Uitgerekend 2e helft oktober 2017

09-02-2017 20:53 3005 berichten
Hoeraaa, zwanger!

Omdat het toch fijn is om al je kwaaltjes, misselijkheid en onzekerheden, maar ook geluk, blijheid en de eerste schopjes te delen, hierbij een topic!

Wie sluit aan?


Nr Naam # Kind UD Afspraken Geslacht Bijzonderheden Bevallen op:
1 B2L 2e 18 oktober 12 juni controle Een meisje! :heart: 23 oktober
2 hsharon 1e 18 oktober 2 juni 20-wekenecho, 16 mei geslachtsbepaling Een meisje! :heart: 27 oktober
3 Sneeuwwitje 1e 20 oktober 20-wekenecho 31 mei, geslachtsbepaling 12 mei Een meisje! :heart:
4 Mazzel31 2e 15 oktober Een jongen! :heart: 23 oktober
5 EB05 21 oktober 6 juni 20-wekenecho Een jongen! :heart: 7 oktober
6 Missyd 2e 27 oktober 9 juni 20-wekenecho Verrassing! :heart:
7 Pink Lady 2e 21 oktober 22 april pretecho een meisje! :heart: 21 september
8 Miriampiej 2e 16 oktober Een meisje! :heart: 16 oktober
9 -lelie- 2e 27 oktober 13 juni vk, 14 juni 20-wekenecho :heart: 22 september
10 Kikker7 2e 20 oktober 31 mei controle 6 juni 20- wekenecho Verrassing! :heart: 20 oktober
11 Kashri 1e 24 oktober 9 juni 20-wekenecho, 13 mei geslachtsbepaling Een jongen! :heart: 31 oktober
12 Appeltaartjes 1e 23 oktober 1 juni 20-wekenecho Een meisje! :heart: 22 oktober
13 Madelief08 2e 24 oktober 8 juni 20-wekenecho een jongen! :heart: 13 oktober
14 Torina 2e 23 oktober 13 april termijnecho Verrassing! :heart:
Hanne__31, Arinna, Babbes83, Crex, Lientje57, Saar1987, _melon, Marijeens25, MoedervanA :redrose:
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 13:40
56.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Gefeliciteerd allemaal!

Na wat getwijfel, vind ik het toch wel leuk om mee te schrijven. Hoop dat ik er nog bij in pas ;)



14 februari ook een positieve test!

Ik had al een vermoeden, maar had ik ook al 2x eerder en toen klopte het niet... Leuk valentijnscadeautje!



Uitgerekende datum is zoals ik heb berekend 21 oktober. Nóg geen vk gebeld voor intake.

Vind het wel spannend, ook al word dit ons 2e kindje. Ons meisje is in september 1 jaar geworden.



Ik ben bij vlagen misselijk, steken in onderbuik, snel moe en dromen... Heb nu al 4 nachten achter elkaar rare dromen, terwijl ik anders bijna niet droom..
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou ook graag mee willen schrijven als dat nog kan.

Ik zal even wat over mezelf vertellen want we hebben nogal een roerige tijd achter de rug.

Wij hebben helaas in oktober 2016 de moeilijke keuze moeten maken om de zwangerschap af te breken na 19,5 week. Tijdens een pretecho kwamen we er achter dat het helemaal niet goed zat bij ons meisje. Na een vruchtwaterpunctie bleek ze een chromosoomafwijking te hebben, het syndroom van turner. In haar hele lijfje hield ze veel te veel vocht vast en icm met een ernstige hartafwijking zag het er echt niet goed uit. De kans dat ze de zwangerschap zou overleven was niet groot. Uit liefde voor onze dochter hebben we haar laten gaan. De tijd daarna is ontzettend pittig geweest en nog is het af en toe best moeilijk maar de kinderwens is alleen maar sterker geworden. Ik ben van mening dat nieuw geluk en verdriet om onze dochter ook samen kunnen lopen. In januari hebben we besloten er weer voor te willen gaan, afgelopen zondag had ik mijn NOD en op Valentijnsdag hebben we positief getest!! Het voelt nu vooral nog heel onwerkelijk, ik wil blij zijn maar ben ook erg bang. Ik hoop zo dat het nu wel goed gaat!

13 maart staat de echo gepland, wat echt nog een eeuwigheid lijkt te duren. UD denk ik rond 23 oktober. We willen nog even wachten met vertellen naar de buitenwereld maar ik hoop dat ik hier mijn ei af en toe kwijt kan.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Saar. En natuurlijk alle andere meiden hier met miskramen.

Als ik in mijn eigen bubbel leef kan ik mijzelf heel goed wijsmaken dat het allemaal goedkomt, net als de vorige keer. Maar zodra ik maar een beetje om mij heen kijk weet ik dat de werkelijkheid toch wat weerbarstiger is.

En ik kan jullie vertellen dat een deel van die angst die iedereen nu voelt nooit meer weg gaat. Zowel in de zwangerschap, geboorte en heel het leven erna zijn er nog zoveel spannende mijlpalen te halen waarbij je hoopt dat alles goed is met je kind.





Maar nu weer even genoeg nachtelijke overpeinzingen. Ik ga weer proberen te slapen
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa net getest en een overduidelijke streep! Uitgerekende datum is rond 25 oktober! En het is ons tweede kindje.



Wat een ontzettend heftig verhaal Saar. Ik snap dat je ondanks de blijheid het ook erg spannend vindt!
Alle reacties Link kopieren
Jaa positief getest!! Van ons eerste kindje!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd alle nieuwe meiden! Wat een heftig verhaal Saar1987. En alle andere meiden met een miskraam (of meer) natuurlijk.



De realiteit is helaas anders Miriampiej. Ik leef ook een beetje in mijn eigen bubbel, maar als ik dan naar mijn omgeving kijk en hier lees.. Tsja dan wordt je wel weer even met de neus op de feiten gedrukt.



Vandaag precies één week geleden dat ik positief teste. Nog dezelfde 'kwaaltjes': snel moe, veel dromen en pijnlijke borsten. Verder voel ik mij goed en normaal. Al heb ik moeite om tussen de middag twee boterhammen weg te krijgen. Sowieso sneller vol lijkt het wel. Of ik verbeeld het mij Hoe gaat het met jullie kwaaltjes meiden?
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws, circuitje, nu echt gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Weet jd al hoe je je vriend het gaat vertellen Babbes83?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd kikker, circuitje en Saar! Ik kan me voorstellen Saar dat je er nu wel een stuk minder zorgeloos in staat. Ik duim voor je dat het deze keer wel goed gaat.



hsharon bij mij ook nog weinig verandering in de kwaaltjes. Met name pijnlijke borsten en regelmatig krampjes. En ik kan moeilijker naar de wc, maar dat schijnt geloof ik ook normaal te zijn :-)
Alle reacties Link kopieren
Ha Sharon, je hebt een luchtje van Zwitsal, hij roept altijd dat ie die wil hebben. Heb m ingepakt met de test erbij en dan is het een verlaat valentijnscadeau Ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Fijn sneeuwwitje dat jij ook nog geen hele vervelende kwaaltjes hebt. Wat betreft naar de wc.. Dat heb ik inderdaad wel eens vaker gehoord.



Spannend Babbes! Moet je nog lang wachten??
Alle reacties Link kopieren
Einde vd middag
Alle reacties Link kopieren
Ah heel veel plezier alvast Babbes!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dames! Grappig hoor dat we allemaal in dezelfde situatie zitten.

Heb mijn vriend ook op Valentijn de test cadeau gegeven:)
Hallo dames is er plek voor nog een schrijfster in jullie topic? Ik heb een paar dagen geleden positief getest!
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk zeg Babbes! Je mag het je vriend gewoon nog gaan vertellen. Was hij op vakantie? Veel plezier!



Ik moet nog even wennen aan welk verhaal bij wie hoort! Zie heel veel namen voorbij komen. Maar dat komt waarschijnlijk vanzelf..
Alle reacties Link kopieren
Is er trouwens nog een plekje in de tabel? Anders klets ik mee zonder plekje daar, ook oké.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat lijkt me dat heftig Saar! En natuurlijk de andere dames met miskraam ook. Ik hoop dat het nu allemaal goed gaat!



Babbes ik ben benieuwd naar de reactie van je vriend! Leuk om het op die manier te vertellen.



Zelf heb ik nog helemaal niet zoveel kwaaltjes eigenlijk. Ik moet wel vaker plassen dan normaal. Ik heb endometriose dus de krampjes die ik nu voel zijn niks in vergelijking met de buikpijn die ik normaal heb, dus ik voel het niet zo. Heerlijk 9 maanden geen menstruatie!
Pink-lady extra fijn dan dat je geen menstruatie hebt de komende tijd!



Hier ook nog niet zo veel kwaaltjes behalve dat ik extreem goed kan ruiken en mijn tepels soms jeuken. Oh en de ene tepel is opeens groter dan de andere
Alle reacties Link kopieren
Meiden gefeliciteerd allemaal!

Saar: Heftig je zwangerschap zo ver en dan een keuze maken. Hopelijk vliegen die eerste 20 weken voor je voorbij of kan je toch genieten.



Wat betreft mijn miskraam, wij hadden een echo bij 8 weken met kloppend hartje en bij 11 weken klopte het niet meer.

Ben wel onzeker en vind het zo spannend.Aan de andere kant heb je er geen enkele invloed op en kan je alleen maar wachten.



Voor nu heb ik de echo +intake 23 maart ud 25 oktober

twijfels over echo of bij 7 wk hartje zien kloppen kans dat het dan weer mis is is zo klein. Of meer zekerheid bij 9,5 wk. Voor nu het laatste
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare ervaringen dames. Ik duim mee dat alles voor iedereen goed mag gaan. Vind het zelf ook erg spannend allemaal terwijl daar geen aanleiding voor is, kan me niet voorstellen hoe dat dan voor jullie is, knap hoor.

Ik vond het b.v. vervelend dat ik maar een licht streepje had en maar weer getest met dezelfde van kruidvat. Nu is hij (gelukkig) veel donkerder. Waarschijnlijk schijnzekerheid,maarja
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen

Ook ik heb vanmorgen een positieve test gedaan (voor het eerst van mijn leven, dus wordt mijn eerste kindje). Volgens de calculator zal mijn uitgerekende datum 26 oktober zijn. Mag ik nog met jullie meekletsen de komende tijd?
Leuk appeltaartje we hebben dezelfde UD.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Ik zou ook heel graag met jullie meekletsen! Is er nog een plekje in de tabel?

Op Valentijnsdag de 1e positieve test in handen, maar dat was nog een tuurstreepje en voor NOD. Had al sinds eisprong bloedverlies en wilde weten of het vroege menstruatie was of zwangerschap. Dit wordt ons 2e kindje en had bij de zwangerschap van mijn eerste ook regelmatig bloedverlies. Gelukkig was er toen niks aan de hand. Net normaals getest en een overduidelijke streep en ergens tussen de 4 en 5 weken zwanger. Bloedverlies is inmiddels gelukkig na ruime week ook gestopt.

Op 13 maart hebben we intake bij vk en 17 maart de 1e echo. UD rond 28 oktober.



Leuk om hier ervaringen te kunnen delen met elkaar in deze spannende maanden!



Ik ben al onzeker door dat bloedverlies, maar als ik sommige verhalen van jullie lees rondo miskramen dan kan ik me voorstellen dat het voordegenen waarbij het eerder mis is gegaan nog veel spannender is. Hopelijk krijgen we allemaal goed nieuws, zijn die eerste spannende weken snel voorbij en kunnen we genieten vd zwangerschappen.



Hier al snel na eisprong symptomen: bloedverlies, blijvende buikpijn, gezwollen en pijnlijke borsten, hoofdpijn, sterke reuk...herkende het allemaal van de 1e dus had al een vermoeden. Is de 1e ronde proberen nu voor ons dus zijn erg blij dat het zo snel raak is.

Hadden al langer de wens voor een 2e maar zijn zelf een huis aan het bouwen wat rond de bouwvak wordt opgeleverd en wilden zeker weten in het huis te kunnen wonen voor er eentje kwam. Onze dochter is nu bijna 2.



Ik ga al jullie verhalen nog eens goed lezen, moet nog beetje overzicht krijgen wat ookal weer bij wie hoorde merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Nog meer mensen met een positieve test! Veel mensen uitgerekend eind oktober, leuk hoor! En voor veel dus ook erg spannend. Snap dat je eerst nog een duidelijkere test wilde Madelief, aangezien er regelmatig bloedingen waren. Maar superfijn dat ze gestopt zijn.



Hebben jullie al aan mensen verteld dat je zwanger bent of hou je het nog even voor je tot er meer zekerheid is?



Wij gaan het naaste familie en goede vrienden wel vertellen. Bij de eerste vond ik het ontzettend lastig om het voor me te houden en ik vond het heel ingewikkeld om steeds een smoesje te bedenken voor etentjes en zo. Daarom kiezen we nu hiervoor. Vandaag gaan we langs ouders en zus om het hen in ieder geval te vertellen! Hebben gister foto gemaakt met ons zoontje en de test, was nog een hele uitdaging aangezien hij maar bleef weglopen. Maar hij is leuk geworden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven