Uitgerekend 2e helft mei 2019

10-09-2018 09:42 1313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.

Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
NaamLeeftijdKindjeJ/m/vUitgerekendAfspraken
gracey30333e9 mei
chip362e11 mei19-12 20 weken echo
Tess1981374ej12 mei18-12 20 wekenecho
Sunne351em12 mei28-12 20 wekenecho
OkkiePetite301e14 mei27-12 20 wekenecho
Mik301e15 mei27-12 20 weken echo
Sch0rpioen311ev17 mei27-12 20 wekenecho
Tiswa1ej18 mei31-12 20 weken echo
Goudsie291em19 mei24-12 20 wekenecho
Groenisgras272e19 mei28-12 20 wekenecho
mmm44272ej20 mei27-12 20 weken echo
Vivaantje93251em20 mei
Schuimblusser251eV21 mei9-1 20 wekenecho
Stephanie05271em25 mei28-12 20 wekenecho
Famke1993251ev25 mei9-1 20 wekenecho
Globetrotter272ev27 mei
:hug: romy1982, :hug: koetjesenkalfjes, :hug: wennn, :hug: Daantje, :hug: starsuus

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is een Whatsapp groep misschien ook een optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het erg jammer vinden als we hier niet doorschrijven; kan mij namelijk niet aansluiten bij een fb groep😞
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Daantje :hug:

Een whatsapp groep of Facebook groep lijkt me ook gezellig, dus ik sluit me zeker aan als die er komt.

Hier verder geen nieuws, vind het soms toch wel lastig dat ik helemaal geen bevestiging meer heb gehad van de zwangerschap. Dat hartje zien kloppen is toch wel fijn. Maar goed, de weken gaan gelukkig snel voorbij met een dreumes in huis. Ik ga deze week wel de bloed en urine testen laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag pas om 18.00 de echo, dus dat was een dagje spanning.
Gelukkig ook hier een heel mooi hartje :heart: lijk zelfs iets verder te zijn dan gedacht.
Termijn echo op 7 november

Lijkt me leuk als er een fb groep komt
Alle reacties Link kopieren
Sunne voor de man is het boek van Kluun misschien wel leuk; help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt
daantje wat erg! Heel veel sterkte.

Hier gaat het redelijk. De ochtendmisselijkheid wordt aardig minder als ik de tijd neem op te staan. Als ik snel opsta spuug ik alles onder. Ben ook op de dag ook minder misselijk maar savonds in alle hevigheid.

Heb morgen de termijnecho, spannend. Gaan het morgen ook de kinderen vertellen. Ben wel stiekem een beetje bang maar het moet nu wel echt gebeuren want mijn buik daar kun je inmiddels niet meer omheen. Zie goede collega's er naar kijken en toen we het mijn vader vertelde van het weekend zei hij ik vond je buik al zo veel dikker geworden.
Pas nu ook echt mijn broeken niet meer dus zal blij zijn als de rust met de kinderen terug is en ik me gewoon weer leuk kan kleden met dikke buik.

Ik weet even niet meer wie het vroeg maat het grote wonder is zo'n mooi boek!
Alle reacties Link kopieren
Schuimblusser, jippie! :cheer2: Super fijn!

Tess, veel succes vandaag. Spannend! De eerste termijnecho van ons clubje. Ik was hier de eerste met een vroege echo, maar zo ongeveer de laatste voor de termijn... Pff, nog twee weken!

Bedankt voor de boekentips! Er zit een grote boekhandel vlakbij kantoor, dus ik ga eens even bladeren binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Schuimblusser!

Spannend Tess voor morgen.

Whatsapp groep vind ik ook prima, facebookgroep ook. Wat jullie willen ;-)
Merkte wel met de vorige groep dat je steeds meer gaat delen en dan is juist het form wel erg openbaar voor bepaalde info.
Alle reacties Link kopieren
Ja succes vandaag Tess! :thumbsup:

Pff ik loop nu al te stressen voor de termijnecho van over een week. Ik voel me nu zo goed, dat ik me afvraag of dat wel een goed teken is :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle lieve berichtjes!

De reden dat ik een extra echo kreeg is omdat ik door werk in aanraking ben gekomen met een patiënt met chemo kuren. Verloskundige wilde hierdoor even een extra controle.
(Dit is niet de reden dat het mis is gegaan, het hartje is daarvoor al gestopt)

De verloskundige gaf aan dat het waarschijnlijk een fout in de aanleg is geweest. Super stomme pech dus. 😢

Zelf had ik helemaal niet het idee dat het niet goed zou zijn. Ik voelde me ‘goed’ en had zelfs de angst van dat het mis zou kunnen gaan los kunnen laten. Ik kon zelfs een beetje genieten.
Alle reacties Link kopieren
Jemig Daantje, wat een schok moet het dan ineens zijn geweest. Ik vind het heel naar voor jullie. Gaat het nu een beetje met je?
Alle reacties Link kopieren
Het was inderdaad een hele schok!

Het gaat nu wel redelijk, ik heb me neer kunnen leggen bij het feit dat het mis is gegaan.

Want ik wel heel naar vind is dat ik wel nog wat kwaaltjes hebt. En het kindje er nog zit. Wil er dan nu ook ‘vanaf’ zodat ik gewoon weer verder kan
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Daantje. Ik vind het knap hoe je ermee om gaat. Kan me voorstellen dat je het naar vindt dat het kindje er nog zit. Zolang je moet afwachten, kun je niet verder. Ik hoop dat het niet lang meer duurt. Mocht je er iets aan hebben: na mijn miskraam deze zomer heb ik als een soort aandenken een mooi kettinkje gekocht met de geboortesteen van het verloren kindje. Dus de geboortesteen die bij de uitgerekende datum hoorde, aquamarijn in mijn geval. Ik was vrij nuchter onder het hele verhaal, maar dit gaf me toch een soort troost. Heel veel sterkte! :hug:
Jeetje Daantje wel heftig! Hier reken je toch niet echt op met een goede 1e echo.

Schuimblusser gefeliciteerd.

Hier een goede echo 12 mei blijft mijn uitgerekende datum
Kindje was heel bewegelijk en was eerst lastig te meten.

De jongste was eerst een beetje in tranen maar daarna door het dolle en helemaal hyper. De middelste was ook meteen heel erg blij. De oudste zit er niet op te wachten zoals hij het zelf zegt en is naar boven gegaan om te gamen. Maarja het is een puber, hopelijk krijgt het bij hem snel een plekje. Is vooral geschrokken.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Tess!! Fijn nieuws! En dat er de komende weken maar vele mooie termijnecho’s mogen volgen :cheer: :hello: :cheer:

Ik hoop dat die dwarse puber van je snel bij trekt. Zal vast wel ;-))
Alle reacties Link kopieren
Wat schrikken zeg Daantje. Sterkte.
Wat je zegt van het los kunnen laten dat het mis gaat dat had ik ook, maar door jouw berichtje toch weer wat meer onzeker.
Tes wat fijn dat alles goed gaat! Hoe voel je je? 2 van de 3 waren al blij en nr 3 zal vast nog wel bijtrekken.
Ik heb 24 oktober de intake en 2 november weer een echo
Alle reacties Link kopieren
Och Daantje wat schrikken toch, knap om te lezen hoe je ermee om gaat.!




Schuimblusser en Tess Gefeliciteerd!!
Oef Tess kalm aan dus in de ochtend!

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van whatsapp/facebook, vind de anonimiteit juist wel fijn.
Volgens m'n man slaap ik heel onrustig. Hij noemt het alvast trainen voor als de baby er is, haha. Zelf geen last van. Wel dat ik middenin nacht wakker word, en zo leeg en flauw voel, dus dan weer wat eten middenin de nacht, haha!
En voor de rest heel moe vooral.
Alle reacties Link kopieren
Heftig Daantje, heel erg veel sterkte! Hopelijk laat je lichaam het snel los, zodat je lichamelijk weer van je kwaaltjes af komt en door kunt gaan.

Schuimblusser en Tess, gefeliciteerd met jullie mooie echo’s! Wat een opluchting he.
Hopelijk went de puber ook snel aan het idee.

Hier voel ik me nog steeds echt heel prima, alleen wat moe. Van het weekend wat middagdutjes gedaan, maar dat kwam ook omdat ik de tijd nam om te ontspannen.
Nog 1 weekje wachten tot de termijnecho! Best wel spannend :)
Alle reacties Link kopieren
Hi, Ik ben nieuw hier, wel vaak meegelezen zonder account. :)
28 jaar en ook in mei uitgerekend! 19 mei werd op de 1e echo verteld.
1e kindje, 31 juli laatste pil, en dus vrijwel direct zwanger!
Echt niet verwacht daar het vaak bij men wel een paar maandjes kan duren, of langer..

Nu 9.3 weken!

Op 7.1 de eerste echo gehad met een kloppend hartje, maar ik vind het nog heel gek en onwerkelijk allemaal.
Ik denk vooral omdat ik NIETS vol. Ik ben alleen veel moe. Geen misselijkheid of kwaaltjes.

31 oktober de volgende echo!!
Welkom Flowerfox! Leuk toch geen kwaaltjes? Die zullen vast nog wel komen hoor. Geniet er vooral van en niet te veel zorgen maken.

Hier nog steeds bezig met kinderopvang zoeken. Is niet evident maar komt wel goed. Hebben zowel crèches als onthaalouders gecontacteerd. Helaas kunnen onze ouders niet oppassen daar zij ook allen fulltime werken. Het wordt bij ons dus 4 dagen opvang en ik 1 dag per week thuis.

Ben een beetje jaloers op hoe snel jullie de volgende echo wel niet hebben! Ik moet nog bijna een maand wachten :-o vind dat best wel lang. Zeker als ik lees dat het ook na een goede echo nog mis kan gaan.

Afgelopen weekend het nieuws verteld aan schoonmoeder en schoonzussen. Ze waren super blij en verrast. Een schoonzus huilde zelfs van geluk. Zo een mooie momenten! Morgen brengen we het nieuws bij mijn schoonvader en dit weekend aan mijn vader nog.

Laatste week wat meer last gehad van misselijkheid. In het weekend vooral hele dagen en slecht kunnen eten. Vandaag ging het weer een stuk beter. Maar dat hoort erbij en neem ik er ook graag bij voor ons kleine wondertje! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
vivaantje hier ook nog een maand wachten op de volgende echo hoor! De tijd kruipt voor m’n gevoel...

Welkom flowerfox!

Ik kan sinds vandaag m’n broeken niet meer dicht krijgen!! Mijlpaaltje! Moet nodig een andere broek kopen. Van het weekend maar even doen. We gaan komende week een weekje weg, lekker naar de zon! Zo een zin in!

Fijn de goede echo’s trouwens!

Morgen hebben wij onze intake bij de vk. Best spannend. Geeeeeeeeeeeen idee wat ons te wachten staat; we gaan er allebei open heen; we zien het wel.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Flowerfox! Leuk dat je meeschrijft. Mooi snel zwanger was je, wat een geluk!

Ik ben blij om te horen dat er meer dames zijn die weinig kwaaltjes hebben. Merk dat het me best onzeker maakt.

Veel plezier bij de intake morgen Stephanie!
Welkom flowerfox !

Hier vandaag ook meteen de intake gehad. Heb 2 verloskundige gesproken die ik tijdens mijn vorige zwangerschappen ook heb gezien. Ze zeiden beide heej een bekend gezicht!

Had ook een stagiaire voor een echo dus dubbel zo lang kunnen turen nadat de echoscopiste heeft kunnen kijken. Heb 2 gewone foto's en een 3d foto gekregen echt heel gaaf!
De praktijk is nu veel uitgebreider. Echo's op het bureau en zelfs bloedprikken doen ze daar.

Vandaag alle vragen beantwoord over erfelijke aandoeningen en vorige bevallingen. Heb bij de eerste zwangerschapsvergiftiging gehad en omdat dit kindje van een andere partner is houden ze het extra in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Daantje, wat een schok. Wat vervelend ook dat je lichaam het nog niet heeft afgestoten, dus om nog steeds kwaaltjes enzo te hebben. Ik hoop voor je dat het snel op gang komt. Mijn vriendin heeft heel erg lang gewacht en toen werd het alsnog een curretage. Het hoeft dus niet vanzelf te gaan, dus als je het genoeg vindt, zou ik om de curretage vragen. Hoop voor je dat het snel gaat natuurlijk!

Tess en Schuimblusser, fijn die geode echo’s! En Tess, ik begrijp je puber wel hoor, voor pubers draait het universum toch een beetje rond hun eigen leventje en hij/zij zal nu alleen maar nadelen van een baby in huis kunnen bedenken. Uiteindelijk is een babybroertje of zusje natuurlijk ook heel lief en schattig, maar dat zal wel tijd nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Flowerfox!

Fijn van de goed echo's Tess en Schuimblusser. Ik begrijp ook wel de reactie van je oudste zoon. Toen ik een puber was gingen mijn ouders scheiden en kreeg mijn moeder een nieuwe man en toen maakte we ook wel is de opmerking nog een baby erbij. Ik vond het vreselijk dat idee al. Maar hij trekt vast bij!

Over facebook/whatsapp anders maar naar kijken na de laatste 12 weken echo en dan kijken of we beide gaan doen of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven