Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Alles goed met iedereen?

Wij hebben een heel druk weekend achter de rug. Jammer genoeg merk ik het wel, dus zal wat extra proberen rusten vandaag. Gisteren ook totaal niet gezond gegeten. Taart en chips. :-$ Deze week moet echt beter!

Wat leuk om eens in een ander land te wonen! Lijkt me heel interessant! Ik ben nog niet veel buiten België geweest. Eens een weekje weg naar Frankrijk, Griekenland en Italië toen ik jong was, maar dat is het.

EllaBowie, hier gelukkig maar 1 keer een bloedtest. :-D Elke maand wel een echo. Ik vind het altijd wel heel leuk om de baby te zien, maar tegelijkertijd altijd weer die extra stress. Ik vind het allemaal ook aan de dure kant. Dus voor mij is het goed zo. :lol:

Wat de namen betreft die mijn vriend mooi vindt: bv. een aantal Egyptische namen. Sommige zijn effectief wel leuk, maar met zijn Vlaamse achternaam is het maar een rare combinatie.
Lekker uitrusten Onslow ! En een naam als Ramses kan dan wel weer heel goed met een Vlaamse achternaam. Moet natuurlijk wel je smaak zijn. Mijn man is van de Amerikaanse namen, logisch met zijn achtergrond maar in Nederland vind ik dat persoonlijk geen mooie namen.. Bradley, Jaymie, Kelsey, dat idee. We zijn er vorige keer vrij snel uitgekomen omdat we een meisjesnaam hadden waar we het echt over eens waren. Deze keer ben ik erg benieuwd!

Ik werk vandaag op locatie dus zal het op mijn werk moeten vertellen. Hopelijk hou ik in ieder geval de lunch binnen, pff.
Birdist, ik heb dat ook, ik vind een aantal Engelse namen heel mooi, maar niet voor in België. Vooral door het dialect hier klinken ze al gauw niet mooi meer. Hopelijk raken we er allemaal uit voor de baby's er zijn. :-P

Veel succes op je werk vandaag! Zowel met vertellen als met je eten binnen houden!
@EllaBowie heb je al iets gehoord over je uitslag van de NIPT?

@Onslow hier ook een druk weekend. Iedereen weet het nu dus dat is wel fijn, maar het was ook wel vermoeiend haha. Vandaag maar even bijkomen.

Ik kan morgen eindelijk bloedprikken voor de NIPt. Zag dat het ook naar Maastricht gaat dus ben benieuwd, ben nu al zenuwachtig!

@Birdist sterkte op je werk, hopelijk lukt het alles binnen te houden. Ik heb nu vooral veel last van kokhalzen.. gelukkig niet echt meer spugen, maar dit is ook vervelend dus hoop dat het snel afneemt.
@molly: spannend! Hopelijk heb je ook snel de uitslag binnen!
Hopelijk neemt het kokhalzen snel af.
Ik had gistermiddag echt even een slecht moment. Zoooo moe, alsof m’n armen van lood waren. En misselijk en toch ook honger. Heb lekker even languit gelegen. Man nam peuter mee voor een wandeling.

@Birdist en Onslow. Wij zijn meer van de Hollandse namen maar ook dat vind ik zooo lastig. Als we het geslacht weten kunnen we wat gerichter zoeken.
@Onslow Hopelijk heb je wat kunnen rusten vandaag! Haha ik snap dat Egyptische namen niet altijd passen bij Vlaamse achternamen, al moet ik zeggen dat onze dochter ook een buitenlandse voornaam bij een oerhollandse achternaam heeft :proud:

@Molly Hoe was het bloedprikken vandaag? Hopelijk krijg je de uitslag snel! En wat vervelend dat je moet kokhalzen.

Ik heb nog geen uitslag. Heb de gynaecoloog nog nagevraagd alleen ze zeggen dat het echt 2 of 3 weken gaat duren. We hadden gehoopt de uitslag te krijgen voordat we het gingen vertellen, maar ik denk niet dat dat gaat lukken :-)

@Birdist Hopelijk ging het goed met werken op locatie! Echt vervelend dat je zo misselijk bent. Kreeg je leuke reacties op werk?

@Ikhaatgeduld Wat vervelend dat je zo moe was, hopelijk heb je even wat kunnen uitrusten in de tussentijd. Ik herken het wel de vermoeidheid. Al heb ik het idee dat het nu meer is dan de vorige keer. Heb nu vooral tussen 12 en 5 veel energie :facepalm:

Hier gaat het goed al ben ik wel snel moe en duizelig. Dochter heeft ook niet altijd zin in middagdutjes en vanavond sliep ze pas laat dus dat maakt het soms wel lastiger om uit te rusten.

Woensdag heb ik een echo. Vriend mag alleen weer niet mee dus dat vind ik wel lastig. Vooral omdat het vanaf vrijdag wel weer mag :frusty: Maar het is niet anders :-)

Zelf hou ik wel van buitenlandse namen al moeten ze goed uitgesproken kunnen worden in Nederland. Dus dat maakt het niet veel makkelijker :-D We wachten nu gewoon op het geslacht, hoeven we in ieder geval maar 1 set namen te bedenken..
Goeiemorgen! Ik merk dat schrijven over mijn zwangerschap niet zo bij mij past, dus ik haal mijzelf uit de tabel.

Hoop dat jullie een goeie zwangerschap hebben en dat de misselijkheid snel verdwijnt.
Goedemorgen meiden,

Het groepje wordt steeds kleiner zo.... Maar iedereen moet zich er uiteraard wel fijn bij voelen :-). Wij hebben gisteren de pretecho gehad. En we weten het geslacht! Was zo mooi om te zien weer. Ik moest allerlei toeren uithalen om de baby goed te laten liggen haha, maar het is uiteindelijk gelukt.
Ik zal hier zondag het geslacht delen met jullie. Zaterdag vertellen we het de familie dmv moorkoppen gevuld met de kleur van het geslacht. Dus ik hou het nog even stil, want je weet nooit of er iemand per ongeluk meeleest en mij hierin herkent. Mijn vriendin en zusje zijn echte speur neuzen namelijk. En weten dat ik op een forum zit ;-).

Ik ben alleen nu zo zenuwachtig voor de nipt uitslag ineens. Ik hoop zo dat die goed is. Dan kan ik even opgelucht adem halen. Vandaag is werkdag 7, met de dag van bloedprikken niet meegetelt....ik hou me maar vast aan het idee dat als er iets mis is ze waarschijnlijk snel gebeld zouden hebben.

De misselijkheid hier neemt gelukkig wel af, maar zondag en gisteren had ik toch nog even 2 slechte dagen. Vandaag begint al beter in elk geval. Dus ik hoop op een goede dag vandaag. Ik moet ook veel doen voor mijn werk, dus zou fijn zijn als dat kon.

Ik neem benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat?
We hebben wel een kleine groep maar we pennen best lekker door voor het formaat :) Komt denk ik ook omdat we zo dicht op elkaar zitten. In andere groepen zit er soms wel 4 weken tussen schrijfsters uitgerekende datum.

Veel succes met je zwangerschap en baby Janna :heart:

Wat leuk dat je het geslacht al weet Pinkie! En leuk die gevulde gebakjes.

Ik ben momenteel ook moe en duizelig :-( Wat niet helpt is dat onze peuter al een paar nachten na elkaar om 03.00 doodleuk in onze kamer staat en het licht aan doet. Hij denkt volgens mij echt dat de nacht dan klaar is ofzo. Ik kan hem wel achter het behang plakken nu.
Heel ff snel... net gebeld en de nipttest is goed!! Ik ben zo blij! Nu kan het zaterdag echt een fijn feestje worden!!
:cheer2: Super Pinkie! :cheer2:
Wat fijn Pinkie! Ook benieuwd naar het geslacht. Ga je de gebakjes zelf maken of laten maken? Veel plezier!
Molly, ik moet ook vandaag prikken voor de nipt. Jij ook succes! Misschien kom ik je wel tegen :)
Ikhaatgeduld, gaat het vandaag weer wat beter? ik heb vandaag zo'n lamlendige dag, raak ook snel geërgerd op werk aan andere mensen.
O nee Dasilva, op zulke peuteracties zit je niet te wachten. Zeker ook met zo'n blij hoofd erbij om 3 u snachts? Pffff, sterkte vandaag!

Ben verder vast iemand vergeten, sorry! Ben wel weer bijgelezen nu. Het gaat hier ietsje beter, 1 x overgegeven en hoop dat het daarbij blijft vandaag.
@Pinkie wat fijn een goede uitslag!! En leuk dat je het zaterdag bekend gaat maken, ik ben benieuwd :-D

@DaSilva dat klinkt vermoeiend, ik zie al helemaal zon blij hoofdje voor me haha..

@Birdist ik ben niemand tegengekomen hihi. Ben wel zenuwachtig, hoop dat de uitslag geen 2 weken gaat duren!

Hier lijkt het verder iets beter te gaan, alleen warm eten wil niet lukken, maargoed beter iets dan niets :)

@Janna jammer, ik wens je een goede zwangerschap toe :)
@Birdist ik heb moorkoppen besteld bij de bakker. Als ik zelf aan de bak ga ben ik veel te bang dat het mislukt of niet naar mijn zin is en dan ga ik lopen stressen hihi
Pinkie, bij mij zou de vulling geheid paars worden en dan weet je nog niet of de vulling nou blauw of roze was bedoeld.. Dus verstandig van je :)

ik ben ook niemand tegengekomen Molly!

Ik had wel een wat mindere ervaring bij de verloskundige. Ze had me verward met iemand anders, daarna deed ze de echo met UD-meting, vervolgens zei ze een andere uitgerekende datum toen we eenmaal zaten. Ik: nee, net, 3 minuten geleden, was het deze datum, op het scherm. Zij: nee hoor, ik zit nu achter de computer en dan zie ik het preciezer (?). Echt achterlijk, omdat het me vorige keer ook is overkomen dat ik bijna een week naar achteren ben gezet, en achteraf bijna tot overlijden van mij en/of baby heeft geleid want loslaten placenta ver over tijd. Ik ben maar akkoord gegaan, was weer erg misselijk en daardoor niet op m'n best, maar wel gezegd dat we eerder inleiden wel serieus tzt moeten bespreken. Ze ging toen in mijn dossier kijken en dat had ik er wel in laten zetten. Gelukkig zei ze toen dat we tzt zelfs inleiden vanaf 38 weken kunnen bespreken wegens P100 baby dus ben nu weer wat gerust. Merkte alleen echt dat al die emotie van bevalling bovenkwam, vreselijk!! Het zal vast deels hormonaal zijn maar pffff
Wat vervelend Birdist :hug: Mag je ivm je vorige bevalling de 20 weken echo niet in het ziekenhuis doen? En ik geloof niet dat de emotie hormonaal is. Een bevalling is voor lang niet alle vrouwen een blije gebeurtenis achteraf. Die emotie komt meestal niet snel weer tevoorschijn want wanneer maak je nou iets mee wat op die ervaring lijkt? Bijna niet toch?

Zeg het de volgende keer tegen haar dat je het vandaag niet fijn vond. Gewoon simpel ‘jij deed dit en dit en ik voelde dit en dit’. Als ze daar de discussie over aan gaat of het wil verbloemen is ze niet professioneel genoeg voor dr werk.
Ben ik eigenlijk de enige die al wat beweging voelt? :-? Ik weet dat het vroeg is maar net als bij baby 1 voel ik deze baby bewegen na inspanning. Als ik 3x de trap op en af moet met een volle wasmand of een stofzuiger en daarna even ga liggen voel ik gedraai en als of er een vinger binnen in mijn buik tikt. De laatste echoscopist zei wel dat ik eerder wat zou voelen omdat de placenta tegen de achterkant zit.

Twee weken terug zou ik het nog afschrijven op darmen maar ik ben niet zo gassig meer als twee weken terug :biggrin:
DaSilva wat leuk dat je al beweging voelt! Ik voel nog niks hoor, alleen m'n blaas, dus misschien wordt daar tegenaan getrapt O_O ?

En dank voor de tips voor de VK, ook over er even op terugkomen, al is de volgende keer pas over een maand. Ik ben vorige keer in het buitenland bevallen dus misschien dat ik daarom niet "volledig in het systeem" sta? Ik heb wel de uittreksels laten toevoegen van einde zwangerschap en bevalling. Het is ook nog ver weg allemaal dus waarschijnlijk is het iets later in m'n zwangerschap makkelijker erover te spreken. ik wil zeker dat gekeken wordt naar inleiden bij bijvoorbeeld 39 weken als eea niet op gang komt. Ik had nu wel een VK die erg van het natuurlijke is volgens mij, wat mooi is als het kan, niet als het niet lijkt te kunnen. De andere VK leek me wat pragmatischer en voortvarender.
Veel succes en nog een goede zwangerschap gewenst, Janna!!

Ooh!! Wat leuk Pinky! Ik ben benieuwd om te horen wat het is! Raar eigenlijk, ik leef zo mee met jullie en jullie zwangerschappen, maar we kennen elkaar niet. :-D En proficiat met de goede testresultaten!

Ik ben ook aan het wachten op de uitslag van de nipt! Spannend inderdaad! Ik kreeg gisteren een mail dat er een nieuw bericht was in het digitaal patiëntenplatform. Natuurlijk dacht ik dat het de uitslag was, maar het was een bericht om te zeggen dat ik binnenkort de resultaten zal ontvangen. :facepalm: Helemaal opgefokt voor niets. :hyper:

Wat jammer van de slechte ervaring bij de de verloskundige, Birdist. De baby bijna verliezen is echt wel een nare ervaring! Het lijkt me volkomen normaal dat daar nog heftige emoties zitten!

Zoals DaSilva al zegt, bevallingen zijn lang niet voor de meeste vrouwen een positieve ervaring. Zelfs als alles eigenlijk wel goed ging is het een ingrijpende ervaring, laat staan als je je kindje bijna verliest.

Oh nee, DaSilva! Slaaptekort is iets dat er nu echt niet bij moet komen!

Ik heb al iets voelen kriebelen in mijn buik, maar het kunnen ook gewoon mijn darmen geweest zijn. :-D Wat leuk dat je je kindje echt al voelt! :flirting:
Ah wat ontzettend gaaf zoveel dec en jan baby's :hello:
Birdist schreef:
23-06-2020 17:10
DaSilva wat leuk dat je al beweging voelt! Ik voel nog niks hoor, alleen m'n blaas, dus misschien wordt daar tegenaan getrapt O_O ?

En dank voor de tips voor de VK, ook over er even op terugkomen, al is de volgende keer pas over een maand. Ik ben vorige keer in het buitenland bevallen dus misschien dat ik daarom niet "volledig in het systeem" sta? Ik heb wel de uittreksels laten toevoegen van einde zwangerschap en bevalling. Het is ook nog ver weg allemaal dus waarschijnlijk is het iets later in m'n zwangerschap makkelijker erover te spreken. ik wil zeker dat gekeken wordt naar inleiden bij bijvoorbeeld 39 weken als eea niet op gang komt. Ik had nu wel een VK die erg van het natuurlijke is volgens mij, wat mooi is als het kan, niet als het niet lijkt te kunnen. De andere VK leek me wat pragmatischer en voortvarender.
Dat laatste zou best wel kunnen! Ik moest hier al m’n bloed en echo uitslagen en de bevallingsamenvatting geven, alleen alles is in een andere taal dus ik denk eigenlijk niet dat ze er echt naar gekeken hebben.. Ze wisten gelukkig wel waar ik bevallen was :-P Misschien kan je de vorige keer vragen of ze heeft gelezen hoe je vorige bevalling gelopen is?
Wat leuk dat sommige van jullie al wat voelen! Snel ook! :-D Ik weet niet of ik iets voel, soms wat bubbels maar kunnen hier net zo goed de darmen zijn.
Hoi allemaal!

Fijn Pinkie ook een goede NIPT! Lekker om ook weer af te strepen.

Vervelend Birdist, je ervaring bij de VK. Het is toch prettig als ze goed zijn ingelezen en alles klopt. Ik zou het inderdaad ook even aankaarten. Het klinkt niet onlogisch dat ze misschien wat gegevens missen.

Ik voel jumpie nog niet hoor DaSilva. Ik denk wel eens wat te voelen als m’n broek wat strak zit en knoop wat drukt. Maar dat kan ook goed iets anders zijn. Draag nu zwangerschapsbroeken dus heb dat sowieso minder.

Ik heb vandaag weer eens overgegeven. 🤪 ik moest heel hard hoesten en had geen water bij de hand. M’n maag raakte overstuur en kon het niet meer tegenhouden. Beetje jammer van het eten 😬.
Verder wel ietsje fitter. Nu we vakantie hebben ga ik wel steeds even liggen als dochter ook slaapt smiddags.
:yawnee: :nooo: Ik ben wat langzamer deze dagen want onze peuter maakt ons dus nog steeds wakker rond 03:00. En toen hij baby was had ik nog van die verse hormonen die mij overeind hielden maar inmiddels ben ik ook bijna 4 jaar ouder en mijn hemel wat hakken die nachten er in. Ik hoop dat de nieuwe baby een beetje doorslaapt. Peuter wordt wakker omdat hij het leven nu zo leuk vindt. Hij mocht al dagen komen wennen op school, de juf heeft gezegd ‘tot na de vakantie!’ waardoor peuter denkt dat hij op vakantie gaat en hij mag opa en oma weer zien. Tel daar het lekkere weer bij op en elke dag kans op een waterijsje en hij is te happy om te slapen :biggrin: Vannacht stond hij blij te kletsen dat we zaterdag naar het zwembad gaan. Klopt, maar het is nu nog woensdag! :whip:

Die gaat straks helemaal niet meer slapen als hij weet dat er een baby in mijn buik zit :| Hij was er bijna achtergekomen gister :-o Er hangt een ‘grote broer’ t-shirt in zijn kast en die stond ie ineens te spellen :facepalm: GG RRR OH TUH EHH BUH RRR OH EH RRR o_o ‘mama grote wat?’ o_o

En hoe is het met jullie vandaag? :biggrin:

Jammer dat je moest spugen IHG. En lekker hoor dat je kan gaan liggen. Doe ik ook wanneer ik de kans zie ;)
O oooh Dasilva, lekker handenbindertje en nog proberen te lezen ook. Maar wel een heel blij ei zo te lezen! Ik heb een wat jonger blij ei. Meestal verkondigt die om 5.30 'zooo mama, dansen dansen!' en dan zo'n grijns erbij en gewoon niet meer stilzitten en bezig zijn tot ze in slaap valt. Wij hebben anderhalf jaar gebroken nachten gehad en hoop heel erg dat het bij haar daarbij blijft, maar we zullen zien.

Ikhaatgeduld , wat naar van het overgeven weer. En lekker die zwangerschapsbroeken he! Ik draag nu yogapants op de dagen dat ik thuiswerk, heerlijk.

Het overgeven is hier helaas ook verre van over. Met de warmte gisteren niks binnengehouden, zelfs m'n thee en waterijsje ging eruit! Vannacht had ik erg dorst dus heb rustig de tijd genomen om twee bekers te drinken. Vanmorgen tot nu toe alles binnenboord. Ik hou me er maar aan vast dat t lichaam relatief snel vocht en voedingsstoffen opneemt, als er maar zeker een half uur tussen eten en overgeven zit. Leuk is anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven