Uitgerekend eerste helft november 2018

24-02-2018 01:18 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
UPDATE: tabel gesloten i.v.m. overzichtelijkheid van het topic. Er is een topic 'Uitgerekend 10-20 november 2018'.

Hallo allemaal!

Eerder 'vandaag' er achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Weliswaar nog een lichte streep, dus ik ben nog wat op mijn hoede. Toch wil ik hier graag van me afschrijven, zoals ik dit 2 jaar geleden ook gedaan heb tijdens de zwangerschap van mijn zoon (nu 1,5). Tot op de dag van vandaag nog steeds een erg leuk contact met de meiden uit die groep.

Het lijkt me leuk wanneer meerdere zwangeren - die in de eerste helft van november 2018 uitgerekend zijn - zich hier aansluiten en gezellig meeschrijven!

Hieronder een tabel, die je zelf aan kunt passen.


Kom je er niet uit met de tabel, geef me dan een seintje!

Hopelijk tot snel & op naar november ;)
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
AMommyToBe 28/31 Eerste 29 oktober
PaarseRuitjes 35/30 Tweede 1 november 03-04 eerste echo/intake
Stephanie26 33/36 Derde 1 november
Zoraa 25/28 Eerste 1 november :heart: 12-04 termijnecho
Chica-1983 34 Tweede 1 november :heart: 31-03 intake vk
Kaasplankje 33/28 Tweede 2 november :heart: 20-4 12wk echo
RainIsJustConfetti 26/31 Eerste 2/3 november :heart: 22/3 intake VK 5/4 termijnecho
Ella91 26/28 Tweede 2 november :heart: 26-5 echo geslachtbepaling
Buurvrouw93 25 Eerste 3 november :heart: 12-03 eerste echo
Ragdoll1991 26/27 Eerste 5 november
Charlie87 31/33 Eerste 5 november :heart: 14-03 eerste echo
S17 25/27 Tweede 5 November :heart: 23/4 echo+ gyn
Domninoz 28/28 Tweede 5 november :heart: 15 mei controle + geslachtsbep.
EveSP 34/35 Eerste 6 november :heart: 9-05 volgende echo MA juni 2017
Do-mi-ni-qu-e 31/35 Eerste 6 november :heart:
Vinootje 30/40 Eerste 9 november :heart: 31 mei Geslachtsbep.
Lany 30/31 Eerste 10 november :heart: 4/4 1e echo
Spraakwater :hug:, Thisisme1980 :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
52.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goeie morgen, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik schrijf graag mee. Ik had eergisteren een positieve test in handen en ik kan het nog niet geloven! Het streepje was bij mij ook nog héél licht, maar een digitale test gaf een hele duidelijke uitslag ☺️

Ik ga even uitzoeken hoe ik mezelf in de tabel krijg.
Alle reacties Link kopieren
Euhm... allerlei knopjes geprobeerd... maar waar doe ik dat eigenlijk met die tabel? En is er dan nog verschil tussen telefoon en computer?
(Dan leer ik ook meteen even hoe dat moet)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allebei!

Ik vóel me wel zwanger, telt dat ook? :-D
Test is nog negatief, maar zit ook nog net voor m'n NOD. Wel symptomen en zelfs een perfect getimede innestelingsbloeding gehad, dus ik hoop stiekem wel heel erg dat het raak is. Mocht dat zo zijn, dan kom ik meepraten, want ik kom dan wel begin november uit als uitgerekende datum.

Hebben jullie al kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allebei! Ik heb ook positief getest dus wil me ook graag bij het groepje voegen. Heb dat bij de vorige (dochter, nu 2 jr) nog niet zo vroeg aangedurfd en toen ik er eenmaal aan toe was waren alle groepjes helaas al vol. Dus nu dan maar voorzichtig er wel snel bij zijn. Lijkt me heel leuk om ervaringen uit te wisselen!

Ik ga straks even op de computer proberen mezelf in de tabel te krijgen, lukt op de telefoon niet echt...
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_365130 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 08:42
Reden: verkeerde inlog
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Kaasplankje, ik heb je toegevoegd aan de tabel hoor! Kijk maar even of je de rest van de gegevens er zelf in krijgt :-D

Ik zal me trouwens nog even kort voorstellen, ik ben Chica en 34 jaar. Ik ben BAM en heb een dochter van nu 2 jaar. Toen zij zo'n 1,5 was begon het toch weer erg te kriebelen voor een tweede. Ivm nog wat onzekerheid op het werk nog een tijdje gewacht met het starten van het traject. Begin dit jaar een vaste aanstelling gekregen en direct het traject weer gestart. Tot mijn grote verbazing in 1 keer raak dit keer. We gaan volgende maand nog verhuizen naar een nieuwe woning, dus wel even drukke weken voor de boeg.

@Spraakwater, ik voelde dit maal heel duidelijk de innesteling en sindsdien last van krampen/zeurend gevoel van mijn baarmoeder. Wist dus eigenlijk vanaf toen ook al dat het gelukt was. Apart hoe je dat zo kunt aanvoelen he?

@Kwaaltjes, afgezien van het zeurende gevoel in mijn onderbuik heb ik verder helemaal geen last van kwaaltjes. Vorige zwangerschap ook nooit gehad, dus ik hoop maar weer op zo'n kwaalvrije zwangerschap dit keer.
Alle reacties Link kopieren
@Kaasplankje:
Als je inlogt met de gebruikersnaam en ww en op het potloodje/pennetje klikt bij de openingspost, kun je de tabel bewerken.
Dan zie je (o.a.) dit:

[tr]
[td] Domninoz[/td]
[td]28/28[/td]
[td]Tweede[/td]
[td]6 november (?)[/td]
[td]-[/td]
[/tr]

Na het [/tr] teken (einde rij) kun je onder de gebruiker boven je een nieuwe rij invoegen. Voor jou zou het dan gaan om dit stukje, kun je zelf knippen en plakken:
(Dus in dit geval onder de [/tr] na de gegevens van mij. Jouw naam is al ingevuld zag ik)

[tr]
[td]Kaasplankje[/td]
[td]leeftijd[/td]
[td]hoeveelste kindje[/td]
[td] Uitgerekende datum[/td]
[td]Eventuele bijzonderheden[/td]
[/tr]
Alle reacties Link kopieren
@Kaasplankje: Gefeliciteerd! Gaaf om dan 'zwanger' te zien staan! Is het jullie eerste?

@spraakwater: spannend! Ik hoop van harte dat jij ook een positieve test in handen hebt straks en je bij ons kunt voegen, gezellig! Welke kwaaltjes heb je?
Hier lucht opboeren, steekjes in buik, hoofdpijn, slapeloosheid en gevoelige en volle borsten. Had ik bij mijn zoon precies zo...

@Chica: Gefeliciteerd!! Wat leuk, een dochter! Hier begon het al voor zijn eerste verjaardag te kriebelen, bij mij. Maar man was er nog niet aan toe. En ook wij gaan verhuizen, dus het is eigenlijk ook beter zo! Moet er veel gedaan worden in het nieuwe huis?
Ik had precies hetzelfde gevoel hoor. Erg vroeg, maar leuk om vanaf het begin in een groepje te schrijven. Anders kom je er vaak niet echt lekker in. Bewust een algemeen account aangemaakt, zodat iedereen op zijn eigen tijd de tabel bij kan werken :)
Wanneer testte jij positief?
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames!!

Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!
Ook ik zou graag willen aansluiten in deze groep want heb vanmorgen ook een positieve test in handen gaat!! Super blij dat het ons weer gegund is maar ook nog zo onwerkelijk en onwijs spannend. Heb sinds gisteren ook wat last van bruinverlies dus dat maakt het voor mij wel extra spannend. Heb dit bij mijn vorige zwangerschap niet gehad maar weet dat het verder niks hoeft te betekenen. Ga voor de zekerheid begin van de week nog maar eens testen voordat ik contact opneem met de VK.

Zal ook eens gaan proberen mij in het bovenstaande tabel te plaatsen. Erg fijn om op deze manier alvast over je zwangerschap te kunnen praten en ervaringen uit te wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde als spraakwater..

veel kwaaltjes,100% het gevoel van een zwangerschap. Net als bij mijn eerste dochter heb ik (denk ik) de innesteling gevoeld. Vanmorgen een negatieve test... Maar ook dat duurde bij mijn eerste zwangerschap lang.

Nog even in spanning afwachten tot ik me ook aan het lijstje kan voegen!
Alle reacties Link kopieren
Ja, gelukt met de tabel! Wat leuk dat er al zo veel meiden meeschrijven. Gefeliciteerd allemaal! Mijn uitgerekende datum is echt zomaar een schatting want mijn cyclus was zo super onregelmatig afgelopen halfjaar, dat ik wekelijk geen idee heb wanneer baby november nou ontstaan is.
Alle reacties Link kopieren
@spraakwatertje en klein wondertje: wat spannend nog even! Ik ga voor jullie duimen voor een positieve test.

Ik heb wat kleine kwaaltjes, maar nog niet heel erg: volle borsten en af en toe een vlaag misselijk.

Ik zal me trouwens ook even voorstellen verder: ik ben 33 en nu zwanger van nummer 2. Ik heb al een dochter van 2 jaar oud. We waren al een tijd bezig voor een tweede en ik had mezelf al een voorbereid op een medisch traject oid. Ik kan het eigenlijk nog niet echt geloven ☺️

Grappig om te lezen dat een aantal van jullie ook gaan verhuizen in de komende tijd, ik verhuis namelijk ook. Maar eerst maar eens kijken of het goed gaat de komende tijd.
Vanavond ook nog eens een borrel met vriendinnen, dat wordt een beetje een uitdaging. Ik denk dat ze er alles van zullen denken, maar keurig hun mond houden.
Hebben jullie ook wat ‘alcoholmomenten’ op de planning staan waarvan je nu al denkt: hoe lossen we dit op zonder dat ze weten dat ik zwanger ben?
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig dat er meerderen nog een verhuizing in de planning hebben. Ik ga naar een nieuwbouw woning, dus hoef gelukkig alleen nog de muren een kleurtje te geven en verder niet. Maar zie wel een beetje tegen al het inpakken, verhuizen en uitpakken op. Moeten jullie nog veel klussen in de nieuwe huizen?

@spraakwatertje en klein wondertje, ik duim ook voor jullie, spannend hoor!

@domninoz, ik had afgelopen donderdag mijn NOD en heb woensdag positief getest (woensdag is mijn vrije dag en vond dat fijner dan op donderdag even snel voor een drukke werkdag testen). Omdat ik via IUI zwanger ben geworden weet ik heel precies de datum van ovulatie en bevruchting, dus ben redelijk zeker van de UD.

@Ella, welkom en gefeliciteerd! Wel heel spannend dat bruinverlies, gelukkig hoeft het inderdaad niks te betekenen. Wanneer ga je nogmaals testen?

@kaasplankje, wat fijn dat je niet de MM in hoeft en dat het spontaan gelukt is! Veel plezier met je borrel vanavond! Ik drink sowieso niet vaak, dus als ik niet drink valt dat niemand op. Kun je niet toevallig de BOB zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Gefeliciteerd allemaal! Afgelopen donderdag (en vandaag) heb ik ook positief getest. Als alles goed gaat ons 2e kindje. Nu ben ik over het algemeen niet zo’n hele goede meeschrijver maar ik wil vooral even laten weten dat ik wel meelees. En misschien verbaas ik mezelf en plaats ik wel regelmatig iets ;).
Hier nog weinig te merken, een beetje gespannen borsten en that’s it. Ik hoop vooral dat de misselijkheid van vorige zwangerschap een beetje weg blijft...
Alle reacties Link kopieren
Spannend spraakwater en klein wonder! Wel het gevoel zeanger te zijn alleen slaan de testen nog niet aan! Hoop voor jullie dat dit snel mag gaan gebeuren en jullie ook kunnen blijven mee praten in de groep.

@chica: had zelf bedacht maandag weer te testen en dan eventueel woensdag nogmaals. Maar kan niet beloven dat ik het morgenvroeg misschien ook al niet stiekem doe🙈

@Kaasplankje: indd super fijn dat het alsnog spontaan mocht gebeuren. En de borrels en etentjes blijft zeker een dingetje. Gelukkig nemen we onze dochter vaak mee en moet er natuurlijk iemand rijden. En dat ben ik dan natuurlijk. Voor de rest vrij rustig qua etentjes dus moet te doen zijn. Al ben ik zelf wel jarig over een aantal weken dus dat wordt nog wel even bedenken hoe ik dat ga doen. Ben benieuwd of het jou gelukt is vanavond😅

Ik begin nu sinds vanmiddag meer pijnlijke/zeurende borsten te krijgen en een raar zeurend en stekend gevoel onder in mijn buik wat ik wel herken. Dus aan de kwaaltjes te merken zit het allemaal wel goed en zal het bruinverlies misschien nog van de innestellig zijn geweest. We hopen op het beste net zoals jullie allemaal natuurlijk!
anoniem_365143 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 10:37
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk meiden! Welkom!
Spannend hè, die eerste tijd. Duimen, duimen en nog eens duimen. Bij nr 1 vond ik die eerste weken zooooh langzaam gaan.

@borrel: dat ging eigenlijk wel goed. Ik denk dat ik tegen de tijd dat ik het nieuws naar buiten breng wel een paar keer ‘zie je, ik wist ‘t!’ krijg. Maar voor nu vind ik het vooral fijn dat ze me er niet op de man af naar vragen.

@verhuizen: dat wordt nog een beetje een dingetje hier, want we hebben dus nog geen nieuw huis. Ons appartement is pasgeleden verkocht en wij moeten eind mei ons huis uit. We hebben voor daarna wel wat tijdelijke alternatieven en ik hoop dat we ondertussen een geschikt huis vinden. We zijn iig druk op zoek! Helaas helpt de oververhitting van de markt niet echt mee. We hebben al een paar keer met biedingen meegedaan, maar helaas zaten er dan steeds weer mensen boven ons met een bod. Iig: ik wist van te voren dat we mogelijk in deze situatie terecht zouden komen, dus ik maak me niet enorm druk (ons huidige appartement is ook echt veel te klein). En we kunnen altijd wel ergens terecht.
Alle reacties Link kopieren
Hey! Ik testte vanmorgen positief!
Vriend en ik zijn 10 jaar samen en hebben al een dochtertje van dec 2016.
De wens voor een 2de kwam al snel en zijn nu na 7maand “proberen” zwanger!

Het is nog heel pril maar oh zo spannend!
Klein detail: ik ben Belgisch en de controles verlopen dus een stukje anders!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, het wordt hier al gezellig! Gefeliciteerd allemaal!!
Ik lees nu even mee via mijn telefoon. Reageren is via de laptop stukken prettiger, dus dat doe ik vanavond even op mijn gemak. Onder het genot van De Luizenmoeder ;)

Wat leuk dat er allemaal 2e kindjes verwacht worden! En inderdaad best een hoop verhuizingen. Hebben genoeg om over te schrijven dus.

Hier even een kort voorstelrondje; ik ben Domninoz, 28 jaar en bijna 9 jaar samen (waarvan bijna 4 jaar getrouwd) en een zoon uit september 2016.
Ik wilde in augustus al voor een 2e gaan, maar i.v.m. de verhuizing en manlief die nog wilde wachten zijn we pas per januari 2018 gestopt met de anticonceptie. (Spiraal al verwijderd in november '17, i.v.m. aanhoudend bloedverlies en krampen.)

In januari waren we allebei ziek, maar de dagen rondom Valentijnsdag zijn erg vruchtbaar geweest. Onze relatie begon min of meer met een kaartje op Valentijnsdag, dus ik vind het best een mooie gedachte. :)

De testen lopen inmiddels op, gelukkig! Wat kwaaltjes betreft heb ik vooral last van vermoeidheid en misselijkheid. En mijn darmen zijn erg aan het rommelen. Allemaal herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd en welkom Zussel en s17! Het begint al steeds drukker te worden zo, leuk!

Wat is het verschil qua controles tussen NL en BE s17?
Alle reacties Link kopieren
Dominoz: idd fijn dat het ook 2de kindjes zijn!

Zo romantisch dat Valentijn al een speciale betekenis had voor jullie! En nu een echte liefdesbaby!
Leuk dat je snel zwanger was! Liep het bij jullie zoon ook zo?

Chica: het grootste verschil tussen BE en NL:
Wij gaan altijd op controle bij een gyn. Af en toe eens controles door een vroedvrouw.
Bevallen gebeurt vooral in ziekenhuizen met nadien nog enkele overnachtingen.
Voor mij zal ook de regeling zijn dat ik aan 6maand stop met werken ivm de risico’s en na de bevalling heb ik recht op bv verlof.

Hoe verliep de bevalling en de zwangerschap bij jullie eerste kindjes?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
x
Hallo allemaal, ik heb ook de tabel ingevuld. Leuk om bij iedereen te lezen hoe het met jullie gaat. Ik zal niet heel veel schrijven, maar lees wel mee. Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Begin sinds vanmorgen beetje misselijk te worden. Bij de andere drie ook erg beroerd geweest eerste maanden. Maar rond de 15 a 16 weken werd het beter.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, ik plaats op het werk maar even snel tussendoor een berichtje. Straks is het topic vol en is er geen plek meer oid. Ik wil ook graag met jullie meeschrijven. Ik had zaterdag een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Dit is mijn eerste zwangerschap en merk dat ik het steeds spannender ga vinden. Ik hoop dat alles goed gaat. Doordat dit alles nieuw voor mij is, heb ik ook geen idee wanneer de symptomen goed zijn of een slecht teken. We wachten dus rustig af! Ik geniet in elk geval al wel van het idee dat er iets in mijn buik groeit. Ik zet mezelf later wel even in de tabel, dat gaat niet op mijn telefoon.

Wel grappig om te lezen dat veel mensen hier bezig zijn met woningen. Wij twijfelen over blijven wonen in ons huidige huis of verkopen en een nieuwe woning zoeken.

En voor de rest van harte gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zou ook graag mee willen schrijven.
Ik ben PaarseRuitjes. Normaal gesproken schrijf ik onder een andere naam op het forum, maar daarvan weten sommige mensen dat het mijn profiel is en dit fijne nieuws wil ik liever nog even geheim willen houden.

Ik heb zaterdag een test gedaan. Ik weet niet precies hoe lang ik zwanger ben, mijn cyclus is erg grillig en is soms 28 en soms 38 dagen. Als ik uit ga van dat laatste ben ik uitgerekend op 1 november. Maar dat zou dus nog anders kunnen worden.

Ik ben dus PaarseRuitjes (35), en samen met mijn vriend (30) en onze dochter (19 maanden) woon ik sinds kort in ons nieuwe huis in een stad in het midden van het land.

We hadden allebei totaal niet verwacht dat het deze keer zo snel zou lukken om zwanger te worden, en al helemaal niet omdat we niet zo heel veel seks hebben gehad afgelopen maand.

Ik vind het erg leuk om zwanger te zijn, maar ook wel erg spannend. De vorige keer was ik het eerste trimester extreem vermoeid en sliep ik 12 tot 14 uur per dag. In het tweede en derde trimester kreeg ik last van een pre-natale depressie en voelde ik me erg rot.

We hopen dus dat het deze keer beter zal gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven