Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Bruschetta: wat balen zeg! Hoe zijn ze daar achter gekomen? Zeker niet fijn als je een dieet moet houden maar hopelijk is het dan goed onder controle te houden.

@Yellow: en ook balen voor jou! Lijkt me logisch dat je dat kwijt wil, dus niks geen egopost. Helpt rust bij jou ook een beetje of helemaal niet? Ik tel ook samen met je af naar kerst.

Sterkte allebei en keep us posted!
Bruschetta en Yellow @#€/&/ wat een rot berichten zeg! Wat onzettend zuur!

:-(

Hoe kwamen ze erachter Bruschetta? Vandaag bij de groeiecho of heb je bloed laten prikken?

@Yellow, het houdt niet op voor je...
Alle reacties Link kopieren
Oh gatver Yellow, dat is vast een enorme tegenvaller. Je hebt al zo veel ‘doorstaan’, dan komt zo’n terugval vaak nog harder aan. Ik hoop heel hard dat het nog weer wat wegtrekt! Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet alleen uitkijkt naar de komst van de baby, maar ook naar het ‘niet meer zwanger zijn’. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie Ik heb nog wel even gelachen om jouw kraamverband verhaal. Als je studieboeken verwacht is dat wel even héél wat anders. Ik heb wel echt flink wat kraamverband gekregen van de verzekeraar wat dan weer de vraag bij me oproept: "hoe lang lopen we met die sexy oversized inlegkruisjes rond :S omg! haha, ervaring, iemand?! Hoe gaat het trouwens met je, geen sportdagen meer gehad hoop ik?! :D

ClaireSophie en Jo Tasy Pff zo'n in de wolkenfestival lijkt mij dan weer helemaal niks, hahahaha. Maar wel leuke en praktische dingen hebben jullie gekocht. Jo Tasy; weet je moeder dan nu ook de naam van jullie kindje al?

Jo Tasy Fijn dat de harde buiken geen kwaad kunnen. hier overduidelijk bij inspanning en groeipijn. Dat laatste merk ik omdat ik dan ook tegelijkertijd bandenpijn voel. Maar bij mij zakken de harde buiken vrij snel weer altijd. En erg fijn, zo'n man met opruimwoede! Hij mag hier ook even langs komen want ik wordt gek van alle dozen en dingen die 'tijdelijk even ergens in opslag staan' haha.

Mintel Haaiii, ben je een meelezer met ons groepje? Wil je niet meeschrijven of ben je niet (even ver) zwanger? Tnx voor je reactie in ieder geval.

Renata Fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was! Toch een spannend momentje vind ik :) Vervelend om te lezen dat ook jij (net als nog een paar dames hier) een pittige zwangerschap hebt. Ik heb dan weer helemaal geen last van bekkenklachten. Als ik af en toe lees hoe pijnlijk dat is en hoe beperkt je erdoor kunt worden, mag ik daar heel blij mee zijn. Ook echt super vervelend dat je er al vanaf week 10 (!) mee loopt. En haha, volgens mij reageren wij hier niet zo pittig op elkaar inderdaad ;-) Ik heb wel het gevoel dat we allemaal echt heel andere persoonlijkheden zijn :D Maar mijn inziens botst dat helemaal niet.

Suusj Bedankt voor de tip over de borstkolf! Ik moet me daar ook nog even in verdiepen. Aangezien ik waarschijnlijk maar kort borstvoeding geef, is het wellicht niet de moeite er zelf een aan te schaffen en kan ik deze beter huren? denk ik? Maar als ik er net zo goed voor verzekerd ben als jij, dan is aanschaffen toch wel weer de moeite. Dus ik zet het even op mn to do list om uit te zoeken :)

Suusj, Bruschetta en ClaireSophieMaagzuur is irritant inderdaad. Ik heb dat de hele dag door, maar dat is ook inherent aan het overgeven.
Gaviscon is bij mij het enige middeltje wat redelijk werkt (en ook wat langer dan 5 minuten ;)) en die kun je veilig bij zwangerschap gebruiken.

Nausicaa Wat ben je heerlijk nuchter qua je voorbereidingen haha ;-) Als je dingen nieuw koopt moet je alleen wel even rekening houden met levertijden, maar er zijn ook genoeg winkels waar je de bouwpakketten zo mee kan nemen natuurlijk. Hopelijk heb je meer technisch inzicht dan ik met die meubels ;). En oh yes...! ik voelde me ook al zo'n hijgend nijlpaard toen ik de trap van een flat bij een vriendin op liep. ik kan dus voorlopig nog ontkennen dat dit aan mijn conditie ligt. Jippie!
Bruschetta Wat vervelend dat je zwangerschapsdiabetes hebt! Zo te lezen heeft het op dit moment geen gevolgen voor je kindje, klopt dat? Wat merk je eigenlijk zelf van zwangerschapsdiabetes? Behalve dat je nu dus op een dieet moet :( Bah, heb met je te doen!

Bedankt voor de reacties m.b.t. ophalen bij de kinderopvang. Dat klinkt op zich allemaal wel redelijk.

# Bevalplan: Daar heb ik me eigenlijk nog helemaal niet in verdiept, maar ik denk dat het erop neer gaat komen dat ik de weeen graag wil opvangen in bad (ik wordt altijd heel ontspannen van water, dus hopelijk werkt het als natuurlijke pijnstiller voor me) maar niet per sé wil bevallen in bad.
Dat ik een thuisbevalling wil en dat de verloskundige, als zij twijfelt of thuis verder bevallen nog langer verantwoord is, dit gewoon uitspreekt zodat we tijdig naar het ziekenhuis kunnen gaan. En verder dat ze gewoon zeggen en doen wat nodig is om de kleine zo goed mogelijk op de wereld te krijgen. Heb niet zulke romantische wensen geloof ik. ;)

# Zwangerschapshoot: Goeie! Ik heb er ooit wel over nagedacht maar daarna is het aan mn aandacht ontsnapt. Ik ben er eigenlijk geen type voor en vindt mn zwangerschap nou ook niet zo'n mooie tijd (understatement) dat ik het graag wil vastleggen. Anderzijds vind ik wél dat ik een mooie zwangerschapsbuik heb (heb echt alleen een ronde buik en verder zie je niet aan me dat ik zwanger ben) en laat de buik ook onze best wel lang gekoesterde wens zien. Dus misschien toch reden om eens naar de mogelijkheden te kijken. Maar dan mag ik dus wel opschieten. Ik hou niet van uber romantische zoetsappige shoots. Wel van wat 'rauwer/ruiger' zeg maar. Iemand tips voor een fotograaf?
# Ouderschapsverlof: Ik ga ouderschapsverlof opnemen. Mijn man gaat ook iets minder werken, maar in de eerste plaats niet door ouderschapsverlof op te nemen. Hij heeft schandalig veel vrije dagen dus daar gaat ie eerst mee beginnen. Ik ga door het ouderschapsverlof tijdelijk van 36 naar 30 uur in de week werken. Ik vraag het eerst voor kortere periode aan (half jaar) om daarna te bekijken of dit bevalt en ik het zo wil verlengen of wil aanpassen. Dat kan en mag ook dus dat is mooi.
En, lang leven werken voor een gemeente (denk ik... vaak best goede regelingen) 50% van mijn ouderschapsverlof is betaald! super fijn. Dus ik lever er maar 3 uur per week op in qua salaris.

Verder: Gister uiteindelijk alleen kunnen drinken en al het eten weer uitgespuugd, maar wel vanuit huis gewerkt. Had een thuiswerkdag dus dat kwam mooi uit. Vanmorgen begon helaas weer met veelvuldig overgeven. Het gekke is dat ik me buiten dat overgeven om niet per sé slecht voelde. Ik was alleen niet in staat naar mijn werk te rijden (45 minuten) dus heb nog een dag thuis gewerkt en ingebeld in een overleg waar ik aan zou deelnemen. Tja, je wordt er wel creatief van ;) Gelukkig ging het in de loop van de middag beter en heb ik vandaag wat dingen kunnen eten. Hopelijk dus geen echte terugval. Mn verloskundige noemde gister (bij de controle) al dat als het echt zo erg werd dat ik niks meer binnen kon houden, ik opnieuw naar het ziekenhuis zou moeten om te kijken of ik tijdelijk sondevoeding kan krijgen. Maar zowel zij als ik verwachten dat ik het red met compenseren door wat ik (over het algemeen) eet overdag. Wel weer volle bak aan de medicatie, maar het doet zn werk gelukkig :). Baby heerlijk aanwezig. Ik voel hem/haar ook regelmatig echt draaien. Dus dan ligt de kleine weerin hoofdligging en dan weer in stuit. Als hij/zij over een week of 8 maar in hoofdligging ligt haha. Donderdag alweer 30 weken!! Einde komt langzamerhand in zicht!

Tnx voor jullie lieve berichtjes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
oja, ik heb nog even een gekkigheidje...
Buren van hierachter hebben onlangs een dochtertje gekregen.
Nu kennen wij hen helemaal niet en zij ons ook niet (vrij grote buurt).
Maar toch hadden we een geboortekaartje in de bus. nu kun je denken dat ze dit misschien bij alle buren hebben gedaan (alle 299) Maar, ze wisten blijkbaar onze namen en die stonden er ook op de enveloppe.
Geen idee hoe ze dat weten! En of er nu hogere verwachtingen zijn dan dat ik daar een felicitatiekaartje door de bus doe?

Ik denk dat ze van hun buren, met wie we laatst wel even stonden te praten vanwege een kat die in de buurt rondliep en verdwaald leek, weten dat ik ook zwanger ben en onze namen hebben gehoord. Maarrehm, best vreemd toch?
Ik heb niet per sé behoefte aan meer sociale contacten (niet vervelend bedoeld maar heb best veel sociale contacten en vind het soms al lastig die te onderhouden) dus hopelijk is een kaartje terugsturen voldoende haha
Alle reacties Link kopieren
Yellow: jij hebt even lekker bijgeschreven, haha! Bekkenpijn is pittig maar jouw zwangerschap ook met al dat overgeven. Heb zelf redelijk wat overgegeven tussen de acht en vijftien weken maar niet zo heftig als jij. Knap dat je wel nog kunt werken tussendoor! Hopelijk wordt het in elk geval niet erger.

Hmm, wij hebben bij de eerste wel felicitatiekaartjes gehad van mensen uit de straat die we niet kenden, maar zij hadden geen geboortekaartje gehad en het bord in de tuin zien staan. Ik zou gewoon een kaartje in de bus doen. Het lijkt me sterk dat ze verwachten dat je als onbekende op bezoek komt, toch?

#Bevalplan: heb ik voor deze keer nog niet zo over nagedacht. Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen en hoop dat ik dat haal, want dat lukte bij de eerste ook maar net (kleine vier uur). Ik wilde ook nog in bad, had ik bedacht van tevoren, maar ook geen tijd meer voor.

#zwangerschapsshoot: ik voel me niet zo stralend zwanger dus ik denk dat het er niet van gaat komen, al vind ik het resultaat bij anderen wel vaak mooi. Misschien liever een gezinsshoot als de kleine een half jaar is ofzo.

#ouderschapsverlof: mijn man heeft sinds de geboorte van onze zoon vier uur verlof, ik niets. Hopelijk kunnen we het zo houden. Mijn werk is al parttime en ik wil niet minder uren. werken.
Alle reacties Link kopieren
Yellow: voor foto’s wordt tussen week 30-34 geadviseerd, omdat je buik dan het mooist is, maar nog niet ‘afgezakt’. En de meesten het zelf het beste volhouden.
Ik heb gewoon zwangerschapshoot+woonplaats in Google gestopt, en wat sites bekeken om te zien wat me aansprak. Naakt is niks voor mij, galajurk ook niet. Uiteindelijk dus iemand gevonden waarvan de foto’s me aanspraken. Verder wilde ik graag in een studio, niet buiten. Dat vond ik toch wat veel gedoe met rekening houden met weer, mogelijke toeschouwers etc.
Als je het wilt, zou ik wel snel gaan kijken, meestal moet je ook wel op tijd reserveren.
Alle reacties Link kopieren
@Yellow voor 15 euro die ik zelf moet betalen heb ik gekozen om het wel te nemen. Wil toch proberen om de eerste 3 maanden borstvoeding te geven omdat hier ook goede stoffen in zouden zitten zodat de kleine minder snel ziek wordt. Mocht het mij bevallen is het altijd fijn om een kolf zelf te hebben, zo niet ken ik deze altijd weer bijv op marktplaats zetten voor n leuk prijsje.

En wij hadden vandaag ook zo n soort gelijk momentje zoals Yellow. Bij de straat net naast ons dus eigenlijk schuin tegenover ons woont ook sinds 2 a 3 maandjes een koppel met een zoontje van nog geen jaar oud. Wij hebben hun pas 2 of 3x gesproken en begin vd avond ging ineens onze deurbel. Stond de nieuwe buurvrouw voor onze deur met een luiertaart! Wij waren helemaal verrast van dit lieve gebaar. Beetje onwennig omdat we hun nog niet zo heel goed kennen, maar we vonden het wel een heel erg lief gebaar, en hiermee laten hun in onze ogen ook weten dat ze graag een band met ons als buurtjes zijnde willen opbouwen.

Overigens hebben wij vanmiddag ook weer n controle gehad en was de buik nog even opgemeten. Heb al een aardig buikje, dat hoor ik ook van veel mensen op straat, meesten zeggen dat ik al een flink buikje heb met 28 weken nu haha. Volgens de verloskundige groeide mijn buik mooi naar voren. Verder heb ik vandaag weer bloed moeten laten prikken voor mijn ijzer, en vitamine D te laten checken, dus over 3 weekjes zullen we horen hoe dit ervoor staat.

Voor nu is het eerst uitkijken naar de fotoshoot van a.s zaterdag, en natuurlijk over 2 weekjes de echo waar ze gaan kijken naar de groei/ligging en de placenta. Stiekem heb ik er best wel weer zin in om ons klein manneke te zien op de echo
Alle reacties Link kopieren
Ha dames! Ben ik ook weer eens:-) lees alles nog wel aardig mee!
Maar loop toch iets op jullie achter, waardoor ik nog met andere zaken bezig ben..
Net een hele mooie 20wkn echo gehad:-), super blij!! Mooi beweeglijk ventje, geen markers, dus alle vertrouwen in de komende 20wkn:-). Ik voel me nu ook dagelijks wel van binnen, nog niet van buiten, dus vriendlief moet nog even geduld hebben ;-).

Gisteravond mn 1e zwangerFit lesje gehad, leuke groep en lekker vermoeide spieren Haha

Vandaag de plannen loslaten met een start voor de babykamer:-), mn vriend gaat lekker verven! Gaan muurstickers daarna nemen, de dieren van Fiep Westendorp, die zijn echt té schattig!!
Gaan aardig wat geld besparen, door veel spullen via via en via marktplaats! Scheelt echt veel, en ziet er allemaal nog heel goed uit! Tripptrapp stoel, ledikantje, commode. Ideaal!

En...nog iets super leuks! Mijn zus is ook zwanger (van de 2e), nu 12 wkn!! Bijzonder en gezellig samen zwanger zijn:-)
Alle reacties Link kopieren
Fijn is dat he als je wat geld kunt besparen door dingen 2e hands te kopen. Min vriend en ik hebben dat ook gedaan, o.a ook via de kringloopwinkel en rommelmarkten. Wij houden er van om spullen een 2e leven te geven en het bespaard daarbij idd wat je zegt veel geld!

Overigens gefeliciteerd ingeb met de zwangerschap van je zus! Is altijd leuk om samen zwanger te zijn, een vriendin van mij die is ook zwanger van n zoontje alleen 3.5 week later uitgerekend.

En de buurvrouw uit de straat die vd week een luiertaart kwam brengen die heeft zelf ook een zoontje van 10 maanden ongeveer waar we ook een leuke klik mee hebben. Ook super leuk voor de kleine dat we dan paar kindjes hebben die beetje rond zijn leeftijd zullen zijn, ook met het spelen als ie wat ouder is. Meeste kindjes die hier on de straat spelen zijn al vanaf 5 jaar en ouder
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi dames hoe gaat het met iedereen inmiddels? Bij ons erg spannend afgezien we dinsdag eindelijk de controle hebben voor de placenta, en verder heb ik voor het eerst mijn buik zien bewegen!
Erg grappig gezicht maar ook heel erg gek. Bijzonder gevoel 😊
Ik sluit aan bij Suusj, ik hoop dat het goed gaat met jullie dames! Inmiddels tik ik vandaag de 30 weken aan, ik vind het ontzettend snel gaan, nog maar tien weken te gaan tot D-day! Hoe dan?

@Suusj, als je placenta dinsdag a.s nog steeds te laag ligt wordt het dan definitief een keizersnede? Of checken ze dat nogmaals met 37 weken?

Hier ook eindelijk beweging zichtbaar van buitenaf, manlief heeft de baby eindelijk zien en voelen bewegen. (Duurde heeeel lang in vergelijking bij jullie vond ik :-| ...)

Hoe voelen jullie je dames, ik merk dat het zwaarder word, ik slaap slecht, veel maagzuur en krampen in mijn kuiten 's nachts. Dus nu naar bed met twee voedingskussens en rennies, niet ideaal maar dat werkt het beste!

@Yellow en Bruschetta: hoe voelen jullie je? Denk geregeld aan jullie als ik aan het 'miepen' ben!

Dames, persoonlijke vraag: hoe gaan jullie het doen met werken na je verlof? Ouderschapsverlof, minder werken? Of direct weer terug naar je contract uren en zo ja, gaat jullie kleintje naar het kdv? Gastouders o.i.d? (Voelt alsof ik deze vraag al eens gesteld heb... :facepalm: geheugen van een zeef!

Oh en de babykamer krijgt meer en meer vorm, meubels zijn geschilderd en staan in elkaar (heel lichtgrijs) nu nog een lambrisering van muurverf (dezelfde kleur grijs) op de muur. Ik heb goudkleurige kastknopjes en een goudkleurig plankje. Dit ter compensatie van als die roze kleertjes, lakentjes etc, anders vond ik het te zoetsappig worden ;)

Oh en laatste vraag: die maatjes?! Wat hebben jullie in huis, ik twijfel zo!
Heb nu 8 rompers lange mouw in maat 50 en 8 in maat 56. Alle maat zijn 62 gekregen en die liggen achterin de kast. Verder drie complete setjes in 50 + stapeltje mutsjes. Nog een stuk of zes broekjes in maat 50 en vier overslag shirtjes en vier vestjes. Is dit teveel, te weinig? Sokjes e.d heb ik genoeg in huis. Ook een winterjasje en aantal fijne warme wikkeldoeken.

Ik twijfel zo.... :facepalm:
Shit, vraag over verlof heb ik al gesteld. Sorry hoor! :facepalm: o
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
21-10-2018 18:21
Oh en laatste vraag: die maatjes?! Wat hebben jullie in huis, ik twijfel zo!
Heb nu 8 rompers lange mouw in maat 50 en 8 in maat 56. Alle maat zijn 62 gekregen en die liggen achterin de kast. Verder drie complete setjes in 50 + stapeltje mutsjes. Nog een stuk of zes broekjes in maat 50 en vier overslag shirtjes en vier vestjes. Is dit teveel, te weinig? Sokjes e.d heb ik genoeg in huis. Ook een winterjasje en aantal fijne warme wikkeldoeken.

Ik twijfel zo.... :facepalm:
Het lijkt me een prima basis om mee te beginnen. Ik zou in elk geval (nog) niet meer kopen in 50, want je weet gewoon niet hoe groot en zwaar je kindje zal zijn. De ene zit nog lang in 50, de ander maar heel even. Ons zoontje was vier kilo en heeft nog drie weken in maat 50 gepast. En het ligt ook aan het merk. Wij hebben veel HEMA en dat valt wat groter dan bijvoorbeeld Prenatal of Noppies.

Die warme dekens is wel een goede. Zoon is in de zomer geboren, dus alleen wat dunne dekens hier. *gaat op de shopping list

Slapen gaat hier trouwens heel wisselend. Twee goede nachten van een uur of zeven gehad (met twee plasonderbrekingen), gevolgd door vannacht pas om vijf uur in slaap vallen en zoonlief om zes uur weer horen. Laatste trimester komt eraan :-?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Suusje!

Hier gaat het even wat minder. Heb het idee dat ik constant bezig ben met eten/genoeg eten/tijdstippen ertussen maar helaas net na het eten toch weer een hoge waarde te pakken gehad :(. Dus moet ws insuline gaan spuiten, maar omdat ik vaak ook helemaal niet hoog zit vind ik dat best eng. Bang dat ik dan weer te laag kom etc. Frustrerend iig :(. En het voelt toch als falen ook al weet ik dat dat nergens op slaat. Op dit moment voelt t alsof t niet meer goed kan komen met de baby ofzo, maar dat is hopelijk veel te dramatisch gedacht.

Volgende week hebben we een kennismaking met een gastouder. We willen allebei 4 dagen blijven werken (zelfde als nu) en dan 3 dagen naar de gastouder. Qua kleertjes vind ik het ook lastig! Helemaal omdat we t geslacht niet weten. We hebben nu maar besloten gewoon een aantal dingen voor jongens en een aantal voor meisjes te halen. Genderneutraal is zo beperkt helaas!
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta: wat vervelend! Overigens is die suiker wel iets wat in de gaten gehouden moet worden, maar niet acuut vreselijk slecht voor de baby hoor. Vroeger, toen het vrijwel niet gemeten werd, zaten vrouwen dus maanden met een veel te hoge suiker en kregen ze babies van 5-6 kilo. Omdat ze nu veel sneller ingrijpen, zijn de gevolgen voor het kind veel kleiner (af en toe een hoof suiker is natuurlijk al stukken beter dan maandenlang torenhoog). Maar begrijpelijk dat je je zorgen maakt, en bovendien is het gewoon gedoe.

Hier vandaag ook een beetje gedoe, bij verloskundige extra hartslagen te horen dus naar ziekenhuis voor hartfilmpje. Dat kon pas vanmiddag, maar er moest ook nog nuchter bloed geprikt worden, dus ik wilde eigenlijk dat bloedprikken graag gedaan hebben zodat ik iets kon eten. Dus verloskundige-ziekenhuis-thuis-ziekenhuis. Op hartfilmpje en echo niks geks te bekennen, dus dat lijkt allemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie: ik ga na mijn verlof vier dagen werken (nu officieel 5, maar vaak meer richting 6). Mijn baan is eigenlijk niet in minder te doen, niet omdat mijn baas dat zegt, maar dat vind ik zelf ook. En ik doe het heel graag, en heel belangrijk: het is heel flexibel. Ik kan best af en toe thuiswerken, of een ziek kind ophalen en dan s avonds nog wat doen. Dat is natuurlijk heel fijn, zeker als je alleen bent. Als ik werk, gaat de kleine naar de crèche. Een gastouder vond ik voor mij minder handig. Een crèche geeft meer zekerheid qua continuïteit (bv bij ziekte of vakantie leidsters) en dat is voor mij belangrijk. Verder denk ik dat het allebei prima is.

En qua maatjes: ik denk dat je al aardig wat hebt hoor! Ik zou echt niet nog veel meer kopen in maat 50, er zijn kinderen die daar met een paar dagen uit zijn. En zo niet, dan is er heel snel bijgekocht (online bestellen hoera!). Hetzelfde geldt overigens voor de luiers. Ik ken echt heel veel mensen die de maat 0 nooit gebruikt hebben, en maat 1 een week of zo. Dus niet te veel nu al inkopen omdat ze in de aanbieding zijn. Dat wordt leuker als je bij de maten komt die ze langer nodig hebben, nu is het vooral zonde om pakken over te houden.
Alle reacties Link kopieren
@ ClaireSophie, tegen ons was gezegd als de placenta met de 30 weken echo (morgen dus) nog te laag ligt, dat er dan een afspraak ingepland wordt om het met circa 37 weken te gaan halen. Verder qua de maten heb ik een hele hoop in maat 56 en ook stuk of 8 rompers, en shirts en broekjes in die maat. Verder heb ik wel veel van 56 ook om dat ik verschillende verhalen hoor dat sommige kindjes nog best lang maatje 56 aan kunnen. Maatje 62 en 68 heb ik ook al wat kleertjes van, dit komt mede ook doordat onze kledingkast voor een deel aangevuld is door mijn schoonmoeder.
Qua de luiers heb ik 1 pak van 20 luiers in maatje 0.

Verder hebben wij ook al besloten om het Kruidvat merk luiers te gebruiken. Deze gebruiken wij op het moment ook voor de meiden van 2.5 en 4.5 jaar en mijn partner is ook zeer tevreden over dit merk geweest. Heb wel wat in huis van het merk pampers omdat wij deze gekregen hebben.

Nou morgen nog even afwachten en daarna is het volgende week nog naar de verloskundige en de week daarop de babyshower!
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden,
Hier even een ego-post. Ik lees over het algemeen goede berichten van jullie, fijn!

Wat naar dat je zwangerschapsdiabetes hebt, Bruschetta. Lijkt me vervelend om steeds zo op je eten te moeten letten.

Suusje, wat naar dat je placenta zo laag ligt nog steeds. :( Ben je jezelf al aan het instellen op een keizersnee?

Hier allemaal wat minder nieuws. Kleine kindje groeit slecht en ook de navelstrengdoorbloeding is niet optimaal. 1,5e week geleden acuut moeten stoppen met werken, om die reden. Het lijkt erop dat de er een kleine placenta dus een klein kindje gaat komen. Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest om een CTG te maken (dit moeten we nu twee keer per week laten doen). En er was wat onduidelijkheid over de CTG. Er waren een paar dipjes te zien, maar de vraag is of dit ernstig is. Is dit morgen weer zo (ja, we moeten weer terug...) dan willen ze me longrijping geven.. :( Poeh, het lijkt erop dat die 37 weken een illusie is en dat ik toch eerder zal gaan bevallen.. Donderdag weer een groei-echo. Ik hoop zo dat het kleintje ons versteld zal doen staan en zo'n 400 gram gegroeid is of zo.. Als de situatie verslechtert voor de 32 weken, dan word ik opgenomen in een specialistisch ziekenhuis, anders gewoon hier.. Poeh, hoop zo dat de kleintjes blijven zitten tot min. 32 weken! (nog bijna 3 weken...)
Alle reacties Link kopieren
Ai Sophie wat een rot bericht.
Ik hoop ook dat jouw kleintje nog even kan blijven zitten. Blij dat je zo goed gemonitord wordt (moet ook wel natuurlijk) maar man...man...man... wat zou ik hier stress van hebben in jouw plaats. Hou je ons op de hoogte? Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Bah wat spannend voor jullie Sophie, wat een stress lijkt me dat! Hopelijk gaat alles goed en ziet het er morgen toch weer wat rooskleuriger uit.
Alle reacties Link kopieren
Ja Sophie daar stellen wij ons wel op in, voor het geval dat. Voor jou wil ik ook zeggen alvast heel veel sterkte en hoop dat alles goed komt!

Wij hebben zelf de insteek al wordt het met 37 weken en keizersnede, als ons kindje maar gezond geboren wordt, deze zelfde boodschap wil ik jullie ook meegeven. Probeer positief te blijven met de gedachte als het kindje maar gezond is, ik hoop dat dit je wat motivatie kan geven om het zo toch te doorstaan!
Alle reacties Link kopieren
Sophie wat heftig zeg! Hoe is het vandaag gegaan in het ziekenhuis? Hopelijk kunnen de kleintjes zo lang mogelijk blijven zitten. Sterkte!

@Clairsophie, inderdaad niet meer bijkopen in 50 hoor! Als ze ook maar iets groter is kan ze direct in 56. Ik had 1 pakje gekregen toen in maat 50 voor de oudste, maar die heeft ze nooit gepast. Ze was 3700 gram en 50 cm bij de geboorte.

Maat luiers heb ik 3 pakken maat 1, mogelijk haal ik nog een aanbieding maat 2.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi dames, hier gelukkig goed nieuws gehad vandaag!

Had eerst de groeiecho, en ons kleine manneke zag er goed uit. Buikje was iets groter als gemiddeld, en qua gewicht werdt hij geschat op c.a 1725 gram wat ons erg verraste, omdat de meeste zwangerschapsapps zeggen dat ze met de leeftijd van 30 weken gemiddeld rond de 1300 gram wegen.

Hierna hadden wij de afspraak met de gynaecoloog, en ook hier gelukkig weer goed nieuws. De afstand moest minimaal 20mm zijn en bij mij was deze 27mm wat dus betekent dat ons kleintje straks gewoon op de natuurlijke manier geboren kan worden. Voor ons dus 2x goed nieuws, en ook eindelijk de spanning weg van wel of geen keizersnede.
Nu kunnen we binnenkort ook bedverhogers aanvragen bij de kraamzorg.

Zijn er overigens nog meer dingen aan te raden qua thuisbevalling wat je nog meer aan zou kunnen vragen bij de kraamzorg, iemand hier tips/ervaringen mee?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Suusje: zeker goed nieuws! Wel een heel klein puntje: hou je er rekening mee dat het bij iedereen altijd toch nog ziekenhuis en evt keizersnede kan worden? Bv omdat kindje in het vruchtwater poept, of nog even heel leuk in stuit gaat liggen. Ik wil je blijdschap niet verpesten, maar er 100% vanuit gaan dat het thuis kan is ook jammer als je dan toch heel teleurgesteld bent als je toch naar ziekenhuis moet.

Heb je al een kraampakket? Als je aanvullend verzekerd bent krijg je dat meestal van de verzekering, anders kun je het bestellen via hen of bv de kraamzorg. Daar zitten allerlei supergezellig dingen in als kraamverband, onderleggers en andere dingen waarvan je nu nog helemaal niet wilt bedenken waarom je die nodig zou kunnen hebben o_o . Verder krijg je van de kraamzorg te horen wat je evt per se nog meer nodig hebt, was in mijn geval nauwelijks iets.
Kraamzorg komt bij mij trouwens de intake doen rond 36 weken. Vond ik vrij laat, als mijn dame besluit wat vroeg te komen kunnen ze meteen blijven, maar goed. En vanaf morgen wordt er eindelijk iets aan het kamertje gedaan (hulptroepen terug uit buitenland), dus dan lijk ik langzaam ook iets meer voorbereid, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven