Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
-Janna- schreef:
15-05-2020 10:04
Oh nog wel een vraagje, hoezo krijgen jullie inwendige echo’s?? Ik heb dat bij mijn vorige zwangerschap nooit gehad en heb daar nu eerlijk gezegd ook weinig zin in :$ zijn dat vroege afspraken ofzo?

Het kan om verschillende redenen nodig zijn om een inwendige echo te hebben. Bijvoorbeeld omdat het een vroege echo is of omdat er te veel weefsel tussen het echoding en de baarmoeder zit omdat de baarmoeder heel diep ligt of je veel vetweefsel hebt. Of omdat je die ochtend je buik lekker in de bodybutter van de Rituals hebt gezet en er geen scherp beeld komt hierdoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Succes straks DaSilva!

Welkom Janna!
Inderdaad, bij vroege echo’s is het via de buik niet te zien. Ik heb tig inwendige echo’s gehad wegens mijn voorgeschiedenis. Gister kon ze het ook niet heel goed zien ondanks dat ik niet dik ben. Het is hooguit wat ongemakkelijk maar daar ben ik inmiddels ook wel aardig overheen. Het stelt weinig voor. Ik heb liever een inwendige echo met direct goed zicht als een buik echo met ik weet het niet zeker. Dan ben ik in de tussentijd al 3x dood gegaan van de spanning 😉.

Bedankt voor de degene die voor mij de tabel heeft bijgewerkt met een hartje 😁
ikhaatgeduld wijzigde dit bericht op 15-05-2020 10:34
7.77% gewijzigd
Mijn darmen zijn vaak nogal actief, haha. Maar ik heb geen problemen met inwendige echo. Heb inderdaad 100x liever dat ze het al snel ziet, wat IHG ook zegt.
:cheer2: :heart: :cheer2: :heart: :cheer2: :heart: :cheer2: :heart: :cheer2:

We hebben een hartje! :heart: Het was een mooi sterk hartje en de garnaal bewoog zelfs even. Het was een uitwendige echo met 7.3 en de meting was 7.4 weken.

Ik ben zo blij dat zelfs de 4(!!) opmerkingen van de echoscopist over dat het door mijn gewicht wel erg moeilijk is om een scherpe echo te maken, mijn blije gevoel niet kan verpesten! Ik ben stevig maar geen Pavarotti.. :roll:
Yeeaayy voor DaSilva! Gefeliciteerd!

Jij treft het wel met je zorgverleners zeg :facepalm:
Ahhh wat fijn! En wat mega lomp zeg
Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een andere praktijk. Of iig ga overleggen met mijn verzekering.

Bij mijn eerste zwangerschap was ik net zo stevig en daar schaamde ik mij best wel voor. Maar alle echoscopisten in het ziekenhuis verroerde er geen vin door. Als ik er dan een opmerking over maakte zeiden ze iets van dat het hun beroep was en geen probleem opleverde. Tegen deze echoscopist heb ik zelfs gesnauwd dat er op korte termijn niks aan zou veranderen dus dat ze het er maar mee moest doen :steam:
Probeer het niet het goede nieuws te laten overschaduwen
Nee ga ik niet doen :heart:
Proficiat DaSilva86!! :cheer2: :cheer:

Janna, ik herken wel wat je schrijft. Ik was beide keren ook heel snel zwanger en heb ook vaak gedacht dat mijn geluk niet kon blijven duren. Ik voel me er soms zelfs schuldig over. Ik bedenk me dan dat het leven allemaal willekeur is en geluk en ongeluk niet mooi gelijk worden verdeeld. Ik probeer er maar van te genieten dat voor nu, alles goed verloopt. :)
DaSilva, ik ben dus super slank, maar dat maakt echo's ook niet altijd een peulenschil hoor. Mijn oudste zat altijd opgevouwen en verstopt en was het nog steeds moeilijk meten. Wat een gezever. Ik hoop dat je zorgverzekering je wat informatie kan bieden.
Dubbel.
Dasilva gefeliciteerd!!!! Wat een prachtig nieuws om het weekend mee in te gaan. Wat een enorm lompe praktijk heb je. Ik vind dat ze als zorgverlener er niks van had mogen zeggen. Tenzij ze iets wilde zeggen over een bijkomend risico bij overgewicht. Maar nu heeft ze een bitchy opmerking gemaakt en waarvoor? Je kunt het gewicht niet weg toveren? Haar enige doel was om jou een rotgevoel te geven. En als het dan 1 keer gezegd wordt ok, maar 4x!? Zou zeker op zoek gaan naar een andere praktijk.

Probeer het van je af te zetten, je hebt gewoon een prachtig kloppend hartje gezien! Geniet van het moment. Dikke knuffel!
Yes DaSilva een kloppend :heart:

Wat een ontzettende nare opmerking inderdaad! Ik zou ook eens rondkijken voor een andere praktijk. Laat je goede nieuws er niet door verpesten :hug:

Ik ben inmiddels een beetje bang voor uitdroging heb zo'n moeite met drinken ook pff.. heb nu wat waterijsjes gevonden die soms gaan. Hopelijk verbetert het gauw.
Molly wij zijn de volgende met een echo aanstaande maandag. Ik heb pas in de avond een afspraak. Pff nu mezelf het hele weekend lekker bezig houden!
Succes daarmee limbogirly! Heb je wat afleiding? Ik mag maandag ook alweer. Zal toch evengoed weer spannend worden. Ik mag al om 8:15, dat is weer het andere uiterste ;-)

Molly, als je ook weinig kunt drinken snap ik dat je je zorgen maakt. Geef je ook over? Bel sowieso de huisarts als dit aanhoud of erger wordt! Er is best wat medicatie die je veilig kunt gebruiken tijdens zwangerschap.
Whoehoee, gefeliciteerd DaSilva!
Erg raar om dat 4x te benadrukken zeg. Totaal nutteloos. Ik ben niet dik maar heb wel een buikvetje en bij bij was het ook niet scherp, dus toch overgeschakeld naar inwendig. Het hangt ook gewoon van de ligging van je bm af.

Molly: ik herken het wel van het drinken. Mij staat ook alles tegen. Met als gevolg dat ik in de avond zo’n dorst heb. Heb net op een goed moment 2 glazen cola weggetikt. Als het maar zoet is dan lukt het wel. Terwijl normaal bijna nooit cola drink.
Verdeeld over de dag steeds kleine slokjes lukt dat misschien?
@Limbogirly nog even wachten inderdaad ik ben zo erg benieuwd en vind het ook heel spannend haha.

@Drijfzand ik hoef gelukkig nog niet over te geven al scheelt het soms niet veel.. ik heb zelf een gigantische hekel aan overgeven dus probeer dan echt heel hard aan iets anders te denken.

@Ikhaatgeduld ik probeer nu kleine slokjes te nemen en waterijsjes te eten, maar ook dat gaat moeizaam. Misschien dat ik ook cola ga proberen, niet het meest gezonde maar het is beter dan niets..
Zit ik net in mijn profiel bij de verloskundige te kijken omdat daar de echo’s zouden staan, staan er stomme dingen in :| Bij zwangerschappen staat mijn miskraam als miskraam en daaronder als voldragen zwangerschap met de uitgerekende datum in de toekomst. Leuk om die datum weer te zien :nooo: En als kers op de taart staat er bij de echo foto’s van vandaag de datum en als onderschrift BLOEDVERLIES.

Ik heb helemaal geen bloedverlies :|
Molly je moet echt zien dat je water binnen krijgt. In het uitgerekend topic van december is al iemand opgenomen voor uitdroging :( Ijsjes, soep, limonade, kokosmelk, cola.. allemaal prima. En kan je Emesafene (meclozine/pyridoxine) gebruiken?
Wat fijn van de kloppende hartjes, DaSilva, Onslow en IHG!

Molly: gaat yoghurt goed? Of misschien water met een smaakje? Probeer echt ieder uur iets te drinken, al is het maar een half glas! En fruit en rauwkost bevat ook veel vocht. Niet genoeg, maar als je dat wel binnen krijgt dan scheelt het wel weer.
Oei Molly, wat rot dat drinken zo moeizaam gaat! Hoop dat je met de gegeven tips toch wat binnenkrijgt en houdt.. heb je dit al met je huisarts besproken?

DaSilva: wat raar zeg! Wat ga je nu doen? Maandag even bellen om dit te bespreken of is je vertrouwen al helemaal weg?

Ik heb wel last van bloedverlies en maak me zoooo veel zorgen. Kleine beetjes en zonder buikkramp, maar toch. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee waarbij het toch gewoon goed was?
DaSilva86 schreef:
15-05-2020 21:56
Zit ik net in mijn profiel bij de verloskundige te kijken omdat daar de echo’s zouden staan, staan er stomme dingen in :| Bij zwangerschappen staat mijn miskraam als miskraam en daaronder als voldragen zwangerschap met de uitgerekende datum in de toekomst. Leuk om die datum weer te zien :nooo: En als kers op de taart staat er bij de echo foto’s van vandaag de datum en als onderschrift BLOEDVERLIES.

Ik heb helemaal geen bloedverlies :|
Het zou kunnen dat ze dit doen om geld van de verzekering te krijgen. En vroege echo wordt niet vergoed. De meeste verloskundigen bieden het toch aan als service en sommigen verhalen dus op deze manier de kosten..
RaisinGirl schreef:
16-05-2020 07:14
Het zou kunnen dat ze dit doen om geld van de verzekering te krijgen. En vroege echo wordt niet vergoed. De meeste verloskundigen bieden het toch aan als service en sommigen verhalen dus op deze manier de kosten..
Hoewel ik die insteek begrijp, zou ik et zelf een heel naar gevoel bij hebben dat zoiets in mijn profiel staat. Alsof het gaat gebeuren omdat het er staat. Snap dat die logica geen hout snijdt, maar ik ben dan ook niet altijd even logisch met dit soort dingen ;-)

DaSilva, ik vind de situatie met je verloskundige heel naar voor je. Hoop toch dat je naar een andere kunt overstappen.

Janna, hier geen ervaring met bloedverlies in de zwangerschap, maar ik ken toch wel verhalen van vrouwen die bloedverlies had de en toch een goede zwangerschap. Maar het is een mindfuck. Kan je niet eerder langs voor een echo? vanaf 6w+3 dagen zou met inwendige echo in principe een hartje te zien moeten zijn.

Hier vanmorgen weer meer misselijk dan gisteren. Vond het gisteren ook te goed gaan met ontbijt, dus ben er dan ook wel weer blij mee :facepalm: De dagen gaan wel makelijker en met meer vertrouwen voorbij sinds de echo. De kans dat het goed gaat met stevig hartje op die termijn was volgens de verloskundige 97%.

Gaan jullie trouwens de Nipt of combinatietest doen?
Janna, ik had in het begin van de zwangerschap een klein beetje bloedverlies, maar dit ging snel over. Zoals Drijfzand al zegt, kan je niet eerder langs?

Drijfzand, hier wordt de Nipt standaard afgenomen gecombineerd met de nekplooimeting. Ik moest de combinatietest even opzoeken. Als ik het goed begrijp is dat een bloedtest (niet de nipt) met nekplooimeting? Wat is de meerwaarde van die andere bloedtest? In België wordt die blijkbaar niet meer uitgevoerd.

Molly, wat naar dat je niet goed kan drinken. Hou het inderdaad goed in het oog! Hier heb ik Aiki Super Noodles ingeslagen.

DaSilva, wat een rare praktijk. Ik kan goed begrijpen dat je er helemaal geen vertrouwen meer in hebt. En als het voor de verzekering is kunnen ze dat toch even vermelden. Ik zou me ook rot schrikken als ik in mijn dossier lees dat ik bloedverlies heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven