Uitgerekend 2e helft mei 2019

10-09-2018 09:42 1313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.

Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
NaamLeeftijdKindjeJ/m/vUitgerekendAfspraken
gracey30333e9 mei
chip362e11 mei19-12 20 weken echo
Tess1981374ej12 mei18-12 20 wekenecho
Sunne351em12 mei28-12 20 wekenecho
OkkiePetite301e14 mei27-12 20 wekenecho
Mik301e15 mei27-12 20 weken echo
Sch0rpioen311ev17 mei27-12 20 wekenecho
Tiswa1ej18 mei31-12 20 weken echo
Goudsie291em19 mei24-12 20 wekenecho
Groenisgras272e19 mei28-12 20 wekenecho
mmm44272ej20 mei27-12 20 weken echo
Vivaantje93251em20 mei
Schuimblusser251eV21 mei9-1 20 wekenecho
Stephanie05271em25 mei28-12 20 wekenecho
Famke1993251ev25 mei9-1 20 wekenecho
Globetrotter272ev27 mei
:hug: romy1982, :hug: koetjesenkalfjes, :hug: wennn, :hug: Daantje, :hug: starsuus

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Okkie!

Het hijgen herken ik ook, vreselijk! Ik had meer een vermoeden door pijnlijke borsten; maar dat heb ik ook wel eens vlak voordat ik ongesteld moet worden.

Ik heb de tabel aangemaakt. Mocht er nog iets gewijzigd worden of aanvullende info aub dik gedrukt typen. Dan kan ik het makkelijker terug vinden
Alle reacties Link kopieren
Pfff, leuk hoor, zwanger zijn. Maar het brengt ook weer de nodige onzekerheden met zich mee he? Ik kreeg gisteren haast een hartverzakking toen ik ‘s avonds nog even naar het toilet ging en een streep roze afscheiding ontdekte. Niet te vergelijken met hoe m’n miskraam in juli begon, en gelukkig is het er (tot nu toe) bij gebleven, maar ik loop even niet meer zo vrolijk rond als de afgelopen dagen... :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Starsuus schreef:
12-09-2018 09:26
Pfff, leuk hoor, zwanger zijn. Maar het brengt ook weer de nodige onzekerheden met zich mee he? Ik kreeg gisteren haast een hartverzakking toen ik ‘s avonds nog even naar het toilet ging en een streep roze afscheiding ontdekte. Niet te vergelijken met hoe m’n miskraam in juli begon, en gelukkig is het er (tot nu toe) bij gebleven, maar ik loop even niet meer zo vrolijk rond als de afgelopen dagen... :nooo:
He bah Suus. Kan je niet contact met je vk opnemen en eventueel een eerdere echo krijgen? Ivm met een eerdere miskraam.
Snap dat je minder vrolijk bent. Maar gelukkig niet veel bloed verlies en krampen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik had me al aangemeld in het andere mei-topic, maar dat zit een beetje vol. Vandaar dat ik hier graag wil aanschuiven :)

Ik ben 35 en zwanger van ons eerste kindje! Volgens eigen berekening kom ik uit op 14 mei. We hebben verschillende onderzoeken gehad bij de fertiliteit, niks gevonden, en na 11 rondes eindelijk een positieve test in handen. Ik vind het zo spannend en ben zo onzeker, vind het moeilijk om echt blij te zijn. Eerste echo staat gepland op 28 september bij fertiliteit, daarna pas intake bij vk (5 oktober).

Oh nee Starsuus, dat wil je nu echt niet zien! Hoeft natuurlijk niks te betekenen, maar snap dat je in de stress schiet.
Alle reacties Link kopieren
Mmm41 je vraag over een vroege echo vind ik een lastige. Ik kon na m'n miskraam met 6 weken voor een echo en dat was fijn, want toen wist ik waar ik aan toe was, maar toen werd me verteld dat het eigenlijk niet zo veel zin heeft om bij een volgende zwangerschap voor zo'n vroege echo te gaan. Omdat de kans dat het mis gaat dan nog steeds best wel aanwezig is, zelfs al ziet de echo er met 6 weken goed uit. De onzekerheid zou dus blijven.

Ik geloof dat ik dan liever wat langer wacht, tot een week of 8/9, zodat ik meer zekerheid heb. En tot die tijd gaan we volop hopen en duimen en wensen. Ik heb nu trouwens sowieso nog geen contact gehad met de verloskundige, omdat ik op vakantie ben. Was van plan om daarna even met ze te bellen.
Alle reacties Link kopieren
Nee begrijp ik. Maar mocht wellicht vond je het fijn na je roze afscheiding toch een bevestiging dat het tot nu toe nog wel goed gaat. Geniet van je vakantie!

Welkom Sunne, wat geweldig dat het raak is!
Alle reacties Link kopieren
Mmm44, Groenisgras en Tess81, hoe doen jullie het eigenlijk met het tillen van jullie peuters? Vermijden jullie dat? Of niet? Ik heb het idee (of meer de hoop) dat die roze afscheiding van mij daar wel eens door gekomen kan zijn...
Alle reacties Link kopieren
Starsuus ik til haar gewoon op. Maar ze is wel een scharminkeltje dus het gaat makkelijk. Al was ik wel al een tijdje bezig om haar minder snel op te tillen.
starsuus Jeetje dat is wel even spannend. Ik heb in mei een miskraam gehad (was heel onverwacht zwanger). Snap dus je angst heel goed. Zelf kan ik nu ook een vroege echo krijgen maar wil dat niet omdat dat voor mijn gevoel alleen maar onzekerheid geeft omdat er nu nog weinig te zien is en ze er ook weinig over kunnen zeggen met deze termijn.

Hier geen peuters meer, dus wat dat betreft hoef ik weinig te tillen als het niet hoeft. Maar doe gewoon de grote boodschappen en til mijn neefjes en nichtje ook gewoon en dat heb ik met mijn eigen kinderen vroeger ook gewoon gedaan. Ik ben wat dat betreft vrij nuchter. Stel dat dat voor een miskraam zorgt, dan zou het denk ik toch wel mis gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschappen! Ik zou ook graag met jullie meeschrijven.

Ik heb vrijdag positief getest op mn nod, kom zelf op 17 mei uit. Is mijn tweede zwangerschap, ik ben 36 en onze dochter is net 2.

Heb pas een echo bij 11 weken, vind dat nog zo lang wachten! Zou het graag al op mijn werk vertellen, want mei is een belagrijke periode, maar wacht tot na de echo.

Ben bij eerste zwangerschap wel misselijk geweest, nu nog niet, maar herken wel het gevoel ‘nu moet ik echt iets eten’ weer meteen.

Nu al goed om te lezen dat jullie je peuters wat minder gaan tillen, slim, ga ik ook vast rekening mee houden. We waren ook al bezig met zindelijkheids'training’, dus hoop dat dat tegen die tijd lekker geen issue meer is.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daarin nog niet echt iets heb veranderd en dat was ik voorlopig ook nog niet van plan.
Mijn zoontje weegt denk ik 18 kilo ofzo en dat gaat prima.
Ik dacht dat met 12 weken je bekken begon met verweken maar dat het de eerste weken geen kwaad kon.
Op mijn werk moet ik ook nog wel aardig wat tillen en zolang ik daar geen last van heb blijf ik dat doen.

Vind de eerste weken wel lang duren, zelfs zonder bloedverlies of eerdere miskraam o.i.d. voelt het nog een beet je onzeker ofzo.

Hebben jullie het al verteld?
groenisgras wijzigde dit bericht op 12-09-2018 14:12
Reden: Aanvulling
10.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom chip!

Ik ben niet om de zwangerschap het afleren van tillen, maar mijn dochtertje wilt het liefst de hele dag getild worden en dat is niet heel erg handig.

Wij hebben het verteld aan onze ouders.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!
Ook ik zou graag met jullie mee schrijven.

Ik ben 24 en in verwachting van ons 1e kindje. Mijn cyclus is niet echt helemaal regelmatig geweest dus ik denk dat ik ergens tussen 14 en 18 Mei uitgerekend zou moeten zijn.

8 oktober heb ik de eerste echo, voor mijn gevoel duurt dat nog eeuwen!

Vooralsnog heb ik buiten ‘zere’ borsten eigenlijk geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook niet dat we een miskraam kunnen voorkomen door zwaar te tillen hoor, maar toen ik met m’n miskraam net bloed begon te verliezen, vroeg de verloskundige wel direct of ik zwaar getild had. Alles is nu onwijs goed doorbloed daar beneden, dan kan er wat sneller een adertje springen zei ze. En dat kan op zich geen kwaad, ware het niet dat ik me helemaal het apezuur schrik wanneer ik bloed verlies. Ik probeer m’n zoontje dus toch maar wat minder te tillen. Das beter voor m’n hart, haha!

Wij hebben het alleen aan mijn ouders verteld. Die zijn hier ook op vakantie :-]
starsuus wijzigde dit bericht op 12-09-2018 15:29
9.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Daantje!
Duurt nog lang he, ik heb mijn eerste echo pas 11 oktober. Fijn dat je nog geen verdere klachten hebt; hopen dat het zo blijft!

Starsuus, goh dat wist ik niet over het zwaar tillen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Chip en Daantje!

Ja wat duurt dat wachten lang... ons geduld wordt aardig op de proef gesteld.

Wij hebben het nog aan niemand verteld, als de echo 28 september goed is willen we het onze ouders vertellen. Gisteren gingen we wat drinken met goede vrienden, die wel weten van onze struggles en het dus ook niet raar vinden wanneer ik geen alcohol drink. Heb het wel overwogen, maar wilde het toch liever nog even ons geheimpje houden :)
Ik heb me nog niet aangemeld bij de verloskundige. Ik zit vooral in de fase een beetje terug te trekken ofzo. Hebben het nu ook nog niemand verteld omdat het de vorige keer mis is gegaan bij 8 weken. Geloof dat het nu vooral een beetje moet landen.

Mijn vorige zwangerschap was een complete verassing en eigenlijk ook wel een schok. Dit heeft wel de wens erg aangewakkerd. Ikzelf heb 3 kinderen maar mijn man niet. Dus na wat gesprekken besloten het te proberen, je weet nooit of het lukt als je wat ouder bent. Ronde 1 was het meteen raak, ook wel schrikken dus. Dus zit nu nog in mijn bubbel en is het ons geheim.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder Tess. Ik herken wat je zegt over dat tetugtrekken. Ben daarom ook wel blij dat ik juist nu op vakantie ben. Hoef ik ook nergens rekening mee te houden of bang te zijn dat iemand iets merkt. Lekker stilletjes de eerste weken door ;-)) Wat geweldig dat het ronde 1 al raak was. Het komt nu vast goed!

Kun je mijn leeftijd ook in de tabel zetten mmm41? Ik ben 34. Dankjewel! :-]
starsuus zeker bijzonder en ben ook wel super dankbaar dat het (klinkt misschien een beetje zwaar) op mijn leeftijd gelukt is. Met mijn ex duurde het 3x vrij lang. Gedacht dat het zeker als je wat ouder wordt dan nu langer zou duren. Nooit beseft dat het probleem ook bij mijn ex kon liggen natuurlijk.
Bedankt voor het maken van de tabel mmm44! Handig overzicht zo!

Wat leuk zeg Tess, eerste ronde raak! Kan me voorstellen dat je dan wel even schrikt ja!

Ik kan juist niet wachten om het te vertellen! Lastig om het voor me te houden. Dit weekend gaan we naar mijn ouders en naar mijn schoonbroer, maar nog even mondje dicht dus :cencored: . Mijn collega's zijn ook al ruim een jaar aan het hinten en opmerkingen aan het maken, dus ik moet regelmatig op mijn lip bijten. Ik ben al jaren vegetarier en ik drink nauwelijks alcohol dus wat dat betreft verklap ik mezelf niet, dat is wel weer handig. :whistle:
mik in sommige gevallen is het lastig om he mond te houden he?! Mijn schoonmoeder wist van onze miskraam en loopt al een week te hinten dat Ik er zo moe uitzie o_o

Mijn middelste is 13 en roept al maanden dat het nu tijd wordt voor een broertje of zusje. Vanavond aan tafel weer de vraag moest moeite doen nietbin de lach te schieten. Mijn zus is zwanger van de 2e en is in maart uitgerekend. Vannhet weekend waren we weg en moest echt moeite doen niet te vertellen dat Ik een week overlijd ben. Maar jij de test positief was heb ik ineens het oh het is echt gevoel en kruip ik een beetje terug in mezelf.

Willen Jullie weten wat het wordt?
Dank je Mmm om ons toe te voegen aan de tabel. Kan je mijn leeftijd nog toevoegen? Ben 25 jaar.

Wat betreft het heffen tillen. Ik geloof dat dat geen probleem is als je niet te gek doet natuurlijk. Mijn huisarts gaf mee dat je ook gewoon kon blijven door sporten. Er kan de eerste weken altijd iets mis gaan, maar dat is dan te wijten aan de natuur, niet die zware boodschappen die je tilde zei ze.
Maar ik begrijp de bezorgdheid wel.

Ik voel me ook zo ongeduldig. Kijk zo uit naar de eerste echo. Wou vandaag na het werk een afspraak maken, maar ze waren al gesloten. Morgen gaat het me ook niet lukken. Hopelijk vrijdag en gaat de tijd dan snel. Omdat ik niet echt symptomen heb ben ik wat onzeker. Een echo zou het wat echter maken.

Zijn er nog vrouwen zonder symptomen momenteel?
Heb enkel wat een vreemd gevoel in mijn buik, maar niet zo vaak. Bij vorige zwangerschap waren mijn borsten snel gegroeid en tepels vergroot. Misschien komt dat de komende week nog wel.

Willen jullie het leuke nieuws ook zo graag vertellen?
Ik vind het moeilijk omdat ik er zo blij mee ben. We hebben ook iedere week etentjes met vrienden en familie. Omdat het vorige week bij ons was viel het niet op dat ik niet dronk omdat ik de hele tijd ook bezig was. Maar dat wordt dit weekend moeilijker met een bbq bij vrienden (niet drinken, opletten met groenten en enkel goed doorbakken vlees).
Welkom ook aan de nieuwe meiden! En gefeliciteerd met de zwangerschap!
Fijn dat we al met wat meer zijn hier in de groep om te kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Wow veel berichten, leuk! En spannende tijd sowieso, kan me indenken met miskraam meegemaakt extra spannend.
Starsuus, hoe gaat het nu?
Bedankt mmm41 voor de tabel.
Morgen bel ik de verloskundige, heel suf maar ik vergeet het gewoon elke dag weer haha! Nou ja paar dagen eerder of later aanmelden, zal er niet op aan komen.... Wel online aangemeld bij moeders voor moeders.
En wat is zwaar tillen? Ik sleep ook gewoon nog met boodschappen voor een week. Ook niet bij stil gestaan eerlijk gezegd.

En ja wij willen geslacht wel graag weten, jullie Tess1981?
Alle reacties Link kopieren
Okkiepetite en Viviaantje, die boodschappen til ik ook gewoon nog hoor, dat kan ook best. Maar de avond dat ik wat roze afscheiding verloor, had ik m’n zoon van 15 kg uit z’n bed getild (omdat hij niet kon slapen) en daarna een tijd op de arm gehad, tot ik merkte dat het me echt te zwaar werd. Dat was niet zo handig volgens mij, en ik denk achteraf dat er toen een bloedvaatje is geknapt. Ik heb m’n zoontje namelijk vandaag minder getild en gelukkig geen last meer gehad.

Ben nog wel hyper alert op de zwangerschapssymptomen Okkiepetite. Heb eigenlijk vooral last van grotere/pijnlijke borsten en zodra ze even wat minder zeer doen denk ik meteen: oh nee! Dat is wel shit. Al kan ik het over het algemeen aardig van me afzetten. Moedig voorwaarts! :-] Hoe gaat het met jou? Begin je al wat aan het idee te wennen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven