Uitgerekend eerste helft oktober 2019

28-01-2019 07:38 655 berichten
Naam leeftijd (+prtnr) Ronde kindje UD bijzonderheden
Florazon 28/32 4 1 7 oktober 2019 mk oktober 2018
:heart:
16-3 termijnecho
Intake:21-02
Luiwammes 38/38 13 1 4 oktober 2019
Rosedanjoe 29/32 2 1 28 september :heart:
Jongetje
S0po 28/33 1 1 2 oktober :heart:
Starsuus 35/48 6 2 3 oktober :heart:
Roodborstjes19 27/29 1 1 1 oktober 2019 21 feb eerste Echo
Pinguin00 24/34 66 1 5 oktbober Zwanger dankzij icsi, miskraam augustus 2018
Ootje18 37/36 5 2 7 oktober 28 feb eerste echo
Yoehoee 33/38 3 2 4 Oktober
Mikaelson 28/29 4 1 16 oktober 2019 Eerste echo en intake 6-3
Fayen 29/34 1 1 17 oktober 2019
Pinklady 30/33 3 1 13 oktbober Eerste echo 12-3 en intake 20-3
Keda82 37/37 2 3 2 oktober :heart:
dancemacabre 30/33 1 1 8 oktober :heart: , termijnecho 21-3
:hug: Fofinha88
Lolanu


Tabel = vol! :-]



Tabel kan zelf aangepast worden middels bovenstaande inloggegevens.

Viva ik heb je voor nu uit de tabel gehaald. Als je toch wel weer mee wil schrijven kan dit uiteraard altijd.
anoniem_63aeba267e24a wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:06
64.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gezellig dames, leuk dat jullie meeschrijven!

Pinquin wat een tijd heb jij achter de rug zeg! Ik hoop dat het dit keer gewoon goed blijft gaan, het is je onwijs gegund! Ik heb nog niet heel veel kwaaltjes, bij de ronde van m'n miskraam had ik er veel meer, dus volgens mij zegt dat verder niet zo veel. Tot nu toe: moet beetje beurse borsten aan de zijkant, meer speeksel en soms heel vaag misselijk.

Deze groep heeft genoeg miskramen meegemaakt in het lijstje te zien. Dus dat gebeurt gewoon niet meer ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik een goed uitgangspunt Flora! :daisy:

S0po ik ben stiekem best benieuwd waar je (ongeveer) zit. Ik denk links van ons op de kaart, maar noordelijk of zuidelijk? Dat maakt nogal een verschil! :-] Wel goede medische zorg in de buurt? En geen Zika hoop ik?

Wat vinden jullie mannen eigenlijk van de zwangerschap? De mijne is altijd wat bezorgd, dus hij stond niet direct te juichen, maar hij is wel heel lief voor me en hoopt natuurlijk net zo hard als ik dat alles goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Starsuus, mijn vriend is echt ontzettens blij! We hebben dinsdag de eerste echo. Ik vind het zo ontzettend spannend. Kindje is zo welkom.

Enige 'nadeel' is dat ik 1-1-19 in nieuwe baan ben begonnen. Dat vind ik nog wel heftig. Heb al mijn afspraken van deze maand afgezegd omdat niemand het gaat geloven als ik in het weekend een wijntje afsla ;)
Alle reacties Link kopieren
Wow Lolanu dinsdag al een echo! Super spannend! En best snel ook. Is dat omdat je niet precies weet hoe lang je nu zwanger bent?

Wat leuk dat je vriend ook zo blij is :-] :heart: En dat het heftig is met je werk kan ik me goed voorstellen. Kun je het een beetje rustig aan doen zonder dat het erg opvalt?
Gefeliciteerd met de positieve testen meiden:)! Wat hebben sommige veel meegemaakt zeg, ik gun iedereen een hele fijne zwangerschap & een gezond oktober babytje!
Hier nog steeds als enige symptoom pijnlijke borsten.
Ik weet nu een week dat ik zwanger ben en het voelt zo onwerkelijk. Vanmorgen nog een testje gedaan (ik weet het.. onnodig... maar had er nog wat liggen en ben gewoon nieuwsgierig!) gelijk weer een heel donker test streepje en dat geeft me een goed gevoel.
Ik denk zelf dat ik nu 5 wkn en 5 dagen zwanger ben.

Gebruiken jullie zwangerschaps Apps op de telefoon en hebben jullie een leuke die je zou aanraden?

Mijn vriend reageerde vol ongeloof! Het is zo gewenst maar omdat mijn cyclus een puinhoop was (heel lang!) hadden we het beide nog niet verwacht.. Hij is nu extra lief voor me en vraagt heel vaak hoe het met me gaat. Soms legtie zijn hand al op mijn buik, heel lief! Verder merk ik dat hij nog niet echt durft te juichen omdat we de eerste echo nog niet gehad hebben.

Wat fijn Lolanu dat jij dinsdag al de echo hebt!!
Ik heb precies hetzelfde als jou dat het wel heel erg opvalt als ik geen wijntje drink. Van het weekeind vieren we mijn vriend zijn verjaardag, ik heb voor mezelf een fles 0,0% rode wijn bij de gall en gall gehaald. Ik heb geen zin in speculaties en het lijkt me superleuk om iedereen over een paar weekjes echt te kunnen verassen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn verhaal lijkt erg op jouw verhaal rosedanjoe! Ook hele onregelmatige cyclus. Daarom krijg ik vroege echo, ik zou ook zomaar 7,5 week zwanger kunnen zijn. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

Ik gebruikte altijd de flow app voor menstruatie. Die heb ik nu omzet naar zwangerschap. Verder ga ik pas een app downloaden als eerste echo goed was.

Overmorgen vertel ik het al aan mijn ouders. Ze komen toevallig langs en zie ze niet zo vaak. In familie wat minder nieuws gehad laatst dus dit zal ze goed doen. Mocht het misgaan dan zou ik ze dat ook vertellen.

Ik hoop en duim dat iedereen een goede zwangerschap zal hebben! Fijn om er met elkaar over te kunnen praten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Ik wil ook graag meeschrijven. Heel pril zwanger van ons tweede kindje. Ik heb nog geen afspraak met de verloskundige, wel ingeschreven inmiddels. Ik geef de eerste nog borstvoeding en dat is wel wat gevoeliger.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Allereerst: Gefeliciteerd allemaal!!

Ik wil ook graag meeschrijven in dit forum,
Gisteren voor het eerst een positieve test gehad. SUPER blij! Ben volgens mij nu ongeveer 5 weken.
Ik heb ook nog niet echt klachten, alleen dat m'n borsten wat meer gevoelig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, weer nieuwe dames erbij! Hoe gaat het met jullie?
Zo te horen hebben de meesten nog geen klachten, op gevoelige borsten na. Dat is bij mij precies zo. Daarnaast word ik steeds erg vroeg wakker.

Man is net als ik dolblij, maar hij is wel van het nuchtere type: eerst zien, dan geloven. Dus die wil het het liefst pas na de eerste echo aan anderen vertellen. Ik kon niet wachten en heb het mijn zus al verteld. We zouden lunchen dus ik kon het niet meer voor me houden. Ze is bijna net zo blij als ikzelf.

En nu maar wachten op die echo en duimen met zn allen!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, misschien stomme vraag. Maar wat houdt ronde nou precies in..
Alle reacties Link kopieren
lolanu schreef:
30-01-2019 13:53
Sorry, misschien stomme vraag. Maar wat houdt ronde nou precies in..
Geen stomme vraag hoor! Het gaat om de ronde waarin je bent zwanger geraakt. Na hoeveel cyclussen dus.

Dames die een miskraam hebben gehad: tellen jullie het aantal rondes vanaf de mk? Of gewoon vanaf de eerste cyclus dat je uberhaupt zwanger wilde worden?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Ootje18 en Fofinha88! Gefeliciteerd met de positieve testen.

Hier vooral heel moe, en erg vroeg wakker iedere dag..

Starsuus ik zit ergens in Noord Amerika, dus geen Zika en goede medische zorg hier gelukkig.

We gaan volgende week weer even voor een weekje terug naar NL. Ik twijfel nog een beetje of we het de (schoon)ouders gaan vertellen.. Het voelt wat vroeg maar vind het wel leuk om het persoonlijk te vertellen ipv via Skype.

Hebben jullie het al gedeeld?
-
anoniem_63aeba267e24a wijzigde dit bericht op 30-01-2019 15:45
Reden: excuus, foutje
99.89% gewijzigd
-
anoniem_63aeba267e24a wijzigde dit bericht op 30-01-2019 15:44
Reden: excuus, foutje
99.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fonfinha en ootje gezellig dat jullie meeschrijven!

s0po ik heb het gedeeld met m'n beste vriendin. Morgen ga ik het aan een andere vriendin vertellen, maar die is zelf als 2 jaar bezig en het lukt tot nu toe niet. Maar z eheeft wel aangegeven dat ze het graag zou willen weten als het bij ons raak is. Dus zal wel even emotioneel worden.

starsuus ik heb geteld vanaf de miskraam.

klachten ik heb ook nog weinig klachten, af en toe last van droge ogen, maar dat had ik voor nod al. Verder beetje last van m'n borsten, maar ben nu weer overgegaan op m'n zwangerschapsbhs zonder beugel en dan heb ik er eigenlijk geen last van (als ik er niet op duw omdat ik toch even wil checken of ze nog pijn doen :p ) en ik ben ook vroeg wakker idd. En een leerling van mij vroeg vandaag of ik m'n handpalm had verbrand, blijkbaar viel het haar op dat hij roder is, bijzonder :p

apps ik heb die van Flo ook omgezet en ik heb de zwangerschap+ app.

lolanu spannend! Lijkt me super leuk om het aan m'n ouders te gaan vertellen. Ik moet het nog even met m'n vriend afstemmen, maar wil het eigenlijk meteen na de eerste echo vertellen, zaterdag over 2 weken.

Mijn vriend is er ook wel blij mee, maar staat er nog heel nuchter in, ook wel door de miskraam denk ik. Eerst maar even een goed echo voor we het echt durven te geloven.
Alle reacties Link kopieren
Zo, gisteravond even uit eten geweest, dat vond ik nog niet eenvoudig! Ik wilde het echt nog niet vertellen, dus zocht ik koortsachtig de menukaart af naar dingen waarvan ik zéker wist dat ik ze mocht eten. Hamburger... dan moet die wel goed doorbakken zijn. Biefstuk. Zelfde verhaal. Caprese... Is die mozzarella wel gepasteuriseerd? Vis. Rauw of door en door verhit? Misschien maar niet. Carpaccio. No way José. Tiramisu. Daar zit toch drank in? Bleef over: een kinderpizza. Haha!

Zonder gekheid; ik heb uiteindelijk wel iets gevonden, maar toch. Het verbaasde me weer hoeveel je als zwangere níet mag hebben, in dit eerstewereldland. En nu ga ik zaterdag weer uit eten. En half februari nog twee keer! Misschien van te voren maar even bellen met het restaurant ;-)
Alle reacties Link kopieren
Starsuus ik ben de afgelopen 2 dagen ook uit eten geweest. Maar lastig! Lijkt wel of ze expres veel dingen erop zetten die je als zwangere niet mag :whip:

Net gebeld. 22 februari mn eerste echo. Duurt lang! Haha. Vind het wel spannend!
Alle reacties Link kopieren
Ah mooi Fofinha! Die staat maar vast in de agenda :-]
Duurt idd nog lang. Gisteravond reed ik naar huis en dacht ik: vandaag ben ik vijf weken zwanger. Nog zeven te gaan voor ik uit de gevarenzone ben. Zeven! Dat voelt echt nog eindeloos!
Gelukkig gaan de meeste dagen ook wel weer snel. Straks even met m’n zoon naar het zwembad, vanmiddag boodschappen doen, vanavond hardlopen en we zitten alweer op vijf weken en twee dagen :winkie:
Alle reacties Link kopieren
Starsuus Vreemd is dat hé, dat je opeens zoveel niet mag! Ik ga morgen uiteten, ben benieuwd.

Fofhina Fijn dat de echo gepland staat! Het lijkt ver weg, maar tijd gaat snel :).
Alle reacties Link kopieren
Starsuus schreef:
31-01-2019 09:35
Ah mooi Fofinha! Die staat maar vast in de agenda :-]
Duurt idd nog lang. Gisteravond reed ik naar huis en dacht ik: vandaag ben ik vijf weken zwanger. Nog zeven te gaan voor ik uit de gevarenzone ben. Zeven! Dat voelt echt nog eindeloos!
Gelukkig gaan de meeste dagen ook wel weer snel. Straks even met m’n zoon naar het zwembad, vanmiddag boodschappen doen, vanavond hardlopen en we zitten alweer op vijf weken en twee dagen :winkie:
Zo herkenbaar die gedachte... ik denk ook steeds: elke dag dat ik me fit voel en er niets geks gebeurt is weer een stapje dichterbij.
Florazon hoe reageerde je vriendin op je zwangerschap.?

Starsuus ja lastig he! Ik zou sushi gaan eten met een vriendin, date stond allang gepland. Heb ik met een goede smoes maar afgezegd haha.

Hier is de vreugde overgegaan in bezorgdheid.. gister avond had ik menstruatie achtige krampjes en ontdekte ik later dat ik een klein beetje (veegje) helder bloed verlies had. Vandaag een klein beetje verlies van oud bloed. Ik voel nu veel kraampjes en een drukkend gevoel in mijn onderbuik.
Ik ben er niet helemaal gerust op.. hoop zo dat het goed gaat daar binnen!!
Alle reacties Link kopieren
He shit, wat naar Rosedanjoe! Misschien stelt het je een beetje gerust dat ik hetzelfde heb gehad bij mijn vorige zwangerschap? Ik denk dat het bij mij de innestelingsbloeding was (al was het een week na de innesteling). Mijn vorige zwangerschap ging uiteindelijk met 8,5 week mis, maar dat stond compleet los van dat beetje bloedverlies in het begin.

Ik duim voor je dat het goed zit. Het kan echt nog alle kanten op!
Alle reacties Link kopieren
Ow Rodedanjoe wat naar :( snap zo dat je daar onzeker van wordt. Toen ik dat had, heb ik de verloskundige gebeld, die gaf toen aan dat het op zo'n moment 50/50 is. Het kan prima oud bloed zijn wat er nog uit komt, het kan ook minder goed nieuws zijn. Ik hoop echt voor je dat het kwartje bij jou de goede kant op valt! :hug:

Lief dat je vraagt hoe het met m'n vriendin was. Ze reageerde super lief en is heel blij voor ons. We hebben wel even goed kunnen praten, dat was heel fijn!

Die eindeloosheid is echt heel herkenbaar! Maar zoals al gezegd: elke dag is er weer eentje!
Alle reacties Link kopieren
ohhhhh Rodedanjoe.... wat is dat schrikken! Het hoeft niets te betekenen en dat weet je ook wel, maar ik snap wel dat je bezorgd bent. Heb je de vk gebeld? Mij werd op het hard gedrukt dat ik bij bloedverlies niet moest aarzelen om te bellen.

Ik heb vandaag een hele drukke en stressvolle dag gehad op mn werk. Ik merk dat ik gewoon niet scherp ben en daardoor heb ik het gevoel steken te laten vallen. Tegelijkertijd zit ik de hele tijd tegen mezelf te zeggen: niet stressen dat is slecht voor het kindje. En dan ga ik daar weer van stressen. Ik heb het in vertrouwen verteld tegen een collega met wie ik heel nauw samenwerk en met wie ik een belangrijk project doe. Hij denkt heel erg mee en stuurt me nu naar huis. Hij maakt mijn werk wel af.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een hele lieve collega luiwammes! Heel goed van hem :) dat stressen om stressen is zooo herkenbaar. Had het vanochtend in de badkamer, heb mezelf even streng toegesproken in de spiegel :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven