Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Navy, lijkt me pittig om op dit moment zo in een verbouwing/verhuizing te zitten. Ik kan me je gevoel van zulke dingen niet meer samen plannen helemaal voorstellen. Ik had dat van de zomer/najaar met een zwangerschap, nieuwe baan en oplevering van ons nieuwbouwhuis ook gehad. Het was zoveel tegelijkertijd dat ik het soms echt niet meer kon overzien en ik denk dat het mijn zwangerschap ook wel zwaarder heeft gemaakt. Maar uiteindelijk rol je ook daar weer doorheen en als je straks met je kersverse gezin in je nieuwe huis zit, ben je het denk ik zo weer vergeten. Voor nu sterkte in ieder geval en pak je rust waar het kan.

Nel, hier zet ondanks de menstruatie krampen nog niks door. Ben vandaag ook weer echt niet lekker, maar nu buikkrampen, rommelende darmen, diarree een misselijk. Vind dat wel spannend want hoor af en toe wel dat dat vooraf gaat aan een bevalling. Lig nu in ieder geval met een serietje op bed. Hopelijk gaat het snel of over of blijkt het het begin van de bevalling te zijn. Ben er wel goed klaar mee in ieder geval, voel me al weken niet lekker en lijk niet echt op te knappen >:-(
Heb trouwens wel een vrij goed weekend gehad, lekker van het weer kunnen genieten gelukkig dus dat heeft me wel goed gedaan en weer wat positieve energie gegeven. Heb jij vannacht weer een beetje kunnen slapen?
Alle reacties Link kopieren
Navy, heftig van de verhuizing. Hoop dat je wel een beetje rust hebt.

Lees dat meer mensen last hebben van slecht slapen etc. Voor mij wordt het vannacht de laatste denk ik, met een babybuik. Ik word vanavond namelijk ingeleid met een ballon.

Best spannend, maar heb er wel vertrouwen in dat alles goed komt en voel me best rustig. Het is fijn om te weten dat we straks de deur uit gaan en thuis komen met een baby.
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle reactie hier! Wat spannend Mintel! Hopelijk komt het snel op gang en mag je je kindje vasthouden. Veel succes! Lijkt me gek om af te tellen thuis tot vanavond.

Hier is alles nog beetje hetzelfde. Af en toe pijntjes die nergens toe leiden tot op heden. Afgelopen weekend nog even langs de verloskundige geweest, omdat baby niet zo actief was. Goede hartslag en daarna volop beweging dus afgesproken nu geen ctg in het ziekenhuis te maken (wat ze wel voorstelde). Ik vertrouw het wel. Baby sindsdien ook goed gevoeld dus zit wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Mintel! Heel veel succes! Hopelijk heb je snel je kleintje in je armen.

Ideetje, wat balen dat je nog niet opknapt. Kan me voorstellen dat je er nu wel echt klaar mee raakt. Hopelijk blijkt het allemaal voorwerk te zijn en zet het snel door!

Ik heb vannacht gelukkig wel iets beter geslapen. s Nachts nog wel weer ruim een uur wakker gelegen met menstruatiekrampen. Nu alles weer rustig...
Alle reacties Link kopieren
Mintel, spannend! Wel fijn denk ik dat ze zo snel doorpakken. Heel veel succes, hopelijk heb je een voorspoedige bevalling en heb je je kindje snel in je armen :flirting:

Spark was wel even schrikken denk ik om de kleine minder te voelen. Gelukkig was er niks aan de hand en ben je weer gerust gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Succes Mintel! Straks genieten met je kleintje in je armen!!


Wat naar dat jullie zo slecht slapen... ik herken het ook wel van de laatste weken. Hebben jullie al zo’n borstvoedingskussen aangeschaft?
Ik ben de hele zwangerschap koppig geweest dat ik dat pas na de bevalling zou kopen, en nu ik zie hoe zacht dat ding is, man! Ik had het kunnen gebruiken om lekker te slapen ‘s nachts met die dikke buik...


Navy
Kan me wel inbeelden dat het allemaal overweldigend is, zoveel dingen bij elkaar. Probeer toch rust te nemen en aan te geven wanneer je hulp nodig hebt.

Ideetje
Ik hoop dat je snel weer beter bent en dat je dan snel beloond wordt met je kleintje ;)

Aftellen meiden! Hoe voelen jullie je bij de naderende bevalling?
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Flamingo, ik heb al een tijdje een voedingskussen omdat het me inderdaad fijn leek om mee te slapen, maar voor mij was het niks. Ik draai veel van links naar rechts en elke keer zat mijn deken weer in de knoop met dat ding.

Ik ben wel klaar voor de bevalling. Vind het spannend, maar ben er mentaal nu wel klaar voor, vooral omdat ik ook gewoon echt klaar ben met zwanger zijn :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen!

Ik had al heel snel voedingskussen en slaap er altijd mee; heerlijk!

De inleiding ging niet door.. Gisteren was net een soap:
Na het hartfilmpje en controles kwam de arts met de ballon en vertelden ze wat ze precies gingen doen. Prima. Ik lag er klaar voor..

Mijn man vraagt nog even wat de waardes zijn van mijn bloed en die blijken ineens helemaal goed te zijn!
Ik grapte nog naar mijn man, dat we dan wel weer naar huis konden gaan. En ja, de arts zei dat ze nu het geen noodzaak meer vond om me in te laten leiden. Toen konden we weer naar huis..

Super slordig van het ziekenhuis. Ze hebben excuses aangeboden,
maar daar heb ik niks aan natuurlijk. Ik vind het gewoon zo belachelijk dat als mijn man niks
had gevraagd, ik zou zijn ingeleid!

Ik moest er wel even van bijkomen, want je verheugd en denkt er de hele dag aan natuurlijk.. Maargoed, met de baby gaat het goed, dat is het belangrijkst.

Nu maar weer wachten.. Vrijdag heb ik weer controle.
Alle reacties Link kopieren
Dit meen je niet Mintel! Wat een verhaal. Onprofessioneel zeg.
Kan me helemaal voorstellen dat je teleurgesteld bent.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje mintel dat is inderdaad wel heel slordig zeg. Lijkt me wel een flinke tegenvaller, ben je er helemaal klaar voor en op voorbereid en dan krijg je dit. Pff ik zou dat echt even slecht trekken geloof ik. Natuurlijk is het het belangrijkste dat het met de baby helemaal goed is, maar ze mogen ook wel aan de moeder denken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Aah Mintel, wat enorm balen! Klinkt inderdaad slordig en het lijkt me een behoorlijke domper als ie je erop instelt om met baby weer naar huis te gaan...
Nu maar hopen dat het snel uit zichzelf begint!

Flamingo, hier ook een voedingskussen, maar ik vind het verschrikkelijk om mee te slapen om dezelfde reden als ideetje. Ik probeer m nu wel tussen mijn benen te klemmen omdat ik het idee heb dat ik daardoor minder rugpijn heb 's ochtends, maar ideaal is het niet.

Ik heb gister maar een lading chocoladefudge gemaakt met roze muisjes, zodat ik naast beschuit nog wat anders kan serveren. Vrijdag is vriend jarig, dus dan kan ik nog wat taart bakken. Zo probeer ik de dagen maar een beetje door te komen.
Momenteel al weer de hele ochtend menstruatie-achtige krampen en tegen beter weten in heel Google door gespit. Geduld hebben is niet mijn sterkste kant wanneer het op dit soort zaken aan komt. Dus ik Google maar weer verder en hoop dan ergens te lezen dat de bevalling nu echt begonnen is 😂😅. Ik weet onderhand wel alles van de verschillende soorten weeën, heb tientallen ervaringsverhalen gelezen en ken ook alle huis, tuin en keukentips voor het opwekken van de bevalling🙈.
Alle reacties Link kopieren
Ahh Mintel wat een verhaal! Bijna voor niks ingeleid, wat slecht. Snap dat je blij bent dat je baby op haar eigen tijd kan komen, maar je word wel even gevraagd een live-event te parkeren zeg. Niet niks!

Het is supermaan dames....wie weet!

Mijn voedingskussen ligt ook meer naast dan in bed moet ik zeggen. Nel wat jij zegt over dat wachten herken ik wel. Ik zoek niet en heb natuurlijk al eens een start ervaren, maar als ik maar een beeeetje anders ben dan anders denk ik oeh! Zou dit het worden? Tot op heden niks aan de hand hier. 😂 Ik denk nog steeds ergens deze week de baby te ontmoeten. We zullen zien of ik gelijk heb!

Toi toi dames!
Alle reacties Link kopieren
Jemig Mintel! Wat is dat vreemd gegaan zeg! Erg slordig! Wel fijn dat met de kleine alles goed is natuurlijk.

Whaha Nel, die huis tuin en keuken methodes heb ik ook allemaal al gehoord. De ananas heeft bij mij niet geholpen in ieder geval..

Hier dus nog steeds geen baby... Vandaag 41 + 1.

De verloskundige is eind deze ochtend langs geweest om te strippen. Dit hebben ze gelukkig kunnen doen. De baarmoedermond was goed week en de 1e cm ontsluiting was er ook al. Nog 9 te gaan! :yes: haha

Wie weet dat het strippen in combi met de volle maan eindelijk iets gaan opstarten!
Alle reacties Link kopieren
Oh Flow wat moeten jullie lang wachten! Hopelijk gaat er nu wat gebeuren. Spannend hoor. Zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
(Ik ben als een malle het huishouden aan het bijhouden, zodat als er binnenkort iets gebeurd ik in ieder geval niet in een verwaarloosde bende thuis kom. 🙈)
Alle reacties Link kopieren
Haha dat herken ik Spark! Zoveel huishoudelijke klussen heb ik nog nooit gedaan, maar nu hou ik het toch goed bij!

En t wachten is inderdaad killing... ze heeft echt geen zin om eruit te komen...

Zojuist voor de zekerheid ook bij het ziekenhuis een afspraak gemaakt bij de gyn om inleiden te bespreken. Deze staat vrijdagochtend.

Maargoed, hoop dat ze gewoon vanavond gaat beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Nel, ik ben ook aan het googlen hoor. Toen ik gisteren aan de diarree was heb ik ook een rondje google gedaan en veel te veel verhalen gelezen waarbij de bevalling daar inderdaad mee begon. Maarja vandaag toch weer wakker geworden zonder dat er iets gebeurd is.

Flow, wat moet jij veel geduld hebben zeg. Maar de start is er in ieder geval. Hopelijk heeft het strippen iets opgeleverd en heb je je baby snel in je armen!

Spark, herkenbaar van het bijhouden van het huishouden. Heb me ook voorgenomen om de robotstofzuiger nog aan te zetten voor we naar het ziekenhuis vertrekken ;-D Denk niet dat ik daar op dat moment nog aan denk, maar goed toch wat meer last van nesteldrang dan ik dacht :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Spannend Flow! Hopelijk komt er vanavond iets op gang!

Spark, je bent van harte welkom bij mij thuis😉. Hier vind ik het huishouden nog steeds noodzakelijk kwaad haha. Ik ben benieuwd of ik nog overvallen word door nesteldrang. Als het een voorbode zou zijn voor de bevallingstermijn dan kan het hier nog wel 6 weken duren😂🙈

Leuk om te lezen dat jullie de googledrang herkennen. Hopelijk duurt het niet meer al te lang tot we de echte voortekenen kunnen ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Haha nou Nel...vertel! Waar is het? 😂 Maak je niet druk hoor, ik had bij zoon ook nul poetsdrang en die kwam met 39+3.
Alle reacties Link kopieren
Even een korte update, vanmorgen is onze prachtige dochter geboren na een pittige maar hele voorspoedige bevalling waar ik met een goed gevoel op terug kijk. We hebben vannacht geen minuut geslapen en voel me alsof ik overreden ben door een bus maar :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Wauw ideetje! Gefeliciteerd met je dochter!! :yes:

Fijn dat je bevalling voorspoedig is verlopen. Zijn jullie lekker thuis?

Enneh, toch die diarree hè... ;)
Alle reacties Link kopieren
Ahhh ideetje gefeliciteerd wat fijn! Hopelijk je suikr nu snel op orde. Alles oke met je dochter? Ben ik nou echt de enige met een jongen? 😱😱😱😱
Alle reacties Link kopieren
Ideetje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!💕 erg benieuwd naar je bevallingsverhaal. Geniet van en met elkaar!

Haha Spark, het lijkt er wel op dat eind februari toch veel meisjes voortbrengt. Ben je gewoon extra uniek😉
Alle reacties Link kopieren
Proficiat ideetje! Ben erg benieuwd naar je bevalling! Geniet!

Haha Soark, bijna niet te geloven al die dochters hier ;p

Flow, lukt het wachten nog? Krijg je niet te veel ongeduldige berichtjes uit de omgeving? Zelfs bij mij werd al regelmatig gevraagd of ik geen beweging voelde en ze is meer dan een week “te vroeg” geboren, dus kan me niet voorstellen hoe dat is als je “over tijd” bent.
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Hier net weer terug van de controle bij de verloskundige. Alles was weer prima. Afspraak gemaakt om volgende week bij de controle ook een strippoging te doen. Verloskundige begrijpt gelukkig goed dat ik het zwanger zijn wel zat ben. Hopelijk komt het eerder op gang. Zo niet dan hoop ik dat woensdag de bmm voldoende verweekt is zodat er ook daadwerkelijk een poging kan worden gedaan. Verloskundige gaf aan dat het slechts in 20% van de gevallen echt effectief is. Nog niet zo super optimistisch dus haha.
Kreeg wel de indruk dat ze me niet al te ver over tijd willen laten lopen indien mogelijk, zodat en een thuisbevalling mogelijk is én zodat de lange baby in mijn buik niet zo groot wordt dat het de bevalling verzwaard.

Wat was je er al vroeg bij vanochtend Flamingo 😉. Hoe loopt het met jullie meisje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven