Lisedor, zo wat een verhaal, en dat er dan meerdere in de familie er nu pas achterkwamen! Hoe voelt de rest van je familie zich dan erover, dat zij door de opstelling van je schoonmoeder zich niet kunnen testen? En hopelijk voel je je snel beter!

Ik voel nog bijna niets, beetje gevoelige borsten en dat is het. Dus Nolatjeee90 ik hoop niet dat het waar is dat dan opeens later het veel heftiger wordt :(

Ik heb nu wel een afspraak staan bij de dokter voor 1 dec, oa wordt bloed afgenomen, wat vragen over geschiedenis gesteld etc. Een echo komt volgens online info pas in januari, tussen week 11 en 15 wordt je ingepland.
We hebben de familie en een aantal close vrienden het al wel verteld, mijn vriend is zo dolgelukkig, die moet het delen, ook o dat we net hebben ondertekend voor een huis dus ja, al het geluk in een keer gedeeld ;) Ik wilde liever nog wat meer voor ons houden, stel dat er iets is, maar heb gezegd dat het oke is zolang het ook dezelfde mensen zijn met wie we een tegenslag zouden delen. Ook een ander koppel dat we kennen had het al gedeeld den toen kreeg zij een miskraam, zij vonden het zelf wel fijn om juist er over te kunnen praten.
Schoonmoeder is nogal dominant, en boos dat wij onze zoon en onszelf hebben laten testen... dat zorgt voor nogal wat spanning dus er wordt niet over gesproken. Daardoor zien wij haar ook nauwelijks.
Schoonfamilie heeft ook nauwelijks contact met haar familie (gezin van 10, en ze ziet 2 daarvan), en degenen waar ze contact mee heeft snappen helemaal dat zij boos is....
Gaat zover dat toen nichtje zich had laten testen (zij woont bij schoonmoeder) ze te horen kreeg dat het vast van m'n nichtje haar vader kwam.

Wel fijn om het met close familie en vrienden al te kunnen delen, snappen ze het toch beter als er wel wat is qua niet lekker voelen ofzo, en kun je steun krijgen mocht het nodig zijn.
Ooh wat vervelend... Het is een ding dat je zelf niet wil worden getest, maar boos worden op anderen om dat wel te doen, dat gaat vind ik veel te ver. Hopelijk gaat het wel oké met je nichtje en heeft het geen impact op hoe ze daar woont.

Daar heb je ook zeker gelijk in, de schoonzussen (hebben allebei kinderen) geven ook graag advies, gevraagd en ongevraagd ;) , dus wie weet is dat ook wel handig, ook wat ik kan verwachten van de huisarts en verloskundige, zeker aangezien ik geen vriendinnen met kinderen hier heb.
Alle reacties Link kopieren
Lampje279 schreef:
21-11-2020 12:51
Hier trouwens ook ‘s avonds mega koud! Ik ga nu iedere keer na het eten heel lang douchen omdat ik niet warm wordt van dekens. Dat helpt bij mij. En de verwarming standje sauna 🤭
Verder ook wat afscheiding (waterig). Soms voelt het bijna alsof ik ongesteld ben, maar geen bloed. En soms pijnlijke borsten, maar soms ook gewoon helemaal niks.

Oh dit herken ik van de afscheiding! Lekker smakelijk haha maar ik heb precies hetzelfde gevoel steeds.

Lisedor wat een nare situatie zeg.. vervelend

Neweve haha echt he zo voelt het echt! Of de laatste werkweek voor je op vakantie gaat. Echt aftellen.

Puzzelstuk oh echt, een overschot zelfs. Nou idd doe je daar dan al die moeite voor.. ik vind het nu wel prima omdat ik thuis werk, maar ga die flessen niet hier voor de deur zetten
Alle reacties Link kopieren
Zelfde gevoel hier wb afscheiding.

En zo moe! De moeheid begint hier echt toe te slaan, net nog geslapen. Zie er wel tegenop nu ik dit weer zo voel, omdat ik van vorige keer weet dat het waarschijnlijk stukken erger wordt en zo blijft tot week 16/17 :/
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
21-11-2020 12:20
Welkom mirriemirrie, we treffen elkaar weer in dit topic :) hopelijk hebben we dit keer meer geluk :bigkiss:
Fijn dat het bij jou ook weer raak was! Heel onwerkelijk vind ik het nog. Hopelijk bij ons beide mooie plakkers!

En bij alle andere dames! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wow wat gaat het hier hard.
De kou en de moeheid herken ik ook! As we speak rillend in badjas onder dekentje op de bank.
Verder momenteel helemaal geen klachten, buikpijn is ook zo goed als over. En nu ben ik daar weer onzeker over :rofl: Echt, ik zal blij zijn als het 14 december is en we een kloppend hartje hebben, ik denk echt dat het dan een stuk minder is met de zorgen. Ik denk maar zo, geen bloed is goed nieuws? Ik weet dat er missed abortion bestaat maar goed, misschien probeer ik mezelf zo relaxt te houden haha.
Ik wens iedereen een dikke vette plakker toe!!

Grappig trouwens, zo veel Utrechters, wij woonden daar ook en zijn onlangs verhuisd naar regio 's-Hertogenbosch.
-
Alle reacties Link kopieren
Gek is dat he Phloxx! Dat heb ik ook, vanochtend had ik nog buikpijn en nu is het al een tijd over. Als je buikpijn hebt maak je je druk en als het over is ook. En die zorgen gaan vanaf nu nooit meer weg 😅
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond sinds maanden weer een bad genomen haha. Met name in de avond krijg ik het koud. Dat heb ik op zich altijd al, maar had nu het idee dat ik mezelf lastig opgewarmd kreeg.

Wat leuk, al die (regio) Utrechters. Hier ook die provincie. Kwam gisteren nog een digitale test tegen in een hoek van een badkamerkastje, houdbaar tot volgend jaar... Die had ik destijds niet meer gedaan omdat ik er onzeker van werd. Aangezien ik nu meer ervaring heb, dacht ik 'whatever'. Net de test gedaan en nu al 3+, terwijl ik dinsdag zeker weten pas 5 weken ben. :cheer: Ok, geeft toch een goed gevoel, maar zo zie je maar weer, die dingen zijn echt niet nauwkeurig. Bij mijn 1e zwangerschap gaf die pas tegen de 6 weken die 3+ aan en dat is een gezond meisje geworden. Deze zwangerschap is nog afwachten...

Heb het idee dat de vermoeidheid nu ook meer toeslaat. Gelukkig maar, want ik herken wat jullie zeggen: als het weg is denk je hé, is er iets niet goed? ;) En ik word in de ochtend wakker met wat voelt als een lichte kater haha. Maar meiden... Die stoelgang! Tmi, maar hou op met me. De eetlust is ook nog steeds slecht, dus om toch wat op gewicht te blijven eet ik vaak tegen heug en meug. Ok, ik ben zwanger! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het aan mij lag! In de avonden zit ik ook regelmatig rillend op de bank. Vooral het weer warm worden is lastig en als ik eenmaal warm ben schiet het soms door.naar heet. Gelukkig hebben we meerdere vesten en dekens dus wissel ik non stop met aan en uit doen.

@mathilde, fijn dat de test oploopt. Dat vind ik het lastigste aan deze periode dat je kort kan zien wat er gebeurd van binnen.

@phloxx, Hertogenbosch hadden we ook bijna gewoon, maar uiteindelijk kreeg man een baan in regio Utrecht dus dan was de reistijd wat lang. Inmiddels beide van baan gewisseld en kan ik op de fiets naar werk (en man een korte treinreis). Al werken we nu ook regelmatig thuis. Ik ben benieuwd hoe dat straks met baby is (maar eerst maar eens een goede echo).

Stoelgang doe ik hier niet meer aan (of naja eens per meerdere dagen ofzo) :-| dus denk komende week maar eens pruimen en kiwi enzo halen...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
"Fijn" om te horen dat die kou herkenbaar is. Ik was al aan het denken dat mijn koortsthermometer kapot was of zo. Maar niet dus, gewoon een kwaaltje! Om de misselijkheid kan ik helaas inmiddels niet meer heen. Die speelt op zodra er blijkbaar te weinig in mijn maag zit en verdwijnt na wat gegeten te hebben weer naar de achtergrond, maar is helaas nooit helemaal weg. Op zich is het gelukkig te doen, maar het is dus wel opletten op wanneer ik eet om het ergste voor te zijn.

Mathilde fijn dat je nog een extra bevestiging hebt gehad! Hopelijk is het nu iets rustiger aftellen tot de echo voor jou!

Puzzelstuk lastig die moeheid, ik hoop voor je dat dat gauw beter wordt.

Ik verhuis binnenkort ook naar de provincie Utrecht vanuit omgeving Nijmegen. Het is voor ons allebei dichterbij werk. Ik ken er alleen helemaal niemand dus ik was al van plan om daar een of andere zwangerschapscursus te gaan doen al was het maar voor de contacten. Een netwerk in de buurt opbouwen vind ik wel belangrijk met een kind erbij. En we zijn niet echt supersociale extraverte mensen dus daar zullen we ons best voor moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook herkenbaar die kou. Vooral 's avonds! Ik heb 't overdag prima met soms juist warme opvliegers, maar 's avonds niet meer warm te krijgen!
Vermoeidheid begint ook toe te slaan hier... Gister lag ik om kwart over 9 op bed. En dat op zaterdag!

Oh heeft mvm echt een overschot? Nou dan hoef ik me niet schuldig te voelen dat ik er nu geen zin in heb. Vorige keer wel mee gedaan, maar we gaan binnenkort ons toilet verbouwen en er uit slopen en ik heb geen zin om de hele boel op de badkamer te zetten etc. Gewoon niet handig.
Alle reacties Link kopieren
Leuk al die Utrechters, hier nog eentje!

@ Lisedor: wat een vervelende situatie zeg. Sterkte daarmee!

@ Mathilde, fijn dat je wat extra bevestiging hebt zo. Nu afwachten op de echo.

@ De lapjeskat: wanneer gaan jullie verhuizen en verbouwen? Nog wel redelijk aan het begin van de zwangerschap?

Over kwaaltjes gesproken: Meer mensen die echt vergeetachtig zijn of heel chaotisch? Ik heb dit al een paar weken (geen idee dat het een kwaaltje was!) en hoewel het vaak lachwekkend is, is het ook wel vervelend soms.
Alle reacties Link kopieren
We krijgenover 3 weken de sleutel. We wachten nog op de aannemer wanneer zij kan starten (direct of in januari). We hopen eind februari te kunnen verhuizen. Kan ook later worden, want bij een deel van de verbouwing (vloerverwarming en gietvloer) zit vooral veel wachttijd tussen verschillende stappen.

Qua vergeetachtigheid: ik ben al een paar keer vergeten mijn kat 's avonds eten te geven. Gelukkig is ze zelf vrij duidelijk als ze honger heeft en is mijn man er nog :cat:
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat wordt hier veel geschreven! Reageren kan ik niet bij houden op alle berichtjes - maar wat de laatste berichten betreft, ik ben ook heel erg vergeetachtig en chaotisch terwijl ik dat normaal echt totaal niet ben.

Verder heb ik naast het opgeblazen gevoel gelukkig (nog?) geen klachten - hoop dat de vermoeidheid ook zo lang mogelijk achterwege blijft!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een afspraak voor de echo op 9 dec. Ik mocht ook komende week al langskomen, maar heb het toch maar bij een echo met 8 weken gehouden. Dan is het qua termijn iig "groot" genoeg om het duidelijk te zien. Wil niet het risico lopen om weer een vage echo te hebben en dan weer in onzekerheid te zitten.

Ja chaotisch en vergeetachtig : check! Ik herken het ook van mijn vorige zwangerschap. Ook nog een tijd na mijn zwangerschap last van gehad. Ik dacht echt dat het niet meer goed zou komen haha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde! Erg onhandig in combinatie met werk, want ik krijg echt weinig gedaan nu. Voel me ook niet lekker, heel moe en ijskoud, misselijk maar tegelijk honger.
Alle reacties Link kopieren
Neweve Moest lachen om je stoelgang opmerking. Niet dat het grappig is, maar vooral herkenbaar. Soms heb ik vooral daardoor erg buikpijn, wat niet altijd handig is omdat ik daardoor al wat kleine paniekmomentjes heb gehad.
Yoghurt met pruimen en muesli werkt bij mij altijd best prima.

Lapjeskat: precies de reden dat ik ook bij een cursus wil. Ik verhuis dan wel binnen provincie Utrecht, maar wel naar een andere gemeente waar ik niemand ken. Ik ga dit ook bij de intake van de vk vragen, hopelijk heeft ze tips.

Janeway: of MvM nu een overschot heeft weet ik niet, volgens mij niet meer, maar toen ik 1,5 jaar geleden zwanger was wel. Toen dacht ik ook: never mind. Want inderdaad, het is voor een goed doel, maar kost best wat gezeik (en ranzige geuren).

Vivavette: hou op, hier ook. Heb het idee dat ik nog steeds last heb van die bevallingsdementie van nr 2, maar waarschijnlijk is dat gewoon naadloos overgegaan in zwangerschapsdementie van deze zwangerschap haha. Laatst zei mijn man verontwaardigd: "daar hadden we toch duidelijke afspraken over?!" Iets met de verhuizing, no big deal, maar achteraf idd wel uitgebreid besproken... Normaal is hij altijd de vergeetachtige haha.

Je hoeft niet op iedereen te reageren Olijfje! Fijn dat je je zo goed voelt, vasthouden!

Spannend, Mirriemirrie. Heb het verwerkt. En heel herkenbaar!! Ik mocht 8 december al (ipv 15 december), met 7 weken. Maar als ze een buikecho gaan doen wil ik zeker weten dat ze het in 1x goed zien. Heb geen zin in paniek als er niets te zien is en ik alsnog met veel bombarie die peniscamera in m'n doos krijg. Die zijn nu eenmaal nauwkeuriger met die korte termijn. In die paar minuten lig ik dan al te janken van de stress hoor. Dan wacht ik wel een week langer.
Plus, dan is de overbrugging naar de termijnecho ook kleiner. Het was verleidelijk, maar ik heb maar verstandig gedaan :)

Hier Hebben jullie ook de intake vóór de echo? Ik bedacht me later dat dat eigenlijk best gek is. Straks is de echo niet goed.
Alle reacties Link kopieren
_Mathilde_ schreef:
23-11-2020 16:01

Spannend, Mirriemirrie. Heb het verwerkt. En heel herkenbaar!! Ik mocht 8 december al (ipv 15 december), met 7 weken. Maar als ze een buikecho gaan doen wil ik zeker weten dat ze het in 1x goed zien. Heb geen zin in paniek als er niets te zien is en ik alsnog met veel bombarie die peniscamera in m'n doos krijg. Die zijn nu eenmaal nauwkeuriger met die korte termijn. In die paar minuten lig ik dan al te janken van de stress hoor. Dan wacht ik wel een week langer.
Plus, dan is de overbrugging naar de termijnecho ook kleiner. Het was verleidelijk, maar ik heb maar verstandig gedaan :)

Hier Hebben jullie ook de intake vóór de echo? Ik bedacht me later dat dat eigenlijk best gek is. Straks is de echo niet goed.
:HA:

Intake is hier een week later. Inderdaad met de reden dat het wel eens mis kan gaan.

Nog een tip tegen obstipatie. Ik had daar bij mijn eerste enorm last van, niets qua eten hielp daarbij. psylliumvezels. 1x per dag toevoegen aan glas vruchtensap of water (maar dat kreeg ik niet weg). Je moet er wel veel bij drinken gedurende de dag. Hielp goed en kan ook veilig gebruikt worden in de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de intake ook later dan de echo idd.
Alle reacties Link kopieren
_Mathilde_ schreef:
23-11-2020 16:01


Spannend, Mirriemirrie. Heb het verwerkt. En heel herkenbaar!! Ik mocht 8 december al (ipv 15 december), met 7 weken. Maar als ze een buikecho gaan doen wil ik zeker weten dat ze het in 1x goed zien. Heb geen zin in paniek als er niets te zien is en ik alsnog met veel bombarie die peniscamera in m'n doos krijg. Die zijn nu eenmaal nauwkeuriger met die korte termijn. In die paar minuten lig ik dan al te janken van de stress hoor. Dan wacht ik wel een week langer.
Plus, dan is de overbrugging naar de termijnecho ook kleiner. Het was verleidelijk, maar ik heb maar verstandig gedaan :)

Hier Hebben jullie ook de intake vóór de echo? Ik bedacht me later dat dat eigenlijk best gek is. Straks is de echo niet goed.
:rofl:

Precies die reden ga ik nu ook pas bij 8 weken. op 16 december. Vorige zwangerschap had ik dus ook een vage echo waarvan ze eerst dachten dat 't misschien niet goed zat. Week in de stress gezeten, dus dat wil ik nu ook voorkomen.

Ik heb nu dus ook de intake al een week eerder! telefonisch.. dat ben ik dus ook niet gewend van de vorige keer. Toen was het vroege echo en met 10-11 weken de intake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven