Uitgerekend 2e helft november 2018

25-03-2018 16:46 417 berichten
N.a.v. zwanger/uitgerekende-datum-eind-novembe ... ges/405694 hierbij een topic met tabel, waar we hier verder kunnen kletsen!

Heb de tabel nu ingevuld naar wat ik uit het vorige topic kon halen, maar vul uiteraard zelf daar aan waar kan.


Groetjes,
MissSkyra9
.
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Anijsie 34/35 1e 15 november 27 juni 20 wk echo :heart:
elastigirl 34/27 1e 16 november meisje :heart:
TrotseJongeMama 22/30 2e 17 november jongen 27 juni: 20 weken echo (komt dan ook het geslacht te weten :heart:
Lalameme 23/26 1e 18 november meisje :heart:
ninaaatje 32/35 3e 19 november meisje :heart:
cadeautje123 33/35 3e 21 november 12-06 geslachtsbepalingecho :heart:
florence13 37/37 1e 23-26 november jongen :heart:
Amy03 31/36 1e 24 november :heart:
bozz 30/32 1e 25 november 14-05 termijnecho :heart:
Giraffe90 27/28 2e 25 november jongen 6-7 20 weken echo :heart:
Gioia82 34/35 1e 26 november meisje :heart:
xxchillyxx 31/32 1e 26 november meisje 13-6 geslachtsbepaling :heart:
Konijnhangoor 31/29 2e 27 november 09-05 termijnecho :heart:
bloemetje91 26/28 2e 28 november 02-05 eerste echo
Appelgroen 29/32 1e 28 november meisje :heart:
Liz001 34/35 1e 28 november :heart:
nina.dylan 37/45 2e 29 november 20-04 eerste echo
Sop22 31/32 2e 29 november
MissSkyra9 26/32 1e 30 november jongen 16-05 termijnecho :heart:
Nochoice 29/34 1e 30 november 20-04 eerste echo
:hug: w002
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
58.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog weinig last van kwaaltjes. Alleen heel moe, beetje afwezig de hele tijd, rommelende darmen en hoofdpijn. Bij de zwangerschappen van mijn andere twee kinderen had ik nu ook nog geen andere klachten. Bij de tweede werd ik vanaf een week of 7 volgens mij ook misselijk. Ik ben benieuwd hoe het dit keer gaat!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen dagen ben ik wel snel moe. Begin mij ook een beetje zorgen te maken. Morgen begin ik namelijk bij een nieuwe opdracht bij het werk. Best pittig vind ik dat en nu lijkt mij het al helemaal pittig. Ik hoop dat ik niet te veel zwangerschapsklachten ga krijgen en niet te moe wordt. Zorgen hierover maken heeft natuurlijk helemaal geen zin. Toch zit er een beetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er nu een topic met tabel is :)!
Mag ik mezelf er gewoon zelf bijzetten?

Wij zijn 31 en 36 en verwachten de eerste 26 november. 17 april de eerste echo, zo spannend allemaal :)!
Welkom allemaal, dat we er maar een leuk topic van kunnen gaan maken. Vervelend die vermoeidheid Appelgroen, net met een nieuwe opdracht. Hopelijk valt het mee! Grappig cadeautje, ik word volgende maand 33 en mijn man is ook 35. En voor ons is het ook de derde. Hoe oud zijn jouw andere kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Gefeliciteerd!:)
Vrijdag moest ik eigenlijk ongesteld worden maar dit bleef uit. Getest, maar negatief.
Gisteren en vandaag getest en ik heb nu 5 positieve testen liggen:).
Het begint langzaam door te dringen.

We zijn gestart in januari, dus het is vrij snel gegaan.
Buiten dat ik moe ben heb ik nog niet echt klachten.

Donderdag naar de huisarts (ik slik medicijnen ivm Crohn). En dan de afspraak bij de VK maken:) spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Als eerst; gefeliciteerd aan alle zwangere dames! Hopen op een fijne zwangerschap en knapperds van baby's!

Iets over mezelf; Ben 24 jaar, vriend is 29 jaar. Samen hebben we een dochtertje van 2 jaar (volgende maand 3)

Afgelopen vrijdag hadden we een positieve test!! In december hebben we een miskraam gehad met 7 weken.. Heel verdrietig. We hopen nu ook heel erg dat het goed mag gaan. Ik heb me aangemeld bij de verloskundige en ben heel benieuwd wanneer de eerste echo zal plaats vinden.

Kwaaltjes;
Opgezette buik 'savonds
Moe
Met vlagen misselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ha ninaaatje, wat grappig inderdaad. Onze dochter is 2 jaar en 4 maanden en onze zoon is bijna 11 maanden. Als alles goed gaat, dus straks een paar weken 3 kinderen onder de drie jaar haha! Gezellige drukte;-) Hoe oud zijn jouw kinderen?

Even een andere vraag: ik heb dus echt amper zwangerschapssymptomen. Wat hoofdpijn af en toe en heel moe maar verder niks. Nu werd ik bij onze tweede ook pas rond 7 weken misselijk maar merk dat ik toch een beetje bezorgd ben dat ik me niet helemaal zwanger voel... Wie herkent dit?
Die van mij zijn stukje ouder. De jongste is bijna 4 en de oudste is 7. Ze zitten dus binnenkort allebei op school
Ik heb ook geen kwaaltjes. Vorige week was ik af en toe nog misselijk maar nu amper nog. Bij de jongens had ik ook geen kwaaltjes dus daar houd ik me maar aan vast. Maar begrijp je helemaal, het maakt toch beetje onzeker
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat die van jou al wat ouder zijn. Gezellig dan straks nog een baby'tje erbij! Ja, precies, ik houd me er ook maar aan vast dat ik bij de eerste ook geen klachten had en bij de tweede pas na 7 weken. Nog even twee weken geduld hebben tot de eerste echo, dan word het allemaal ook iets concreter.
Alle reacties Link kopieren
Oh haha, hier zijn ze er vol hoor. Was meteen al maar word met de dag erger. Borsten vallen mee maar redelijk gevoelig. Ik kan de hele dag in slaap vallen.. voorheen sliep ik vaak rond een uur of 2 snachts pas, 8 uur weer op. Nu lig ik om 10 uur in bed, 9 uur val ik slaap op de bank haha. vooral misselijk, vanochtend voor het eerst ook echt bijna over gegeven, daarna nog een paar keer. Voel me echt berroerd!

Maaaar het is het meer dan waard!!
Alle reacties Link kopieren
Ja wat leuk allemaal! Ik zou hier ook graag mee schrijven. Ik ben er ook niet lang geleden achter gekomen dat ik zwanger ben. Mijn eigen berekening zegt dat ik op 25 november ben uitgerekend.

Mijn eerste afspraak bij de verloskundige is op 9 april. Ik ben er echt naartoe aan het leven, want het is toch wel fijn om een bevestiging te hebben van dat het allemaal goed gaat.

Ik heb ook nog niet echt kwaaltjes. Gevoelige tepels en een beetje moe, maar niet extreem. Ben dus benieuwd of het nog gaat komen of niet, maar ik vind het daardoor ook wel weer spannend.
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant lijkt me geen kwaaltjes heerlijk! Aan de andere kant ook juist eng, want straks gaat er iets mis..

Bij de eerste was ik vanaf de innesteling misselijk tot ongeveer 14 weken. Nu begon het pas wat later, misschien dat ik daarom ook eerst 2x negatief testte terwijl ik al overtijd was.

Voel enorm de kriebels om het aan iedereen te vertellen! Maar wil toch wachten tot de eerste echo. Alleen beste vriendin, sportmaatjes en een collega weten het.
Jullie al een idee hoe jullie het gaan vertellen??
Alle reacties Link kopieren
Hm, wat een kwaaltjes al bij de meeste. Hier alleen enorm rommelende buik en af en toe gevoelige borsten.

Bij m’n dochter had ik nauwelijks kwaaltjes, maar bij de miskraam juist wel. Dat was toen in 1x weg, toen bleek ook het hartje gestopt. Maar dat schijnt niet altijd slecht nieuws te hoeven betekenen.

Deze keer pas 23 april de afspraak gemaakt (met 9 weken) dan ben ik dat eerste moment voorbij. Dus minder kans op eerst goed nieuws en dan slecht nieuws (voor m’n gevoel dan...).

Doen jullie mee aan moeders voor moeders?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet een aan moeders voor moeders, heb er niet echt positieve verhalen over gehoord..

Sinds vandaag heb ik af en toe een licht soort van menstruatie pijn. Lees overal iets anders. Is dit normaal?
Alle reacties Link kopieren
@giraffe90 ik ga een shirt bestellen met de tekst “ik word grote zus” voor onze dochter, deze doen wij haar dan aan naar familie.

@nochoice dat kan geen kwaad volgens mij. Ik voel het zo af en toe ook heel lichtjes.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik de verloskundige belde voor het maken van een eerste afspraak heb ik nog gevraagd of het iets betekent dat ik zo weinig klachten heb en zij vertelde me dat dit echt niks zegt. Ook is 5 a 6 weken zwanger nog heel vroeg en kunnen klachten nog later komen maar je kan ook gewoon (bijna) nergens last van hebben. Ze feliciteerde me juist daarmee haha.

Wanneer heeft iedereen de eerste echo? Ik heb de eerst echo 10 april in de avond. Misschien ook leuk om in de tabel te zetten? Ik snap alleen niet hoe dit moet, sorry!
Gaan jullie de NIPT doen? Wij wel. Heb dit bij de andere twee kinderen ook gedaan. Jammer dat je nu alleen niet meer het geslacht ook gelijk hoort. Wij vinden het altijd leuk om dit te weten. Nu even geduld hebben tot 16 weken;-)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen... hier volop klachten hoor! Misselijkheid in de ochtend wordt steeds erger helaas. Probeer meteen uit bed wat te eten, dan lijkt het redelijk te gaan voor een paar minuten. En dan opeens draait mijn maag zich om en hang ik boven een emmer.... maar dan komt er niks. Heb dit nu al 3 ochtenden, eind ochtend is het gelukkig over.

As dinsdag de echo gelukkig, dan heb ik iets meer duidelijkheid. Bij mijn miskraam had ik totaal geen klachten en voelde me super, dus voor mij zijn veel klachten wat dat betreft positief.
Alle reacties Link kopieren
@Nochoice: Ik heb dit in het begin gehad, een soort zwaar gevoel in m'n baarmoeder. Dat was zelfs de reden dat ik de test deed, omdat ik bang was dat het toch een late menstruatie was. Maar gelukkig was de test positief! Volgens mij komt dat doordat je baarmoeder langzaam groter wordt en je daar nog aan moet wennen. Bij mij is het overgegaan.

@Kwaaltjes: Hier wordt de misselijkheid steeds erger. Ik had gistermiddag een bespreking en was echt even bang dat ik moest overgeven, maar gelukkig niet. Bij mij is het 's middags juist het ergst, als ik wakker word dan voel ik me prima.

Ik heb me nog niet ingeschreven bij een verloskundige, maar zie op de site dat zij pas in week 9 een afspraak inplannen. Dus dat is pas over 4 weken helaas. En de NIPT wil ik graag doen, ik ben 34 dus heb al wel een wat hoger risico, en bovendien heb ik in mijn omgeving meegemaakt dat uit een NIPT een ernstige afwijking kwam waardoor ze ervoor gekozen hebben om de zwangerschap af te breken, dus dat zou ik zelf graag ook willen weten.

Ik ga wel meedoen met moeders voor moeders, volgende week komen ze langs voor een intake. Een vriendin van mij is met behulp van die medicijnen zwanger geraakt, dus ik vind het een mooi idee om andere vrouwen te helpen.

Ik wilde eigenlijk mijn ouders pas na een echo het goede nieuws vertellen, maar we hebben besloten om het toch maar met pasen te vertellen. Het hele gezin is dan bij elkaar, en zo vaak gebeurt dat niet. En als het fout gaat dan wil ik ook dat zij het weten, voor de steun. Nu nog een leuke manier bedenken!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag begonnen met moeders voor moeders! Vind het een mooi gebaar. Ik doe mee tot en met 31 mei.

Wij gaan de NIPT test niet doen. Bij mijn dochter ook niet gedaan, een hele bewuste keuze!

18 april hebben wij de eerste echo, 21 april wordt onze dochter 2 jaar. Wij gaan denk ik een shirtje laten bedrukken voor haar met iets als deze tekst: ik ben 2 en straks niet meer alleen.

Kwaaltjes: wat meer moe, in vlagen misselijk/beroerd, gevoelige tepels, vaker plassen, eind middag/avond opgezette buik.

Volgens de officiële berekening vandaag 6+4 weken zwanger.
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018
Alle reacties Link kopieren
Hier ook begonnen sinds gisteren met mvm! Valt me best mee. Alleen die geur!! Ik hou het zover mogelijk bij mijzelf vandaag, maar dat spul wat erin zit stinkt echt!

Gister eerste afspraak bij vk gehad, was allemaal goed. Waarschijnlijk wel recht op een extra uitgebreide 20 weken echo omdat mijn half zusje geboren is met een hartafwijking.

Waar ik wel van baal is dat er nergens plaats is voor een vitaliteitsecho.. Ik heb met 9,5 week wel een echo bij de gyn maar ik vind dit zover weg. Met 5 weken ook bij de gyn een echo gehad, logisch zonder hartactie. Maar nu wil ik toch wel heel graag heel snel hopelijk het hartje zien..
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zoveel mvm! Ik ken ook iemand die met die medicijnen zwanger is geworden. Ik heb nu dus 2x mee gedaan, maar ik twijfel nu. De buren wisten het hierdoor de vorige keer en die moest ik dus vertellen dat het niet goed gegaan was. Dat wil ik niet nog eens.

@kwaaltjes Ik heb enorm rommelende darmen en ook weer obstipatie. Heerlijk weer aan de roosvicee :)

@nipt Ja, ik wil dit wel doen om een goede keuze te kunnen maken voor ons als gezin. Moeilijk, maar voor ons voelt dat als het beste.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde graag meedoen met mvm maar het bleek niet mogelijk, ik werk fulltime en het kon dus niet opgehaald worden.

Qua kwaaltjes heb ik nog weinig, alleen moe en beetje humeurig en beetje rommelende darmen maar niets noemens waardigs. Alleen echt pijn in mijn borsten.

Nipt wil ik wel, zeker omdat ik al wat ouder ben.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat we met zoveel zijn op dit forum! Ik heb me ook opgegeven voor MVM en morgen komt er iemand langs.
Ik heb nog steeds weinig last van kwaaltjes, behalve moeheid en dat ik in m'n gezicht ineens allemaal bultjes en acne heb (supercharmant!). Iemand anders hier ook last van? Ik sluit trouwens niet uit dat het ook van de paaseitjes kan komen... :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds vanochtend weer bliedverlies.. Ik ben zo ontzettend bang..
Alle reacties Link kopieren
Ach Lalameme wat een onzekerheid :hug:

Ik heb begrepen dat als je geen krampen hebt en je geen stolsels verliest dat het dan niks hoeft te betekenen. Ik duim echt voor je dat dit voor jou het geval is. Heb je je verloskundige al gebeld?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven