Uitgerekend eind mei begin juni 2019

12-10-2018 08:12 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
tiramisuusje33/383e24 meijongen :heart:
Appelstroop29/312e26 meimeisje :heart:
Slowjuicer29/251e30 mei :heart:
Latte_Macchiato201837/353e2 junimeisje :heart:
linda1012e5 junimeisje :heart:
Tippietop31/381e6 juni :heart:
HerfstZonnetje29/311e7 juni :heart:
Fiona201831/352e11 junimeisje :heart:
Feetje201832/312e13 junijongen :heart:
Door87, Globetrotter91, Maan12, Poppedotje, Winterland, wegens niet meeschrijven hebben we jullie uit de tabel gehaald. Maar jullie zijn uiteraard weer van harte welkom als jullie weer mee willen schrijven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
52.47% gewijzigd
Hoe is het nu Fiona? Heb je de VK nog gebeld? Hoop dat je je beter voelt.

Bijna Linda! Ik kan ook niet wachten tot vrijdag..
Alle reacties Link kopieren
Wij laten een vlokkentest doen omdat ik zelf chronisch ziek ben, deze ziekte heeft zich rond mijn 7e zelf gemuteerd bij mij. Maar het is wel een dominant erfelijke ziekte, waardoor ik letterlijk 50% kans heb om het door te geven. Normaal gesproken zit het dus in families, alleen bij mij niet (gelukkig maar).

Ik wil geen kind op de wereld zetten met dit syndroom, dat heb ik altijd al geweten. En mijn vriend staat hier ook volledig achter. We hebben ons wel verdiept in PGD (embryo selectie) maar willen het eerst via de natuurlijke weg proberen. We kunnen altijd nog de weg van pgd in slaan.

Helaas eindigde mijn eerste zwangerschap deze zomer dus in een miskraam en hebben we de vlokkentest dus nooit gehaald.

Alles bij elkaar is het gewoon heel spannend en probeer ik de zwangerschap te zien als iets medisch. Het is bevrucht, en dat is goed nieuws. Of de zwangerschap wordt doorgezet weten we over een paar weken pas.

Maargoed het is wel erg moeilijk.
Jeetje, wat moeilijk. Knap dat jullie daar zo bewust mee bezig zijn en die afwegingen gericht maken. Hopelijk valt het muntje de goede kant op. Nog enkele weken onzekerheid dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig prinsesconsuela :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb wel veel spanning momenteel. Gister echt de hele dag last van hormonen gehad. Telkens zitten janken omdat ik gewoon moest janken. Vreselijk.

Mijn vriend is gelukkig mijn steun en toeverlaat en zonder hem zou ik het echt niet kunnen.

Het is gewoon veel om te verwerken wat er de laatste maanden is gebeurd. We zijn superblij dat het zo snel na de MK weer raak is, maar het is nu wel nóg spannender dan de vorige x doór de MK.

Volgende week donderdag de eerste echo en hoop dat die de ergste spanning weg neemt en blijdschap zal brengen ❤️


Hoe gaat het met jullie allemaal???
Het is rustig hier...

Heftig hoor prinsesconsuela. Wanneer kunnen ze uitsluitsel geven. Is dat na de termijnecho?

Linda, hoe is de echo gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad rustig hier. Poppedotje en Linda, hoe was de echo?

Wij zijn inmiddels weer terug van vakantie. Ik ben sinds een week heel erg misselijk en het lijkt elke dag erger te worden. Ik merk dat het me best zwaar valt met een tweejarige die ook nog rondloopt. Ik probeer kleine beetjes te eten maar ik heb het nog niet helemaal onder controle.

Hebben jullie veel last van klachten/kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het weer wat rustiger is Fiona. De toename in misselijkheid herken ik helaas! Gelukkig helpt het om te blijven eten.

Wat hevig prinsesconsuela! Sterkte!

Zijn er al dames die een echo gehad hebben?
@Fiona; vervelend die misselijkheid! Erg lastig te combineren ook met een actieve peuter. Dat is dan wel even anders dan een eerste zwangerschap.
Jij hebt morgen je echo of ben ik in de war?

@prinsesconsuela: wat heftig! Een zwangerschap is spannend maar dit moet 100x slopender zijn. Vanaf wanneer kun je vlokkentesf laten doen?

@hier; gisteren de echo gehad en allles zag er gelukkig goed uit. De verloskundige was helemaal tevreden. Het hartje klopte netjes. Wel dacht zij dat ik iets minder ver was dan daf ik dacht maar dat was niets om me zorgen over te maken. De echo was wel echt een hele opluchting na de bloeding van vorige week. Nu gaan we het nieuws binnenkort ook aan de naaste familie vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het hartje klopte Linda! Dat is dan weer een hele geruststelling. Weet je al wanneer je de termijnecho krijgt?

Ik heb mijn echo pas volgende week vrijdag helaas. We hebben het gisteren wel al aan onze ouders verteld. Ik ben zo misselijk dat het niet zo goed geheim te houden is en ook als het mis gaat vind ik het fijn om het te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
@Linda wat een fijn nieuws!!

Hier is de misselijkheid flink aanwezig maar niet tot kotsen toe. Fruit helpt bij mij erg. De maaltijden zijn erg lastig, ik weet gewoon niet waar ik trek in heb.

Hier nu het dilemma dat ik nieuwe bh's moet kopen maar weet gewoon niet wat handig is want stoppen ze voorlopig met groeien of?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle lieve reacties ❤️

Met week 10 hebben we de vlokkentest intake in het ziekenhuis. Tussen week 11 en 12 hebben we de test zelf. Daarna moeten we 2 weken wachten op de uitslag.

Het nare is dat het nu al vast staat, we moeten alleen wachten om er achter te komen hoe het zit 😔.

Dus aan de ene kant kijk ik online al naar babykleertjes en droom ik soms even weg maar dan denk ik gelijk weer van nee niet doen. Eerst afwachten wat er gebeurd.

Het is heel dubbel maargoed we hebben hier zelf voor gekozen. Onze kansen via PGD zijn gewoon een stuk kleiner, en je zit dan in een traject met hormonen spuiten enzo. Het enige verschil is dat áls ik via PGD zwanger raakt, ik vanaf het eerste moment weet dat de embryo gezond is en mijn syndroom niet heeft. Maar de kans om via pgd zwanger te raken is bij mij kleiner dan 20% (mijn gen fout is moeilijk op te sporen). Er wordt maar 1 embryo per keer geplaatst, de rest ingevroren. Voor een nieuwe poging moeten alle ingevroren zijn gebruikt en deze hebben een kans van 15% dat ik zwanger raak.

Dus vandaar onze keus om het eerst op deze manier te proberen ❤️
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig wat jullie meemaken Prinsesconsuela, ik duim heel hard voor jullie dat het gewoon goed zit. :hug: Is het een syndroom waar je zelf nu ook al veel last van hebt, of iets wat later pas tot uiting komt? (Als je er niet over wil uitwijden moet je dat niet doen hoor).
Alle reacties Link kopieren
Ja het heeft zich op mijn 7e gemuteerd bij mij en ben dus al 23 jaar ziek. Sinds een aantal jaar volledig afgekeurd. Chronische pijn door alle operaties, jaarlijks verschillende controles/onderzoeken, en heel veel mee gemaakt in het ziekenhuis. Dus genoeg reden om geen kindje op de wereld te zetten met dit syndroom 😊
Yeah Linda een goede echo!! Hoe ver ben je nu?

Pittig Fiona als je zo misselijk bent en ook de zorg hebt voor je 2-jarige. Mooi dat je het hebt kunnen delen met jullie ouders. Waren ze verrast?

Pfff wat heftig wat je allemaal hebt meegemaakt en nog steeds meemaakt prinsesconsuela. Ik duim mee op goed nieuws!

Tippietop, herkenbaar het niet weten wat je moet eten. Daar heb ik ook last van. Best irritant. Wat bh’s betreft heb ik bij mijn eerste zwangerschap zo’n verlengstuk gehaald zodat je je bh iets kan verbreden. Dat was eerste maanden toen genoeg. Maar nu niet meer helaas groeit allemaal erg hard.

Hier vandaag eerste echo gehad en was helemaal goed. Ivm eerdere miskraam vond ik het erg spannend maar VK wees snel naar een kloppend hartje. Lijkt alsof ik iets verder ben maar bij termijnecho kunnen ze dat straks echt bepalen. We hebben het meteen onze ouders verteld. Maar onze kids willen we nog wachten tot de termijnecho. Wanneer vertellen jullie het?
Alle reacties Link kopieren
Het is rustig hier, hangen jullie ook allemaal boven de wc van de misselijkheid? Ik ga al de hele week tegelijk met mijn dochter naar bed. Ik hoop dan nog even wat te kunnen lezen, maar ik val steeds voor 21.00 uur al in slaap.

Voor BH's heb je inderdaad van die tussenstukjes, voor als je cup wel nog goed past. Ik doe alleen nog een bh aan als ik de deur uit ga, want het zit nu zo oncomfortabel.

Latte_Macchiato, wat fijn dat je echo goed was! Weet je al wanneer je de termijnecho hebt?

Mijn ouders waren wel verrast, mijn schoonouders wisten al dat we over een tweede dachten dus die waren iets minder verrast. Nog vijf dagen tot de echo, ik kan niet wachten.
Inderdaad heel rustig hier! Hoe is het met iedereen?

Ben je zo misselijk Fiona? Lijkt me echt vervelend! Hoop dat het gaandeweg minder wordt voor je. Ik ben op momenten (zoals in de bus) misselijk en vooral erg moe. Wat goed dat je er aan toe geeft en op tijd naar bed gaat. Mij lukt het niet en val dan op de bank in slaap om vervolgens wakker te liggen in bed..niet heel handig..

Altijd mooi de reacties van ouders. Echt aftellen naar de echo voor jou nu!

Termijnecho is over 3,5 week dus duurt nog even.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben echt erg misselijk, bij mijn dochter duurde dat tot week 26 ongeveer. Hopelijk ben ik er dit keer eerder vanaf. Vooral in de ochtend heb ik er veel last van, wat lastig is als ik mijn dochter uit bed moet halen. Ik kan ook helemaal niet meer tegen geuren, bij een poepluier of als ik de afvalbak opendoe moet ik vaak al spugen.

Mijn man werkt veel avonden dus de afgelopen week heb ik maar gewoon aan de vermoeidheid toegegeven.

Welk geslacht hebben jouw andere kinderen Latte? Ik heb eens gelezen dat je bij een meisje vaker misselijk bent dan wanneer je een jongen verwacht, dus op basis daarvan gaat mijn gok weer naar een meisje dit keer.
Damn tot 26 weken misselijk? Lijkt me zo pittig! Petje af hoor met de zorg van je dochter er nu nog bij.

Ik heb twee jongens en was bij beide niet super misselijk. Nu bij vlagen misselijk en vooral moe dus ben erg benieuwd naar het geslacht. Willen jullie het van te voren weten?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Latte en Linda dat jullie echo's er er goed uitzagen! Op naar de termijn echo!

Ook leuk om te lezen wat de reacties uit jullie omgeving zijn.

De misselijkheid is herkenbaar maar gelukkig verschilt het van dag toch dag en heb ik ook goede momenten. Verder merk ik ook dat ik wat minder energie heb. Goede reden om lekker op tijd naar bed te gaan of een extra dutje te doen.

Wij willen het geslacht trouwens graag weten van te voren.
Happy new topic!

Meld!
sorry, ik was even onder de radar afgelopen weekend...
Update: mijn termijn echo was goed, nieuwe UD is nu 24 Mei, maar 1 dagje verschil, dus soit.
En voor in de tabel, mijn man is 38.

De kinderen waren mee naar de echo, we hadden verteld dat de meneer ging kijken of er een baby in de buik zat (we wilden ze niet te blij maken voordat we wisten dat het goed zou zitten). Mijn oudste (4) is dolenthousiast. Mijn jongste (2), zei alleen maar 'nee'. Ze doet er niet aan mee :nope:

nu ga ik even snel bijlezen.
ok, na even bijgelezen te hebben... princess consuela, dat is inderdaad heftig! Je voelt je vast alsof je nu nog in limbo zit. Ik vind dat je erg sterk overkomt, hoe je er zo nuchter over kunt vertellen. En je ziet echt dat jij wil wat het beste is voor jouw kindje... je bent nu al een hele sterke mama :heart:

Hier ben ik ook misselijk de hele tijd. Gelukkig hoef ik niet te vaak over te geven, zoals bij mijn vorige zwangerschappen, toen deed ik dat meerdere keren per dag. Bij mijn oudste (jongen) duurde het tot ongeveer 20 weken. Bij mijn jongste duurde het de hele zwangerschap. Tot op de dag van de bevalling iedere dag overgeven, en de dag erna was het over heel bizar. Voordeel was wel dat ik beide zwangerschappen weinig aankwam (ok, wel iets te weinig), en dus na de bevalling minder woog dan voor de zwangerschap. Deze zwangerschap ga ik stoicijns door met gezond eten, ook al staat alles me tegen op het moment. :sick:
Deze keer heb ik denk ik weer een meisje (gewoon, een gevoel), maar ik hoop niet dat het weer de hele zwangerschap duurt....
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je ook zo misselijk bent Tiramisuusje, ook zo lang :-( Ik heb nu wel dat ik vooral 's ochtends moet overgeven, terwijl ik bij mijn dochter de hele dag spuugde, soms 10x op een dag. Misschien komt het nog hoor, maar ik hoop dat het hierbij blijft. Misschien dan toch een jongetje?

Wij willen het geslacht ook weten, ik ben gewoon te nieuwsgierig en een beetje een control freak.

Wat leuk Tiramisuusje, die reactie van je kinderen :proud: Gelukkig heeft je jongste nog een paar maanden de tijd om eraan te wennen.
Alle reacties Link kopieren
foutje
Wat lief de reacties van je kinderen Tiramisuusje! Voor de jongste dus nog even wennen. Herkenbaar de nee-fase. Ben benieuwd hoe mijn jongens (4 en 2) gaan reageren.

Wij willen ook graag weten wat het wordt.
Kreeg bij de echo de vraag of ik interesse heb in centering pregnancy. Hoe staan jullie hierin? Ik twijfel nog. Is wel in de avond wat best goed uitkomt.

Wanneer heb jij je eerste echo herfstzonnetje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven