Uitgerekend 2e helft oktober 2017

09-02-2017 20:53 3005 berichten
Hoeraaa, zwanger!

Omdat het toch fijn is om al je kwaaltjes, misselijkheid en onzekerheden, maar ook geluk, blijheid en de eerste schopjes te delen, hierbij een topic!

Wie sluit aan?


Nr Naam # Kind UD Afspraken Geslacht Bijzonderheden Bevallen op:
1 B2L 2e 18 oktober 12 juni controle Een meisje! :heart: 23 oktober
2 hsharon 1e 18 oktober 2 juni 20-wekenecho, 16 mei geslachtsbepaling Een meisje! :heart: 27 oktober
3 Sneeuwwitje 1e 20 oktober 20-wekenecho 31 mei, geslachtsbepaling 12 mei Een meisje! :heart:
4 Mazzel31 2e 15 oktober Een jongen! :heart: 23 oktober
5 EB05 21 oktober 6 juni 20-wekenecho Een jongen! :heart: 7 oktober
6 Missyd 2e 27 oktober 9 juni 20-wekenecho Verrassing! :heart:
7 Pink Lady 2e 21 oktober 22 april pretecho een meisje! :heart: 21 september
8 Miriampiej 2e 16 oktober Een meisje! :heart: 16 oktober
9 -lelie- 2e 27 oktober 13 juni vk, 14 juni 20-wekenecho :heart: 22 september
10 Kikker7 2e 20 oktober 31 mei controle 6 juni 20- wekenecho Verrassing! :heart: 20 oktober
11 Kashri 1e 24 oktober 9 juni 20-wekenecho, 13 mei geslachtsbepaling Een jongen! :heart: 31 oktober
12 Appeltaartjes 1e 23 oktober 1 juni 20-wekenecho Een meisje! :heart: 22 oktober
13 Madelief08 2e 24 oktober 8 juni 20-wekenecho een jongen! :heart: 13 oktober
14 Torina 2e 23 oktober 13 april termijnecho Verrassing! :heart:
Hanne__31, Arinna, Babbes83, Crex, Lientje57, Saar1987, _melon, Marijeens25, MoedervanA :redrose:
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 13:40
56.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha pink lady wat een verhaal dat er gewoon gewonden zijn gevallen uit enthousiasme na jullie nieuws ????. Ze waren destijds dus duidelijk super blij met jullie nieuwtje.



Dankjewel allemaal voor de tips! Wel een goede saar de partner in crime en idd hier en daar het e.e.a. vergeten of te wild springen.



Wat betreft het tellen...dan ben je idd 5 weken zwanger en zit je in de 6e week...naar 6 weken zwanger toe.
Ha saar ik ben ook in de war over weken en dagen zwanger hoor.
Alle reacties Link kopieren
@madelief; ik had 2 jaar terug hetzelfde probleem met carnaval. Gewoon je biertjes aanpakken en afgeven aan je vriendin of wegzetten. Niemand die dat in de gaten heeft. En dan haal je aan de bar af en toe een alcoholvrije. Werkt perfect, mensen zien dat echt niet. Die zijn daar helemaal niet mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik blij dat ik niet drink en niet rook.



Ik krijg alleen op mijn werk een probleem. Ik werk in de zorg en moet regelmatig best wel wat gewicht tillen. Gelukkig heb ik nu 2 weken vakantie, maar ik twijfel erover om het daarna maar gewoon te vertellen tegen collega's. Zeggen dat ik last heb van m'n rug met een big smile op m'n gezicht komt ook niet zo overtuigend over denk ik...
Mag je nu al geen gewicht meer tillen? En wat is dan te veel gewicht?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen moet natuurlijk helemaal zelf weten maar ik heb in mijn vorige zwangerschap nog best lang getild. Ik denk dat je zelf het beste voelt wat je lijf aangeeft. Zit ook nog met een dreumes die niet zelf kan lopen dus kan ik dat tillen nu helemaal niet voorkomen. Vandaag ook een wandeling gemaakt met haar in de draagzak, dat ging prima.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi



Ik schrijf en lees graag met jullie mee . Ik ben zwanger van een 2e kindje ( WAt voelt dat nog onwerkelijk om t zo neer te zetten ) en ergens rond 22 okt uitgerekend ...

Ik lees graag mee met al jullie verhalen :-)
Suuus leuk dat je ook hier bent!
Alle reacties Link kopieren
Veel geschreven vandaag! @suus; gefeliciteerd! Wij zitten dan redelijk gelijk. Grappig dilemma over alcohol inderdaad. Vandaag ook weer smoesjes verzonnen. Iedereen weet dat ik van een wijntje hou dus knap lastig. Bob excuus gebruikt en gezegd dat ik al op een feestje wijn op had en andersom (waren op twee afspraken).

Wij gaan het a.s. donderdag vertellen aan familie, dan krijgt mijn vriend zijn bul en wordt het extra feestelijk. Daarnaast willen we dat ze het weten, stel dat het toch niet goed verloopt. Wat goede vrienden over twee weken en de rest vanaf de eerste echo.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Gefeliciteerd allemaal!



Ook ik mag me eigen aansluiten, zwanger van ons 3de kindje als het goed ben ik 25 oktober uitgerekend(maar mag mijn zwangerschap niet uitlopen), we hebben een dochtertje* en een zoontje van bijna 2. Weet nog niet wanneer ik mag voor de 1ste echo ga morgen bellen met het ziekenhuis helaas zal ik weer medicatie moeten gebruiken maar is voor een goed doel
Crex wat verdrietig dat jullie dochter is overleden. Jouw zwangerschap is dus sowieso medisch?
Alle reacties Link kopieren
Hoi crex, ik zie dat je een sterren kindje hebt , wat lijkt me dat moeilijk.

Je schrijft dat je sowieso aan de medicatie moet en niet tot het einde mag lopen , wil je misschien vertellen waarom ? Als je niet wil ook prima natuurlijk he ..



Leuk al die verhalen zo rondom se alcohol mbt carnaval.. hihi k moet ook nog even n smoesje bedenken!:)
Alle reacties Link kopieren
Hoi kashri, ja klopt ik ben medisch zal bij iedere zwangerschap zou zijn.



Hoi suuus88, ja hoor dat wil ik wel ik heb factor v leiden houd in dat ik de drager van trombose ben. Bij mijn eerste zwangerschap ging alles goed tot de 20wk echo toen bleek zij een groeiachterstand van 2wk te hebben, na onderzoeken in het zk bleek dat mijn placenta voor meer dan 10% was afgestorven en dat de navelstreng geen goede doorbloeding had en ons dochtertje daardoor te weinig voeding binnen kreeg. Elke week moest ik mijn eigen melden om de groei te meten maar ze ging steeds minder groeien, toen is er een plan opgemaakt om haar te halen met 28wk als zij dan min 500 gram zou wegen. Maar met 26,5 weken toen ik weer met controle ging bleek haar hartje niet meer te kloppen. Wij hebben haar laten onderzoeken na de bevalling maar ze konden niet echt vertellen waarom het gebeurt is. Maar na de bevalling heb ik een trombose arm gekregen waarschijnlijk door het infuus en omdat ze mij niet hebben ingespoten met bloedverdunners(terwijl ik al vergrote kans had op trombose) en daardoor moet ik bij iedere zwangerschap bloedverdunners gebruiken tablet en spuit omdat er anders weer trombose op kan treden tijdens de zwangerschap en dat is gevaarlijk voor beiden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me net opgegeven voor moeders voor moeders. Woensdag komt de informatrice langs. Ik ben benieuwd! Ik woon in een winkelstraat en zie het dus niet zitten om zo'n kratje voor m'n huis neer te zetten. Is iemand anders er ook al mee gestart?
Alle reacties Link kopieren
En @crex, dat klinkt als een heftig verhaal zeg. Ik kan me voorstellen dat je een nieuwe zwangerschap dan niet heel onbekommerd tegemoet ziet. Ik hoop voor je dat het deze keer goed gaat!!
Alle reacties Link kopieren
So crex das ni mis ..... taai hoor. Gelukkig dat ze d'r nu wel alert op zinn.



Ik ben al gestart sinds deze week met moeders voor moeders . wekelijks worden de kratjes opgehaald maar je kunt ze evt ook zelf naar een verzamelpunt in de buurt brengen sneeuwwitje86 , miss is dat iets voor je ?
Alle reacties Link kopieren
@suuus: oh dat is misschien dan ook nog wel een optie inderdaad! Dankjewel voor de tip. Ik zal het bespreken met de informatrice.
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwwitje; ligt er wel een beetje aan waar je woont. Ik moest vanuit mijn oude woonplaats een half uur enkele reis rijden om die flessen weg te brengen, dat vond ik een beetje veel van t goede. Maar je kunt ze evt ook bij je ouders of iemand anders op laten halen. Ik zet zelf de flessen altijd achter de poort.
Alle reacties Link kopieren
@babbes: ah ja dat klinkt inderdaad wat ver. Mijn moeder woont ver weg dus dat wordt ook niks. Nou ja, ik kom er vast wel uit :-)



Hoe is het met jullie symptomen nu?

Ik heb het idee dat ik er vandaag wat minder last van heb (pijnlijke borsten, krampjes) maar misschien raak ik er ook meer aan gewend. En ik vind het gevoelsmatig maar lang duren zeg tot die eerste echo... Jullie??
Alle reacties Link kopieren
Ja die eerste afspraak duurt oneindig... en ik ben sinds gisteren kotsmisselijk en moe....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens 10 maart echo in t ziekenhuis, 17 maart bij de verloskundige (vind ik helemaal niet erg! ) en 20 maart intake
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Crex wat heftig! Heel naar dat je dat hebt moeten meemaken! Je zegt dat je niet tot het einde mag lopen, hebben ze al gezegd tot welke week je wel mag?



Hier nog steeds heel weinig tot geen symptomen. Gisteren bij het sporten merkte ik wel dat mijn borsten pijn deden en dat ik sneller moe was.

Bij mijn vorige zwangerschap was ik heel misselijk en moe en had ik hele pijnlijke borsten. Ik vind het eigenlijk wel een beetje eng dat ik er nu helemaal niks van merk... ik pieker te veel!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je woensdag de informatrice bij je op bezoek krijgt sneeuwwitje86! Ik zit nog in dubio. Werk normaal gesproken vrij veel en zou dan niet veel op kunnen vangen. Aan de andere kant vind ik dat ik het eigenlijk verplicht ben om andere vrouwen te helpen. Wil sowieso nog even wachten tot de eerste echo op 8 maart.



Hier alles oké. Ben wel onzeker over de bruinige afscheiding, maar probeer het los te laten. Zolang ik geen erge buikkrampen en vers bloed verlies schijnt het veel vaker voor te komen. Aldus de website van mijn verloskundige. Wel ontzettend moe 's middags. Val zo in slaap op de bank op een vrije dag (echt niets voor mij). Borsten ook pijnlijk, maar begin eraan te wennen haha. Blij dat ik niet misselijk ben. Hoe gaat het met de andere dames?
@crex wat heftig



@moeders voor moeders ik zie het eigenlijk niet zo zitten.
Pink-lady ik voel ook bijna niks hoor! Word er ook onzeker van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven