Uitgerekend eerste helft december 2019

08-04-2019 22:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eind maart had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen.. super blij natuurlijk!
Volgens internet ben ik 4 december uitgerekend. Mij lijkt het leuk om met andere meiden te kletsen die in dezelfde periode zijn uitgetekend!
NaamleeftijdUitgerekendkindje nr ?geslachtextra info
Lilianw198830 3 december2de kindjeMeisje 20 juni geslachtsbepaling, 5 juli 20 weken echo
Summerlovin199127 14 december1e kindje meisje 8 juli geslachtsbepaling
Lacer2628 november1e kindje Jongen echo's 17 mei en 6 juni
Jufmevrouw31 21 december 1e kindjeJongenEcho's 25 en 14 mei

PS: IEDEREEN DIE UITGEREKEND IS IN DECEMBER MAG MEE SCHRIJVEN! (de titel kan ik helaas niet meer aanpassen)
PS2: Als iedereen die dat wil in een berichtje de volgende info wil achter laten, dan verwerkt ik dat in het tabelletje

Naam
leeftijd
Uitgerekend
kindje nr ?
geslacht
extra info, zoals wanneer je echo's heb of andere (leuke) afspraken
anoniem_307471 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 13:12
69.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben weer een kloppend hartje gezien en het kindje bewoog al zoveel!! :heart:

Ik ben weer vooruit gezet waardoor ik nu op 10w en 5d zit :monkey:


@lilian veel succes! Ik hoop ook zo dat jullie prachtig nieuws krijgen! Ik ben zo zenuwachtig voor jullie haha!
Alle reacties Link kopieren
@ Lacer: gefeliciteerd!! Wat fijn om te zien he..
Hoeveel ben je nu vooruit gezet?

Hier ook weer een kloppend hartje gezien. En hij/zij bewoog ook al! zo bijzonder om te zien :heart: Ik ben echt emotioneel deze zwangerschap en moest ook weer huilen. Ben heel opgelucht. De eerste keer ging het mis met 9 weken en daar ben ik nu voorbij. Echt een opluchting.
Volgende week donderdag de termijn echo en dan mogen meer mensen het eindelijk weten :)

De echoscopist kon trouwens zien dat ik last heb van mijn darmen. haha ze maakte meerdere keren opmerkingen over mijn darmen. Gelukkig ga ik wel gewoon goed naar het toilet, maar voel me wel opgeblazen. Mijn vriend heeft ook al meerdere keren een opmerking gemaakt dat hij vind dat hij ziet dat ik zwanger ben, dat ik al een buikje krijg. Ik had sowieso al een buik(je) van mijzelf door diastase van mijn vorige zwangerschap en eigenlijk gewoon wat te zwaar zijn. Maar ik zie ook wel dat het wat erger is geworden. Mijn broeken zitten ook niet zo lekker. Maar ik wil nog geen zwangerschapsbroek dragen.. geen zin in commentaar van anderen :S maar vind het zelf ook een beetje gek. Na de termijn echo ga ik mijn zwangerschapskleren wel alvast wassen. Wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen gefeliciteerd met de mooie kloppende hartjes!! Ook wij hebben vanmorgen onze mini gezien en alles is goed :heart: De termijn, het hartje, zo mooi om dit (weer) mee te mogen maken :love:

Ik was heel zenuwachtig en hield mijn adem in. De gynaecoloog had niks door en keek rustig, maar mijn man vroeg bezorgd of het wel goed met mij ging. Toen zei ze: oh ja sorry ik zal even de spanning wegnemen, want ik zie een duidelijk kloppend hartje hoor. Pfjoeh!!

Verder hele fijne, kundige arts. We mogen bij het ziekenhuis blijven gezien mijn verleden met gezondheidsklachten, maar nu het zo goed gaat mogen we ook kiezen voor de verloskundige. Ze gaf aan dat we in elk geval over 2 weken weer welkom zijn bij haar om de eerste periode zo goed mogelijk door te komen qua spanningen/onzekerheden. Op haar aanraden ook met de verloskundige contact gehad, en daar staat volgende week de eerste echo gepland. Kortom komende weken volop mogelijkheden om ons kindje te zien! Ik zit nu op 7,4 weken.

@Lacer, beterschap gewenst voor de uitslag op je huid. Lekker genieten van het mooie beeld van vanmorgen!

@EnglishBreakfast, succes deze week met de echo, gelukkig is het wachten voorbij en krijg je nu wat meer duidelijkheid. Mijn duimen draaien voor jou :hug:

@Nerual, zo hebben we allemaal onze eigen onzekerheden op basis van eerdere ervaringen he. Jij met het oog op de bevalling, ik durf nog niet verder te kijken dan het eerste trimester voorlopig. Hopelijk heb je bij de intake deze week wat onzekerheden kunnen delen! :hug:

@evengeleden, ben jij opgeknapt van het weekje thuis? Bij mij lijkt het alsof ik de hele dag wel rusten kan en dan nog doodop ben. Hoort er bij, maar enige verlichting zou wel fijn zijn.

Merken jullie een piek of daling qua kwaaltjes? Ik loop natuurlijk een beetje achter op jullie met mijn termijn, dus ben wel benieuwd.

@Lilian, een 9 maanden boek jaa, ik vind dat super leuk! Ik heb nu een op het oog die vanaf de zwangerschap tot het 12de jaar van het kind mee gaat, die lijkt me ook heel mooi. Bij de vorige had ik een van Pauline Oud, voor 9 maanden. Deze heb ik bij de spulletjes van de eerste zwangerschap bewaard, ook een aanrader! Is die van Oei ik groei al binnen bij jou? Er is zoveel keuze!

Nog bedankt voor je tip tegen de misselijkheid. Na alle gemberthee, crackers, biscuitjes en diverse overgeef momenten toch maar gekozen voor emesafene. Het is geen wondermiddel, maar haalt de scherpe randjes er zeker vanaf.

Verder nog steeds heel moe en regelmatig duizelig. Mijn bloeddruk is iets te hoog bleek vanmorgen, maar ik hoefde mij geen zorgen te maken. Ik heb ‘gewoon’ de pech gevoelig te reageren op de hormonen. En misschien ook wel de pech dat ik ondanks mij ellendig en moe voelen niet slapen kan overdag. Ik rust gelukkig wel veel uit. En het is allemaal de moeite waard zoals we vanmorgen konden zien :flirting:

Mijn darmen zijn net als mijn maag erg opgezet en gevoelig. Ik draag leggings met lange truien en straks met het mooie weer wil ik wat jurkjes aan. Is dat voor jou ook een idee? Ondanks dat ik nog niet aangekomen ben pas ik mijn broeken niet meer hoor. Zwangerschapskleding kopen vind ik alleen ook nog veel te vroeg. Is toch even een drempel waar ik nog niet aan toe ben. Jij hebt nog wel wat liggen van de vorige keer?

Als het mag zou ik wel graag in de tabel komen! Mijn gegevens:

Naam: Jufmevrouw
leeftijd: 31
Uitgerekend: 21-12-2019
kindje nr: 1
geslacht: onbekend
Echo’s: 15 en 24 mei
Alle reacties Link kopieren
@juf fantastisch nieuws! Allemaal power hartjes! :heart: nu lekker genieten! En wat fijn dat je zovaak even kunt spieken! Gelukkig duurt het dit keer ook niet meer lang bij mij en ben ik volgende week vrijdag alweer aan de beurt inclusief het prikken voor de NIPT test ;-D

@lilian zo blij voor jullie! Wiehoeee! Wat een geruststelling he?! Die 12
weken komt nu toch wel heel erg dichtbij! Ietsjes meer dan een week! Hoever ben jij nu precies? En voordat je het weet mogen die zwangerschapskleren de kast uit en kun je ermee gaan beginnen! Ik loop hier thuis ook het liefst met mijn pyjama rond. Zit net wat fijner dan een spijkerbroek. Ik heb nog niet echt het idee alsof ik een voller buikje heb. Dit waarschijnlijk omdat ik al wat “voller” ben.

@english hoe voel je je meid? Wanneer heb je je echo? Ik ben ook al volop bezig met duimen. Ik hoop het allerbeste voor jullie!!




Ik zie dat ik ook nog niet in het tabel sta!
Naam: Lacer
Leeftijd: 26
Uitgerekend: 28-12-19
Kindje: 1e
Geslacht: onbekend
Echo: 17 mei en 6 juni
Alle reacties Link kopieren
@english.breakfast – 2 weken onzekerheid, trek je het nog... ben je donderdag aan de beurt?

@summerlovin1991 – Hoeraaaa! Gefeliciteerd! En 13 mei voor de tweede echo, yesss! Da's al lekker snel!

@Lacer – Wat een goed nieuws Lacer! Wat zul je genoten hebben. Snap ook dat je niet zoveel geduld hebt hoor, had ik vorige keer ook totaal niet, haha. Wel balen van dat huidvirus, hoop dat je er snel vanaf bent.

En oh ja de NIPT… is iedereen eruit wat ze gaan doen?

@lilianw1988 – Jaaaa hyperdepieperactief kind, gaaf! Wat lijkt het me vreselijk moeilijk om die eerste periode door te moeten met zo’n rugzakje.. Maar de echo was goed, YESSSSS

Enne, hoezo geen zwangerschapsbroeken? Ik had laatst toen ik ontzettend opgeblazen was zo’n broek erbij gepakt, scheelt toch een hoop ongemak ;-) Ik draag er gewoon lange shirts over, niemand die ’t ziet. Buikflap naar binnen.

Ook onhandig als je emoties zo in ’t rond vliegen. Kan je man/omgeving er goed mee omgaan?
Ik heb bij nr 1 wel een boekje bijgehouden. Nu (nog) niet.. weet ook niet zo goed of ik dat ga doen.
Pittig dat je door blijft lopen ondanks dat je zo moe bent, ik pak toch echt m’n slaap.. Hoe ongezellig dan ook.


@jufmevrouw, Oh jij ook?! Gefeliciteerd!! Wat een dág dames, whoeeee! Lekker suf van de gynaecoloog, maar gelukkig kun je er nu om lachen :-) En wat fijn dat je die mogelijkheden krijgt. Ik ga voor je duimen dat het eerste trimester (succesvol) voorbij vliegt voor je!

Vorige keer heb ik wel een vroege echo gehad door bloedverlies. Nu mág het, maar hoeft het niet van de verloskundigen.

Ik heb helaas te vroeg gejuicht, ben nu tot een uur of 2 nergens goed voor. Moe en misselijk. Blèh. En dan zit ik tijdens de lunch naast m’n werkgeefster heel nonchalant m’n neus in m’n thee te stoppen om de misselijkmakende etensluchtjes te verdoezelen. Dit had ik vorige keer absolúút niet, dus ’t is even wennen. Ha, ik hoop gewoon dat ik 2x zo misselijk ben door een tweeling :’) heb ik in één keer de gedroomde 3 kinderen, lol.

Well ladies, laten we hopen dat deze dag zich voorzet in allemaal super echo's komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Ik typ dit bericht via mn mobiel, dus als er iets geks staat is dat daarom haha
En vanavond voeg ik de mensen toe aan de tabel via mn laptop

@Jufmevrouw: jaa gefeliciteerd! Ook een kloppend hartje :heart: super fijn.. dinsdag was een goede dag :)
Wat fijn dat je de komende twee weken elke week een echo heb.. heerlijk!

Het 9 maandenboekje van oei ik groei heb ik geannuleerd via bol.com. levering werd steeds vertraagd en nu zou hij pas 8 juni komen. Vind ik echt te laat want eigelijk wil ik nu al schrijven.. dus deze week ff kijken of ik in de winkel toch 1 kan vinden die ik leuk vind.

Ik ben wel al iets van 1,5 kg aangekomen maar dat is een beetje mijn eigen schuld.. heb ook veel trek.. maar wil het nu voorlopig houden op het gewicht dat ik nu ben, want ben bang dat ik anders te veel aan kom..
Verder draag ik nooit jurkjes.. dus dat zou een beetje gek zijn.. maar heb al gemerkt dat ik mijn riem af moet laten, dat scheelt. Heb verder wel stretchbroeken. Op dit moment is mijn litteken van mijn keizersnede best gevoelig dus daarom heb ik soms ook moeite met broeken.

@lacer: mag ik vragen waarom jullie er voor kiezen de NIPT test wel te doen?
Wij neigen er maar om het niet te doen.. vooral omdat ik de percentages vond tegenvallen mocht er wel uit de test komen dat er iets aan de hand is.. iets van 40% kans dat er ook daadwerkelijk wat aan de hand is. Verder is een kindje met down bij ons welkom en ik denk niet dat ik een vruchtwaterpunctie zou laten doen mocht er een negatieve uitslag zijn. Dit is iig onze denkwijze, maar ben wel heel benieuwd hoe andere er over denken.

@nurual: een tweeling.. daar heb ik ook over na zitten denken, omdat ik meer klachten heb.. hier is het er echt 1.. maar ik had het stiekem ook wel leuk gevonden, alhoewel ik denk dat het wel een enorme aanslag op mijn lichaam zou zijn..

Nou ik reageer vanavond wel weer verder.. zit nu in de trein 😊
Alle reacties Link kopieren
@Lacer: Zat de tabel in te vullen, maar je zegt 28 december uitgerekend te zijn, maar moet zeker 28 november zijn? je bent iets van 11 weken nu toch?
Hallo :)

Ik ben Maria, en ik ben 35 jaar. Ik ben op 5 december uitgerekend. Eerste echo al gehad met 8 weken (schijnt normaal te zijn in Zuid Amerika), en hartslag gehoord. Ik lees/schrijf graag mee. Het is de eerste keer voor mij, en ik heb wel behoefte om ervaringen uit te wisselen!
Alle reacties Link kopieren
lilianw1988 schreef:
08-05-2019 21:10
@Lacer: Zat de tabel in te vullen, maar je zegt 28 december uitgerekend te zijn, maar moet zeker 28 november zijn? je bent iets van 11 weken nu toch?
@lilian sorry! Moet inderdaad 28 November zijn! :bonk:

Wij vinden het persoonlijk heel belangrijk om te weten of het kindje down, edward, patau heeft of niet. Meer vanwege persoonlijke redenen. Mocht het inderdaad zo zijn dan zijn wij wel van plan om het af te breken. Hoe moeilijk dat ook zal zijn. De reden waarom ik de test wil gaan doen ondanks de resultaten is omdat ik een behoorlijk medisch verleden heb gehad. Ik neem liever het zekere van het onzekere. Goede vriendin heeft bij haar 1e kindje ook geen NIPT test gedaan en vlak na de bevalling was er ook iets gebeurd waardoor ze behoorlijk geschrokken waren. Uiteindelijk was het toch onschuldig maar ze vertelde me de volgende keer wel zeker een NIPT test te willen gaan doen.

@maria welkom! :-) leuk dat je meeschrijft! Wat fijn dat je ook al het hartje hebt gehoord! Ik wist niet dat dat nu al kon! Lijkt me overigens heel bijzonder!
@lacer Ik wist ook niet dat ik het hartje al kon horen! We zagen op de echo een klein garnaaltje, echt heel vreemd. Het was wel leuk maar ik kon me nog steeds niet helemaal voorstellen dat het een echte baby was. Het nieuws landt nu, na tien weken, eindelijk een beetje. Het is ook zo snel gegaan! Ik was binnen twee weken zwanger, echt ongelooflijk. Ik dacht dat het misschien wel wat langer zou duren (vanwege mijn leeftijd ook).
Alle reacties Link kopieren
@maria: welkom en gefeliciteerd!
Wat gaaf dat je het hartje al gehoord heb.. bij mijn verloskundige kan het pas vanaf 13 weken.. maar het is heel bijzonder om te horen!

@lacer: ik zal het in het tabel aanpassen binnenkort.
Het is fijn dat het tegenwoordig kan de NIPT test zeker als er redenen zij om de test te doen :) volgens mij kon bij mijn dochertje alleen de combinstietest toen ik zwanger was van haar.

Vandaag een ander 9 maanden boekje gekocht. Die van 'oei ik groei' was telkens vertraagd en uiteindelijk zouden ze hem pas 8 juni kunnen leveren. Daar ging ik niet op wachten.
Nu het 9 maanden boekje van Pauline 'O Baby' en ben gelijk begonnen met invullen.. vond hem tot nu toe echt heel leuk.. ben nu bij week 5, maar kreeg kramp in mijn hand haha dus ff wat anders doen :-D
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames?

Zo verbaast maar ik mag mij nu tot club van de zwangere benoemen. Na een paar miskramen ben ik nu bijna 10 weken zwanger. Volgende week mijn eerste echo. Zo spannend dan mag ik officieel zien i.p.v. alleen de test. Het is voor mij de eerste en volgens berekeningen online ben ik begin december uitgerekend. Maar precies dat merk ik tijdens de echo wel.
Heb wel wat verschillende kwaaltjes gehad maat gelukkig kan ik het allemaal goed handelen.

Groetjes Vlinder
Alle reacties Link kopieren
@vlinder Welkom vlinder! Ten eerste gefeliciteerd en wat leuk dat je mee gaat schrijven! Wat spannend, ik hoop dat je een prachtige echo te zien krijgt! Heb je bewust gewacht met het maken van de eerste echo? Wanneer heb je hem? Ik vind het knap hoor, zoveel geduld heb ik helaas niet hihi. :$


Hoe zit het trouwens met jullie kwalen dames?
Ik heb het idee alsof hier de kwalen langzaam verdwijnen. Ik heb in ieder geval sinds de echo geen last meer gehad van misselijkheid. Wel nog extreme vermoeidheid, pijnlijke boobies bij het uitdoen van mijn BH en toch nog ini mini steekjes in mijn buik. Stiekem worstel ik nog wel een beetje met de onzekerheid maar dan probeer ik te denken dat ik de 11 weken al voorbij ben. ;-D

Hebben jullie trouwens plannen voor in het weekend?
Kwalen? Ja! Wellicht dat ik het wel een gehoord heb van mensen om me heen, maar ik heb zeker nooit geluisterd. Want ik wist echt niet dat je je zo dood en doodop kunt voelen, niet normaal!

En een enorme honger, maar na twee happen al vol zitten. Erg veel dorst ook, dus veel drinken. En vervolgens heel erg veel plassen, tig keer 's nachts opstaan om naar de wc te gaan. Ik heb het ook enorm warm de hele tijd. En die hormonen, gekkenhuis!

Geen geklaag, ik ben alleen oprecht verbaasd over al deze kwaaltjes :) (ik heb me dan ook niet heel erg ingelezen voordat ik zwanger werd, was er nooit zo mee bezig...)

Fijne bijkomstigheid; grotere borsten en stevigere nagels!
Alle reacties Link kopieren
@Netual haha creatief van je om je neus in de thee te stoppen tegen alle sterke (eet)geuren. Ik zoek nog een handige oplossing voor de supermarkt, wat zijn daar een geuren zeg. Man haalt nu steeds, maar ik vind boodschappen doen zelf gewoon erg leuk. Nou... normaalgesproken dan, want nu houd ik het niet vol. Komt wel weer, nog een paar weekjes voor mij dan zit het eerste trimester erop en hopelijk de ergste kwaaltjes. Jullie zitten al (bijna?) in de fijnere weken volgens mij :)

En ja de nipt hebben we vorige keer op eigen kosten in het ziekenhuis zelfs laten doen, aangezien het toen nog even duurde voordat het overal kon. Heel fijn dat het nu gewoon via de verloskundige kan!

@Lilian bedankt voor het toevoegen aan de tabel! Vervelend dat je litteken gevoelig is. Heb je daar een crème oid voor of hoort het er gewoon helaas bij na een keizersnee? Lekkere stretch broeken dragen is wel heel fijn.
Interessant wat je aangeeft over de nipt, ik begrijp goed wat je schrijft al staan wij er anders in en kiezen er dus wel voor. Mochten we een erg zorgbehoevend kindje krijgen, lijkt het ons handig om daar tijdens de zwangerschap al op voorbereid te zijn, ook vanwege mijn eigen gezondheid. Het vraagt mijn inziens dan toch andere/meer keuzes dan bij een gezond kindje, bijvoorbeeld om de zwangerschap af te breken in het ergste geval.

Leuk dat je het 9maanden boekje binnen hebt, die van mij is ook binnen, echt ook een erg leuk boek vanaf de zwangerschap tot hun 12de jaar. Ik heb al wat aantekeningen en foto’s gemaakt, maar wacht nog even met erin schrijven tot we een (hopelijk) goede termijn echo hebben gehad.

Ik ben nu trouwens toch een groeispurt aan het maken hoor qua gewicht, deze week 2 kilo erbij, dat was wel ff schrikken, maar ik eet gezond dus kan er ook niet zoveel aan doen lijkt mij. Door de misselijkheid eet ik wel meer dan voorheen, maar vooral brood, fruit en vla, heel veel vla.
Hebben jullie al bepaalde smaak voorkeuren? Ik neig heel erg naar zoet, en het smaakt me ook heerlijk ondanks dus de misselijkheid. En een broodje gezond, oh wat kan ik daar opeens van genieten!

@Vlinder gefeliciteerd natuurlijk en alvast veel plezier bij de echo volgende week!

@Lacer goed om te horen dat je kwaaltjes enigszins afnemen. Fijn vooruitzicht, want ik zit er nu middenin (8 weken zwanger) en de ene dag is nog erger dan de andere. Tussendoor soms een paar uurtjes een oké gevoel, om vervolgens weer naar de wc te moeten rennen. Voel me echt kotsmisselijk ondanks de medicatie. En moe, zooo moe. Dus weekend plannen, ehm tsja, slapen vooral :biggrin:

Maria_hoi schreef:
10-05-2019 16:45
Kwalen? Ja! Wellicht dat ik het wel een gehoord heb van mensen om me heen, maar ik heb zeker nooit geluisterd. Want ik wist echt niet dat je je zo dood en doodop kunt voelen, niet normaal!

En een enorme honger, maar na twee happen al vol zitten. Erg veel dorst ook, dus veel drinken. En vervolgens heel erg veel plassen, tig keer 's nachts opstaan om naar de wc te gaan. Ik heb het ook enorm warm de hele tijd. En die hormonen, gekkenhuis!

Geen geklaag, ik ben alleen oprecht verbaasd over al deze kwaaltjes :) (ik heb me dan ook niet heel erg ingelezen voordat ik zwanger werd, was er nooit zo mee bezig...)

Fijne bijkomstigheid; grotere borsten en stevigere nagels!

Precies dit dus! @Maria welkom en gefeliciteerd met jullie eerste.

Fijn weekenden allemaal! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe zwangeren, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik wil ook een 9 maandenboek gaan bestellen. Dat wil ik doen als maandag alles nog steeds goed zit! Ik heb deze op het oog:
https://www.studioinsenouts.nl/a-532509 ... -okergeel/

Wij hebben besloten geen nipt te doen.

Fijn dat je kwaaltjes afnemen Lacer! Ik heb na een week werken toch wel weer veel last van vermoeidheid. Dus ik doe dit weekend lekker rustig aan.

Ik merk ook wel dat ik toch weer gespannen ben voor de echo van aanstaande maandag. Ineens weer meer last van buikpijn en angst dat het misschien mis is. Terwijl daar verder geen signalen voor zijn. Gelukkig is het al bijna maandag!
Alle reacties Link kopieren
@Vlinder: Gefeliciteerd! en welkom. Wat een spannende tijd voor je. Hoe voel je je?
Ik heb ook in het verleden een miskraam gehad, dus ik kan me voorstellen hoe jij je nu voelt :)

@Lacer: Ik voel nog niet echt verbetering met de kwalen, maar ik heb dan ook voornamelijk last van die moeheid. Zo slopend.. alleen daarom kan ik niet wachten tot die 12/13 weken voorbij zijn en ik mij hopelijk beter ga voelen.
Ik snap je onzekerheid gevoel hoor Lacer. En ik zal eerlijk zijn, die zal niet helemaal voorbij gaan. Ik heb mij heel de zwangerschap van mijn dochter met tijden onzeker gevoelt.. en weetje het gaat nooit meer weg, want ik maak me nu ook nog steeds om verschillende dingen zorgen :facepalm: Dat zal blijven.
Wanneer heb je een volgende controle afspraak bij de verloskundige? misschien kan je kijken of je eerder langs kan komen om het hartje te horen kloppen. A.s. woensdag heb ik mijn intake gesprek, de dag er na de termijn echo. Bij de intake gesprek ga ik vragen of ik rond de 13 weken kan langs komen om naar het hartje te luisteren.

@Maria: dat kwaaltje van die grotere borsten had ik ook wel gewild.. haha. Ik heb niet zo veel, maar ik merk nu weinig verschil. Hooguit dat ze wat steviger en gevoeliger zijn. Dat van het honger hebben en dorst herken ik ook wel.
De laatste tijd heb ik ook last van duizelingen. Ik kan me herinneren dat ik dat bij mijn dochter ook had. Ben ik sowieso gevoelig voor. Als ik even gehurkt zit en dat weer opsta heb ik soms het gevoel dat ik flauwval, zo duizelig.

@Jufmevrouw: Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet gekeken heb naar een creme. Maar de verloskundige zegt dat het komt omdat mijn baarmoeder nu ter hoogte van het litteken zit, dus dat het er langs schuift van binnen. Ze moest ook precies tijdens de twee echo's over mijn litteken heen. Maar het valt mee hoor. Sinds ik gestopt ben met het dragen van een riem drukt het daar minder op en heb ik er ook minder last van.
Wat vervelend dat je zo misselijk bent ondanks de medicatie. Hopelijk wordt het na de 12 weken minder

@Summerlovin: Ziet er uit als een leuk boekje!
Succes morgen met de echo..heb je hem vroeg in de ochtend?

Mijn dochter is van het weekend uit logeren geweest en wij zijn lekker uit eten geweest en we konden uitslapen (was alsnog 08:00 haha) Verder vandaag rustig aan kunnen doen, we hoefde haar pas met avondeten op te halen.
Ondanks dat ik niet zo heel veel heb gedaan, ben ik toch moe..
Ik moet ff klagen hoor, want hoe ik mij voel valt me allemaal echt tegen. En het helpt ook niet mee dat mijn dochter soms echt zo lastig kan zijn. Ze wordt volgende maand 2 en ze heeft een stevige persoonlijkheid. Zag je ook al als baby, dus haar peuterpubertijd is nu begonnen en die is pittig. Ik hoop dat het over 6 maanden een stuk rustiger is met haar. Ze kan al best goed praten voor haar leeftijd, maar ze kan het nog niet uitleggen of aangeven wat haar dwars zit.
Maar goed het breekt op en ik merk dat mijn emotie's nog steeds lekker hoog zitten.. ben huilerig, ongeduldig en soms ook down.
Ik heb besloten dat ik echt beter voor mijzelf moet zorgen, nu alleen nog doen.. Maar het zal moeten wil ik me wat beter gaan voelen.

Nou genoeg geklaag. Ik ga een filmpje kijken :)
Alle reacties Link kopieren
@lilian je mag best klagen hoor! Ik heb nog geen kleine rondlopen en ik vind het ook echt wel zwaar. Wat fijn dat je even een rustig weekendje hebt gehad. Ik word in het weekend ook vroeg wakker, maar een dagje lekker rustig aan en niets doen daarna zorgt toch voor de nodige rust.

Ik heb de echo morgen om 17:30 maar ik moet overdag gewoon werken. Heb dus genoeg afleiding.
Alle reacties Link kopieren
@lilian je mag klagen, want het is ook allemaal niet niks. Zoals summer al omschreven heeft, wij kunnen doen en laten wat we willen aangezien we nog geen kleine hebben rondrennen. Ik moet ook nog steeds bijna dagelijks bij tukken omdat ik het anders niet trek. :monkey: toch wel respect daarvoor.

@summer spannend Summer! Hoe voel jij je zo? Gelukkig heb je de hele dag afleiding. Moeten wachten tot 17:30 duurt nog zo lang..


Hier dacht ik gisteren van mijn pijnlijke boobies af te zijn. Word ik net wakker met boobs die in de fik staan. Ai ai! Daarnaast gisteren rond 7 uur weer in slaap gevallen op de bank tot een uur of 9 waardoor ik vannacht niet zo snel in slaap viel. Altijd leuk als de wekker dan weer om 4:55 gaat. :facepalm: Hier trouwens ook nog heel veel last van trekjes in mijn buik. Zal wel de baarmoeder zijn die groeit.

Nog een paar dagen wachten tot de termijn echo. 11w en 4d ben ik nu.. als ik terug denk aan al die weken dan vond ik voornamelijk het begin tot mijn eerste echo erg langzaam gaan.. hopen dat de tijd vanaf Vrijdag een heel stuk sneller zal lopen. :$ hoe was jullie weekend dames? :)
Dag iedereen,

Bedankt voor het duimen, het heeft spijtig genoeg niet mogen baten.
Bij mijn echo werd al snel duidelijk dat er geen groei meer was geweest en dat het hartje gestopt was.
Ik kreeg de keuze om de miskraam af te wachten of tabletjes te gebruiken om het op gang te doen komen of een curettage. Omdat ik niet nog (mogelijks) weken wou wachten, heb ik de tabletjes gebruikt en is die dag zelf nog de miskraam op gang gekomen.
Ik kan het wel plaatsen, maar heb het er emotioneel toch moeilijk mee. Gisteren was ik op een familiefeest met veel babietjes en ben ik toch enkele keren naar toilet moeten spurten :"-(

Ik wens iedereen hier een zo zorgeloos mogelijke zwangerschap toe met wolken van baby's! Nogmaals bedankt aan iedereen om aan me te denken!
Alle reacties Link kopieren
@summer: Nog ff wachten tot vanavond.. ben je zenuwachtig. Ik hoop dat je weer een mooi kloppend hartje te zien krijgt!
Ik heb a.s. donderdag ochtend weer een echo. Mijn dochtertje moet mee, want ik ben verder vrij, dus ik hoop dat het goed gaat.


@lacer: oh oh die borsten.. lijkt me helemaal niet leuk dat gevoel van in de fik staande borsten en dan nog een bv aan:-s
Toch bijzonder wat je lichaam allemaal door moet gaan tijdens zo'n zwangerschap.

@english: o wat naar meid! Lief dat je het ons laat weten.. ik begrijp je gevoel hoor. Ik heb ook veel gehuild na mijn miskraam. Er over praten hielp mij enorm en ik heb ook veel gehad aan dit forum en een topic over miskramen. Heel veel sterkte met dit verlies :hugg:
Alle reacties Link kopieren
@english erg erg naar! :cry:
Ik snap heel erg goed hoe je je voelt. Ik heb zelf ook al 2 miskramen gehad. Het leven voelt soms zo oneerlijk. Helaas hebben we dit niet zelf in de hand ..
Gun jezelf even de rust en laat je je goed verwennen! Dat heb je wel verdient! Mocht je je verhaal kwijt willen, wij zullen naar je luisteren!

Heel veel sterkte ermee..

:hug:
Alle reacties Link kopieren
@english_breakfast och wat een verdrietig nieuws :hug: Het is emotioneel ook een hele klap, neem je tijd en pas goed op jezelf :hug: Als je behoefte hebt te schrijven ben je hier altijd welkom, ikzelf had destijds veel aan een miskramen topic. Maar het is heel persoonlijk, doe alsjeblieft wat goed is voor jou in deze moeilijke tijd. Sterkte!

@summerlovin succes vanavond bij de echo. Begrijpelijk en herkenbaar dat het nog telkens weer spannend is!

@lilian ik kan mij net als de anderen heel goed voorstellen dat het super pittig is als je al een kleintje rond hebt lopen. Klagen lees ik niet, wel dat je even af en toe je hart kunt luchten en van je af kunt schrijven. Daar lijkt me het topic ook voor, want heus niet alles is eenvoudig en leuk, hoe blij en dankbaar we allemaal natuurlijk ook zijn met de zwangerschap. Stress is nooit fijn, dus gooi het er lekker uit :) Heerlijk dat jullie dit weekend even tijd met z’n tweetjes gehad hebben. Heb je al ideeën hoe je goed voor jezelf zorgen kunt? Kan dochter vaker ergens naar toe, af en toe voor een filmpje of man wat meer laten doen? Ik weet niet wat haalbaar en wenselijk is voor jullie natuurlijk, maar ik weet wel dat het belangrijk is goed voor jezelf te blijven zorgen. Er gebeurt nu zoveel in je lichaam, de vermoeidheid is naar, maar ook heel logisch. Hopelijk vind je manieren om wat bij te tanken :hug: Fijn dat je donderdag weer even kunt kijken.

@Lacer hier ook veel steekjes in mijn buik, ja die baarmoeder rekt flink uit. Al verdenk ik mijn darmen ook wel van de nodige krampen. Heb jij komende vrijdag de termijn echo? Wat voor echo heb je dan nog in juni?

Ik vind al deze weken voorbij kruipen trouwens, kan niet wachten tot de ergste misselijkheid over is en het kindje wat minder kwetsbaar is. Bij mij heeft het allemaal ook wel erg te maken met de termijn waarop het bij de eerste mis ging, namelijk 10 weken. Merk dat ik erg wissel qua emoties. Hopelijk wordt het daarna dus wat beter. Daarnaast ben ik gewoon flink ziek nog steeds, heb dit weekend voor het eerst wat kunnen werken, maar vandaag is het weer helemaal mis. De misselijkheid blijft ook maar aanhouden, dat maakt het zwaar.

Voor degenen die al een kindje hebben: vanaf wanneer werden de kwaaltjes bij jullie minder en verdwijnt de misselijkheid echt of wordt het vooral dragelijker? Zal wel per vrouw verschillen, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Komende woensdag heb ik een echo, heel erg fijn weer even te kunnen kijken, al kijk ik meer uit naar de echo volgende week vrijdag omdat we dan voorbij de 10 weken zijn en dat iets is waar ik mij heel erg op verheug. Wel fijn komende woensdag even met de verloskundige kennis te maken. Door hoe er de vorige keer met ons omgegaan is hebben we nu gekozen voor een andere praktijk. Heb er een goed gevoel bij gelukkig, maar is toch even afwachten.

Ondertussen hebben we al een aantal kleine cadeaus gekregen van mensen heel dichtbij ons, ontzettend lief. En wat zijn baby spulletjes toch schattig :heart:
Zelf durf ik nog niks te kopen, behalve het 9 maanden boek waar ik al veel plezier aan beleef.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dankjewel, nogal een vermoeiend weekend achter de rug teveel gewerkt en ik slaap nu gerust 10 uurtjes weg terwijl ik normaal weinig slaap nodig heb
Het is nog zo onwerkelijk, vrijdag de echo en pas bewust heel laat de test gedaan. Vanwege dat ik het de vorige keer met twee mnd had verloren. En eigenlijk wist ik het al, een week voor mijn ond. Eerst maar bewust worden met de echo van de week. Ik meld me wel weer tegen die tijd. Ik slaap momenteel meer naast mijn werk
Alle reacties Link kopieren
@juf Ik denk dat ik vaker op controle moet omdat ik een grotere kans heb op trombose. Ik mag zoals ik het nu begrepen heb na aankomende Vrijdag ongeveer om de 2 weken op controle komen. Dus ik gok dat het daarmee te maken heeft. Morgen heb je weer een echo! Spannend! Hoe voel je je?

@vlinder herkenbaar de vermoeidheid. Ondanks dat ik eigenlijk zo goed als 12 weken ben nu, moet ik toch nog iedere dag een paar uur bij tukken omdat ik het anders niet tot de avond red.

Aankomende Vrijdag mijn termijn echo, ben echt aan het aftellen! :clown:

Ik zie trouwens dat in het tabel 2 Juni staat maar het moet 6 juni zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven