Uitgerekend begin augustus 2018

24-11-2017 21:30 693 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik heb pas ontdekt zwanger te zijn van het derde kindje. Zijn er hier meer dames begin augustus uitgerekend. Kunnen we lekker bijpraten samen. :) 3e kindje[/td][/tr]
Mama3003730 jaarUitgerekend 4 augustusEcho: 8 januariBijzonderheden: Net samen 3e kindje
Kleine liefde35 jaar Uitgerekend 1 augustusEcho: Bijzonderheden: Miskraam gehad2e kindje
Suuzze32 jaarUitgerekend 2 augustusEcho: 11 januari Bijzonderheden: Miskraam gehad2e kindje
Springtouw27 jaarUItgerekend: 3 augustusEcho:1e kindje
Peppadew33 jaarUitgerekend 3 augustusEcho:26 januari Bijzonderheden Tweeling 3 en 4e kindje
Blauwe Molly35 jaarUItgerekend 6 augustus1e kindje
Smurfehuisje31 jaarUitgerekend: 28 juli
Koekie33 jaarUitgerekend: 2 augustusEcho Bijzonderheden: Miskraam gehad2 kindje
Linn8730 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 18 januari Bijzonderheden: Miskraam gehad1e kindje
Lesa Uitgerekend: 2 augustusBijzonderheden: Miskraam gehad1e
Olifantje8928 jaar Uitgerekend 1 augustusEcho: Bijzonderheden: 1e kindje
Lilly198036 jaar Uitgerekend 4 augustusEcho: 18 januariBijzonderheden: Zwanger via IVF 2ekindje
Freydis25 jaar Uitgerekend 4 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Siemm1130 jaar Uitgerekend 6 augustusEcho Bijzonderheden: 1e kindje
Mooneyglow24 jaar Uitgerekend 10 augustusControle Bijzonderheden: Miskraam geahd2e kindje
Bershka30 jaar Uitgerekend 5 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Kreukel38 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: Vriend heeft al 3 kinderen1e kindje
Lesal24 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
Sandra987l36 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 11 januariBijzonderheden: 2e kindje
Foodiesl28 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 8 jan Bijzonderheden: 1e kindje
Zomer28l35 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Sneeuwvrouw30 jaar Uitgerekend 5 augustusEcho: Bijzonderheden: Conroles bij gyn 2e kindje
Precious baby 4 jaar Uitgerekend 8 augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
Discover midden 20 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
mama30037 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 18:31
91.37% gewijzigd
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Ik opende dit topic zomaar, omdat ik dit jaar in het uitgerekend in augustus topic meeschreef. En wat zie Ik! Mama30037 gefeliciteerd! Wat fijn dat het gelukt is. Geniet ervan :)
Alle reacties Link kopieren
Wow wat wordt het hier gezellig druk! Gefeliciteerd allemaal!

Freydis: ja, dat heb ik in mijn vorige zwangerschap gehad in het begin en nu weer af en toe. Ook al weet ik dat het erbij kan horen, toch ben ik steeds blij als ik geen bloed zie :)

Inderdaad veel dames met eerdere miskramen. Wat naar dat jullie dat mee hebben moeten maken, ik kan me voorstellen dat je er nu een stuk minder onbevangen in staat.

Wat een rotopmerking van je schoonmoeder Kleineliefde. Poeh! Het is toch juist ook fijn om het met familie te kunnen delen in een vroeg stadium.

Wij hebben het net aan mijn ouders verteld. Ze hadden vandaag op mijn dochter gepast en we vroegen of ze begin augustus weer een keertje op haar wilden passen. Na een tijdje viel het kwartje, Haha. Ze reageerden superleuk!

Mijn schoonouders en onze broers/zussen vertellen we het na een eeeste goede echo pas.
@Peppadew
Ik heb precies dezelfde gedachte dus het is al een beetje een geruststelling dat jij dit ook zo hebt en hebt gehad bij je vorige zwangerschap :)
Freydis schreef:
26-11-2017 21:31
Hebben jullie ook last van menstruatie achtige pijn? Ik kan me niet meer herinneren of dit bij mijn eerste zwangerschap ook zo was maar ik begin nu steeds bang te worden dat het toch mis gaat :-(
Die krampen heb ik ook.. Soms zo dat ik elk moment verwacht dat de sluizen open gaan.. Hopelijk betekent het niks ergs.. Bij mij trekt het ook wel weer weg, het is niet de hele tijd aanwezig..
Springtouw schreef:
26-11-2017 22:15
Die krampen heb ik ook.. Soms zo dat ik elk moment verwacht dat de sluizen open gaan.. Hopelijk betekent het niks ergs.. Bij mij trekt het ook wel weer weg, het is niet de hele tijd aanwezig..
Bij mij is het ook niet steeds aanwezig maar ook precies wat jij zegt, het idee van elk moment kan het los gaan o_o maar...proberen niet te veel te piekeren. Wij gaan gewoon een mooi kindje krijgen volgend jaar ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ook hier heel veel krampen. Omdat ik al een miskraam heb gehad gelijk de verloskundige gebeld. Die zei dat dat heel normaal is, er gebeurt vanalles met ons lichaam. Ik moest me dus vooral nergens druk om maken. Hoop dat dit voor jullie ook een beetje rust geeft. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Krampen heb ik helemaal geen last van, wel van m'n borsten die af en toe ineens heel warm worden, het lijkt op een toeschietreflex. Mijn buik heb ik eigenlijk op af en toe wat speldenprikken geen last van
Alle reacties Link kopieren
Haha ja die toeschiet reflex, ik zei het gisteravond nog tegen m'n man.

Merk dat buik vooral 's avonds al aardig kan opzetten.
Alle reacties Link kopieren
FF inbreken...@Freydis, hey gefeliciteerd, ik zie nu hier dat je al zwanger bent! Super! Snel gegaan! Ook de rest van de dames gefeliciteerd en ik hoop dat het allemaal goed mag gaan bij jullie! Als het bij ons raak is deze eerste ronde ben ik midden augustus uitgerekend, spannend vind ik het.. breek weer uit!
Vlammetje-1 schreef:
27-11-2017 10:44
FF inbreken...@Freydis, hey gefeliciteerd, ik zie nu hier dat je al zwanger bent! Super! Snel gegaan! Ook de rest van de dames gefeliciteerd en ik hoop dat het allemaal goed mag gaan bij jullie! Als het bij ons raak is deze eerste ronde ben ik midden augustus uitgerekend, spannend vind ik het.. breek weer uit!
Dank je! :-D het moet nog wel even landen hoor, nog een beetje onwerkelijk dat het zo snel gegaan is. Duimen voor jou
Alle reacties Link kopieren
krampen herken ik ook. Heb er precies ook meer last van als ik net bewogen heb.
Misselijkheid neemt hier jammer genoeg ook toe.
Niet extreem (moet niet overgeven) maar wel zo met vlagen "mottig"

Vanmorgen gebeld met een vroedvrouw en mocht meteen komen voor een bloedafname en dan zouden ze aan de hand daarvan indicatie geven hoe ver ik ben.
Bloed zag er goed uit, HCG stond op 800 (kwam volgens haar overeen met eind vier weken/begin vijf weken) en ondersteunende hormonen zagen er oké uit (woorden van de vroedvrouw).
Jammer genoeg was echodienst al toe :(
Kan bijgevolg morgen pas bellen voor een echo.

Ohja weten jullie of vegetarische paté veilig is voor zwangere vrouwen.
Op deze site staat het bij te vermijden dingen:
http://gezondzwangerworden.be/listeriose
maar vind dat nergens anders terug.
Alle reacties Link kopieren
@Blauwe Molly, qua tips: alleen Lees je in. Na mijn eerste zwangerschap heb ik bij heel veel dingen gedacht dat ik het de volgende keer toch anders gedaan zou hebben wanneer ik het eerder geweten had, en bij zwangerschap twee heb ik dus inderdaad heel wat dingen anders gedaan. (Bijvoorbeeld veel minder echo's laten doen, niet het hartje laten luisteren met de doptone maar met een ouderwetse houten toeter, geen vitamine K laten geven direct na de geboorte)

@Suuzze, seks hoeft niet perse in een bed he ;) Verder heb ik aan beide zijkanten van ons bed een cosleeper, daar slapen de kinderen een groot deel van de nacht in. En slapende kinderen merken niks.


Over de borstvoeding, 3,5 jaar lijkt heel lang, maar ik ben er vanzelf zo in mee gegroeid. Mijn streven is altijd geweest om bv te geven zolang mijn kind en ik het beiden nog tof vinden. Wil 1 van de twee niet meer, dan is het klaar. Inmiddels is het 1 van de drie, want mijn jongste drinkt ook bij me (En dan kolf ik 's avonds ook nog een potje vol voor een baby wier moeder momenteel niet genoeg melk aanmaakt, krijgt hij dan als donormelk)
Ik ben wel benieuwd of mijn beide kinderen blijven doordrinken tijdens deze zwangerschap, op een gegeven moment zal er toch minder melk zijn.

@Freydis, tot vandaag had ik ook van die krampjes, vandaag voor het eerst niet. Maar kan ook komen dat ik het niet gevoeld heb omdat ik heel de dag druk met werken was.

Donderdagavond komt moeders voor moeders hier langs, doen jullie ook mee? Ik vind de omslagdeken die je als cadeau krijgt zo fijn.

En willen jullie het geslacht van te voren weten? Ik wist het beide vorige keren niet van te voren, en wacht dit keer ook de geboorte af.

Felicitaties voor de net ontdekkers!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen gefeliciteerd!

@Peppadew Wat fijn dat je de afspraak bij de verloskundige al hebt ingepland. Bij ons mag je pas met 6 weken bellen.

@Springtouw, we kennen elkaar een paar weken. Ik was met mijn vorige partner al 2 jaar bezig met zwanger worden. Dat raakte door omstandigheden uit. Mijn vriend had ook een kinderwens nog en zo ontstond uit liefde onze zwangerschap.

@Smurfenhuisje, 50 uren werken? Hoe combineer je dat met je kinderen? Knap hoor! Hier ook moe, met 30 uren werken hoor. Hoe gaat het met de misselijkheid? Ik heb me ook aangemeld voor moeders voor moeders, weet je nog hoe die flessen stinken? Haha. Het geslacht van de baby ben ik nog niet over uit. Hebben nog even gelukkig.

@Freydis, bijzonder he, voorrecht zo snel zwanger te zijn.

@Koekie, wanneer heb je je echo ingepland?

@Kleineliefde, heftige reactie van je schoonmoeder, ik heb mijn dochter ook gekregen direct na een miskraam, niets mis mee.

@Olifantje89 heb je al een datum voor de echo? Spannend he!

@Lilly 1980 al een afspraak gemaakt?

@Freydis, dat heb ik ook hoor, vervelend… Zegt helemaal niets, met mijn miskraam heb ik JUIST niets gemerkt, en met de zoon juist veel bloedverlies en gezond kindje.

Hier gaat alles goed ben wel heel onzeker, niet misselijk, alleen moe. Heb de echo eerst op 5 januari gezet, maar nu al gemaild, of het ook eerder past. Dan kunnen we hopelijk rustig de kerstdagen in. Of in ieder geval ik, mijn partner lijkt er niet zoveel last van te hebben. Ik heb het mijn dochter al wel verteld, zo fijn het met haar te kunnen delen. Ook omdat mijn partner de helft van de week van huis is.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als gastouder, en heel flexibel. Zo heb ik regelmatig in het weekend ook een kind erbij, en maak ik geregeld dagen van 6.00 tot 19.00, maar ook wel tot 24. En soms blijft er een gastkind slapen, dan tikt het wel aan met de uren.

Het is regelmatig wel erg veel, met name voor mijn eigen kroost, omdat ze bijna altijd mij moeten delen, dus wellicht dat ik het na mijn verlof wat anders ga indelen.

Tot die tijd is het even mooi geld verdienen, met name omdat ik er de vorige zwangerschap 4 maanden uit lag en dus ook geen geld verdiende, en de boodschappen en hypotheek ed moeten natuurlijk wel betaald.

Ja die flessen stinken enorm, maar ik ben dankzij 23958138581 poepluiers ontzettend geoefend in door mijn mond ademen, en dan ruik je het niet zo ;)
Alle reacties Link kopieren
Wel grappig toeval trouwens, in mijn vorige zwangerschapskletsgroep zat ook een vrouw die pas erg kort een relatie had. Zij kreeg werd zwanger, trouwde, kocht een huis en baarde een kind voordat ze 1 jaar samen waren. Inmiddels heeft ze zelfs al een tweede van een half jaar. Haar oudste is 1,5 net als mijn nu nog jongste.
Alle reacties Link kopieren
Ah zo! Leuk werk! Ja dan heb je naturlijk geen zwangerschapsverlof neem ik aan? Jij geen onzekerheden mbt miskraam?
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Wel verlof, ik krijg een zwanger en zelfstandigenuitkering van het UWV. Het is alleen even afwachten of mijn huidige gezinnen na 4 mnd weer terug komen of dan iets anders gevonden hebben.

Nee, niet echt. Ik sta er ook heel nuchter in eigenlijk. Ik ben nu zwanger, ik bloed niet, dus het zal wel goed zitten. Ik weet dat miskramen vaak voorkomen, maar mocht het mis gaan dan kan ik nu toch niets doen om dat tegen te gaan, en ik kies er daarom voor om vertrouwen te hebben in mijn lichaam. Mocht het mis gaan dan zou ik daar uiteraard enorm van balen hoor, maar voor nu is het in ieder geval goed.

Ik ben meer zenuwachtig voor de eerste echo, straks zijn het er 2 o_o
Alle reacties Link kopieren
Jimbob schreef:
26-11-2017 14:14
Hoi, ik wil hier ook graag mee schrijven, heb vandaag mijn positieve test gehad

Heb in augustus een vroege miskraam gehad, en nu de vierde ronde na de miskraam toch weer heel pril zwanger.

*zwaait naar springtouw, kleine liefde en blauwe molly*
Hee Jimbob! Wat ontzettend leuk je hier te zien. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
@Smurfenhuisje, ik heb bij mij thuis een gastouder, ben erg aan haar gehecht, hoop dat dat met jou gezinnen net zo is. :) Wat een heerlijke instelling heb je, ga ik ook proberen, vind het wel overtuigend.
2, ja dat zou kunnen.... daar ga ik dan weer niet van uit, denk ik niet eens bij na heel andere zorgen haha.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
@kleineliefde, niks aantrekken van je schoonmoeder hoor! Zo zijn ze nou eenmaal soms ;-)

@lesa, leuk jij ook hier! En (voorlopig) zelfde UD

Wat betreft angst voor (nog een) miskraam. Het was vorige keer heel vervelend en verdrietig dat het gebeurde. Maar ik probeerde gewoon te denken dat er dan iets niet goed was met het kindje en dat het dan maar beter relatief snel via een mk afgelopen kan zijn dan dat je er pas later in de zwangerschap of bij de geboorte achter komt. Verder probeer ik nu gewoon positief te blijven en te denken dat de kans wel heel klein is dat het nog een keer gebeurt. Maar ik weet natuurlijk dat het wel kan. Het zit wel in m'n achterhoofd. Moet wel zeggen dat ik de vk nog niet heb "durven" bellen, wat dat betreft toch nog even slag om de arm. Verder hier helaas al heel snel behoorlijk misselijk geworden...

Wat betreft tips voor eerste zwangerschappen. Geniet van de rust die je nu nog hebt. Zo wordt het nooooooooooit meer! Of iig voorlopig niet. En verder vond ik het idd ook leuk om elke week een buikfoto te maken en is het leuk om daar niet al te laat mee te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook wat krampen, maar niet heel erg. Soms voel ik ook helemaal niks. Wat duizelig en moe 's ochtends en gevoelige borsten. En een opgezette rommelende buik. Oja, en een half-stoned vergeetachtig gevoel. Maar verder kiplekker. Haha.
Ik ben benieuwd of het echte afzien gaat komen deze week. Hopelijk blijft het binnen de perken. Zo is het goed te doen.

We hebben nog niemand iets verteld. Behalve de beste vriend van mijn vriend. Onze ouders hopen we met kerst te verassen. Maar; er komen verjaardagen en werketentjes aan over twee weken. En ik wil het eerst onze ouders vertellen en dan pas vrienden en collega's. Nog even bedenken hoe ik het ga doen.

De verloskundige al wel gemaild, 20 december de eerste afspraak. Ik vind het spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik had deze week een positieve test in handen, super blij natuurlijk :-) Als alles goed gaat ben ik op 9 augustus uitgerekend. Ik heb voor wie het leuk vind een geheime fb geboortegroep aangemaakt, stuur mij een pb met je naam op facebook en ik voeg je toe!

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Uaritza,

Een fb groep voor deze Viva club of voor nog meer mensen?
Alle reacties Link kopieren
Hi Smurfenhuisje, voor deze club, mocht je nog meer vrouwen kennen die in augustus uitgerekend zijn heb ik er geen moeite mee als zij zich ook aansluiten hoor :-)

De groep is geheim, niemand kan zien dat wij erin zitten!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!
Vanochtend weer een test gedaan en deze is net zo duidelijk als gister en dus natuurlijk gelijk dikke paniek . Wat nergens op slaat want het zou per 48-72 uur moeten verdubbelen en toch komt daar dan ineens de schrik van m'n eerste miskraam kijken


Ik ben zo nerveus ineens, en dat vind ik zo onwijs jammer. Ik heb er geen invloed op, de test was prima positief ( een foto uploaden werkt ineens niet meer op tinypic via mobiel) en toch ben ik zo bang

Echt ik wil slapen en wakker worden half januari.

Over slapen gesproken, ik lag er gisteren om 21.00 al in, om 4.15 moest ik plassen en daarna doorgeslapen tot 8.15. Dat is echt een unicum voor mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven