Uitgerekend 2e helft november 2018

25-03-2018 16:46 417 berichten
N.a.v. zwanger/uitgerekende-datum-eind-novembe ... ges/405694 hierbij een topic met tabel, waar we hier verder kunnen kletsen!

Heb de tabel nu ingevuld naar wat ik uit het vorige topic kon halen, maar vul uiteraard zelf daar aan waar kan.


Groetjes,
MissSkyra9
.
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Anijsie 34/35 1e 15 november 27 juni 20 wk echo :heart:
elastigirl 34/27 1e 16 november meisje :heart:
TrotseJongeMama 22/30 2e 17 november jongen 27 juni: 20 weken echo (komt dan ook het geslacht te weten :heart:
Lalameme 23/26 1e 18 november meisje :heart:
ninaaatje 32/35 3e 19 november meisje :heart:
cadeautje123 33/35 3e 21 november 12-06 geslachtsbepalingecho :heart:
florence13 37/37 1e 23-26 november jongen :heart:
Amy03 31/36 1e 24 november :heart:
bozz 30/32 1e 25 november 14-05 termijnecho :heart:
Giraffe90 27/28 2e 25 november jongen 6-7 20 weken echo :heart:
Gioia82 34/35 1e 26 november meisje :heart:
xxchillyxx 31/32 1e 26 november meisje 13-6 geslachtsbepaling :heart:
Konijnhangoor 31/29 2e 27 november 09-05 termijnecho :heart:
bloemetje91 26/28 2e 28 november 02-05 eerste echo
Appelgroen 29/32 1e 28 november meisje :heart:
Liz001 34/35 1e 28 november :heart:
nina.dylan 37/45 2e 29 november 20-04 eerste echo
Sop22 31/32 2e 29 november
MissSkyra9 26/32 1e 30 november jongen 16-05 termijnecho :heart:
Nochoice 29/34 1e 30 november 20-04 eerste echo
:hug: w002
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
58.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Konijnhangoor en cadeautje gefeliciteerd met de goede echo's!

Elke middag na t werk voel ik me enorm beroerd en wil ik niks liever dan een uurtje slapen. Alleen helaas wordt ik na dit uur alleen maar beroerder en misselijker wakker. Heeft een van jullie dit ook? En tips om wel te kunnen rusten, maar niet zo beroerd wakker te worden?
Alle reacties Link kopieren
W002 hoe gaat het nu met je? Wat rot voor je zeg!

Amy, ik word ook niet lekker wakker maar vaak trekt dat snel weg.
Vechten tegen de slaap vind ik vervelender. Als ik te lang slaap word dit erger, dus vaak max een uurtje.

Mijn echo was vandaag goed, ben 3 dagen teruggezet naar 16 nov. De baby zwaaide en trappelde goed. Omdat de darmen met 10wk 3 dagen nog aan de navelstreng zit, heb ik voor extra controle over 2 weken weer een echo.
Nog een keer baby kijken!
Typ van de week meer nu lekker slapen
Alle reacties Link kopieren
@W002 wat heftig! Ik hoop dat het snel beter met je gaat! :hug:

@Elastigirl, wat fijn dat je over 2 weken weer mag. :) Je kan je baby natuurlijk nooit te veel zien

Wat fijn dat jullie goede echo's te zien hebben gekregen @konijnhangoor en @Cadeautje!

Ik heb ook weer een goede echo gehad. Een verloskundige binnen de praktijk wilde wat oefenen voor haar praktijk examen echoscopie dus dan ben ik de beroerdste niet. Mijn vorige echo was met 7 weken, nu iets meer dan 9 weken dus was alweer veel meer te zien! echt super leuk om je baby zo te zien bewegen :) Ik ga morgen op vakantie dus de volgende echo was pas gepland op 14 mei, was daarom wel blij met deze echo tussendoor. Toch wat meer zekerheid voordat je weggaat.

Hebben jullie al nagedacht over kinderopvang? Ik ben een beetje begonnen met kijken, maar vind het super lastig. Geen idee waar ik op moet letten namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Helaas moet er wat tijd tussen die medicatie zitten, dus donderdagochtend de rest dat t dan op gang komt...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eerste echo gehad. Dat was spannend zeg! Maar gelukkig zag alles er goed uit. Super grappig om een baby zo al te zien. :) Zelf zag ik er nog niet echt iets in maar het hartje was duidelijk te zien. Super leuk! De verloskundige dacht nu ongeveer 9 weken, dat betekent 1 dag eerder dan ik oorspronkelijk dacht.

Vandaag ook weer voor het eerst aan het werk gegaan. Nu heb ik het op het werk vertelt bij mijn werkgever en leidinggevende op de opdracht. Ze reageerde positief. Dat is erg fijn. Alleen merk ik wel dat ik hele dagen werken niet aan kan. vandaag de bijna de hele dag gewerkt, maar toen sochtends heb ik twee keer overgegeven en net toen ik thuis kwam ook twee keer. en nu lig ik in bed. Ik baal hier zo van :( Pff.
Gelukkig maakt de echo veel goed.
Alle reacties Link kopieren
@appelgroen, fijn dat de echo goed was. Wat balen dat je er zo ziek van bent zeg. Ik zit nu ook misselijk te zijn, gelukkkig nog niet overgegeven.

@bozz, waar denk je aan bij opvang? De dagen? De plek? Of de kosten?

@w002, vervelend dat er tijd tussen zit. Ik hoop voor je dat het snel voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Oei Appelgroen, dat klinkt niet fijn! Wel mooi om die echo zo te zien, want dan weet je waar je het voor doet :) Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen.

@Konijnhangoor, vooral de plek vind ik lastig. Op elke website staat wel iets te lezen over het beleid van de betreffende kinderopvang, maar het zegt me allemaal niet zoveel.
Alle reacties Link kopieren
Hi bozz, ik zou gewoon afspraken maken om te kijken en een rondleiding te krijgen bij creches. Dan krijg je een heel goede indruk en kies je de creche waar je een goed gevoel bji hebt. In de Randstad is het slim om bij meerdere creches in te schrijven want dan heb je meer kans op een plekje straks.
Alle reacties Link kopieren
@Bozz: Ik ben al wel een beetje aan het rondkijken via internet. Er zitten 2 creches en een paar gastouders bij mij in de buurt. De kinderen van mijn buren zitten allemaal op de dichtbijzijnste kinderopvang, dat is echt maar 200 meter lopen of zo. Zij zijn wel positief over die kinderopvang, en het is ook wel makkelijk om dezelfde kinderopvang te kiezen als de buren (ik heb ook al een keer het buurmeisje opgehaald van de kinderopvang toen de ouders allebei vastzaten in het verkeer). Ik heb ook wel een goed gevoel bij een gastouder die wat verder weg (400 meter of zo) zit, dus ik denk dat ik bij beide opties ga kijken en dan eentje ga kiezen.

Sterkte w002, ik hoop dat het donderdag snel op gang komt.

Leuk dat je de echo hebt gehad Appelgroen! Vervelend van de misselijkheid, hopelijk wordt het snel minder.

Misschien helpt het om wat te eten voordat je gaat rusten Amy? Gewoon iets lichts zoals crackers of zo, zodat er iets in je maag zit en je minder misselijk bent?

En ook fijn dat je een goede echo hebt gehad Elastigirl! Komt dat van die darmen vaker voor bij die termijn?

Ik ben wel jaloers op al die echo's hoor! Nou ja, nog maar een ruime week en dan mag ik ook eindelijk!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
w002 ik heb zo aan je gedacht, hopelijk is het snel voorbij en kunnen jullie over een tijdje weer proberen <3 Ik heb je uit het schema gehaald, en onderaan gezet. Mocht je dit vervelend vinden, dan kun je het er zelf weer uithalen natuurlijk.

Zie in het schema trouwens dat er toch best wat meiden nu hun eerste echo ook hebben gehad. Hoe gaat het allemaal met jullie? Ik hoop voor iedereen goed nieuws! :-] Appelgroen gefeliciteerd in ieder geval!

Hier eigenlijk elke dag wel last van verschillende kwaaltjes. Slaap zo ontzettend slecht... En avondeten gaat er maar moeilijk in. Eet verder heel de dag door wel hoor, maar avondeten brr. Ik ben momenteel thuis van werk (arbeidsconflict :-[) en nu rondkijkend naar een nieuwe baan. Alles behalve ideaal in deze situatie, maar goed. Probeer zo positief mogelijk te blijven.

Heb ik nu in ieder geval tijd om even online wat dingen uit te zoeken qua kraamhulp etc. bij mijn verzekering en creches in de buurt haha.
Alle reacties Link kopieren
@opvang Wat zijn jullie snel met rondkijken zeg! Ik ging hier bij mijn eerste pas tegen het einde mee aan de slag. Uiteindelijk hebben wij een relatief grote kinderopvang gekozen met een VVE programma. Zeer tevreden over de lieve en professionele leidsters. Van elke leeftijdsgroep! Een gastouder zou ik niet snel doen, maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Voor kraamzorg ga ik ook nog niet kijken. Ik zie het na de termijnecho wel! Ik begreep dat het tegenwoordig wel voor 18 weken geregeld moet zijn. Echt snel!

Hebben jullie het al verteld dames? En hoe was de reactie? Familie / werk? Ik ben nieuwsgierig! Ik denk dat wij het op Moederdag gaan vertellen.
Alle reacties Link kopieren
hier goede echo met 9 en een beetje weken, hartje klopt, baby wiebelt. Dus blij. Ik ga het dit weekend voor het eerst vertellen (aan broer)
Alle reacties Link kopieren
Florence en appelgroen gefeliciteerd met de goede echo's! Zo fijn om te kunnen zien dat alles goed gaat :).

Dinsdag mogen we voor de tweede echo om de termijn te bepalen. Als dan nog steeds alles goed zit gaan we het aan iedereen vertellen, zoals collega's en sportteam. Onze ouders, familie en meest close vrienden hebben we het al verteld, omdat we slecht ons mond kunnen houden. Het was al veel mensen opgevallen dat ik opeens van fanatiek wielrennen naar niks doen was gegaan.

Onze ouders waren echt super enthousiast. Mijn schoonouders hadden eigenlijk zelfs de hoop al opgegeven op kleinkinderen en waren dus extra blij.

Opvang kiezen vind ik ook echt lastig. We wonen pas een paar maanden in deze plaats en hebben dus geen idee wat goed is. Wel heb ik al wat websites doorgelezen en willen we na de termijn echo eens gaan kijken. Ook hebben we besloten dat we een opvang willen kiezen zonder testen van vooruitgang en speciale pedagogisch verantwoorde programma's. Als er zodra hij/zij ouder is maar lekker buiten gespeeld kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wat fijn, al die goede echo's!

Ik heb vandaag totaal onverwacht een vast contract gekregen op mijn werk. Super fijn. Wel spannend om het nieuws te brengen over een paar weken:).

Kinderdagverblijf is een goede. Ik had niet verwacht dat dit zo vroeg zou moeten maar we willen na de termijnecho gaan kijken. Zit te twijfelen tussen een kdv hier om de hoek of een gastouder.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin me langzamerhand iets beter te voelen. Wel nog moe en elke donderdag echt toe aan weekend maar de misselijkheid lijkt af te nemen en heb weer iets meer energie. Zelfs sporten kwam weer in me op haha. Wil deze zwangerschap blijven sporten, dus hopelijk gaat dat goed. Uiteraard wel op een lager pitje ;-)

Fijn lang weekend allemaal en lekker genieten van alle goede echo's.
Alle reacties Link kopieren
Gioia 82, ja dat was volkomen normaal met die termijn, vandaar dat ze een extra echo aanboden als extra service. Ik ben alleen maar blij met nog een keer kijken voor 20 weken!

Ik moet nog erg wennen aan het zwanger zijn, ben er heel blij mee, maar heb het gevoel dat ik niet de baas ben over mijn lijf. Zo gek, dat het kleine wonder van 3,5cm al zoveel invloed heeft op alles! In de avond komt de man met de hamer en ben ik opeens doodmoe en wil ik naar bed. Ook vind ik het raar om opeens een "buik" te hebben, maar is het ook fijn dat je het niet meer hoeft te verbergen nu iedereen het weet en ziet haha. Mijn vriend went er ook steeds meer aan en houdt lief rekening met me en heeft begrip voor de situatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie snel zeg met kinderopvang hahaha :p
Ik ga er nog lang niet naar kijken!!
Bij mijn dochter keek ik er pas naar toen ik net bevallen was en de wachttijd bij de kinderopvang was maar een maand dus was ik nog snel. Deze tweede ga ik ook pas aanmelden na de bevalling. Een broertje/zusje krijgt ook voorrang op onze opvang, dus zal nog sneller gaan waarschijnlijk.

Hebben jullie ook al een voor gevoel wat het geslacht is? Ik denk dat wij nog een meid krijgen.
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018
Alle reacties Link kopieren
Weer even bij gelezen.. afgelopen week doodmoe en veel hoofdlijn. Misselijk ook nog maar lijkt wel wat minder te worden (of ik ben er gewoon aan gewend).

Kraamhulp ga ik na termijnecho volgende week bellen. Proberen dezelfde als bij onze dochter te krijgen!

En zelfde met opvang. Dochter gaat al 3 dagen per week, dus broer/zus gaat daar ook heen. Ben super tevreden. Ze sluiten gped aan bij mijn visie (help mij het zelf te doen! Montessori leidster in hart en nieren haha).

Morgen aan groepje vriendinnen vertellen. En verder weet iedereen het al zo'n beetje. Broer van vriend gelooft het alleen niet haha.

Ik heb het idee weer een meisje omdat veel hetzelfde voelt. Maar hou ook juist een jongen in gedachten, ook omdat dat me juist gek lijkt haha. In mijn familie komen ook eigenlijk alleen meisjes voor. Moeder 1 van drie meisjes, ik heb alleen een zus, zus en ik beide dochter..
Heb wel al een jongensnaam die ik heel leuk vind! Mag er hier alleen nog niet over spreken, pas na 20-wekenecho wil vriend erover praten. Dus tot die tijd zelf maar lijstjes maken!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd florence! Wat heerlijk! Nogmaals bedankt voor wat je schrijft. Je hebt echt gelijk! Ik heb lekker even 5 daagjes vrij kunnen regelen zonder mij ziek te hoeven melden of over de zwangerschap te vertellen! Dus toch een beetje geluisterd! :hug:

Sorry beetje afwezig, flink beroerd.. komt wel week goed. Weer 3 dagen bloedverlies gehad maar het is weer gestopt.. nu wel weer erg bang voor de echo maandag.. zo jammer.. begon net een beetje vertrouwen te krijgen.

Hier ook echt nog niet bezig met kdv, mijn voorkeur gaat ook echt uit om baby bij opa's en oma's onder te brengen. Eerst kijken hoever wij daarmee komen!

Gefeliciteerd met de goede echo's!

Denk nog veel aan je w002! Hoe gaat het nu ? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hier nog even een berichtje maar daarna ga ik jullie groepje verlaten.

Miskraam is goed verlopen, zag er erg tegenop maar t was meer wat zeurend gevoel in de buik, ik kan t geen krampen noemen. Geen pijn gehad. Was natuurlijk ook nog heel klein, zal wel schelen als t vruchtje 10 weken zou zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je nog meeleest w002, maar fijn dat de miskraam goed verlopen is en dat je geen pijn hebt gehad! Sterkte de komende tijd, en hopelijk kun je snel weer meeschrijven in een "uitgerekend" topic en hoef je dit niet nog een keer mee te maken!

Lalameme, succes met je echo vandaag, ik duim voor je dat alles goed is!

Grappig Elastigirl, ik had gedacht dat ik zwanger zijn heel vervelend zou vinden omdat ik ook graag de controle over mijn lijf wil houden, maar het valt me juist erg mee! Het voelt heel natuurlijk om ineens om 9 uur 's avonds al op bed te liggen, en het continu misselijk zijn valt me ook erg mee. Maar ik zie ook nog niks aan m'n buik of borsten, misschien scheelt dat ook wel. Het voelt gewoon alsof ik al weken lang een griepje heb.

@Trotsejongemama: Ik denk dat wij een jongen krijgen, dat gevoel heb ik. Maar met een meisje zou ik even blij zijn, het maakt mij echt helemaal niks uit! Vriend heeft wel een lichte voorkeur voor een jongen, omdat hij graag met een zoon wil klussen en zo. Maar een meisje lijkt hem dan weer erg schattig.

Gefeliciteerd met je vaste contract nochoice!

Wat goed dat je lekker wil blijven sporten cadeautje! Ik probeer dat ook te doen, afgelopen week 3 keer hardgelopen en dat ging goed. Op een gegeven moment wil ik ook mom in balance gaan doen, lijkt mij erg leuk en ook leuk om andere zwangere dames te ontmoeten.

Onze verloskundige raadde aan om direct na de termijnecho de kraamhulp te regelen Konijnhangoor, anders was het waarschijnlijk al te laat ivm de wachttijd.

Nog 4 dagen en dan krijg ik eindelijk de echo! Ik kan niet wachten, ik wil heel graag weten of alles goed is en het mensen gaan vertellen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de officiele termijnecho gehad en ben nu uitgerekend op 21 november 2018. Twee daagjes eerder dan eerder werd geschat. Komt overigesn wel precies overeen met de duur van mijn cyclus dus klopt allemaal wel.

Lief bewegend baby'tje gezien. Woensdag bloedprikken voor de NIPT. Krijg dan 14 dagen later de uitslag en 12 juni (met ruim 16 weken) de geslachtsbepalingsecho.

Ben nog steeds wel echt supermisselijk en moe. Hoop echt dat dat nu snel minder wordt, want begint me redelijk op te breken met 4 dagen werken en nog twee kleintjes thuis (2 jaar en 5 maanden en bijna 1 jaar).

Nog anderen die de NIPT gaan doen? Ik heb het bij de andere twee kindjes ook gedaan. Test is zo nauwkeurig dat, ook al werd het toen nog niet in NL aangeboden, ik wel daarvoor heb gekozen. Nu dus ook weer.
Alle reacties Link kopieren
Helaas nu geen tijd om uitgebreid te reageren! Maar even een update! Lief van je gioia!

Alles was goed zover hij kon zien! Genoten van een mooi trappelend, draaiend drukte makertje! Wat bijzonder om te zien. Hartje ook voor het eerst gehoord! Helemaal verliefd op ons kleintje! Cyste is de helft zo klein dus dat gaat ook de goede kant op! Over 2 weken de geslachtsbepaling al! En 4 dagen! Vooruit gezet! Die had ik niet verwacht! Nu dus 11.5 en UD verplaatst naar 14-11-2018!

Morgen reageer ik op jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn lalameme!!
En wat snel al de geslachtsbepaling. Wat gaat het dan al snel ineens..

Wij wachten daarmee tot de 20 weken echo.
Morgen eerst de termijn echo! Als het goed is ben ik dan 11 weken en 1 dag. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de termijnecho gehad, alles wat helemaal goed en hartje klonk mooi! Ik ben vooruit gezet en dus ipv 20, 17 november uitgerekend. Nu dus 11w4d.

Mijn ijzer was 8.4 (moet 7 of hoger zijn), mijn suiker was 4.2 (mag niet hoger zijn dan 6). Dus helemaal prima!

Wij hebben de 20 weken echo al gepland, de eigen vk doet dit niet dus heb dit via een echobureau gepland. 27 juni in de avond. We zullen dan ook het geslacht te weten komen! :-)
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven