Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Maar als je geen borstvoeding besluit te geven loopt je productie toch gewoon terug? Volgens mij is het niet zo dat je af en toe borstvoeding kan geven als je er zin in hebt, en de rest van de keren flesvoeding. Maar misschien heb ik dat verkeerd.
Bij mijn weten en uit ervaringen van vriendinnen kun je inderdaad niet, zeker de eerste weken, zelf naar believen beslissen: vandaag en morgen flesvoeding en over drie dagen weer een keer borstvoeding. Als je wil combineren Suusj zul je jullie mannetje wel de eerste dagen regelmatig moeten aanleggen om je productie op gang te brengen anders stopt de aanvoer van BV!

Wat betreft de warmte, petje af hoor dames: hier in week 2 van een 6 weken durende schoolvakantie ingegaan en ik ben blij dat ik met deze hitte niet de deur uit hoef. Ik breng de dagen door op de boot en op het water, écht respect voor jullie!

Ergens baal ik ervan, té mooi weer (vind ik althans) om ook maar een prenetal en/of babyzaak te bezoeken. Ik ben bijna op de helft maar nog niks gedaan aan babykamer/wandelwagen/babyuitzet etc.

Dan maar na de zomervakantie :-P
Haha wij zijn al wel met de baby kamer bezig, had een tijdje terug al heel leuke stickers voor op de muur gezien bij Aliexpress en deze besteld nu hebben we 2 bomen met uiltjes en dieren de ene hebben we gisteren opgeplakt en vandaag begonnen aan de 2e. Erg leuk om te doen alleen wel een puzzeltje die stukjes sticker van de boom plakken en dan nog de blaadjes eraan haha.

Als ik borstvoeding extra ga geven naast de gewone flesvoeding is het zeker wel de bedoeling ook een vaste structuur voor beiden aan te houden. Voor nu ben ik eerst nog bezig in mijn hoofd met straks ook de 20 weken echo. Stiekem best wel spannend om te weten of alles gezond is, want dat is toch ook wel erg belangrijk
Is ook spannend Suusje! De 20 weken echo was de eerste keer in mijn hele traject dat ik niet alleen gegaan ben. Omdat het leuk is om met iemand te delen, maar ook ondat er soms ook iets niet goed of twijfelachtig is, en dan leek het me wel heel naar om daar alleen te liggen.
Gelukkig is het in verreweg de meeste gevallen wel goed, en dan is het achteraf vooral leuk. Wanneer mag je?
Ik heb een controle op 14 augustus en op 16 augustus is de 20 weken echo. Sowieso gaat mijn partner altijd met mij mee, hij vindt het fijn om erbij te zijn.
Ik ben ook zooo zenuwachtig, wij hebben maandag de 20 weken echo. Hoop echt enorm dat alles goed is. Wat ook nog kut is qua timing is dat we dinsdag op vakantie gaan, dus in het 'ergste' geval moet die worden afgezegd dan. Nouja dat is dan natuurlijk je minste probleem, maar het voelt vervelend dat zelfs als er twijfel is ofzo je dan daar over in de stress zit.

Ik probeer idd maar te denken dat de kans het allergrootst is dat alles goed is, maar tegelijkertijd kan ik me dat ook totaal niet voorstellen ofzo? Vind het gewoon zo n onwerkelijke gedachte dat we eind december een gezonde baby zouden hebben.
Bruschetta_ schreef:
03-08-2018 07:22
Ik ben ook zooo zenuwachtig, wij hebben maandag de 20 weken echo. Hoop echt enorm dat alles goed is. Wat ook nog kut is qua timing is dat we dinsdag op vakantie gaan, dus in het 'ergste' geval moet die worden afgezegd dan. Nouja dat is dan natuurlijk je minste probleem, maar het voelt vervelend dat zelfs als er twijfel is ofzo je dan daar over in de stress zit.

Ik probeer idd maar te denken dat de kans het allergrootst is dat alles goed is, maar tegelijkertijd kan ik me dat ook totaal niet voorstellen ofzo? Vind het gewoon zo n onwerkelijke gedachte dat we eind december een gezonde baby zouden hebben.
:hug: heel herkenbaar hoor!
Ik stond er precies zo in. Na een goede 20 weken echo geloof ik het steeds meer (omdat alles is nagekeken en ik zelf heb kunnen zien hoe goed zijn/haar hartje het doet bijvoorbeeld) maar nog steeds onwerkelijk om in december dan toch écht een kindje te hebben. Ergens voel ik soms nog steeds "Waar zit het addertje onder het gras?"

Nog een paar dagen Bruchetta!!
Komt vast goed
Idd Bruschetta precies dat dus!

Ik ga er ook uit van uit dat alles goed is, maar ben ook heel erg bezig met het feit stel dat er iets niet goed is. Dat is gewoon de spanning en iets wat zich in mijn hoofd rondspookt. Ik geloof pas werkelijk dat het gezond is op het moment dat ik de 20 weken echo gehad heb en de bevestiging heb dat ons zoontje gezond is
Vandaag de 20 weken echo gehad. Super spannend natuurlijk, maar alles zag er keurig uit! Weer een geruststelling.

Hier is de babykamer zo goed als klaar haha. We hebben nu 3 weekjes vakantie en we gaan niet weg, dus nu alles maar geverfd, voordat we straks beide weer fulltime aan het werk zijn. Inmiddels hebben we nu een commode, maxi cosi, box, kinderwagen( is iig besteld) en een mooi kledingrek, waar ook al heel veel leuke kleertjes aan hangen :heart:

Aan het begin van onze vakantie hebben we een zwembadje gekocht, dat is absoluut niet vervelend met dit weer!
Hallo allemaal!

Wat leuk dat er zoveel geschreven is afgelopen tijd! Fijn dat een aantal al een goede 20 weken echo achter de rug hebben. En wat leuk dat een aantal het geslacht al weten!

Wij hebben over 2,5 week de 20 weken echo. Wel heel spannend want we hebben ook geen nipt laten doen. Vandaag ben ik precies 18 weken zwanger. We willen het geslacht niet weten. Het is wel heel leuk om te horen wat de omgeving allemaal denkt tot nu toe erg 50-50.

De hitte: vooralsnog goed te doen, werk wel in de zorg dus veel lichamelijke werkzaamheden in warme doucheruimte enz. Gisteren een zwembadje in de tuin gezet om af te koelen.

Bv: hier sta ik nog heel open in zo van ik zie wel. Maar soms denk ik wel na alle verhalen, als het nou echt het beste voor je kindje is, had moeder natuur het ook wel wat beter mogen regelen :)

Voelen: sinds vorige week voel ik de baby duidelijk, en mijn vriend zelfs ook 1x toen hij zijn hand op mijn buik legde. Ik voel het vrij laag in mijn buik.♡

Ik doe trouwens mee aan centering pregnancy. Controles bij verloskundige in een groep. Vorige week eerste bijeenkomst gehad. Nog meer hier die dat doen?

Voor nu allemaal een fijn weekend/ vakantie!
Wat is er veel geschreven! :-)
Leuk!!

Hier gaat t wisselend, weer meer last van de kwaaltjes gehad, vooral misselijkheid (niet spugen... maar wel kokhalzen en dan veel lucht omhoog), weer meer moe en heb geregeld ‘last’ van mn buik... maar heb t idee dat t laatste vooral mn darmen zijn, want die hebben t best vervelend merk ik... gelukkig nog geen volledige verstopping. Maar goed, week terug was ik onzeker door opeens wat minder kwalen; dus nu geeft t ook weer wat vertrouwen Haha mn tepels veranderen ook, dus er is nog vanalles in ontwikkeling :-). Volgende week de termijnecho, ben blij als die goed is en de nekplooi als t goed is ook bekeken is! Reuze benieuwd hoe snel het gegroeid is!
Hadden jullie ook geregeld last van je buik? T zijn geen krampen, maar meer soort spanning (harde buiken kan nu nog niet volgens mij...;-).
Ik loop nu wel op jullie achter, maar tis een gek idee dat ik nu ook op 25% van de zwangerschap zit! Vandaag 10+1 :-)
Goed weekend allemaal!
Haha feylar bij ons is de baby kamer ook wel af voor zo n 80 a 90 procent, is straks alleen nog wat decoraties her en der. Van mijn schoonmoeder heb ik al een aantal gehaakte spullen gehad, waaronder een wieg en ledikant deken, 2 kruikenzakken, een knuffeltje in de vorm van n uiltje en nog n uiltje met n trekkoordje, en n maxicosi voetenzak die nog aan de binnenkant afgewerkt moet worden met stof door mijn moeder die overigens nog aan de slag gaat met een hoes van stof maken voor de wieg en n hemeltje. Dus de moeders vermaken zich wel haha!
Leuk allemaal!

Wij hebben nu definitief besloten dat we t geslacht niet willen weten, vind het wel spannend :D. Morgenochtend de 20 weken echo, probeer er maar niet teveel aan te denken.
Succes Bruschetta! Het is ook spannend, maar als alles ok blijkt te zijn, is het ook heel leuk. Zelfs al moest ik nog twee keer terug om alles in beeld te krijgen.

Ik voel me wel erg langzaam hier, ik heb nog helemaal niks van een kamertje of zo. Er moeten wat dingen verhuizen in huis (oa mijn vrij grote bed), dus de kamer is er wel, maar nog niet vrij. Dat gaat mijn vader doen, maar die is pas over een week of 8 weer in het land. Maar ik word er niet onrustig van, voorlopig heeft ze toch nog geen kamertje nodig.
Deze week naar kinderwagens gekeken, wat een wereld zeg. Ik weet denk ik wel welke ik wil, vooral licht en opvouwbaar is voor mij belangrijk (bovenwoning, geen grote auto). Voorlopig heb ik het maar even bij wat kleertjes gehouden, dat voelt toch minder heftig ;-).
Succes morgen Bruschetta en oh dan moeten wij dus ook wachten tot eind december/januari wat het wordt spannend! :biggrin:

@Feylar, yesss een goede 20 weken echo!

@Nausicaa welkom bij de club, hier ook enkel een kamertje aangewezen that's it! Grote zelf gemaakte kledingkast moet leeg en uit elkaar en dan in onze kamer weer in elkaar :cry: (man is timmerman, die baalt want die kast is een project van weken geweest, :-P ) pas dan ga ik actief aan de slag. Wél als de temperatuur éindelijk daalt (HALLUJAH!) donderdag even richting de ikea. Even spieken bij de Hemnes serie als eventuele commode. Ben namelijk niet zo fan van die -uit één serie- babykamertjes met dezelfde stijl bedje, commode, kast etc. In de familie is nog een oude wieg, die laat ik bekleden en als kast wil ik graag een soort biedemeier kast en dan wit geschilderd. Oh en op de muur bloemen behang, van die grote bloemen, als ik vriendlief zo gek krijg want die vind het wel heel tuttig allemaal :proud:

Anyways, fijne werkweek allemaal lieev dames! Bruschetta keep us posted morgen!
Felyar gefeliciteerd!
En Bruchetta veel succes morgen! Leuk, houden we het allebei een verrassing :-)

Hier wel al veel dingen ingekocht / besteld. Babykamer is leeg maar er moet gestukt worden. Alles was geregeld maar nu doet dat bedrijf wat vreemd... Van de week maar weer even achteraan bellen....
Echo gehad, alles was goed!! Echt zo'n opluchting. Nu morgen met een gerust hart op vakantie. Alles was p51, behalve het bovenbeentje dat was iets langer maar dat was ook niet erg zei ze.
Yess! Mooi nieuws! Hele fijne vakantie! :sun:
Bruschetta_ schreef:
06-08-2018 11:19
Echo gehad, alles was goed!! Echt zo'n opluchting. Nu morgen met een gerust hart op vakantie. Alles was p51, behalve het bovenbeentje dat was iets langer maar dat was ook niet erg zei ze.
Gefeliciteerd! Het is heel normaal dat het een iets boven en het ander iets onder gemiddeld is, het blijft een mensje, geen robotje :-). Fijne vakantie!
Ja precies! Dus we zijn hartstikke blij en opgelucht ❤️
Fijn Bruschetta!!! :-)
Gelukkig bruschetta, fijne vakantie!
Fijn om te horen Bruschetta! Fijne vakantie ! :sun: :sun:
Super fijn!
Nu lekker gaan genieten van jullie vakantie! :)
Gefeliciteerd en fijne vakantie Bruchetta!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven