Uitgerekend augustus 2019

10-12-2018 15:21 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Zijn er nog meer dames die nét een positieve test hebben? En die dus (als alles goed gaat) in augustus ergens zijn uitgerekend?

Ik zou het heel erg leuk vinden om in een whatsappgroepje samen te kletsen. De zwangerschapsdingen delen en samen toeleven naar Augustus lijkt me erg bijzonder!

Ik hoop dat er belangstelling is!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met je positieve test!
Ik schrijf graag met je mee. 2 weken geleden positief getest en verwacht rond 2 augustus te zijn uitgerekend.
Ontzettend spannend ivm een eerdere vroeggeboorte.
Volgende week al de eerste echo
Verder eigenlijk niet echt klachten. Voel me gelukkig prima.
Hoe voel jij je?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!
Van harte gefeliciteerd ook!

He wat akelig, een vroeggeboorte 😓 met hoeveel weken is dit gebeurd?
Dan zal het wel héél spannend zijn.

Ivm onregelmatige cyclus kan ik de 20e voor een echo terecht, maar het kan zijn dat er dan nog niks te zien is. Spannende weken altijd hoor, vind ik.

Vind je het ook leuk, om bij meer aanmeldingen een whatsappgroepje te beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me tot nu toe ook goed. Ben wel heel erg moe en merk al gevoelige borsten en af en toe een trekkerige baarmoeder...
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, gefeliciteerd! Ik heb gisteren een positieve test gedaan. Mijn cyclus was 2x 26 dagen daarna 2x 35 dagen, dus ik ging nu uit van dat laatste. Dan zou ik nu net over 4 weken zijn en uitgerekend op 16 augustus.

Heb al bandenpijn en was de afgelopen week misselijk, maar dat was vandaag een stuk minder. Bij mijn eerste kindje was ik 19 weken misselijk, dus nu het minder is, vertrouw ik het gelijk niet meer, haha.

Gewoon spannende weken, ik schrijf dus graag mee om er zo doorheen te komen! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Anomien jij ook van harte!

Mijn tweeling is 11 weken te vroeg geboren. Daarom bij deze zwangerschap een medisch traject met mogelijk medicatie e.d. om een nieuwe vroeggeboorte te voorkomen.

Hier ook een onregelmatige cyclus. De 19e een echo. Verwacht tussen de 7 en 8 weken te zijn dan.

Hier inderdaad ook moe. Slaap lekker met het middagdutje van de kinderen mee.

Anomien, heb jij al een afspraak staan voor een echo? Iedere zwangerschap is anders maar een echo neemt dan hopelijk wat onzekerheid weg ivm je mindere misselijkheid. Hopelijk een goede zwangerschap met misselijkheid wat onder controle is.

Whatsapp groepje is tzt miss wel handig. Vind het soms lastig om Viva op mobiel te doen
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd AnoMien!

Die eerste weken zijn idd echt enorm spannend. Ik doe continu testen om te zien of ze oplopen. Schijnveiligheid...
Maar heb voor ons 3e kindje een miskraam gehad, dus ben er zo bang voor. Verwacht elk toiletbezoek bloed.

Wauw 1590, dan waren het zeker hele kleintjes... lijkt me een hele spannende tijd. Hoe oud zijn ze nu?
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik heb vorige week vrijdag een positieve test in handen gehad. Verder eigenijk geen klachten, en heb ook geen idee wat mij te wachten staat. Is mijn eerste.
Vanavond contact met de verloskundige praktijk, en dan hoor ik wel wanneer ik word verwacht.
Volgens mijn berekening zou ik rond 15 augustus zover zijn.
Spannend allemaal een iedereen gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren
@lautje,ook gefeliciteerd, spannend de eerste, fijn dat je geen klachten hebt wel.

@1590, een tweeling en elf weken te vroeg, wat moeten jullie een heftige tijd hebben gehad! Stelt het medisch traject nu gerust?

@lena, na een miskraam lijkt het me ook lastig "genieten". Mag ik vragen met hoeveel weken dat was?

Ik heb nog niets gepland. Omdat ik de test zo vroeg heb gedaan (was wel 3 dagen overtijd), heb ik in mijn hoofd dat ik nog een week wacht, voor ik bel. Maar waarom, weet ik niet precies. Misschien dat ik het niet wil 'jinxen' ofzo. De vorige keer kreeg ik mijn eerste echo met 9 weken, maar wellicht zouden ze nu wel met 7/8 willen doen.

Mijn vorige zwangerschap vond ik trouwens zwaar, bevalling was echt heftig en 3,5 week te vroeg. Dus ik zie er wel een beetje tegenop nu. Misschien toch maar alvast die VK bellen, haha.
anoniem_324645 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 07:04
Reden: Spelfout
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd ook Lautje! 😀

AnoMien, mijn miskraam was nog voordat er een hartje was hoor dus nog erg vroeg. Kon het ook gauw een plekje geven, maar met nieuwe zwangerschappen merk ik dat ik het enorm eng vind.

Hier ook heftige bevallingen (laatste duurde van begin tot eind anderhalf uur en anderhalve liter bloed verloren en een verzakking 😫) dus vind het ook weer een dingetje, maar t is toch ook wel heel mooi om mee te maken!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Allen gefeliciteerd! Graag wil ik met jullie meeschrijven.

Ik ben een dame van 24 en heb vorige week woensdag positief getest. De test gaf op 5 dec aan dat ik 3+ weken zwanger ben. Helaas heb ik sinds een paar dagen flinke krampen in mijn onderbuik en verlies ook wat bloed (voornamelijk oud bloed bij het afvegen). Gister voor het eerst contact gehad met de verloskundige en die zei dat ik aankomende vrijdag al langs mag komen in de hoop dat ze dan misschien al een kloppend hartje kunnen zien (ben dan al 6 weken zwanger)


Dit is mijn eerste zwangerschap en ik maak me super veel zorgen... voornamelijk door de buikkrampen in combinatie met bloedverlies. Vandaag opgestaan zonder klachten maar de dag duurt nog zo lang en wil niet te vroeg juichen.

Ik blijf positief, en duim dat alles goed komt! Mocht alles goed gaan dan ben ik rond 10 augustus uitgerekend.
Alle reacties Link kopieren
Och Klavertje dat is killing zeg nog zolang wachten tot vrijdag... super vervelend die klachten idd. Het is 50/50, kan ook prima gewoon goed zitten. Zo vervelend als je zo onzeker bent en zolang moet wachten.

Je had op zich wel "laat" getest dan, als ie gelijk al 3+ aangeeft!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven :) zondag een ontzettend duidelijke test gehad. Wel sinds gisteren niet meer misselijk terwijl het de vorige zwangerschap 17 weken doorging maar hopelijk zit alles nog goed... we zullen zien!
Hier de 2e, hebben een dochtertje van 10 maanden.
Gefeliciteerd allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Klavertjevier94 schreef:
11-12-2018 08:45
Hoi dames,

Allen gefeliciteerd! Graag wil ik met jullie meeschrijven.

Ik ben een dame van 24 en heb vorige week woensdag positief getest. De test gaf op 5 dec aan dat ik 3+ weken zwanger ben. Helaas heb ik sinds een paar dagen flinke krampen in mijn onderbuik en verlies ook wat bloed (voornamelijk oud bloed bij het afvegen). Gister voor het eerst contact gehad met de verloskundige en die zei dat ik aankomende vrijdag al langs mag komen in de hoop dat ze dan misschien al een kloppend hartje kunnen zien (ben dan al 6 weken zwanger)


Dit is mijn eerste zwangerschap en ik maak me super veel zorgen... voornamelijk door de buikkrampen in combinatie met bloedverlies. Vandaag opgestaan zonder klachten maar de dag duurt nog zo lang en wil niet te vroeg juichen.

Ik blijf positief, en duim dat alles goed komt! Mocht alles goed gaan dan ben ik rond 10 augustus uitgerekend.
Jeetje wat ontzettend spannend... dan duren 3 dagen ineens erg lang he. Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom babocka!

Ik snap heeeeel goed dat je je blindstaart op je kwaaltjes, je hebt immers nog niks om je verder aan vast te houden. Maar elke zwangerschap is anders! Bij de 1e was ik niet misselijk, bij de tweede ook niet, bij de 3e tot 24 weken echt supermisselijk en nu begint het te komen. Dus het hoeft echt niks te zeggen. Al snap ik je gevoel heel goed, ik zou er ook onzeker van worden...
anoniem_378820 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 13:19
Reden: Typfout
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Er is al / nog een topic met mensen die in augustus uitgerekend zijn; zwanger/uitgerekend-augustus-2019/list_messages/432127
Alle reacties Link kopieren
Hoi Klavertje en Babocka, gefeliciteerd!

@Klavertje, is ook superspannend als je lijf dingen doet waarvan je geen idee hebt. In het beste geval is die bloeding niets ernstigs en die buikpijn bandenpijn ofzo en hebben ze niets met elkaar te maken. Ik hoop het voor je, we gaan duimen voor vrijdag!

@babocka, jij hebt dus precies hetzelfde met de lange misselijkheid de vorige keer en nu wantrouwen als het er niet is... Dat geeft mij dan weer hoop, omdat ik niet de enige heb bij wie het nu even wegzakt.

Ik sloeg vanmiddag een plak cake af, kon er niet eens naar kijken! Dus die misselijkheid komt vandaag weer in vlagen. Verder een heel opgezette buik, dat belooft nog wat.

Vanavond heb ik een afspraak met de bekkenfysio (was al gepland) die ga ik maar gelijk vragen om tips, wel handige timing nu!

Oh ja, en al een ander topic, waarin ze het ook hebben over een nieuw topic of Facebook. Hier WhatsApp... Keuzestress! Ik hou wel van een whatsapp groep, reageer ik sneller en makkelijker dan telefoon/forum...
Alle reacties Link kopieren
Ja, mij lijkt een whatsappgroepje ook erg leuk en gezellig. Is voor mij ook makkelijker en sneller reageren en je leert iedereen kennen.

Laat het maar weten als jullie dat willen, dan maak ik een groepje aan 😊
Alle reacties Link kopieren
2 januari heb ik mijn eerste afspraak staan bij de verloskundige, ben dan als het goed is 8 weken. Spannend!
Alleen het idee van inwendige echo moet ik denk ik even aan wennen!
Net wat informatie van ze binnen gekregen en leesvoer. Ook over de nipt, combinatie test. Ik ben 36 jaar, dus wil dat wel gaan doen, maar welke dat weet ik nog niet.

Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Inwendige echo's stellen niet zoveel voor hoor, helemaal vergeleken bij alles wat er nog gaat gebeuren haha.
T is even gek, maar als je je ontspant is het niet pijnlijk of zo.
Tis voor hen ook een routine handeling haha.

En nee, geen ervaring met die testen, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Babocka, klavertje en Lautje, jullie ook van harte!

Het is met de tweeling een hele spannende tijd geweest. Een achtbaan die maar doordenderd. Ze zijn nu 2 en doen het fantastisch.
Medisch traject stelt me nog niet heel erg gerust. Vind het heel spannend. Het is zo zakelijk enzo. Maar alles voor het goede doel.

Merk dat ik het nu al lastig vind om alles via het forum na een werkdag na te lezen. Whatsapp ik ben voor! Haha
Alle reacties Link kopieren
@Lautje, wij hebben bij mijn zoontje de combinatietest gedaan, sowieso omdat wij wilden weten of er verhoogde kans was, maar toen werd met 10 weken ook een dikkere nekplooi gemeten. Met 12 weken was die weer goed, maar die test gaf ons wel wat rust. NIPT werd toen niet vergoed, maar laat ik nu wel doen denk ik. Word in februari 37 en ik wil ook gewoon bepaalde zaken kunne uitsluiten, dat geeft mij ook rust voor de maanden erna. Maar ik ken genoeg mensen die niets laten testen, dat is echt iets wat voor iedereen een persoonlijk besluit is. Je zal het er met de VK ook nog wel over hebben in januari, zeker al je vragen stellen! Oh ja, en die inwendige echo is echt peanuts vergeleken met later inderdaad :rolling:

@1590 misschien een kwestie van wennen dat medische traject? Hoop het voor je, sowieso een goed doel ja.

Zullen we Lena onze nummer appen voor een groepje dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van 1 iemand al een telefoonnummer gekregen. Ik zal dan een groep gaan aanmaken.
Wie er ook in wil, stuur maar even je nummer in een pb!
Tot hoeveel mensen zullen we maximaal gaan? Lijkt me wel fijn om het wat overzichtelijk te houden.
Gefeliciteerd allemaal!

Klavertjevier: hoe is de rest van de dag gegaan?
Hier vorige zwangerschap hetzelfde gegaan (bloedverlies en krampen) maar gelukkig een gezonde dochter, dus blijf positief!

Babocka en Anomien: hier ook hetzelfde, vorige zwangerschap heel erg misselijk geweest, nu vandaag weer na een aantal dagen niet. Dat voedt die onzekerheid lekker hè!
Alle reacties Link kopieren
@lenaluna ik heb je ook mijn nummer gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven