Uitgerekend eerste helft oktober 2019

28-01-2019 07:38 655 berichten
Naam leeftijd (+prtnr) Ronde kindje UD bijzonderheden
Florazon 28/32 4 1 7 oktober 2019 mk oktober 2018
:heart:
16-3 termijnecho
Intake:21-02
Luiwammes 38/38 13 1 4 oktober 2019
Rosedanjoe 29/32 2 1 28 september :heart:
Jongetje
S0po 28/33 1 1 2 oktober :heart:
Starsuus 35/48 6 2 3 oktober :heart:
Roodborstjes19 27/29 1 1 1 oktober 2019 21 feb eerste Echo
Pinguin00 24/34 66 1 5 oktbober Zwanger dankzij icsi, miskraam augustus 2018
Ootje18 37/36 5 2 7 oktober 28 feb eerste echo
Yoehoee 33/38 3 2 4 Oktober
Mikaelson 28/29 4 1 16 oktober 2019 Eerste echo en intake 6-3
Fayen 29/34 1 1 17 oktober 2019
Pinklady 30/33 3 1 13 oktbober Eerste echo 12-3 en intake 20-3
Keda82 37/37 2 3 2 oktober :heart:
dancemacabre 30/33 1 1 8 oktober :heart: , termijnecho 21-3
:hug: Fofinha88
Lolanu


Tabel = vol! :-]



Tabel kan zelf aangepast worden middels bovenstaande inloggegevens.

Viva ik heb je voor nu uit de tabel gehaald. Als je toch wel weer mee wil schrijven kan dit uiteraard altijd.
anoniem_63aeba267e24a wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:06
64.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik ook snel geïrriteerd ben en dat m'n vriend soms niks goed kan doen.. Erna is er dan weer niks aan de hand. Hangt een beetje af van hoe erg ik me zorgen maak ook denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje, zo gaat het bij mij ook. Gister werd ik tijdens het klussen boos omdat hij iets gebruikte dat ik nodig had, waarbij ik iets riep in de trant van "nou dan doe ik toch niets meer", en toen realiseerde ik me dat ik voor het laatst zo gereageerd heb toen ik nog puberde :facepalm: dus vijf minuten later was m'n stemming weer omgeslagen en konden we er wel om lachen. Maar vervolgens had ik nog een paar van dat soort momenten in de rest van de dag :hihi:

Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook! En idd voorál als ik me druk heb lopen maken over het zwanger zijn. Ik deel niet al m’n onzekerheden met m’n vriend, maar door mijn gekat krijgt hij er toch wel iets van mee vrees ik :facepalm: Gelukkig blijft het bij momenten.

Gisteren weer uit eten geweest en opnieuw twijfelend boven de menukaart. Haring als voorgerecht leek me de veiligste optie (ipv carpaccio en iets met rauwe geitenkaas), die is tenslotte gepekeld. Maar dat mag ook niet meer las ik later! Net als gerookte dingen! Oef, het is nog niet zo eenvoudig he? :blond:

Vandaag op kraamvisite bij een vriendin. Ik ga niks vertellen, maar ben stiekem blij dat ik er zwanger heen kan. Dat maakt het nog leuker :flirting:

Nu nog maar even slapen want ik was vannacht weer klaarwakker tussen half 3 en 5. Nog iemand toevallig? Dan hadden we kunnen klaverjassen! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier starsuus! Snap het goed dat het zo veel leuker is :)

Ik heb vannacht door kunnen slapen tot kwart over zes, heerlijk :lol: maar plaats vooral een berichtje als je wakker ligt, mss kom ik deze nacht en potje kaarten met je ;)
Alle reacties Link kopieren
Hi vroege vogels! Ik zie dat jullie ook nog voor het krieken van de ochtend aan het spoken zijn.... Hier nog een! Ik mag van mezelf alleen niet op mn telefoon kijken anders ben ik bang dat ik niet meer kan slapen. Gelukkig slaap ik wel heel diep tussen 10 en 4:30 en tussen 5:30 en 7:00 :).

Gelukkig heb ik niet van die moodswings zoals jullie beschrijven. Misschien komen ze nog. Wel goed dat ik door jullie al gewaarschuwd ben, misschien herken ik dan mn eigen onredelijkheid :).

@Starsuus, ik dacht dat verse hollandse nieuwe wel mocht... daar zitten ook veel vitamines in die goed voor je zijn. Alleen gerookte haring (geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen) zag ik op het lijstje staan.

Ik was vrijdag trouwens bij de kapper, die weet dat man en ik wel een kindje zouden willen. Ze zei: weet je zeker dat je niet al zwanger bent? Je haar is anders. Ik wist niet waar ik moest kijken...
Alle reacties Link kopieren
Luiwammes wat bijzonder dat de kapper dat al kan zien! Je wil het dan al helemaal van de daken schreeuwen, kan ik me zo voorstellen.

Het vroeg wakker worden herken ik gelukkig niet :). Ik heb wel zowel in de ochtend als avond een enorm opgeblazen buik. Ligt denk ik aan mijn darmen. Herkent iemand dit?

Die mood swings herken ik volledig! Ben nogal snel aangebrand, arme vriend.

Dit weekend mijn ouders en schoonouders ingelicht. Dit was erg leuk en bijzonder. Fijn dat zij het nu weten, lucht toch wel op.

Veel plezier vandaag Starsuus! Toch extra bijzonder als je zelf zwanger bent!
Alle reacties Link kopieren
Ja.. Ik was vannacht ook weer wakker om 5 uur. Maar kijk ook niet op mn telefoon, bang dat ik niet meer kan slapen.

lolanu leuk dat jullie het aan de ouders hebben verteld! Lijkt me ook zo'n bijzonder moment. Ik wacht even de eerste echo af.

We waren gisteren bij vrienden. 3 stelletjes waarvan er 1 stel 10 weken zwanger is. Vertelde gisteren het andere stelletje dat ze ook in verwachting zijn.
Zei iemand, zou toch leuk zijn als jullie ook in verwachting zijn.
Hahaha.. ze moesten eens weten :proud: :-D
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Lijkt me leuk om mee te schrijven, paar dagen geleden een positieve test en ben nu ongeveer 5 weken zwanger van onze 2e!
Gelukkig nog weinig kwaaltjes en ook nog geen last van slapeloosheid.

Zo lastig om nog niks te kunnen vertellen hè. Nu nog ff een excuus verzinnen waarom ik geen wijntjes meer drink...🤫
Ik zal zo eens proberen of t lukt om mezelf toe te voegen aan de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Yoehoee! En gefeliciteerd! Super leuk!

Lolanu ja zéker herken ik dat. Mijn darmen zijn ook wat in de war. Typische zwangerschapskwaal.

Net als dat haar van Luiwammes! Zit het ook beter/mooier? Ik heb eens gelezen dat je haar zo mooi is tijdens de zwangerschap omdat je lichaam gewoon geen prioriteit geeft aan de vervanging van je haren. Ze groeien wel bij (alleen wat langzamer) maar vallen amper uit. Dat wordt trouwens ruimschoots gecompenseerd na de bevalling, dus geniet er nog even goed van de komende 8 maanden :lol:

De kraamvisite was super leuk vanmiddag. Zo’n mooi en lief kindje, ik wil ook! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Yoehoee!
Heel herkenbaar weer allemaal. Ook hier onrustige darmen en ook een onrustig humeur :)

Starsuus, ja het zal zeker heftig zijn twee kort op elkaar. Maar ook heel leuk denk ik. En ja, we zijn niet meer de jongste dus wilde ook niet wachten, had natuurlijk ook nog veel langer kunnen duren allemaal.
Rosedanjoe er zijn momenten dat ik minder onzeker ben omdat ik het natuurlijk allemaal vrij recent meegemaakt heb. Toch is het allemaal net anders en vind ik ook ieder steekje spannend.
Alle reacties Link kopieren
Lekker slapen allemaal ladies (behalve jij S0po, jouw dag is nog maar net begonnen :-] )
Hoe laat spreken we af vannacht? Uurtje of drie, half vier?
:sheep: :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook niet slapen. Heb nachtdienst. Ben benieuwd hoe ik die door ga komen :uh?:
Alle reacties Link kopieren
Slaap lekker allemaal! Hopelijk niet te vroeg wakker :)
Alle reacties Link kopieren
Fofinha succes met de nachtdienst!

Welkom yoehoe! Leuk dat je mee komt kletsen!

Starsuus, als ik wakker ben kom ik wel even een kijkje nemen ;) tot nu toe is dat tussen half vijf en half zeven, dus ben denk ik wat later dan jij. Maar laat vooral een berichtje achter ;) fijn dat de kraamvisite leuk was! Over acht maanden bij ons! Mijn kapper zei trouwens ook dat m'n haar anders was vorige keer dat ik nog maar net zwanger was. Maf dat je dat al zo snel ziet he!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen iedereen!

Goeie nacht gehad?

Ik had gister toen ik ging slapen best last van m'n rug en buik en werd zo ook wakker. Echt het gevoel van ongesteld te zijn. Gelukkig geen bloed te zien maar word er wel weer beetje onzeker van
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Zul je altijd zien, ik heb gewoon doorgeslapen vannacht, haha! In ieder geval tot kwart over 6, toen onze zoon wakker werd. “Mamaaa! Ik moet plássen!” :facepalm: Op zo’n moment merk ik echt dat ik zwanger ben. MOE! Niet normaal :lol:

Fofinha ben jij de nacht goed doorgekomen? Lijkt me pittig nu, zo’n nachtdienst. Ik viel bij Heel Holland Bakt al bijna in slaap. De finale nota bene!

Inderdaad bizar van dat haar, Florazon! Ik heb mezelf voorgenomen om voorlopig het lekker te laten groeien. Tijdens m’n eerste zwangerschap heb ik er rond de 20 weken de helft af laten knippen (tot iets boven m’n schouders) en het stond zó anders dan ik gewend was! Veel dikker dan normaal. Best schrikken! O_O
Alle reacties Link kopieren
Roodborstjes19 schreef:
04-02-2019 07:58
Goeiemorgen iedereen!

Goeie nacht gehad?

Ik had gister toen ik ging slapen best last van m'n rug en buik en werd zo ook wakker. Echt het gevoel van ongesteld te zijn. Gelukkig geen bloed te zien maar word er wel weer beetje onzeker van
He wat naar meid. Ik begrijp je onzekerheid. Al kan het echt ook gewoon komen doordat je baarmoeder groeit hoor! Dat geeft ook een kramperig/stekerig gevoel. Is het je eerste zwangerschap? Dat geeft ook meer last, omdat alles voor de eerste keer zo wordt opgerekt.
Ik duim voor je en onthoud dat geen bloed sowieso een goed teken is. En als je je onzeker voelt gewoon weer de verloskundige bellen. Ze kan misschien niet veel voor je doen, maar je kunt wel je verhaal kwijt en ze kan je geruststellen. Knuffel! :hug:
Alle reacties Link kopieren
roodborstjes volgens mij kan het idd gewoon bij horen, zolang er geen bloed is, is er in principe niks om je zorgen over te maken. Ook al snap ik heel goed dat je gebrek iets anders zegt. Maar zou idd, zoals Starsuus zegt, gewoon even de VK bellen als je je surfen maakt. Zij weten heel goed of het echt nodig is of niet.

starsuus ik was zaterdag vlak voor de uitslag van wie is de Mol om slaap gevallen :p was daarna zo moe dat ik er ook niet meer naar gevraagd had. Tot een vriendin gister vroeg of ik het al gezien had. Uhm, ja naar geen idee wie er uit is :p ik ben sochtends trouwens juist niet moe, elke keer rond kwart over zes klaar wakker.
Welkom Yoehoe! Gefeliciteerd!
Fonfinhaa hoe ervaar jij nu de nachtdienst? Ik werk veel nachten in de maand en merk dat ik het wel relaxed vind. De diensten snachts zijn over het algemeen (kan nogal onvoorspelbaar zijn bij mijn werk) veel rustiger in vergelijking met andere diensten waardoor ik dan meer kan ontspannen. En ik slaap heeeeerlijk overdag! :) Alleen het terug schakelen is beroerd maar dat was het voor de zwangerschap ook. Wil jij stoppen met de nachten als je heb verteld dat je zwanger bent?

Lolanu, morgen heb jij de echo al!!! Hopelijk een mooi kloppend hartje :heart: en eindelijk duidelijkheid hoe ver je zwanger ben.!
Hier trouwens ook een hele opgeblazen buik, denk dat het bij mij ook mijn darmen zijn. Er is bij mij al duidelijk een klein bolletje/puntje te zien. Ook als ik niet opgeblazen ben. Vind dat wel heel snel, misschien omdat ik heel slank ben maar niet perse buikspieren heb waardoor er al snel iets te zien is.?? Hebben anderen dat ook? Omdat het onduidelijk is hoe lang ik zwanger ben vind ik het verwarrend en denk ik soms dat ik misschien al verder ben dan de telling die ik zelf aanhou (nu 6wkn, 3 dgn).

Rodborstjes.. Ik heb ook elke dag ''menstruatie''krampen. Vind het ook eng want je bent gewend om daarna te gaan bloeden. Ik heb veel gelezen online en schijnt heel normaal te zijn (zolang je niet bloed), en dat dit wordt veroorzaakt door het groter worden van de baarmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Is inderdaad m'n eerste zwangerschap. Had in het begin ook heel erg die krampen en dacht toen ook aan groeiende baarmoeder, denk ook dat dit het is nu. Alleen het is een weekje weg geweest en dan ineens heel erg. Ondanks dat je beter weet ga je je toch druk maken. Wat een gedoe haha.

Ik val ook steeds op de bank in slaap waardoor ik 's avonds dan weer slecht slaap haha
Alle reacties Link kopieren
Het gaat echt in fases Roodborstje, dat toenemen van het vruchtwater en daarmee groter worden van je baarmoeder. Niet geleidelijk. Dat geldt ook voor de toename van hcg, is mijn ervaring. Daardoor kun je zomaar een dag of wat nergens last van hebben en dan ineens weer volop klachten.

Ik heb zojuist de verloskundige gebeld voor de intake. Pfff, meteen janken natuurlijk. Stom he, juist nu ik het “officieel” heb gemaakt door te bellen, ben ik super bang dat het nu dan weer mis zal gaan. Alsof me niets kon gebeuren zolang ik het nog tussen mij en m’n vriend hield (en jullie dan, haha). Zucht. Het zal nog wel even spannend blijven. Gelukkig is m’n vriend 100% zeker dat het dit keer goed gaat. Ik hoop zo dat hij gelijk heeft!
starsuus wijzigde dit bericht op 04-02-2019 13:12
1.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@De dames die snachts werken. Dat lijkt mij zo zwaar. Hoe lang gaan jullie daar mee door als je zwanger bent? Ben je dan nog wel scherp? Ik heb een gewone kantoorbaan en zit tegen 17:00 gewoon te gapen achter mijn bureau.

@Starsuus: dat stelt me gerust... ik heb nu ineens nergens last van, ook geen krampjes of weeïg gevoel. Het is ook nooit goed haha. Grappig dat je dan denkt dat als het officieel is, het ineens toch mis zou gaan. Alsof dat iets met elkaar te maken heeft... op een gegeven moment moet je toch naar de vk.

@Rosedanjoe: ik heb ook soms het idee dat je wat ziet, en dat kan helemaal niet want ik ben 5 weken 4 dagen. Je kunt wel vocht vasthouden en dat zien. Net als jij ben ik ook slank en niet echt buikspieren. Ik denk niet dat het anderen opvalt. Bij mij zullen ze eerder zien dat mn borsten groter zijn haha. Die lijken echt te roepen 'Joeeeehoeee hier zijn we!'
Alle reacties Link kopieren
Starsuus schreef:
04-02-2019 12:58
Het gaat echt in fases Roodborstje, dat toenemen van het vruchtwater en daarmee groter worden van je baarmoeder. Niet geleidelijk. Dat geldt ook voor de toename van hcg, is mijn ervaring. Daardoor kun je zomaar een dag of wat nergens last van hebben en dan ineens weer volop klachten.

Ik heb zojuist de verloskundige gebeld voor de intake. Pfff, meteen janken natuurlijk. Stom he, juist nu ik het “officieel” heb gemaakt door te bellen, ben ik super bang dat het nu dan weer mis zal gaan. Alsof me niets kon gebeuren zolang ik het nog tussen mij en m’n vriend hield (en jullie dan, haha). Zucht. Het zal nog wel even spannend blijven. Gelukkig is m’n vriend 100% zeker dat het dit keer goed gaat. Ik hoop zo dat hij gelijk heeft!
Snap dat heel goed! Heb het daarom op m'n werk ook nog niet verteld (ik heb werk met meerdere gevaren voor een zwangerschap). Ontwijk alles nu een beetje. En dan heb ik geen ervaringen met miskramen, als je dat wel hebt zal het alleen maar enger zijn. Heb je al een echo gepland staan nu?
Alle reacties Link kopieren
Roodborstjes19 schreef:
04-02-2019 14:04
Snap dat heel goed! Heb het daarom op m'n werk ook nog niet verteld (ik heb werk met meerdere gevaren voor een zwangerschap). Ontwijk alles nu een beetje. En dan heb ik geen ervaringen met miskramen, als je dat wel hebt zal het alleen maar enger zijn. Heb je al een echo gepland staan nu?
Nee de echo heb ik nog niet gepland. Daar ga ik denk ik volgende week achteraan. Wil hem graag als ik zo’n 9 weken zwanger ben.

Goed dat je de gevaren op je werk kunt ontwijken. En anders gewoon vertellen hoor! Geen risico nemen. Werk je met stoffen die gevaarlijk kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Starsuus schreef:
04-02-2019 14:19
Nee de echo heb ik nog niet gepland. Daar ga ik denk ik volgende week achteraan. Wil hem graag als ik zo’n 9 weken zwanger ben.

Goed dat je de gevaren op je werk kunt ontwijken. En anders gewoon vertellen hoor! Geen risico nemen. Werk je met stoffen die gevaarlijk kunnen zijn?
Ah ja ik heb mijn echo met 8,5 week.

Risico's neem ik zeker niet, al zijn ze in zekere zin niet helemaal te vermijden. Ik werk bij een dierenarts (hallo mensen die me nu misschien denken te herkennen) en dan heb je narcose gassen, röntgenfoto's maken, hormoonzalven, dieren met ziektes die schadelijk zijn voor ongeboren kinderen etc. Assisteren bij operaties doe ik nu niet, röntgenfoto's eerste week 1 moeten maken maar toen wist ik het nog niet, en vervelende medicatie vermijd ik ook. Maarja je weet van een ziek dier vaak pas na onderzoek wat het heeft en dan heb je er al aan gezeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven