Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Daniyl: voor mij maakt dat echt niet uit. Helemaal omdat er nog weinig te zeggen valt over de precieze uitgerekende datum in het begin. Ik vind het gewoon leuk om te schrijven met andere mensen die net weten dat ze zwanger zijn, en of ze dan begin december, eind december of voor mijn part in november bevallen zal me worst wezen. 😊
Alle reacties Link kopieren
Nu ik nog goed kijk zie ik dat de oprichtster van dit forum zelf op 3 januari uitgerekend is.. dan is het misschien niet zo'n handig voorstel😂.
Sorry @Suzanne91_
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we gewoon even moeten kijken hoe veel er nog bij komen en hoe snel het gaat. Dan kunnen we altijd nog zeggen dat het tot half januari is? En nieuw topic voor iedereen die daarna is uitgerekend.
Zelf vind ik het lastig bijhouden met heel veel schrijvers en haak ik snel af

Moeders voor moeders moet ik mij nog even in gaan verdiepen.
Waarom kiezen jullie er wel voor of waarom juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belangrijk om anderen te helpen (doe ook altijd vrijwilligerswerk), dus voor mij was de keuze snel gemaakt. Ik vind de evt nadelen (lastig met flessen, misselijk door geur lees ik wel eens?, kratten die voor je deur moeten) niet opwegen tegen het voordeel van mensen helpen!
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
25-04-2018 16:54
Oh Suusj, hoe reageerden ze?

Zo snel durf ik het echt nog niet aan.
Ik wacht sowieso tot de eerste echo. Vriend heeft zelfs voorkeur voor de magische 12 weken grens.

Het is ook even afwachten hoe ik mij de komende weken ga voelen en hoe mijn lijft groeit...
Bij mij reageerden ze gewoon goed en blij. En daarbij ze wisten beiden al dat ik zwanger wilden worden op mijn zus na dus vandaar dus daarom reageerden ze ook positief. Zus had ik bewust even mee gewacht omdat ik haar reactie al kon voorspellen (de zorgzame zus hihi)
Alle reacties Link kopieren
DANIYL schreef:
25-04-2018 21:45
Nu ik nog goed kijk zie ik dat de oprichtster van dit forum zelf op 3 januari uitgerekend is.. dan is het misschien niet zo'n handig voorstel😂.
Sorry @Suzanne91_
Haha geeft niks hoor. Mijn bedoeling met dit topic is puur voor iedereen die on december en januari is uitgerekend of je nu half of rond december januari uitgerekend bent 😉
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Vandaag zijn we er achter gekomen dat ik zwanger ben van ons 2e kindje. Het voelt nog heel onwerkelijk. Ons zoontje is nu bijna 14 maanden oud. Heel sterk de wens voor een 2e. Aangezien het bij ons zoontje lang duurde, gingen we er maar voor. Nooit verwacht zo snel zwanger te zouden zijn!
Ik zie alles al voor me, met ons 4tjes!
Zal zo even alles bij lezen😊
..............................................
Welkom Hoiii123! Hoe voel je je?

Hier een koningsnacht in Utrecht achter de rug. Mijn beste vriendinnetje werd dertig. Kom ik thuis: ZIEK! Niet te doen, maagkrampen, overgeven. Helemaal in paniek. Huilend boven de wc: 'dit gaat missssss'

Denk toch dat het echt mijn maag is en niet mijn baarmoeder/buik. De pijn zit hoog. What a night! Nu vreselijk gaar, bah!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik voel me goed! Eigenlijk hetzelfde toen ik net zwanger was van mijn zoontje. Ik wist het eigenlijk al voordat ik testte, pijnlijke en brandende borsten en het erg warm hebben. Heb van mijn zoontje een heerlijke zwangerschap gehad. Hoop nu ook op hetzelfde!
Blijven jullie ook testen? Heb nu weer een mooie positieve test voor me liggen, nog niet zo donker als het controle steepje, durf ook niet te zeggen wanneer ik ongesteld moet worden, ik gok gister of vandaag.
Ik zal later deze week de verloskundige bellen, het is toch anders met een 2e merk ik....

Ah vervelend clairesophie! Even lekker gaan slapen! Wie weet knapt het op.
..............................................
Alle reacties Link kopieren
Welkom hoii123!

Wat vreselijk kut ClaireSophie! Snap dat je heel bezorgd bent dan. Misschien ook in combi met een soort oververmoeid zijn? Hopelijk voel je je snel weer beter!

Ik was gisteren ook met vriendinnen, moest elke keer doen of ik in bepaald eten geen zin had enzo :'). Wel echt irritant, blij als anderen het ook weten wat dat betreft. Het voelde nu toch alsof ik een enorm geheim achterhoudt. Straks misschien nog de stad in met een hele groep, hopen dat het niemand opvalt dat ik geen alcohol drink (doe ik op zich vaker niet dat scheelt).

Voel me echt verrot nu! Heel erg moe en ook hoofdpijn, haast alsof ik brak ben. Sliep ook pas rond 01.00u, merk dat dat gewoon te laat is voor me nu kennelijk.
Alle reacties Link kopieren
Gefliciteerd Hoiii! Ik hoop dat je nu weer een fijne zwangerschap hebt, ook heel fijn dat het nu ineens snel raak was. Bijzonder dat het zo kan verschillen tussen zwangerschappen!

Clairesophie, dat is wel even schrikken zeg. Gelukkig dat je zelf al denkt dat het je maag is. Maar je bent toch altijd even angstig!

Bruchetta, 1 uur slapen en 8 uur weer wakker is al erg kort voor mij als ik niet zwanger ben. Dus kan me best voorstellen dat je nu gewoon vermoeid bent. Ook maar even rustig aan doen!

Hier wordt ik toch wel een beetje zenuwachtig van die krampen steeds. Verder gelukkig nog bijna nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook hoor Muisjemeisje! Twee dagen geleden dacht ik echt ok dit was het, als ik nu naar de wc ga zit alles onder het bloed. Maar tot nu toe nog geen enkele druppel dus. Gek hè dat soort krampen.. Maarja we moeten er maar vanuit gaan dat het normaal is!
Ja die krampen, gekmakend! Het lijkt bijna wel psychosomatisch...

Als ik eraan denk begint het. Soort vicieuze cirkel.

En precies wat jij zegt Bruschetta: naar de wc gaan en denken: nu is het klaar, ik bloed en dan is er niks.

Ik tel écht af naar 28 mei ❤
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi dames! Even pff topic hoop dat iedereen een leuke koningsdag heeft. Onze koningsdag is top want we zijn al druk bezig de baby uitzet bij elkaar te sprokkelen haha
Alle reacties Link kopieren
Wow dat is vroeg haha. Wij hebben afgesproken niks te kopen, dus ook niet gedaan! Wel van plan veel rommelmarkten af te gaan mocht het goed blijven gaan allemaal :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle meiden! Gefeliciteerd met de positieve testen :).

Nu ik hier heb gelezen dat iedereen last heeft van krampen lijken die van mij als sneeuw voor de zon te zijn verdwenen! Waarschijnlijk omdat ik me er niet meer druk over maak.

Wat leuk dat je het al verteld hebt suusje91! Ook ik kan niet wachten om het te vertellen maar dit doen we pas eind mei. Voor morgen heb ik maar een smoesje verzonnen om niet naar de kroeg te hoeven.

Hoe gaat het met jullie emoties? Toevallig gister tijden het werk ineens in tranen om iets onbenulligs, ik huil nooit op het werk! Het kwam echt ineens? Mijn collega heeft het geloof ik in de gaten, ze vroeg aan me of ik zwanger was maar ik heb gelogen.. :O .

Ik heb het gevoel dat het op mijn voorhoofd staat geschreven!

DANIYL: Ik zou heel graag willen doen aan moeders maar wij wonen niet in Nederland. Prachtig dat je andere stellen kunt helpen!

ClaireSophie: voel je je weer wat beter?

Fijne Koningsdag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik net nog heel hard gehuild om een opmerking van m'n vriend die hard aankwam 🙈 Hij weet het aan de hormonen haha.
Alle reacties Link kopieren
Hahah Bruschetta :). Het zal voor de mannen vast geen gemakkelijke tijd worden!
Dank jullie wel voor de beterschapswensen. Ik heb tot 14:00 uur lekker in mijn badjas 'gelummeld'. Huis opgeruimd en schoongemaakt, vriend in de weer met de hogedrukspuit in de tuin. Fijn zo'n rommeldag, het huis is lente proof. Jammer van het voorspelde slechte weer voor zondag....

Wat doet iedereen eigenlijk voor werk als ik zo brutaal mag zijn om te vragen? :-)
Ikzelf ben docent in het MBO en studeer voor een master, ik moet nog een jaar!'

@Suusj: o_o en ik schaamde mij al toen ik gisteren online een zwangerschapsdagboek bestelde, jij begint al met de babykamer! Ben je niet bang dat het mis gaat? Je bent nu vier weken toch? Heb je klachten? :heart:

Dames, een goed weekend alvast voor jullie!

Oh @Bakerloo: wij willen het ook pas eind mei vertellen, éérst een kloppend hartje en goede echo, tot die tijd is het óns geheim. :love:
Alle reacties Link kopieren
Suusj, wat voor leuke spullen heb je allemaal al gekocht? Ik wacht met spulletjes kopen tot de eerste echo.

Ideaal dat de krampen bij jou ineens weg zijn Bakerloo. Scheelt toch elke keer weer een zenuwinzinking.
Nu ik merk dat anderen dat ook hebben, ben ik wel minder bang. Maar de krampen blijven helaas.

Emoties zijn hier wel onder controle, nog geen gekke huilbuien gehad. Wat ik wel heel erg merk, ik ben veel meer moe. Ik lig nu ook alweer een uurtje op de bank en afgelopen dagen ook steeds al vroeg op bed.

Clairesophie wat spannend om ook nog een master te doen. Ben je er klaar mee voor de baby er is?
Ik werk zelf bij een bank. Leuke collega's, maar niet zo blij met het werk. Maar dat zien we volgend jaar wel weer
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
27-04-2018 14:40
Wow dat is vroeg haha. Wij hebben afgesproken niks te kopen, dus ook niet gedaan! Wel van plan veel rommelmarkten af te gaan mocht het goed blijven gaan allemaal :)
Hahaha ja n beetje vroeg maar heb voor 30 euro veel kunnen kopen voor de baby en wat kleine dingen voor onze meisjes (dochters van mijn vriend van 2 en bijna 4)

O.a boxkleed luiertas, speelkleed en een heleboel kleding en dingen voor in de box en kinderwagen. Moet zeggen dat mijn schoonmoeder ook een aantal dingen aan mij gegeven had en dat ik bij een aantal kraampjes ook extra dingen erbij kreeg van 1 vrouw had ik kleertjes 25ct per stuk op een gegeven moment had ik al aantal dingen liggen ze zegt pakt alles wat je leuk vindt en neem wat mee voor je meiden en ik vindt het goed haha geweldig lief toch!
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
27-04-2018 21:49
Dank jullie wel voor de beterschapswensen. Ik heb tot 14:00 uur lekker in mijn badjas 'gelummeld'. Huis opgeruimd en schoongemaakt, vriend in de weer met de hogedrukspuit in de tuin. Fijn zo'n rommeldag, het huis is lente proof. Jammer van het voorspelde slechte weer voor zondag....

Wat doet iedereen eigenlijk voor werk als ik zo brutaal mag zijn om te vragen? :-)
Ikzelf ben docent in het MBO en studeer voor een master, ik moet nog een jaar!'

@Suusj: o_o en ik schaamde mij al toen ik gisteren online een zwangerschapsdagboek bestelde, jij begint al met de babykamer! Ben je niet bang dat het mis gaat? Je bent nu vier weken toch? Heb je klachten? :heart:

Dames, een goed weekend alvast voor jullie!

Oh @Bakerloo: wij willen het ook pas eind mei vertellen, éérst een kloppend hartje en goede echo, tot die tijd is het óns geheim. :love:

Hoi ja ik ben er al vroeg bij met spulletjes inslaan helemaal met zo n markt en klachten heb ik zeker. Laatste dagen vooral gevoelige buik kleinste aanraking voel ik al, n begin ook wat rugklachten te krijgen.

En wij hebben afgelopen maandag gesprek bij huisarts gehad en 4 mei gaan we daar ook weer even langs.

Wil ook nog denk ik 1x misschien een zwangerschapstest doen ook even om te checken voor mezelf maar merk het wel hoor dat er iets on mijn lichaam groeit
Alle reacties Link kopieren
Wow Suusj, jij hebt je babyuitzet al bij elkaar :).

Ik zie ons dat echt last minute pas doen en dan als een gek online shoppen. Alleen kan ik niet wachten om alvast wat schattige babykleding en mooie prentenboeken te kopen.

Maar eerst eens een zwangerschap bh want ik kan niet eens meer de trap oplopen zonder pijn :'( . Ik hoop niet dat dat blijft!

Ook ik ben enorm moe muisjemeisje. Ik lig elke dag rond 18.00 al in bad :).

Ik werk overigens ook in het onderwijs en ben ondertussen ook met een opleiding bezig. Over twee jaar klaar! Ik denk dit natuurlijk makkelijk te combineren met een baby...
Alle reacties Link kopieren
Wow.. wat heerlijk dat je je gisteren al lekker hebt kunnen uitleven met babyspulletjes. Niks leuker om te kopen en kan niet wachten (maar doe ik nog wel even....). Ik heb ook wel al een zwangerschapsdagboek gekocht, welke heb jij ClaireSophie? Ik heb ook al 2 boeken besteld (het grote voorleesboek voor opa’s en oma’s, daarmee wil ik het op Moederdag bekend maken, dan iets leuks schrijven op de eerste bladzijde). Hebben jullie al een idee hoe jullie het gaan vertellen of hoe hebben jullie het verteld?

Hier slaat de vermoeidheid ook toe, voor de rest valt het allemaal nog mee. Ik ben nu ook 2 dagen bezig met moeders voor moeders en dat vind ik ook reuze meevallen. Ik heb nu vakantie, want ik werk ook in het onderwijs (bovenbouw basisschool). Ik denk wel dat als de vakantie over is, het nog wel wat heftiger wordt met de klachten. We gaan het zien.
Wat leuk, meerdere collega's in dit topic! :high5:

De vakantie is fijn aankomende week. 'Helaas' moet/ga ik naar het buitenland voor de studie! Vind het spannend, gelukkig een privé kamer die ik niet hoef te delen met een klasgenoot.

@Daniyl: ik heb het zwangerschapsdagboek van Maan, betseld via BOL.com. Ik vind 'm prachtig. Liefelijk naar niet té zoet. Grote pagina's dus dat wordt fijn schrijven. Het boek start bij week 5, volgende week dus de eerste bladzijde :heart:

@Bakerloo, ik merk wel dat mijzelf ertoe zetten te gaan studeren (elke woensdag naar de studie, onderzoek afschrijven etc) mij wel zwaar valt. Wil zo graag cocoonen met babysite , kleertjes etc. Maar goed: er tegenaan. Hoe ervaar jij dat?

@Suusj: al die spulletjes maken het wel echter! Super leuk. Ik koop een pakje als ik de eerste echo heb gehad. Maandagochtend 28 mei om 08:30 dus ik sta om 09:30 bij de plaatselijke babyboetiek voor een snoezig klein wit pakje. Babykamer gaan we mee wachten tot we het geslacht weten. Ik ben geen genderneutraal type dus een touch of blauw of roze komt er zéker in! :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven