Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
24-06-2018 19:56
Ik kom even inbreken om je te feliciteren! Wat fantastisch dat je zo snel opnieuw zwanger bent geworden :-) Ik snap je spanning... ik hoop dat het deze keer allemaal goed mag gaan. ♡
Yellow dank je wel :-) Ik wilde eigenlijk wachten tot ik de echo had gehad en dan iets in het december/januari topic posten, maar je bent me voor haha. We zijn er zelf natuurlijk ook heel erg blij mee. Ik had ook heel de tijd de gedachte/hoop dat ik de eerste ronde na de miskraam weer zwanger zou zijn. Ik heb dat echter zoveel mogelijk van me af proberen te zetten omdat ik niet te veel wilde hopen en de kans dat ik überhaupt al zo snel na de miskraam weer een natuurlijk eisprong zou hebben was door de PCOS klein. De gynaecoloog zei dat het wel vaker voorkomt dat de cyclus zich (tijdelijk) herstelt bij PCOS na een miskraam. Gelukkig bleek mijn gevoel deze keer wel goed en was het inderdaad in één keer raak. Misschien is het toch geen bakerpraatje dat je na een miskraam vruchtbaarder bent ;-) Nu vol spanning wachten op de eerste echo om te kijken of het deze keer wel goed zit.
Hoe gaat het inmiddels met jou? Voel je je al wat beter of heb je in ieder geval meer goede momenten? Ik spiek af en toe nog bij het december/januari topic, maar ik zag geen update van jou over hoe het met je gaat. Ik hoop heel erg dat je snel wat meer kan gaan genieten van je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Zou ik me hier ook mogen aansluiten?
Net als ER6n heb ik me voorgesteld in het andere februari topic, maar man, dat werd me al snel veel te druk!

Ik merk ook wat je zegt Nel, dat relatief weinig kwaaltjes je onzeker maken.

Even voorstellen: ik ben 24, man 27 en zijn nu zo’n dikke 6 weken zwanger van ons eerste kindje. Zou dus ongeveer uitgerekend zijn op 14 feb.
Nog 2 weken wachten tot onze eerste echo, op 10 juli.
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Haha, Navy, ondanks dat ik kwalen genoeg heb, heb ik ook steeds de neiging om te testen hoor! Ik heb nog twee testen liggen dus ik denk dat ik er een van de komende dagen nog maar eens eentje tegenaan ga gooien. In ieder geval een soort van bevestiging dat het goed gaat daarbinnen. Fijn dat je geen bloed meer hebt gezien, hopelijk blijft dit zo.

ER-6, welkom! Heb wat meegelezen in het andere topic en kan me voorstellen dat je daar geen wijs uit kan. Wat ontzettend veel mensen! Blijkbaar is februari een populaire maand met al drie topics :biggrin: Wat ontzettend fijn dat het bij jullie al zo snel gelukt is en dat je je goed voelt!

Nel, zo herkenbaar! Hier nog een controlfreak haha. Ik vind het lastig om me over te geven aan dit hele proces en af te moeten wachten zonder enige vorm van controle. Er kan helaas nog zoveel fout gaan... Probeer me de hele tijd maar voor te houden dat de kans dat het goed gaat nog veel groter is maar werkt nog niet altijd.

Ik ben ergens wel blij dat meer van jullie die verbondenheid nog niet voelen. Ik had ergens altijd het romantische idee dat je dan gelijk een soort band met je kindje voelt, maar dat heb ik (ondanks dat ik heel blij ben) nog niet. Inderdaad wel aan het fantaseren hoe het gaat zijn om een kloppend hartje te zien, hoe het gaat zijn om straks met een dikke buik rond te lopen, je baby voor het eerst in je armen te houden enz :heart:

Mijn weekend was trouwens redelijk. Voelde me gisteren en vandaag van ongeveer 11 uur smorgens tot een uur of 4 smiddags vrij redelijk en zijn we even lekker op het strand gaan wandelen. Maar op de andere momenten voel ik me goed beroerd. Heb (nog) niet over hoeven geven, maar heb telkens het gevoel alsof ik elk moment kan spugen. Heb ook therapie gehad voor een overgeef fobie in het verleden dus dat is geen top combinatie. De spanningen overal over zullen ook wel meespelen vrees ik. Hopelijk weegt de rust van een goede echo met 7 weken op tegen de stijging van het HCG ;-) Moe heb ik dan weer niet zoveel last van en veel plassen doe ik altijd al. Ik heb ook best veel steekjes en af en toe krampen onderin mijn buik, maar geen flauw idee waar dat vandaan komt. Ik weet niet of je zo vroeg al bandenpijn kan hebben.

Pippo, hopelijk kan je snel terecht voor een eerste afspraak!
Alle reacties Link kopieren
Flamingo, zag jouw berichtje pas na het plaatsen van mijn eigen bericht. Maar ook jij natuurlijk van harte welkom en gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Flamingo, welkom en gefeliciteerd! Uitgerekend op valentijnsdag. Ondanks dat ik het commerciële onzin vind, is dat toch wel bijzonder ;-)

Wij zijn trouwens al druk bezig met het zoeken van namen hahaha. Mooi tijd verdrijf. We gebruiken de app van Kinder daarvoor. Volgens mij is er ook een van zwitsal, maar ik las ergens dat Kinder wat meer bijzondere namen heeft. Ik kom er nu opeens achter dat mijn vriend een voorkeur heeft voor, in mijn ogen, kaknamen. Nooit achter 'm gezocht. Gelukkig hebben we, als alles goed gaat, nog heel wat maanden om tot een definitieve naam te komen :mrgreen: .
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel.

Nel
Valentijnsdag inderdaad ja, al kan dat nog veranderen eens we bij de gyn geweest zijn natuurlijk 😅
We mogen allemaal al blij zijn dat 2019 geen schrikkeljaar is ;)

Wij hebben die Kinder app ook geïnstalleerd - fijn dat je zo afzonderlijk namen kan beoordelen en te weten komt of er een match is! Wij hebben al heel wat matches, wat ik eigenlijk niet had verwacht!


Ideetje
Vervelend dat je je zo naar voelt... en ik herken wat je zegt over die verbondenheid. Ik ben echt heuuul blij dat ik zwanger ben, maar toch blijft het wat abstract allemaal. Ik verwacht dat het wat echter wordt na de eerste echo :)
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Flamingo welkom in de groep en gefeliciteerd met je zwangerschap.


Nel haha ja wij hebben altijd wel het zelfde me man en ik we hebben al heel lang een jongens en meisjes naam dus wij zijn er al over uit haha.

Maar met eerste kindje ook al wat namen en dan kijken wat bij je past is altijd wel bijzonder je kan een naam niet zo maar meer gaan veranderen.

Ik heb net vk gebeld en ik mag maandag 23 juli voor een echo man wat ver weg nog haha moet nog zo lang me mond dicht houden.
Alle reacties Link kopieren
Pippo, dat duurt inderdaad nog wel even. Lijkt me lastig om het nog zo lang voor je te moeten houden. Ik ben blij dat wij het al lekker snel gaan vertellen tegen de directe familie.

Namen, ja dat wordt voor ons nog wat denk ik. We hebben het er nu nog niet echt over gehad, maar ik weet wel dat wij absoluut niet op één lijn liggen. Als ik een naam leuk vind, vindt mijn vriend hem verschrikkelijk en andersom :facepalm: Nou ja gelukkig hebben we nog even. Die app is in ieder geval een goed idee!

Hoe denken jullie dat jullie omgeving gaat reageren op jullie zwangerschap? Hier gaat de directe omgeving heel blij zijn. De moeders van beide kanten waren al ruim voor de miskraam aan het hinten dat ze wel oma wilden worden haha.
Ik begin 1 augustus wel met een nieuwe baan dus dat is wel even jammer qua timing en even spannend, want ik begin met een jaarcontract. Maarja het perfecte moment is er toch nooit. Tot 1 augustus in ieder geval wel lekker vrij :-)
Alle reacties Link kopieren
Pippo, fijn dat de eerste afspraak bij de vk staat. Nu maar aftellen... 😉

Ideetje, oei, lastig lijkt me dat. Gelukkig hebben jullie nog alle tijd om een mooie naam te bedenken!

Ik denk dat mijn schoonmoeder ook door het dolle heen gaat zijn. Die kan volgens mij niet wachten tot ze oma wordt. Het zal voor zowel mijn ouders als mijn schoonouders het eerste kleinkind zijn.
Mijn moeder zal denk ik heel blij voor ons zijn en ik denk ook wat verrast. Ik denk dat haar vriend het ook heel erg leuk voor ons vindt. Mijn vaders reactie kan ik niet inschatten. Hij is niet erg betrokken van nature en er is, als wij geen initiatief nemen, weinig contact. Hopelijk vindt hij het leuk en wil hij een actieve opa zijn. Dat zou ik heel fijn vinden.
Reactie van broertjes en zusjes kan ik ook moeilijk inschatten. Ze zullen vast blij voor ons zijn.
Bij de rest van mijn omgeving weet ik het ook niet. Ik denk dat veel mensen verrast zullen zijn. Ik heb nooit heel erg uitgedragen een kinderwens te hebben en altijd geroepen eerst te willen trouwen. Dat duurde me toch te lang😂
Alle reacties Link kopieren
Ideetje idd we zullen het proberen mond dicht te houden haha.

Nel dat is idd spannend hoe iedereen gaat reageren ik denk bij ons dat iedereen gaat huilen omdat mijn vooruitzichten niet zo heel positief waren en daar ben ik ook gewoon open in geweest niet iedere keer weer dat ze je gevoelige snaar raken.
We zullen afwachten
Alle reacties Link kopieren
Flamingo, leuk dat je meeschrijft!
Wat is de reden dat je bij de gyn loopt ipv de VK?

Met namen zijn we nog niet echt bezig, daarvoor is het nog te abstract allemaal. Maar die app ga ik onthouden, leuk.

Spannend dat je met een nieuwe baan gaat beginnen, ideetje. Ik zal dit jaar waarschijnlijk ook een nieuwe baan moeten hebben. Mijn contract loopt af en kan niet meer verlengd worden.

Familie zal super blij zijn. Ik ben de afgelopen maanden vrij open geweest over mijn kinderwens dus ze verwachten het ook wel. Vrienden zijn vast ook heel blij voor ons, maar voor de meeste vriendinnen staat het nog ver van ze af.
Oh ik sta al in de tabel, thanks! Ik hou van kleine groepjes, nu volg ik de lijnen tenminste weer. Heerlijk! Welkom Flamingo.

Wij hebben de namen ook al op de plank liggen. Geslacht houden we als verrassing. Lijkt me leuk om tot de geboorte te kunnen fantaseren.
Reacties van de omgeving, zo spannend! Schoonouders gaan huilen denken we. Schoonmoeder zegt al jaren dat ze oma wil worden, dat blijft niet bij hinten zeg maar... Ik heb het weleens vervelend gevonden, helemaal toen ze me met kerst gepikeerd aan keek toen ik een wijntje ging drinken. Mijn ouders zullen denk ik ook verrast zijn. Leuk om daar zo over na te denken he?
Alle reacties Link kopieren
Pippo, lastig met je werkkleding en je buikje. Ik zou toch kijken naar grotere werkkleding. Moet je uiteindelijk toch hebben.
Tegen de misselijkheid bestaan er medicijnen. Die heb ik vorige zwangerschap ook voorgeschreven gekregen van de huisarts. Hielp goed.

Navy, mijn vorige verloskundigen praktijk deed ook niet aan vroege echo’s. Maar nu ben ik verhuisd en heb ik een andere.
Mijn leven is trouwens wel echt veranderd. Je hebt altijd iemand om rekening mee te houden. Spontaan uit eten gaat niet meer, tenminste, nu gaat dat wel, maar dan al om 18u. Haha

Ideetje, voor jou hetzelfde. Die medicijnen kunnen echt helpen als het erger wordt.

Welkom nieuwe meiden, ik had idd gezien dat die andere zo druk was, daarom had ik toch maar deze geopend. Ik houd het nu al nauwelijks bij…

Namen, ja ik heb een lijstje in mijn telefoon, maar ik vind weinig namen mooi

Bij ons weten onze ouders het en mijn beste vriendin en haar partner. Zij is nu zwanger van de eerste, dus hopelijk zijn we een tijd samen zwanger.

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten. :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
ideetje88 schreef:
24-06-2018 22:08
Yellow dank je wel :-) Ik wilde eigenlijk wachten tot ik de echo had gehad en dan iets in het december/januari topic posten, maar je bent me voor haha. We zijn er zelf natuurlijk ook heel erg blij mee. Ik had ook heel de tijd de gedachte/hoop dat ik de eerste ronde na de miskraam weer zwanger zou zijn. Ik heb dat echter zoveel mogelijk van me af proberen te zetten omdat ik niet te veel wilde hopen en de kans dat ik überhaupt al zo snel na de miskraam weer een natuurlijk eisprong zou hebben was door de PCOS klein. De gynaecoloog zei dat het wel vaker voorkomt dat de cyclus zich (tijdelijk) herstelt bij PCOS na een miskraam. Gelukkig bleek mijn gevoel deze keer wel goed en was het inderdaad in één keer raak. Misschien is het toch geen bakerpraatje dat je na een miskraam vruchtbaarder bent ;-) Nu vol spanning wachten op de eerste echo om te kijken of het deze keer wel goed zit.
Hoe gaat het inmiddels met jou? Voel je je al wat beter of heb je in ieder geval meer goede momenten? Ik spiek af en toe nog bij het december/januari topic, maar ik zag geen update van jou over hoe het met je gaat. Ik hoop heel erg dat je snel wat meer kan gaan genieten van je zwangerschap!
Dat bakerpraatje ging bij mij niet op na m'n miskraam.
Maar wel of geen bakerpraatje, je bent opnieuw zwanger en dat is wat telt! :)
Wanneer heb je je eerste echo?
Ik heb inmiddels een update gegeven in het uitgerekend in dec/januari topic.
Oh en ik heb jouw nieuws daar nog niet aangekondigd oid hoor, die eer laat ik aan jou :)
Alle reacties Link kopieren
Navy, ik ben Belgisch. Hier gaat dat gewoon via de gynaecoloog ;)

Inderdaad Miss Bean, zo’n topic met meer dan 20 schrijfsters is echt erg moeilijk te volgen.
Als ik eens tijd vind, zet ik mezelf nog in de tabel. :)

Wij hebben het onze ouders dit weekend verteld. Beide vaders waren nogal stil haha. Schoonmoeder dolgelukkig en mijn moeder ook wel blij. Is wel fijn dat ze het weten, moet je niet zo nadenken over hoe je iets formuleert of wat ze misschien gaan denken. Nu kan ik gewoon zeggen “man ik ben echt enormmoe” en dan zegt zij: “is normaal” haha. :high5:
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Nel, wat jammer dat je niet zo'n hechte band hebt met je vader. Hopelijk is hij inderdaad blij dat hij opa wordt en is hij straks meer betrokken. Haha en eerst willen trouwen, maar dat idee maar laten varen is heel herkenbaar. Pippo, ik kan me voorstellen dat jouw omgeving gezien jullie geschiedenis wel emotioneel kan reageren. Is ook wel heel bijzonder. Er-6, ik heb even heel hard gelachen om jouw berichtje. Kan me het helemaal voorstellen die afkeurende blik aan het kerstdiner :biggrin: Het is inderdaad superleuk om daarover na te denken!

Bij ons zal niemand echt heel verbaast zijn denk ik. De ouders en broers en zussen weten natuurlijk van de miskraam en verder ben ik altijd wel open geweest over mijn kinderwens. Daarnaast gaan we binnenkort verhuizen naar ons nieuwe huis dus mensen vragen nu wanneer we het dan gaan vullen en of er een babykamer in komt enzo. Ik vind het trouwens wel bijzonder dat sommige mensen zo rechtstreeks vragen naar een kinderwens. Is toch best persoonlijk en als het net als bij ons dan niet zo makkelijk gaat, kan dat soms best confronterend zijn. Dat heb ik in ieder geval wel zo ervaren afgelopen tijd.

Navy, voor jou ook spannend dus qua baan. Ik vind het wel een beetje vervelend tegenover mijn nieuwe werkgever, want ik ben niet de eerste die zwanger binnenkomt of net na de start zwanger blijkt te zijn :roll:

Miss Bean, ik heb inderdaad even gebeld en ik kon volgens de gynaecoloog proberen om Suprimal te gebruiken. Is vrij verkrijgbaar en eigenlijk tegen wagenziekte, maar schijnt soms ook te helpen bij zwangerschapsmisselijkheid. Ik heb er gisteravond een genomen en vanmorgen al wat beter wakker geworden :-) Hoe reageerden je ouders en je vriendin? Zijn de reacties anders nu het om een tweede gaat?

Flamingo, wat leuk dat je het hebt verteld en dat iedereen zo positief reageerde. Lijkt me inderdaad fijn als je gewoon eerlijk kan zijn nu!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden gisteravond iets pff haha kan er nu wel om lachen. Wij eten altijd 1 x per week bij me schoon ouders. Maar daar kwam biefstukken op tafel en ik ben gek op biefstukken haha en nu? Ja hmmmm nou dan toch maar gaan vertellen haha dus we hebben het gisteravond op een niet speciale manier verteld.

Hele leuke reacties me schoon ouders zaten 10 min naar me zwangersxhap test te kijken haha en toen helemaal enthousiast me schoonvader huilen want die was heel erg blij

Mijn ouders me moeder zij wel 30 keer echt niet dit kan niet en die begonnen emotioneel te worden.

Met de rest vertellen wachten we nog even mee
Alle reacties Link kopieren
Pippo, zal je altijd zien dat ze net dan biefstuk eten... En de boodschap zelf is al speciaal genoeg toch! Al ben ik zelf ook wel aan het nadenken over hoe we het gaan vertellen. Ik ben ook heel benieuwd hoe hier de reacties gaan zijn. Ik kan het denk ik wel enigszins inschatten, maar ben benieuwd of het klopt.

Pff wij moeten eigenlijk komend weekend twee dagen naar een festival toe (wel gewoon thuis slapen). Ik had er echt heel erg veel zin in, maar nu ik me af en toe zo beroerd voel, weet ik niet of ik het zie zitten om te gaan. Super druk, superveel prikkels en ben bang dat ik het niet trek. Hopelijk werkt die Suprimal goed en kunnen we gewoon gaan en kan ik het ook naar mijn zin hebben.

Hebben jullie al nagedacht over moeders voor moeders? Ik zou graag meedoen, maar we krijgen over een paar weken ons nieuwbouwhuis opgeleverd. Dan gaan we daar klussen en ben ik weinig thuis en ik ga die kannen niet daar neerzetten :roll: Ik zit dus een beetje met praktische bezwaren, zijn ze blij met alle kleine beetjes of hoe werkt dat? Daarnaast plas ik momenteel zo veel dat ik voor mijn gevoel die kannen toch wel vul ook als ik alleen 's avonds thuis ben maar dat terzijde :bonk:
ideetje88 wijzigde dit bericht op 26-06-2018 15:06
Reden: aanvulling
25.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit dat juist met Moeders voor Moeders?
Ik zie dat alle Nederlandse forummers het daarover hebben, maar volgens mij kennen wij dit in België niet... of ik toch niet :rolling: wat is de bedoeling daarvan?

Ideetje
Ik hoop dat de medicatie goed werkt en je toch kunt genieten!
Ik schrik er ook van dat toch heel wat mensen op de man af durven vragen of je zwanger bent/probeert om kinderen te krijgen/...
Heb ook wel eens de vraag gekregen, terwijl ik de avond voordien huilend bij m’n man zat omdat ik ongesteld werd.

Pippo
Fijn dat de familie zo leuk reageerde!
Schoonmoeder kwam hier al met een pakje aan, ze kon het toch niet laten haha.
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat een aantal van jullie het al verteld heeft, ik kijk ook zo uit naar dat moment. Maar wil echt nog even wachten, ook omdat het ik zelf nog nauwelijks geloof.

Ideetje, ik snap dat je het wat vervelend vindt tegenover je nieuwe werkgever. Maar er is nooit een goed moment, en als het goed is kan je nog aardig wat maanden werken voor je verlof. Spannend trouwens dat je binnenkort gaat verhuizen! Moet er nog veel gebeuren?

Wij zijn nu ook opzoek naar een ander huis, liefst koop. Waar we nu wonen is het echt veel te klein. Maar ja, met die overspannen huizenmarkt momenteel :-(

Hebben jullie eigenlijk vakantieplannen? Hier nog niet echt, maar die gaan we binnenkort wel maken. Beetje laat misschien, maar we willen toch net na het hoogseizoen.

Moeder voor Moeder moet ik mij nog even verder in verdiepen...
Alle reacties Link kopieren
Ohh Flamingo, het eerste pakje :flirting: Zo leuk en lief en schattig!
Bij moeders voor moeder kan je vanaf week 6 tot week 16 je urine opsparen. Die urine doe je in speciale flessen die iedere week worden opgehaald. Uit de urine wordt het hcg gehaald, waarvan medicijnen worden gemaakt die gebruikt worden bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Aangezien ik zelf bijna de medische molen in had gemoeten, zou ik graag iets doen voor stellen die niet zo makkelijk zwanger worden. Maar praktisch gezien is het nu niet zo handig, dus ik twijfel.

Flamingo, precies zo'n situatie die jij schetst, is waarom ik vind dat je altijd voorzichtig moet zijn met zulke vragen. Maar goed, ik snap ook dat niet iedereen daarbij stil staat.

Navy, dat is ook zo hoor. Als het goed is kan ik inderdaad nog heel wat weken werken dus daar gaan we maar vanuit. We krijgen de woning casco opgeleverd dus er moet nog heel wat gebeuren. We besteden ook wel veel uit, maar het is wel veel tegelijk allemaal. Nieuw huis, nieuwe baan, zwangerschap... Maar inderdaad er is nooit een perfect moment.
Lastig he, met de huidige huizenmarkt. Gelukkig hebben wij de woning in 2016 al gekocht, het duurde alleen een tijdje voordat ze begonnen met bouwen :biggrin:
Wij gaan in verband met de verhuizing ook niet op vakantie. Misschien dat we in het najaar nog een weekje weg gaan met zijn tweeën. Even een laatste vakantie voor de kleine komt. Maar we moeten maar zien hoe alles loopt.
Ideetje, apart he hoe sommige schaamteloos naar "de kinderwens" vragen? Paar weken geleden had ik ook zo'n ongemakkelijk gesprek aan zo'n volle familietafel. Iedereen eromheen, net besloten om er een maand later voor te gaan... Als ik er alleen al aan denk, voel ik me weer ongemakkelijk worden. :rolling:

Ik doe nu een week mee met Moeders voor Moeders. 2 kratten met elk 4 flessen per week om te vullen. Ik red het ook niet (veel van huis vanwege werk), maar ze legde uit dat ze super blij zijn met alles. Als ik het vervelend vond lege flessen terug in te leveren, mocht ik er ook voor kiezen om wekelijks 1 krat te krijgen. Maar ach, ik probeer het gewoon en we zien wel. Onze beide ouders hebben er lang op moeten wachten en zaten ook in de medische molen. Ik vond het daarom zo bijzonder dat het bij ons in de 1e ronde lukte, dat ik zeker mee wilde doen.
Alle reacties Link kopieren
Ideetje, wat spannend, die oplevering van het nieuwbouwhuis! Altijd een mijlpaal. Wanneer verwachten jullie daadwerkelijk over te kunnen?
Wij hebben een paar weken terug ook een huis aangekocht. Het moet nog gebouwd worden en ik verwacht niet dat ze voor september starten.... Hopelijk kunnen we volgend jaar rond deze tijd over. In de tussentijd moeten we vermoedelijk huren. Gezien de gunstige rentestand hebben we nu ons huis vast te koop gezet, maar ik denk dat niemand akkoord gaat met een jaar overdracht :facepalm:

Ik doe ook mee aan Moeders voor Moeders en de dame die bij mij thuis kwam gaf aan dat ze toch nog steeds een behoorlijk te kort hebben aan vrouwen die mee willen doen. Ze zijn dus inderdaad blij met alle beetjes! Ik mag de kratten zelfs bij haar afgeven, omdat er veel kennissen bij ons in de wijk wonen en we de kratten niet echt kunnen verstoppen. Heel fijn hoe ze meedenken en mooi dat ik met zo'n simpel iets wat kan doen voor vrouwen die niet zomaar zwanger raken.

Pippo, wat fijn dat jouw schoonouders het zo leuk voor jullie vinden. Dat lijkt me een heel waardevolle reactie.

Navy, Flamingo en Ideetje, ik ben iedere keer weer verbaasd om te lezen dat mensen zo schaamteloos een dergelijke vraag kunnen stellen. Alsof iedereen er maar vanuit gaat dat je 1. kinderen wilt, 2. direct zwanger raakt op het moment dat je ze wilt 3. het dan allemaal ook nog goed gaat. Gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het erg ongemakkelijk voelt en het op bepaalde momenten ook verdrietig kan maken.

Wij gaan in de eerste weken van augustus op vakantie. Heel veel zin in. Ik ben wel toe aan even niet werken. Hopelijk dan ergens in oktober nog een weekje naar de zon, als de financiën het toelaten.

Ik riep hier trouwens dat de Kinderapp leuker moest zijn dan die van Zwitsal, maar aar kom ik op terug. Ik vind in die van Zwitsal veel meer leuke namen terug komen (kan natuurlijk ook smaak zijn). Het lettertype in de Zwitsal app leest wel vervelend en het is jammer dat je de achternaam er niet aan toe kan voegen. Probeer het vooral allemaal zelf uit. Leuk om te doen op de momenten dat je alleen op kantoor zit ;-) :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me net ook opgegeven voor moeders voor moeders. Ik las op de site dat er van 23 juli tot 26 augustus een zomerstop is en dat is net tijdens onze klusweken dus dat komt mooi uit.

Nel, we krijgen het huis casco opgeleverd dus er moet nog veel aan gebeuren. We hopen 1 september over te zijn, maar we weten niet of we het gaan redden. Hopelijk blijven de kwaaltjes een beetje weg en kan ik lekker mee klussen en gaan de weken door de drukte snel voorbij. Dan zitten we in no time voorbij het eerste trimester :-)
Alle reacties Link kopieren
Nou over ongemakkelijke gesprekken gesproken... Ik was gisteravond hardlopen met een vriendin en ze vroeg dus eigenlijk letterlijk of we al bezig waren o_o Nu wist zij wel af van mijn kinderwens, en dat ik nog aan het wachten was op mijn vriend. Maar dit was wel een lastige vraag! Ik heb maar een beetje ontwijkend geantwoord en was blij dat ze op een gegeven moment buiten adem raakte!

Ik denk dat ik me ook op ga geven voor Moeders voor moeders als ik lees dat ze alle kleine beetje hard kunnen gebruiken. (Ik heb trouwens vanochtend nog een clear blue test gedaan: zwanger 2-3 :-$ )

Flamingo, hoe zit dat eigenlijk met zwangerschapsverlof in Belgie? Is nog ver weg,
I know. Maar ben benieuwd of dat ook 16 weken is.

Voor degene die normaal gesproken koffie drinken, laten jullie dat nu staan? Ik hou het bij 1 kopje per dag, maar heb daar wel moeite mee (drink normaal 2 a 3 kopjes).

Fijne (werk)dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven