Uitgerekend april 2019
donderdag 9 augustus 2018 om 08:23
Hallo dames,
Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!
Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
Pavo07
Nioma
nooit1blijvenzitten
mamavaneenboefje
XLau
Saqua
Lacer
Shonan
Stippeltjesbehang
Biekkie
Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!
Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
| Naam | Leeftijd (+prtnr) | kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden | |
|---|---|---|---|---|---|
| Eris83 | 34+34 | 2e | 6 april | |
30 aug 1e echo |
| Lau_Ngi | 27+27 | 1e | 10 april | |
|
| Laura10april | 32+35 | 1e | 10 april | 14 sept echo | |
| endomiel | 31+33 | 2e | 3 april | |
27-08 intake |
| lilly5263 | 31+38 | 2e | 14 april | |
5 sept intake,18 sept 1e echo |
| Flowerlove10 | 31+31 | 2e | 14 april | |
2xMA |
| dutchgirlgermanworld | 30+32 | 1e | 15 april | |
3-9 2e echo |
| Jetje34 | 34+36 | 1e | 16 april | |
6 sept 1e |
| Zebrastrepen | 34+37 | 1e | 21 april | |
2 okt termijnecho, nierziekte |
| Roover | 31+32 | 1e | 22 april | |
7 sept |
| appelflap007 | 3e | ||||
| Flowerpower93 | 25+27 | 1e | 25 april | |
14-09 echo + 02-10 intake |
| Fairytale1 | 31+34 | 2e | 27 april | |
6 sept echo |
anoniem_374226 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 13:49
87.55% gewijzigd
maandag 20 augustus 2018 om 16:44
Hi!! Zou ik ook mogen meeschrijven?
Ik ben momenteel 4w2 zwanger van ons tweede kindje en volgens mijn eigen berekening 27 april uitgerekend. Superspannend weer allemaal. Vandaag heb ik mij weer aangemeld bij de verloskondige en op 6 september heb ik een vroege echo (op mijn eigen verzoek), want het duurt nog veeeel te lang voor mijn gevoel tot de termijnecho. Wie doet het nog meer op eigen verzoek?
Verder vind ik het nog eigenlijk erg onwerkelijk. Ik heb vier dagen voor nod voor het eerst positief getest en tot nu toe om de dag wel een test gedaan. In het begin vooral om te zien of het streepje donkerder zou worden. Nu ik mijn nod ben gepasseerd voel ik nog steeds de behoefte om door te testen. Hoe raar is dat?? Vertel me dat ik niet de enige ben die dat doet
Ik ben momenteel 4w2 zwanger van ons tweede kindje en volgens mijn eigen berekening 27 april uitgerekend. Superspannend weer allemaal. Vandaag heb ik mij weer aangemeld bij de verloskondige en op 6 september heb ik een vroege echo (op mijn eigen verzoek), want het duurt nog veeeel te lang voor mijn gevoel tot de termijnecho. Wie doet het nog meer op eigen verzoek?
Verder vind ik het nog eigenlijk erg onwerkelijk. Ik heb vier dagen voor nod voor het eerst positief getest en tot nu toe om de dag wel een test gedaan. In het begin vooral om te zien of het streepje donkerder zou worden. Nu ik mijn nod ben gepasseerd voel ik nog steeds de behoefte om door te testen. Hoe raar is dat?? Vertel me dat ik niet de enige ben die dat doet
maandag 20 augustus 2018 om 16:48
Oh ja volgens mijn verloskundige ben ik 5w5 dagen. Ze houden toch de eerste dag van mijn laatste menstruatie aan. Ik snap dat ze dat doen en dat het handig is bij gevallen als iemand niet weet wanneer hun eisprong was, maar ik wist exact welke dag dat was en toch wilden ze niet mijn berekening aanhouden. Ik vind dat nogal een verschil, zeker nu ik een vroege echo heb aangevraagd. Maar goed. We zien het wel.. volgens mijn eigen berekening ben ik met de vroege echo sowieso 7 weken zwanger. Dat is ook niet te vroeg lijkt me.
maandag 20 augustus 2018 om 17:22
7 weken zwanger is zeker niet te vroeg, dan moet bij een goede zwangerschap het hartje bijna wel kloppen. Zoveel dagen verschil ertussen kan haast niet. Vandaar dat ik nooit eerder wil dan 7 weken volgens eigen telling.. wel spannend hoor.
Wel vervelend dat er een zwangere baarmoeder was en geen kloppend hartje , maar goed hopenlijk gewoon te vroeg.
Wel vervelend dat er een zwangere baarmoeder was en geen kloppend hartje , maar goed hopenlijk gewoon te vroeg.
maandag 20 augustus 2018 om 18:37
Pff wat een spanning Dutch en mamavaneenboefje. Wat fijn Dutch. Wat kon je precies zien?
Ik ben inderdaad morgen aan het eind van se middag aan de beurt en ik ben zooo verschrikkelijk nerveus.
Hier gaat het met dalen en pieken. Vannacht kon ik pas om 4 uur slapen..
Daarvoor alleen maar tussen wc en bank geleefd.. het was echt verschrikkelijk mijn nacht. Toen geslapen tot 11 uur en vanmiddag ook nog.
Ik ben inderdaad morgen aan het eind van se middag aan de beurt en ik ben zooo verschrikkelijk nerveus.
Hier gaat het met dalen en pieken. Vannacht kon ik pas om 4 uur slapen..
Daarvoor alleen maar tussen wc en bank geleefd.. het was echt verschrikkelijk mijn nacht. Toen geslapen tot 11 uur en vanmiddag ook nog.
maandag 20 augustus 2018 om 18:45
maandag 20 augustus 2018 om 19:49
Hey iedereen, gefeliciteerd! Roover wees mij op dit topic en ik zou graag met jullie mee willen schrijven als dat mag?
Momenteel ben ik 5+3 zwanger van ons eerste kindje. Op 19 april ben ik uitgerekend.
Erg spannend want ik ben eerder dit jaar ook zwanger geweest maar had toen een MA met 8+2 en heb toen een curettage gehad. Dit was eind mei en op 8 augustus had ik dus alweer een positieve test in handen. Wat een geluk!
We krijgen nu een vroege echo: volgende week maandag al. Ik tel de dagen echt af. Ik heb weinig kwaaltjes en dat maakt mij erg onzeker. De vorige keer was dat namelijk ook zo. Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met deze zorgen. Een vraag aan degenen die eerder een miskraam hebben gehad: voelde je zwangerschap toen anders als nu?
Vorige keer hebben we de zwangerschap met de mensen om ons heen gedeeld die belangrijk voor ons zijn. Toen het mis ging was dat heel fijn vond ik want we hebben daardoor heel veel steun gehad. Diezelfde mensen hebben we het nu ook weer verteld en het is fijn dat iedereen weer meeleeft nu het zo spannend is.
@Dutchgirlgermanworld wat fijn dat je al een mooie echo hebt gehad!
@Mamavaneenboefje ik hoop voor je dat je heel snel alsnog een mooi knipperlichtje mag zien!
Momenteel ben ik 5+3 zwanger van ons eerste kindje. Op 19 april ben ik uitgerekend.
Erg spannend want ik ben eerder dit jaar ook zwanger geweest maar had toen een MA met 8+2 en heb toen een curettage gehad. Dit was eind mei en op 8 augustus had ik dus alweer een positieve test in handen. Wat een geluk!
We krijgen nu een vroege echo: volgende week maandag al. Ik tel de dagen echt af. Ik heb weinig kwaaltjes en dat maakt mij erg onzeker. De vorige keer was dat namelijk ook zo. Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met deze zorgen. Een vraag aan degenen die eerder een miskraam hebben gehad: voelde je zwangerschap toen anders als nu?
Vorige keer hebben we de zwangerschap met de mensen om ons heen gedeeld die belangrijk voor ons zijn. Toen het mis ging was dat heel fijn vond ik want we hebben daardoor heel veel steun gehad. Diezelfde mensen hebben we het nu ook weer verteld en het is fijn dat iedereen weer meeleeft nu het zo spannend is.
@Dutchgirlgermanworld wat fijn dat je al een mooie echo hebt gehad!
@Mamavaneenboefje ik hoop voor je dat je heel snel alsnog een mooi knipperlichtje mag zien!
maandag 20 augustus 2018 om 20:07
Dutchgirl: nog gefeliciteerd met de goede echo!
Volgens mijn eigen berekening ben ik 6w+2, maar volgens het ziekenhuis 5w+6 of 6weken. Het hartje gaat vaak in de 6e week kloppen dus het kan inderdaad wezen dat ik te vroeg ben en er volgende wel een hartje te zien is. Had ivm mijn geschiedenis zo graag gehoopt dat er nu al een hartje te zien was.
Stippeltjesbehang: geen enkele zwangerschap is hetzelfde of is te vergelijken. Ik heb bij geen enkele zwangerschap wat geëindigd is in een miskraam het gevoel gehad dat het mis zou kunnen zijn.. ik begrijp je onzekerheid heel goed!
Volgens mijn eigen berekening ben ik 6w+2, maar volgens het ziekenhuis 5w+6 of 6weken. Het hartje gaat vaak in de 6e week kloppen dus het kan inderdaad wezen dat ik te vroeg ben en er volgende wel een hartje te zien is. Had ivm mijn geschiedenis zo graag gehoopt dat er nu al een hartje te zien was.
Stippeltjesbehang: geen enkele zwangerschap is hetzelfde of is te vergelijken. Ik heb bij geen enkele zwangerschap wat geëindigd is in een miskraam het gevoel gehad dat het mis zou kunnen zijn.. ik begrijp je onzekerheid heel goed!
maandag 20 augustus 2018 om 20:28
Hee Stippeltje!
De 1e MA heb ik helemaal niet door gehad dat er iets mis ging, was volop misselijk en gevoelige borsten. Kwam er bij 12+5 pas achter op de 1e echo.
Bij de 2e MA had ik wel verschijnselen maar niet zo heftig, en had ik het gevoel na 6w dat ze afnamen ipv toenamen.
Achteraf klopt dat ook ivm leeg vruchtzakje en dus geen placenta-ontwikkeling /hormoontoename
Vandaag hele dag niet lekker gevoeld, beetje tegen het misselijke aan. Kan niet duidelijk zeggen of het nou hcg-gerelateerd is of niet.
De 1e MA heb ik helemaal niet door gehad dat er iets mis ging, was volop misselijk en gevoelige borsten. Kwam er bij 12+5 pas achter op de 1e echo.
Bij de 2e MA had ik wel verschijnselen maar niet zo heftig, en had ik het gevoel na 6w dat ze afnamen ipv toenamen.
Achteraf klopt dat ook ivm leeg vruchtzakje en dus geen placenta-ontwikkeling /hormoontoename
Vandaag hele dag niet lekker gevoeld, beetje tegen het misselijke aan. Kan niet duidelijk zeggen of het nou hcg-gerelateerd is of niet.
dinsdag 21 augustus 2018 om 07:57
@stppeltjesbegang. Elke zwangerschap is anders.
Bij mijn eerste MA niks gemerkt,maar had ik ook geen klachten. Bij de tweede had ik de dag voor de echo opeens nergens meer last van en toen zagen we bij 8÷3 ook op de echo een MA.
Er is dus geen pijl op te trekken ,voornamelijk afwachten.
Probeer te genietrn.
Bij mijn eerste MA niks gemerkt,maar had ik ook geen klachten. Bij de tweede had ik de dag voor de echo opeens nergens meer last van en toen zagen we bij 8÷3 ook op de echo een MA.
Er is dus geen pijl op te trekken ,voornamelijk afwachten.
Probeer te genietrn.
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:05
@stppeltjesbegang. Elke zwangerschap is anders.
Er is dus geen pijl op te trekken ,voornamelijk afwachten. Wij hebben er juist voor gekozen om geen vroege echo te doen, omdat de gyn zegt dat er toch geen zekerheid is tot 9 weken. Al is het wel zo zie je bij 8 een kloppend hartje is de kans nog heel klein dat het mis zou kunnen gaan.
Probeer te genietrn.
Er is dus geen pijl op te trekken ,voornamelijk afwachten. Wij hebben er juist voor gekozen om geen vroege echo te doen, omdat de gyn zegt dat er toch geen zekerheid is tot 9 weken. Al is het wel zo zie je bij 8 een kloppend hartje is de kans nog heel klein dat het mis zou kunnen gaan.
Probeer te genietrn.
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:09
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:26
Ja je krijgt altijd 2 weken cadeau om er 40 weken van te maken. Hierbij gaan ze uit van een cyclus van 28 dagen. Ik heb wisselende cyclussen gehad en mijn laastste cyclus duurde lang. In principe snap ik natuurlijk wel dat ze 1 lijn moeten trekken en bij iedereen moeten rekenen vanaf eerste dag menstruatie. Dat doen ze ook omdat de meeste vrouwen niet weten wanneer hun eisprong was. Maar ik weet wel welke datum dat was, dat was namelijk 4 augustus. Als ik daarvoor 2 weken en daarna 2 weken bij optel klopt het precies zoals bij een cyclus van 28 dagen en ben ik 10 dagen minder ver dan ze nu rekenen. Maar goed, zo werkt men nou eenmaal. Dus ik leg me er bij neer en hou gewoon zelf mijn eigen berekening tot de termijnecho. Dan zullen zij het ook wel zien.
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:08
De verloskundige gebeld en die vond t wel raar dat ik (nog) niet gebloed had idd. Denk/ hoop (al is dat wat raar) dat dat nog komt. Afwachten en maandag weer contact met vk.
Als er mensen zijn met ervaring met de nasleep van MA, stuur me maar 'n pb, dan blijft dit topic zo vrolijk mogelijk
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:13
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:42
@Nooit1blijvenzitten wat een verdrietig bericht! Veel sterkte
En wat mij betreft hoeven hier niet alleen vrolijke berichten te worden gedeeld hoor. Ik hoop dat we er ook voor elkaar mogen zijn bij verdriet 
Wat fijn dat jullie je ervaringen willen delen! Het relativeert weer een beetje voor mij dat ik er toch inderdaad geen pijl op kan trekken en rustig moet afwachten.
Is er iemand die mij zou willen toevoegen aan de tabel? Ik ben op vakantie en ben bang dat ik op mijn mobiel die hele tabel per ongeluk sloop...
Ik ben 36, partner 42. Dit is ons eerste kindje samen. Ik heb al twee bonuskinderen van mijn vriend. Uitgerekende datum is 19 april en 27 augustus de 1e echo.
Wat fijn dat jullie je ervaringen willen delen! Het relativeert weer een beetje voor mij dat ik er toch inderdaad geen pijl op kan trekken en rustig moet afwachten.
Is er iemand die mij zou willen toevoegen aan de tabel? Ik ben op vakantie en ben bang dat ik op mijn mobiel die hele tabel per ongeluk sloop...
Ik ben 36, partner 42. Dit is ons eerste kindje samen. Ik heb al twee bonuskinderen van mijn vriend. Uitgerekende datum is 19 april en 27 augustus de 1e echo.