Uitgerekend 2e helft oktober 2017

09-02-2017 20:53 3005 berichten
Hoeraaa, zwanger!

Omdat het toch fijn is om al je kwaaltjes, misselijkheid en onzekerheden, maar ook geluk, blijheid en de eerste schopjes te delen, hierbij een topic!

Wie sluit aan?


Nr Naam # Kind UD Afspraken Geslacht Bijzonderheden Bevallen op:
1 B2L 2e 18 oktober 12 juni controle Een meisje! :heart: 23 oktober
2 hsharon 1e 18 oktober 2 juni 20-wekenecho, 16 mei geslachtsbepaling Een meisje! :heart: 27 oktober
3 Sneeuwwitje 1e 20 oktober 20-wekenecho 31 mei, geslachtsbepaling 12 mei Een meisje! :heart:
4 Mazzel31 2e 15 oktober Een jongen! :heart: 23 oktober
5 EB05 21 oktober 6 juni 20-wekenecho Een jongen! :heart: 7 oktober
6 Missyd 2e 27 oktober 9 juni 20-wekenecho Verrassing! :heart:
7 Pink Lady 2e 21 oktober 22 april pretecho een meisje! :heart: 21 september
8 Miriampiej 2e 16 oktober Een meisje! :heart: 16 oktober
9 -lelie- 2e 27 oktober 13 juni vk, 14 juni 20-wekenecho :heart: 22 september
10 Kikker7 2e 20 oktober 31 mei controle 6 juni 20- wekenecho Verrassing! :heart: 20 oktober
11 Kashri 1e 24 oktober 9 juni 20-wekenecho, 13 mei geslachtsbepaling Een jongen! :heart: 31 oktober
12 Appeltaartjes 1e 23 oktober 1 juni 20-wekenecho Een meisje! :heart: 22 oktober
13 Madelief08 2e 24 oktober 8 juni 20-wekenecho een jongen! :heart: 13 oktober
14 Torina 2e 23 oktober 13 april termijnecho Verrassing! :heart:
Hanne__31, Arinna, Babbes83, Crex, Lientje57, Saar1987, _melon, Marijeens25, MoedervanA :redrose:
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 13:40
56.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is lekker Kashri! Slim om nog even de tijd te nemen.

Kikker, het is onze eigen zaak dus ik kan nog wel even wat langer thuisblijven als ik dat wil. Maar we groeien als een malle en het is ontzettend druk! Er moeten allemaal nieuwe mensen ingewerkt worden. Lekker dat jij nog even hebt tot begin februari!
Alle reacties Link kopieren
Pink lady en madelief, hoe is het nu bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Heftig PL!
Ik moet over een maand weer aan het werk. Bij de eerste kon ik niet wachten om te starten. En merk dat ik nu wel zin heb om mij bezig te houden met werk naar nog niet echt dagen mijn kleintje weg te brengen. Raar hoe dat zo verschillend is.
Ik kan wel janken bij de gedachte alleen al om weer aan het werk te gaan. :$
Alle reacties Link kopieren
Ben erg benieuwd hoe her met je is Pinklady. Zeker geen klagen wat je doet, maar je bent juist heel sterk! Hopelijk krijgen jullie ook wat hulp van vrienden en familie. :hug:

Ik ook half februari weer beginnen, heb dan 4 weken vakantie er aangeplakt. Maar zit te denken om al een paar dagen eerder te starten. Dan kan ik dat misschien opvangen met grootouders, waardoor ze niet gelijk naar de crèche hoeft. En ik heb ook alweer zin om even mijn hersens te gebruiken. Merk dat de dagen soms wel lang duren. Heb vandaag bvb nog niet eens kunnen douchen of lunchen... alleen maar voeden en troosten. Maar gelukkig wel tot 9:30 uitgeslapen! Dat zal ik wel gaan missen :lol:
Appeltaartjes misschien heb je het al geprobeerd maar hier werkt het goed om aankleedkussen in de badkamer te leggen als ik ga douchen. Dan houdt hij het wel een kwartiertje ofzo vol.
Alle reacties Link kopieren
Als dochter wakker is douche ik ook zoals Kashri. Ideaal.

Ik heb eigenlijk nog totaal geen zin om te werken. Merk dat ik het chille leventje nog wel prima vind. Als ik alleen maar aan het troosten Was, had ik daar waarschijnlijk ook anders in gestaan. En t stukje dat ik mijn werk momenteel ook niet het allerleukst vind, maakt misschien ook uit ;)
anoniem_331735 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 22:24
1.29% gewijzigd
Hier tot de conclusie gekomen dat als ik niet grote stappen kan maken op het werk in 2018 ik ga solliciteren. Ik hou namelijk van werken maar mis mijn werk nu helemaal niet en dat is geen goed teken.

Gistersn trouwens zoon in de MC bij mij in de keuken gezet en dat werkte ook goed. Zodra ik hem in de box legde of sowieso uit zijn zicht verdween ging hij huilen. En om nou te gaan koken met baby in de draagzak....
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wat lief dat jullie zo meeleven!
Het is een vrij heftige drie maanden geweest naar ik merk dat er nu rust in de tent begint te komen. Fleur doet het goed op de peptivoeding. Ze spuugt een stuk minder, heeft nog wel kramp maar niet meer zo heftig als eerst en ze oogt een stuk rustiger. Ze gaan nog wel een echo maken van haar maag en slokdarm en ze heeft medicijnen tegen de reflux. We komen er wel maar sjonge wat was ik blijkbaar verwend met Lieke... die was achteraf een hele makkelijke baby. En dat vond ik toen al best zwaar Haha.

Hoe is het met jullie?

Kikker en Kashri, ik begrijp dat als jullie je werk niet zo geweldig vinden dat je het ook totaal niet mist! Zou ik ook hebben. Ik ben even vergeten wat jullie doen, maar zijn er andere functies die jullie leuker zouden vinden?
Ik mis het werkenheel erg. Ik heb wel met man besloten dat ik pas in februari weer begin.

Appeltaartjes, ik herken die dagen heel goed. Dat je zo opgaat in het moederen dat je gewoon vergeet of geen tijd maakt voor jezelf. Ik heb dat nu minder, ik ga gewoon douchen. Dan huilt ze maar tien minuutjes, het zij zo. Wat Kashri en kikker zeggen werkt bij de mijne helaas niet. Maar in de wipstoel werkte bij mijn oudste erg goed.

Ik ben trouwens alweer voor de derde keer ongesteld. Ik wilde een spiraaltje laten plaatsen maar mijn huisarts doet het niet meer. Het ziekenhuis kan wel maar dan lopen de kosten op tot 600 euro! o_o bizar! Hebben jullie daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
600 euro voor een spiraaltje.. tsjee dat is geen grapje meer. Ik heb mijn spiraal al in huis en wacht op mijn eerste menstruatie, dan zet de huisarts hem. Moet bekennen dat ik mij helemaal niet in de kosten heb verdiept.

Mijn werk vind ik ook niet meer zo leuk. Denk dat dit één van de redenen is dat ik er nu ook meer tegenop zie om te gaan. En misschien ook omdat de ze door grootouders worden opgevangen en ik toch het idee heb dat ik ze nu extra belast met zo'n kleintje erbij.

Ik heb standaard in het baby-badje een handdoek liggen waar de kleine op kan liggen. Handig als ik haar even ergens veilig moet neerleggen. Daar ligt ze in als ze wakker is en haar grote zus in bad gaat. Maar ook als ik ga douchen.
Pfff en ik vond de kosten voor het spiraaltje zelf al zo idioot hoog! (Voor het eerst dat ik aan de ac ga dus was nogal in shock;) mijn huisarts wil m wel zetten.
Kun je er niet voor bij en andere praktijk terecht PL? Even uitleggen waarom en wie weet willen ze het dan wel doen?
Mijne wordt vrijdag gezet. Ik hoefde niet te wachten op m'n menstruatie (heb de eerste keer al gehad).
Fijn dat het wat beter gaat PL, hopelijk houdt ze er niks aan over.

Douchen enzo gebeurt hier ook gewoon. Wel vaak s'avonds als z beiden op bed liggen (dat is rond half 8). Heerlijk rustmoment is dat dan!

Miriampiej zo voelt het hier ook: werken; graag! Maar kleintje wegbrengen; liever niet. Ze is nog zo mini! Oudste was al een jaar toen hij voor t eerst naar de GO ging, was heel anders! Voordeel nu is dat ze nog zo klein is dat ze er makkelijk ingroeit denk ik.

Ik zie dat we bijna aan de 3000 berichten zitten. Willen we dan nog een deel 2?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat er eindelijk wat meer rust komt Pinklady! Hopelijk zet het door!

Heb nog niet geprobeerd om d’r in de badkamer te bewaren als ik douch, dat ik daar nog niet aan gedacht heb?!

Hopelijk zien jullie niet al te veel tegen het werken op, en kan je nu wel helemaal genieten van je verlof :)
Alle reacties Link kopieren
Poep in de nacht is zo niet praktisch! Ik snap niet dat ze dat niet gewoon even voor overdag bewaart. Ze zit gewoon klaar wakker naar me te lachen en te brabbelen!

Gelukkig zie ik niet zo tegen werk op dat ik niet van verlof kan genieten. Ik vind het heerlijk. Deze functie doe ik nu een ruim jaar. Voor nu ook de functie die even het beste past bij m'n leven (regelmaat, geen stress blabla). Als we over paar jaar uit de kleine kindjes zijn, dan ga ik eens rustig kijken wat ik nou echt wil!

Fijn PL om te horen dat t nu eindelijk wat beter gaat. Hopelijk zet de stijgende lijn door.

AC moet ik ook nog eens over na gaan denken..
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Jammer dat het hier zo stil is! Allemaal aan het genieten van de feestdagen en nieuwe baby’s hoop ik!

Ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat en dat jullie een hele fijne kerst hebben!

Hier zijn we nog steeds aan het tobben maar we komen er wel. Fleur heeft nu medicijnen om haar luchtwegen open te houden, hopelijk is dat de truc.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Had al lang niet geschreven en gelezen. Drukke weken achter de rug. Ben voor eigen bedrijf alweer wat aan het werk, schoonouders waren zaterdag 40 jaar getrouwd met groot feest en de feestdagen...maar nu even alles bijgelezen.

Hoop dat jullie allemaal fijne dagen hebben! Hier hebben we een prachtig kerstcadeau gehad. Na 10 weken bijna hele dagen huilen, is onze man de afgelopen week echt een voorbeeld baby! Hij slaapt goed, is vrolijk, ligt lekker te spelen zelf, lacht erg veel en knuffelt graag! Het kwam op een goed moment, want we zaten er allemaal aardig doorheen. Nu genieten we volop en man heeft vakantie dus dat is helemaal Top!

Helaas nog maar 4 weken verlof voordat ik weer echt aan de slag moet en heb er helemaal geen zin in...denk omdat het nu pas beetje leuk begint te worden en ik de roze wolk een beetje begin te zien.

Wat heftig PL dat jullie nog aan het otobben zijn. Hopelijk bij jullie ook snel omslag richting het positieve. .hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe bij die kleintjes! Fijn dat het bij jullie eindelijk beter gaat madelief! Maar voor jullie dus nog steeds zoeken pink lady...

Híer gaat het goed. Dochter is geen lastige baby en ze slaapt al hele lange nachten. Het enige aandachtspuntje is het slapen overdag in eigen bed, dat is sinds twee werken erg wisselend.

Verder prima kerst. Niet heel druk. Alleen de buikgriep is weer terug in ons gezin. Wat een feest ;)

Bizar he dat het werkende leven er voor sommigen alweer aankomt. Jammer hoor! Al vind ik mijn wereld wel heel klein zo, heb behalve verhalen over de kinders niet enorm veel te vertellen tegen vriendlief!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat ook alles zijn gangetje, kleine is ongeveer een zelfde baby als haar grote zus was. Dus geen verrassingen.
Begin wel een beetje tegen de muren op te lopen thuis. Nu ook nog mijn eerste menstruatie dus ben echt niet te genieten. Ga laat morgen mijn spiraaltje zetten. Ben echt toe om te gaan werken maar omdat ik mijn baan niet meer zo leuk vind zie ik er ook een beetje tegenop. Ik begin weer op 8 januari een beetje met thuis alle mail wegwerken en bij lezen. De dag erna ga ik weer "echt" werken.
Gelukkig nieuwjaar alvast iedereen!! Wat hebben we toch een mooi 2017 achter de rug! Voor mij persoonlijk was de zwangerschap nogal onverwacht (maar niet minder gewenst hoor!) Dus verliep het jaar heel anders dan verwacht.
Ben benieuwd wat 2018 gaat brengen!
Alle reacties Link kopieren
elukkig nieuwjaar! Dat onze lieve kleine babytjes maar mogen groeien tot hele ondeugende dreumesen!

B2L wist helemaal niet dat zwangerschap bij jou zo onverwacht kwam! Gek idee dan hè, nu is ze totaal niet meer weg te denken..
Ik vertel het ook niet vaak;) Maar ik was net weer een paar weken aan het werk na een jaar thuis te zijn geweest toen ik dus zwanger bleek. Het was de 'bedoeling' dat ik minstens een half jaar gewerkt zou hebben (dus tot de zomervakantie) of nog later, om meer kans te maken op een vast contract.
Díe kans is dus wel verkeken. Helaas;) maar idd, ons meisje is niet meer weg te denken en alle onzekerheid van het wel of geen werk hebben waard.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar allemaal! 2018 gaat en heel bijzonder jaar worden met onze kleintjes die we van baby naar dreumes zien gaan! Heb er nu al zin in! Stiekem nu wel blij mijn lichaam weer terug te hebben na de zwangerschap en weet alles te kunnen. Lekker ravotten met de kleintjes een mooie herinneringen Maken!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het stil hier! Hoe gaat het bij de meiden die niet op Facebook zitten?
Alle reacties Link kopieren
Deze week 8s mijn laatste verlof week en ben er flink van aan het balen. Heb er veel meer moeite mee om weer te gaan werken dan destijds bij de 1e. Probeer nog wel zoveel mogelijk te genieten van de laatste week, maar sinds afgelopen week zijn allebei de kindjes ziek..koorts, verkouden en allebei ontstoken ogen en zelf heb ik ook een griepje te pakken. Gelukkig ben ik inmiddels weer aan de beterende hand.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat je er zo tegenop ziet madelief. Wat is het precies waar je tegenop ziet?
En allebei ziek. Das ook niks! Daar zal je behoorlijk druk mee zijn? Gaat t met zoon verder wel beter dan de eerste weken?

Hier alles goed. Tuurlijk wat kleine aandachtspuntjes bij dochter, maar mogen geloof ik niet klagen. Zijn net weekendje weg geweest en dat ging super en was echt genieten! Mn nier is ook weer hersteld, geen blijvende schade! En ook ik zie op tegen werk. Ergens heerlijk om wat anders aan m'n hoofd te hebben, maar ik vind mn functie niet leuk genoeg en dat gekeuvel en weinig gestress is ook heerlijk. Maar goed, het hoort erbij!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Even een tijdje niet gereageerd. Ik hoop dat iedereen fijne feestdagen heeft gehad?

Balen Madelief dat allebei je kindjes ziek zijn. Dat is erg zwaar. Zeker als je zelf ook niet helemaal in orde bent. En ook vervelend dat je er zo'n moeite mee hebt om weer aan het werk te moeten. Ik hoop dat het meevalt als je weer begonnen bent.

Kikker, wat heerlijk een weekendje weg! Fijn ook dat het goed ging. Jammer dat jij ook geen zin hebt om weer te gaan werken. Fijn dat alles goed is met je nier.

Hier gaat alles helaas nog steeds niet lekker. Dochters inmiddels allebei naar de kinderarts en longarts. Fleur is ook weer opgenomen in het ziekenhuis. We kregen allemaal het norovirus en dat kon zij niet aan.
Wij krijgen nu hulp van een organisatie omdat ik het allemaal niet meer zo zie zitten. Doordat ze de eerste vier maanden van haar leven zo ziek is geweest gedraagt ze zich eigenlijk nog steeds als pasgeboren baby. Ze had de kracht niet om zich te ontwikkelen. Ze wil overdag ook nog steeds niet in bed slapen.
Maar goed, ik moet dus 1 februari weer beginnen en ik heb daar wel echt heel veel zin in. Kijk er naar uit om even iets anders te zijn dan moeder.
Ik zie dat er heel weinig is geschreven de laatste tijd (ook door mij) waarschijnlijk houden jullie het allemaal bij via Facebook en zal het hier een beetje doodbloeden. Ik hoop dat het bij iedereen goed gaat! En ik wil even zeggen dat ik het heel fijn vond om met jullie deze zwangerschap door te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven