Uitgerekend 2e helft oktober 2017

09-02-2017 20:53 3005 berichten
Hoeraaa, zwanger!

Omdat het toch fijn is om al je kwaaltjes, misselijkheid en onzekerheden, maar ook geluk, blijheid en de eerste schopjes te delen, hierbij een topic!

Wie sluit aan?


Nr Naam # Kind UD Afspraken Geslacht Bijzonderheden Bevallen op:
1 B2L 2e 18 oktober 12 juni controle Een meisje! :heart: 23 oktober
2 hsharon 1e 18 oktober 2 juni 20-wekenecho, 16 mei geslachtsbepaling Een meisje! :heart: 27 oktober
3 Sneeuwwitje 1e 20 oktober 20-wekenecho 31 mei, geslachtsbepaling 12 mei Een meisje! :heart:
4 Mazzel31 2e 15 oktober Een jongen! :heart: 23 oktober
5 EB05 21 oktober 6 juni 20-wekenecho Een jongen! :heart: 7 oktober
6 Missyd 2e 27 oktober 9 juni 20-wekenecho Verrassing! :heart:
7 Pink Lady 2e 21 oktober 22 april pretecho een meisje! :heart: 21 september
8 Miriampiej 2e 16 oktober Een meisje! :heart: 16 oktober
9 -lelie- 2e 27 oktober 13 juni vk, 14 juni 20-wekenecho :heart: 22 september
10 Kikker7 2e 20 oktober 31 mei controle 6 juni 20- wekenecho Verrassing! :heart: 20 oktober
11 Kashri 1e 24 oktober 9 juni 20-wekenecho, 13 mei geslachtsbepaling Een jongen! :heart: 31 oktober
12 Appeltaartjes 1e 23 oktober 1 juni 20-wekenecho Een meisje! :heart: 22 oktober
13 Madelief08 2e 24 oktober 8 juni 20-wekenecho een jongen! :heart: 13 oktober
14 Torina 2e 23 oktober 13 april termijnecho Verrassing! :heart:
Hanne__31, Arinna, Babbes83, Crex, Lientje57, Saar1987, _melon, Marijeens25, MoedervanA :redrose:
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 13:40
56.51% gewijzigd
Wow, wat zijn we met veel schrijvers;) als je toch een dagje hier niet geweest bent..

Spannend madelief, kan me voorstellen dat je er wel onzeker van wordt ja, als je bloed verliest, zou ik ook zijn. En dan ook nog een huis.. Hopelijk gaat alles goed en op schema!



@Babbes, ik ben zo benieuwd: hoe reageerde je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Thankx b2l! Hij was zeer verrast. Hij zei eerst dat een valentijnscadeau echt niet nodig was. Ik zei dat ik t niet meer terug kon brengen. Hij was heel blij, maar ik merk dat hij ook nog wat terughoudend is ivm die miskraam vorige keer. Eerst zien, dan geloven... maar ik ben inmiddels af en toe zo misselijk dat t wel goed moet zijn nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk, nog meer nieuwe meiden!



Op zich ook logisch dat je vriend wat terughoudend is Babbes. Hij is natuurlijk ook bang dat het misgaat. Hopelijk is dit gewoon een blijvertje!



Ik had gisteren wat lichtbruine afscheiding. Maakte mij daar enorm zorgen over. Las op internet veel verschillende dingen: grote kans op miskraam, maar ook dat wat (oud) bloedverlies normaal is. Borsten zijn nog steeds gevoelig. Heeft iemand hier ervaring mee (met hopelijk een goed afloop)? Ik las bij madelief08 al wat over bloedverlies en een goede afloop..
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het nog niemand verteld. Maar we weten het zelf ook pas één dag.

Mijn vriend wil het liefst vandaag nog de vlag buiten hangen, maar ik wil zelf liever een paar weken wachten (misschien rond week 8 aan de naaste familie/vrienden?) Wat zijn jullie ervaringen daarmee? En hoe doen jullie dit nu? Vertellen jullie dit ook op een speciale manier, of gooi je het gewoon op tafel bij de koffie?

Het zou voor onze beide ouders het eerste kleinkind worden dus voor hen ook heel speciaal denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Vorige zwangerschap hadden we onze ouders een doos negerzoenen gegeven waar ik de kopjes vanaf had gehaald en gevuld had met roze en blauwe muisjes. Aan de binnenkant van de deksel hadden we de echo geplakt. Het duurde bij sommige lang voor het kwartje viel

Dit keer gaan we voor een shirt "grote zus" en wachten hoelang het duurt voor het wordt opgemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ook nog niemand verteld.

Bij de oudste hebben wij het na de 1e echo verteld, toen 9 weken aan familie en beste vrienden. Bij 12 weken wilden we de rest vertellen dat we zwanger waren. Veel wisten t toen al, oma kon zich niet inhouden ;) nog iets om over na te denken. Vaak is familie zo enthousiast dat ze niet tot 12 weken wachten;)



Eerste keer opa en oma een boekje gegeven van opa en oma pluis.. Je zag ze denken en ineens ooooh echt?? Zo leuk om te zien.





Dit keer zijn we er nog niet over uit. Liefst 12 weken, maar kan dat zo lang niet voor me houden denk ik. Zeker niet als ik steeds zo moe en misselijk ben.

Jullie al meer kwaaltjes? Worden de kwaaltjes erger/minder?
Alle reacties Link kopieren
hsharon: Ik snap dat je je zorgen maakt, ik zit momenteel met hetzelfde en heb daardoor besloten nog even niet te testen, misschien word ik toch (helaas) later dan normaal ongesteld. Dat kan natuurlijk een keer, al kan ik er sinds het stoppen met de pil 2,5 jaar geleden eigenlijk altijd de klok op gelijk zetten, en was het de vorige keer dat dat niet zo was ook inderdaad een zwangerschap. Alhoewel ik over dat niet testen nu alweer twijfel en misschien morgenvroeg toch even test... zodat ik weet of het een miskraam of late ongesteldheid is als het mis zou gaan.

Op zich zou het verliezen van oud bloed heel goed 'normaal' kunnen zijn, ik heb er de vorige keer ook veel over gelezen her en der. Zelf toen helaas geen goede ervaring gehad, maar het kan echt twee kanten op geïnterpreteerd worden.



Vertellen: mocht het nu of later goed gaan, dan wachten wij tot minimaal 8 weken voor ouders, en 12 voor overige mensen. Ik heb geen zin om iedereen te moeten gaan uitleggen dat het toch niet zo is als het mis gaat. De vorige keer is het misgegaan met 8 weken, voordat we het iemand verteld hadden, en we zijn er heel blij mee dat dat nu ons geheimpje is: kijkt ook niet iedereen over onze schouder mee bij het verder proberen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het nieuws gisteren aan ouders, schoonouders, zwager en schoonzusje verteld.

Voor m'n schoonouders, zwager en schoonzusje hadden we een blikje met roze en blauwe paaseitjes meegenomen voor bij de koffie, met een roze en blauwe strik erop. Het kwartje viel alleen bij m'n schoonzusje, de rest ging gewoon door met waar ze mee bezig waren.

Voor mijn eigen moeder had ik een roze en een blauw bolletje katoen gekocht (haken is haar hobby) met een kaart erbij dat ze weer oma wordt. Ook bij haar viel het kwartje niet bij het zien van de kleurtjes, maar pas bij het lezen van de kaart... Pffft!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook last gehad van bloedverlies. Dat stopte uiteindelijk vanzelf en daar is een gezond jongetje uit geboren! Hier dus de ervaring met een goede afloop.



Grappig dat het kwartje vaak niet gelijk valt! Was bij ons precies het zelfde. Hadden foto van ons 3tjes met de test en m'n moeder zei in eerste instantie, wat een leuke selfie Uiteindelijk zag ze toch dat de foto ergens anders om draaide haha.
@vertellen ik heb het tot nu toe 1 vriendin verteld. Zij wist dat we bezig waren en heeft het mij ook direct verteld toen zij zwanger was. Van de week wil ik het mijn moeder vertellen. Vroeger las ze mij voor uit bepaalde boeken. Die heeft ze allemaal bewaard voor haar kleinkinderen. Ik zag dat ze ongeveer 10 jaar geleden een nieuw boek gepubliceerd hebben in die reeks dus die heb ik gekocht als cadeau voor als ik het ga vertellen. De rest vertellen we het pas na de 12 weken.



@onzekerheid ik heb gelukkig nooit een miskraam gehad (lijkt me zo naar), maar voel me toch best onzeker. Ik ga waarschijnlijk spijt krijgen van deze gedachte maar ik zou wel willen dat ik wat meer kwaaltjes had nu.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn eerste zwangerschap regelmatig bloed verloren in de 1e 12 weken, waarbij 5 dagen minimaal bloedverlies en 1 hele week heel veel helderrood bloed verlies. Iedereen ging ervan uit dat heten miskraam was, maar de controle echo een week later liet zien dat er een kloppend hartje was en gezond kindje. Nu dus vanaf eisprong minimaal bloedverlies gehad. Was 2 dagen geleden gestopt en nu net na poetsen badkamer weer minimaal vermengd met was afscheiding. Vk had al aangegeven dat het waarschijnlijk door gevoelige baarmoedrrmond kwam en dat dit voor kon komen bij zwaar tillen, inspanning, toiletgang, na seksueel, etc. Zo lang het wad zoals nu moest ik me geen zorgen maken.



Dus hssharon denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Zeker bij oud bloed niet.Komt veel voor zei mijn vk, maar blijft schrikken vind ik altijd.



Wat een leuke manieren allemaal om het te vertellen! Toch grappig dat het kwartje soms pas zo laat valt!

Bij de 1e wisten de ouders het al vroeg, omdat we vertelden dat ik een miskraam had gehad...Waren dus extra blij toen het wel goed bleek te zijn. Had bij bekendmaking geslacht zelf taart gemaakt met roze vulling. Vonden ze erg leuk.

Mijn moeder heeft het dit keer al geraden op de dag dat ik positief getest had...kwam mijn dochter brengen en ze zei...ben je zwanger? Je ziet er anders uit..Net als bij je vorige zwangerschap. Stond met mijn mond vol tanden...De rest vd familie vertellen we het na de 1e echo en de anderen bij 12 weken. Wil eerst meer zekerheid of het allemaal goed is.
Ohja wij hebben bedacht met wie we het eventueel willen delen als het mis gaat. En ik heb gewoon geen zin om of te moeten zeggen 'ja ik was zwanger maar dat is mis gegaan' of bij mijn moeder mooi weer te moeten gaan spelen terwijl ik me eigenlijk rot voel. Daarom vertel ik het haar.
Alle reacties Link kopieren
Wat veel leuke reacties om het te vertellen aan familie!

Ik denk dat wij ook maar wachten tot rond week 8 daarvoor. Mocht het misgaan, en ik wil het delen met bijvoorbeeld mijn moeder, kan dat altijd nog denk ik.



Ik zie trouwens in de tabel dat velen al een afspraak bij de verloskundige hebben.

Op de website van de verloskundige die ik op het oog heb, adviseren ze om pas bij 6 weken te bellen voor het maken van de afspraak (bij acht weken). Is er een reden dat jullie dit al ingepland hebben?
Alle reacties Link kopieren
@appeltaartje ik las online dat je zodra je een positieve test hebt direct de verloskundige kan bellen, dus dat heb ik daarom maar gedaan :-) maar misschien denkt jouw verloskundige daar anders over, dat kan natuurlijk! De telefoniste vertelde aan mij dat het goed was dat ik zo vroeg belde, nu was er nog genoeg plek namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwwitje, dat is natuurlijk wel slim.

Misschien nog kans dat het aan het einde van de dag kan, anders moet je op je werk weer uitleggen dat je midden op de dag weg moet.... ik ga morgen maar gelijk bellen

En misschien ook leuk om alvast naar de eerste afspraak toe te leven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Appeltaartjes schreef op 19 februari 2017 @ 15:03:

Wat veel leuke reacties om het te vertellen aan familie!

Ik denk dat wij ook maar wachten tot rond week 8 daarvoor. Mocht het misgaan, en ik wil het delen met bijvoorbeeld mijn moeder, kan dat altijd nog denk ik.



Ik zie trouwens in de tabel dat velen al een afspraak bij de verloskundige hebben.

Op de website van de verloskundige die ik op het oog heb, adviseren ze om pas bij 6 weken te bellen voor het maken van de afspraak (bij acht weken). Is er een reden dat jullie dit al ingepland hebben?Ik ben middels een medisch traject zwanger geraakt, dus eerste controle is standaard via het ziekenhuis. Maar inderdaad ook leuk om alvast naar die afspraak toe te leven...
Ik ga komende week ook maar eens bellen en kijken of ik een afspraak kan krijgen op mijn vrije middag. Man is op die dag meestal ook vrij.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn verloskundige mag je ook gewoon meteen bellen voor een afspraak.

Zij hebben ook afspraken in de avond, dat is makkelijk als je samen wilt gaan voor een echo.

Mijn intake heb ik met de vrouw die ook bij mijn eerste bevalling was, dat vind ik wel heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog tips voor komend weekend voor me? Woon in het zuiden vh land en ben een rasechte carnavaller. .. Hoe ga ik verbloemen ik 4 dagen lang niet mee drinkt, terwijl ik normaal altijs mee doe?
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie het allemaal op een leuke manier verteld. Wij zijn niet zo origineel vrees ik... we hebben het alleen aan onze ouders verteld en niet op een speciale manier. Alleen bij mijn schoonouders eerst gezegd dat mijn schoonvader rustig moest blijven zitten tijdens ons nieuws. Bij mijn vorige zwangerschap was hij zo enthousiast dat hij opa zou worden dat hij per ongeluk mijn schoonmoeder omduwde, zij heeft daar een zwaar gekneusde rib aan over gehouden... oeps!



Madelief, kan je niet zeggen dat je een antibioticakuurtje hebt. Daar mag je niet bij drinken namelijk.
quote:madelief08 schreef op 19 februari 2017 @ 16:24:

Iemand nog tips voor komend weekend voor me? Woon in het zuiden vh land en ben een rasechte carnavaller. .. Hoe ga ik verbloemen ik 4 dagen lang niet mee drinkt, terwijl ik normaal altijs mee doe?

Hah wat dat betreft ben ik blij dat ik niet drink en al heel lang gestopt ben met roken. Ik hoef geen smoesjes te bedenken. Hoewel ik gisteren stiekem andere kaas op mijn pasta moest doen omdat de kaas die ik bij de rest had gedaan rauwmelks bleek te zijn.



Kun je niet zorgen dat je bob bent? Of de volgende ochtend een andere afspraak hebt? Drankjes aannemen en door je partner op laten drinken?
Alle reacties Link kopieren
@madelief, ik weet niet of het overal verkrijgbaar is. Maar als jij, je partner of eventueel een vriend(in) die het al weet een rondje gaat halen, kan je stiekem één alcohol vrij biertje bestellen. Wel uitkijken dat het goed gaat met uitdelen
quote:Appeltaartjes schreef op 19 februari 2017 @ 16:43:

@madelief, ik weet niet of het overal verkrijgbaar is. Maar als jij, je partner of eventueel een vriend(in) die het al weet een rondje gaat halen, kan je stiekem één alcohol vrij biertje bestellen. Wel uitkijken dat het goed gaat met uitdelen Dit is ook een goede!
Alle reacties Link kopieren
@ Madelief, wat veel mensen in mijn omgeving gedaan hebben is gewoon bier/wijn bestellen en iets te wilt springen of ergens neerzetten en weer nieuwe bestellen. Of stiekem beetje leeggieten!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al jullie lieve reacties, het is super spannend en ik denk dat van echo naar echo ga leven. De andere meiden met miskamen ook heftig zeg. Ik ga duimen dat het bij iedereen gewoon goed blijft gaan!



@madelief Ik kom ook uit het zuiden dus carnaval is voor mij ook een dingetje dit jaar. Ik ga mijn beste vriendin deze week vragen of ze mijn 'partner in crime' wil worden deze carnaval. Zodat zij mij een beetje kan kan helpen en het hopelijk niet opvalt bij de andere. Ik hoop idd op alcoholvrij bier of zoals ook al gezegd hier je glas 'vergeten' enzo. Antibiotica is veel te doorzichtig dus die ga ik niet gebruiken.

Behalve mijn beste vriendin dus willen we het voorlopig nog even niemand vertellen, ik denk pas rond 9-10 weken ouders/broers/zussen en na 12 weken vrienden enzo.



Ik vind het zelf altijd leuk om te lezen wat er per week gebeurd met de baby in mijn buik maar ik heb altijd een beetje moeite met het tellen van de weken zeg maar, hoe doen jullie dat? Ik tel zo:

16 januari ongesteld geworden

23 januari 1 week zwanger

30 januari 2 weken zwanger

6 februari 3 weken zwanger

13 februari 4 weken zwanger

Morgen 20 februari 5 weken zwanger

Maar op allerlei websites staat dat ik morgen in de 6e week zit, dat klopt natuurlijk ook wel want het is van week 5 tot week 6 maar dan zeg je toch dat je 5 weken zwanger bent? Snappen jullie wat ik bedoel? Ik snap het zelf af en toe niet meer en dan weet ik ook niet meer welke week ik moet lezen haha. Ik hoor graag hoe jullie dat doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven