Uitgerekend eind mei begin juni 2019

12-10-2018 08:12 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
tiramisuusje33/383e24 meijongen :heart:
Appelstroop29/312e26 meimeisje :heart:
Slowjuicer29/251e30 mei :heart:
Latte_Macchiato201837/353e2 junimeisje :heart:
linda1012e5 junimeisje :heart:
Tippietop31/381e6 juni :heart:
HerfstZonnetje29/311e7 juni :heart:
Fiona201831/352e11 junimeisje :heart:
Feetje201832/312e13 junijongen :heart:
Door87, Globetrotter91, Maan12, Poppedotje, Winterland, wegens niet meeschrijven hebben we jullie uit de tabel gehaald. Maar jullie zijn uiteraard weer van harte welkom als jullie weer mee willen schrijven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
52.47% gewijzigd
Saaie update: 40+2 en nog steeds helemaal niks....

Woensdag, bij 40+5 gaan we kijken naar extra monitoren om het functioneren van de placenta te controleren. Ik denk dat ik met strippen nog een weekje wacht...
Hoe gaat het met jullie?

En latte, hoe gaat het met jou en je kleine?
Bedankt vd felicitaties!

Met ons gaat het goed. Het is wel een iets andere kraamweek ivm extra controles voor ons meisje (wat te maken heeft met iets grotere kans op geel worden). Maar vandaag te horen gekregen dat ze helemaal is goedgekeurd. Ook is aandacht verdelen over drie best een dingetje. En iedereen die zou willen langskomen. Wij proberen deze eerste week alleen naaste familie met haar kennis te laten maken en erna die week zien we wel weer. Hoe gaan jullie dat doen?

Wat schrikken Fiona die val! Ben je erna gerustgesteld met echo of hartje geluisterd? En lukt rust pakken al beter?

Wow alweer over de 40 weken heen Tiramisuusje. Trek je het nog dat je wacht met strippen? Petje af hoor. Ik was met 37 weken al een beetje klaar ivm drukte thuis maar ook mijn lichaam dat niet meewerkte. Heb idee dat deze bevalling ook het meest heeft aangericht en het echt even zal duren voor ik de oude ben maar als ik dan mijn meisje zie is alles goed.

Hoe is het met de anderen? Ben heel benieuwd wie de volgende is.
Of ik het nog trek weet ik niet... Ik heb het best wel zwaar eigenlijk. Maar ik heb ineens helemaal niet het idee dat ik klaar ben voor de bevalling. Ik ben er op eens toch best wel bang voor. Ik wéét hoeveel pijn het doet, en ik wil eigenlijk even niet meer 🙈.
Daarnaast is er te veel onrust in ons huis op dit moment. Peuter is ontzettend aan het peuterpuberen en man kan daar moeilijk mee omgaan. Ik voel me steeds een mediator/scheidsrechter tussen die twee en als de baby er is moet ik dat los laten. Gevolg: ruzie/gedoe tussen man en mij over hoe we met peuter’s gedrag omgaan. Het voelt gewoon even niet als een fijn nestje voor de baby om geboren te worden. Ik hoop dat deze week de rust weer een beetje terugkeert in huis. Dan denk ik dat ik me wel klaar voel voor deze baby....
Wat lastig de onrust Tiramisuusje maar ook zo herkenbaar. Hier is het vooral de oudste die kan botsen met zijn vader waar ik dan wil tussenspringen en ook dacht hoe gaat dat straks. En even die pijn vd bevalling niet zien zitten snap ik ook. Moet toegeven dat ik heel blij ben dat het achter de rug is en ik nooit meer hoef want ons gezin voelt zo compleet met drie. Ik hoop voor je dat zodra het zover is je je eraan kan overgeven en dat het voorspoedig verloopt. Mijn ervaring is wel dat zo’n derde bevalling erg vlot kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Latte, wat fijn dat alles goed gaat met jullie. Ik kan me voorstellen dat het even schakelen is, van twee naar drie kinderen. Is je man wel gewoon thuis deze eerste tijd? Over de kraamvisite maak ik me ook wel zorgen. Vorige keer woonden we ver van familie af, en vrienden respecteerden onze privacy. Maar nu woont alle familie om de hoek en ik vrees dat ze de hele dag onaangekondigd langskomen. Wij willen het in elk geval ook rustig aan doen die eerste week, alleen naaste familie.

Ik heb geen echo of extra controle gehad na de val, wat ik eigenlijk wel jammer vindt. De VK stelde me ook niet echt gerust, ik had bijna het gevoel dat ik niet had moeten bellen. Ik vind het echt jammer dat ik niet zo'n klik heb met deze VK's (in elk geval met 2 van de 4), want met mijn vorige VK's had ik dat wel. Ik voel de baby gelukkig wel goed bewegen, ik heb alleen nog last van een schaafwond op mijn knie (en ik beweeg al zo lekker soepel ;-) )

Tiramisuusje, ik heb het met je te doen. Weet je zeker dat je niet eerder gestript wil worden? Hopelijk komt hij deze week uit zichzelf. Je had al het gevoel dat hij later geboren zou worden toch?
Vervelend ook van de onrust thuis. Hier is het andersom. Dochter is ook erg aan het peuterpuberen en mijn man kan daar heel goed mee omgaan, maar ik niet zo. Daardoor voel ik me schuldig naar dochter, want ik kan al veel minder met haar doen. Misschien voelt je man ook spanning door het afwachten?

Feetje en Appelstroop (en anderen), hoe gaat het met jullie?
Fiona, misschien dat ik bij de controle woensdag me wel laat strippen hoor, hangt een beetje af van hoe ik me dan voel. Als ik me dan wel ‘klaar’ voel voor de baby misschien wel. Bij mijn vorige ben ik wel 3x gestript en dat heeft toen niks uitgehaald, dus ik hecht er niet zo veel waarde aan. Ik weet dat er maar een 25% succesrate is met strippen, maar toen dacht ik iedere keer dat het dan toch echt ging gebeuren... dus ik probeer nu maar geduldig af te wachten. Ik vertrouw er op dat baby vanzelf komt, en als ze gaan dreigen met inleiden is het nog vroeg genoeg om te strippen denk ik.

Gisteren was even goed kut. Ik was al wat koortsachtig ‘s middags en ‘s avonds mijn hele avondeten uitgekotst. Ik heb de halve nacht op de wc gezeten met een emmer op m’n knieën omdat het er aan 2 kanten uitkwam. Vandaag weer helemaal beter. Geen idee wat het was, een 24 uur virus, of gewoon mijn lichaam dat even raar doet. Ik maakte me wel even zorgen, want Ik dacht als ik me zo voel kan ik echt geen bevalling doen. Maar gelukkig is het dus weer over....

Fiona dat van de kraamvisite herken ik zo! Ik wil het liefst helemaal niemand over de vloer. Mijn familie woont ver weg (35 uur vliegen) dus die komen pas over een paar maanden. Maar de schoonfamilie woont om de hoek, en die kan ik eigenlijk niet weigeren.... hoewel ik ze als kraamvisite altijd meer een last vind, ze doen niks en zitten dan op de bank en wachten tot ze koffie krijgen....😒, in plaats van dat ze even de vaatwasser inruimen of een was je draaien ofzo.
Ik zit er over te denken om de geboorte nog niet meteen aan te kondigen, zodat we geen lastige gesprekken hoeven te hebben van ‘nog even geen bezoek’. Is dat misschien een idee voor jullie?

Dankje Latte, deze derde is ook mijn laatste, dus ik vertel mezelf maar dat het hierna nooit meer hoeft. Hopelijk kom ik straks toch lekker in die bubbel an gaat deze bevalling makkelijker dan de andere twee.... er zou tenslotte genoeg ruimte moeten zijn daarbeneden zo onder tussen 😂😂😂
Haha Tiramisuusje precies dat dacht ik ook. Er zou voldoende plek moeten zijn daaronder en het ging ook vlotter bij mij dan de vorige twee. Dus ik duim voor je dat het ook bij jou het geval is! En fijn dat je je weer beter voelt. Klinkt echt verschrikkelijk zo’n dag helemaal als je dan ook nog hoogzwanger bent.

Lastig he met familie om de hoek en helemaal als ze onaangekondigd langskomen. Goed plan om de geboorte later aan te kondigen Tiramisuusje. Eerste week ben je kraamvrouw en dient bezoek echt even een stapje terug te doen vind ik. Maar het blijft lastig. Zitten nu beetje schema te maken met wat we qua bezoek trekken en wie we dan wanneer zouden kunnen zien. Weekend vind ik te druk en iedere avond ook dus wordt wrs een soort maanden plan ofso. Of op den duur gaan wij wel bij mensen langs. Dan zien ze haar ook. Mijn man heeft twee weken vrij genomen. En helpt me met de nachten als met de jongens. Het is wel echt genieten weer zo’n kleintje.

Goed dat je de baby goed voelt Fiona. Maar is de kans dan 50% dan een vd VK’s waar je niet zo’n klik mee hebt je gaat begeleiden bij de bevalling? Of kun je daar nog iets in kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niets te kiezen, het is maar net wie er dienst heeft op dat moment. Maar dat maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit. Ik beviel de vorige keer in het ziekenhuis en omdat de bevalling lang duurde heb ik toen wel 4 shifts aan gynaecologen/verpleegsters etc. aan mijn bed gehad, ik denk zo'n 15-20 verschillende mensen. En wie weet is dat dit keer weer zo, mocht ik wel ingeleid worden.

Ik heb gisteren weer controle gehad, bij een VK die ik nog niet eerder gezien had. Ze was heel fijn en vriendelijk, echt jammer dat ik haar niet vaker heb gehad. Ze heeft ook meteen een afspraak ingepland om te strippen met 40+1 weken en gaf aan dat ik het helemaal zelf mag weten. Ze heeft ook nogmaals in het systeem gezet dat ik met 41 weken ingeleid wil worden.

Tiramisuusje, hou je de geboorte dan ook geheim voor je schoonfamilie? Voor (schoon)ouders wil ik het niet geheim houden. Dat gaat ook niet, want ze passen op onze dochter. Maar aan vrienden en bekenden laten we het wel een paar dagen later weten denk ik.
Fijn Fiona dat er een afspraak voor strippen staat en dat dit wel een fijne VK was! Herkenbaar al die verschillende gezichten aan je bed. Heb ik ook gehad. Lijkt me alleen lastig als je al geen klik met 2 vk’s hebt en 1 van hen je dan begeleidt tijdens je bevalling. Maar ja zoals je al zegt hangt er vanaf wie er dienst heeft en het is niet anders. Heb je het gevoel dat je meisje nog even op zich laat wachten? Spannend hoor deze laatste loodjes dames.
Alle reacties Link kopieren
En zijn er al meer bevallen?

Pppffff tirra, kan me er iets bij voorstellen. Een peuterpuber en vader die niet klikken terwijl je zelf hoogzwanger bent. Is de rust weer een beetje teruggekeerd? Ben je weer helemaal beter? Hoe was de uitslag van de echo?

Latte: hoe gaat het met jullie?

Fiona: wel fijn dat je met 40 weken gestript kunt worden. Hoop dat het iets uithaalt. Ben je weer helemaal hersteld van de val.

Maar als jullie bij het kraambezoek aangeven dat jullie ze niet onverwachts voor de deur willen hebben komen ze dan alsnog?

Ik verwacht sws geen onverwachts bezoek. Mijn man heeft bij zijn familie aangegeven dat we laten weten als we weer thuis zijn en dat ze thuis welkom zijn. Bij mijn oudste heb ik het wel in het ziekenhuis gehad maar heb daar nu geen zin in.
Vanuit mijn kant verwacht ik alleen mijn oma en die moet mijn vriend ophalen dus dat maakt plannen weer makkelijk :-?
Vriendinnen die kennen me goed genoeg om even te appe.

Verder gaat de tijd hier langzaam en kan ik mijn man wel achter het behang plakken maar gaat het verder wel goed. Heb nog niets gehoord van het ziekenhuis daar baal ik wel van. :whip:
Ons meisje is op de UD geboren afgelopen weekend! Bevalling was okay-is. We maken het nu heel goed. Alles zoveel relaxter dan de eerste kraamweek ❤️. Ik reageer later wat uitgebreider :).
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Appelstroop!! :cheer2: Hopelijk is de bevalling goed gegaan en ben je er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Fijn om te horen dat de kraamweek zoveel relaxter is deze keer, daar hoop ik ook op! Ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal (als je die kwijt wil).

Feetje, heb je inmiddels al iets gehoord? Je zou rond deze tijd al een geplande keizersnede krijgen toch?
Over het kraambezoek: mijn schoonfamilie (en eigen familie ook wel een beetje) heeft er een handje van om onverwacht op de stoep te staan. Dat doen ze nu al regelmatig, en dan vaak ook precies als ik mijn dochter naar bed wil brengen. We hebben nu aangegeven dat ze echt voortaan van tevoren moeten bellen, hopelijk luisteren ze daarnaar.

Ik heb vannacht flinke voorweeën gehad, ik dacht echt even dat het begonnen was. Maar helaas, alles is weer rustig in mijn buik.
Gefeliciteerd Appelstroop! Geniet van je gezin en laat je lekker vertroetelen in je kraamweek.
Wat mooi op de UD.

Feetje wat gek dat je nog niets van het zh hebt gehoord. Die laatste weken lijken me met jouw bekken klachten niet fijn. Hoop dat je snel hoort waar je aan toe bent. Hou je taai!

Spannend Fiona. De één heeft voorweeën en een week later een baby, de ander heeft weken voorweeën en dan pas een baby. Maar kan bij jou ook niet lang meer duren. Inmiddels richting 38 weken denk ik?

Hier gaat alles goed. Mijn herstel verloopt goed. Ons meisje is erg tevreden. Vannacht sliep ze van 10 uur gisteravond tot half 5. Ik schrok er een beetje van maar blijkbaar heeft ze genoeg aan de voedingen. Overdag komt ze wat vaker of maken we haar na 4 uur wakker ivm dag- nachtritme. Verder wel op verzoek.

Ben benieuwd wie de volgende is die bevalt.
Tiramisuusje nog gekozen voor strippen of nog even afwachten?
Alle reacties Link kopieren
Tiramisuusje moet toch haast wel de volgende zijn, ik ben ook benieuwd!

Latte, wat fijn dat alles goed gaat bij jullie. En wat fijn dat ze nu al zo'n ruk maakt 's nachts! Ik kan me voorstellen dat je dan wakker schrikt.

Ik ben inmiddels 38+3, dus het kan nog wel even duren.
Ik ben uit eindelijk niet meer gestript, want het was niet meer nodig. Afgelopen woensdag is onze grote kleine jongen geboren.
Ik heb de bevalling als erg zwaar ervaren, al vonden de vk’s het er één uit het boekje voor een grote baby. En mijn man vond het ook meevallen 😂😂😂
Hij woog 4300 gram en had de navelstreng om zijn borstkas, waardoor hij steeds niet helemaal indaalde. Ik heb daardoor flink hard moeten persen om hem laag genoeg te krijgen, maar uiteindelijk is het gelukt en is hij na 18 uur weeen, waarvan 6 uur iedere 3-5 minuten thuis in de huiskamer geboren. De kinderen zijn er eventjes bij geweest, toen het nog te doen was (rond de 7 cm denk ik), maar gelukkig niet bij het laatste uur, want Ik heb nog nooit zo hard geschreeuwd in mijn leven 🙊.

Baby maakt het heel goed. Een lekkere flinke kerel en hij drinkt ook al goed.
Ik zelf heb wat hechtingen en heb helaas ook echt wat schade gedaan aan mijn bekken/heup toen ik hem er uit perste. Er is wat ontwricht en op dit moment zit er nog een zenuw klem waardoor ik geen gevoel meer heb in de de buitenste helft van 1 been. Lopen gaat dus ook lastig nu. Hopelijk trekt dit vanzelf bij, anders ga ik volgende week kijken of het kan worden rechtgezet door een chiropractor.

Verder gaat het heel goed hier. De beide andere kinderen zijn helemaal verliefd op de baby ❤️❤️❤️

Mijn peuter bleek trouwens oor- en longontsteking te hebben, arm kind, vandaar dat ze zo jengelig was de afgelopen weken. Ze is nu aan de antibiotica, dus hopelijk voelt ze zich snel beter.
Alle reacties Link kopieren
O wauw dames gefeliciteerd. Het gaat snel in een keer.
Nu alleen wij nog Fiona, nou ja van de gene die nog mee schrijven dan.

O tira, dat klinkt echt niet fijn. Was de bevalling zwaarder dan bij de andere?
Maar 4300 gram is ook nog al een baby 😱 denk dat je blij bent dat je het achter de rug hebt of niet.
Man vond het meevallen :whip: mannen ......

Ik heb nog niets gehoord dus ga er vanuit dat het met 40 weken precies word. Dus nog een week of twee. Duurt lang en ben echt wel aan het aftellen.

Geven jullie allemaal borstvoeding of met de fles? Gaat dat allemaal goed?
Gefeliciteerd Tiramisuusje! Klinkt als een heftige en lange bevalling. Pfff neem je tijd om goed te herstellen en geniet van jullie zoon!

Ik geef flesvoeding en dat gaat goed. Heb bewust dr Brown flessen aangeschaft ivm goede ervaring bij mijn tweede (daar was het eerst even zoeken met flesvoeding en juiste speen). Wat ga jij doen qua voeding Feetje? Je geduld wordt door zh wel op de proef gesteld zeg. Hou je het nog een beetje vol?
Gefeliciteerd allemaal, ik spiek af en toe even hoe alles bij jullie gaat! Spannend allemaal en geniet van de kraamtijd! En een beetje sterkte 😉
Appelstroop jij ook gefeliciteerd!

Feetje, Ik zelf vond deze bevalling wel zwaarder dan de andere, maar nu een paar dagen later kijk ik er al langzaam aan wat milder op terug. Waarschijnlijk als mn hechtingen en bekken niet meer zeer doen denk ik ook ineens dat het wel mee viel 😂😂😂.

Ik geef borstvoeding. Mijn andere kinderen hadden allemaal flink wat allergieën, vandaar. Ik voed nu dan ook op een elementeel dieet, wat betekent dat ik alleen maar een sort shake drink gemaakt van aminozuren, zodat de baby nog geen eiwitten hoeft te verteren. En als zijn darmen dan eenmaal goed op gang zijn gekomen ga ik één-voor-één nieuw voedsel in mijn dieet introduceren, zodat we kunnen zien hoe hij daar op reageert.
Op zich is het wel te doen, en Ik weet dat het voor een goed doel is... wel jammer dat ik niks kan eten van al het lekkers dat mensen afgeven 😂😂😂.
Het reageren is er de laatste tijd zwaar bij in geschoten, maar ik wil toch even laten weten dat ik inmiddels ben bevallen. Dochter is een week geleden geboren dmv een geplande keizersnede. Deze was nodig omdat dochter in stuit lag. Inmiddels beginnen we thuis onze draai te vinden.

Felicitaties aan iedereen die inmiddels bevallen is en sterkte voor degenen die nog bezig zijn met de laatste loodjes!
Gefeliciteerd Linda en goed herstel gewenst! Lijkt me pittig om een KS te krijgen ivm ligging van de baby. Goed te lezen dat jullie je draai thuis beginnen te vinden. Hoe vindt de oudste het?

Was benieuwd hoe het met iedereen is? Goede Hemelvaart / vrije dagen gehad? Hier was het gezellig maar ook druk want meteen drie kids thuis voor paar dagen. Maar het is weer voorbij dus vandaag een rustige bijkom dag waarbij mijn man ook thuis is. Mijn herstel gaat voorspoedig alleen mijn energie terugkrijgen heeft tijd nodig. Inmiddels eerste wandeling buiten gehad. Dat is wel weer fijn.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Linda, valt het herstel mee?
Hoe gaat het nu met jou tira? Herstel je een beetje?

Ik heb ondertussen een datum. Zoals ik een beetje verwachte ondertussen word het 13 juni. Op de uitgerekende datum net als de eerste.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik allang gereageerd had, maar blijkbaar nog niet.

Tiramisuusje, gefeliciteerd!! Het klinkt als een heftige bevalling, wel heel fijn dat het toch gelukt is om thuis te bevallen. Hoe gaat het nu met jullie? En hoe gaat het met je peuter?

Jij ook gefeliciteerd Linda! Begin je weer een beetje er bovenop te komen? En hoe is het om twee kinderen thuis te hebben?

Otis, leuk dat je af en toe nog spiekt! Hoe gaat het met jou, ben je inmiddels weer zwanger geworden?

Feetje, wat fijn dat je een datum hebt, volgende week al! Wat gebeurt er als de bevalling toch uit zichzelf op gang komt?

Ik word de 12e gestript en heb de 14e een afspraak in het ziekenhuis om een inleiding te bespreken. Ik wil niet voorbij de 41 weken gaan en daar gaan ze gelukkig in mee. De VK vindt dat ik een bescheiden buikje heb, dus ik ben benieuwd of de echo's er nou zo naast zaten of dat de baby zich gewoon goed verstopt in mijn rug. Mijn buik is nu net zo groot als vorige keer en toen kwam er ook een grote baby uit.
Alle reacties Link kopieren
Oh, Latte helemaal vergeten! Wat fijn hè, zo'n eerste wandeling buiten. Dat vond ik de vorige keer echt een verademing, na 10 dagen eindelijk weer eens buiten te zijn. Hoe gaat het nu met jullie, is het een erg gekkenhuis met 3 kinderen thuis of valt het wel mee?
Wij zijn inmiddels ook al anderhalve week met z'n viertjes. Vooralsnog hebben we een heel makkelijk, rustig meisje dat goed slaapt! Onze zoon had dat totaal niet, dus ik ben benieuwd of het zo blijft.

Bevalling werd halverwege medisch en met het halve ziekenhuis tussen m'n benen, ben ik uiteindelijk normaal bevallen. We zijn een nachtje gebleven maar waren allebei in orde en mochten de volgende ochtend naar huis. Een stuk minder gewond down under dan de eerste keer.

Ze viel de eerste 2 dagen zoveel af dat ze niet nog verder mocht afvallen, en kwam daarna weer zo hard aan dat ze op dag 5 al boven haar geboortegewicht was en we op pad konden. We hebben al verschillende tripjes met z'n vieren erop zitten.

Ik had nog wel tegen dag 8 last van kraamtranen/somberheid wat nu weg begint te ebben en het voeden doet nog steeds veel pijn, verder gaat het goed.

Onze zoon vond de kraamweek geweldig met alle aandacht, maar begint nu af en toe wat verdrietig of uitdagend te worden. Hij is heel lief voor z'n zusje maar ik heb soms wel met hem te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven