Uitgerekend eerste helft december 2019

08-04-2019 22:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eind maart had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen.. super blij natuurlijk!
Volgens internet ben ik 4 december uitgerekend. Mij lijkt het leuk om met andere meiden te kletsen die in dezelfde periode zijn uitgetekend!
NaamleeftijdUitgerekendkindje nr ?geslachtextra info
Lilianw198830 3 december2de kindjeMeisje 20 juni geslachtsbepaling, 5 juli 20 weken echo
Summerlovin199127 14 december1e kindje meisje 8 juli geslachtsbepaling
Lacer2628 november1e kindje Jongen echo's 17 mei en 6 juni
Jufmevrouw31 21 december 1e kindjeJongenEcho's 25 en 14 mei

PS: IEDEREEN DIE UITGEREKEND IS IN DECEMBER MAG MEE SCHRIJVEN! (de titel kan ik helaas niet meer aanpassen)
PS2: Als iedereen die dat wil in een berichtje de volgende info wil achter laten, dan verwerkt ik dat in het tabelletje

Naam
leeftijd
Uitgerekend
kindje nr ?
geslacht
extra info, zoals wanneer je echo's heb of andere (leuke) afspraken
anoniem_307471 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 13:12
69.31% gewijzigd
Hier 33 weken zwanger. Gisteren bij de gynaecoloog geweest en weer eens op de weegschaal gestaan. Ik ben nu 5 kilo aangekomen, daar was ik een beetje bezorgd over. Maar de baby zit qua groeicurve super gemiddeld, en alles gaat zoals het hoort. Hij ligt ook al in de goede positie.

We hebben twee weken vakantie gehad en bij thuiskomst hebben we het heel erg druk gehad. Er was veel onrust in Ecuador met stakingen, wegen die geblokkeerd waren, vandalisme en geweld in de steden en overal militairen. Door de roadblocks waren we bezorgd of we ons hotel (en medewerkers en gasten) wel van eten konden voorzien, maar waar wij zitten was het nog best rustig. We hadden het juist extra druk vanwege extra gasten die dichtbij het vliegveld wilden slapen, dus ik heb dagen van 15 uur gemaakt. Na 12 dagen waren de protesten voorbij en is alles weer rustig gelukkig.

We hebben een nieuwe midwife die veel meer ervaring heeft dan de vrouw die we eerst hadden, en waar we ons veel comfortabeler bij voelen. Het voelt erg fijn dat ook dat geregeld is nu. Het is wel aan de prijs hier; een thuisbevalling kost $1000 en het ziekenhuis kost minstens $3500. Ik kom niet in aanmerking voor een bevalling in het public hospital (als de nood echt aan de man is zullen ze me vast wel binnenlaten), en dat wil ik ook liever niet. Daar schijnt in 50% van de gevallen geopereerd te worden, terwijl dat echt niet in 50% van de gevallen nodig is.

Het werd me aangeraden om het boek Guide to Child birth van Ina May Gaskin te lezen, dus daar ben ik nu in bezig, om me voor te bereiden op een 'natural birth' wat men hier dus echt heel ongewoon vindt.

Verder hebben we een wiegje die we bij ons op de kamer zetten. Ik wacht nog op wat luiers (wij gaan voor de wasbare luiers) en een draagzak en dan ben ik wel klaar qua baby dingen. We hebben echt niet veel gekocht, we weten niet zo goed wat er allemaal nodig is. Maar de basics hebben we.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Het is even geleden. Vandaag ben ik precies 37 weken. Nu is het gewoon afwachten wanneer de kleine er zin in heeft.

Aankomende Maandag heb ik nog een groei echo gepland staan omdat ons beebje aan de behoorlijke grote kant is. Als het goed is word er dan ook een datum afgesproken voor een inleiding. :D alles komt nu aardig dichtbij!

Hier nog steeds veel last van de bekken en rug en ondertussen zijn de indalingsweeen ook volop aanwezig! Wij zijn er in ieder geval klaar voor :shame:

Hoe voelen jullie je? Hoe is het met de beebjes?
Alle reacties Link kopieren
@jufmevrouw
fijn dat die vaccinatie zo meeviel, hier had het nogal wat voeten in de aarde, 7 telefoontjes op zoek ernaar en formulieren invullen en dan een heel stuk rijden naar een apotheek waar ze het eindelijk hadden en na de prik een depri bui en 4 dagen een super lamme arm. Ik begrijp inmiddels anti-vaccers wel ietsje beter want na het lezen over de werking ervan (nihil en misschien ook maar een maand of 2) en de bijwerkingen zou ik bijna niet weten waar ik het voor gedaan heb. Ondertussen zat er in de cocktail nog vaccin voor 3 andere ziektes zonder dat er duidelijk werd of de baby daar dan ook tegen beschermd zou zijn (difterie, tetanus en polio) en maar liefst 2 soorten antibiotica waarvan ook niemand me het toegevoegde nut kon uitleggen. Volgens mij heb ik gewoon het soort shot gekregen dat je ook krijgt als je een verwonding hebt waar veel straatvuil in terecht is gekomen...

@mariahoi
het is verbazingwekkend hoe 'normaal' een keizersnede is in het buitenland, voor de States en de UK geldt ook al dat 1 op 3 middels een ceasarian ter wereld komt.... in nederland 1 op 5 dacht ik gelezen te hebben ergens, wat ik al een behoorlijke grote kans erop vindt. En niemand die je daarop voorbereid verder, alle info die ik tot nog toe gevoerd krijg via diverse kanalen gaan vrolijk uit van een bevalling via het geboortekanaal. De helft van mijn vriendinnen heeft ook een keizersnede gehad dus dat volgt alleen maar de statistieken.

@lacer
wauw 37 weken al... dat wordt echt heel spannend al, zeker met een grote beeb. Ik krijg volgende week ook weer een groeiecho wegens een naar verwachting flinke baby. Knap dat je zegt er klaar voor te zijn... ik heb geen idee nog. Mijn verlof is net begonnen dus ik zit nog in de wasjes draai modus. Wat een werk al dat kleine spul haha! maar ik durf niks in de droger te doen ervan want ik vind alles al zo klein dat ik me niet kan voorstellen dat ik daar iets in gefrutseld zou moeten krijgen.

@iedereen
Wat me wel grappig lijkt is bij onze posts vermelden wat we aan het eten waren tijdens het lezen en typen. Ik trap af met ongebrande nootjes momenteel... en nu ga ik een caffeine vrij colaatje nemen.... succes mommiesto-be met de laatste weken!!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Haha Turquasi, leuk idee :proud: Ik ben nu 34 weken zwanger en nip aan een kop frambozenbladthee en heb dadels erbij, beiden schijnen een positief effect op de bevalling te kunnen hebben, we zullen zien ;-D

Begin nu wel iets zenuwachtiger te worden, want net toen we bedachten dat een thuisbevalling ook wel een optie zou zijn knalde mijn bloeddruk omhoog en werd ik nog dezelfde dag opgenomen in het ziekenhuis met eiwitten in de urine en erge hoofdpijn. Gelukkig grens geval en mocht een paar dagen later weer naar huis, maar moet nu elke dag op controle en word zeer waarschijnlijk ingeleid bij 37 weken :O Dus dat was wel even schrikken! Maar de baby doet het super en heeft het nu nog goed in mijn buik, dat is fijn :heart:

Ik kan amper geloven dat het nu ‘opeens’ zo snel gaat, maar ik ben er ook wel klaar voor (en mee :$ ). Nog heel even en dan zijn onze december baby’s er dames :love:

@Turquasi: wat vervelend en vreemd hoe het inenten bij jou gegaan is zeg, kan me voorstellen dat dat niet is waar je op gerekend had! Ik had vooraf al informatie gekregen dat alleen kinkhoest niet mogelijk is, dus inderdaad dkpt prik, maar bij jou is alles een beetje bijzonder gegaan zo te lezen.. Nou ja, het is weer achter de rug en nu het fijne ‘werk’ wasjes draaien :P Wat een mini kleertjes zijn het he? :flirting:

@Maria de nieuwe midwife klinkt als een fijn persoon!

@Lacer jij krijgt dus waarschijnlijk ook een inleiding? Maar dan vanwege grote baby, spannend hoor! Hoe voel jij je eronder? Ik heb volgens de gyn ook al indalingsweeën, vind het vooral apart voelen, en ‘fijn’ om alvast wat ademhalingsoefeningen toe te passen ter voorbereiding, al stelt het bij mij nu nog niet zoveel voor ;-D
Alle reacties Link kopieren
Dames even een update!
Wederom een groei echo gehad en hij is weer behoorlijk gegroeid waardoor besloten is om in te gaan leiden a.s Maandag als hij niet meer besluit spontaan te komen! :$ vandaag ben ik precies 38w

Nu komt het echt aardig dichtbij! Ik ben behoorlijk nerveus erover maar het is meer spanning voor het onbekende!

@juf oh wauw! Dat is wel even schrikken zeg! Maar wat fijn dat er zo snel maatregelen zijn genomen ! Alles voor de veiligheid! Hoe voel je je zelf nu?

@turquasi hier had ik de wasjes rond de 34 weken al gedraaid. Toen hadden we echt topweer dus had ik alles via het wasrekje kunnen drogen. Ik ben ook veelste bang dat ze anders gaan krimpen.
Alle reacties Link kopieren
Oehh Lacer, vandaag of morgen heb je dus je baby in je armen! :flirting: :cheer:

Succes deze dagen en zodra je weer wat energie hebt lees ik heel graag hoe alles gegaan is bij jou. Denk dat je de eerste bent in deze groep die bevalt :heart:

Met mij gaat het wel, ik blijf dankbaar voor de baby in mijn buik, maar Ohh wat een zwangerschap was het. Zoveel weken misselijk en moe geweest, bekkenklachten, aambeien, ischias, hoge bloeddruk, obstipatie, nou ja, kortom: wat zal ik blij zijn als de baby er straks is!

Ondanks al die kwaaltjes ook momenten wel kunnen genieten, vooral van het getrappel in mijn buik, het kindje dat gezond lijkt, het vooruitzicht aan mama worden :love:

Ik bereid me voor op nog een paar heftige weken met de bevalling en borstvoeding in het vooruitzicht, maar vooral een hele mooie baby binnen nu en een paar weken in onze armen!

Hoe gaat het met de anderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit aan nu aan de pepernoten en een colaatje 😊

@Lacer: jeetje wat spannend meid.. het is vandaag maandag dus ik hoop dat alles goed met je gaat!

@jufmevrouw: zo dat is ff schrikken een hoge bloeddruk e.d.. gaat alles nu nog steeds goed? Wel spannend dat je dat ingeleid moet worden. Zal even aanpassen zijn geweest. Opeens weet je wanneer je ongeveer je kindje in je armen heb!

Morgen (dinsdag) ben ik 38 weken. Wat gaat de tijd snel.. ook een poosje niet geschreven hier..
Over het algemeen gaat het goed.. alleen veel last van mn bekken en dan eigelijk vooral van mijn liezen en schaambotje. Dit is al sinds ze is ingedaald (rond de 33 weken) dus de pijn heb ik al een tijdje. Ik vind het fysiek nu wel pittig worden maar ik ben er achter gekomen dat in bad gaan de pijn verlicht!
Verder ben ik officieel overgedragen aan het ziekenhuis (ivm eerdere keizersnede) en heb a.s. donderdag weer een controle.
Ik heb mijn bevalplan met het ziekenhuis en met de verloskundige doorgenomen. Vooral de dingen die ik belangrijk vind. Nu hopen dat het gaat zoals ik voor ogen heb.. maar stel dat het niet zo gaat, dan is het jammer.. het uit eindelijke doel is een gezond kindje op de wereld zetten.. dat is het aller belangrijkste!

Ik moet mijn bevaltas nog verder inpakken, maar verder is alles geregeld. Dus ik ben vooral aan het chillen (als mn dochter niet thuis is) en lekker badderen en lezen.. Ik probeer zo veel mogelijk te ontspannen!

Hebben jullie nog veel afspraken staan? Hier de afgelopen weken regelmatig uit eten geweest en geluncht. En nog steeds wel wat dingetjes gepland staan. Vooral in het weekend. Nog een sinterklaas middag op het werk van mn vriend, een verjaardag en ik ben zelf volgende week dinsdag jarig (wordt de 26ste 31 jaar) en nog een sinterklaasviering bij mijn schoonouders de 30ste. Ben benieuwd of ik die haal want ik ben 3 december uitgerekend.. we zullen zien..
Alle reacties Link kopieren
@lilian gefeliciteerd!! kreeg je leuke kado's of vooral dingen voor de baby? (ik was in oktober jarig en tja... )

@lacer update update hoop dat het in ieder geval goed gaat aarghh spannend

@jufmevrouw wat een boel kwalen, jeetje... daar zijn die van mij niks bij. Hebben jullie geen jeukende huid? Ik heb inmiddels echt alles in huis aan olien en smeer me nu soms 2 keer per dag in. (grote winnaar blijft kokosolie dus dat kost gelukkig niet veel maar ja af en toe wil ik ergens anders naar ruiken ook) verder ben ik onmogelijk sloom, niet op gang te krijgen en mijn benen doen alsof ik ziek ben, zwak en wiebelig. Mijn hersenen zijn ook sloom, gebruik steeds verkeerde woorden voor dingen. Mijn ondergoed knelt en irriteert. (heb al 2 maten groter gekocht) en het zuur snachts is echt grrrr....

@maria_hoi Hoe is het nu? Hoeveel van die wasbare luiers heb je en hoe weet je welke maat je nodig gaat hebben eigenlijk? Ik heb nu 1 pak in de kleinste maat en 2 in de 2e maat. Maar eigenlijk wil ik wasbaar ook proberen...

Ik heb net een mueslibol geroosterd met boter en een amandelchocomel op (ik krijg al zoveel zuivel binnen nu).
Vorige week hadden we een afspraak staan voor een draaipoging en die was niet nodig gelukkig. Hopelijk blijft hij goed liggen nu. Vanwege de grootte moeten we gaan bedenken of ik ingeleid moet worden. Wil ik niet eigenlijk... Ik heb het idee dat het volgende week vanzelf gaat gebeuren al moet ik officieel nog echt tot half december wachten... wat een beslissing om te nemen als je weinig verstand hebt van zaken en al helemaal geen ervaring. Maar goed zo'n ballon en weeenopwekkers klinkt als een topidee wanneer er niks vanzelf gaat. Maar om niet eens af te wachten tot het vanzelf gaat.... Maar dan lees ik weer ergens dat een kindje doorgroeit en dat het hoofdje steeds harder wordt en dan hebben ze nog gewaarschuwd voor gebroken schoudertjes en uitscheuren. We gaan het zien... gelukkig schijn ik de beslissing in principe een dag van tevoren te mogen maken. Dus als ik er volgende week klaar mee ben dan mag ik dat kennelijk zelf bepalen. (de wonderen van deze tijd en onze welvaart he) maar eerst ga ik nog wat Youtube filmpjes kijken of ik hem er niet zelf uitgewiebeld krijg. Ik doe nog steeds wasjes want inmiddels alles in verschillende maten gekocht en ik blijf ook maar dingen krijgen van mensen. Mijn vriend heeft een raar soort nesteldrang, alle muren moeten ineens een kleurtje. Ik zou liever zien dat de dingen die echt moeten gebeuren ook gebeuren (deuren en ramen lakken) maar heb geen energie om het zelf te doen. Het resultaat is wel steeds leuk moet ik zeggen. Knusser. Nu nog even wat inkopen doen. Succes weer iedereen (mommy en) mommies to be!!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Dames, wij zijn op Maandag 18 November trotse ouders geworden van ons zoontje B.

We moesten helaas 5 dagen in het ziekenhuis blijven omdat ons zoontje een hogere ontstekingswaardes had. Alles is gewoon nu in orde en we zijn sinds Zaterdag weer lekker thuis dus nog even volop aan het genieten van de laatste dagen kraamzorg en vanaf morgen moeten we het echt alleen gaan doen.

Wij zijn dolgelukkig en hartstikke verliefd op ons mannetje. Hoogstwaarschijnlijk zal ik niet meer actief op het forum aanwezig zijn dus wens ik jullie nog een hele goede bevalling toe! Ik vond het heel fijn om mijn gevoelens en ervaringen met jullie te delen.

Toi toi toi!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteeerd!!! Fijn dat het inmiddels beter gaat.

Ik snap dat er drukke tijden aankomen voor je maar mocht je nou toch een beetje behoefte voelen om hier te typen over de bevalling of de kraamzorg of wat er ook maar door je hoofd gaat dan zou ik dat in ieder geval heel leuk vinden hoor. Thanks en geniet ze!!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lacer met jullie zoontje! 💙

Ik sluit mij aan bij Turquasi; ik lees jou (en anderen van dit topic) graag over de bevalling/kraamtijd/periode daarna. Alleen als men er zin, tijd en puf voor heeft natuurlijk. Vooral lekker genieten van de baby hoop ik! :flirting:

Mijn gezondheid is toch weer uit de dip gekomen, waardoor we nu ‘gewoon’ tot maximaal week 40 mogen wachten. Ik ben er heel blij mee en hoop zeer dat de baby zichzelf ergens in deze weken gaat melden.

Hij is helemaal ingedaald en dat voel ik duidelijk haha, alsof hij er zowat uit kan floepen. Maar ik denk dat ik daar eerst nog wel even flink hard voor moet gaan werken :biggrin:

De eerste baby is er dus al, ben benieuwd wie volgt, dit is onze maand dames! :heart:
Wauw de eerste baby was er al twee weken geleden, gefeliciteerd Lacer!

Het is inmiddels december en ik zit maar te wachten. Ook al is de uitgerekende datum pas over drie dagen, ik had stiekem gehoopt misschien toch wel eerder te bevallen (het komt voor!). Het was een supergemakkelijke zwangerschap, en toch ben ik er wel klaar mee en zou ik graag weer mijn lichaam terug willen! En ik ben ook heel benieuwd naar de bevallingservaring, ik ben in ieder geval totaal niet nerveus.

Wij doen dus een thuisbevalling in een jacuzzi met een midwife en een doula. Volgens de gynaecoloog is alles normaal, dus hij vindt een thuisbevalling ook prima (heel raar voor Ecuador, ze doen dit blijkbaar alleen in indigenous communities). Ik krijg van mijn midwife allerlei soorten kruiden en planten om thee mee te maken en ze komt regelmatig langs om massages te geven en te checken of alles goed gaat, heel fijn!

Ik maakte me een beetje zorgen omdat ik de hele zwangerschap maar vijf kilo ben aangekomen. Ik pas nog steeds in al mijn kleren (al moet er nu wel een knoop open van mijn spijkerbroek omdat de baby een stuk lager zit), maar volgens de gynaecoloog groeit de baby heel goed en is ie gewoon heel gemiddeld, zo'n 3,5 kg. We gaan het zien, hopelijk heel binnenkort. Succes iedereen!
Nou ik had niet zo ongeduldig hoeven zijn want vanochtend ben ik na een bevalling van ongeveer 4 uur bevallen van een gezonde zoon! Ik werd wakker van de weeën, die drie minuten achter elkaar kwamen! Ik kon dat eigenlijk niet geloven en ben gaan timen, maar ze hielden niet op en werden steeds sterker. Dus de midwife maar gebeld en ze was nog maar kwalijk bij ons of ik mocht al beginnen met persen. Dat ging niet super en daar heb ik wel lang over gedaan. Het hoofdje glipte zelfs weer terug toen ik van positie veranderde! Maar daarna was hij er zo. Ik heb veel geschreeuwd maar ik wist niet hoe ik anders met die energie om moest gaan. Weer een ervaring rijker! Succes met de laatste loodjes voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Maria gefeliciteerd! Wat mooi dat jullie zoontje gezond geboren is na een korte bevalling :heart:

Ik ben ongeduldig aan het wachten op onze kleine man. Bijna 39 weken, ik wil hem zo graag ontmoeten!
Alle reacties Link kopieren
Woah Maria jeetje wat een mooi verhaal. Gefeliciteerd!! Kon je die jacuzzi nog in eigenlijk of ging het te snel?

Hopelijk hebben we allemaal geluk met hoe het gaat.
5 kilo, dat klinkt goed zeg... ik pas in geen enkele broek meer door de vijftien kilo die ik nu meesleep...

de vorige keer had ik nog een bak tuinbonen naast mijn laptop staan, nu heb ik toch echt een kleine chocoladeletter gegeten.
en sevenup met mohito smaak
(En ananas want dat schijnt te kunnen helpen haha, met het opwekken... ergens gelezen :biggrin: )

nu ga ik maar eens een dutje doen
succes Jufmevrouw met het ongeduld, fijn dat je je in ieder geval beter voelt... beetje goede conditie kan geen kwaad straks natuurlijk.
Lorem Ipsum
Ik ken het ongeduldige gevoel! Ik ben een dag voor de uitgerekende datum bevallen maar een week daarvoor dacht ik al ‘laat maar komen!’

We hebben de jacuzzi geprobeerd maar hij wilde er niet uit. Daarna de baarkruk geprobeerd maar ook dat lukte niet. Het hoofdje kwam, maar wilde niet verder komen dus toen op handen en knieën gegaan en nadat eerst het hoofdje weer terug floepte, ging ie er dan toch na drie keer puffen uit :)
Alle reacties Link kopieren
@maria gefeliciteerd! De 2e van het groepje dat bevallen is! Hoe voel je je nu? Hoe gaat het met jullie kleine wonder? :heart:

@juf nog eventjes geduld hebben! Het blijft lastig. Ik mis het zwanger zijn in ieder geval enorm dus geniet nog eventjes van de trapjes en gehik in je buik! :love:

Wij zijn ondertussen nu exact 3 weken verder en wauw wat is ons leven veranderd. (Vermoeiend, maar zeker zeer positief! Kan me geen leven meer zonder hem voorstellen!) :shame: Meneer doet het uitstekend. Meldt zich prima om de 3 a 4 uur. Gelukkig is hij (nog) geen huilbaby. Alleen de afgelopen 2 nachten waren niet fijn maar voor de rest mogen we echt niet klagen. :-D

Ik ben in ieder geval ontzettend verliefd op ons mannetje! :flirting:

Ik ben benieuwd wie de volgende van het groepje zal zijn!
Wat fijn Lacer dat alles zo goed gaat en dat je op je roze wolk zit :)

Ik ben daar nog niet aangekomen. Ik vind het nogal overweldigend en vooral de slapeloze nachten trek ik slecht. En het de hele dag alleen maar in de weer zijn met de baby terwijl ik zelf nog herstellende ben vind ik heftig. Hij is wel super schattig hoor en doet het hartstikke goed, maar mijn hormonen zijn all over the place.

Trouwens nog een tip voor de aanstaande moeders; train echt je bekken bodem spieren! Ik weet nu waarom, ik kon gewoon niet meer plassen na de bevalling. Het gevoel in die spier was totaal verdwenen! Een week later is het weer een stuk beter, maar ik had de midwife van te voren wel iets serieuzer mogen nemen toen ze dat advies gaf.
Alle reacties Link kopieren
@maria_hoi: is je partner alweer aan het werk? Misschien kan hij wat extra taken van je overnemen. Geef je borst of flesvoeding?

Mijn man heeft gelukkig nog vakantie tot de tweede week van januari. Daarna moet hij 2 weken naar het buitenland toe en in mei zelfs 4 weken. Al zijn hulp kan ik nu goed gebruiken en ik laat hem juist de nachtvoedingen doen aangezien ik ook echt geen nachtmens ben en hij er geen moeite mee heeft. Daarna laat ik hem lekker tot laat in de ochtend in bed liggen. ;-D Vind die heerlijk en tja, hij heeft toch vakantie.

Zijn er nog dames bevallen?

:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Mooi Lacer, dat jullie met je kindje zo aan het genieten zijn :heart:

Maria lijkt mij pittig hoor zo’n eerste periode. Heeft ook gewoon tijd nodig toch? Hopelijk gun je die jezelf en de baby ook :hug:

Turquasi en Lilian, al baby nieuws? Bij mij nog niet. Heb mij steeds ingesteld op kerst, dus wacht het maar weer af. Aan de gebroken nachten begin ik zo langzamerhand wel te wennen, al zal het straks nog weer heel anders zijn met de kleine natuurlijk. Ik wil nu vooral heel erg graag bevallen en hem ontmoeten, maar zal nog even geduld moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hij is er! Het was echt heel zwaar maar het resultaat mag er zijn... echt een hele flinke baby heb ik eruit moeten krijgen maar dat levert leuke bolle wangen op. Ik vertel binnenkort meer hoor.
Toi toi toi iedereen die nog moet bevallen en ook voor wie borstvoeding wil geven want omg de kwelling...
turquasi wijzigde dit bericht op 17-01-2020 16:45
4.65% gewijzigd
Lorem Ipsum
Gefeliciteerd Turquasi! Ik ben heel benieuwd naar je bevallingservaring!

Succes met de borstvoeding inderdaad. De eerste twee dagen kwam er niks uit bij mij en had ik donormelk nodig. Daarna stonden mijn borsten op knallen en kon ik wel twee baby’s voeden, dus dat was mooi voor ‘s nachts, ik kon een voorraadje aanmaken zodat partner mij kon helpen. Maar dat was snel voorbij en nu heb ik alleen genoeg om mijn baby te voeden wanneer hij honger heeft. Dus komen alle voedingen op mij aan, ook ‘s nachts. Dat is pittig hoor! En met een flesje gaat het zoveel sneller maar dat is er dus op het moment ook niet bij. Mede vandaar de kraamtranen!
Alle reacties Link kopieren
Hier ff een kort berichtje van mijn kant, ik was het hier een beetje vergeten haha.. maar wij zijn 4 december ook ouders geworden van ons prachtige meid.. ze doet het hardstikke goed.. wij zijn enorm aan het genieten met zn vieren :flirting:

Ik zal later nog eens uitgebreid op iedereen reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh wauw, gefeliciteerd Turquasi en Lilian! :love: :cheer: Wat fijn dat jullie kindjes er zijn!

Maria succes met de borstvoeding, en alle anderen die daar nu midden in zitten natuurlijk ook :hug: :heart:

Onze baby zit nog in mijn buik, ik ben zo benieuwd wanneer hij komt. Ik ben nu bijna bij de 40 weken, dus het kan niet heeel lang meer duren :)
Alle reacties Link kopieren
@turquasi en lilian gefeliciteerd! Lekker genieten nu!

:flirting:

@jufmevrouw spannend hoor! Jou beebje laat lekker op zich wachten! Lang zal het inderdaad niet meer duren! :shame:


Onze kleine man is ondertussen vandaag alweer 4 weken bij ons. Wow time flies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven