Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.


NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd en welkom allemaal!
Wat naar om die dingen te lezen over de miskramen ik moet er nu echt niet aan denken en het lijkt me vreselijk om nog een keer mee te maken .

Ik hoop ook dat we allemaal gezonde kindjes op de wereld mogen zetten!!

Ik kan niet wachten om het tegen iedereen te kunnen zeggen :yes:

Wij wachten tot de eerste echo met het vertellen aan m’n ouders en na 12 weken mag iedereen het weten.

Ik kan echt niet wachten tot de eerste echo.. hoe doen jullie dat? Vooral nu je allemaal thuis zit en niks kan doen.
Cimojo, waarvoor wil je bloed laten prikken? Woon je in België?

Lissiebis, voor jou en mij valt het wachten eigenlijk nog wel mee ;-) Juni is pas ver weg. Dus ik relativeer het. En probeer verder de tijd niet zo bij te houden, dan word ik er ook niet elke dag geconfronteerd met hoeveel dagen het nog duurt. Op zich zou het voor mij al fantastisch zijn wanneer ik nu de 7 weken zonder bloed haal, dus dat geeft dan al vertrouwen. Mijn ervaring leert dat de laatste dagen ervoor het zwaarst zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig een aantal nieuwe schrijfsters erbij!
Gefeliciteerd allemaal! 🥳🥳

Ik heb juist heel weinig klachten.
Ook geen misselijkheid of niks..
Heel soms klein beetje kramp, thats it..
Ik merk dat ik dan juist ga piekeren.
Herkenbaar?
@Sansan ik moet zeggen dat ik ook bijna nergens last van heb, maakt mij wel wat onzeker en de tijd lijkt zo langzaam te gaan :roll:
Maargoed aan de andere kant, geen bloed is goed zullen we maar denken. Ik ga pas de 5e week in dus dat is ook nog heel vroeg.
Alle reacties Link kopieren
SanSan1988 schreef:
25-04-2020 19:16
Gezellig een aantal nieuwe schrijfsters erbij!
Gefeliciteerd allemaal! 🥳🥳

Ik heb juist heel weinig klachten.
Ook geen misselijkheid of niks..
Heel soms klein beetje kramp, thats it..
Ik merk dat ik dan juist ga piekeren.
Herkenbaar?
Nee zeker herkenbaar. Maar eigenlijk zegt het meestal niet zo veel. Je kan enorme krampen hebben en alles is mis, maar ook geen krampen en alles is goed. En andersom. Heb elke variant wel gelezen. En wij zijn nog allemaal ontzettend vroeg in de zwangerschap, ik las dat veel kwaaltjes toenemen tussen de 6 en 8 weken!

Momenteel zijn mijn borsten pijnlijk en verder niks

@drijfzand nee woon in NL maar las dat bloedtesten altijd worden gedaan om te kijken of je bepaalde infecties meedraagt enz :)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wel of geen klachten zegt niet zo veel. Bij mijn eerste begon de misselijkheid pas toen ik al 8 weken was. Maar dat piekeren en onzeker zijn is zeker herkenbaar. En het gaat niet weg eens ze geboren zijn. ;)

@Cimojo: Bij mij hebben ze getest op oa. cmv en toxoplasmose toen bloed werd afgenomen voor de nipt. Rond de 11 weken was dat ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Van harte gefeliciteerd allemaal! Mag ik ook nog meeschrijven? Ik hoop alleen wel dat ik alles kan bijhouden, we hebben op dit moment nl al een erg ondernemende peuter dus daar gaat veel aandacht en energie naartoe.

Het is mijn 5e zwangerschap. De eerste 3 waren miskramen bij verschillende termijnen gevolgd door het syndroom van Asherman. Nadat die verkleving verholpen is werd ik blijvend zwanger van ons wonder. Inmiddels alweer even bezig waarna er in januari weer een verkleving weggehaald is. Maar nu is het dan toch weer gelukt 😅.

Ik hoop op plakkerts voor ons allemaal! 🍀🍀🍀
Alle reacties Link kopieren
@Lissebis: Ik weet nog niet wanneer we het gaan zeggen. De vorige keren hebben we het vrij snel aan een beperkt groepje verteld, denk dat we dat nu ook wel weer doen. Aan de rest vertellen we het waarschijnlijk pas na de echo.
De tijd overbruggen tot de eerste echo blijft lastig, maar probeer gewoon lekker bezig te blijven. Kun je een project zoeken in huis? Misschien iets opknappen of opruimen ofzo?

@SanSan: geniet er gewoon van dat je geen klachten hebt. 😉 Ik had bij beide zwangerschappen in het begin weinig klachten, behalve vermoeidheid. Bij de goede zwangerschap werd ik later wel wat misselijk, maar dat punt heb ik de tweede keer nooit bereikt.

Welkom @Ikhaatgeduld. Heftig van de miskramen en de verklevingen! Hopelijk ga je nu een gezonde zwangerschap tegemoet.

Meer mensen die enorm moe zijn? Ik was al moe een paar dagen voor de test, maar kan iedere dag wel een middagdutje doen. Doe ik dus ook vaak..
Ikhaatgeduld, welkom en gefeliciteerd! Ik volg het topic van D0ris, waar jij ook meeschrijft, wat een fantastisch nieuws is dit voor je. Een heftig verleden, maar hopelijk nu net zo'n wonder als bij je peuter. Hoe oud is hij/zij?

Vermoeidheid speelt hier ook. Ik ben er blij mee en hoop dat het nog erger wordt. Dat was mij mijn miskraam niet zo en bij mijn goede zwangerschappen wel.
Alle reacties Link kopieren
Ikhaatgeduld
Geniale nickname trouwens 😄.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
En leuk dat je komt meeschrijven.
Heftig dat je al wat miskramen achter de rug hebt 😔.

Ik heb net nog een Clearblue test gedaan (ik had alleen voor NOD met die Kruidvat testen), en nu verscheen er 3+.
Meer meiden die zo enorm dromen? Ik heb het sinds de bevruchting zo’n beetje. Voor m’n gevoel de hele nacht 😅..
Hoi allemaal,

Allereerste iedereen van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!

Ik zou me ook heel graag hier aansluiten.
Mijn verhaal is héél erg vergelijkbaar met die van Sansan1988 😊. Alleen ben ik iets ouder.

Ik ben zwanger van mijn 2e kindje. Mijn oudste wordt over 2mnd 8. Het is het eerste kindje met mijn huidige vriend. En zijn eerste kindje.
Ik ben 38 jaar, mijn ex en ik zijn uit elkaar tegen toen hij 3 jaar was. Hij wil zo graag een broertje of zusje, dus ik verheug me er enorm op om hem dit fijne nieuws te kunnen vertellen.

Ik ben erg gespannen en heb gelukkig al 7 mei de eerste afspraak bij de verloskundige. Wel alleen, maar ben blij dat het al zo snel mag.

Ik zou heel graag met jullie alle ervaringen en hopelijk mooie verhalen willen delen😊
UDdec2020 schreef:
21-04-2020 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Tabel sluit bij 15 schrijfsters.

Wachtwoord: december2020

NaamLeeftijdKindUDAfspraak VKBijzonderheden
Cimojo 24 1 23 december 2 juni
SanSan1988 32 2 25 december 14 mei
AtLast2018 28 3 26 december ..
eekoo 2 26 december ..
Drijfzand 31 3 29 december 18 mei MK jan-2020
Lissiebiss 21 1 29 december 12 mei
DaSilva86 34 2 29 december 8 juni MK begin 2020
Onslow 34 2 31 december ..
Molly .. 1 1 januari ..
RaisinGirl 36 2 5 januari .. MK sept-2019
Pinkie81 38 2 25 december 7 mei ..
.. .. .. .. .. ..
.. .. .. .. .. ..
.. .. .. .. .. ..
.. .. .. .. .. ..
Oh ik denk niet dat ik dit goed gedaan heb met de quote reactie. Ik sta er wel bij, maar hij staat niet boven aan. Hoe moet ik mezelf boven aan erbij zetten?
Pinkie ik heb je toegevoegd. Je moet opnieuw inloggen en dan de tabel in de op aanpassen :) Welkom trouwens! Gefeliciteerd en leuk een broer of zus na zo’n lange tijd. Je zoon zal wel uit zijn dak gaan als hij het weet.

Ikhaatgeduld Mag ik je IHG noemen? Mijn autocorrect maakt ‘ik haal gelul’ van je nick :-$ Asherman vind ik zo’n stomme aandoening. Het verdriet dat het oplevert en al dat gepruts in je baarmoeder lijkt mij vreselijk. Welkom en fijn dat het gelukt is!

Sansan fijn van je test! Ik droom ook heel erg. Was de vorige zwangerschap ook zo. Vannacht kroop er in mijn droom een vleermuis in de multomap naast mijn bed. Zat ik diep in de nacht met de zaklamp van mijn telefoon een vleermuis te zoeken. Het leek zo echt o_o

Raisingirl Dankjewel voor watje schreef over echo’s. Dat relativeerde het voor mij een beetje. Ik ga gewoon mijn tijd uitzitten tot de echo. :)

Hier heb ik zin om te nestelen. Die drang kwam de eerste zwangerschap pas na 16 weken ofzo maar nu moet alles netjes :-D En ik heb al twee keer ruzie gehad met mijn man. Wij zijn hele rustige relaxte mensen en hebben nooit bonje maar nu voelde ik mij niet gesupport en had hij niet genoeg oog voor mij. Dat is echt de zwangerschap die praat :hihi:
Dank je Dasilva 😊
Ja ik weet zeker dat mijn zoon uit zijn dak gaat!

Hoe gaat het met jullie zwangerschapskwaaltjes?
Ik had tot gisteren echt veel last van een opgeblazen buik, maar dat is vandaag een stuk minder. Net als dat mijn borsten minder zeer doen. Ik maak me dan meteen weer ongerust. Wat haat ik die eerste weken😡.
Alle reacties Link kopieren
Die eerste weken zijn irritant ja.. Ik ben vooral moe, moe, moe. En 's avonds ook wat opgeblazen.

Wat leuk dat je al een wat oudere zoon hebt Pinkie! Sowieso vind ik het leuk dat er best veel een tweede krijgen in dit topic. Al bedacht wanneer jullie het aan de grote broer/zus gaan vertellen? Wij denk ik na de echo of NIPT, hij is zo'n enorme kletskous dat ik het echt pas wil vertellen als we het ook wereldkundig gaan maken.
Wij gaan het na de echo van 7 mei vertellen. Met een shirt "Ik word grote broer". Kan me er al heel erg op verheugen!
Alle reacties Link kopieren
Proficiat Ikhaatgeduld en Pinkie81!!

Ik heb sinds vandaag last van vermoeidheid en misselijkheid. Ook ben ik precies wat onhandiger, maar zou dat al van de zwangerschap zijn? 😅
Bij mijn dochtertje had ik dat op het einde heel erg. Toen zelfs twee keer met de auto een kleine botsing gehad! Gelukkig niets ernstig.

Die eerste weken zijn inderdaad het lastigste hé, Pinkie81. Ik verlang al tot ik het kindje kan voelen bewegen! :heart:

DaSilva, de nesteldrang voel ik ook al. Mijn dochtertje haar kamer moet nog ingericht worden, ze slaapt nu nog bij ons op de kamer. Dus daar ga ik me deze week op uitleven. :-D
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie warme welkom!😊

@Drijfzand: thanks, ja we zijn heel blij dat het in elk geval weer gelukt is. Bij Asherman weet je maar nooit of je baarmoeder bewoonbaar is en met een miskraam verleden is het lastig de eerste weken doorkomen. Maar nu heb ik een pittige dochter, die zorgt ervoor dat er heel wat minder tijd is op na te denken.

@Dasilva: ja hoor je mag me IHG noemen 😂
@SanSan: ja die nickname...hij stamt nog uit de tijd van de miskramen gevolgd door Asherman en het veeeeele geduld wat daar bij kwam kijken. Ik kon toen geen andere naam bedenken 😁.

Ik droom ook veel en vooral heel raar. Ik herken het wel van de vorige keren. Verder heb ik wat gevoelige borsten, het lijkt savonds erger te worden en in de ochtend valt het mee. Hebben meer mensen dat?
Soms moet ik wat kokhalzen en wat last van m’n stuitje. Verder voel ik me eigenlijk nog niet heel anders.

Is er toevallig iemand die mij wil toevoegen? Ik zie op de mobiel de tabel maar half. Heel irritant.
Ik ben 38, 2e kindje UD is 1 januari. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
@Ikhaatgeduld: Je bent toegevoegd aan de tabel. :-D

edit: Oei, ik zie dat je er al tussen stond. Opnieuw aangepast.
Alle reacties Link kopieren
@Onslow: O haha! Toch bedankt voor de moeite en ook voor wie me heeft toegevoegd.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Hoe voelt iedereen zich vandaag?

Ik belde daarnet met het ziekenhuis om een afspraak te maken en mag op 14 mei al voor een echo! Ik had het zo snel niet verwacht!
Goedemorgen,
Hier gaat het wel goed. Vandaag alleen een beetje engig, maar verder geen last.
Ik tel de dagen af tot de eerste echo. Gelukkig nog maar 10 dagen😊

Fijn he als je een datum hebt om naar toe te leven!
@ikhaatgeduld welkom! Wat heb je een heftige tijd achter de rug zeg, zo fijn dat je nu weer zwanger bent :)

@SanSan dat dromen heb ik ook, al moet ik zeggen dat ik altijd al wel een dromer ben. Nu komen er ineens mensen voorbij die ik lang niet meer gezien heb of gekke situaties :lol:

@Pinkie gefeliciteerd en welkom! Wat fijn dat je al gauw genoeg een echo hebt, ik vind het nu allemaal al lang duren pff.. ik heb verder ook veel last van een opgeblazen buik, maar dat had ik van te voren ook wel.

@onslow watt fijn dat je snel terecht kan!

Heeft er iemand hier ervaring met eerder bloed laten prikken of wordt het echt pas rond de 11 weken gedaan? Ik neem al jaren geen melkproducten omdat ik daar niet tegen kan en veel vitamine tekorten door heb opgelopen toen. Afgelopen maart waren mijn waardes redelijk, maar ben toch een beetje bang voor een snellere tekortkoming..
Pinkie, welkom en gefeliciteerd! Jij mag al snel voor een echo zeg. Fijn! Bijzonder dat je oudste het zo bewust mee kan gaan maken.

Onslow, fijn dat je ook al zo snel naar het ziekenhuis mag voor een echo! Ben jij wel vlaams? ;-)

Molly, lijkt me dat je een concrete reden hebt om al eerder om een bloedtest te vragen. Zou daarvoor naar je huisarts stappen denk ik. Of misschien kan zoiets ook wel gecombineerd worden met de bloedtest bij de verloskundige, dat weet ik eigenlijk niet. Je kan het altijd vragen toch!

Ik droom ook veel en onthoud het redelijk. Gisteren droomde ik onder andere dat mijn man aan het rijden was (doet hij nooit) en ik op de passagiersstoel in slaap viel van vermoeidheid. Vannacht droomde ik dat mijn zusje psychisch niet helemaal in orde was ;-D

Hier morgen alweer 5 weken. Gaat snel en langzaam tegelijk. Ik kijk uit naar de zeven-weken grens, dan ben ik verder dan ik de vorige keer gekomen ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven