Uitgerekend eind januari 2018 (deel 2)

01-06-2017 19:31 1132 berichten
Hier is deel 2 (als vervolg op ons oude topic: zwanger/eind-januari-2018-uitgerekend/l ... #p27149399) Nu met tabel!
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven :cheer2:

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
stellarules
(32/26)
Tweede 28 januari Meisje! :love: 22 december bevallen! :heart:
Januari-2018
(22/27)
Eerste 25 januari Jongen! :love: 12 januari bevallen! :heart:
Sophie
(26/32)
Eerste 23 januari Meisje! :love: 22 januari bevallen! :heart:
Die-ene
(29/31)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 23 januari bevallen! :heart:
wahaki
(33/34)
Tweede 21 januari Jongen! :love: 24 januari bevallen! :heart:
Duikmuis87
(30/33)
Eerste 23 januari Jongen! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Huismussie
(33/35)
Tweede 23 januari Jongen! :love: 27 januari bevallen! :heart:
flower29
(33/39)
Tweede 22 januari Jongen! :love: 2 februari bevallen! :heart:
Bibi30
(?/?)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 6 februari bevallen! :heart:
Phlee87
(27/30)
Eerste 17 januari Jongen! :heart: :duckie:
sammie81
(36/33)
Eerste 31 januari Meisje! :heart: :duckie: IVF; mk dec '16
.
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:28
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
92.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd januari met de geboorte van jullie zoon. Fijn dat jullie alweer lekker thuis zijn. Hopelijk goede eerste nacht gehad?
Wat spannend huismussie. Hoop heel erg voor je dat het doorzet.
Wahaki, duim voor je dat de kleine zich snel aandient.
Hier behalve wat meer harde buiken nog niets. Verder krijg ik opeens wel last van allerlei kwaaltjes, vocht vasthouden en daardoor tintelende vingers. Gelukkig wel nu pas, maar toch best hinderlijk.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Gefeliciteerd met jullie zoon Januari! Ik ben ook heel benieuwd hoe het gegaan is. Geniet van elkaar! :cheer: :sun:

Huismussie: spannend hoor, gerommel! Ik hoop voor je dat het nu echt begonnen is!

Wahaki: ook voor jou duim ik dat het niet lang meer duurt!
1,5 jaar voeden vind ik echt een prestatie! Hoe is je dat gelukt? Zelf zou ik ook graag langer dan een paar maanden voeden, maar het lijkt me ook best pittig met een (nieuwe) baan.

Sammie: vervelend om ineens last te krijgen van extra kwaaltjes. Jij ook succes met het laatste stukje!

En scenario's inbeelden heb ik gelukkig niet echt, ik moet gewoon beter worden in geduld uitoefenen. :$
Gefeliciteerd met jullie zoon Januari!

Ik lig nu 'gestraft' op bed...
Vanmorgen vond ik opeens alles smerig en goor, dus ben als een gek alles aan het poetsen geweest.
Dat was niet zo handig, want nu lig ik met veel pijn :|

Ik ben blij als mn lijf straks weer 'normaal' is.
Wel erg spannend huismussie. Was dat de vorige keer een teken?
Ik heb ook sinds gisteraaf een druk onderin en vannacht wat menstruatie krampen.. Maar nu weer rustig. Hihi
Gefeliciteerd januari! Heerlijk genieten van elkaar. Fijn dat het goed gaat.

Huismussie: hoe gaat het? Nog aan het rommelen of is het weer afgezwakt?
Middagdutjes geef ik niet echt aan toe omdat ik bang ben dat ik dan snachts helemaal niet meer slaap, maar misschien moet ik dat toch maar gaan doen want ik lig gemiddeld tot 2u wakker en om 6u moet ik dan plassen en dan is het weer een heel eind klaar voor die nacht.
Dat vocht vasthouden heb ik ook inderdaad. Met name in mijn vingers. Het strekken daarvan is ook pijnlijk.

Flower: hoe gaat het met je (voor)weeën? Zet het al door of blijft het op en af gaan?
Vervelend dat je lijf je zo terugfluit als je iets gedaan hebt. Hopelijk snel de oude na de bevalling.

Bibi: spannend die krampen he. Toch jammer dat het dan weer weg trekt.

Hier ben ik die harde buiken iedere avond echt beu. Het is soms echt pijnlijk en het geeft een beetje valse hoop ;)
Sinds gisteren een zeurend gevoel in mijn buik en ze is echt super beweeglijk.
Echter verder nog echt helemaal geen tekenen.
Dinsdag 39 weken, dus we wachten maar af.
Ik word wel nu al een beetje geïrriteerd door mensen die de hele tijd vragen hoe het gaat en of het nog rustig is. Dan denk ik van ja. Als de baby er is dan horen jullie het wel, wij willen denk ik nog wel het liefste dat ze komt.
Iemand daar tips voor om een beetje vriendelijk te blijven? :A:
Flower: wat naar dat je lichaam je zo afgestraft heeft. Gaat het inmiddels beter? Hopelijk voor jou blijft verdere nesteldrang afwezig. ;)

Sophie: heel herkenbaar van die harde buiken 's avonds. Overdag heb ik soms last van steken of wat kramp, maar 's avonds is het vaak feest in mijn buik. Zul je natuurlijk zien dat als het straks 'echt' is we in eerste instantie niet reageren. :P
Heb gelukkig geen last van mensen die vragen of het nog rustig is, maar ik weet ook niet of ik vriendelijk zou kunnen blijven na de zoveelste keer. Zijn het ook telkens dezelfde mensen die het vragen? Anders zou ik hen vragen op te houden. Als de baby er is horen ze het vanzelf.

Hier weer een rustige dag voor de boeg. Wil eens kijken of ik 's middags een uurtje kan slapen. Nachten worden de laatste tijd steeds onrustiger, en ik denk dat de eerste tijd na de geboorte ook niet de meest rustgevende periode zal zijn. ;)
He, klopt het dat we bovenaan de tabel zijn begonnen met bevallen? En nr 2 ook? Dan ben ik bijna aan de beurt!! Haha van mij mag t!! Morgenmiddag weer afspraak bij VK. Dan gelijk strippen bespreken want wil echt niet tot 42 weken lopen...

Lastig, iedereen met harde buiken. Ik ben er niet bekend mee. Zowel niet tijdens mijn eerste zwangerschap en bevalling als nu.
Is het voornamelijk lastig omdat je dan denkt dat de bevalling begint of is het ook echt pijnlijk?

Sophie; ik snap je helemaal voor wat betreft alle mensen die vragen hoe t gaat. Ik word er ook gek van dat er geen gesprek meer over iets anders gaat.
Mijn tactiek is om kort antwoord te geven dat kindje van mij snel mag komen om vervolgens een concrete vraag te stellen aan de ander. ‘Hoe is t nu op je werk? Al wat rustiger? Of hoe is het met je rug? Nog altijd zo krakkemikkig?’ Ik merk dat mensen dan toch graag over zichzelf vertellen en mij snel weer vergeten zijn.

Succes iedereen met de laatste loodjes! We can do this!
Vreselijk die harde buiken!!! Vooral nachts.. Ik wordt er wakker van ga proberen te plassen en hoop dan dat het wegzakt. Vannacht veel gehad en va daar eigenlijk al hele dag ook lijk strakke buik. Bahh. Wij hopen en gokken op t weekend !! Kom maar gewoon.. 29e uitgerekend maar ik vind t wel welletjes zo
Hier is alles op het moment nog steeds rustig.
Ik merk wel dat ik echt op mn einde loop en zo voel ik me ook..
Echt heel erg veel harde buiken en het beweegt nu ook best veel wat echt niet meer prettig voelt.

@sophie. Ik heb niet echt tips om vriendelijk te blijven. Dat stadium ben ik al gepasseerd ;-D
Vooral als het steeds dezelfden zijn die vragen: oh is het er nog niet??
Mijn laatste opmerking was: jazeker wel! Ligt thuis op bed, alleen. Deze buik is allemaal drank en eten wat ik de afgelopen maanden niet mocht :P
Flauw en gemeen, I know... Maar ik word er inmiddels zo flauw van!
Je ZIET toch dat het er niet is?
Je krijgt wel een kaartje, of berichtje of niks en dan zie je me wel weer eens. ;-)
Als je toch vriendelijk wilt blijven, dan is het denk ik inderdaad handig om het gesprek te draaien en diegene vragen te stellen: hoe is het met jou? En werk etc.

Hoe is het verder met iedereen?
Hihi flower wat een lekkere reactie. Zou ik ook kunnen!
Miss vervelend dat je nu veel getrapt etc voelt zo'n dag heb ik ook wel is dat je t ff zat ben dat gepor in je buik etc. Maar vamdaag voelde ik haar echt minimaal zelf paar x gedacht ik ga vk bellen. Maar net op dat moment voelde ik zachtjes weer iets.. dan teken ik toch echt heel graag weer ff voor die pordgn. Dan heb je iig geen onzekerheid
Januari en Stella, hoe gaat het met jullie kleintjes? En met jullie zelf?

Sammie, vervelend dat vocht vasthouden! Misschien handig je ringen alvast af te doen? Die tip kreeg ik, want bij onverwachte operatie (wat we niet hopen natuurlijk!) snijden ze je ringen anders door en dat is ook zo zonde..

Wat schrikken Bibi dat je haar even minder voelde! Gelukkig nu wel weer, toch goed in de gaten houden idd..

Haha Flower, goede reactie 😉 sterkte voor jou!

Wahaki, hoe gaat het met de pijn bij jou? En je afspraak, wil ze je al strippen? Harde buiken zijn bij mij niet pijnlijk maar wel gevoelig, duurt gelukkig nooit lang bij mij.

Lukken de middagdutjes Sophie en Die ene? Mij helaas niet echt, maar lig wel veel in bed overdag.

Het gerommel is weer over helaas.. het hele weekend gehad, maar nu nog maar uurtje per dag wat menstruatie achtige krampen. Verloskundige vertelde ook dat het gerommel bij een tweede vaak langer duurt, dus vandaar dat het bij mijn zoon maar 24u duurde en nu al dagen.

Ik heb de laatste week veel last van rusteloze benen en armen, erg hinderlijk. Laatst ook al beetje gehad, toen was het even weg en nu hevig terug. Slapen daarmee is erg lastig, maar nu aan de magnesium ervoor op advies van vk. Warmte helpt ook, dus ik lig ingebouwd in bed met 6 kussens, een kruik en een hittepit :facepalm:

Wel heb ik voor as dinsdag (mijn uitgerekende datum) een strip-poging afspraak staan. Normaal doen ze dat hier pas bij 41w maar ik ben blij dat ze inzien dat dat voor mijn lijf geen optie is. Hopelijk lukt het strippen! Mocht het niet lukken, krijg ik een verwijzing naar de gynaecoloog voor inleiden met waarschijnlijk 41w. Ook een week eerder als normaal. Hopelijk niet nodig, zoon kwam met 40+4 dus vk verwacht ongeveer hetzelfde dit keer.
Huismussie dat lijkt me ook erg irritant die rusteloosheid . Meiden bij mij in de yoga hadden dat ook en erg baat bij magnesium. Dus ik hoop dat het voor jou ook werkt!.
Sterkte ermee en hoop dat het strippen goed doet ;)
Nou dames ik hoop voor jullie dat het niet al te lang meer duurt! Zeker met alle bijkomende kwaaltjes als vocht vasthouden en rusteloze ledematen, erg vervelend. Ik zal duimen dat jullie niet tot 42 weken moeten lopen!

Ik zou anders aankomende zondag 39 weken zijn geweest. Bizar. Heel de zwangerschap heb ik al afgesloten. Het is zo'n rare tijd geweest. Met mij gaat het redelijk. Ik doe in de ochtend wat huishouden en in de middag kalm aan. Gebroken nachten zijn niet bevorderlijk maar ja, dat hoort erbij.

Ons meisje doet het goed. Ze weegt inmiddels 3 kilo dus dat vinden we al heel wat. Ze is nog steeds klein, maar het hele fragiele is eraf gelukkig. Ze blijft wel vatbaar dus voorlopig nog geen andere kinderen erbij en ze gaat al helemaal niet van hand tot hand als er visite is. Maar ook dat staat nog op een laag pitje hoor, kraamvisite. Kan het iedereen aanraden! Zelf wennen, lekker relaxed, naar bed wanneer je wil of gewoon lekker Netflixen. ;)

Succes met de laatste loodjes. En voor de zeurende mensen om jullie heen, gewoon een lullige opmerking maken zoals ik al las hierboven. Dan stopt het vanzelf.
Jammer dat het rommelen niet heeft doorgezet huismussie. Wel fijn dat ze je al sneller gaan strippen. Rusteloze benen zijn ook echt hinderlijk. Ik heb er wisselend last van.
Ringen had ik al niet om. Dus dat scheelt. Verder probeer ik zoveel mogelijk met handen te blijven bewegen. Dat helpt wel enigszins. Maar goed als dit het enige kwaaltje is en blijft, mag ik echt niet klagen.
Wat heerlijk Stella dat jullie meisje het zo goed doet. Goed dat jullie het lekker rustig aan doen. Hopelijk worden gebroken nachten snel beter.

Bibi, spannend dat je haar minder voelde. Schijnt er wel bij te horen. Ze hebben aan eind natuurlijk niet meer zoveel ruimte.

Vandaag precies 38 weken. Binnen nu en 2 weken klinkt echt al snel, maar als ik denk dat dit ook nog 4 weken kunnen zijn dan is dat nog echt wel lang... nou ja afwachten maar. Voorlopig heeft ze t daar binnen nog heel erg naar haar zin volgens mij. Ze is echt super beweeeglijk.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Sammie ik 38.2 ik denk gewoon nog ander halve week. En niet 4 dan wordt ik idd al gek bij de gedachten. Als ze er met 40 nog niet is dan zijn het er weer nog maar 2 klinkt toch korter hihi. (Maak je zelf maar lekker Gek)

Stella fijn dat het allemaal goed gaat! En ja die visite wacht maar lekker ff. Wij gaan zowieso ook 1e week niet ontvangen alleen ouders. Eerst ff landden. En in jullie geval eerst de
gezondheid !

Net nog een les yoga gedaan. Dit was wel de laatste. Voel me er toch wat o gemakkelijk bij. De meeste waren rond 30wk
Zet m op girls!
Ik ben benieuwd wanneer de volgende baby zich meld
Wahaki: volgens mij wordt de tabel opnieuw ingedeeld op wie het eerst bevallen is, zou wel lollig zijn als we allemaal keurig op volgorde bevallen. :P
Snap heel goed dat je niet tot 42 weken door wil, hoe stond VK tegenover strippen?
Harde buik is bij mij soms pijnlijk, maar meestal vooral gevoelig.

Bibi: ik duim voor je dat je niet tot de 40 weken door hoeft. Knap dat yoga nog lukte!

Flower: goede reactie! :D
Gepor merk ik ook veel. Alsof de baby de weinige ruimte ook niet meer leuk vindt en daardoor wat extra duwt oid.

Huismussie: wat fijn dat de magnesium helpt tegen de rusteloze armen en benen. En fijn dat je al eerder gestript en/of ingeleid kan worden. Hopelijk helpt het strippen en kunnen jullie snel van de baby genieten!

Stella: wat fijn dat jullie meisje het goed doet! Klinkt alsof jullie best een relaxed ritme hebben gevonden zo. :) Hebben jullie de geboortekaartjes al verstuurd? Of juist bewust gewacht om het nog even rustig te houden?

Sammie: succes met wachten! Vreemd he? Om te weten dat je kind in principe elk moment geboren kan worden, maar het ook nog een paar weken kan duren.

Hier gaat het allemaal goed. Morgen 39 weken en ze zit volgens mij nog prima. Gerommel blijft aanhouden, maar dat schijnt lang door te kunnen gaan. Anderen beginnen het nu ook spannend te vinden, als ik een tijdje niet reageer op mijn telefoon wordt er al snel gedacht dat ik dan vast aan het bevallen ben. Maar gelukkig niet vervelend.
Middagslaapjes gaan best goed. 's Nachts word ik vaak wakker, dus dan is een uurtje in de middag heel fijn. :)
die ene wijzigde dit bericht op 22-01-2018 12:45
2.49% gewijzigd
De magnesium lijkt al te werken! Of het is toeval, maar de rusteloze benen zijn draaglijk geworden nu. In combinatie met kruik en hittepit kan ik nu weer slapen gelukkig. Natuurlijk wel ieder uur wakker om te draaien of naar de wc te gaan, maar ach. Ik slaap weer wat beter, dat is het belangrijkste!

Stella, wat fijn dat jullie meisje het zo goed doet! Fijn ook dat het nu zo relaxt is qua kraamvisite, rust doet haar groei vast ook goed.

Wie o wie zou als volgende aan de beurt zijn? :)
Fijn dat het helpt huismussie!

Waar ik een paar dagen terug nog zei dat niemand vroeg of alles rustig was krijg ik sinds gisteren ineens regelmatig berichtjes van mensen met precies die vraag. :O
Ik heb net vk controle gehad. Ik vroeg of ze wilde kijken of er daarin al wat gebeurde. Ook omdat ik wel vaak die menstruatieachtige krampjes heb.
Doen ze normaal niet omdat ze je niet willen beïnvloeden maar ze deed t voor mij omdat ik zo nieuwsgierig was.
Baarmoeder is al aardig verwerkt/zacht aan t worden en naar voren aan t kantelen(wat nodig is voor bevalling) maar verder nog geen insluiting of iets.
Toch weer ff leuk om te weten.
Ik heb ook aangegeven vd harde buiken en slecht slapen. Daar reageerde ze heel goed op en zei als t nu nog zo'n week word gaan we je niet te lang door laten lopen.. vind ik wel ff fijn idee.

Die ene gek ge dat ze nu ineens gaan vragen.. of je aankijken vreemde mensen in de supermarkt en dat je zo'n lachje krijgt. ;)

Huismussie fijn dat t helpt de magnesium hopen dat je zo toch nog een goed laatste stukje zwangerschap hebt.
Zonder depri te willen klinken, goed wil ik deze laatste maanden niet noemen haha. Gelukkig nu iets minder rampzalig doordat ik weer kan slapen. Maar o wat zal ik blij zijn als ik niet meer continu misselijk ben, ik kijk zo uit naar eens trek hebben in iets lekkers ipv steeds met tegenzin eten omdat de misselijkheid anders erger wordt. Vrees dat ik straks ga aankomen ipv afvallen haha. Afvallen doe ik nu, dus ik draai het gewoon om ;) ook zal ik blij zijn als ik weer kan gaan herstellen ipv steeds uitgeputter worden. Min herstel zal door vermoeidheidsziekte langer gaan duren, maar ben het wel beu om zo weinig te kunnen doen nu.

Fijn Bibi dat ze alvast even wilde voelen en je niet tot 42w door hoeft! Vk had mij ook getoucheerd toen ik naar het ziekenhuis moest net voor kerst, toen idd ook verweekt en gekanteld (maar schijnt bij een tweede sneller te gebeuren?) Hopelijk krijg je snel ontsluiting!

Sterkte allemaal meiden, deze laatste weken.
Die ene, we hebben de kaartjes eind vorig jaar verstuurd. Maar er wel een regel aan toegevoegd dat we kraamvisite uitstellen tot februari. Dat schept meteen duidelijkheid en scheelt dus een hoop geapp en gebel. Ideaal.
Dames sorry voor de radiostilte maar wij hebben het uiteraard erg druk gehad met de zorg voor ons kleine mannetje. We genieten met volle teugen van hem. Vervelend dat sommigen van jullie echt zon zwaar eind van de zwangerschap hebben, hopelijk dient jullie kleintje zich snel aan. Bij ons gaat alles goed en de kleine doet het super! Snel van mij een grotere update als we iets meer gewent zijn aan alle veranderingen hihi!
Huismussie: ik duim echt voor je dat je snel mag bevallen. Kan me heel goed voorstellen dat je graag weer beginnen met opbouwen ipv steeds meer gedoe krijgen.

Bibi: fijn dat alles goed was bij de verloskundige.

Stella: slim om die regel toe te voegen! Hoor ook wel eens dat mensen in zo'n situatie wachten met de kaartjes, maar vind dit een leukere oplossing. :)

Januari: fijn dat het allemaal zo goed gaat! Ik ben benieuwd naar je verhaal binnenkort. :)

Hier gaat alles nog zijn gangetje. Weinig nieuws dus helaas. ;)
Shirt.. vanmorgen wakker geworden met een dikke zere keel en verstopte neus! Zo zat ik gister nog zo te hopen dat de kleine zou komen zo hoop ik nu dat ze nog ff blijft zitten.
Morgen 39wkn.
Nog meer meiden hier die met het griepvirus aangestoken zijn zo net voor de uitgerekende datum?
Hier nog geen alles rustig. Dit weekend verjaardag visite gehad niet zo veel, maar genoeg om vermoeid van te worden :P
@bibi, ja verkoudheid loop ik al sinds oktober mee. Ik kom er niet vanaf, echt heel irritant en ik denk dat het de hormonen zijn wat het maakt dat het zo lang duurt (?)
Overdag nergens last van, maar savonds en snachts is een van de neusgaten dicht. Ik ben met neusspray flesje nr 5 bezig.
Mijn vriend klaagt wel over hoofdpijn, keelpijn etc..

Vanmiddag wordt ik door de vk gebeld om te horen hoe het met me gaat.
Dit omdat de vk vorige week met het voorstel kwam om me in te leiden gezien ik gewoon op ben.
Morgen ben ik 40 weken.
Ik ben echt voors en tegens aan het afwegen al vind ik dat ook erg moeilijk...
Wanneer is het goed hé?
Tuurlijk ben ik er helemaal klaar mee. Klaar met de eeuwige gebroken nachten van de pijn, plassen en nog meer pijn.
Maar het liefste laat ik de natuur zn gang gaan. Met als steeds groter risico dat het op dezelfde dag geboren gaat worden als mn oudste wat ik ook weer niet wil.
Ook zie ik op tegen inleiden. Gewoon omdat het een en al onwetend is voor mij.
Mijn vriend heeft niet echt een mening, dus dat helpt me ook niet echt :P
Verder is het savonds echt erg (pijnlijk) druk in mn buik. Ik hoop steeds dat dat voortekenen zijn al is het natuurlijk meer logisch dat het kind groter wordt en dus minder ruimte heeft.

@januari. Wat fijn dat alles zo goed gaat :)
@stellarules Wel handig om dat zo duidelijk op het kaartje te hebben gezet. Heeft iedereen zich daar wat aan gehouden? Of toch last gehad van onaangekondigd bezoek wat weggestuurd moest worden?
Wij hebben duidelijk op de kaart staan, dat als je wilt bezoeken, dan bellen van tevoren. Ik hoor dat dat genoeg is en anders zijn we genoodzaakt om mensen weg te sturen.

@huismussie Wat een ellende lijkt me dat om steeds misselijk te zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven