Uitgerekend 2e helft mei 2019

10-09-2018 09:42 1313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.

Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
NaamLeeftijdKindjeJ/m/vUitgerekendAfspraken
gracey30333e9 mei
chip362e11 mei19-12 20 weken echo
Tess1981374ej12 mei18-12 20 wekenecho
Sunne351em12 mei28-12 20 wekenecho
OkkiePetite301e14 mei27-12 20 wekenecho
Mik301e15 mei27-12 20 weken echo
Sch0rpioen311ev17 mei27-12 20 wekenecho
Tiswa1ej18 mei31-12 20 weken echo
Goudsie291em19 mei24-12 20 wekenecho
Groenisgras272e19 mei28-12 20 wekenecho
mmm44272ej20 mei27-12 20 weken echo
Vivaantje93251em20 mei
Schuimblusser251eV21 mei9-1 20 wekenecho
Stephanie05271em25 mei28-12 20 wekenecho
Famke1993251ev25 mei9-1 20 wekenecho
Globetrotter272ev27 mei
:hug: romy1982, :hug: koetjesenkalfjes, :hug: wennn, :hug: Daantje, :hug: starsuus

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog niets gedaan Okkie. Zelfs de verloskundige nog niet gebeld. Eerst vandaag (dag van vorige mk) maar eens voorbij komen (zit wel goed volgens mij), dan lekker naar huis volgende week en daar het circus maar eens op gang brengen. Vind het nu nog wel fijn zo. Lekker ver van huis, ontzettend aan het genieten met z'n drietjes. De wetenschap dat we eigenlijk al een beetje met z'n viertjes zijn, maak het extra speciaal!

Goudsie ik kan me voorstellen dat het nog een ver van je bed show is. Voordat je zelf zo'n enthousiaste peuter hebt rondrennen, ben je gelukkig haast drie jaar verder ;-)) Eerst maar eens rustig wennen aan het idee dat er baby'tje komt. Bij mijn eerste zwangerschap werd het eigenlijk pas echt realistisch voor ons toen die kleine begon te bewegen. Volgens mij was dat in week 17.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedacht me vannacht ineens dat het bij die tabel waar ik mee kwam, eigenlijk leuker is om uit te gaan van de kans dat het goed gaat :thumbsup:
Dus hierbij:

5w0d: 82,7%
5w1d: 84,2%
5w2d: 85,6%
5w3d: 87%
5w4d: 88,3%
5w5d: 89,5%
5w6d: 90,6%
6w0d: 91,6%
6w1d: 92,5%
6w2d: 93,4%
6w3d: 94,1%
6w4d: 94,7%
6w5d: 95,3%
6w6d: 95,7%
7w0d: 96,1%
7w1d: 96,5%
7w2d: 96,8%
7w3d: 97%
7w4d: 97,2%
7w5d: 97,4%
7w6d: 97,5%
8w0d: 97,6%
8w1d: 97,7%
8w2d: 97,8%
8w3d: 97,8%
8w4d: 97,9%
En vanaf 9w1d en daarna: 98%
starsuus wijzigde dit bericht op 20-09-2018 14:42
1.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah dit zijn de leuke tabellen. Ik zit nu op 90,6% (denk ik)!

Is het vandaag een gekke dag voor je starsuus? Gelijk heb je; nog even van de vakantie genieten en thuis rustiger alles 'opstarten'.

Ik ben zo verschrikkelijk chagrijnig vandaag. Ik weet niet wat ik meemaak
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Starsuus! 88,3 klinkt al heel positief

Vandaag basisscholen wezen kijken voor de oudste, bij lang stilstaan kreeg ik een beetje een branderig gevoel onderin mijn buik.
Ik heb een positiebroek besteld voor op mijn werk. Had zo'n last ervan gisteren.
Dat ik dacht aan die tabel en dacht, de kans dat het goed blijft gaan is groter, ik koop er gewoon 1.

Hoe gaat het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een goede lijst StarSuus! Dat zijn hele leuke percentages :-)
Alle reacties Link kopieren
mmm44 schreef:
20-09-2018 14:17
Ah dit zijn de leuke tabellen. Ik zit nu op 90,6% (denk ik)!

Is het vandaag een gekke dag voor je starsuus? Gelijk heb je; nog even van de vakantie genieten en thuis rustiger alles 'opstarten'.

Ik ben zo verschrikkelijk chagrijnig vandaag. Ik weet niet wat ik meemaak
Wat een rotdingen he die hormonen. Ik was gister onwijs jankerig. Heb echt tranen met tuiten gehuild!! Ik heb me er maar gewoon aan overgegeven. Vandaag een dag waar ik me mega zwanger voel. Tijdens de lunch had ik nergens trek in en ik ben steeds misselijker aan het worden. Daar word ik dus heel blij van haha :-)
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed mmm! Lief dat je 't vraagt. Voel me nu zoveel 'zwangerder' dan tijdens die vorige zwangerschap, dat ik vandaag eigenlijk helemaal niet bang ben dat het mis gaat. Wat vervelend dat jij je zo rot voelt. Kun je 't iets rustiger aan doen? Misschien even een uurtje slapen vanmiddag? Of een fijne feelgood film kijken vanavond?

Leuk geshopt dus al Groenisgras! Waar heb je 'm besteld? Ik kijk er ook naar uit. Zodra ik niet meer in m'n gewone kleren pas (hier op vakantie loop ik de hele dag in bikini, dus heb geen idee, haha) ga ik ook weer eens even flink shoppen. Ik heb trouwens tijdens m'n vorige zwangerschap (die daarna dus mis ging, oeps) al wel wat leuke truien besteld bij Asos.com. Dat is sowieso een aanrader qua zwangerschapskleding vind ik. Die truien kan ik nu gelukkig deze winter toch nog aan, als het allemaal goed blijft gaan!

Die hormonen zijn ellendelingen inderdaad Floortje. Over het algemeen gaat het hier best goed, maar soms heb ik ineens de neiging om te huilen om iets onbenulligs. Omdat ik honger heb bijvoorbeeld. Doe even normaal zeg, denk ik dan. Haha!
Alle reacties Link kopieren
Tja hormonen, soms denk ik echt wat heb je eraan. Vandaag nog een erg drukke dag helaas en vanavond puppycursus. Ik hoop dat ik om 20.30u eindelijk op de bank kan liggen en even helemaal niets.

Ja is Asos leuk qua kleding? Vorige zwangerschap had ik alleen broeken gekocht van de H&M, maar ik had al een kleine buik toen ik hoogzwanger was; maar alsnog zat de band een beetje in mijn buik zeg maar; dat mijn buik te dik was.

Ik moest net ook me heel erg inhouden op werk omdat ik zo chagrijnig was. De telefoon ging teveel, debiteuren die slecht betalen, etc etc hahah
Alle reacties Link kopieren
Voor nu even 2 broeken bij H&M, ze hadden nu 40 % korting dus dat was wel lekker. Bedankt voor de tip van Asos. Vind heel veel zwangerschapskleren een beetje tuttig en oubollig en als dat het niet is, vind ik het vrij duur voor hoe lang je het draagt en een beetje zonde.
Alle reacties Link kopieren
Ooo die tabel is heel hoopvol! Morgen (als ik het goed betekend heb) precies 5 weken:)
Ooo ik wil het zooo graaaag delen! Kan me amper beheersen. Wat een ellende dat lange wachten. Vooral als je van je beste vriendin hoort dat ze “ook” zwanger is!🙏🏼🙏🏼 Ik wilde het ook zoooo graag vertellen... heb me kunnen beheersen.

Goede tip Asos! Ga ik ook eens snuffelen.
Heb verder nog steeds bizar gevoelige, grote/opgezette borsten, m’n knoop drukt nog in m’n buik, ik laat opeens veel boertjes, heb OF een hele droge mond, OF ik moet de hele tijd m’n speeksel wegslikken en begin ook sneller moe te worden.
Leuk en actief topic dit! Gezellig!!
Alle reacties Link kopieren
Starsuus dankjewel voor de tabel. Wat een fijne positieve getallen :flirting:
Al bijna 90% kans dan het goed gaat!

Pfff als ik jullie lees (Floortje en Groen is gras) ben ik echt jaloers. Ik voel dus geen symptomen. En me ook niet echt zwanger. Al blijft gelukkig mijn buik wat rommelen.

Ik zie dat veel meiden al eerder een echo hebben. sunne jij bent al bijna.

Wij zijn nu heel erg aan het twijfelen of we het verdere naasten al gaan vertellen. Beste vrienden bijvoorbeeld. Hen zouden we een miskraam ook vertellen, dus we zijn geneigd om het te zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Die tabel ziet er een stuk hoopvoller uit zo! Slim idee Starsuus

Stephanie mijn borsten zijn nu een cupmaat groter, nooit verwacht dat dat zo snel zou gaan!

Wij hebben het aan een goed bevriend stel verteld. Merkte dat ik echt de behoefte had om het met iemand anders dan mijn man te delen.

Morgen ga ik maar eens de verloskundige bellen, dan wordt het toch weer wat echter :cheer2:
Zo daar ben ik ook weer even. Heb even alles bijgelezen. Welkom nieuwe zwangeren!

starsuus die tabel ziet er goed uit, idd beter om het van de positieve kant te bekijken. Bij mijn eerste zwangerschap vertelde de verloskundige dat het moment waarop het mis gaat in eerste instantie de innesteling is (dan word je voor je gevoel dus gewoon ongesteld) het volgende cruciale punt is het moment dat het hartje moet gaan kloppen. Komt het goed op gang en blijft het krachtig kloppen dan schijnt de kans dat het alsnog mis gaat het zo groot te zin dan dat je op een later moment in de zwangerschap je kindje verliest, erg klein dus.

Hier worden de klachten als maar heftiger. Vervelend maar wel prettig gezien de miskraam in mei. Maar merk wel dat het even pittig is met de kids en mijn werk. Nog even volhouden en hopen dat het met 12 weken m minder wordt.

In april was er positiekleding bij de Lidl. Ik heb toen 2 broeken gekocht voor 11 euro ps maar toen ging het mis. Broeken zaten wel erg mooi dus heb ze bewaard. Mijn kleding zit nu wel stukken strakker. Hoop dat de tijd snel gaat en ik gewoon positiekleding aan kan. Ik draag nu vooral wijde kleding omdat ik erg ben afgevallen door het weinig kunnen eten en mijn buikje er echt al uitziet als een zwanger buikje, ondanks dat het vooral mijn darmen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat is mooi nieuws Tess, van dat kloppende hartje! Ik las namelijk laatst dat wetenschappelijk is bewezen dat het hartje al met 16 dagen na de bevruchting begint te kloppen (en dus niet ‘pas’ met 21 dagen, zoals eerder werd gedacht).

Kijk: https://www.metronieuws.nl/nieuws/extra ... et-kloppen

16 dagen na de eisprong is met... (even rekenen)... 4,5 week zwangerschap zo’n beetje. Daar zijn we allemaal al wel voorbij toch?
:cheer: :high5: :cheer:
starsuus wijzigde dit bericht op 20-09-2018 22:26
11.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik bedenk me nu ineens dat bij m’n vorige zwangerschap de symptomen verdwenen vanaf de dag dat ik 4,5 week zwanger was. Dan is dat toen dus waarschijnlijk het probleem geweest. Dat het hartje toen niet is gaan kloppen.
Starsuus schreef:
20-09-2018 22:01
Dat is mooi nieuws Tess, van dat kloppende hartje! Ik las namelijk laatst dat wetenschappelijk is bewezen dat het hartje al met 16 dagen na de bevruchting begint te kloppen (en dus niet ‘pas’ met 21 dagen, zoals eerder werd gedacht).

Kijk: https://www.metronieuws.nl/nieuws/extra ... et-kloppen

16 dagen na de eisprong is met... (even rekenen)... 4,5 week zwangerschap zo’n beetje. Daar zijn we allemaal al wel voorbij toch?
:cheer: :high5: :cheer:

Ja klinkt heel fijn en zolang de symptomen flink aanwezig zijn en blijven hou ik me er maar aan vast dat het goed zit.
Lastige vind ik alleen dat er zo weinig over te zeggen valt als je nog geen echo hebt gehad. Ik had nooit een miskraam gehad en ging er in het voorjaar dan ook niet vanuit dat het mis kon gaan. Het heftigste vond ik dan ook dat ik me zo zwanger voelde, mijn lichaam ook zo zwanger was maar er geen kindje in mijn buik groeide. Wel een groeiende vruchtzak netjes op termijn maar zonder kindje. Ook na het loskomen van de vruchtzak heb ik me nog 4 weken zwanger gevoelt dat maakt me voor nu toch best bang. Ik steek mijn kop ook in het zand... wil me pas aanmelden als er zeker iets te zie moet zijn op de echo. Maarja dat is nu natuurlijk ook zo (ben 6w3d) ga denk ik volgende week maar bellen voor een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
20-09-2018 22:49
Ja klinkt heel fijn en zolang de symptomen flink aanwezig zijn en blijven hou ik me er maar aan vast dat het goed zit.
Lastige vind ik alleen dat er zo weinig over te zeggen valt als je nog geen echo hebt gehad. Ik had nooit een miskraam gehad en ging er in het voorjaar dan ook niet vanuit dat het mis kon gaan. Het heftigste vond ik dan ook dat ik me zo zwanger voelde, mijn lichaam ook zo zwanger was maar er geen kindje in mijn buik groeide. Wel een groeiende vruchtzak netjes op termijn maar zonder kindje. Ook na het loskomen van de vruchtzak heb ik me nog 4 weken zwanger gevoelt dat maakt me voor nu toch best bang. Ik steek mijn kop ook in het zand... wil me pas aanmelden als er zeker iets te zie moet zijn op de echo. Maarja dat is nu natuurlijk ook zo (ben 6w3d) ga denk ik volgende week maar bellen voor een afspraak.
Dat lijkt mij ook heel heftig. Ontzettend oneerlijk ook, om zoiets mee te maken. Dit keer zit het vast goed Tess. Dit is tenslotte weer een heel andere zwangerschap.

Knuffel! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen allemaal dames!
Starsuus wat een heerlijke tabel op deze manier
Tess wat fijn dat je zo’n verschil ervaart met vorige zwangerschap
Fijn om te lezen dat al meer danes moeite hebben met hun broeken, begon aan mezelf te twijfelen. Bedankt voor asos tip!
Hier om het uur iets eten, werkt beste tegen flauw en misselijk gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben sommige van jullie al een narigheid meegemaakt zeg. Hier aan kwaaltjes ook geen gebrek, maar het is toch maar afwachten of er volgende week een hartje klopt... In het april-topic is het bij 10 van de 23 meiden niet goed gegaan, echt bizar veel :( Maar laten we nu inderdaad maar gewoon uitgaan van het positieve, die tabel van Suus helpt dan wel!

Ik ga ook eens bij Asos kijken (na volgende week)! Ik heb wel al een broek besteld bij H&M. Aan het einde van de dag is mijn buik ook zo opgeblazen!
starsuus dank je. Gaat vast goedkomen dit keer en anders hou ik me maar vast aan het feit dat het gewoon zo moet zijn en er echt was mis was.

okkiepetitedat ga ik ook maar eens proberen. Ik heb bij vlagen wel een soort hongergevoel maar bij het idee dat ik moet eten gaat het mis. Koken is nu echt een hele opgave maar dat moet ik helaas wel omdat mijn man altijd wat later thuis is en de kinderen ivm sport weer niet te laat kunnen eten.

sunne jeetje 10 van de 23 dat is wel echt heel veel!
Alle reacties Link kopieren
Okkie, wat eet jij zoal de hele dag? Ik ben een beetje zoekende :) Knackebrod of beschuit met jam of hagelslag gaan wel goed, maar dat kan ik niet meenemen naar kantoor. Mijn normale boterhammen met vleeswaren beginnen me behoorlijk tegen te staan. Ik heb vooral druiven en wortels zitten knagen afgelopen dagen, maar het valt wel op als ik ineens heel anders ga eten daar!
Alle reacties Link kopieren
10 van de 23, allemachtig! Dan slaan de statistieken ineens ook nergens meer op. Hopes up dat het bij ons juist de andere kant op slaat: allemaal goede echo’s graag!

Hebben jullie ook zulke rare dromen? Ik droomde vannacht dat een arts me vertelde dat ik helemaal niet zwanger was. Sterker nog, volgens hem had ik m’n eisprong nog niet eens gehad deze cyclus. Nou moe! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in ;)
Ik zit al even te twijfelen om hier mee te schrijven, maar ik durfde nog niet vanwege onzekerheid door een miskraam afgelopen mei. Als het maandag nog goed gaat, wil ik hier graag bij!
Maar ik wou even zeggen dat ik heeel blij word van de tabel die hier is gepost. Uitgaan van het positieve helpt zoveel :)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, Sunne! Wat heftig zeg 10/23. Waren dat allemaal late miskramen of vroeg?
Statistisch gezien kan het dan dus ook dat we hier allemaal wél goed gaan! Ik hoop het echt zo voor ons allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Welkom alvast Anna! Heel begrijpelijk, je onzekerheid. Hopes up! :-]

Ik zie dat het bij de december/januari/februari/maart-uitgerekend forums gemiddeld bij 75% tot 80% van de dames goed gaat. Gelukkig maar! Was echt een beetje geschrokken van dat april voorbeeld :-[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven