Uitgerekend eind februari begin maart

22-06-2020 13:22 368 berichten
Wie vindt het leuk om alles wat bij onze (nu nog prille) zwangerschap hoort te delen? :) ❤️

Er is al een topic van februari, maar die is al erg vol. Dus ik dacht, laat ik een nieuwe aanmaken voor eind feb/begin maart! Je kunt zelf de tabel bijwerken. De gegevens daarvoor zijn:

Gebruikersnaam: Babyeindfeb
Wachtwoord: Babyeindfeb

NaamLft#kind UD Geslacht
Numberonejasmin 31 2e 18 feb meisje
pampusgras12 30 2e 24 feb jongen
Frigga 29 2e 26 feb verrassing
Pimpelmusje 32 2e 27 feb meisje
GreenBean 35 1e 27 feb meisje
Artemiz 26 1e 1 mrt ...
Sterrenmunt--- 28 2e 1 mrt verrassing
Helmgras 31 3e 2 mrt meisje
Bankkussen 27 1e 2 mrt meisje
Zebrastrepen 36 2e 5 mrt ...
. . . . ......
Ambracia :redrose:
Cakejes :redrose:
Tijdje niks van gehoord, maar altijd welkom terug: Lathyrusjes
anoniem_637a886e2b1aa wijzigde dit bericht op 29-10-2020 10:56
68.39% gewijzigd
Hallo dames! Ik kom mij hier ook voorzichtig melden. Morgen is mijn nod maar ik had eergisteren al een licht streepje en vandaag al een stuk duidelijkere streep. Dit is mijn 3e kindje. Denk dat ik me na volgende week aanmeld bij de vk. Eerst het nieuws maar even laten bezinken. Volgens internet ben ik op 4 maart uitgerekend.
Hoi allemaal,

Ik schrijf ook graag mee. Vanochtend een positieve test in mijn handen. Ik geloof het nog niet helemaal, morgen nog maar één doen, haha. Als ik zelf bereken om ik op uitgerekende datum 1 maart uit. Ik zal zo mijn naam in de tabel zetten als ik achter de pc zit.
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd allemaal! En wat veel mensen met een miskraam in de voorgeschiedenis.

Die testdrang ken ik ook hoor. Heb volgens mij sinds zaterdag iedere dag nog getest :-$ .
Nog steeds een beetje een onwerkelijk gevoel.

Merk trouwens dat ik aan het eind van de dag helemaal opgeblazen ben. Lijk dan al wel 4 maanden zwanger zeg. Kan mij niet herinneren van onze zoon. Kan het dan niet meer verbloemen, wordt dus weinig afspreken de komende periode

Is het trouwens een idee om de tabel te sluiten om het overzichtelijk te houden?
Alle reacties Link kopieren
Ah wat leuk dat er zo veel mensen bij zijn!

Het was weer een vruchtbare periode ;)
Ik had vandaag al dikke voeten. Of zal dat toch door de warmte komen?
Wat veel mensen die ook een miskraam mee hebben gemaakt. Ik ben er niet zo bang voor deze keer. En gek genoeg denk ik dat het misschien anders voelt omdat we al een prachtige dochter hebben. Ik weet dus dat mijn lichaam het kan.

Zou iemand mij in de tabel willen zetten? Ik ben pas zondag weer thuis. Vandaag de hele dag lekker bij het water geweest. 31 jaar, 18 feb ud en 2 juli afspraak bij de vk!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven. Gisteren en eergisteren hele lichte streepjes, en vanochtend echt een duidelijk streepje! Het wordt ons 2e kindje, we hebben een zoon van 14 maanden.

Mijn uitegrekende datum volgens internet is 3 maart. Mijn eisprong was wat later, dus ik denk dat het nog wat zal opschuiven. Ik heb een nierziekte en zal daarom bij de gynaecoloog worden begeleid.

Ik ga alles teruglezen en zal mezelf in de tabel proberen te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames, en gefeliciteerd natuurlijk!! Gezellig dat jullie meeschrijven :)

Wat mij betreft prima om de tabel nu te sluiten, dan houden we een beetje een overzichtelijk clubje!

Hier is het rozeverlies gelukkig gestopt, en op m’n test was de teststreep er vanochtend sneller dan de controlestreep, dus volgens mij zit het wel snor :lol:

Weet niet meer wie het vroeg, maar moeders voor moeders mag ik niet doen, omdat ik zelf een keer een bloedtransfusie heb gehad. Anders had ik het graag gedaan!

Nog steeds heel weinig klachten gelukkig, benieuwd hoe dat volgende week is! Heb al een aantal dagen verschillende lievelingsmaaltjes gegeten, nu dat nog goed lukt 🙈

Wel nog steeds warm! Bedacht me wel net, eigenlijk is onze timing qua zomerwarmte wel goed. Vorige keer moest ik met behoorlijke buik de hele zomer door, vond ik best pittig :)

Staan er al meer afspraken voor de eerste echo’s intussen?
Ha meiden!

Ik vind het ook wel een prima timing om uitgerekend te zijn ja. De laatste loodjes in de winter en dan als de baby een paar maanden is komt het voorjaar er lekker aan!

Vraagje aan jullie over het kiezen van een verloskundigenpraktijk. Ik zie er hier in de buurt een paar waar twee verloskundigen werken, maar ik zie dat niet helemaal voor me, aangezien het een baan is die 24x7 doorgaat en bevallingen zich ook niet altijd laten plannen. Zou je dan vaak te maken krijgen met een waarnemer/achtervang ofzo? Heeft iemand hier ervaring mee? Bij mijn vorige zwangerschappen zat ik bij een praktijk met een team van 5, maar we wonen inmiddels ergens anders.
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd Zebrastrepen!

Tabel sluiten nu lijkt me een goed idee inderdaad, anders is het niet meer bij te houden.

Pimpelmusje Blij dat ik niet de enige ben zonder symptomen, maakt me wel onzeker hoor. Maar de testen vertellen toch echt dat het zo is :-D. met mezelf afgesproken dat ik de komende dagen even op m’n lichaam vertrouw en dan in het weekend de laatste test die er nog ligt opmaken.

Gynaecoloog vanochtend gesproken: 23 juli mag ik er naartoe. Hoop wel dat m’n vriend mee mag dan, ze gaf aan dat de regels nu zo waren dat je alleen moet komen. Maar gezien de minder strenge Corona regels per 1 juli over een maand hopelijk niet meer!
Alle reacties Link kopieren
Ik moest mezelf nog in de tabel zetten dus dat heb ik even gedaan :). Vanmorgen VK gesproken, 22 juli afspraak en daarvoor een echo plannen. Gaat hier via een apart echocentrum. Hopelijk halen we dit keer wel de eerste echo! (en de echo's erna).

Hebben jullie al veel kwaaltjes? Ik zit hier 100x per dag aan mijn borsten te voelen of ze nog wel pijn doen :rofl:. Heeft helemaal geen zin natuurlijk en ik vind het vreselijk irritant dat ik het doe haha. Ook heel af en toe vlagen van misselijkheid. En af en toe zeurende buik of steekjes.

Vanmorgen weer getest (1 dag na nod) en was mooi opgelopen.

Greenbean en Pimpelmusje ik zie dat we ongeveer allemaal tegelijk de intake hebben! Nog ''maar'' 4 weken. Klinkt kort, voelt lang. Hopelijk mag partner mee.

Pimpelmusje wat fijn dat het rozeverlies is gestopt!

Wel fijn dat de tabel nu gesloten is. Houdt het een beetje overzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren
@ambraciaGeen ervaring mee helaas. Heb alleen de verloskundige gehad in de kraam week en dat waren twee verschillende.

Hier ook al een afspraak bij de gynaecoloog, 7/7. Man mag helaas niet mee.
Ik merk dat ik zo ontzettend onzeker ben steeds. Testen lopen niet echt op maar ook niet af. Misschien toch maar eens ophouden.
Voornamelijkd klacht is een onwijs opgeblazen buik en aan het eind van de dag vermoeid. Zoals nu 😁
Alle reacties Link kopieren
Ah nee wat jammer dat je man niet mee mag zeg. Lijkt me echt balen. Zo lang ze niet aflopen is het goed toch? Op een gegeven moment kan het ook niet donkerder lijkt me. Ik heb net weer wat nieuwe testjes gehaald voor dit weekend haha. Borsten doen minder zeer grr
Wat klote als je alleen moet ! Ik zou verwachten dat dat beleid ook spoedig versoepeld wordt.

Bij mijn eerste zwangerschap ook vaak getest en mezelf gek gemaakt als de test een dag niet op liep of als clear blue in weken achterliep. Nu dus maar 1x getest en dat geeft rust. Kan het jullie aanraden 😘. Maar begrijp dat het moeilijk is, zeker met een miskraam ervaring. Dan wil je je toch vastklampen aan ieder sprankje hoop lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik had 2 tests gekocht en die nu gedaan. 2e flink donkerder dan de 1e dus ik test verder niet meer. Verder ook helemaal geen kwaaltjes. Voor nod wel krampen maar nu helemaal niks. Ook geem pijnlijke borsten. Had beide wel met zwangerschap van dochter dus ben ook wel een beetje onzeker. Het voelt allemaal zo nep nog. Niks voelen en niemand weet het. Laat het eerste trimester maar gauw voorbij zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Sterrenmunt Hier hetzelfde inderdaad, alleen slaap ik heel slecht (vroeg wakker en dan echt niet meer kunnen slapen), maar dat kun je natuurlijk aan veel meer dingen toeschrijven. Maar het is eigenlijk net of het niet echt is... Maar nog steeds niet ongesteld en positieve testen, dus het zal toch wel ;-)
Ik ben ook gestopt met testen haha. Anders maak ik mezelf helemaal gek. Maar super zeker van mijn zaak ben ik ook nog niet. Heb de laatste test gisteren gedaan op mijn nod en duurde best lang voordat het streepje kwam en ik vond het ook geen knalstreep, terwijl in mijn herinnering had ik bij mijn vorige zwangerschappen al gelijk een knalstreep. Maar goed. Zolang ik niet ongesteld word zal er wel iets gebeuren en anders is er toch weinig aan te doen. Wellicht doe ik na het weekend nog één keer een test om te zien of ie al iets opgelopen is.

Kwaaltjes heb ik ook nog niet echt maar daar is het ook nog wat vroeg voor bij mij denk ik. Vorige keren begon dat rond de 5 weken dus ik geniet nog even van een week waarin ik me goed voel haha. Al mogen van mij de kwalen dit keer volledig wegblijven. Ik ben trouwens wel steeds heel duizelig als ik opsta nadat ik heb gezeten. Maar dat kan natuurlijk ook van het weer komen, al is het niet echt iets wat ik normaal heb geloof ik. En ik slaap ook slecht maar dat komt volgens mij eerder doordat ik het allemaal zo spannend vind dan dat het echt door de zwangerschap zelf komt.
Wat leuk dat er al zoveel geschreven wordt. Ga proberen zoveel mogelijk op iedereen te reageren!

Allereerst, welkom aan alle nieuwe dames! Gefeliciteerd allemaal en leuk dat jullie meeschrijven.

pimpelmusje mijn zwangerschappen verliepen op zich goed, al was de 2e wel zwaarder, omdat er al een peuter rondliep.
Bevallingen waren ook beide heel oke. Eerste ging megasnel (net op tijd in het ziekenhuis) en tweede juist weer wat relaxter wat dat betreft. Kijk er op zich zelfs wel naar uit om dat nog een keer te doen.... :$
Hoe was jouw eerste zwangerschap?
Fijn om te lezen dat het roze verlies gestopt is. Je weet dat het niets hoeft te betekenen, maar je wordt er toch onrustig van is mijn ervaring.

greenbean, sterrenmunt, zebrastrepen en cakejes jullie alle vier naar de gyn dus. Betekent dat dat jullie ook vaker controles e.d. gaan krijgen?

numeronejasmin wat fijn dat je 2 juli al een echo krijgt! Heeft dat met je eerdere miskraam te maken dat je nu zo vroeg mag?

artemiz ik duim dat mini fijn blijft plakken. Een knaller van een test op 12 dpo klinkt wel goed!

ambracia wat leuk dat jij ook zwanger bent van de derde! Hoe oud zijn je andere 2 kinderen?

Wat fijn dat zoveel van jullie al zo snel voor een echo mogen. Ik heb pas over 6 weken de eerste echo en daarna de intake. Duurt lang! Tot die tijd er maar op vertrouwen dat het goed zit. De kwaaltjes beginnen hier echt al wel te komen. In mijn beleving veel eerder dan bij de andere 2 zwangerschappen. Ik ben echt snel vermoeid en al regelmatig een beetje misselijk. Eten waar ik voor de zwangerschap voor wakker gemaakt mocht worden, eet ik nu haast met tegenzin. Heel apart blijft dat.

De testdrang heb ik hier ook nog wel hoor. Vorig weekend twee testen gedaan, beide met een licht streepje. Vandaag dus nog maar een test gedaan en de streep was gelukkig een stuk donkerder. Voor morgenochtend heb ik nog een digitale test liggen. Ben benieuwd hoeveel weken het dan aangeeft...

Zo... best een lange post volgens mij! Zal in vervolg proberen wat vaker te reageren. :biggrin:
anoniem_398309 wijzigde dit bericht op 21-07-2020 20:10
4.74% gewijzigd
Hoi hoi!

Hoe is het met iedereen vandaag? Hier even een korte post. Alles goed! Vanochtend wel de hele ochtend dat ik me heeeeeeel licht misselijk voelde. Niet noemenswaardig maar wel wat minder eetlust en af en toe zo'n vlaagje. Ik hoop dat het hierbij blijft haha. Ik dwing mezelf dan om iig een banaan te eten (of waar ik dan ook zin in zou hebben) en dan gaat het toch wel beter. Zoals je vaak hoort dat het beter gaat als je wat eet. De rest van de dag voel ik me eigenlijk heel goed en ook gewoon fit en energiek.

Helmgras, mijn kinderen zijn 4 en 6, al iets ouder dus.. en die van jou?

Mijn eerste twee zwangerschappen verliepen op zich prima. Ik voelde me niet super fit of iets en had ook wel de nodige kwaaltjes, vooral misselijk aan het begin en richting einde bekkenpijn en maagzuur en dat soort dingen, maar verder helemaal geen complicaties of echte narigheden. Bevallingen hebben we het maar even niet over haha!
Alle reacties Link kopieren
Helmgras Ik krijg inderdaad extra controles, omdat ze bij mijn ziekte zien dat de baby mogelijk te weinig groeit. Daarom iedere 4 weken een echo, ook wel weer leuk :-)! Maar associeer ziekenhuizen (vooralsnog) niet met leuke dingen, dus dat zal wel even raar zijn in het begin. Maar blij dat ze mij en de baby goed in de gaten gaan houden.

Ambracia Hier vooral moe vandaag, dus lekker een avondje op de bank. Had wel voor het eerst een vreetbui :facepalm:. Eet normaal nooit chips, maar nu een zak leeg (gelukkig wel een kleine, hahaha).
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik zie dat de tabel gesloten is. Maar zou ik toch mee mogen schrijven :-$ ? Van de week had ik een positieve test en denk rond 3 maart uitgerekend te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Er is een topic geopend voor uitgerekende datum maart, dus zal daar mee gaan schrijven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me ook nog graag in de tabel aanmelden, ik heb vorige week al gepost maar durfde (ivm veel vroege miskramen) me nog niet in de tabel te zetten. Nu wel. Kan het nog?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

@Artemiz wat mij betreft geen probleem, je had toch al gepost. Gaat het goed tot nu toe? Voor ons zoontje heb ik ook een vroege miskraam gehad, merk dat ik ook nu daar heel onzeker door ben.

@helmgras31 Bij de vorige zwangerschap kreeg ik bij iedere controle een echo. De ene keer uitgebreider dan de andere keer. Maar wel steeds de mogelijkheid of even te kijken :). Er waren best veel controles. Ik heb natuurlijk geen idee hoe het nu gaat ivm de Corona crisis.

Ik heb vorige week toch nog getest en clearblue gaf aan 2-3. Heb mij voorgenomen om mijn testen op te maken en dan te stoppen (heb er nog 2 :-$ )
Voel mij heel wisselend. Ene dag wel vermoeid, andere dag niet. Ene dag wel last van geurtjes andere dag niet. Heb het idee dat de klachtjes eerder afnemen dan toenemen. En ik weet dat dit niks zegt maar toch...Lekker onzeker dus. Dit zal wel vaker naar voren komen dus als jullie er "last" van hebben dan zeggen hoor :-)
Alle reacties Link kopieren
Cakejes ik begrijp helemaal hoe je je voelt! Heb er zelf ook last van.. Soms voel ik niets en ben ik weer helemaal onzeker, maar dan komt het op een later moment weer terug. Ik zit ook helemaal te fantaseren over mijn dikke buik met kerst :rofl: en dan denk ik daarna 'niet doen, stel dat ik dat weer niet mee mag maken', heel erg vervelend. Wat fijn dat je vorige keer vaak de mogelijkheid had om even te kijken!
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden, poosje geleden!

Ambracia: geen ervaring met een kleine praktijk, maar denk dat de kans niet per se groter is op een waarnemer? Je zou denken dat ze ook gewoon minder zwangeren hebben? Weet nog goed dat ik een keer vroeg hoeveel mensen er tegelijkertijd uitgerekend waren bij onze eerste, en dat waren er toen meer dan 40 (!!!) (dus tussen 37-42 week zwanger). Je zou ze ook eens kunnen bellen en vragen? Ze geven vast wel eerlijk antwoord. Wel heel lekker dichtbij voor controle te kunnen :)

Greenbean: fijn dat je de eerste afspraak hebt staan. Hopelijk mag je man gewoon mee!

Cakejes: wat balen dat je man niet mee mag.... wel fijn dat je al gauw kan komen!

Artemiz: ja natuurlijk, kom er gerust bij!

Wat fijn om al jullie verhalen te lezen over (het ontbreken van) klachten. Heel herkenbaar, ik voel me ook echt gewoon prima. Ik probeer maar vertrouwen te hebben, maar heel herkenbaar dat het echt nep voelt ofzo. Heb ook door dochter best veel afleiding, dus af en toen vergeet ik het gewoon een poosje. En dan ineens denk ik: ooohh ja, ben ook zwanger!" Hele rare tijd dit... Maar ja, ik probeer ook maar vertrouwen te hebben en te genieten van dat ik me goed voel. Borsten ook helemaal niets mee aan de hand. Heb twee theezakjes overgehouden aan borstvoeding bij dochter, dus had verwacht (en gehoopt :lol: ) dat ze weer wat voller zouden worden, maar helaas! :bonk: Wie weet zijn onze berichtjes over een poosje wel heel anders van toon!

Oh en Bankkussen: die dikke buik met kerst: hier ook! :rolling:
ambracia mijn kinderen zijn 4 en (net) 3. Straks ook weer opnieuw in de luiers dus.
Hoe is het nu met je misselijkheid?

greenbean hopelijk krijg je door de vele echo's een wat positievere associatie bij het ziekenhuis! Elke vier weken even binnen kunnen kijken lijkt me best fijn, hoewel de aanleiding daarvoor natuurlijk niet leuk is.

cakejes hier heb ik ook nog een digitale test gedaan dit weekend, gaf ook 2-3 weken aan, dus dan gaan we redelijk gelijk op.
Heb nu nog 1 test liggen. Die ga ik denk ik ook ergens komende week nog doen. Dus wel herkenbaar... ;-)
Ook de wisselende dagen zijn herkenbaar. Ene dag merk ik bijna niks en andere dag ben ik moe en heb ik hoofdpijn.

pimpelmusje hier ook niks te merken aan mijn borsten. Zou dat door bv komen? Hoe lang heb jij bv gegeven? En ga je de baby ook weer de borst geven?

bankkussen positief blijven en lekker fantaseren over een dikke buik met kerst.

Hier gaat het verder best goed. Naast de vermoeidheid en hoofdpijn, weinig last. Wel al de eerste bandenpijn gevoeld en s avonds een opgeblazen buik. Heb mijn joggingbroek maar aangedaan vanavond. Lekker vroeg... :-?
anoniem_398309 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 21:14
0.09% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven