Uitgerekend augustus 2024

14-01-2024 13:06 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoog tijd voor ook een topic “uitgerekend in augustus 2024”. Hier zwanger van ons 3e kindje en volgens eigen berekening uitgerekend rond 24 augustus.

Wie schrijft er gezellig mee? :-]
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe mee! Moet wel alvast waarschuwen dat ik meer een meelezer kan/zal zijn dan een schrijver, maar mijn zelf uitgerekende datum is ook 24 augustus 😊. Van onze eerste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik meedoen ondanks dat mijn UD ieeeets eerder is? 🙊 28 juli.
Nu 12 weken en in afwachting van onze 13 weken echo deze week.
Dit wordt ons tweede kindje, hebben al een dochter van 2.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai mittensz en xenn, wat leuk dat jullie mee willen schrijven!

Wat een grappig toeval die 24 augustus! Hier houdt de vk stoïcijns 1e dag laatste menstruatie aan maar tot nu toe klopten de 2 vroege echo’s exact met mijn ovulatiedatum: nu 8+2 ;) En wat een mooi vooruitzicht jullie eerste kindje mittensz. Hoe voel je je nu?

Juli, augustus, het ligt allemaal zo dicht bij elkaar ;-) Wat een spannende die 13 weken echo xenn, maar ook fijn dat je die deze week al hebt. Heb je het nieuws ook al met je omgeving en dochtertje gedeeld?

Hier een dochter van 3 en een zoontje van 2. Zoals je vaak hoort: zodra de peuter het weet, weet iedereen het. Van de week vroeg ze: mama, ga je met de baby in bad? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend wishful! Fijn dat je al eerste echo’s gehad hebt. Vallen de kwaaltjes mee?
Gezellig druk bij jou thuis denk ik! Geweldig die uitspraken 🤣
Hier snapt ze het niet echt.. volgens haar heeft iedereen, inclusief zijzelf, nu een baby in de buik haha.

Ik ben idd blij als de 13-weken echo horde genomen is 😅 toch wel weer spannend! Ik heb hem donderdag, houd jullie op de hoogte.
Mijn omgeving, incl, werk weet het al. Het is ook nog moeilijk te verbergen 🙈 zó anders als bij de eerste!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat schattig die uitspraken van je dochter, xenn. Die kwam hier (voor haarzelf) inderdaad ook een keer voorbij.

Hoe is je 13-weken echo trouwens gegaan? Was alles goed?

Hier vooral zo ontzettend moe, met een enkele opleving. Voel me ook geregeld niet helemaal lekker, soort mix van misselijk/weeïg gevoel wat niet altijd meer weg gaat met eten. Voelde me vandaag ook niet ok qua buik, dus even mijn agenda leeggeveegd. Voel me er aan de ene kant enorm schuldig over maar werd gelukkig door klanten goed op gereageerd (reden: ziek). Heb uiteindelijk rustig vanuit huis nog best veel kunnen doen. Maar wat je zegt, het wordt op zoveel manieren zoveel moeilijker om te verbergen :clown:
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar, het constante gevoel van moe zijn. Lekker aan toegeven, dus dat doe je goed! Jij en je kleintje zijn het belangrijkste op het moment.

13 weken echo was helemaal goed 🥰
Jij nog echo’s gepland?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames! Ik kom uit het uitgerekend in september topic, helemaal gemist dat deze ook bestond! Ik schrijf graag mee.

Na een eerdere MK van een prille zwangerschap snel weer opnieuw in verwachting geraakt van mijn eerste. Bij de eerste echo klopte het hartje (nog) niet snel genoeg waardoor een week later nog een echo volgde. Toen zag alles perfect, sindsdien durf ik ook wat blijer te zijn!

Vooralsnog is de UD 26 augustus, maar ik heb volgende week de termijn echo dus zal wellicht nog aangepast worden.

@Xenn wat fijn dat de 13 weken echo goed was! Lijkt mij toch ook een heel spannend moment. Ik leef daar stiekem ook wel een beetje naartoe.

Ik ga straks even alle berichtjes terug lezen, maar zo kan ik het topic alvast terug vinden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Haii,
Ik zou het ook heel leuk vinden om mee te schrijven met jullie, toch samen in een schuitje! Ik vind via het forum niet altijd handig, bij de vorige zwangerschap hebben we een Whatsapp groep aangemaakt, dat werkt super. Wie dat ook wil; stuur een berichtje! Hopelijk krijgen we een leuk clubje bij elkaar. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt mij leuk Palmboom!

Hier net termijnecho gehad, kleine spruit was al volop 'aan het spelen'. Echt al een baby'tje. Voelt ergens nog altijd een beetje onwerkelijk maar vandaag hielp wel mee :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mittensz wat leuk! Hoe ver ben je nu? Heel verschil dan denk met de vorige echo?

Wij hebben morgen laat op de dag de termijnecho. Ben heel benieuwd en stiekem toch ook wel weer een beetje nerveus!

Mij lijkt dat ook wel leuk Palmboom95! Ik merk dat dit topic nog niet erg loopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
adnil schreef:
29-01-2024 15:04
Mittensz wat leuk! Hoe ver ben je nu? Heel verschil dan denk met de vorige echo?

Wij hebben morgen laat op de dag de termijnecho. Ben heel benieuwd en stiekem toch ook wel weer een beetje nerveus!

Mij lijkt dat ook wel leuk Palmboom95! Ik merk dat dit topic nog niet erg loopt.
Vorige keer was met 7+4 en nu 10+2. Waar het de vorige keer echt een boontje was zitten er nu 2 armpjes, 2 beentjes, handjes en bijna te tellen teentjes aan :heart: . We hebben ook filmpjes opgestuurd gekregen, die staan de komende weken op repeat hier in huis!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah wat super leuk!! :heart: Lijke me dan een stuk 'echter' zien. Ik was bij de vorige echo ook &+4 en morgen zou ik ook 10+2 zijn. Hopelijk hier ook alles goed, ben nu nog benieuwder.

Kan me voorstellen dat je dat filmpje veel gaat terug kijken!

Is in jullie omgeving de zwangerschap al bekend of alleen nog voor jullie zelf en/of naasten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai Adnil en Palmboom, leuk dat jullie hier ook mee willen schrijven! Ik ben wel wat minder van de whatsapp groepen, maar voel je vrij.

Wat leuk hoe je het bewegen van je kleintje omschreef mittensz! En wat super dat je nu al filmpjes meekreeg! Dat doen ze niet standaard.

Had vorige week de 1e termijnecho en vond het ook zo bijzonder om die bewegingen te zien. Toch een beetje bevestiging dat alles het goed lijkt te doen. Helaas waren we aan de vroege kant en lag de kleine uk niet helemaal goed, dus moet straks om 11.30 weer voor de 2e termijnecho. Ze kreeg net kruintje en stuitje niet tegelijk in beeld. Gek genoeg onofficieel wel weer meting die termijn bevestigde, maar waarschijnlijk dan niet officieel gold. Vermoed dat ik de 13-wekenecho ook op moet gaan schuiven omdat ik net voor de termijn val, maar we gaan het straks zien.

Sorry dat het even wat stil was, maar ik kom net pas weer een beetje boven water. Had echt weken dat ik me geen raad wist qua vermoeidheid en misselijkheid (vaak overall niet lekker voelen). Veel werk uitgesteld, maar blijft natuurlijk gewoon liggen. Maar het gaat weer de goeie kant op, dus voila, daar zijn we weer :clown:

Adnil, hoe was jouw termijnecho?
Alle reacties Link kopieren Quote
Whisful-Thinking wat lastig dat je zo vermoeid en misselijk was. Fijn dat het weer de goede kant op gaat. Succes weer zo meteen! Begrijp dat er geen zorgen waren behalve dat je wat minder ver leek? Dan is het misschien stiekem wel leuk om alweer te mogen kijken.

Onze termijnecho is ook goed gegaan! Volgens deze meting zou ik weer wat verder zijn dan wat ze de vorige keer dachten. Dus (voor nu haha) weer een klein week vooruit gezet. Kleine lag alleen niet echt goed om goed op beeld te krijgen, maar wel goed genoeg om te kunnen meten. De VK baalde van het niet goed kunnen laten zien, ik was vooral weer héél opgelucht dat alles er okee uit zag.

Meteen een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepalende echo en ook om bloed te laten prikken voor de NIPT. Laatstgenoemde vind ik ook wel weer spannend!

Ik moet elke keer mijn telefoonnummer geven en dan krijg ik elke keer een link per sms met foto's en filmpjes. Ook printen ze elke echo wel 1 of 2 foto's. Maar dat is dus niet standaard begrijp ik nu?
Alle reacties Link kopieren Quote
Net weer een goede termijnecho! 4 dagen vooruit gezet ivm eigen berekening en vorige echo’s: 11+2. Nu lag de kleine er wel perfect voor dus eindelijk een goede meting :) Denk dat we de vorige echo misschien net iets te vroeg hadden ingepland en ligging was toen lastig.
Merk dat ik zo blij ben, alsof er een last van mijn schouders is. Nu is het “echt” :biggrin: Snap je opluchting helemaal Adnil!

Denk dat we met een social media aankondiging echt wachten tot na de 13-wekenecho. Naaste familie weet het deels al, net als beste vrienden van mij. Dus voor de verdere meest close contacten wordt het komende weken rustig verder (persoonlijk) delen.

Foto’s krijg ik trouwens wel geprint en op usb stick. Maar filmpjes is wel echt luxe bij de gewone echo’s, dat wordt niet zomaar gedaan, dus lekker van genieten! ;)

Wanneer heb je de geslachtsecho gepland Adnil? Rond de 15/16 weken? Nipt en bloedtest moet ik ook nog plannen, net formulieren voor meegekregen. Fijn en ook wel spannend tegelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah wat fijn dat deze wederom goed was! Ik merk dat het sinds een paar dagen voor ons écht echt gaat voelen. Wij maken het nu ook algemeen bekend. Werk, directe familie en vrienden zijn op de hoogte, de rest zal vanzelf vlot gaan.

Geslachtsecho staat uit mijn hoofd ergens begin maart gepland. Vooral partner wil het graag weten. Zijn jullie deze ook van plan?

Bloed prikken voor de NIPT is ook al achter de rug. Vooralsnog weinig zenuwen voor de uitslag, maar dat zal net zoals met alle echo's en uitslagen vast kort van te voren wel komen....
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry ik kon op de een of andere manier niet meer inloggen, maar het is weer gelukt!
Wie in de appgroep wil mag een berichtje met je nummer en naam sturen dan maak ik die direct aan. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn om te horen dat met jullie goed gaat!
Hier ook goede termijnecho gehad, een dag naar achteren gezet naar 23-8. Vandaag precies 12 weken. Over twee weekjes de 13-weken echo en begin maart de geslachtsecho. Ben heel benieuwd. Qua kwaaltjes lijkt alles het tegenovergestelde als bij ons dochtertje dus ik ben benieuwd of het klopt wat iedereen zegt en we nu een jongetje verwachten haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk allemaal die goede echo’s!

Leuk vooruitzicht palmboom! Wat is jouw gevoel?

Wij hebben deze week de geslachtsecho gehad en we verwachten weer een meisje 🥰
xenn wijzigde dit bericht op 25-05-2024 08:03
36.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw hier en uitgerekend op 13 augustus a.s 🥰
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze een poging om dit topic nieuw leven in te blazen :-).

Het Moment komt inmiddels behoorlijk in de buurt! Ik merk dat ik best zenuwachtig begin te worden, op een goeie manier. Kan niet wachten om dat kleine propje in mijn armen te hebben. Ik ben pas 24 augustus uitgerekend dus ik moet wel nog even maar in de app is het aftellen bij mij inmiddels naar 'nog 9 + 5 te gaan' (dus 1 digit ipv 2).

Ook het inplannen van bevalplangesprekken met de VK maken het ineens heel echt :-). Hoe is dat voor jullie? Hebben jullie dat al allemaal concreet?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven