Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021
dinsdag 21 april 2020 om 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s!
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
| Naam | Leeftijd | Kind | UD | Bevallen | J/M | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pinkie81 | 38 | 2 | 24 december | | Meisje | |
| DaSilva86 | 34 | 2 | 27 december | | Meisje | KS week 39 MK begin 2020 |
| Ikhaatgeduld | 38 | 2 | 30 december | Meisje | 3 MK Asherman | |
| Molly | .. | 1 | 30 december | | jongen | |
| ElleBowie | 30 | 2 | 30 december | | Meisje | |
| Onslow | 34 | 2 | 31 december | | jongen | |
| Birdist | 31 | 2 | 4 januari | | Meisje | hogere kans MK week 6-9 |
| Janna | 35 | 2 | 5 januari | | Meisje |
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
maandag 24 augustus 2020 om 12:47
Ik ben dus niet de enige zwangosaurus aan het worden
Die kramp heb ik ook als ik iets plots doe. Zaterdag knapte er plots een ballon en ik schrok en gelijk zo’n trekkende kramp van mijn doos naar mijn zij.
Deze week ga ik de babykamer schilderen. Daarna wat meubels lakken en planken ophangen. Hoe ver zijn jullie met de babykamer? Ik wil het doen voordat ik te zwanger word om te kunnen klussen.
Deze week ga ik de babykamer schilderen. Daarna wat meubels lakken en planken ophangen. Hoe ver zijn jullie met de babykamer? Ik wil het doen voordat ik te zwanger word om te kunnen klussen.
maandag 24 augustus 2020 om 14:48
Dat lijkt toch wel op bandenpijn Molly. Ik heb het zo nu en dan ook bij een snelle beweging zoals opstaan of van de fiets afstappen. Gelukkig trekt het bij mij vrij snel wel weer weg.
Wij zijn nog niet zo ver met de babykamer. Tijdens mijn vorige zwangerschap hebben wij een jaren 30 woning helemaal opgeknapt en deze kamer hebben we eigenlijk wat kaal gelaten met het oog op, dat doen we tegen de tijd wel als er een tweede mag komen. Opzich hoefde de boel alleen nog in de voorstrijk en alles geschilderd maar we hadden het idee om boven de commode toch een verlaagd plaffonetje te maken met een spotje. Dat hebben we bij dochter ook en geen idee waarom we dat destijds niet meteen bedacht hadden
.
Verder ben ik er wel meer uit wat ik zou willen. Ik wil een muur met een leuk behangetje en dan de andere muren schilderen we halfhoog. Dat hebben we bij dochter ook en past goed bij ons huis.
Ik heb gister wel alvast de Joseph bunny lamp besteld, die vonden we beide zo leuk!
Verder bedenk ik voornamelijk en voert man het uit indien hij het ook mooi vindt

Commode moet ik nog naar zoeken. Verder gaat het ledikant van peuter naar de baby en krijgt peuter een meegroeibed.
Wij zijn nog niet zo ver met de babykamer. Tijdens mijn vorige zwangerschap hebben wij een jaren 30 woning helemaal opgeknapt en deze kamer hebben we eigenlijk wat kaal gelaten met het oog op, dat doen we tegen de tijd wel als er een tweede mag komen. Opzich hoefde de boel alleen nog in de voorstrijk en alles geschilderd maar we hadden het idee om boven de commode toch een verlaagd plaffonetje te maken met een spotje. Dat hebben we bij dochter ook en geen idee waarom we dat destijds niet meteen bedacht hadden
Verder ben ik er wel meer uit wat ik zou willen. Ik wil een muur met een leuk behangetje en dan de andere muren schilderen we halfhoog. Dat hebben we bij dochter ook en past goed bij ons huis.
Ik heb gister wel alvast de Joseph bunny lamp besteld, die vonden we beide zo leuk!
Verder bedenk ik voornamelijk en voert man het uit indien hij het ook mooi vindt
Commode moet ik nog naar zoeken. Verder gaat het ledikant van peuter naar de baby en krijgt peuter een meegroeibed.
ikhaatgeduld wijzigde dit bericht op 24-08-2020 14:49
Reden: Typfout
Reden: Typfout
4.62% gewijzigd
dinsdag 25 augustus 2020 om 14:27
Gelukkig dat het wat herkenbaar is, dan zal het idd wel bandenpijn zijn
Hier ook nog niet begonnen met de kinderkamer. We weten wel welke we mooi vinden, alleen kunnen we door werk telkens niet naar de winkel, dus hopelijk deze of max volgende week, omdat er vaak een levertijd op zit. Ik denk dat wij ook voor een leuk kleurtje gaan en dan half hoog schilderen. Dan misschien nog wat leuke accessoires
Hier ook nog niet begonnen met de kinderkamer. We weten wel welke we mooi vinden, alleen kunnen we door werk telkens niet naar de winkel, dus hopelijk deze of max volgende week, omdat er vaak een levertijd op zit. Ik denk dat wij ook voor een leuk kleurtje gaan en dan half hoog schilderen. Dan misschien nog wat leuke accessoires
woensdag 26 augustus 2020 om 14:08
Wat leuk, de ideeën voor de kinderkamers!
De kamer van dochter is ondertussen ook af en ik vind het echt geslaagd.
We hebben oa. dit speelkleed.
https://nl.pinterest.com/pin/3828060370 ... =1a3cV1tSr
Ze speelt er heel graag in en heeft er al een paar keer in geslapen.
Al heeft ze deze en vorige nacht wel een deel van de nacht terug bij ons geslapen.
Ik ben veel te moe om 's nachts een uur in haar kamer te zitten tot ze terug slaapt. Dus voorlopig gaat onze nachtrust even voor.
Ik heb op dit moment redelijk veel last van mijn onderrug en een heel vervelend gevoel van druk tussen mijn benen. Vandaag maar weer wat extra proberen rusten. En morgen de GUO!
De kamer van dochter is ondertussen ook af en ik vind het echt geslaagd.
Al heeft ze deze en vorige nacht wel een deel van de nacht terug bij ons geslapen.
Ik heb op dit moment redelijk veel last van mijn onderrug en een heel vervelend gevoel van druk tussen mijn benen. Vandaag maar weer wat extra proberen rusten. En morgen de GUO!
woensdag 26 augustus 2020 om 22:28
Leuk dat kleed! En ik snap dat ze bij jullie slaapt hoor, hier werkt dat absoluut niet want ze trekt dan aan m'n haren en vindt het veel te gezellig, maar het is ideaal om allemaal een goeie nachtrust te krijgen.Onslow15 schreef: ↑26-08-2020 14:08Wat leuk, de ideeën voor de kinderkamers!
De kamer van dochter is ondertussen ook af en ik vind het echt geslaagd.We hebben oa. dit speelkleed.
https://nl.pinterest.com/pin/3828060370 ... =1a3cV1tSr
Al heeft ze deze en vorige nacht wel een deel van de nacht terug bij ons geslapen.Ik ben veel te moe om 's nachts een uur in haar kamer te zitten tot ze terug slaapt. Dus voorlopig gaat onze nachtrust even voor.
![]()
Ik heb trouwens hetzelfde als jij! Ook last van m'n onderrug en die druk tussen de benen. Ik weet niet wat het is, maar misschien kan je de gynaecoloog vragen. Succes morgen bij de GUO!
woensdag 26 augustus 2020 om 22:30
Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie verder begonnen met dingen aan te schaffen? Ik zag dat puckababy nieuwe slaapzakken had, hele leuke kleuren
We zitten nog wel te twijfelen aan wasbare luiers of wegwerp. Eigenlijk wil ik wasbaar, maar ben ook huiverig dat het veel werk gaat kosten.
Hier gaat het goed. Deze week heb ik nog een extra 20 weken echo gehad en op zich zag het er goed uit, alleen ze gaan wel de placenta in de gaten houden. Die is iets gebogen. Ze zeiden dat het heel vaak geen probleem is, maar ik krijg op het eind wel extra controles of de baby goed blijft groeien.
Hier gaat het goed. Deze week heb ik nog een extra 20 weken echo gehad en op zich zag het er goed uit, alleen ze gaan wel de placenta in de gaten houden. Die is iets gebogen. Ze zeiden dat het heel vaak geen probleem is, maar ik krijg op het eind wel extra controles of de baby goed blijft groeien.
donderdag 27 augustus 2020 om 09:01
EllaBowie, gelukkig staat dochter haar oude bedje nog in onze kamer. Want bij ons in bed zou het waarschijnlijk ook net iets te leuk zijn.
Of ze zou, met al haar geweld, het bed uit donderden.
Ik ben al aan het kijken naar winterslaapzakken, een nieuwe babyfoon en een nieuwe autostoel.
En deze week ook een aantal kleertjes gekocht.
Ik kon het niet laten.
Wij combineren wasbare luiers met wegwerp en zijn heel tevreden van de wasbare luiers. We hebben het wel zo gedaan van in het begin. Ik kan dus niet vergelijken met enkel wegwerp, maar ik vind het heel goed meevallen qua extra werk. De wasbare luiers moeten wel vaker ververst worden omdat ze veel minder kunnen absorberen. Dus in die zin vind ik het wel meer werk, maar het wassen stoort me eigenlijk totaal niet. 's Nachts, in de crèche en als we op stap gaan krijgt ze een wegwerp luier om.
Ik had nog nooit gehoord van een gebogen placenta! Gelukkig is het meestal geen probleem en worden jullie extra in de gaten gehouden, EllaBowie!
Ik ben al aan het kijken naar winterslaapzakken, een nieuwe babyfoon en een nieuwe autostoel.
Wij combineren wasbare luiers met wegwerp en zijn heel tevreden van de wasbare luiers. We hebben het wel zo gedaan van in het begin. Ik kan dus niet vergelijken met enkel wegwerp, maar ik vind het heel goed meevallen qua extra werk. De wasbare luiers moeten wel vaker ververst worden omdat ze veel minder kunnen absorberen. Dus in die zin vind ik het wel meer werk, maar het wassen stoort me eigenlijk totaal niet. 's Nachts, in de crèche en als we op stap gaan krijgt ze een wegwerp luier om.
Ik had nog nooit gehoord van een gebogen placenta! Gelukkig is het meestal geen probleem en worden jullie extra in de gaten gehouden, EllaBowie!
donderdag 27 augustus 2020 om 09:24
Onslow wat grappig om te lezen dat jullie ook wegwerp met wasbaar combineren. Dat doen wij ook. Inderdaad 's nachts en op stap wegwerp. We gebruiken ook wasbare billendoekjes maar voor poepluiers echt wel wegwerpdoekjes. Ik had eigenlijk bedacht dat we onze oudste wel zindelijk zouden kunnen maken deze zomer maar ze heeft echt zero interesse.. Dus dat wordt volgend jaar dan maar.
Dat van je rug herken ik ook. Succes met de GUO vandaag en misschien kun je het vragen? Hoewel echoscopisten meer weten van t kindje dan van de atomie van de moeder
EllaBowie, ik heb een winterslaapzakje maat 50-62 gekregen, zó schattig is dat! Vorige keer pas met 4 maanden begonnen met slaapzakjes. Een gebogen placenta ken ik niet, maar ze houden het dus goed in de gaten!
Qua verdere spullen denken we aan zo'n warmtelamp voor de kamer. Wij wonen aan de grens en in Duitsland zit dat standaard boven de commode. Ik heb het in Nederland echt nog nooit ergens gezien dus blijkbaar een cultuurverschil en niet echt nodig. De oudste was ondanks hittegolf en spekjes echt een koukleum de eerste maanden dus vandaar dat 'k er nu aan denk.
Ikhaatgeduld, heb je het meegroeibed al geprobeerd? Wij moeten die stap ook binnenkort gaan maken maar zie een beetje op tegen nachtelijk drama net nu er zo lekker geslapen wordt. Maar het is wel echt tijd, ze kan zelf uit het ledikant klimmen..
DaSilva , ah wat balen van die krampjes en scheuten pijn. Wel herkenbaar hoor, ik voel me en oog ook heel erg zwanger! En goed bezig met de babykamer! Wij recyclen de peuterkamer op een paar aanpassingen na.
Molly, jij dus ook bandenpijn en andere zwangerosaurus-klachten.. toch wel fijn hoor dat jullie dat ook hebben!
Dat van je rug herken ik ook. Succes met de GUO vandaag en misschien kun je het vragen? Hoewel echoscopisten meer weten van t kindje dan van de atomie van de moeder
EllaBowie, ik heb een winterslaapzakje maat 50-62 gekregen, zó schattig is dat! Vorige keer pas met 4 maanden begonnen met slaapzakjes. Een gebogen placenta ken ik niet, maar ze houden het dus goed in de gaten!
Qua verdere spullen denken we aan zo'n warmtelamp voor de kamer. Wij wonen aan de grens en in Duitsland zit dat standaard boven de commode. Ik heb het in Nederland echt nog nooit ergens gezien dus blijkbaar een cultuurverschil en niet echt nodig. De oudste was ondanks hittegolf en spekjes echt een koukleum de eerste maanden dus vandaar dat 'k er nu aan denk.
Ikhaatgeduld, heb je het meegroeibed al geprobeerd? Wij moeten die stap ook binnenkort gaan maken maar zie een beetje op tegen nachtelijk drama net nu er zo lekker geslapen wordt. Maar het is wel echt tijd, ze kan zelf uit het ledikant klimmen..
DaSilva , ah wat balen van die krampjes en scheuten pijn. Wel herkenbaar hoor, ik voel me en oog ook heel erg zwanger! En goed bezig met de babykamer! Wij recyclen de peuterkamer op een paar aanpassingen na.
Molly, jij dus ook bandenpijn en andere zwangerosaurus-klachten.. toch wel fijn hoor dat jullie dat ook hebben!
donderdag 27 augustus 2020 om 10:04
Onslow succes met de GUO vandaag!
Ik denk toch ook dat ik naar de Puckababy piep wintervariant ga kijken. Hoeft er misschien niet een hele dikke deken over.
Birdist: nee nog niet. We denken er aan om die van Petit Amélie aan te schaffen. Die kan eerst nog als ledikant en daarna als peuterbed. Dochter is in december pas 2.5 en heb niet zo’n zin in nachtvoedingen en wellicht een peuter die uit bed kan. We leggen haar dan wel van te voren al in het nieuwe bed zodat ze kan wennen.
Ellabowi: fijn dat jullie extra in de gaten worden gehouden. Ook ik heb nog nooit gehoord van een gebogen placenta. Wel krijgen wij ook extra groeiecho’s omdat dochter P2 was. Dat is wel fijn. De eerste hebben we 24-9.
Ik denk toch ook dat ik naar de Puckababy piep wintervariant ga kijken. Hoeft er misschien niet een hele dikke deken over.
Birdist: nee nog niet. We denken er aan om die van Petit Amélie aan te schaffen. Die kan eerst nog als ledikant en daarna als peuterbed. Dochter is in december pas 2.5 en heb niet zo’n zin in nachtvoedingen en wellicht een peuter die uit bed kan. We leggen haar dan wel van te voren al in het nieuwe bed zodat ze kan wennen.
Ellabowi: fijn dat jullie extra in de gaten worden gehouden. Ook ik heb nog nooit gehoord van een gebogen placenta. Wel krijgen wij ook extra groeiecho’s omdat dochter P2 was. Dat is wel fijn. De eerste hebben we 24-9.
donderdag 27 augustus 2020 om 13:21
Alles was goed! De echoscopist heeft geen percentiel gezegd, enkel dat het een groter dan gemiddeld (meer dan 500 gram) en beweeglijk kindje is. 
Ik heb nog niet kunnen vragen naar de rugpijn en de druk want de gynaecoloog heb ik niet gesproken vandaag. Die zie ik binnen twee weken. Dan ook afspraak bij de vroedvrouw om het geboorteplan te bespreken en de suikertest.
Wij gebruiken ook wasbare billendoekjes, Birdist. Ik vind het ook veel fijner dan de wegwerp en dochter haar billen zien bijna nooit meer rood.
Een warmtelamp heb ik in België ook nog nooit gezien. De commode staat hier beneden, dus normaal is het altijd warm. Al klinkt het wel gezellig voor zo een kleintjes, lekker warm onder de lamp.
Oh, bij Petit Amélie zie ik ook mooie spulletjes staan!
Ik merk dat ik me heel erg moet inhouden om niet voortdurend te shoppen.
Ihg, goed dat jullie kindje ook extra in de gaten wordt gehouden. Ook al is alles goed, toch geruststellend dat we zo een goede zorgen krijgen.
Ik heb nog niet kunnen vragen naar de rugpijn en de druk want de gynaecoloog heb ik niet gesproken vandaag. Die zie ik binnen twee weken. Dan ook afspraak bij de vroedvrouw om het geboorteplan te bespreken en de suikertest.
Wij gebruiken ook wasbare billendoekjes, Birdist. Ik vind het ook veel fijner dan de wegwerp en dochter haar billen zien bijna nooit meer rood.
Een warmtelamp heb ik in België ook nog nooit gezien. De commode staat hier beneden, dus normaal is het altijd warm. Al klinkt het wel gezellig voor zo een kleintjes, lekker warm onder de lamp.
Oh, bij Petit Amélie zie ik ook mooie spulletjes staan!
Ihg, goed dat jullie kindje ook extra in de gaten wordt gehouden. Ook al is alles goed, toch geruststellend dat we zo een goede zorgen krijgen.
donderdag 27 augustus 2020 om 16:36
Wij gaan ook aan de warmtelamp
Het idee is dat een baby de energie dan kan gebruiken om zich te ontwikkelen en te groeien ipv aan zich warm te houden. Geen slecht idee lijkt mij bij een winterbaby. In ons vorige huis leek het mij nog niet zo nodig omdat het een nieuw huis was en de baby in de zomer werd geboren. Maar het verschonen gaat blijkbaar veel relaxter onder zo’n warmtelamp. Het is niet iets ingewikkelds: https://www.lidl-shop.nl/REER-Straalkachel/p100258365
Ook leg ik een elektrische kruik in de wieg als ik de baby er in de nacht uit haal. Dan warmt het matras lekker op en hopelijk helpt het met sneller in slaap vallen.
Ellabowie heb jij nog last van de orkaan? Omdat je de vorige keer bij een tornado met een flesje water in de kast zat
En een gebogen placenta, hoe buigt ie dan? Van de wand af of on een bocht op de wand?
Fijn dat alles goed was Onslow!
Wat ik zo grappig vind is dat mensen steeds beleefder worden als het om een mogelijke zwangerschap gaat. Ik heb al een goede bolle zwangerschapsbuik en mijn heupen staan al in brede stand dus er is weinig meer te raden of ik nou zwanger ben of niet. Maar ik zei gister tegen de juf van onze kleuter dat we in december een tweede verwachten. Is ze compleet verrast en enthousiast als of ze nog niks gezien had
Ik heb ook weer wat gekocht
Die eerste is met dino’s. Best leuk want ik vind niet snel iets voor meisjes met dino’s

Ook leg ik een elektrische kruik in de wieg als ik de baby er in de nacht uit haal. Dan warmt het matras lekker op en hopelijk helpt het met sneller in slaap vallen.
Ellabowie heb jij nog last van de orkaan? Omdat je de vorige keer bij een tornado met een flesje water in de kast zat
Fijn dat alles goed was Onslow!
Wat ik zo grappig vind is dat mensen steeds beleefder worden als het om een mogelijke zwangerschap gaat. Ik heb al een goede bolle zwangerschapsbuik en mijn heupen staan al in brede stand dus er is weinig meer te raden of ik nou zwanger ben of niet. Maar ik zei gister tegen de juf van onze kleuter dat we in december een tweede verwachten. Is ze compleet verrast en enthousiast als of ze nog niks gezien had
Ik heb ook weer wat gekocht

donderdag 27 augustus 2020 om 16:38
donderdag 27 augustus 2020 om 21:00
Ik zit de voorwaarden en eisen te bekijken die onze kraamzorg heeft en ik val van de ene verbazing in de andere
We moeten in huis hebben: po, waskom, litermaat, schone fles, bidon, nachtkastje, noodverlichting, stevige stoel met armleuning, 75cm rond om het bed, commode op 90cm óf een verstelbare commode, stofzuiger met steel van 135cm, 2 dienbladen, 2 kookpitten, wasknijpers en kleertjes moeten uit 2 delen bestaan.
Ik woon niet in een verzorgingstehuis..
Natuurlijk moet een kraamverzorgster veilig kunnen werken maar een nachtkastje als eis? En komt ze niet als ik geen wasknijpers heb?
Ik heb nog nooit wasknijpers gehad..
We moeten in huis hebben: po, waskom, litermaat, schone fles, bidon, nachtkastje, noodverlichting, stevige stoel met armleuning, 75cm rond om het bed, commode op 90cm óf een verstelbare commode, stofzuiger met steel van 135cm, 2 dienbladen, 2 kookpitten, wasknijpers en kleertjes moeten uit 2 delen bestaan.
Ik woon niet in een verzorgingstehuis..
donderdag 27 augustus 2020 om 21:06
Ikhaatgeduld schreef: ↑27-08-2020 16:38Fijn dat alles goed is Onslow!
Ik zit sinds vandaag ineens te twijfelen of we niet voor onze dochter een peuter kamer moeten maken in de nieuwe kamer en dan de baby gewoon in haar huidige babykamer moeten leggen.
Owww ik ben ook zo lekker wispelturig in de zwangerschap.
Mij lijkt je nieuwe plan geen slecht idee
donderdag 27 augustus 2020 om 23:36
Wat goed om te weten dat jullie allebei wasbare luiers gebruiken Onslow en Birdist. Ik had altijd in m'n hoofd dat je ze dan 100% moet gebruiken, maar dat combineren maakt het een stuk laagdrempeliger om ermee te beginnen. Ik denk dat we het toch gaan proberen, scheelt zoveel afval. We hebben wel wasbare billendoekjes alleen we wassen nu te weinig om ze regelmatig te kunnen gebruiken.
@Birdist, oh wat schattig een winterslaapzakje! Ik had nog nooit gehoord over een warmtelamp, maar ik denk dat ik die ook ga aanschaffen. Onze dochter heeft zo vaak over de verschoontafel geplast omdat koud was. Als dit gaat helpen dan betaal ik er goud voor haha
@IHG wat fijn dat jullie ook extra groeiecho's krijgen en dat ze het voor de zekerheid in de gaten houden.
En Petite Amélie vind ik ook zoo leuk. Jammer genoeg bezorgen ze niet hier, al is dat aan de andere kant misschien juist goed. Wij gaan de kamers niet veranderen, maar ik hoor dat mensen dat wel vaak doen
Als jullie haar kamer op een gegeven moment toch willen veranderen is het misschien makkelijker nu zodat er komende tijd maar 1 kamer veranderd hoeft te worden.
@Onslow, wat goed om te horen dat alles goed was!
@dasilva, waarschijnlijk hebben we vrijwel geen last van de orkaan, misschien wat onweer en harde wind morgenmiddag. Haha wat fijn dat mensen in ieder geval opletten met vragen. Heel leuk trouwens dat slaappakje, van welk merk is het? En wauw wat een eisen heeft de kraamzorg. Is het ongeveer of nemen ze het serieus denk je? Ik had vorige keer geen kraamzorg en als het kan komen m'n ouders nu helpen. Als ik naar de eisen kijk is dat maar goed ook
Bij een gebogen placenta (Placenta circumvallata) zijn de uiteinden iets naar binnen gebogen ipv dat ze aan de baarmoeder vast zitten waardoor het kan zijn dat de baby minder voeding krijgt op het eind.
@Birdist, oh wat schattig een winterslaapzakje! Ik had nog nooit gehoord over een warmtelamp, maar ik denk dat ik die ook ga aanschaffen. Onze dochter heeft zo vaak over de verschoontafel geplast omdat koud was. Als dit gaat helpen dan betaal ik er goud voor haha
@IHG wat fijn dat jullie ook extra groeiecho's krijgen en dat ze het voor de zekerheid in de gaten houden.
En Petite Amélie vind ik ook zoo leuk. Jammer genoeg bezorgen ze niet hier, al is dat aan de andere kant misschien juist goed. Wij gaan de kamers niet veranderen, maar ik hoor dat mensen dat wel vaak doen
@Onslow, wat goed om te horen dat alles goed was!
@dasilva, waarschijnlijk hebben we vrijwel geen last van de orkaan, misschien wat onweer en harde wind morgenmiddag. Haha wat fijn dat mensen in ieder geval opletten met vragen. Heel leuk trouwens dat slaappakje, van welk merk is het? En wauw wat een eisen heeft de kraamzorg. Is het ongeveer of nemen ze het serieus denk je? Ik had vorige keer geen kraamzorg en als het kan komen m'n ouders nu helpen. Als ik naar de eisen kijk is dat maar goed ook
Bij een gebogen placenta (Placenta circumvallata) zijn de uiteinden iets naar binnen gebogen ipv dat ze aan de baarmoeder vast zitten waardoor het kan zijn dat de baby minder voeding krijgt op het eind.
vrijdag 28 augustus 2020 om 07:57
Wow DaSilva, dat lijkt me inderdaad ook lichtelijk overdreven. En dan staat bed op klossen er niet eens bij?
Dat soort eisen stellen ze hier gelukkig niet bij de doorsnee kraamzorginstantie. De vorige keer bij de intake woonden we zelfs nog tijdelijk boven ivm de verbouwing. Keken ze helemaal niet raar van op.
Goed dat ze daar nog extra naar gekeken hebben in elk geval Ellabowi. Die groeiecho’s geven dan wel een geruststellend gevoel. Ik vind het ook prettig.
Ja klopt, dag was ook mijn gedachte. Die baby merkt er toch niks van. Dochter snapt er nog vrij weinig van moet ik zeggen. Dus als ik vraag wil jij deze kamer zegt ze toch ja
. Het enige waar ik over twijfel is dat we aan een drukke straat wonen en het de voorkamer is. Ondanks nieuwe kozijnen met geluidswerend glas is hij wel iets meer gehorig. Dochter is behoorlijk prikkel gevoelig. Maar misschien went ze daar ook wel weer aan.
Dat soort eisen stellen ze hier gelukkig niet bij de doorsnee kraamzorginstantie. De vorige keer bij de intake woonden we zelfs nog tijdelijk boven ivm de verbouwing. Keken ze helemaal niet raar van op.
Goed dat ze daar nog extra naar gekeken hebben in elk geval Ellabowi. Die groeiecho’s geven dan wel een geruststellend gevoel. Ik vind het ook prettig.
Ja klopt, dag was ook mijn gedachte. Die baby merkt er toch niks van. Dochter snapt er nog vrij weinig van moet ik zeggen. Dus als ik vraag wil jij deze kamer zegt ze toch ja
vrijdag 28 augustus 2020 om 09:51
Ellabowie ik vraag mij af of ze het zo strikt nemen. We hebben volgende week de intake van de kraamzorg bij ons thuis en de dame aan de telefoon klonk wel stijfjes. Ze zei ook dat ze mij een mail ging sturen met bijlagen en dat ik die bijlagen heel goed moest doornemen en we ze zouden bespreken

Die drie pakjes zijn van Next. Ik vind Next zo handig met kinderkleding
Fijn dat jullie niet zwaar getroffen worden door de orkaan. Vrienden van ons zijn al dagen niet bereikbaar. Dat is in dit seizoen vaker maar nu duurt het maar.
Wat gek dat die puntjes zo omhoog staan
als of het de gedroogde randjes zijn van een pannenkoek. Hopelijk levert het geen problemen op
IHG die klossen moeten ook nog maar deze punten vond ik zo gek. Ook dat ze niet komen als er geen wasmachine is. Ik ken Amsterdammers die geen wasmachine hebben
Misschien kan je van muur tot muur dikke gordijnen hangen. Die dempen de straat. Misschien leuk om te doen met je peuter is samen een pinterest bord maken
Toen wij gingen verhuizen was peuter net twee drie en ik wilde zijn smaak weten en hem warm laten draaien voor een nieuwe kamer. Hij vond Pinterest fantastisch en we hadden binnen de kortste keren een thema gevonden.
Je bespaart jezelf wel twee kamers opknappen. Want je peuter groeit binnenkort uit haar babydeco.
Die drie pakjes zijn van Next. Ik vind Next zo handig met kinderkleding
Fijn dat jullie niet zwaar getroffen worden door de orkaan. Vrienden van ons zijn al dagen niet bereikbaar. Dat is in dit seizoen vaker maar nu duurt het maar.
Wat gek dat die puntjes zo omhoog staan
IHG die klossen moeten ook nog maar deze punten vond ik zo gek. Ook dat ze niet komen als er geen wasmachine is. Ik ken Amsterdammers die geen wasmachine hebben
Misschien kan je van muur tot muur dikke gordijnen hangen. Die dempen de straat. Misschien leuk om te doen met je peuter is samen een pinterest bord maken
Je bespaart jezelf wel twee kamers opknappen. Want je peuter groeit binnenkort uit haar babydeco.
anoniem_397137 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 14:48
0.44% gewijzigd
vrijdag 28 augustus 2020 om 13:05
DaSilva, van vorige keer weet ik dat ook nog met de kraamzorg! Wij waren toen net verhuisd, terug geëmigreerd en in een volledig onverbouwde woning, alles in dozen.. zelfs nog een jetlag. Wij al helemaal blij dat t uberhaupt gelukt was allemaal. Kwam de nette kraamzorgdame of we een strijkplank en strijkbout hadden. Ik eh, mja ik dacht van wel, tenminste, zo'n bout wel, ergens. Tsja, de enige aantekening die ze maakte was dat we een beetje een no nonsense type zouden krijgen die zich niet zou ergeren aan losse planken in de keuken en zich verder zou bekommeren om baby en mij. Dus kwam helemaal goed! Schat van een kraamzorg langs gehad die super heeft geholpen met baby, onze vragen, eten heeft gekookt. En verder de bouwval heeft genegeerd, -alleen onze slaapkamer en die van de baby waren in orde-.
vrijdag 28 augustus 2020 om 13:09
@Onslow wat fijn van de goede guo! Is toch altijd fijn om te horen
@Ellabowie ik heb ook nog nooit gehoord van een wat gebogen placenta, wel fijn dat ze het goed in de gaten houden!
@DaSilva jeetje wat een eisen idd! Hopelijk wordt dat niet al te letterlijk genomen haha..
Ik heb ook wat kleertjes gekocht inmiddels. Dit weekend gaan we kijken voor de babykamer en de kinderwagen, hopelijk slagen we
@Ikhaatgeduld misschien helpen gordijnen idd wel voor het geluid, wij hebben boven enkel glas en gordijnen en dat scheelt wel wat, al hebben we ook een rolluik
Gister wilde ik naar het dorp lopen, maar was toch iets verder dan gedacht, met als gevolg flinke pijn in mijn been, dat moet ik dus niet meer doen. Toch moeilijk om meer rust te nemen als je zo graag vanalles wil en aangezien ik nog even te gaan heb...
Ik heb trouwens ook nog een extra echo ingepland, lang over getwijfeld maar bedacht me ineens dat ik geen
een duidelijke echo foto heb met de kleine echt goed erop. Tot week 25 passen ze erop las ik dus toch maar besloten te doen , ben ook wel benieuwdhoe hij groeit
@Ellabowie ik heb ook nog nooit gehoord van een wat gebogen placenta, wel fijn dat ze het goed in de gaten houden!
@DaSilva jeetje wat een eisen idd! Hopelijk wordt dat niet al te letterlijk genomen haha..
Ik heb ook wat kleertjes gekocht inmiddels. Dit weekend gaan we kijken voor de babykamer en de kinderwagen, hopelijk slagen we
@Ikhaatgeduld misschien helpen gordijnen idd wel voor het geluid, wij hebben boven enkel glas en gordijnen en dat scheelt wel wat, al hebben we ook een rolluik
Gister wilde ik naar het dorp lopen, maar was toch iets verder dan gedacht, met als gevolg flinke pijn in mijn been, dat moet ik dus niet meer doen. Toch moeilijk om meer rust te nemen als je zo graag vanalles wil en aangezien ik nog even te gaan heb...
Ik heb trouwens ook nog een extra echo ingepland, lang over getwijfeld maar bedacht me ineens dat ik geen
een duidelijke echo foto heb met de kleine echt goed erop. Tot week 25 passen ze erop las ik dus toch maar besloten te doen , ben ook wel benieuwdhoe hij groeit
vrijdag 28 augustus 2020 om 13:52
Haha Birdist, dat is uiteindelijk toch het belangrijkste. Als de baby maar schoon en droog ligt. Ik heb ook geen strijkplank. Dus als ze wil strijken kan ze beter iets anders gaan doen. Ik vind het nutteloos. 
Molly: herkenbaar van je been.
Het is zeker lastig om jezelf grenzen op te leggen. Ik moest gister iets regelen in het centrum en dacht doe er even een rondje stad achteraan. Dat merk ik dan vandaag ook gelijk m’n rug/stuitje.
Extra gordijnen zou een optie kunnen zijn inderdaad. Maar ergens vind ik dat dan weer jammer want we hebben net mega dure op maat gemaakte raambekleding voor die kozijnen. Nahja dat kan altijd nog.
Maar denk toch dat we het zo gaan doen hoor
.
Molly: herkenbaar van je been.
Het is zeker lastig om jezelf grenzen op te leggen. Ik moest gister iets regelen in het centrum en dacht doe er even een rondje stad achteraan. Dat merk ik dan vandaag ook gelijk m’n rug/stuitje.
Extra gordijnen zou een optie kunnen zijn inderdaad. Maar ergens vind ik dat dan weer jammer want we hebben net mega dure op maat gemaakte raambekleding voor die kozijnen. Nahja dat kan altijd nog.
Maar denk toch dat we het zo gaan doen hoor
zondag 30 augustus 2020 om 09:45
Birdist wat een uitdaging zo’n huis
Is het inmiddels af? Ik had je post aan mijn man laten lezen en we zijn nu ook van mening dat de kraamzorg het er maar gewoon mee doet. We zijn sowieso relaxter ingesteld dan bij de eerste. Maar mijn man zei dat hij 8 weken vrij heeft rond de bevalling en dat hij het niet zo spannend vond 
Leuk dat jullie gaan shoppen Molly
Ik ben benieuwd wat jullie uitzoeken. Veel plezier met de extra echo
Dat je eigenlijk iets niet meer moet doen herken ik wel
Wij zijn na de verbouwing de zolder niet meer op geweest. Die staat ram vol met anonieme verhuisdozen en inmiddels ga ik wel dingen uit die dozen missen. Dus ik dacht even in een dagje die dozen te verwerken.. Niet dus
Ik ben nu al twee dagen zo stijf als een plank en bij de minste beweging krijg ik kramp in mijn lies.
Leuk dat jullie gaan shoppen Molly
Dat je eigenlijk iets niet meer moet doen herken ik wel
zondag 30 augustus 2020 om 14:07
Ja het is inmiddels af behalve de badkamer, want die was nog het 'beste' en hebben we dus even gelaten. Nu blijken veel aannemers en klusmannen weer behoorlijk vol te zitten, dus twijfel of het nog net voor de bevalling lukt of we het toch eventjes uitstellen nog. In de winter met stof en minibaby zie ik ook niet zo zitten, duurt toch wel zeker 2 weken denk ik met slopen erbij.DaSilva86 schreef: ↑30-08-2020 09:45Birdist wat een uitdaging zo’n huisIs het inmiddels af? Ik had je post aan mijn man laten lezen en we zijn nu ook van mening dat de kraamzorg het er maar gewoon mee doet. We zijn sowieso relaxter ingesteld dan bij de eerste. Maar mijn man zei dat hij 8 weken vrij heeft rond de bevalling en dat hij het niet zo spannend vond
![]()
En vervelend van je been. Ik zal even afkloppen, maar heb deze keer echt geen fysieke kwalen in bekken, rug of been. Moet ook zeggen dat het waarschijnlijk komt omdat ik dus ook gedwongen veel rust neem door het overgeven, vorige keer had ik dat echt wel.
maandag 31 augustus 2020 om 15:35
Onze badkamer wordt binnenkort ook vernieuwd, Birdist!
Normaal zou het nog moeten lukken voor de baby er is. De rest van het huis, met uitzondering van de kinderkamer moet ook nog eens een serieuze oplapbeurt krijgen, maar er is geen haast bij.
Wij hebben ondertussen ook kraamzorg aangevraagd. Er komt binnenkort iemand langs. Ik weet niet of het helemaal hetzelfde zal zijn als bij jullie. We kunnen hier kiezen of de kraamzorg vooral helpt met de baby, het huishouden (poetsen en koken) of zich met de oudere kinderen bezig houdt. Of een combinatie kan ook.
Oh, juist. Kinkhoestvaccinatie. Goed dat je dat hier schrijft DaSilva. Ik was het al helemaal vergeten.
Binnenkort maar eens een afspraak maken bij de huisarts!
Wij hebben ondertussen ook kraamzorg aangevraagd. Er komt binnenkort iemand langs. Ik weet niet of het helemaal hetzelfde zal zijn als bij jullie. We kunnen hier kiezen of de kraamzorg vooral helpt met de baby, het huishouden (poetsen en koken) of zich met de oudere kinderen bezig houdt. Of een combinatie kan ook.
Oh, juist. Kinkhoestvaccinatie. Goed dat je dat hier schrijft DaSilva. Ik was het al helemaal vergeten.