Uitgerekend eind april/begin mei 2021 met tabel

06-11-2020 13:26 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Hier het nieuwe topic, nu met tabel!

Als je ook mee wilt schrijven/in de tabel wil, welkom en geef dan je gegevens even dikgedrukt door! :)
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumAfsprakenJ/M
anjer30314e21-0426-11 20 weken echoMeisje
Filomena322e en 3e26-043-12 20 weken echo
Bailey26-1e28-04-Jongen
banaaana301e en 2e02-0516-12 20 weken echo2 meisjes
anjer30 wijzigde dit bericht op 14-11-2020 10:37
14.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bailey fijn dat je een wagen hebt, er is zoveel keuze, ik kreeg echt al keuzestress voordat ik wist dat het een tweeling was en de keuze dus beperkt was. Is jullie centering Pregnancy nog live? Wij doen alles digitaal voorlopig. Ik heb 16 december de 20 weken echo, dag erna gaan we naar babypark met onze shoplist :euro:

filomena fijn van de goede 20 weken echo! En ik snap je helemaal om geen blauwe kap te willen al vind ik blauw bij meisjes minder heftig dan roze bij jongens, stom genoeg. Wij hebben digitaal sinterklaas gevierd. Heb ook maar 1 neefje die het snapt en geloofd, mijn 2 nichtjes zijn nog te jong. Was verrassend leuk op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een pakket met babykleertjes binnen gekregen van Blade and Rose uit de UK, ze hadden black friday sale en het ziet er zo schattig uit. Hopelijk zijn het fijne kleren voor de babies. Echt niet normaal hoe 'n sucker ik word voor dit soort "schattige" dingen door die stomme hormonen. Maar voor nu wel blij mee dus dan mag het! Moet alleen wel echt positiekleding gaan kopen ipv babykleding :A:
Alle reacties Link kopieren
Ja banaaana leuk is dat he, al die schattige babykleertjes.

Ik heb toch maar een nieuwe dure jas van Noppies besteld. Het is een hele fijne jas en na de zwangerschap kan je hem ook als gewone jas dragen (tussenstuk kan eruit). Dus dat scheelt weer.

Zijn jij en je vriend er al over uit of je een tweedehands of nieuwe bugaboo gaat kopen?
Alle reacties Link kopieren
Het wordt een nieuwe wagen Filomena. Wij hebben woensdag de 20 weken echo en als dat goed eruit ziet gaan we donderdag shoppen voor de wat grotere spullen zoals babykamer, autostoeltjes en wagen. Of in ieder geval alles even in het echt bekijken. Leuk dat je een jas hebt gekocht, ik pas nog precies in mijn winterjas dus het wordt voor mij ook hoog tijd (al heb ik nog een andere jas die iets ruimer is dus denk dat ik het alsnog uitstel :facepalm: )
Alle reacties Link kopieren
Fijn Filomena, een goede 20 weken echo! Is toch altijd spannend.
Ik heb bij Prenatal een winterjas gehaald, niet al te duur want heb een gave winterjas die ik volgend jaar weer aan hoop te kunnen. Als de kilo's een beetje meewerken, haha, de jas is nogal getailleerd.

Pakjesavond was weer geslaagd hier. Ze geloven geen van drieën meer maar zodra het Sinterklaasjournaal begint is het toch wel weer érg spannend :lol: Ze zijn weer lekker verwend al vind ik het altijd wel weer lastig om leuke cadeautjes te vinden.
Gewoon alleen met eigen gezin gevierd, normaal wel met alle neefjes en nichtjes maar dat zou met 3 gezinnen zijn. Volgend jaar maar weer, dan zijn er weer 3 baby's bij (2 schoonzusjes ook zwanger).

Banana, dat merk ken ik niet! Maar ook hier komt regelmatig een pakket met babyprul binnen :mrgreen: Ik hou ineens erg van de Zara baby stijl, heerlijk die 'ouderwetse' kleertjes.
Spannend, woensdag de echo! Succes alvast! En daarna lekker shoppen!

Hier alles prima verder, m'n buik gaat soms helemaal tekeer door die drukteschopper :mrgreen: Voor de kinderen ook wel leuk om te zien, het wordt steeds echter voor ze.
Mijn blaas is ook een leuk mikpunt, kan me van de vorige keren niet herinneren dat er al zo vroeg in gestampt werd :-D Kan ieder half uur wel naar de wc en 's nachts ook nog minimaal 1x.
22 weken prik krijg ik 4 januari pas, al bijna 25 weken dan dus het zal wel druk zijn hier. Ach als het maar 3 weken voor de bevalling is hoorde ik van de verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Banaaana, wij gaan morgen even de bugaboo in de winkel proberen. Misschien dat we hem toch ook nieuw gaan kopen.

Mijn normale winterjas kan nu ook nog net, maar zal je zien dat het over een week echt te krap is (buik groeit enorm!) Dus ik moest nu toch echt wel bestellen.

Spannend woensdag de 20 weken echo! Bereid je voor op een lange sessie, 2 kinderen die uitgebreid gecheckt moeten worden.

Anjer, wat leuk zoveel baby’s op komst! Dat wordt dan inderdaad behoorlijk drukker met familie-bijeenkomsten :)

Ik voel nu steeds wat meer bewegingen, laatst zelfs een of andere pijnlijke salto in mn buik.
Het vele plassen is bij mij nu juist steeds minder! Eerst moest ik er ook wel 1 of 2 keer uit ‘s nachts, maar de laatste dagen helemaal niet meer. Misschien ook omdat ik nu later naar bed ga, zo fijn dat de grootste moeheid over is!

Oja de 22 weken prik, moet ik donderdag ook even naar vragen bij de volgende controle.

En tot slot, fijn weekend allemaal! :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
20 weken echo was niet wat gehoopt, niet meteen mega negatief maar genoeg reden om vrijdag (tenzij er een spoedpatient tussendoor komt, dan wordt het maandag of dinsdag) een guo te doen. Bij 1 van de 2 loopt de navelstreng niet zo als het hoort, lijkt door het vlies te gaan en de ingang naar de buik lijkt wat vergroot, maar ook weer niet zo groot dat de darmen in de navelstreng liggen. Ze weten dus niet of het een variatie is of echt een afwijking. Hopelijk vrijdag wat meer duidelijkheid. Eerste schrik zijn we al van bekomen en zien het redelijk positief tegemoet. En eerst de guo maar afwachten voordat we alle doemscenario's gaan bedenken.

We zijn trouwens maandag naar babypark geweest toen er eigenlijk bekend werd dat niet essentiële winkels dicht moesten. Hebben daar draagzakken en draagdoeken gekocht en de autostoeltjes. Rest wordt denk ik maar online bestellen. Wil eigenlijk niet wachten tot na 19 januari.

Anjer gezellig die drukte in je buik, dat vaak naar de wc gaan herken ik, soms echt als ik net klaar ben voel ik weer een beuk of schop in mijn blaas met het idee dat ik weer moet. Zara heb ik nog niet gekeken voor babykleding, kom er zelf ook nooit.

Filomena, en is het een nieuwe wagen geworden? Of nog geen besluit? En mijn 20 weken echo sessie duurde uiteindelijk 2 uur, ze zijn heel lang bezig geweest met die navelstreng. Gelukkig lag ik redelijk comfortabel.
Alle reacties Link kopieren
Ach banana, wat schrikken!! Kan me zo goed inleven hoe jullie je nu voelen!
Wat fijn dat je zo snel terecht kunt. Hopelijk heb je dan duidelijkheid!
Zag verder er alles goed uit bij beide baby's? Dat zal al als een geruststelling voelen nu?
Alle reacties Link kopieren
Verder geen echte afwijkingen, beide babies hebben een variatie in de het hersenvochtzakje, maar dat was niet iets waar we ons zorgen over hoeven te maken. Baby b heeft ook nog een verdikking in het elastiekje van de hartklep, maar ook nog binnen de normen maar wordt bij de Guo nog wel wat beter bekeken. Baby b is ook degene met het navelstreng probleem. Dus niet 100% positief maar heb alle vertrouwen dat het goed komt, de echoscopist en gynaecoloog leken erg relaxed.
Alle reacties Link kopieren
Hé jakkes banaaana, hopelijk valt het allemaal mee en kan je vrijdag terecht. Het is ook allemaal lastig te zien dus wie weet is het vrijdag een betere uitkomst. Goed dat je er vertrouwen in hebt iig!

Ik had het hier niet geschreven maar ik moest na de 20 weken echo ook door voor een GUO omdat de navelstreng bij allebei deels door de vliezen loopt. Schijnt bij eenlingen bijna niet voor te komen maar bij tweelingen wel veel vaker. Dus nog een keer uitgebreid gecheckt maar vanwege de ligging is het risico klein volgens de gynaecoloog. De placenta en het deel van de vliezen waar de navelstreng eraan vastzit liggen niet voor de baarmoedermond, dus kans op scheuren of oprekken op die plek bij ontsluiting of breken van vliezen is klein. Is ook geen reden voor een keizersnee. Wel moet de groei goed in de gaten gehouden worden maar dat gebeurt bij een tweeling sowieso.
Hopelijk is het bij jou ook het gunstige scenario!

Wij gaan ook voor een nieuwe wagen, maar dan wel de donkey2. Weinig verschil met de 3 en toch weer een paar honderd euro goedkoper. En een mooiere kleur kap vind ik.
Fijn dat jullie maandag nog even wat spulletjes hebben kunnen kopen in de winkel. Sommige dingen wil je gewoon even zelf zien en voelen.
Alle reacties Link kopieren
Oh filomena dat zijn ook spannende dagen geweest, gelukkig lijkt het mee te vallen. En inderdaad met een tweeling word je sowieso goed in de gaten gehouden.

En ik vind de kleuren van de donkey 3 ook niet zo leuk, vooral saai eigenlijk want roze of blauw wil ik niet, de rode vind ik niet mooi dus dan is het zwart of grijs.
Alle reacties Link kopieren
Fijn banana, dat je er vertrouwen in hebt. Hopelijk heb je morgen duidelijkheid. Duim voor je!
Slim om de rest online te bestellen. Wanneer gaat alles weer open he... Vraag me af of deze lockdown voldoende gaat helpen met de kerstdagen in het zicht. Zoveel mensen die toch in grote groepen bij elkaar komen. Dan is het maar de vraag of t straks in januari niet verlengd wordt. Ik hoop het niet, de scholen mogen van mij 18 januari echt wel open ;-)

Filomena, bij jou was het dus ook even spannend na de 20 weken echo!

Hier weer volop in het thuis'lesgeven'. Jongste heeft deze week geen huiswerk, oudste heeft meteen 2 dagen volgepland en een toets, middelste alleen een toets. We gaan er maar weer voor. Vorige keer waren ze erg gemotiveerd dus hopelijk dit keer ook. Na morgen eerst lekker even 2 weken vakantie.
Wel een bende in huis, weer van 3 kinderen alle schoolboeken/schriften/bende in huis. 3 laptops op tafel, haha.

Jullie nog plannen met kerst/oud&nieuw? Kerst blijven we sowieso thuis (schoonouders hadden ons uitgenodigd maar zwager/schoonzus + ander schoonzus met kids komen ook dus dat vind ik teveel). Oudjaar heeft man avonddienst zoals ieder jaar, maar die wordt meestal wel eerder naar huis gestuurd. Ook nog geen plannen verder voor die dag.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een gezellige boel bij jullie thuis, Anjer. En wat goed dat ze gemotiveerd waren hopelijk hebben ze deze periode weer de juiste motivatie.

Wij hebben met kerst niet echt plannen, normaal zijn we altijd op skivakantie met kerst. Ga de witte kerst wel heel erg missen ook al kon ik dit jaar sowieso niet skiën. Met oud en nieuw komt er een bevriend stel op bezoek en gaan we bordspellen spelen.

En ook benieuwd of het vanaf 19 januari weer wat losser kan of dat de kerst en oud en nieuw ook voor een piek gaan zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk heb je een grote tafel anjer! Lijkt me wel heerlijk gezellig zo’n hele club kinderen aan tafel, al zal je er soms ook wel gek van worden ;-)

Vijf volwassen uitnodigen is natuurlijk niet de bedoeling met de huidige regels.. Maarja wij houden ons er ook niet aan want wij en broer+schoonzus gaan naar oma toe, dus dat is ook vier volwassenen op bezoek. Maar onze redenering was dat het andersom wel mag, als oma en broer+schoonzus bij ons zouden komen. En oma’s huis is groter dus zelfs meer mogelijkheden om voldoende afstand te houden.

Leuk banaaana dat je anders op wintersport ging. Jammer dat het nu niet kan, al zou jij sowieso nu sowieso niet skiën lijkt me? Tenminste, dat wordt wel sterk afgeraden voor zwangeren. Gaan jullie dan volgend jaar met twee baby’s? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt ik zou dit jaar niet gaan skiën en ook alleen gaan als ik mij goed genoeg zou voelen, waar het nu wel op lijkt. We hebben een huisje in de bergen en hopen van de zomer met 2 babies al te gaan. Natuurlijk afhankelijk hoe het allemaal loopt de eerste maanden en ervan uit gaande dat corona minder is. Voordeel van eigen huisje is dat we niets hoeven te reserveren:) kerst volgend jaar staat wel echt op de planning met de 2 babies.

Gezellig dat jullie naar je oma gaan en inderdaad andersom had het wel in het advies gepast.
Alle reacties Link kopieren
Ah ja dat is ideaal een eigen huis, lekker hoor.
Fijn dat je je goed voelt. Ik voel me nu gelukkig ook een stuk fitter dan een paar weken geleden.

Succes met de echo morgen!

Oja ik zei dat we naar oma gaan, maar daarmee bedoel ik mijn moeder ;) ze was hier vandaag om op te passen dus ik hoorde mn dochter vandaag de hele dag alleen maar over oma dit oma dat, dus dat zat nog in mn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Kindjes zijn goed gekeurd. De kleine dingen die ze zagen kunnen wijzen op chromosonale afwijkingen maar omdat er niets anders te vinden is wat hier op wijst, de nipt goed was en het vaker voorkomt maakt de gynaecoloog zich geen zorgen. De navelstreng blijft onduidelijk waar hij de moederkoek in gaat van baby b maar met nog alle echo's die komen en sowieso al een ziekenhuis bevalling is dat ook geen reden om het behandelplan aan te passen. We hebben een klein feestje gevierd :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn banana! Hele opluchting!!
Alle reacties Link kopieren
De babykamer is besteld, eind januari zouden we alle grote spullen in huis moeten hebben. Wat voelt dat fijn :-)

Verder begin ik aan mijn lichaam te merken dat het zwaarder wordt, hond uitlaten gaat al langzamer en ben snel wat kortademig. Maar zijn ook alweer over de helft, gaat best snel :-)

Voelen jullie je nog goed?
Alle reacties Link kopieren
Fijn van je echo banaaana! Dan is een klein feestje wel op z’n plaats ja.

Ik moet nog van alles kopen en doen, een commode, bedjes, de kamer behangen en verven. Ik baal enorm dat de Ikea nu dicht is. Het is eind januari zo gehaald natuurlijk (als ie dan tenminste weer open kan), maar ik voel de tijd ineens dringen :$
We hebben nog wel een ledikantje maar ik wil eigenlijk wel twee dezelfde. Deze is tweedehands en niet meer te vinden.

Ik voel me nu goed! Niet meer moe en ook geen last van m’n buik of andere ongemakken. Moet wel soms even liggen vanwege wat rugpijn als ik teveel gedaan heb, en m’n schoenen aankrijgen wordt al lastig. En verre einden wandelen is er idd ook niet meer bij. Maar al met al voel ik me prima dus.
Alle reacties Link kopieren
Bailey, hoe gaat het met jou?

Banana, lekker hoor alle grote spullen geregeld!

Filomena, vervelend he alle winkels dicht. Kan me voorstellen dat je lekker aan de slag wilt met de grote spullen. Hopelijk is 19 januari alles weer gewoon open!

Hier geen kamertje nodig nog want de eerste tijd ligt het toch bij ons op de kamer. De wieg had ik nog, en we hebben wel een extra kast/commode gekocht voor alle babyspullen. Heb nog wat extra setjes kleding gekocht, was niet nodig maarja die uitverkoop he :-)

Voel me verder prima. Geen echte klachtjes behalve wat slechter slapen. Maar kan me voorstellen dat een tweelingzwangerschap ook heel wat zwaarder is.
Alle reacties Link kopieren
Filomena Herkenbaar dat gevoel dat je de tijd voelt dringen, ik heb dat ook (nesteldrang?). Mijn man wilde geen Ikea en ik had gezegd dat hij mocht kiezen, hij heeft het ook allemaal geregeld en uitgezocht, heel fijn. Het enige waar we mee wachten is de kinderwagen, Prenatal heeft eind januari/begin februari weer dat alles in de aanbieding is, dus dan willen we de kinderwagen gaan kopen. Mochten de babys eerder komen moeten ze toch lang genoeg in het ziekenhuis blijven dat we hem nog makkelijk kunnen bestellen voordat ze het ziekenhuis moeten verlaten.

Anjer fijn dat de klachten over zijn en je nog geen druk voelt. Bij ons komen ze ook eerst in de co-sleeper aan bed, maar eerste kindjes dus willen natuurlijk ook alles op orde hebben. Vind mijzelf ook strenger/spastischer mee om gaan dan ik ooit had gedacht.

Hier gaat het goed, merk wel dat het nu hard gaat qua buikgroei. Nog steeds bescheiden voor termijn, zelfs voor eenling zou deze buik niet groot zijn. Ook begin ik al wat kortademig te worden, na een trap lopen ben ik buiten adem, dat is wel wennen. Ook de hond uitlaten gaat langzamer. Maar verder eigenlijk weinig last van dingen, eet alleen op het moment de hele dag door, probeer het zo gezond mogelijk te houden maar ben benieuwd of mijn gewicht dan nu ook hard gaat toenemen.
Alle reacties Link kopieren
Snap ik zeker banana! Bij onze eerste had ik het kamertje ook vroeg af. Nu denk ik; komt wel goed :mrgreen: Ga wel helemaal los weer met kleertjes enzo. Love it

Hier groeit de buik ook echt hard, voel me 'n beetje log worden. Laatste 3 dagen veel spierpijn/bandenpijn onderin m'n buik. Lijk dan wel een oud oma'tje als ik opsta ;-)
Woensdag weer controle verloskundige, daarna alweer om de 3 weken. Tijd gaat ongemerkt best snel!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen goede jaarwisseling gehad?

Was je controle goed Anjer?
Alle reacties Link kopieren
Hier een fijne jaarwisseling gehad met ons gezin. Man had avonddienst maar werd eerder naar huis gestuurd dus was om 19.30u al thuis. Kinderen hadden wat kindervuurwerk dus dat hebben ze rond 22u afgestoken (althans, man stak het af, haha).
Verder lekker op de bank gehangen. Had het vreselijk benauwd (al wel vaker maar de laatste tijd werd 't snel erger). Blijk ik astma te hebben :-| iets te lang klachten genegeerd, kreeg flink op m'n kop van de huisarts. Dus nu 'n mooi pakket aan medicijnen.

Controle was ook weer helemaal goed. Hartje was weer onvindbaar (iedere keer :mrgreen: ) dus fijn weer even met de echo gespiekt. Groeit goed en mooie hoeveelheid vruchtwater.
Woensdag alweer 25 weken!

Hoe is het met jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven