Uitgerekend December/Januari!
maandag 23 april 2018 om 20:40
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Ingeb84
ideetje88
Muisjemeisje
Madderijn
Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname | leeftijd | Hoeveelste kindje | uitgerekende datum | geslacht | Bevallen |
Suusj91 | 27 | eerste kindje | 29 december 2018 | jongen | ![]() |
Bruschetta_ | 29 | eerste kindje | 31december | verrassing | ![]() Bevallen van een zoon! |
felyar90 | 27 | Eerste kindje | 21 December 2018 | meisje | ![]() |
ClaireSophie | 29 | eerste kindje | 31 december 2018 | meisje | ![]() |
Bakerloo | 34 | eerste kindje | 27 december 2018 | ? | |
Yellow002 | 31 | eerste kindje | 20 december 2018 | verrassing | ![]() |
DANIYL | 27 | eerste kindje | 19 december 2018 | onbekend | |
Sammie2636 | 26 | eerste kindje | 21 december 2018 | jongen | ![]() |
Jo_tasy | 29 | tweede kindje | 7 januari 2019 | meisje | ![]() |
Mama_30 | 30 | derde kindje | 24 december 2018 | onbekend | |
MarisKF | 25 | eerste kindje | 3 januari 2019 | meisje | ![]() |
Svea84 | 33 | tweede kindje | 6 januari 2019 | jongen | ![]() |
rose1 | 28 | eerste kindje | 5 januari 2019 | verrassing | |
kersopdetaart | 33 | derde en vierde kindje | 6 januari 2019 | ? | |
Dreamboat | 26 | eerste kindje | 12 Januari 2019 | jongen | |
Sophie990 | 27 | eerste twee kindjes | 5 januari | onbekend | |
Nausicaa | 37 | eerste kindje | 11 december | meisje | ![]() |
Ingeb84 | 33/36 | eerste kindje | 27 februari | onbekend | |
Renata83 | 36 | tweede kindje | 27 januari | jongen |

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd

dinsdag 22 mei 2018 om 11:22
dinsdag 22 mei 2018 om 11:33
Kan allebei. Ik heb mn hoop erop gevestigd dat het bij mij wel gaat afnemen zodra de hormonen stabiliseren/zakken. Ik heb er namelijk extreem slechte dagen tussen zitten en daarna lijkt mn lichaam langzaam een beetje te wennen (dus een wat betere dag, dag erna ook) en dan ineens weer drama (dan zit ik soms ook echt te huilen van ellende). Lijkt alsof mn lichaam de hoeveelheid hormonen en de snelheid waarmee het hcg hormoon verdubbelt, niet trekt. Dus als het straks stabiel is of afneemt, heeft mn lichaam misschien wel de tijd om te acclimatiseren.ClaireSophie schreef: ↑21-05-2018 16:38Arme, arme Yellow, man wat ongelooflijk zwaar zo zeg....
Is de verwachting dat je misselijkheid naar mate de weken vorderen gaat afnemen of is dat bij HG juist niet het geval?
Dat is mn theorie tenminste.
Ook heb ik op zich nog een milde HG met 5 tot 8 keer overgeven per dag (als ik medicijnen neem). Dus heb goede hoop.

dinsdag 22 mei 2018 om 11:36
Wat leuk!!
Aii! Heb je die misselijkheid al lang. Zo naar he... sterkte!En ik ben op moment misselijk.
Ik walg van vlees, en ik wil alleen nog maar yogurt, ijs, fruit en crackers eten.
Ohja en tandenpoetsen is een drama.![]()
Gelukkig hou je fruit (vitaminen !) Een beetje binnen... dat is dan tenminste nog wat

dinsdag 22 mei 2018 om 14:26
Hallo iedereen even een kleine update;
Ondertussen heb ik nog weinig symptomen, wel moe en ik heb geen trek meer in warm eten, vooral van macaroni kan ik wel op de loop gaan. Wel erg veel trek in waterijs, fruit en jus dorange.
Vorige week was ik met vriendinnen uit eten, vertelde 1 vriendin dat ze zwanger is, 1 maand verder dan ik, zij is de eerste van het groepje.
Vanmorgen is mvm hier geweest, de test knalde meteen, meestal moet ze wachten op een streepje zei ze. Ik vroeg of het dan een 2ling kon zijn, toen lachte ze wat...
Willen jullie het geslacht weten? Wij niet.
We hebben het nog aan niemand verteld eerst de echo 7 juni afwachten en dan vertellen we het misschien op vaderdag...
Ondertussen heb ik nog weinig symptomen, wel moe en ik heb geen trek meer in warm eten, vooral van macaroni kan ik wel op de loop gaan. Wel erg veel trek in waterijs, fruit en jus dorange.
Vorige week was ik met vriendinnen uit eten, vertelde 1 vriendin dat ze zwanger is, 1 maand verder dan ik, zij is de eerste van het groepje.
Vanmorgen is mvm hier geweest, de test knalde meteen, meestal moet ze wachten op een streepje zei ze. Ik vroeg of het dan een 2ling kon zijn, toen lachte ze wat...
Willen jullie het geslacht weten? Wij niet.
We hebben het nog aan niemand verteld eerst de echo 7 juni afwachten en dan vertellen we het misschien op vaderdag...
dinsdag 22 mei 2018 om 15:11
@kersopdetaart, succes met de echo vandaag, hopelijk gaat alles goed.
@Yellow wat naar voor je zeg, hopelijk nemen de goede dagen steeds meer toe. 5-8 x per dag vind ik niet mild
val je nu ook veel af?
Alle andere misselijke dames sterkte gewenst! het is zo naar. Bij mij is het gelukkig zo goed als weg, dus ik drink weer koffie
Voel me verder goed, vermoeidheid valt me erg mee. Ik begin al wel een klein buikje te krijgen, zo snel al deze keer. Nou ja het is voor een goed doel! Meer bij wie het al zichtbaar wordt?
@Rose, leuk dat je vriendin ook zwanger is, dan kunnen jullie het met elkaar delen! Oh en wie weet een tweeling, denk je dat dat mogelijk is? lijkt me wel heftig..
@Yellow wat naar voor je zeg, hopelijk nemen de goede dagen steeds meer toe. 5-8 x per dag vind ik niet mild

Alle andere misselijke dames sterkte gewenst! het is zo naar. Bij mij is het gelukkig zo goed als weg, dus ik drink weer koffie

Voel me verder goed, vermoeidheid valt me erg mee. Ik begin al wel een klein buikje te krijgen, zo snel al deze keer. Nou ja het is voor een goed doel! Meer bij wie het al zichtbaar wordt?
@Rose, leuk dat je vriendin ook zwanger is, dan kunnen jullie het met elkaar delen! Oh en wie weet een tweeling, denk je dat dat mogelijk is? lijkt me wel heftig..
dinsdag 22 mei 2018 om 16:42

dinsdag 22 mei 2018 om 18:06
Nee sinds zaterdag heb ik er last van, daarvoor had ik weining tot geen klachten. Ik hoef gelukkig (nog niet) te spugen.
Ja precies! En ik neem elke dag de multi vitamine in voor zwangeren.
Water ijsjes helpt bij mij goed tegen de misselijkheid, het lijkt verzachtend zegmaar.

dinsdag 22 mei 2018 om 19:09
Yesssss! Wat fijn Suusj!
@Kers, hoop zó dat ook jij goed nieuws hebt!
@Yellow noemen ze dit MILDE HG? Serieus?
@Rose wij willen graag het geslacht weten en zullen zodra dit kan ook een geslachtsecho laten maken, ben helemaal niet van grijze/genderneutrale kleertjes en spullen. Hup, lekker een blauw of roze deken in de maxi-cosi straks in januari
kijk er nu al naar uit!
@dames, wanneer vertellen jullie het op je werk? Ik werk in het onderwijs en de roosters e.d worden aankomende week gemaakt voor aankomend schooljaar. Voel mij enigzins schuldig maar wil toch graag wachten tot maandag a.s de eerste echo, ik ben dan negen weken. Voelt alsof ik het eerder moet zeggen zodat zij er rekening mee kunnen houden, aan de andere kant, het is mij goed recht te wachten tot de eerste echo of misschien wel twaalf weken...

@Kers, hoop zó dat ook jij goed nieuws hebt!
@Yellow noemen ze dit MILDE HG? Serieus?

@Rose wij willen graag het geslacht weten en zullen zodra dit kan ook een geslachtsecho laten maken, ben helemaal niet van grijze/genderneutrale kleertjes en spullen. Hup, lekker een blauw of roze deken in de maxi-cosi straks in januari

@dames, wanneer vertellen jullie het op je werk? Ik werk in het onderwijs en de roosters e.d worden aankomende week gemaakt voor aankomend schooljaar. Voel mij enigzins schuldig maar wil toch graag wachten tot maandag a.s de eerste echo, ik ben dan negen weken. Voelt alsof ik het eerder moet zeggen zodat zij er rekening mee kunnen houden, aan de andere kant, het is mij goed recht te wachten tot de eerste echo of misschien wel twaalf weken...
dinsdag 22 mei 2018 om 19:59
Suus, gefeliciteerd! Sorry ik wist niet dat jij vandaag ook de echo had.
Ik vertel het op mijn werk na mijn vakantie, dan ben ik 14 weken. Ik werk via detachering en de klus waar ik nu zit is tot einde van het jaar, dus mijn zwangerschap is eigenlijk supergoed getimed
Clairsophie begrijpelijk dat je wilt wachten tot na de echo. Je zou misschien ook alleen je leidinggevende in vertrouwen kunnen nemen?
Ik vertel het op mijn werk na mijn vakantie, dan ben ik 14 weken. Ik werk via detachering en de klus waar ik nu zit is tot einde van het jaar, dus mijn zwangerschap is eigenlijk supergoed getimed

Clairsophie begrijpelijk dat je wilt wachten tot na de echo. Je zou misschien ook alleen je leidinggevende in vertrouwen kunnen nemen?
dinsdag 22 mei 2018 om 20:27
@Yellow002 Wat vervelend dat je je zo ellendig voelt, ik hoop dat het heel gauw over is
@kersopdetaart Spannende dag vandaag! Ben benieuwd hoe het is gegaan!
Afgelopen weekend hebben wij het aan onze beide ouders verteld. Iedereen razend enthousiast natuurlijk
Het leuke is dat niemand het aan zag komen
Vandaag heb ik het ook op het werk aan de leiding verteld. Ik vind het toch wel fijn dat ze het iig weten, mocht er toch nog iets misgaan oid.

@kersopdetaart Spannende dag vandaag! Ben benieuwd hoe het is gegaan!
Afgelopen weekend hebben wij het aan onze beide ouders verteld. Iedereen razend enthousiast natuurlijk

Vandaag heb ik het ook op het werk aan de leiding verteld. Ik vind het toch wel fijn dat ze het iig weten, mocht er toch nog iets misgaan oid.
woensdag 23 mei 2018 om 09:36
Hey meiden! Wat een goed nieuws van alle goeie echo’s; gefeliciteerd! En kersopdetaart je maakt het erg spannend, ik hoop dat alles goed was!
Voor mij is de tijd eigenlijk best snel gegaan. Heb het allemaal redelijk los kunnen laten. Eerst dacht ik; hoe ga ik drie weken wachten tot de echo??? En nu is het ineens nog maar een week. Op een of andere manier ben ik er weinig mee bezig. Ik ga bij de echo vragen of het klopt dat de kans op een miskraam veel kleiner is na een kloppend hartje. Zo ja vertel ik het aan iedereen want heb het idee dat men het door heeft. Vrijdag op een bruiloft nam ik geen champagne, zondag op de verjaardag van mn pa geen rauwe tonijn etc.
Voor mij is de tijd eigenlijk best snel gegaan. Heb het allemaal redelijk los kunnen laten. Eerst dacht ik; hoe ga ik drie weken wachten tot de echo??? En nu is het ineens nog maar een week. Op een of andere manier ben ik er weinig mee bezig. Ik ga bij de echo vragen of het klopt dat de kans op een miskraam veel kleiner is na een kloppend hartje. Zo ja vertel ik het aan iedereen want heb het idee dat men het door heeft. Vrijdag op een bruiloft nam ik geen champagne, zondag op de verjaardag van mn pa geen rauwe tonijn etc.
woensdag 23 mei 2018 om 10:07
Hoi, welkom !
Een tweeling dus, wat bijzonder

Heb je PCOS of om een andere reden chlomid?
woensdag 23 mei 2018 om 17:39
woensdag 23 mei 2018 om 18:03
Wat bijzonder, een tweeling!kersopdetaart schreef: ↑23-05-2018 17:39Ha, sorry dames voor de traaaaggge reactie.
Was eerlijk gezegd totaal in shock van de echo, want niet 1 maar 2 kloppende hartjes.
Tweeling dus.
Ik moet er nog van bijkomen, nummer 3 en 4 dus.
Daarom even stil geweest, wel vol verwondering maar ook erg spannend.
Hoe voelt dat nu... ?
Gefeliciteerd met de goede echo!
woensdag 23 mei 2018 om 18:06
woensdag 23 mei 2018 om 18:20
woensdag 23 mei 2018 om 21:23
Leuk, Kers! Jij ook een tweeling dus! Is het een één- of twee-eiige tweeling? Die van mij zijn twee-eiig. Ben er wel blij mee. Hebben ze lekker allebei hun eigen dooierzakje en zo.
Bij mij is inderdaad PCOS gediagnosticeerd, maar wel een heel milde vorm. Ik was onregelmatig ongesteld, maar mijn hormonen waren verder in orde. Het was vooral moeilijk om mijn eisprong te bepalen (want die had ik wel). Met de Clomid konden we het goed plannen.
Ik moet zeggen dat ik deze weken wel heel spannend vindt hoor. Ben morgen dus 8 weken, veel angst dat het misgaat. Hoe gaan jullie daarmee om?
Wat een mooi bericht, Yellow!

Bij mij is inderdaad PCOS gediagnosticeerd, maar wel een heel milde vorm. Ik was onregelmatig ongesteld, maar mijn hormonen waren verder in orde. Het was vooral moeilijk om mijn eisprong te bepalen (want die had ik wel). Met de Clomid konden we het goed plannen.

Ik moet zeggen dat ik deze weken wel heel spannend vindt hoor. Ben morgen dus 8 weken, veel angst dat het misgaat. Hoe gaan jullie daarmee om?
Wat een mooi bericht, Yellow!
donderdag 24 mei 2018 om 16:00
Ha Sophie, wat bijzonder bij de echo bij mij zeiden ze dat ondanks 2 vruchtzakjes ze bij deze termijn (7 weken) nog niet met zekerheid kunnen zeggen of het 1 of 2 eiig is en dat ze daar soms tijdens de zwangerschap helemaal niet achterkomen?
Ze zeiden dat alleen als ze nu al alles delen het duidelijk kan zijn dat het 1 eiig is maar ook als je 2 vruchtzakken en 2 placenta’s hebt het nog 1 eiig kan zijn.
En dat soms dus na de geboorte nog onduidelijk is hoe of wat.
Sorry andere dames, dit is nogal specifieke tweeling praat
.
Ze zeiden dat alleen als ze nu al alles delen het duidelijk kan zijn dat het 1 eiig is maar ook als je 2 vruchtzakken en 2 placenta’s hebt het nog 1 eiig kan zijn.
En dat soms dus na de geboorte nog onduidelijk is hoe of wat.
Sorry andere dames, dit is nogal specifieke tweeling praat