Uitgerekend december 2020

29-03-2020 13:33 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die mee willen schrijven over het wel en wee wanneer je uitgerekend bent in december 2020.

Allereerst: gefeliciteerd!
Wees welkom

Ik zal een tabel (proberen te) maken voor wie daarin zou willen staan.
naamlftkindjeUDJ/Mafspraakbijzonderheden
melon302e29 novm3 aug :heart: MA, MK, MA
Maillootje281e02 decm6 aug 3D :heart: MA
Blonde83372e03 decj19 aug :heart: 3 MK gehad
Paddie88321e05 decm- :heart: 2 MK
brownie84361e10 dec?- :heart:
Stipje284e12 decj14 sept groeiecho :heart:
voorspelling89301e12 decj19 aug 24w :heart: diab I
Moon468282e13 decm- :heart: 2 MK
Summerday251e15 decm- :heart:
Sophie2020362e16 decj25 aug :heart: wens van 3 jaar
fien91281e :redrose:
adventkalender311e- - :redrose:
Dépayser312e-- :redrose:
anoniem_396789 wijzigde dit bericht op 18-08-2020 13:19
78.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Zou ik hier ook bij kunnen?
Leeftijd 30, 1ste kindje, UD 2 Dec, nog geen afspraken gepland, bijzonderheden: na lang zelf proberen via 2de IUI poging zwanger.
Makaloly
natuurlijk! welkom. ik heb je in de tabel gezet.
wat fijn dat het nu dan met IUI is gelukt. hoe lang hadden jullie de wens al?
Alle reacties Link kopieren
:bye:
Hallo, ik zou ook graag mee schrijven.

_melon
30
2e kindje
UD - 1 december
afspraak - nog niet
bijzonderheden: MA voor dochter, MK en MA in 2019
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ik zou ook graag mee doen. UD 3 december. 1e kindjes, ronde 3, 31jaar.
Net de eerste afspraken gepland. Door de corona, intake telefonisch over 3weken en pas in de 11e week langs voor een termijn echo. Weet het goede nieuws sinds vrijdag en de tijd gaat zo langzaam! Gr Advent
Alle reacties Link kopieren
Dankje blonde83

Hoe voel jij je? Ik zie dat wij een soort van in hetzelfde schuitje zitten. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben voor de eerste keer zwanger. Ben 3 december uitgerekend en heb 5 mei mijn eerste echo.
advent
Welkom, ik heb je in de tabel gezet.
Wat fijn dat je zo ontzettend snel zwanger bent geworden.

melon
Ja ik vind het retespannend, niemand heeft een garantie dat alles goedkomt, maar wanneer je zelf al een aantal keer aan de verdrietige kant hebt gestaan wordt het toch nog wat spannender.
Ik leef nu even naar een mooi gezegde wat ik in een andere groep heb opgepikt "neem geen voorschot op je verdriet". Dus ik ben blij dat ik vandaag zwanger ben.
Jij?!?!

Olijfje
ook een warm welkom voor jou.
Ik zal je straks in de tabel zetten. Mag ik vragen hoe oud je bent (ik gok 26/27 aan je nickname te zien :-)) dan zet ik dat er ook bij.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik inderdaad een mooi gezegde blonde83. Zal ik onthouden.
Ik voel me (in tegenstelling tot de vorige 2 zwangerschappen) deze keer erg goed en ben erg blij. Ik heb er vertrouwen in en hoop dat het een goed teken is!

Zeker de laatste missed abortion die erg heftig was, had ik geen goed gevoel bij de zwangerschap en ondanks alle goede echo's voelde ik me er niet goed bij en ik was ook niet blij. En als het beeld dan bij de echo ineens stil is en het hartje niet meer klopt dan vallen de puzzelstukjes ineens op hun plek.

Dus spannend, maar zeker positief hier!
Alle reacties Link kopieren
@Blonde83 So far so good. Nu spannend of alles goed gaat.
vertel: hoe is t met jullie?
nieuws al geland?
al wat mensen ingelicht? :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Nee ik geloof het nog niet hoor. En door het thuiswerken / hele Corona gedoe / fulltime met kind thuis / etc etc etc gaat de tijd ook zo super snel.
Ik voel me nog heel goed, dus ik merk het ook nog niet zo erg en dan 'vergeet' je het ook sneller denk ik. Ik had iig verwacht veel meer gespannen te zijn, maar gelukkig niet!

Mijn vriendinnen weten het wel, verder niemand en dat laten we ook nog even zo. Kom toch ook verder de deur niet uit. Ik zou het echt grappig vinden om met een buik weer op het werk te verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook mee willen schrijven, mijn uitgerekende datum is 8 december, net als jij blonde.
Ik ga vandaag even bellen met de verloskundigenpraktijk.
Ik ben vooral benieuwd nu of de vitaliteitsecho rond 6/8 weken komt te vervallen vanwege Corona. Dat zou ik erg jammer vinden!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog aan niemand verteld. Ga wel binnenkort onze ouders inlichten. We wonen bij m'n schoonouders en met eten enzo is het toch wel lastig stil te houden. Maar wil dat graag doen met een cadeautje, maar durf ook nog niets gelopen omdat het nog mis kan gaan. #dilemma

Verder voel ik mij goed, soms wat vermoeid, maar dan is nu thuis werken toch ook wel weer fijn ivm snel thuis 😅.

Bij mijn verloskundige doen ze geen vitaliteitsechos ivm Corona. Erg jammer, had toch graag eerder geweten of het een beetje goed zat.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn VK praktijk doen ze inderdaad ook geen vitaliteitsechos meer, tenzij er een historie is, zoals bij mij.

Ik heb nog niet naar de VK gebeld. Dan komt nog wel. :hihi:

Adventskalender wel spannend hoor. Wonen julllie daar tijdelijk of gaan jullie daar ook wonen met de baby?
Alle reacties Link kopieren
_melon toch fijn dat. Dat dat dan wel doorgaat voor jou.

We wonen hier tijdelijk. Zijn vorige jaar 10 maanden op reis geweest. Hebben een huis gekocht maar krijgen pas eind juli de sleutel. Dus nog even geduld. En klussen zal dan ook een uitdaging worden. 🙈
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik het wil, deze keer. Op dit moment denk ik; gewoon de termijnecho, geen eerdere echo's.

Gaaf zeg zo'n lange reis en dat wordt dus klussen vanaf de zomer. Komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allen,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! ☺️,

Ik meld mij ook hier, vanmorgen een positieve test ☺️.

Voor in de tabel:
* leeftijd: 28.
* kindje: 4e.
* UD: nog onbekend.
* afspraak: nog niet.
* bijzonderheden: -

Hier weet niemand het nog behalve m'n man&ik.
melon
wat leuk dat je vriendinnen het al weten. Wel fijn om je verhaal al kwijt te kunnen of niet?

menta
welkom!
Heb je nog wat gegevens voor in de tabel? Leeftijd, kindje evt bijzonderheden? Was het nog gelukt met je telefoongesprek met de VK? Afspraak kunnen maken? Ik begrijp dat verschillende praktijken verschillende protocollen hebben. Is niets aan te doen. Ligt er wel een beetje aan of er een (medische) noodzaak evt voor is.

adventkalender
ja zo leuk met een kado, maar snap ook je gevoel wel hoor.
wat ontzettend cool zo'n reis. Waar zijn jullie geweest?

stipje
van harte! Tuurlijk mag je erbij. Wat heb je al een groot gezin, gaaf!

Hier is het nieuws wel geland, maar de 'jump for joy' vind ik lastig. Het voelt verder wel goed. Heb behalve last van mn borsten een wat weeïg gevoel, meer niet.
Hebben het nog niet echt gedeeld met mensen dichtbij. Denk dat ik m'n eerste echo wil afwachten.

Hoe is het met jullie kwaaltjes? Zijn ze er al?
Alle reacties Link kopieren
blonde 83
Ja, nummer 4 alweer 😉. Mijn man (toen vriendje) en ik zijn al samen sinds ikzelf 16 was en hij 18. Werd voor het eerst moeder toen ik 21,5 jaar was. Tussen de 1e en 2e dochter zit 11 en een halve maand 😊.
Daarna bewust even gewacht 😉.

Hier nog helemaal geen kwaaltjes. Met de vorige zwangerschappen wel last gehad van ochtendmisselijkheid, maar kwam bij de 1e er pas na 5 weken achter door middel van een test.
Dus de ochtendmisselijkheid zal waarschijnlijk nog wel komen 🤔.

Ook in 2 van de 3 zwangerschappen nierstenen gehad (1e 2) 😬.

Watt is het heerlijk weer he, al is het wel een bijzondere tijd met het corona virus en de maatregelen 😮.
Alle reacties Link kopieren
blonde83 schreef:
06-04-2020 14:53
melon
wat leuk dat je vriendinnen het al weten. Wel fijn om je verhaal al kwijt te kunnen of niet?
Ja ze waren er altijd voor me met de miskramen dus dan mogen ze het ook als eerste weten.

Ik heb nog niet echt kwaaltjes, wel een weeïg gevoel zo nu en dan en ook snel zo'n rommelig honger gevoel in m'n buik.
En m'n borsten zijn wel gespannen.
Verder vind ik het wel lastig, ik ben extreem misselijk geweest bij al m'n zwangerschappen vanaf het begin af aan (rond 5 weken) en nu nog niet. Merk dat ik daar wel wat onzeker van wordt maar het is niet anders. :)
Alle reacties Link kopieren
Hoe vertellen jullie aan bijv. opa&oma en de rest van de familie dat jullie zwanger zijn?

Hier nu aan het bedenken hoe het leuk is. Vorige x hebben wij een puzzel van 1000 stukjes gegeven aan de beide opa's en oma's.

Wij hadden een foto shoot. De foto's van ons en de oudste 2 kinderen in een collage gemaakt. Samen met de tekst: wij worden grote zus. En met de tekst: wij hebben de ooievaar gebeld en een broertje of zusje besteld.

Deze hebben we gegeven wanneer ik 5 maanden zwanger was. Ze hadden toen nog helemaal niets door.

We wilde het de kinderen als eerst vertellen, dus hebben het zo lang mogelijk stil gehouden. Tot m'n buik(je) dus zichtbaar begon te worden.

Dus als iemand nog een leuk idee heeft 😊.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ook ik wil graag meeschrijven! :-)

Ik ben 32 jaar en ben zwanger van mijn eerste kindje. Hiervoor helaas 2 miskramen gehad en daardoor heb ik wel moeite om blij te zijn. Durf er nog niet echt op te vertrouwen. Ik heb ook ook pas op 6 mei mijn eerste afspraak bij de verloskundige en ben 5 december uitgerekend.
Hoi! Ook ik zou graag hier willen meeschrijven, speciaal een account aangemaakt om ergens mijn ei kwijt te kunnen.

Ik heb afgelopen zondag mijn eerste test gedaan en ze lopen nog steeds op. De dag dat ik ongesteld moet worden, is eigenlijk pas morgen of donderdag, dus ik ben nog wat voorzichtig en heb nog geen afspraken gepland staan, daar wil ik dan donderdag voor bellen.

Voor in de tabel:

Leeftijd: 30 jaar
Kindje: 1e
UD: 17 dec
Afspraak: nog niet
Bijzonderheden: diabetes type I, dus ik zal extra strak onder controle komen


Overigens hier al volop last van kwaaltjes, vandaar de vroege test! Lage rugpijn, volle borsten, vlagen misselijkheid, geen eetlust en vage huilbuien :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal zeg! Jij bent er maar vroeg bij voorspelling89!
Waar ik gisteren alleen nog een weeïg gevoel had, werd dat later op de dag wel erger en vanochtend was het raak en moest ik spugen. Helaas blijf ik erg misselijk. Zo maar een paar crackertjes met jam ofzo.
Heb eigenlijk gewoon zin in frikadellen, maarja. :whip:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven