Uitgerekend 2e helft oktober 2021

15-02-2021 19:57 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! :heart: Mijn uitgerekende datum is 21 oktober.

Ik had stiekem gehoopt dat iemand anders al een topic zou openen, want ik vind het allemaal maar spannend...
Maar hier zijn we dus! Hopelijk kunnen we hier samen kletsen over die spannende eerste weken en tellen we af naar de geboorte!

Wijzigingen graag dikgedrukt neerzetten, wel zo handig voor het overzicht. :)
NaamLeeftijdUDHoeveelste20 weken echoGeslacht
arcobaleno2917/101e? 💙
Otta19853517/101e28 mei 💓
Ellie-Jane3117/101e1 juni💙
Crewgirl3117/101e25 mei💓
femmy893217/101e26 mei💓
die ene3220/102e?💙
Bbubbels3121/101e2 juni💓
Mms252722/101e??
-April-3322/101eEind mei?
Mieremuis4022/102e?💙
Sjrrn2923/102e??
Eftelingmeisje3823/102e??
Roossie19903024/101e2 juni💓
Penne?26/101e1?
Keranet3927/103e?💙
Teresita2827/101e10 juni💓
Mette072728/103e??
Squirrel83530/102e??
Fieloesje :hug:
Lulu☆ :hug:
Sweetsunny :hug:
Mik* :hug:
ellie-jane wijzigde dit bericht op 03-06-2021 11:28
71.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mik: wij hebben het bij de eerste ook na 8 weken verteld. Nu twijfelen we nog, waarschijnlijk wachten we tot 12 weken deze keer, vooral omdat nummer 1 het anders alvast aan de hele wereld vertelt en wij het nog even bij familie willen houden. ;)

Mette: leuk dat je ook mee komt schrijven. Ik heb een tijdje meegelezen in het 6+ (of 12+?) maanden topic, maar toen ik mee wilde gaan schrijven was ik zwanger. Fijn dat het bij jou nu ook gelukt is! Ik ga voor je duimen dat deze zwangerschap voorspoedig verloopt. Wat een verschrikking om mee te maken lijkt me dat.

April: gefeliciteerd! Fijn dat je al duidelijkheid hebt door de echo.

Bbubbels: fijn dat je er zo relaxed in staat!

Mieremuis: helpt de medicatie tegen de misselijkheid?

Otta: haha, dat klinkt wel echt als zwangerschap ja. ;)

Hier zijn de kwaaltjes herkenbaar. Moe en vaak koud, hoewel ik dat laatste aan de weersomslag toeschreef. Ik had al rare etensvoor- en afkeuren, maar ben sinds een paar dagen ook misselijk door de dag heen. Vandaag ook gekookt voor man en kind en zelf een broodje gegeten. Dus twijfelen of ik zwanger ben hoeft niet. ;)

Voor de tabel: 32, 2e kind, eerste echo 16 maart. UD durf ik niet te zeggen, het wisselt per website.
Alle reacties Link kopieren
Die ene, ja de medicatie helpt bij mij super!

Mette jeetje wat een verhaal. Groen slijm in de placenta, kan bijna niet anders dan dat dat de oorzaak is geweest dan toch? Vreselijk dat het dan zo abrupt tot een einde komt...

Het verhaal van onze vroeggeboorte is dat ons zoontje ziek bleek bij de NIPT test. Hij was waarschijnlijk wel levensvatbaar maar had een mozaïek trisomie 22 wat leidt tot diverse lichamelijke en geestelijke handicaps. Aanlegstoornissen darm, nieren, hart etc etc. We hebben toen besloten hem met 18 weken geboren te laten worden... Hele zware moeilijke tijd geweest natuurlijk. Ons 2e zoontje wat daarna geboren is heeft een hoop van de pijn verzacht :heart:
Alle reacties Link kopieren
De kwaaltjes beginnen hier langzaamaan ook toe te nemen.
De vreetbuien, ik geef er (probeer ik) nu 1 keer in de week aan toe :P.
Mijn borsten, die zijn gevoelig, als ik net verkeerd lig of met mijn arm ertegenaan kom is geen pretje.
En door jullie heb ik nu ook de verklaring voor het koud hebben :P. Dacht dat dit gewoon kwam door de enorme temperatuurwisselingen, maar dit kan nog wel eens een verklaring zijn.
De obstipatie was tot nu toe gelukkig maar eenmalig, hoop echt dat dat zo blijft!

Hebben jullie als stiekem dingetjes aangeschaft voor de baby of nog helemaal niets?
Alle reacties Link kopieren
Ach Mieremuis, dat zal inderdaad een moeilijke beslissing en tijd zijn geweest! Ben je nu extra gespannen voor de NIPT of valt dat mee?

Roossie, nee ik heb nog niets gekocht. Maar ik zit me wel vaak genoeg te verlekkeren aan al die schattige babykleertjes op internet haha. Heb jij al dingen gekocht?
Alle reacties Link kopieren
April wat super dat je een goede echo hebt gehad!! Ik ben echt helemaal blij voor je. Fijn dat je over twee weken nog eens mag kijken.

Otta, vandaag echo zie ik in de tabel! Mag je al aan het begin van de dag of moet je nog even afwachten?

Iemand schreef 'echo over 8 dagen', toen bedacht ik ineens hé, mijn echo is ook al over 10 dagen! 15 maart leek echt enorm ver weg toen ik het inplande, maar dat komt nu toch echt dichterbij.

Mieremuis, wat fijn dat de medicatie goed hebt tegen je misselijkheid.

Stand van zaken hier qua kwaaltjes: Heel Erg Moe, om vervolgens wel (zo om de nacht) midden in de nacht ruim een uur klaarwakker te zijn. Ik draag een fitbit, die ook mijn slaap bijhoudt, en de grafiekjes zijn de afgelopen weken heel anders dan eerder. En ik haal elke dag mijn geprogrammeerde slaapdoel van 8 uur, want ik slaap 9,5 uur ofzo (ondanks dat wakker liggen). Verder pijnlijke borsten, en gelukkig nog steeds niet misselijk. Hoop dat dat zo blijft!

Roosie, hier nog niet aan het shoppen geslagen. Wel al eerste cadeautje gehad van schoonzus (klein muziekdoosje en bodylotion). We hebben het een aantal mensen dichtbij al heel snel verteld, omdat we gewoon blij zijn en het ook mt hen willen delen als het fout zou gaan. Maar dat muziekdoosje hadden ze al heel lang voor ons in huis, voor als wij kinderen zouden krijgen (we hebben ook al de halve zolder vol staan met babyspullen waar hun kinderen uit zijn, dus het was wel duidelijk dat het een keertje in de planning zat).

Voor de tabel: ik ben 31.
@ Otta succes vandaag!

@ Roosie
"Hebben jullie als stiekem dingetjes aangeschaft voor de baby of nog helemaal niets?"
Wij hebben natuurlijk al heel veel van zoon, dus niet zoveel nodig. Ze zijn wel compleet gespiegeld qua seizoen (zoon is van mei) dus ik mag wel wat extra winterkleertjes kopen/maken in de kleinste maatjes. Na een goede echo ga ik wel eens inventariseren. Ik wil sowieso al snel kijken voor iets van een jasje of berenpakje want die zijn nu in de winkel en van de zomer niet. En zoon heeft dat nooit gehad natuurlijk. Bij zoon hadden we al een kinderkamer (van marktplaats) bij < 6 weken zwangerschap :bonk: . En hij slaapt nog steeds bij ons op de kamer :facepalm: . Vriend liet toen de kinderkamer zien en zei 'vind je zoiets mooi?'. 'Ja prachtig' zei ik, ik dacht dat hij wilde peilen of we ongeveer dezelfde smaak hadden. 'Dan ga ik daarop bieden' zei hij toen O_O .
Alle reacties Link kopieren
Hahaha mik je laat me lachen
Laten we zeggen: wat in het vat zit verzuurt niet. Misschien kan je die kinderkamer ooit nog gebruiken ;-)

Goeie wat je zegt over winter kleertjes. Ik heb namelijk zelf ook nog niets gekocht.... en we hebben werkelijk ook letterlijk niets in huis, nog geen speentje.

Ergens vind ik het jammer dat mijn/jullie verlof in de winter is! Ik hou niet can de winter haha. Vorige keer was ik in april uitgerekend en zag mezelf al lekker wekenlang chillen in de zon. Maar ik zal niet klagen want ik wil onze baby veeeeeel te graag hebben. En wel in oktober :P
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral jammer dat je de zomerhitte doorliet met zo’n dikke buik o_o maar eens met het feit dat verlof in de winter niet erg is alleen was ik de vorige keer half juli uitgerekend en zag ik mezelf ook al heerlijk chillen in de zon.

Wij hebben ook helemaal niets in huis dus alles moet nog aangeschaft worden. Alleen durf ik gewoon nog niks te kopen bang dat ik dan iets over me afroep. Zag wel een vriendin van me die een hele mooie joolz 3 in 1 verkoopt, hopelijk blijft ze er nog een aantal weekjes mee zitten want dan koop ik hem als alles goed mag zijn van haar over.

Hopelijk geeft de eerste echo meer rust en wordt het allemaal wat echter. Want kwaaltjes oid zijn nog steeds niet echt terug (alleen een niet te stillen trek in gesmolten kaas) maar ook geen tekenen dat het niet goed zit... dus blijft het spannend tot vrijdag. Nog een weekje begint toch eindelijk in de buurt te komen.

April wat fijn dat je een goede echo hebt gehad :flirting: en Otta vandaag heel veel succes. Ik duim voor je.

Natuurlijk ook voor de meiden die maandag echo hebben. Hopelijk veel hartjes deze en komende week.
mms25 wijzigde dit bericht op 05-03-2021 10:33
15.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Otta heel veel succes! Ik duim
Het heeft allemaal voor- en nadelen qua verlofperiode inderdaad. Toen zoon net geboren was, was het heerlijk weer en kon ik al snel naar buiten voor zover ik kon lopen na de keizersnede. Hobbelend naar het restaurantje verderop in de straat voor een drankje op het terras en weer terug. Ach, kan deze keer ook maar dan met een warme chocomel binnen. En het voelt minder vervelend om gewoon binnen te cocoonen. En die berenpakjes zijn toch ook wel heel schattig. We zijn niet met kerst zwanger. Lijkt me onhandig, dan pril zwanger zijn. Ik drink vrijwel nooit alcohol maar met kerst/nieuwjaar zou ik toch wat moeten uitleggen. Nadeel is dat ik niet echt nagedacht heb over mijn zorgverzekering. Ik wist natuurlijk wel dat ik een kind wilde dit jaar, maar of het dan ook gaat lukken is de vraag en dan extra verzekeren weegt niet op tegen de extra premie.

Wat Mms25 zegt "Alleen durf ik gewoon nog niks te kopen bang dat ik dan iets over me afroep." daar was ik dus ook zo bang voor he, toen we die babykamer zo belachelijk vroeg in huis hadden. Dat het mis zou gaan en dat je dan alles in huis hebt voor een baby en geen baby.

Hopelijk houdt ze die kinderwagen nog even vast inderdaad. Oh ik zou er helemaal zenuwachtig van worden, je wil toch schreeuwen "Nee je mag 'em niet verkopen maar ik durf nog niet te zeggen dat ik 'em wil...".
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik heb net een goed kloppend hartje gezien! :flirting:
Er groeit dus echt een baby'tje in mij. Zo gek.

Ik ben ook niet zo fan van de winter. Het voorjaar lijkt mij het leukst om een baby te krijgen. April ofzo. Dat je lekker in de tuin kunt zitten tijdens je verlof, maar nog niet zo bloedheet. En dat t dan zomer wordt als je weer wat meer kunt. Maar goed, ben veel te blij dat t gelukt is, dus ik hou deze oktoberbaby toch maar ;)

Ik heb ook nog niks gekocht. Ben ik voorlopig ook niet van plan. Lijkt me zo naar om veel te hebben en dan gaat het mis.
Alle reacties Link kopieren
Otta, wat fijn! Gefeliciteerd! :flirting:

Hier had ik dat gevoel inderdaad ook, over de verlofperiode. Alhoewel ik ook wel blij ben dat ik niet in de zomer ben uitgerekend. Dan was ik de hele zomervakantie mét kleuter vrij geweest. Lijkt me zwaar, hoogzwanger en een kleuter entertainen als het warm is. Nu maar hopen op wat mooie zonnige dagen in de winter, om klein rondje buiten te lopen en warme choco te drinken ergens!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Otta! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ohh fieloesje, wat een verdrietig bericht. Veel sterkte! :hug: ik heb je erbij gezet, als je dit liever niet wil, laat het maar weten!

April, wat fijn dat je hier toch mee komt schrijven! Super dat je een goed hartje hebt gezien op de echo!!

@Otta, ook al het hartje gezien! Wat fijn!!

Hier gaat het wel ok. Ik moet elke ochtend spugen en ben de rest van de ochtend met vlagen misselijk. De rest van de dag ben ik verschrikkelijk moe. Maargoed, vind het nu ook laatog om niks tegen familie of vrienden te vertellen, maar heb gewoon geen energie om mensen terug te appen, te bellen of te zien. Als we maandag een goede echo hebben willen we het ook aan onze directe familie en goede vrienden vertellen.

Ik zie dat maandag een populaire echo dag is! Spannend zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag vrolijk een bifi worstje gegeten (vind die normaal echt goor maar had er zin in) en toen bedacht ik me later pas dat ik die waarschijnlijk helemaal niet mag! Kan ik me echt schuldig over voelen. Zo stom dat je dat gewoon vergeet ofzo. Ik ben sinds een paar dagen soms ook wat misselijk. Of meer, dat ik denk misselijk te worden of misschien toch honger te hebben.... raar gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd otta! Wat fijn!

Ik vond oktober in eerste instantie ook niks als verlof periode. Maar na lang wachten om zwanger te raken boeit het me niet meer haha. En vrij van september tot na kerst klinkt ook goed!
Alle reacties Link kopieren
Qua verlof in oktober, ik ben ook niet zo'n fan van de herfst. Al zijn er veel verjaardagen in onze familie in september en oktober, dus het is sowieso een feestelijke periode, haha.

Ik heb hier recht op een jaar verlof, dus kan hopelijk ook nog van het mooie weer genieten in de lente..

Maar het belangrijkste is dat een een gezonde baby kunnen vasthouden in oktober!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een huismus dus het idee van verlof in de herfst vind ik eigenlijk wel prima. Iig niet bevallen in de hitte. Scheelt ook weer. En baby in schattige berenpakjes is ook wel leuk idd :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Bbubbels schreef:
05-03-2021 16:56
Ik heb vandaag vrolijk een bifi worstje gegeten (vind die normaal echt goor maar had er zin in) en toen bedacht ik me later pas dat ik die waarschijnlijk helemaal niet mag! Kan ik me echt schuldig over voelen. Zo stom dat je dat gewoon vergeet ofzo. Ik ben sinds een paar dagen soms ook wat misselijk. Of meer, dat ik denk misselijk te worden of misschien toch honger te hebben.... raar gevoel.
Dat laatste heb ik ook.
Ik heb ook een tandje meer klachten dan 2 weken terug. Ik heb vaak geen zin om te eten en geloof me dat heb ik normaal nooit haha. MAar als ik dan eenmaal eet, dan gaat t prima en smaakt het ook. Maar ik geniet er minder van dan normaal.
En ik voel me vaak erg opgeblazen en dan krijg ik ook last van mijn maag. Vooral 's nachts.
Hoe zijn jullie klachten momenteel?

Ik hoop dat t hierbij blijft.... ben best bang om over te geven, grenst bijna aan een fobie :facepalm:
@ Bbubbels:
Een bifi worstje is gerookt toch, tenminste dat lees ik? Dan is het niet rauw en dan mag het?
Ik heb zonder nadenken kaas bij de boer gekocht, die zal wel rauwmelks zijn. Is wel gewone goudse harde kaas dus het risico valt mee.

Vandaag een heftige dag qua klachten, enorm moe en misselijk. Lig nu op bed. Nog geen overgeven maar wel maagzuur.

@ April: Ik had ooit zo'n angst om over te geven dat het een reden was om geen kinderen te willen. Want overgeven tijdens de zwangerschap, en als dat kind er is dattie dan ziek wordt en kotst en dat je dat moet opruimen als moeder, leek me verschrikkelijk. (Sorry smerig verhaal) Is over sinds ik finaal mijn auto heb ondergekotst tijdens het rijden. Ofwel: gewoon doen en het overleven helpt. Desondanks hoop ik met je mee dat het hierbij blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ook mijn klachten nemen toe. Was vanmiddag naar een keukenbedrijf en moest spontaan midden in het gesprek even naar de wc rennen o_o Gelukkig was de verkoper heel lief haha. Lekker gênant haha.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook toenemende klachten. We aten vis vanavond. Geen goed idee, daarvan ging ik dus mooi over mn nek. Dat weerhoudt me trouwens niet om de hele dag over eten te denken. Ik heb de hele tijd trek in van alles wat ik niet mag: carpaccio, broodje filet american etc. etc. :facepalm:

Volgens man ben ik vooral hormonaal. "Dit worden nog lange weken", zei hij vanmiddag. Oeps, sorry schatje... :-$
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve dames, ik heb na een verdrietige en onzekere week nu (eindelijk) een flinke bloeding gekregen. Hoewel ik stuk ga van verdriet heb ik nu eindelijk duidelijkheid dat deze zwangerschap echt geëindigd is. Ellie-Jane, wil je mij uit de tabel halen?

Ik wens jullie heel veel geluk en wolken van baby's toe. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oh Lulu, wat verdrietig! Heel veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh Lulu, wat een verdrietig bericht!! :hug:
Veel sterkte gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven