Uitgerekend 2e helft september deel 2

08-02-2013 19:47 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we met een groepje meiden die allemaal in de 2e helft van september 2013 zijn uitgerekend.

Klik hier voor het 1e deel van ons topic.

NaamLeeftijdKindjeUDControles en bijzonderhedenPuck01281e08/09 je klopt!Thymara321e19/09 je klopt!Joma283e25/09 je klopt!Clau82301e en 2e25/09 jes kloppen!Nurse83292e28/09 je klopt!Snowlover281e28/09 je klopt!Kena272e28/09 je klopt! 17/05 20-weken echo!lil_timmy291e29/09 je klopt! 17/05 20-weken echo!

Een hele dikke voor Sas, Sunrise, Lalie en Zozo!
Zozo nee dat herken ik eigenlijk helemaal niet... wat vervelend zeg!

Thymara positiekleding gaat hier ook niet heel lang meer duren. Ben heel hard aan het nadenken wanneer ik ze bij de vorige zwangerschap ben gaan dragen... maar heb werkelijk geen idee meer!
@ zozo, wat vervelend voor je, veel ziek herken ik wel maar het gloeien van de handen en voeten niet. Klinkt wel vervelend, succes!

@ Clau, fijn dat alles goed gaat met je tweeling, hopelijk voel je je zelf ook snel beter!

@ positiekleding, ik ga volgende week eens kijken voor positiebroeken, weet niet zo goed wat handig is, maar merk wel dat mijn buik nu wat gaat groeien dus het is ook maar goed dat we het deze week gaan vertellen.
zo ff een weekend niet geweest. goed te lezen dat er geen hele grote bijzonderheden zijn. zozo ik herken het niet. misschien weet de vk wat? ik weet wel dat floradix goed helptt. weet alleen niet of dat mag nu.

hier beetje lege stress met werk vriend. crisis slaat toe. ik merk dat ik met die hormonen veel meer zwart kijk dan normaal. ik kabinet het ook echt niet loslaten . super irritant . daaronder ook slechte nachten en nóg meer malen....pffff
Oh nurse wil net op forum zetten dat ik merk dat ik alles opblaas......slaap al niet maar vannacht geen oog dicht gedaan....zitten huilen......maak me zorgen om de baby......dan denk ik "getverdemme zo vind ik er niks meer aan!" Om me zo schuldig te voelen daarna.......dan hebben we op t werk nieuwe teamindeling......dat vind ik ook veel spannender dan dat ik t normaal zou vinden.......

Dus nurse ben zooo blij met je bericht ik dacht dat ik de enige was!!

Zozo ik heb 1 weekje gloeiende handen gehad....daarna was t weer weg....hoop bij jou ook!!
Nou meiden ik sluit me bij jullie aan hoor.

Die verrekte hormonen, dat is soms echt niet normaal hoor!

Hier een beetje familie troubles, nou ik moet echt even 2x nadenken of ik echt wel wil zeggen wat ik ga zeggen. Want het komt momenteel zeer bot en hard over... en of het nou allemaal even terecht is!

Ben op zoek naar een zomerjas! Hoe gaan jullie dat doen/ hebben jullie dat de vorige keer gedaan???
Hmm, jammer dat jullie de klachten niet herkennen. Ik heb de vk gebeld, maar de assistente lachte me zowat uit (= niet leuk, want ik slaap superslecht mede hierdoor). Geen zwangerschapskwaal.

Ik kijk het nog even aan, met vriend 'google' schiet ik ook niets op.

Emotionele herken ik ook. Meestal spiegel ik even bij man, dan kan ik het weer wat beter in perspectief plaatsen. En zelf heb ik het ook wel redelijk door als ik loopt te 'zeuren'. Zoals gisteren met de gebakken aardappeltjes die niet goed genoeg waren. Gelukkig had ik het zelf door en zei snel tegen man 'sorry, ik ben aan het zeuren, ik hou op'.

Zomerjas, Hmm, het blijft nederland, dus zo vaak zullen we een zomerjas niet dragen..... Ik denk dat ik het maar bij mijn huidige hou en dan eventueel een vest eronder dat wel dichtkan. Ik wil nog wel wat langere t shirts kopen, dan kan ik die tot een week of 20 aan, hoop ik (en daarna ook weer).

Zo grappig, vandaag werk ik thuis en ik heb mijn positie jogging broek aan en een zwangerschaps t-shirt. En ik voel me ook meteen 10x zo zwanger, voel mijn buik opzich wel bijzonder.

Morgen de combi test, Wie nog meer ook al weer? (ben een zeef). Toch wel spannend!
Haha.....hier precies hetzelfe met de hormonen. Ik word er geen gezelliger persoon van. Reageer overal heel fel op en het is eruit voor ik het door heb. Gelukkig doorziet mn vent het wel. En van mijn kant veel sorry's. Het ergste tot number toe was boosheid en tranen om een ovenschaal....schaam

@kleine, over zomerjas nog niet echt gedacht. Waarschijnlijk een vest / hoodie of zoiets. Vind een positie zomerjas een beetje zozonde van mn geld denk ik.

Heeft iemand hier trouwens ervaren met die elastieken (+ zo'n lapje eraan) om je eigenlijk broeken ale positie broeken te gebruiken?
Oeps.....@kleine moeten zijn kleding. Ben niet zo goed in mobiel forummen
@ zozo, nou wat raar van die assistente! Het is voor jou een heel serieus iets en dan gaat ze er zo mee om!

@ Hormonen, ja hoor ook hier present, reageer belachelijk fel op dingen die het totaal niet waard zijn..

@ combinatietest, vandaag de nekplooimeting gehad met een gunstige uitslag. Duurde 20 minuten voor ze hem kon opmeten dus heb lekker lang kunnen gluren naar ons kindje! Erg beweeglijk met zo te zien alles erop en eraan. Dus dat is fijn!
Combinatie test hier was helemaal goed heb echt ook n half uur kunnen kijken naar de baby:-)

Onze vk was superlief heeft echt alles laten zien, blaas maag handjes voetjes neusje mond.....hartslagen beide helemaal goed geen hazenlip hele mooie ruggegraat.....zoooo blij dat ik dit gedaan heb.....en wel 10 foto's. ....ooohh ik ben helemaal verliefd!!

Bloeduitslagen nog ff afwachten maar de echo was goed en voor de andere 2 dingen waren de hartslagen heel goed ook t rondpompen van bloed gezien en was ook goed.....en ze gaf aan dat 20 weken echo punten er voor zover eigenlijk ook heel goed uitzagen......ik denk.....dat ik nu......heel waarschijnlijk wel iets beter zal slapen en iets keer zal kunnen genieten. ....ik hoop t heel erg!!
Zozo nou wat ontzettend slecht van de assistente zeg! Echt niet netjes.

Dat heb ik inderdaad ook, had gisteren een maatje grotere legging aan over mijn buik heen en een strak truitje, dan voel ik mij inderdaad ook super zwanger. Veel succes vandaag!

Snowlover fijn dat je een goede uitslag hebt gehad!

Jee fijn jij ook een goede uitslag en een hele uitgebreide echo gehad dus! Heerlijk! En inderdaad nu heerlijk gaan genieten meid.

Ik mag weer twee avondjes werken. Verder niet zoveel in de planning. Man is druk aan het klussen in de woonkamer, het is echt een bende... ik moet mij echt inhouden af en toe om niet helemaal gek te worden!
@jee & snow, wat fijn dat voor beide de combinatie test goed was. Zal toch wel een opluchting zijn. Ik sta nog steeds achter mij beslissing om de test niet te doen, maar als ik dan van jullie lees dat je met de echo zo lang naar jullie kleintje hebben kunnen kijken ben ik toch wel een beetje jaloers..........maarja, je doet de combitest niet alleen maar om een extra keer naar je kleine te kijken.

@zozo, hoe was jouw combitest? Kreeg je ook gelijk de uitslag

@kena, Verbouwen/ klussen + hormonen is vast niet een heel relaxte combi. Succes ermee, en ook met je avonddiensten.

Hier verder alles wel prima. Energie level is al iets beter maar ik hoop nog wel dat voor mij ook gaat gelden dat in het tweede trimester al je energie weer terug komt. Ben het een beetje zat dat m'n avonden zo kort zijn doordat ik vroeg ga slapen. Wel wat last van bandenpijn, zeker als ik thuis kom van het werk, maar dat hoort er ook bij. Morgen alweer 14 wk, tijd gaat snel.
Thymara hihi dat gevoel had ik stiekem ook wel een beetje. Klinkt heel leuk om even zo intensief naar je kindje te kijken en veel uitleg te krijgen. Maar inderdaad daar is de combi test niet voor bedoeld. Dus helaas voor ons!

Ik hoop ook dat mijn energie level nog een beetje beter gaat worden, want op deze manier komt er echt te weinig uit mijn handen...
Wat fijn dat de combinatietesten goed zijn van degene die 'm hebben gehad! Zozo, was die van jou ook goed?

@Kena: Vervelend heh, die hormonen?!! Al kan zou ik ook gek worden van verbouwtroep zonder dat ik zwanger zou zijn.. Ik had er afgelopen zondag voor het eerst erg last van. Ik moest om niks hartverscheurend huilen.. Heel a-relaxt!!

@Thymara: Fijn dat je energielevel omhoog gaat, hopelijk wordt dat alleen maar beter en beter!

@MvM: Getver, ik dacht dat ik klaar zou zijn met 15 weken en 3 dagen... Maar helaas. Nog één weekje dan maar. Ik ben er namelijk wel echt helemaal klaar mee..

@Zwangerschapskleding: Ik heb nog niks nodig. Ik heb normaal gesproken altijd riemen om en die kan ik nu steeds meer in de kast laten liggen. Laatst liep ik in een strak jurkje en toen was er een soort van bolletje te ontdekken.. Maar mensen die het niet weten, valt het zeker ook nog niet op. En dat met 15 weken en 3 dagen! Is wel normaal toch??

@Me: Energielevel is nog steeds heel laag. Ik voel me in het weekend vaak slecht, waarschijnlijk door de hele week werken en door de sociale verplichtingen die ik dan weer in het weekend heb. Afgelopen week en deze week oudergesprekken gehad en die hakken er echt ontzettend in. Normaal gesproken slaap ik ook slecht na zo'n avond, maar ik kan dat nu gewoon nog niet echt hebben. :(

En waar is de lente gebleven?!!? Deed mijn humeur erg goed!!
Oei, ik heb al lang niet meer meegeschreven! Pfff, ben savonds ook echt moe en doe in het weekend ook hazeslaapjes tussendoor!

Hormoontjes gaan hier sinds deze week goed, ik eet bijna alles weer en niet echt meer misselijk! Gelukkig maar.. want daar werd ik gek van. Hoe is het bij jullie met de misselijkheid?

Heb de 19e ook de NP meting gehad en vorm verder geen risico. Jeuj! Heb ook lang naar BabyTimmy kunnen staren hihi, voor het eerst het hartje gehoord en maagje zat lekker vol volgens de echoscopist.

Willen jullie straks weten wat het wordt?

Ik ga ff lekker van het weer genieten, nu het nog kan!

Liefs..
Puck ja ik kan normaal al niet zo goed tegen rotzooi, maar nu dus helemaal niet.

Maar goed het zijn de hormoontjes!

Nog een weekje mvm en dan ben je heerlijk klaar, fijn vooruitzicht.

Geen zorgen om je buikje maken hoor. Bij de eerste heb ik ook heel lang niks gezien na 20 weken kwam er iets van een vet ribbel en pas na 24 weken zeiden sommige dat ik een beetje zwangerschapsbuikje kreeg en op het laatst kon echt niemand er meer om heen. Heb de de schade goed ingehaald!

lil_timmy fijn dat de NP meting goed was! Super!

Fijn dat je je weer beter voelt. Hier ook prima, alleen ook nog de vermoeidheid. Wij willen straks niet weten wat het is, jullie wel?

Verder weinig nieuws, lekker 2 daagjes vrij. Dus beetje in huis rommelen, man is morgen ook een dagje vrij. Vanmiddag op kraamvisite!

Morgen naar de tandarts, dat is dan weer iets minder grappig...
mooi alle goeie echo's. en idd beetje jaloers ;)

vanmorgen normale kleren uit kast gehaald en positie kleren erin. vorige keer beetje te lango in normale shirtjes enzo gelopen, dat lubbert toch uit! enne bij 15 weken geen buik is veel normaler dan 15 weken wel buik. mijn buik lijkt weer wat geslonken . darmen minder opgeblazen . broeken kunnen echter echt niet dicht.

naast erg snel gaar vergeet ik zeer snel dat ik zwanger ben...oeps . feliciteren mensen je en moet ik me eerst afvragen waarmee! arm kind, echt een tweede haha

en willen weten wat het wordt.....phoe vindt het nog steeds lastige keuze te maken!

dit weekend voor eerst dochter logeren bij schoonouders. hebben vroeg een afspraak dus zei stelde dit voor. heb er een knoop on mijn buik van. bij mijn moeder al vaker geslapen dus beetje flauw van mij he....rot hormonen ;)
Nurse pfff gelukkig jij dus ook anders bij de 2e.

Af en toe "vergeet" ik gewoon even dat ik zwanger ben.

En bij komen ook niet alle felicitaties gelijk binnen. Oeps!

Bij ons heeft het ook veel langer geduurd voordat dochter bij schoonouders ging logeren, inmiddels is het geen probleem meer!
@ Nurse en Kena: Hahaha, ik vergeet ook soms waarom mensen me feliciteren!! Ik ben er in mijn hoofd echt niet elk uur mee bezig. (Al scheelt het wel dat m'n kinderen op school weten, eentje geeft me altijd een knuffel aan het einde van de dag en laatst zei ze: "Ik knuffel er nu twee!!" Of ze nemen cadeautjes mee, bakken koekjes voor die kleine en meer van die ongein. Super schattig!! ^^)

Fijn trouwens dat jullie het heel normaal vinden dat er nog niet veel te zien is. Een vriendin van mij is twee weken verder en daarbij zie je echt al zo'n ontzettende zwangerschapsbuik!! Niet dat ik dat nu zou willen, maar stiekem begin je je toch ook af te vragen of het wel allemaal ok is met je kleintje.. Ik tenminste.

Lekker Kena, dat je vrij bent, zeker als vandaag je man ook nog eens thuis is.

Vandaag eens bellen voor de 20-weken echo. Ik wilde in het begin ZEKER weten wat het is, vent minder graag. En nu is het andersom! Maar alsnog wint de nieuwsgierigheid.. Wij kijken dus gewoon de hele tijd mee!
Grappig dat jullie nu allemaal melden soms vergeten dat je zwanger bent. Voel me zelf ook al een stuk beter waardoor ik er minder mee bezig ben. Is ook wel lekker, iets meer rust in mn hoofd.

Wat me er wel aan herinnerd is dat ik nu echt een elastiekje nodig heb voor de knopen van mn broeken Volgens mij is mijn buik voor het aantal weken en het feit dat het de eerste is toch wel iets groter. Weet niet of het erfelijk is maar mn moeder had bij haar eerste zwangerschap al met 10 weken een echte zwangerschapsbuik en bij nummer 2 en 3 nog veel eerder.

@weten wat het wordt, grappig puck dat jullie al van gedachte veranderd zijn. Ik was zelf eerst heel stellig van niet maar heel misschien veranderd het toch nog wel als de 20wk echo dichter bij komt.
zo hard als ik riep dat mijn buik geslonken was zo erg is die nu.... ben serieus al 5!!!!! kilo zwaarder . dit gaat weer helemaal verkeerd !!

dochter toch niet uit logeren. vriend kon niet helpen alle spullen en kind d daar te dumpen en na werk en eten trek ik het echt ff niet. brengen der in de ochtend. vindt ik heel niet erg. binnenkort maar eens doen als we eerst daar kunnen eten en zij ff kan wennen.

gisteren vk geweest. hartje gehoord, heerlijk! vriendin van mij was mee, voor het eerst in der leven. ze vond het geweldig haha! 2april extra echo voor cyste in de gaten te houden. hopelijk groeit die niet....

zo....nu relaxen
Voor in de tabel: 24 april hebben we de 20 weken echo!

@Nurse: Maak je niet dik! ^^ Ik kwam al vrij snel aan en nu is het weer redelijk stabiel. Grote kans dat je zometeen een tijdje op +5 blijft staan. (Al denk ik dat als je je het weekend nog eens weegt het opeens veel minder is, you will see!!) Fijn dat je het hartje hebt gehoord!! Ik heb daar ook wel weer erg veel zin in. Wij mogen 4 april weer naar de vk!
Even een ego post!!!

Zo wat een onwijze k*t dag vandaag zeg. Er ging zoveel mis en mijn energie level was echt weg.

Tot het moment dat ik de trapkast aan het opruimen was er een plank met een aantal flessen drank naar beneden klettert!

Zo wat heb ik gejankt zeg, ik zat er helemaal doorheen... verschrikkelijk zeg...man heeft gelukkig goed geholpen en heb mijn zusje gebeld of ze dochter even op kon halen.

Inmiddels gaat het weer wat beter met mij, maar ga zo lekker naar bed. Weer een werkweekend voor de boeg, dus moet even bijtanken.
2x is overdreven
3x helemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven