Uitgerekend eerste helft december 2019

08-04-2019 22:20 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eind maart had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen.. super blij natuurlijk!
Volgens internet ben ik 4 december uitgerekend. Mij lijkt het leuk om met andere meiden te kletsen die in dezelfde periode zijn uitgetekend!
NaamleeftijdUitgerekendkindje nr ?geslachtextra info
Lilianw198830 3 december2de kindjeMeisje 20 juni geslachtsbepaling, 5 juli 20 weken echo
Summerlovin199127 14 december1e kindje meisje 8 juli geslachtsbepaling
Lacer2628 november1e kindje Jongen echo's 17 mei en 6 juni
Jufmevrouw31 21 december 1e kindjeJongenEcho's 25 en 14 mei

PS: IEDEREEN DIE UITGEREKEND IS IN DECEMBER MAG MEE SCHRIJVEN! (de titel kan ik helaas niet meer aanpassen)
PS2: Als iedereen die dat wil in een berichtje de volgende info wil achter laten, dan verwerkt ik dat in het tabelletje

Naam
leeftijd
Uitgerekend
kindje nr ?
geslacht
extra info, zoals wanneer je echo's heb of andere (leuke) afspraken
anoniem_307471 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 13:12
69.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Diegene die de studie behaald hebben, gefeliciteerd! Die heb je weer in de pocket!

@summer Wat leuk!! een meisje! Gefeliciteerd!! :love: hoe voelen jullie je nu? Beetje verwacht?


@lilian morgen de 20 weken echo!! Spannend! Ben je zenuwachtig?! Laat je ons wat weten? Ik heb hem as Maandag maar ik begin weer behoorlijk zenuwachtig te worden als ik eraan denk!

@maria gelukkig dat ze zo goed reageerde! En ook jij binnenkort al de 20 weken echo! Wat knap dat je wacht tot de 20 weken echo voordat je het geslachtje weet. Of was dat geen bewuste keuze? Mijn eetlust is met vlagen. Ene keer krijg ik amper wat op. Ander keer blijf ik eten.


Hier hebben we ons gisteren kapot geschrokken. Mijn vader heeft een hartinfarct gehad en ligt nu in het ziekenhuis tot waarschijnlijk Maandag. Ze hebben hem meteen gedotterd en stents geplaatst. Hij is nu in goede handen en zag er vandaag al stukken beter uit dan gisteren. Maar nog, de schrik zit er nog wel in. Behoorlijk heftig dus..

Met mijn baas weer aan tafel gezeten en ik word zoals ik begrepen heb niet meer ingepland voor de staande werkzaamheden ivm rug. Aan de ene kant een beetje jammer want de staande werkzaamheden zijn het leukst. Maar het is even niet anders.

As Maandag de 20 weken echo. Ik vind het zo spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Och Lacer, wat een rot nieuws!
Was dit de eerste keer van je vader? Pf.. t doet best wat met me. Toen ik zwanger was van nr 1 en op vakantie was kreeg ik t zelfde telefoontje over mijn vader. Ik ga voor je duimen dat hij er snel en goed bovenop komt! Kan ook niet anders, want hij heeft nog een belangrijke taak: opa zijn!

Summer, gefeliciteerd met een meisje! Hoera!

En Lilian met een tweede dochtertje, zo leuk! Je bent maar druk met je huis zeg. Hoop dat t allemaal gauw wat rustiger wordt voor je.

Maria, fijn dat je afspraak nu beter liep!
Alle reacties Link kopieren
@Lacer, ik had echt verwacht dat het een jongetje zou zijn, het was voor mij dus een extra grote verrassing. Maar ik vind het echt heel leuk😍.

Wat een vervelend nieuws over je vader, hopelijk komt hij er weer bovenop!
Alle reacties Link kopieren
@Nerual, jij ook gefeliciteerd met het behalen van je diploma, we zijn goed bezig en het harde werken is beloond :)

@Summerlovin wat super leuk een meisje!! 💕💕

@Lilian ik vind het ook zo gezellig met elkaar te schrijven over deze bijzondere tijd :) Ik heb zo lang vakantie doordat ik deels voor mijzelf werk, en (nu nog) deels in het onderwijs zit. Wat ik na december ga doen is nog onduidelijk, al ben ik wel van plan een aantal maanden verlof te nemen.

Schattig versje hadden jullie voor Facebook! :heart: En wat heerlijk dat je haar gevoeld hebt :love: Magisch vind ik het! Bij mij zijn het (nog) geen schopjes, maar dat zal vast snel genoeg gebeuren. Nu is hij/zij nog wat aan het ‘kriebelen’ :P

Fijn dat jullie nog even lekker vakantie kunnen nemen, dat wordt vast genieten!

@maria, mijn eetlust is niet veranderd tot dusver (op de eerste beroerde weken na), maar mijn smaak wel. Ik neig veel meer naar zoet (chocolade, snoep), terwijl ik van mijzelf gek ben op hartig (kaas, chips). Soms smaakt alles goddelijk, andere momenten lijkt het alsof ik niks meer lust ;-D

@Lacer wat een schrik met je vader! :hug: Hoe gaat het nu met hem? En hoe gaat het met jou en je rug? Helpt het voldoende om meer rust te kunnen nemen?

Bij mij blijkt de pijn uit mijn bekken te komen, erg vervelend en vroeg al, maar gelukkig heb ik een goede fysio die afgelopen week meteen wat verlichting gegeven heeft. Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt, het is best een vervelende pijn namelijk.

Wij hebben al wat aankopen gedaan voor de babykamer, namelijk het behang, de kledingkast en een commode. Geweldig om dat kamertje in te richten, maar ook nog zo onwerkelijk dat daar straks ons kindje ligt.

Volgende week weten we wat het geslacht is van onze kleine :flirting:
Alle reacties Link kopieren
@maria: wat goed dat je het hebt aangegeven bij je verloskundige en dat deze afspraak een stuk beter is gegaan! Heerlijk dat je het hartje weer heb gehoord. Wanneer heb je de 20 weken echo?

@lacer: zo dat is schrikken van je vader! Hoe gaat het nu met hem?
Wat goed dat je nog eens met je baas om de tafel bent gaan zitten. Goed voor je zelf zorgen is nu zo belangrijk. Ik doe het ook niet altijd even goed

@jufmevrouw: leuk he om bezig te zijn met de babykamer.. bij ons zal de babykamer hetzelfde blijven dus ik vind het vooral leuk om met de kamer van mijn dochter bezig te zijn. Ik denk dat als die af is dat ik mij wat meer kan concentreren op de kleine die in mijn buik zit..


De 20 weken echo was gelukkig goed. Het blijft toch altijd een spannend moment. Natuurlijk is dit geen garantie, maar het is toch fijn om te weten dat het hoofdje, blaasje, nieren, hart, voeten, handjes e.d. allemaal goed zijn.. ze was even eigenwijs met het kijken naar het hartje, dus ik moest mijn buik en heupen ff bewegen, maar toen lag ze er goed voor. Op een gegeven moment was het speelkwartier en was ze goed aan het bewegen. Erg leuk om te zien.

Nu krijg ik met 30 weken pas weer een echo om te kijken naar mijn litteken en placenta. Bij de 20 weken echo zag hij al dat mijn placenta niet voor de uitgang ligt, zoals de vorige keer, dus bij mijn volgende afspraak ga ik eens kijken of ik mij nu ook zou kunnen richten op een natuurlijke bevalling. Dat zou ik graag willen, omdat weer een keizersnede toch weer een zware operatie is. Het herstel is pittig en je blijft op de een of andere manier last houden van je litteken..
Alle reacties Link kopieren
@juf, wat relaxed dat de fysio je pijn wat heeft kunnen verlichten.

Super leuk om te beginnen aan de baby kamer, heb je een thema?

@lillian, heerlijk zo'n goede echo! Yessss!

En heb jij een thema voor de kamer voor je oudste?
Alle reacties Link kopieren
@Lacer, hoe gaat het met je vader?

@lillian, wat fijn een goede echo! Wij hebben de echo 16 juli.

Wat leuk om te lezen dat sommige al met het kamertje bezig zijn. Wij gaan daaraan beginnen als we terugkomen van vakantie begin augustus. We weten wel al wat we willen, ook qua meubels.
1 wand word verdeeld in een roze, grijs en wit vlak. Wel schuine vlakken, niet recht. Het worden dus driehoeken. Op het witte vlak komen gouden hartjes. De rest van de muren worden dan wit. Die wand wordt de eyecatcher. We hebben een heel leuk babykamertje gezien. Alles is wit maar de grepen en poten zijn zwart.

Afgelopen dagen heb ik erge last gehad van migraine. Ik denk dat het te maken heeft rondom de spanning van het geslacht. Ik ben daar best gevoelig voor. Maar het zou ook kunnen komen door de hormonen.
Vervelende is dat ik nu mijn medicijn niet in kan nemen en het moet doen met paracetamol, dus dan blijft het doorzeuren.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames! Mijn vader ligt helaas nog in het ziekenhuis en moet hoogstwaarschijnlijk nog tot Maandag blijven. Hij is gelukkig goed aanspreekbaar en wandelde vandaag al hier en daar wat rond dus dat is al een goed teken!

@juf wat leuk dat jullie met de kamer bezig zijn! Wij hebben vandaag toevallig al een gedeelte van de kamer behangen:
Morgen willen we de rest gaan verven en dan kunnen we goed gaan beginnen met aankleden! Leuk is dat he! Al een verwachting met wat je gaat krijgen? :shame:

@lilian hele opluchting dat de 20 weken echo goed was! Alleen dat je pas met 30 weken weer een echo hebt?! O_O is dat gebruikelijk dat dat zo lang duurt nu? Zoals het er naar uit ziet moet ik om de 2/3 weken terug komen dus ik schrik er wel van dat jullie 10 weken moeten wachten.. ik zal voor je duimen dat je gewoon een normale bevalling krijgt.

@summer eerst lekker vakantie! Alleen jammer van de migraine. Hoop voor je dat het snel weg trekt!


Hier zijn we dus al flink bezig met de kinderkamer. Sommige meiden die ik ken begonnen pas tijdens hun verlof met de kamer. Dan zou ik echt helemaal geen rust meer hebben! :-[ ik ben altijd van het “op tijd” beginnen.

Vriend en ik hebben bewust voor “Zelda” thema gekozen. Weet niet of er dames mee bekend zijn. Vriend en ik zijn samen gek op de games van Zelda. Ik heb een digitale tekening gemaakt in de stijl van “zelda windwaker” (google maar eens) want het is ook een beetje cartoon-ish. En dus ook ideaal voor een baby kamertje. :shame: van die tekening hebben we foto behang laten afdrukken en vandaag al 1 muur mee behangen. Rest van de muren worden gewoon geverfd. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Nu as Maandag de 20 weken echo. Weet niet, ben toch nerveus erover.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het de goede kant op gaat met je vader Lacer!
Wat leuk zo’n thema in het kamertje!

Ik moet nog ruim een week wachten op de 20 weken echo maar vind het ook spannend hoor. Denk dat dat heel normaal is😊.

Ik heb na mijn 20 weken echo helemaal geen echo’s meer. Wel controles (luisteren naar het hartje, kijken hoe het met mij gaat) om de vier weken.
Als ik nog een echo zou willen kan ik een pretecho doen. Maar er worden geen echo’s meer vergoed.
Alle reacties Link kopieren
@Nurual:
Zeker fijn om een goede 20 weken echo gehad te hebben..

Ik heb niet echt een thema voor de kamer van mijn dochter. Wel een kleurenpalet in mijn hoofd. we hebben een grijze kledingkast gekocht. Ik heb een super leuke kleed gezien met een konijn er op met roze en grijs. Dus het wordt een kamer met roze, grijs en wit accenten.

@Summer: wauw wat een leuk idee voor de kamer! zo creatief ben ik niet haha.
Wat vervelend van de migraine. Hoe gaat het nu?

@Lacer: wat fijn dat het iets beter met je vader gaat. Nu dus vooral aan het herstellen. Wat een klap voor je lichaam is dat zeg. Zal wel even duren voor je vader. Sterkte daar

Ik weet niet beter dan dat je niet zo veel echo's krijgt. Mijn verloskundige zei dat de termijn echo en de 20 weken echo vergoed wordt. Tegenwoordig is een vroege echo ook normaal. Maar daarna geen echo meer. Pas als ze ergens over twijfelen, zoals de groei of ligging wordt er weer een echo gemaakt.
Mag ik vragen waarom jij om de 2 a 3 weken een echo krijgt?

Hoe was jouw 20 weken echo? hopelijk alles goed??

De naam Zelda komt me bekend voor, maar echt weten hoe het er uit zie doe ik niet.. Leuk dat je dit als thema neemt :)

Op het moment niet zo heel veel te vertellen. Alles gaat zijn gangetje. Het is deze week wel ff een pittige week. Er gebeurd veel op mijn werk en ik moet ook veel werken. Volgende week hoef ik helemaal niet zo veel te werken, maar daar staat wel tegenover dat ik nu wel veel moet werken. Ik merk dat het een beetje zijn tol eist, nu al :-? Morgen vrij, maar daarna moet ik 4 dagen achter elkaar werken en dat wordt pittig O_O
Verder wel wat klachten van mijn heupen, dus ik moet even aankijken hoe dit gaat. Over twee weken een afspraak bij de fysio en dan even aankaarten en kijken wat ik er mee kan.
Alle reacties Link kopieren
@lilian wat super fijn een goede 20 weken echo, mooi zo! Nu dus bijna lekker vakantie?
Ik kan mij goed voorstellen dat je graag vaginaal zou willen bevallen, daar hoop ik zelf ook erg op, een buik operatie lijkt me vrij heftig, maar we hebben natuurlijk niet alles voor het zeggen. Belangrijkste is dat we allemaal gezond erdoor heen komen :)

@Nerual jaa we hebben Jip&Janneke thema, heel schattig en er is veel moois te vinden (lamp, knuffel, boekjes, kleed, behang). Het wordt niet heel druk, vrij basis met lichte kleuren.

@summerlovin ohh jullie plannen voor het kamertje klinken ook goed, leuk!
Is de migraine wat afgezakt? Ik zou af en toe ook graag wat sterkers willen dan paracetamol, vind het behoorlijk doorbijten met alleen die medicatie, maar het gaat om de gezondheid van de baby en met die gedachte kom ik er doorheen.

@Lacer fijn dat je vader al wat opgeknapt is! Blijft toch erg schrikken, al zijn je berichten nu gelukkig goed.
Ik vind Zelda prachtig, wat een leuk en origineel thema! Ik heb heel veel ‘Zelda en the Ocarina of time’ gespeeld vroeger, echt mooi.
Hoe was jullie 20 weken echo?

Ik heb de echo gehad voor geslachtsbepaling. Mijn gevoel zei steeds een meisje, maar ik wilde daar niet teveel op rekenen omdat het mij zo lastig leek om dan eventueel te moeten instellen op een jongetje. Beiden is uiteraard even welkom! Maar ik had dit gevoel al vanaf het begin en wilde niet 3 maanden op slechts een voorgevoel afgaan.
Dus de echo... eindelijk duidelijkheid. Nou, niet dus! ‘’Het lijkt een meisje. Maar het kan ook een jongetje zijn. Ik kan het niet goed genoeg zien. Ik neig naar een meisje, ik zie wel wat je bij een meisje hoort te zien. Maar het is niet duidelijk genoeg voor zekerheid.’’
Aaahhh... ik had er wel rekening mee gehouden, ook een voorgevoel haha, en toch vond ik het ff lastig. Gelukkig verdween dat gevoel heel snel, want we hebben een hele mooie baby gezien die zwaaide en spartelde en ons overweldigde met een gevoel van trots, rijkdom en dankbaarheid :flirting:

Volgende week gaan we weer even spieken, wie weet ligt zij (of hij :proud: ) er dan dusdanig bij dat er meer duidelijkheid is ;)
Dus @Nerual ik wacht nog geduldig samen met jou tot we ook weten wat het wordt, heb jij een voorgevoel?
Alle reacties Link kopieren
Zelda, Jip en Janneke of 'gewoon roze en grijs' ik krijg er onwijs mooie plaatjes van in mijn hoofd. Super leuk bezig!

Wij gaan geen kamertje maken. Alleen ons bed omtoveren naar een 3 persoons. Kind 1 slaapt meestal in eigen bed, maar zo eens in de week kruipt ze toch bij ons. Het zou me niks verbazen als ze zo moet wennen aan baby dat ze vaker bij ons wil. Dus met een 3 persoons passen we er mooi alle 4 in. Maar als ik jullie verhalen zo hoor krijg ik enorm zin om toch een kamertje te maken, al is het maar voor het bezig zijn met de baby. Al is geen kamertje ook best handig. Ik leef me uit op alle kasten in huis. Het MOET opgeruimd! (Meestal ben ik wat nonchalanter).

Nog nieuws over je vader Lacer?

Jemig wat een spanning juf.. wel/niet een meisje ..
Ik spreek veel over 'zij', maar dat is meer omdat ik gewend ben aan een meisje in mijn buik. Maar ja, dit is baby2. Dus kan ook prima een jongetje zijn. Ik heb niet echt een voorgevoel. Wel een beste nieuwsgierigheid!
Voordeel van een jongetje zou zijn dat ik nog wat nieuwe kleertjes kan shoppen. Want jemig, wat heb ik belachelijk veel (meisjes) kleertjes :'). (Kind1 had reflux, dus had zo'n 5 setjes per dag aan, was dus ook wel nodig)

Lol! Wat een echo stress. Heb ik even mazzel dat ik nog mag uitkijken naar mijn 20w echo. Joh en (een paar weken) daarna heb je geen echo meer nodig. Dan wordt je zo geschopt en gedaan dat je je baby niet meer vergeet :')
Oké al heb ik vorige keer nog wel een groei echo en een liggingsecho gehad. Wel leuk om Mini nog even te zien..
Alle reacties Link kopieren
@lilian ik krijg de echo’s om de 2 weken omdat ik voorheen trombose gehad heb en ze vinden dat ik daardoor in de ‘risicogroep’ val. Ik spuit ook sinds dat ik weet dat ik zwanger ben bloedverdunners om te voorkomen dat ik opnieuw trombose krijg.

Wat vervelend dat je nu zoveel moet werken. Ik merk dat ik er ook steeds meer moeite mee begin te krijgen, alleen heb in het geluk dat ik na morgen 3 weken vakantie heb. Eventjes helemaal niks... niet weg, gewoon lekker genieten. kan niet wachten! :$

@juf ooh heerlijk die echo’s he? En wat heerlijk dat hij/zij weer zo lekker levendig was! Nog eventjes voor jullie wachten! Jullie beebje houd jullie lekker in spanning! ;-D

Afgelopen maandag de 20 weken echo gehad. Ik werd uit het niets kotsmisselijk op dat bedje. Schijnt vaker voor te komen. Na een langere tijd duwt het beebje de vaten dicht waardoor je je ineen keer ontzettend beroerd kunt voelen. Ik mocht me op mijn linkerzij draaien en de echo werd voortgezet. Ik voelde me daarna een stuk beter maar ik heb niet echt optimaal kunnen genieten van de echo door de misselijkheid. :|

Gelukkig hebben we de hele echo op USB gekregen dus kan ik thuis flink nagenieten! Beebje zag er prima uit. Placenta en vruchtwater was in orde. Beebje is iets zwaarder dan gemiddeld maar dat is helemaal niet erg, zelfs juist beter want dan kunnen ze iets meer hebben. :)

Morgen precies 20 weken. Wauw de tijd gaat snel. Na morgen ook 3 weken vakantie. Even he-le-maal niks. Zijn er dames die op vakantie gaan? Wij blijven lekker thuis dit jaar!
Alle reacties Link kopieren
@jufmevrouw, bij jullie dus ook een echo met een twist! Best vervelend he? Je verheugt je er toch op.
De migraine is gelukkig afgezakt! Zo fijn.
@Lacer, wij gaan bijna 3 weken naar Amerika. Het was al geboekt in december, dus voordat ik zwanger was. Gelukkig voel ik me nu goed! We gaan lekker genieten daar.

Vandaag is mijn vakantie begonnen, heerlijk, lekker 5,5 week vrij!
Aanstaande dinsdag mijn ''20 weken'' echo. Onze praktijk doet het met 19 weken. Ik ben dinsdag 18.3, maar in verband met de vakantie gaan we wat eerder.
Alle reacties Link kopieren
@lacer: wel fijn dat je extra onder controle gehouden wordt! Een vriendin van mij moest ook regelmatig nasr het ziekenhuis ivm diabetes, maar die vertelde dat ze het op een gegeven moment helemaal zat was om telkens te moeten gaan haha..

Fijn dat je vakantie hebt.. Heerlijk ff bij tanken. Ga je nog weg of blijf je thuis?

Jammer dat je wat minder hebt kunnen genieten van de 20 weken echo.. ik hen er nog geen last van gehad, wat jij beschrijft. Ook niet tijdens mn vorige zwangerschap. Ik heb ook niet echt kunnen genieten hoor.. meer omdat je zo geconcentreerd aan het kijken en luisteren ben wat de echoscopist zegt en doet.. en maar hopen dat alles goed is..
Hier voorlopig dus geen echo's meer, maar misschien wel een pretecho, 3d ofzo..

@summer: oh wat leuk dat je naar Amerika gaat! Stiekem jaloers. Waar ga je heen?
Ik was ook 18.3 met mijn 20 weken echo.. geen probleem hoor..
Alle reacties Link kopieren
@Lacer, we gaan naar de westkust. We starten in Los Angeles en bezoeken daarna Palm springs, grand canyon, lake powell/antelope canyon, bryce canyon, Zion, las Vegas, Yosemite en eindigen in San Francisco.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hadden wij de 20 weken echo. Alles is goed met ons meisje! Ze groeit goed binnen de curve.

Alleen mijn placenta ligt (te) laag. Het risico is een verhoogde kans op bloedingen bij de bevalling.
Nu moet ik met 30 weken opnieuw een echo om te kijken of hij omhoog gegaan is.
Ze verwacht dat dit wel gebeurt omdat mijn placenta aan de voorkant ligt.
Alle reacties Link kopieren
@Nerual wij maken ook vooral een kamertje om lekker met de baby bezig te kunnen zijn en een plek te hebben voor alle spullen :heart:
Aangezien wij ook willen co-sleepen de eerste tijd (weken, maanden, wie zal het zeggen?). Toch wel erg fijn om zo’n tastbare plek te hebben.
Ik ben erg benieuwd wat jij te horen krijgt, en of je nog veel nieuwe kleertjes mag gaan shoppen of er een tweede dochter in aantocht is.

@summerloving super fijn dat alles goed gaat met jullie kleine meid! En mooi dat ze over 10 weken weer even gaan kijken.

@Lilian hoe gaat het nu met je heupen? En sorry ik dacht dat je al lekker vakantie had, maar zo te horen zat je nog midden in de drukte. Hopelijk is het snel wat rustiger :)

@Lacer, fijne vakantie, even lekker relaxen! Komt ook wel goed uit denk ik, na alle hectiek? Wij blijven ook thuis, een vriendin noemde het een ‘staycation’ Ik noem het gewoon een goede beslissing voor ons nu ;-D
Balen dat je je zo beroerd voelde tijdens de echo, heb je daarna geen last meer gehad?

Ik krijg steeds meer last van mijn rug en het straalt uit naar mijn benen, buik en kont. De fysio heeft bekkenpijn geconstateerd en al een aantal keren geholpen met massages, oefeningen en advies, waarna hij vervolgens 3 weken op vakantie is grr. Begrijpelijk in deze periode, maar ik zie niet zo goed hoe ik die weken goed door moet komen. Man is wel een lieverd, want hij helpt me waar hij kan, terwijl ik door de pijn, hormonen en vermoeidheid de laatste week niet heel gezellig was :$

Het viel mij dus even zwaar, afgelopen week. Ik heb vorige week teveel gedaan, eigenwijs geweest en gedacht ‘Ach, ik ben ‘nog maar’ 17 weken zwanger dus hoe erg kan het nou allemaal zijn?’ Vervolgens toch staan stofzuigen, poetsen, winkelen en wandelen, en na een dagje rust (en pijnstillers) was het niet over. Het is niet dat ik er geen rekening mee gehouden had, want door de pijn word ik wel gedwongen rustig aan te doen, maar ik ben toch wat teveel over mijn grenzen gegaan. Afgelopen dagen ook te weinig rust genomen en dus geen afname van de pijn. Vandaag mijzelf streng toegesproken en de klachten verminderen dan gelukkig wel. Maar ik baal als een stekker natuurlijk, vraag mij echt af wat mij komende maanden nog te wachten staat als ik nu al zo weinig kan. Sorry voor het geklaag, dit moet er soms ook even uit.

Ik ben natuurlijk heel blij dat alles goed lijkt te gaan met de baby, en dat ik dat kleintje steeds tekeer voel gaan daar binnen. Hebben jullie ook al wat gevoeld? En een enorme opsteker qua duidelijkheid, deze week weer kunnen kijken en nu helemaal goed zichtbaar: het is toch een jongetje!! 💙💙💙

Ik had verwacht heel erg te moeten wennen, maar nu het zo duidelijk is geeft me dat heel veel rust. Ook het gevoel dat het wel goed komt, en dat heb ik lang niet durven voelen. Wauw, we krijgen een zoon :flirting:

We hebben ondertussen echo’s gehad in het ziekenhuis en bij 2 praktijken en 5 verschillende personen, en ze benoemen allemaal telkens dat ons kind zo druk is haha (en wij ook, maar hallo, natuurlijk zitten wij te stuiteren van enthousiasme telkens als we die kleine zien) :proud:
Gisteren zei ik tegen degene die de echo maakte: maar elk kind is toch zo druk?? Nou nee zei ze je ziet wel duidelijke verschillen hoor. Hmmm, leuk zo’n druk mannetje van binnen, ik voel ‘m ook heel vaak :love: Terwijl ik dacht dat baby’s heel veel slapen? Maar misschien is dat in de buik nog anders. Of hij is zelfs druk in zijn slaap? Ik heb er echt weinig kaas van gegeten ;-D
‘Gelukkig’ ligt mijn placenta tegen de buik aan (of zo?) en wordt het daardoor wat gedempt, gaven ze gisteren aan. Super interessant vind ik dat allemaal en super leuk om te zien.
Alle reacties Link kopieren
@Summer: Mooie plannen voor Amerika.. Super leuk :)
Fijn dat alles goed is gegaan bij de 20 weken echo.
Ik hoop ook dat je placenta nog wat om hoog gaat! Bij mij is dat niet gebeurd bij mijn eerste zwangerschap. Bij de 20 weken echo lag hij een beetje voor de uitgang. Dat is ook de rede dat ik een keizersnede heb gehad. Ik duim met je mee!

@Jufmevrouw: wel goed op jezelf letten hoor meid! Makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik. Sterkte
Een jonge wat leuk! zo leuk om je nu echt te kunnen gaan voorbereiden. :flirting:

Gisteren was ik 20 weken. Al weer op de helft. De tijd gaat zo snel. Soms te snel, want door alle drukte thuis kan ik mij er helaas minder focussen op de baby en zwangerschap. Vandaag ook een afspraak gehad bij de verloskundige. Omdat mijn placenta goed ligt is er in principe geen rede waarom ik niet natuurlijk zou kunnen bevallen. Dus ik ga mij eens verdiepen in natuurlijk bevallen. Ik zit te denken aan Hypnobirthing omdat ik graag zou willen dat alles zo rustig mogelijk verloopt.

Verder wat informatie gekregen over de inenting tegen kinkhoest als je zwanger bent. Hebben jullie daar al over gehoord?
Ik zit er over na te denken om dit te doen. Dit zou je dan tussen de 28ste en 32ste week moeten doen. Ik ga het in ieder geval met mijn vriend overleggen. Je moet het zelf betalen en het is tussen de 30 a 60 euro.
Nog iets om over na te denken dus..

Verder gaan ze maandag beginnen met onze nieuwe badkamer. Alles wordt er uit gesloopt en er komt een hele nieuwe in :hyper: Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden. We zitten vanaf volgende week dus wel ff in de puinhoop, maar hopelijk is het het allemaal waard
Alle reacties Link kopieren
@summer oh heerlijk zo’n reis door Amerika! Dat staat ook nog zeker op mijn lijstje! Wat vervelend van de placenta maar nog geen reden om je zorgen te gaan maken! Wie weet trekt het wel weer gewoon bij!

@juf Jaaa een jongetje! :mrgreen: Probeer vooral die rust te nemen. Ik merk dat als ik een dag teveel gedaan heb ik ook echt de meest chagarijnige vogel ben door de vermoeidheid en rugpijn terwijl ik dit totaal niet ben want ik kan best veel hebben. Wat hormonen wel niet met je doen.. :bonk: En o mijn god! We kunnen elkaar de hand schudden! Ik voel ons kindje ook zo ontzettend goed! Ik heb zelfs afgelopen nacht amper mijn ogen dicht kunnen doen omdat meneer binnen in mijn buik een dikke party aan het houden was. Resultaat? Een slapeloze nacht.

@lilian Tijd gaat nu inderdaad (te) snel. Probeer inderdaad te genieten voor dat je zometeen het zwanger zijn gaat missen! :biggrin: ik ben zelf ook aan het overwegen om me te laten inenten tegen de kinkhoest. We hebben nog even de tijd! Super leuk een nieuwe badkamer! Altijd leuk iets nieuws in het huisje! Beter nu in de puinhoop dan dat t beebje er is!


Hoe is het met jullie buiken?
Ik voel me nu echt een gehaktbal met poten terwijl ik pas 2kg ben aangekomen!
Ik ben naar NL gevlogen voor de twintig weken echo (en wat andere zaken) en niemand wist ervan. Leuke verrassing dus en heerlijk weer bij thuiskomst! Vanmiddag de echo, ga ik eindelijk zien of het een jongen of meisje is! Buikje is nog steeds heel bescheiden en ik voel ook nog geen beweging. Tenminste, ik ben me er nog niet van bewust. Ben benieuwd hoe de controles hier gaan! Fijn dat iedereen goed gaat zo te horen afgezien van wat oncomfortabele pijntjes.
Alle reacties Link kopieren
@jufmevrouw, wat vervelend dat je al zoveel fysieke klachten hebt. Goed naar je lichaam luisteren hoor en rustig aan doen!!
Wat leuk dat jullie een jongen krijgen 💙

@lilian, ik heb mij ook verdiept in die kinkhoest prik. Ik denk dat ik hem wel laat zetten.

@Lacer, ik heb nog nauwelijks een buik en ben ook nog niet aangekomen. Ik ga komende 3 weken op vakantie en hoop met een boller buikje terug te komen❤️.

@maria, wat leuk dat je vanmiddag de 20 weken echo hebt in Nederland! Laat je ons weten of het een jongen of meisje is? Veel plezier!!
Ik heb dus ook nauwelijks een buikje en voel de baby ook nog niet. Dat laatste komt door de voorliggende placenta en was dus niet zo gek volgens de verloskundige. Ik vind het erg jammer, maar het komt vanzelf.
Het is een jongen! Ik belde mijn vriend tijdens de echo zodat we het samen voor het eerst zouden horen. Hij wilde heel graag een jongetje, mij maakt het niet uit, dus ik ben happy dat hij zo happy is met dit nieuws :)
Alle reacties Link kopieren
@maria: wat leuk dat je ff in Nederland bent. Wat een verrassing voor de familoe.
Gefeliciteerd een jongen! Super leuk

Hier absoluut geen bescheiden buik.. ben helaas ook 6kg aangekomen. Dat is zeker niet allemaal baby, bloed e.d., ook door het snoepen. Ik weet dat ik niet zo heel gezond eet, voornamelijk snoep.. Ik probeer er sinds een kleine week wel op te letten.. misschien dat ik het een paar weken stabiel kan houden, want ik weet dat je op het eind het meest aankomt.

Verder vandaag via marktplaats een meegroeibed voor mijn dochter gekocht. Morgen komt ook haar kledingkast binnen dus over 3 weken maken we een eerste start met haar kamer.. hopelijk wordt het wat.
Maar eerst de badkamer.. maandag en dinsdag het meeste sloopwerk. Hij wil maandag al om 07:00 beginnen, dus voor die tijd willen mijn vriend en ik al gedoucht zijn.. lekker vroeg opstaan dus..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve woorden, ik ben inderdaad wat rustiger aan gaan doen, mijn lichaam geeft het ook goed aan.. Gisteren stonden we een kinderwagen uit te zoeken toen ik opeens allemaal sterretjes zag. De verkoper was gelukkig wat gewend en pakte meteen een stoel, water en een snoepje. Na een paar minuten kon ik weer staan, maar lang achter elkaar staan zorgt telkens voor deze klachten. De verloskundigen zeggen steeds dat het er allemaal bij hoort, ik probeer daar maar op te vertrouwen. Ik ken dat ‘wegtrekken’ helemaal niet, maar al sinds het begin van deze zwangerschap leer ik mijn lichaam (noodgedwongen) beter en beter kennen ;-D Het is maar goed dat ik al zolang ik mij herinneren kan een kinderwens heb, want ik vind het zwanger zijn meer impact hebben dan ik vooraf had kunnen bedenken.

@Lilian, interssant lijkt me dat, hypnobirthing. Ik heb mij er ook in verdiept en uiteindelijk voor de mini cursus ‘samen bevallen’ gekozen. Ben erg benieuwd!
De kinkhoest vaccinatie wil ik ook nemen inderdaad, jammer dat die nog niet vergoed wordt. En wat een drukke, maar leuke tijd met de verbouwing. Nou ja leuk is het achteraf waarschijnlijk, met een super mooi resultaat! Sterkte morgenochtend, gelukkig is het al wel lekker licht in deze periode.

@ Lacer, haha ohh die druktemakertjes houden ons nu soms al wakker he ‘s nachts :heart:
Hier ook een gehaktbal op poten hoor, helaas al 7 kg erbij. Ik let erg op wat ik eet, de diëtist en vk vinden de gewichtstoename normaal, ik vind het soms best moeilijk, maar ben blij dat met de baby alles goed gaat. En ook blij dat het mij gelukt is de zwangerschap met een gezond gewicht te beginnen, dat was voor mij geen vanzelfsprekendheid.

@Summerloving, lekker genieten in Amerika :cheer:

@Maria, leuk hoor, ook een jongetje bij jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven