Uitgerekend december 2020

29-03-2020 13:33 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die mee willen schrijven over het wel en wee wanneer je uitgerekend bent in december 2020.

Allereerst: gefeliciteerd!
Wees welkom

Ik zal een tabel (proberen te) maken voor wie daarin zou willen staan.
naamlftkindjeUDJ/Mafspraakbijzonderheden
melon302e29 novm3 aug :heart: MA, MK, MA
Maillootje281e02 decm6 aug 3D :heart: MA
Blonde83372e03 decj19 aug :heart: 3 MK gehad
Paddie88321e05 decm- :heart: 2 MK
brownie84361e10 dec?- :heart:
Stipje284e12 decj14 sept groeiecho :heart:
voorspelling89301e12 decj19 aug 24w :heart: diab I
Moon468282e13 decm- :heart: 2 MK
Summerday251e15 decm- :heart:
Sophie2020362e16 decj25 aug :heart: wens van 3 jaar
fien91281e :redrose:
adventkalender311e- - :redrose:
Dépayser312e-- :redrose:
anoniem_396789 wijzigde dit bericht op 18-08-2020 13:19
78.40% gewijzigd
O ja hoor, Brownie. Ik heb gelijk gezegd dat ik dit keer zo veel mogelijk reserves op wil bouwen ivm die drama's de vorige keer. En pakte daarna demonstratief een koekje, ook al vind ik dat helemaal niet lekker (kinderachtig, ik weet het).
Maar het erge is dat het van haar geen valsheid is, maar oprechte bezorgdheid. Ze heeft een beetje een verknipt wereldbeeld / vrouwbeeld. Zij zou het verschrikkelijk voor mij vinden als ik straks na de zwangerschap geen taille meer heb of een kledingmaat omhoog ga ofzo. Echt bizar, kan me niet voorstellen dat ik daar zelf mee zou zitten.
Gelukkig is mijn eigen familie en vriendenkring helemaal niet zo. En heb ik mijn man ook nog nooit op rare blikken naar mijn lijf kunnen betrappen. Zelfs toen ik aan het einde van de vorige zwangerschap het formaat van een slagschip had vond hij het allemaal prachtig.

Ik hoop dat je snel went aan het hebben van een baby-buikje en dat het steeds beter voor jou gaat voelen!

Fijn dat het steeds tastbaarder wordt Blonde! Beweging voelen helpt echt hè? Wel schrikken, als je hoort dat je een voorliggende placenta hebt, maar in de meeste gevallen trekt hij met het groeien van de baarmoeder nog (ver genoeg) weg. Ik duim natuurlijk dat dat bij jou ook gebeurt!
Alle reacties Link kopieren
Ah ja. Ik ken placenta previa alleen als 'voor de uitgang'. Wist niet dat voorliggend dat ook zo benoemd wordt.
Dan zal ik mijn placenta 'aan de voorkant' noemen vanaf nu.
Voel je daardoor ook minder ja? Dat wist ik niet!
Ik duim dat hij nog omhoog trekt bij jou, tot wanneer kan dat?
Alle reacties Link kopieren
sophie2020

Hier ook altijd onder het BMI. De vorige echo zelfs 400 gram afgevallen. Onbewust natuurlijk 😅.
Maar ik eet ook gewoon wat ik wil etc.

Hier een schoonmoeder die vind dat ik wel wat mag aankomen. Maar dat gaat gewoonweg erg lastig. Heb nog steeds diezelfde kledingmaat als toen ik 16 was 😳.

Toen met de laatste zwangerschap de baby wat kleiner werd verwacht (geboren met P4 of P5), zei ze ook: je moet wel goed eten 😕.

At echtt alles wat los en vast zat. Is ook gewoon weer helemaal naar m'n oude gewicht gegaan binnen 1 week, na de bevalling. En het belangrijkste met onze jongste gaat het prima. Wij maken gewoonweg geen grote baby's in de familie 😉.

Nu dus wel extra groei echo's vanwege het lage(re) P-gewicht van de jongste.
Brownie en hoe was je afspraak dinsdag gegaan? Hier maken ze wel een echo bij de gynaecoloog, altijd leuk :biggrin:

sophie wat naar zo'n opmerking. Ik snap ook nooit zo goed waarom anderen zich met jóuw lijf bemoeien. Fijn dat je het een beetje van je af kan laten glijden! Enne, bijna vakantie :) Hier alleen nog morgen naar mijn werk, en volgende week ma t/m don voor de afsluitingen.

stipje die extra echo's zijn dan weer mooi meegenomen! En net als wat ik bij sophie zeg; ik snap gewoon nooit waarom anderen zich bemoeien met jouw lijf. Ieder lijf is anders.

melon ohja, dan moet ik ook zeggen dat ik een aan-de-voorkant-liggende placenta heb, haha. Al die termen :$

Hier had ik gisteren de 16-weken controle bij de gynaecoloog en alles was goed met de kleine :heart: Hij zwaaide zelfs even op de echo! Mijn bloeddruk is wel wat te hoog, maar dat was 'ie al voor de zwangerschap. Nu word ik daar wel extra strak voor in de gaten gehouden.

Ook mag ik vanwege mijn "high-risk-zwangerschap" elke week komen om het hartje te luisteren/vragen te stellen als ik wil. Momenteel nog geen behoefte aan, maar wel een fijn idee dat dat kan!

EN! Ik denk dat ik de kleine ook al af en toe voel. Als een soort van scheetjes rondom mijn navel of juist richting mijn lies. Ik hoop dat het binnenkort nog duidelijker wordt voor mij.

Voor de tabel: 20 juli 20-weken echo
Wat leuk dat je hem al voelt Voorspelling! Inderdaad, die plopjes! Hier komt er af en toe ook een enorme schuiver voorbij, dan gaat het hele kind volgens mij over de kop! (mijn placenta ligt aan de achterkant, dus voel t gewoon overal)

Stipje, zo vervelend hè, die opmerkingen! Helemaal als je je al een beetje zorgen maakt over je kleintje en dan zo'n insinuatie dat het 'jouw schuld' is, want je zal wel niet genoeg eten. Bah! Gelukkig ben je een ervaren moeder en weet je wat normaal is voor jou en je kinderen.

Hier dinsdag een goede controle gehad. Een heel mooie echo, met duidelijk beeld van het gezichtje. En ik zweer het: kindje lijkt precies op zoon! Geslacht was niet te zien.
Toegegeven aan de verleiding en een geslachtsecho geboekt zaterdag. Extra leuk, want dat is dezelfde vrouw die straks onze 20-weken echo gaat doen! Zij maakt op zaterdag als soort hobby geslachtsecho's bij een kleine verloskundigenpraktijk.
Alle reacties Link kopieren
sophie2020

Jammer dat het geslacht niet te zien was. Vandaag succes met het spieken ☺️. Hopelijk laat jullie baby het nu wel zien ☺️🤗.
Heb er flink voor op mijn kop moeten hangen, maar we hadden beeld! Het wordt een jongen! Echt leuk!

Zelf dacht ik een meisje, maar man was al overtuigd van jongen, dus leuk voor hem dat hij een keer gelijk heeft :-D
Alle reacties Link kopieren
Vandaag alweer 17 weken zwanger 😊.
Zo groot als een peer & 150 gram is de kleine volgens internet 😜.

Afgelopen & aankomende nacht nachtdienst 😎.

Merk wel enige jaloursie ofzo, bij schoonfamilie. Kan het niet goed omschrijven in emotie. Maar bij de 1e heel uitbundig etc. Logisch natuurlijk (dat 't minder word).

Maar nu ook dat m'n schoonouders een klein kadootjes deden (speelgoed rammelaar) in de jongens kleuren.

Normaliter doen ze dat bij hun thuis. Met maakt niet uit wie erbij is, nu ineens niet. Want ze vond het niet leuk als zwager&schoonzus erbij waren. 🤨.
* ze hebben zelf 2 meiden.
Dat is apart! Kan me voorstellen dat het vreemd voelt. Juist in je familie moet je toch dingen met elkaar kunnen delen en met elkaar kunnen vieren. Kan je man niet een beetje vissen waarom ze denken dat dit verstoppertje spelen nodig is?
Alle reacties Link kopieren
sophie2020

Zal waarschijnlijk niets zijn. Misschien is het zo dat het met een 4e minder speciaal is. Tenminste niet voor mij, maar voor de buitenwereld 😉.

Ik had idd al even gevraagd aan m'n man. Niet dat ik op en top gelukkig doe soms over de zwangerschap en hun het bijv. ook nog graag zouden willen ofzo 😉. Dat zou ik erg vervelend vinden en zou ik rekening mee houden met hun gevoel.

Misschien ligt 't ook wel aan m'n hormonen hoor 😅.

Wat leuk trouwens! Ook een jongen! 💙.
Gelukkig liet hij zich zien ☺️. Had over je berichtje heen gelezen, was zelf druk aan het typen denk ik 😜.

Zag ik de tabel dat het jullie 2e kindje word. Is jullie 1e een zoon of een dochter?
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Melon!

paddie lees/schrijf je nog mee? Laatste bericht van jou was van begin mei...

summerday jouw laatste berichtje is ook van langer dan een maand geleden, hoe is het met je?

moon jouw laatste berichtje is ook van langer dan een maand geleden, hoe is het met je?
Alle reacties Link kopieren
Dankje! Pas aan het einde van de middag. :)
Wow, Melon, jij hebt gewoon nu al de 20-weken echo. Het gaat echt snel! Ik hoop dat alles goed is!

Stipje, wij hebben al een zoon van 5. Straks twee jongens dus!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames.

Na een behoorlijk lange stilte op Viva ben ik er dan eindelijk weer.

Het ging hier een periode niet zo goed. Baby deed het nog steeds super, maar mijn zwangerschapskwaaltjes werden alleen maar erger en mijn lichaam gaf duidelijk aan dat er iets niet lekker ging door de vele stress die ik had door studie. Na een gesprek waarin ik dringend werd geadviseerd gas terug te nemen, studie maar op een lager pitje te zetten. Heel vervelend i.v.m. vertraging, maar mijn gezondheid en die van ons kindje gaat natuurlijk voor. Nu die keuze is gemaakt en de stress minder is, voel ik me alweer stukken beter :biggrin: Afstuderen gaat gewoon door, maar i.p.v. 4 vakken ernaast doe ik er nu nog 1 en dat lijkt goed te gaan.

Vanaf nu hoop ik weer wat vaker gezellig mee te gaan kletsen, zal niet dagelijks zijn, maar wel regelmatig. Volgende datum voor in de tabel: 21 juli de 19 weken echo

Leuke afsluiter: wij verwachten een meisje :cheer2:
Hoi allemaal!

Tijdje niet meer op het forum geweest. Wat leuk al die goede echo’s. Ik blijf het bijzonder vinden dat er een klein mensje in je groeit.

Hier gaat alles verder goed! Nipt uitslag was goed gelukkig. Afgelopen woensdag weer een echo gehad en alles zag er goed uit en het kindje was weer heerlijk aan het bewegen. Navelstreng zat tussen de benen dus het geslacht was lastig voor de verloskundige om te zien. Een paar keer heen en weer gesprongen en uiteindelijk denkt ze het gezien te hebben. Ze zei dat ze voor 80% zeker was, toen hebben we wel besloten ons gender reveal feestje afgelopen zaterdag door te laten gaan en er kwam roze confetti uit de ballon!! Zo leuk, een zusje voor onze kleine meid! 23 juli hebben we de 20 weken echo. Hopelijk klopt het geslacht dan🙈
Alle reacties Link kopieren
Jaaa wij krijgen ook een meisje en alles is goed!
Kijk! Zo hebben we er in één klap 3 meisjes bij en is de tabel weer mooi in evenwicht! Fijn dat jullie echo's en controles goed waren!

SummerDay, goed dat je een knoop door hebt gehakt! Een beetje vertraging is niet erg, vooral niet met zo'n goede reden!
Waarschijnlijk heb je zelf allang afspraken gemaakt hoor, maar voor de zekerheid: in dit soort omstandigheden kan je via de studentdecaan en de examencommissie uitzonderingen krijgen (bijv. een extra examenkans in augustus, ontzegging van aanwezigheidsplicht, toets maken zonder dat je het vak gevolgd hebt (LOT), soms zelfs in een periode waarin dit vak normaal niet wordt aangeboden).

Mijn buik is intussen zeer prominent aanwezig! Al drie keer iemand tegengekomen die ik niet zo vaak zie/spreek, die uit zichzelf al zag dat ik zwanger ben! Leuk! Iemand van jullie ook al betrapt?

En kost jullie kindje ook al 'zoveel' geld? Zat de boekhouding bij te werken en de uitgaves aan de zwangerschap etc naderen rap de duizend euro! (al is 400 daarvan eigen risico zorgverzekering, die zou sowieso wel opgaan dit jaar)
Alle reacties Link kopieren
sophie2020

Dat is zeker veel geld. Benieuwd wat jullie dan nu al kopen voor de kleine ☺️. Heb geen extra pakket voor kraamzorg etc. Daar we toch maar 3 uur per dag af gaan nemen.

Hier hebben we eigenlijk alles nog van de jongste. Dus kinderwagen/ledikant/commode/badje/was kussen etc.
Alleen dus nog wel heerlijk shoppen voor accessoires in de blauwe kleur en kleding 🤗💙.
Tot nu toe heeft ons kindje 25 euro gekost voor de geslachtsbepaling en 2 euro voor een speciale band voor de navelstreng I.p.v. een blauw knijpertje. Even geen idee hoe dat nou heet 🤔.

Maar dat mag ik van mijzelf pas na de 20 weken echo, die is gelukkig al bijna. Nog even aftellen tot 20 juli 😉.
Jij dacht dat ik al lekker was wezen shoppen :-D Was het maar zo! Nee, tot nu toe nog niets leuks gekocht.

Geld is opgegaan aan:
- eigen risico zorg (helemaal op aan bloedonderzoeken en medicijnen tegen misselijkheid)
- Nipt
- kraampakket
- geslachtsecho
- vitaminepillen
- extra opvang/oppas zoon tijdens mijn ziekenhuis(dag)opnames
- parkeerkosten ziekenhuis
- reparatie commode (bovenplank vervangen)

Qua baby-uitzet hoef ik alleen wat kleine dingetjes, want bijna alles zwerft nog rond in de familie. Kleertjes kopen mag straks wel! Zin in! Even wachten tot de wintercollecties in de winkel liggen.
Alle reacties Link kopieren
sophie2020

Dat dacht ik inderdaad. Heb zelf dus alleen 27 euro uitgegeven tot nu toe.

Heb zelf ook geen aanvullend pakket qua zorgverzekering, dus zla iets eigen bijdrage in rekening komen. Geen nipt, geen extra opvang etc.

En inderdaad nog even wachten op de wintercollectie 😍. Wil wel beginnen met de babykamer. Tenminste mooi donkerblauw met goude en oker gele accenten 💙💛.

En dan het leukste doen... Inrichten 🤗..
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Vanwege extreme misselijkheid e.d. al heel lang niks laten horen. Gelukkig gaat alles goed met de kleine.. Wij verwachten een meisje :heart: !!
18 juli hebben we de 20 weken echo, dat is nog even spannend.

Helaas blijft de misselijkheid erg aanwezig, en het braken ook. Conditie is niet bepaald goed, daar baal ik wel van.
Wat wel heel fijn is, is dat de ik de kleine meid elke dag voel bewegen inmiddels. Dat geeft een goed gevoel :flirting: .

Heel leuk om te lezen hoe het met jullie allemaal gaat. Ik zal wel weer vaker reageren en lezen dames ;-).

Veel liefs!
Alle reacties Link kopieren
paddie88
Vervelend zeg, die misselijkheid! Hopelijk trekt 't snel bij!
Wat leuk een meisje! 🤗.

melonmoon468 &summerday
Gefeliciteerd, wat leuk zoveel meisjes, komt de tabel weer in evenwicht ☺️.

summerday
Fijn dat je het rustiger aan kan doen nu met je studie. Te veel stress daarvan is echt rot! En zoals je zelf aangeeft, je voelt je zelf ook al stukken beter, dat is het belangrijkste! ☺️👍🏼.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels begint m'n buik aardig te groeien. Naja voor mijn doen dan ☺️.
Tot nu toe zelf 1 kilo totaal gegroeid.

Nog een week wachten, dan de 20 weken echo op 20 juli 😊.
Zo een zin in weer, om de kleine te zien.
Dan verwachten we weer een jo gen te zien op de echo. Daarna lekker shoppen voor de babykamer 😊.

Doen jullie een neutrale kleur of echt de kleur van het geslacht qua babykamer? 😛. Hier word 't wss navy blue met okergeel/goud.
Heftig dat je nog steeds zo misselijk bent Paddie!

Klinkt leuk, die kleuren Stipje!

Wij hebben vorig jaar onze slaapverdieping helemaal verbouwd en de derde slaapkamer daar opgeofferd voor een grotere badkamer en walk in closet. Nu wel een klein dilemma, want ik vind zoon nog te jong om op de zolderverdieping te gaan slapen (daar hebben we nog twee slaapkamers). Hij komt bijna iedere nacht wel uit bed en ik wil niet dat hij halfslapend de trap af moet.

Voorlopig komt de commode dus bij zoon op de kamer en baby bij ons. En dan kijken we volgend jaar zomer wel verder. Geen echte babykamer dus!
Wat leuk, al wat meer meisjes in de tabel! Dan zie je toch maar weer dat we inderdaad met de verdeling 50/50 zitten, grappig :)

stipje we hebben dezelfde datum de 20-weken echo! Ik heb er ook heel veel zin in, maar ik vind het ook erg spannend. Als alles goed is, gaan we hier ook inslaan voor de babykamer :proud: Het wordt hier niet blauw van het geslacht, maar mintgroen met wit en rieten accessories. Jouw kleurencombinatie klinkt ook mooi! Heb sinds deze week vakantie en moet me nu toch echt wel inhouden met al dingen kopen.

sophie hebben jullie je oudste zoon ook op de slaapkamer bij jullie gehad in het begin? Hier komt de baby ook eerst bij ons; met alle voedingen is naast bed een stuk fijner lijkt me, en het geeft mij een veiliger gevoel.

blonde & maillootje jullie alvast veel plezier & succes deze week bij de echo's!

Hier gaat het echt een stuk beter. Sinds 2 weken voel ik me weer mezelf; ik kan weer eten, fietsen, koken, boodschappen halen, dingen ondernemen met vrienden... Ik ben zó blij dat alle vervelende kwaaltjes weg zijn, vooral het misselijk zijn. Ik heb nu wel echt last van mijn onderrug en draag daar nu een bekkenband voor. Dit helpt wel. Meer die hier ook last van hebben?

Gelukkig nu vakantie en even bijtanken. :sun:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven