Uitgerekend eerste helft december 2019

08-04-2019 22:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eind maart had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen.. super blij natuurlijk!
Volgens internet ben ik 4 december uitgerekend. Mij lijkt het leuk om met andere meiden te kletsen die in dezelfde periode zijn uitgetekend!
NaamleeftijdUitgerekendkindje nr ?geslachtextra info
Lilianw198830 3 december2de kindjeMeisje 20 juni geslachtsbepaling, 5 juli 20 weken echo
Summerlovin199127 14 december1e kindje meisje 8 juli geslachtsbepaling
Lacer2628 november1e kindje Jongen echo's 17 mei en 6 juni
Jufmevrouw31 21 december 1e kindjeJongenEcho's 25 en 14 mei

PS: IEDEREEN DIE UITGEREKEND IS IN DECEMBER MAG MEE SCHRIJVEN! (de titel kan ik helaas niet meer aanpassen)
PS2: Als iedereen die dat wil in een berichtje de volgende info wil achter laten, dan verwerkt ik dat in het tabelletje

Naam
leeftijd
Uitgerekend
kindje nr ?
geslacht
extra info, zoals wanneer je echo's heb of andere (leuke) afspraken
anoniem_307471 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 13:12
69.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@English.breakfast: oh jeetje wat een spannende tijd ga je tegemoet. Ik ga heel hart met je mee hopen dat je eigen berekening verkeerd zat en dat het gewoon goed zit.
En google is vreselijk, je leest altijd de ergste dingen. Sterkte meid en lekker veel afleiding zoeken.

@Summerlovin: 8 weken dan, mooie tijd om een echo te doen. Bij mij kon het ook al vanaf 7 weken.

Vanavond hebben wij het mijn ouders verteld. Morgen is mijn moeder er niet. Ik was echt super zenuwachtig.. Waarom, geen idee haha. We hadden mijn dochtertje het shirtje aangetrokken en afgewacht totdat het hun zou opvallen. Dat duurde zeker wel 15 a 20 minuten haha. Op een gegeven moment zaten we met thee en de oranjetompouce en toe vroeg mijn moeder, waarom zijn jullie hier nou? Omdat de tompouce op moet. En opeens zei mijn vader: ik zie het al. En toen pas las ook mijn moeder het shirtje haha. Was wel echt heel leuk om het ze zo te vertellen :) heb de fotos van de echo ook op mijn telefoon staan. Het is alleen een vlekje haha/ Trouwens gelukkig lukte de echo via de buik, dus mijn broek hoefde niet uit.
Vandaag ook weer even lekker blij :)
Zondag gaan we het waarschijnlijk mijn schoonouders vertellen
Alle reacties Link kopieren
@Englishbreakfast, dat is niet het bericht waar ik op hoopte! Wat vervelend dat je nu zo in spanning moet zitten. Twee weken wachten vind ik wel lang hoor.. Alles op Google gaan lezen herken ik. Ik probeer er echt mee te stoppen omdat ik mezelf er alleen maar gek mee maak.

@Lillian, wat leuk dat je het hebt kunnen vertellen! Ook leuk dat het niet meteen op viel, dan blijft de spanning nog even in de lucht hangen. Hoeveel weken was jij met de eerste echo? Tegen mij zeiden ze aan de telefoon dat het een inwendige echo zou worden ivm de zwangerschapsduur. Ik verwacht dus helemaal geen uitwendige echo echo en foto’s.
Alle reacties Link kopieren
@summerlovin: met de echo was ik 8 weken. Ik denk dat het verschilt per praktijk. Ze gaf aan dat ze het eerst via de buik ging proberen en mochten we het niet goed kunnen zien, dan inwendig. Ik weet wel van de vorige dat je het inwendig beter ziet. Maar het was voor mij voldoende om het hartje te zien kloppen
Alle reacties Link kopieren
@EnglishBreakfast :hug: och wat een onzekerheid bij jouw echo, dat hoop je nooit. Kom je de dagen een beetje door? Volgende week opnieuw een echo, ik hoop voor je dat het dan duidelijker is :hug: Fijne afleiding helpt misschien, al is googelen zo begrijpelijk (en herkenbaar). Sterkte met deze tijd doorkomen, zo goed en kwaad als het gaat.

@Lilian erg leuk hoe je het je ouders verteld hebt! En hoe was het bij je schoonouders? Ik vind het zo fijn dat een kleine groep mensen het weet, kan altijd even mijn verhalen/twijfels/blijdschap/onzekerheid/kwaaltjes kwijt.
Ik ga denk ik wel voor een inwendige echo, als ik dan toch mag kijken dan meteen helemaal :proud: Al begrijp ik jouw keuze ook goed én mooi dat het uitwendig kon!

@summerlovin Nog twee daagjes geduld, wat heerlijk dat je bijna je mini kunt zien voor de eerste echo :)

Hoe voelen jullie je verder? Ik ben erg misselijk en moe, al een paar keer overgegeven en de angst om te eten begint toe te nemen (wat ik helemaal niet ken, want ben gek op eten maar kan nu niks verdragen lijkt het). Ik vind het ook spannend dat dit nog maar de zevende week is (ben nu 6.4) en mijn lichaam nu al zo reageert. Ik voelde mij vanaf 3.4 (positieve test) al zo lamlendig, maar nu wordt het echt zwaar. Maar blijdschap en dankbaarheid overheersen, want ik ben zwanger :heart: Ik probeer dus gezond, rustig en ontspannen te blijven, zodat mijn lichaam enigszins rust krijgt en de kleine flink kan groeien. Nog een week tot de echo!
Alle reacties Link kopieren
@english nare tijden als je veel onzekerheid hebt. :hug: ik hoop voor je dat je meer duidelijkheid krijgt en alles gewoon in orde is.

Super spannend @jufmevrouw! Ik herken het wel. Bij mij werden de kwalen erger na 7 weken. gisteren zelfs het toppunt bereikt en ziek naar huis gegaan. Heb letterlijk de hele middag op de bank bij moeten tukken en nog voelde ik me erna ontzettend ellendig waardoor ik nog een extra dagje gepakt heb.

@summer nog eventjes wachten en je kunt je wondertje gaan zien! :heart: hoe voel je je?


Ik kan pas op 17 mei terecht voor de volgende echo in het zkh. Vond het toch te lang duren dus heb even met het echo centrum gebeld of ik niet in de tussentijd een echo bij hun kan laten maken. We zijn alweer bijna 2 weken verder sinds mijn eerste echo, en de gedachte dat ik nog 2 weken moet wachten... nope.. dus even spieken zou wel fijn zijn.. A.s Dinsdag heb ik mijn volgende echo. :cheer2: Ben vandaag precies 9 weken. Nog eventjes doorbijten en dan ben ik eindelijk die verschrikkelijke 12 weken voorbij. Waarschijnlijk zal ik dan meer gaan genieten dan wat ik nu op het moment doe. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
@jufmevrouw spannende week ga je nog tegemoet!

@lacer wat fijn dat je eerder terecht kunt! Ik kan ook niet wachten tot ik de 12 weken voorbij ben. Dat is precies de week van mijn verjaardag dus een ideaal moment om het ook aan vrienden te vertellen.
Eerst maar hopen dat alles morgen alles goed zit.

Ik ben behoorlijk zenuwachtig voor morgen. Nog 1 nachtje! Super spannend.
Krijg wel steeds meer kwaaltjes. Vanmorgen ook voor het eerst overgegeven. Leek er al een aantal dagen aan te komen. Ik merk dat ik vooral in de avond misselijker wordt. En dan in de ochtend nog een beetje de nasleep daarvan heb en overdag gaat het wat misselijkheid betreft beter.
Ik kan alleen niet zo lang op pad zijn. Als ik ongeveer 20 minuten loop word ik zweterig en heb ik het idee dat ik flauw kan gaan vallen. Dan word ik ook heel slap. Ga dit morgen bij de verloskundige ook even bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Dank je @Lacer, dat stelt me wel wat gerust. Ik had ook begrepen dat de hormonen komende weken alleen maar verder toenemen en de piek er nog aan zit te komen.. Hopelijk knap jij snel weer op! Hoort er allemaal bij natuurlijk, maar dat misselijke gevoel de hele dag vind ik geen pretje. Ik heb meerdere keren op een dag dat ik denk: oh ik word echt flink ziek, om vervolgens te bedenken dat ik gewoon hartstikke zwanger ben :yes: Nog nooit zo blij met misselijkheid en overgeven geweest als afgelopen weken ;-D Al vind ik het echt wel zwaar! Maar ik heb begrepen dat het bij mij nog meevalt met een paar keer overgeven, aangezien ik ook las over vrouwen die niks meer kunnen binnenhouden. Wat heftig lijkt me dat, ik vind dit al lastig.

Fijn Lacer, volgende week een extra echo, kunnen we samen aftellen naar dinsdag. Nog minder dan een week, maar ik vind de laatste dagen wachten altijd zo moeilijk! Het is heel dichtbij en tegelijkertijd lijkt het nog eeuwen te duren. De spanning begint ook al wat toe te nemen, waar kunnen we ons op voorbereiden? De 2 echo's die gemaakt zijn toen het hartje de vorige keer gestopt was schieten nu af en toe wel weer door mijn hoofd. Ik hoop dat dat allemaal verleden tijd is en we komende tijd heel veel mooie echo's te zien krijgen.
Alle reacties Link kopieren
@Summerlovin lees je berichtje nu ook. Ik heb dat laatste ook, heel slap, maar niet zweterig, ik word duizelig. Denk van vermoeidheid. Ik heb bloed laten prikken via de huisarts en slik nu Floraxix voor extra ijzer. Lijkt wel te helpen! Ben benieuwd wat jouw vk erover zegt. Spannend hoor, de eerste echo. Succes met nog even wachten, maar ook alvast veel plezier morgen!
Alle reacties Link kopieren
@summer Ik snap heel goed dat je ontzettend zenuwachtig bent. Ik denk dat iedere vrouw dit wel herkent. Helaas kunnen we niks anders doen dan alleen maar afwachten en afwachten .. Wat vreemd dat je het idee hebt dat je kunt gaan flauwvallen. Ik heb ook wel vaker last van duizeligheid dat met vlagen komt maar dan neem ik even snel een Dextro - energy (Druivensuiker) en dan kan ik er weer eventjes tegenaan. Misschien toch laten prikken voor ijzer tekort? Ben benieuwd wat je verloskundige gaat zeggen. Ik duim voor je! Denk eraan he? Ik wil een powerhartje zien! :heart:

@jufmevrouw Yep, hier ook zowat dagelijks last van misselijkheid. Wel pas in de avond (Gelukkig nog niet hoeven te spugen, maar afgelopen weekend was een close call) Hier voornamelijk veel last van buikkrampen, met vlagen duizelig, hartstikke moe, afkeer voor bepaald eten maar gisteren kwam er ook nog eens knallende hoofdpijn bij en dat was voor mij op het moment de reden om even te besluiten om het rustig aan te doen en ziek naar huis toe te gaan. Heb de hele middag geslapen. Schijnbaar had mijn lichaam dat echt nodig. Nu gaat het enigszins weer een beetje. Heb nog steeds het gevoel alsof ik niet echt ''aanwezig'' ben.

Ja, Dinsdag word een spannende dag! Hoelaat ben jij aan de beurt? Wij zijn gelukkig redelijk vroeg aan de beurt. Moet in de middag werken dus ik hoop zo dat alles nog gewoon in orde is daar beneden. :$
Alle reacties Link kopieren
@Jufmevrouw: Ik had niet echt een keus qua echo haha.. Maar was voor mij prima hoor
Schoonouders intussen ook verteld en nog een andere vriendin. Voor ons zijn er nu wel even mensen die het weten haha.
Trouwens als de misselijkheid te erg is kan je medicatie hiervoor krijgen bij de huisarts. Ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar als het je dagelijks functioneren in de weg zit zou ik dat echt doen. Of in ieder geval overleggen met de huisarts.

@Lacer: Kan me voorstellen dat je het lang vind duren. Onze volgende echo staat voor 16 mei gepland. Dan zit er 3 weken en 2 dagen tussen. Ik moet zeggen dat ik erg twijfel of ik ook niet tussendoor nog een keer extra ga. Maar ik ben bang dat men mij daarin overdreven vind ofzo.

@summerlovin: spannend hoor. morgen is het zo ver. Ik was ook echt super zenuwachtig. Maar het feit dat je last heb van kwaaltjes is een goed teken :)
Hmm.. dat is niet goed dat je na 20 min je niet goed voelt.. inderdaad ff overleggen, misschien heb je wel last van een lage bloeddruk ofzo?


Hier begint de onzekerheid de kop op te steken. Gisteren bij spinning lichte steken, maar aan de linker kant. Kan ook zo maar mn darmen zijn. En ik voel ook wat weeïg daar beneden.. beetje ongesteld achtig.
Ik voel me nog steeds wel zwanger.. heb ook nog wel kwaaltjes. Alleen soms zou ik willen dat ze net zo duidelijk aanwezig ware als bij anderen.
Ik hou er vertrouwen in, maar pff.. moet nog 2 weken en een dag wachten.
Alle reacties Link kopieren
@lilianw Ik snap heel erg goed dat je twijfelt! Gewoon een echo laten inplannen! Ik zou eigenlijk 4 weken + 1 dag moeten wachten voor mijn volgende echo en dat is ook de reden waarom ik het echo centrum gebeld heb. Voor mij duurde dat gewoon veelste lang .. Nu ben ik a.s. Dinsdag weer aan de beurt gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
@Lacer een dextro nemen, had ik nog niet bedacht. Misschien eens proberen als ik die verdraag, wel fijn voor de snelle energie. Maar mijn lichaam lijkt vooral behoefte te hebben aan neutraal eten, de rest vliegt er weer uit of geeft erge maagzuur en pijn. Volkoren brood gaat vreemd genoeg heel goed, terwijl ik dat altijd zo zwaar vind vallen. Nou ja, lekker aan de bammetjes dus.

De hoofdpijn is ook hier soms erg aanwezig, opeens komt het dan met knallende pijn. Dat heb ik nooit, dus echt wel die hormonen weer! Meestal ‘s avonds, op bed gaan werkt goed gelukkig :) Ik heb nog nooit zoveel geslapen als afgelopen weken, normaalgesproken red ik het makkelijk op zes uurtjes maar nu soms het dubbele nodig. Ach, ik geef er maar aan toe, lichaam is hard aan het werk.

Man mocht voor het eerst mijn borsten voorzichtig vasthouden, hij had lekker koude handen en mijn borsten ontploften zowat, dus leek me wel fijn wat verkoeling. Nou, hij vond het geweldig haha, wat zijn ze stevig en groot ;-D Jaaa, nu al, ik vind het zelf nogal bizar allemaal, maar zijn reactie heerlijk :hihi:

Dinsdagochtend is het ook voor mij zover, en hier ook aan het begin van de dag. Hopelijk daarna lekker de hele dag nagenieten.

@Lilian bedankt voor je tip, ik vind medicatie zelf heel vervelend, maar deze misselijkheid ook. Ik probeer het nog even zelf vol te houden, kan gelukkig mijn werktijden zelf bepalen.

Begrijpelijk van je twijfels, ik ben ook al aan het kijken wanneer en waar ik een echo kan laten maken voor 8, 10 en 12 weken. Met onze achtergrond ook niet zo gek lijkt me dat we er niet meer onbevangen in staan. En daarnaast kwaaltjes die wel of niet aanwezig zijn en eigenlijk niks zeggen, maar voor je gevoel toch zoveel... Het is gewoon een hele spannende tijd, maar rond juni zijn we allemaal voorbij het eerste trimester en is de ergste onzekerheid hopelijk voorbij. Ik vind je dus niet overdreven, net als wat Lacer zegt, een extra echo kan je net wat meer ontspanning geven misschien. Volgens mij is die ontspanning heel belangrijk, goed voor jezelf opkomen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wat heerlijk al die blije, enthousiaste berichtjes vol spanning. Familie die ingelicht wordt. Och, goud dames!

En wat triest om dan het bericht van Tinkertje te lezen.. <3

@english.breakfast, ik denk aan je komende tijd. Wat moeilijk, twee weken vol onzekerheid..

Hier weinig te melden. De eerste echo staat gepland met bijna 11 weken, dus nog zo'n kleine 5 weken wachten. Weinig kwaaltjes (thank god, als ik lees wat sommigen van jullie hebben.... Sterkte!)

Het voelt goed, herkenbaar van nummer 1. Soms wat buikpijn, soms wat moe, maar prima.

Hoewel het nog heel lang duurt is m'n grootste zorg op dit moment de bevalling. Het bevallen en herstel van nummer 1 ging niet zo goed, dus tja.. het houdt me bezig. Volgende week tijdens de intake leg ik dat maar gelijk op tafel (lekker voorbarig, haha)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kloppend hartje gezien!!! :heart: zoo mooi!
Ben iets teruggezet (7.4 ipv 8.0) 13 mei mag ik al voor een tweede echo!
Alle reacties Link kopieren
@summer fantastisch summer! Wat een heerlijk gevoel geeft dat he? :cheer2:

Ik was zelf ook ietsjes terug gezet dus ik ben heel benieuwd wat ze as Dinsdag gaan meten!
Alle reacties Link kopieren
@Jufmevrouw: heb toch een extra echo ingepland voor a.s. dinsdag, dan ben ik 10 weken. Mijn vriend vind het maar onzin haha, maar gaf aan dat als ik het graag wilde dat ik dan gewoon moest doen. Dus vandaag de verloskundige gebeld en een afspraak gemaakt.

@Nerual: Oh dan moet je nog even wachten op de echo. Doen ze geen vroege echo bij jouw verloskundigepraktijk? of wil je dat niet?
Fijn dat je niet zo veel last heb, ik ook niet gelukkig. Wel ook echt moe en de laatste tijd erg emotioneel.
Heb vandaag bij een manager enorm moeten huilen aan de telefoon, omdat ik daarvoor een gesprek had met een extern iemand wat echt heel naar was. Hij was echt enorm onbeschoft tegen mij. Ik ben er nog ontdaan van. Rationeel kan ik wel denken, wat een lul, maar mijn emoties.. pfff :-?

@Summerlovin: Jaaa gefeliciteerd. Wat fijn een kloppend hartje :heart: Lekker van genieten.
Alle reacties Link kopieren
@lilian hahaha ik herken mijn vriend er ook in! Hij stribbelde eerst ook tegen en vond het inderdaad ook “onzin” om nog tussendoor een echo in te laten plannen.

Volgens mij is hij er nu wel weer blij mee :$

@nerual wauw, dan mag je nog even wachten. Respect, ik heb helaas niet zoveel geduld :monkey:
Alle reacties Link kopieren
@Neural Ik vind ook dat je lang moet wachten. Aan de andere kant heb je dan wel meteen een mooie echo waar echt al een kindje te zien is!

@lacer Hoe ver ben jij teruggezet?
Ik ben dan ook wel erg benieuwd wat je dinsdag gaat zien.

Bedankt voor de felicitaties. Er is bij mij echt een hele hoop spanning weggevallen.
Alle reacties Link kopieren
@summer ik dacht 7w en 6d te zijn. Werd teruggezet naar 7w en 1d.

Ik zou het niet erg vinden als ik aankomende dinsdag weer 5 dagen vooruit gezet word. Des te eerder dat ik ik die 12 weken voorbij ben!

:$

Fijn dat je spanning een beetje weg is! Die van mij begint helaas terug te keren...
Alle reacties Link kopieren
@lacer: hoe laat moet je dinsdag? Ik heb om 10:30 de afspraak.

@summerlovin: fijn dat die spanning is weg gevallen!

Dat ik die extra echo heb gepland geeft me rust. Op de een of andere manier denk ik te weten dat het goed komt. De twijfel speelt op als ik weinig last heb.
Maar van het weekend gewerkt en dan merk ik aan het eind van de dag hoe kapot ik ben. En dan weet ik dat het komt omdat ik zwanger ben..

Houden jullie of gaan jullie een 9 maanden dagboek bij houden?
Met mijn dochter wel gedaan en ik heb nu online die van 'oei ik groei' besteld. Deze komt hopelijk maandag binnen.. vind dat soort dingen altijd leuk om bij te houden, ondanks dat ik er niet heel goed in ben haha..

Hoe was jullie weekend?
Alle reacties Link kopieren
@lilian gelukkig zijn we beide al vroeg aan de beurt! Ik mag om 9:50 :monkey: begin wel weer behoorlijk zenuwachtig te worden.. hoe voel jij je?

Ik ga (nog) geen dagboek bijhouden. Op het moment geniet ik nog te weinig om me daarmee bezig te houden. Onzekerheid slaat toe haha. :monkey: wellicht dat ik na mijn termijn echo wel wat ga doen om iets bij te houden!

Weekend zou druk zijn maar was uiteindelijk lekker rustig. Ook wel lekker. :shame:


Ik heb vandaag om 12u een afspraak staan bij de huisarts voor te kijken naar de vlekken die ik sinds een dikke 1,5 week op mijn borsten/buik en hals heb. Het lijkt steeds erger te worden :nope: mijn eetpatroon is niet erg veel veranderd en ik gebruik ook geen nieuwe zeep/wasmiddel dus een allergische reactie lijkt me sterk. We zullen zien wat ze straks zegt..

Wellicht misschien toch de hormonen? Google wilt niet echt bepaald meehelpen. :-[
Alle reacties Link kopieren
@english.breakfast: herkenbaar verhaal, dit had ik ook bij mijn eerste. Een kloppend hartje is wel echt een heel goed teken. Waarschijnlijk had je een late eisprong, en ben je misschien grieperig geweest? ik was precies grieperig. Soms ga je daardoor een hele week achterlopen... sterkte !!

Hier nu in week 10. Ik ben heel erg moe en wil het liefst alleen maar in bed liggen.
Ik ben vorige week ook een hele week ziek thuis geweest.
xx
Alle reacties Link kopieren
Zojuist bij de huisarts geweest. Ik heb een huidvirus opgelopen. Maar schijnbaar is dit niet schadelijk voor het kindje alleen vervelend voor mij aangezien het na enige tijd ook flink kan gaan jeuken (zucht..)

Maar gelukkig is het niks ernstigs!
Alle reacties Link kopieren
@evengeleden: die moeheid is echt killing! Hier ook echt extreem moe.. war natuurlijk niet helpt is dat mijn dochter elke dag rond half 7/7 uur wakker is. Ik wil me er echter niet echt aan toegeven. Ik zou tussen de middag kunnen slapen, maar heb dat een paar keer gedaan en werd telkens slecht wakker. Ook op tijd naar bed gaan is een ding.. ik ga nu vaak rond half 10.. maar ik ben om half 8 al kapot.. heb wallen tot onder mijn oksels haha.. ik hoop echt dat het na de 12 weken beter wordt.

Ik ben morgen 10 weken.. dan ook weer een echo.. als die goed is dan weet ik dat ik er op kan vertrouwen dat het goed komt.. dat moet gewoon.

@lacer: een huisvirus :-o nog nooit van gehoord. Wat vervelend.. moet je nu een zalfje smeren ? Fijn dat het on ieder geval niet schadelijk is voor de baby!
Alle reacties Link kopieren
@lilian wij kunnen elkaar de hand schudden! Ik ben morgen 9w en 6d en ik heb ook het idee dat ik na morgen ook echt erin ga geloven dat het goed komt.

Zodra het flink begint te jeuken moet ik een vette creme gebruiken. Hopelijk gaat het meevallen..

@even ook hier nog steeds last van extreme vermoeidheid en idd ook vorige week echt goed ziek geweest. Voelde aan alsof het extra hard aankwam samen met de kwalen erbij.


Lilian veel succes morgen! Ik denk aan je! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven