Uitgerekend eind mei begin juni 2019

12-10-2018 08:12 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
tiramisuusje33/383e24 meijongen :heart:
Appelstroop29/312e26 meimeisje :heart:
Slowjuicer29/251e30 mei :heart:
Latte_Macchiato201837/353e2 junimeisje :heart:
linda1012e5 junimeisje :heart:
Tippietop31/381e6 juni :heart:
HerfstZonnetje29/311e7 juni :heart:
Fiona201831/352e11 junimeisje :heart:
Feetje201832/312e13 junijongen :heart:
Door87, Globetrotter91, Maan12, Poppedotje, Winterland, wegens niet meeschrijven hebben we jullie uit de tabel gehaald. Maar jullie zijn uiteraard weer van harte welkom als jullie weer mee willen schrijven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
52.47% gewijzigd
Uit de groeiecho bleek weer dat het inderdaad een groot kind wordt. Haar gewicht wordt geschat op de p94, ruim 8 pond bij 40 weken. Ze lag er gelukkig wel al heel goed voor. Ingedaald en met haar neus naar beneden (dochter was een sterrenkijker). Hopelijk blijft dat zo.

Tiramisuusje, heb jij uiteindelijk nog een groeiecho gehad, of hoefde het niet?
fiona2018 schreef:
27-04-2019 09:03
Uit de groeiecho bleek weer dat het inderdaad een groot kind wordt. Haar gewicht wordt geschat op de p94, ruim 8 pond bij 40 weken. Ze lag er gelukkig wel al heel goed voor. Ingedaald en met haar neus naar beneden (dochter was een sterrenkijker). Hopelijk blijft dat zo.

Tiramisuusje, heb jij uiteindelijk nog een groeiecho gehad, of hoefde het niet?
Ik krijg woensdag mijn echo, ben benieuwd!
Bij de laatste meting van de baarmoeder was het nog steeds een grote baby, maar de voorspelling is al een stuk bijgesteld en minder groot dan eerst:ook 8 pond bij 40 weken. Nog wel flink dus, maar gelukkig weet ik dat dat past bij mij, dus het stelde mij wel gerust (veel beter dan de laatste voorspelling van 10 pond!).
Mijn vk maakt zich geen zorgen in ieder geval, maar zij heeft haar baby van 11 pond ongepland in haar eentje thuis gebaard mét schouderdystochie, dus voor haar lijkt iedere bevalling wel makkelijk denk ik... O_O

Ik zit nu een beetje aan de eerste post partum weken te denken. Ik heb hier geen kraamhulp, dus ik zit er aan te denken wat ik kan regelen om het mezelf makkelijker te maken. Wat maaltijden invriezen, een schoonmaker, of wat dan ook. Hebben jullie nog tips?
Zo dat klinkt wel als een helse bevalling Tiramisuusje! Ik ben benieuwd wat er uit je echo komt. Ik zou juist wel graag doorgestuurd worden naar het ziekenhuis, maar hier zijn ze daar niet zo makkelijk in ondanks een groot kind. Mijn VK vindt mijn buik juist helemaal niet groot aanvoelen, maar de echo's zeggen dus anders. Wie weet is het bij jou andersom.

Ik wil dit keer zorgen dat we genoeg boodschappen in huis hebben. Tijdens mijn vorige kraamtijd moesten we (mijn man) elke dag boodschappen doen, want dat waren we zo gewend. Nu wil ik zorgen dat de vriezer boordevol zit en we van de houdbare producten ook voor de eerste weken genoeg in huis hebben.

Over schoonmaken maak ik me niet zo druk, dat komt later wel weer. Ik wil in mijn verlof zorgen dat alle administratieve dingen op orde zijn zodat ik me daar even geen zorgen over hoef te maken. Heb je iemand in de buurt die je andere kinderen af en toe kan vermaken?

Ik heb hier echt een hele zware nacht gehad met max. 4 uur slaap in stukjes van een uur, omdat mijn dochter de hele nacht aan het spoken was. Ze is nog steeds niet helemaal beter. Mijn man had nachtdienst en is nu alweer naar zijn werk, dus ik sta er even alleen voor. Dan merk ik wel dat zo'n dag echt lang duurt hoor, ik vind het echt zwaar. Nog even eten en dan ga ik zo tegelijk met mijn dochter naar bed.
Fiona, klinkt niet echt goed het duizelig zijn.
Zou je zelf ook eerder gestript willen worden als blijkt dat ze zo groot is? Of heb je zoiets van het komt wel goed?

Tiramisuusje, het verhaal van je vk klinkt echt horror 😬
Was je vorige baby ook rond de 8 pond? Je klinkt met 8 pond bijna gerust.

Wij doen sws maar 1 x per anderhalve week boodschappen. Wij kopen eigenlijk alles groot in en zorgen dat er een basis voorraad is. Is a op dan is keuze b er altijd nog.
Restjes worden hier eigenlijk altijd ingevroren en eten dat als we geen zin/ tijd hebben om te koken.
Ik ben wel van plan om een week vooruit te koken en wil ervoor zorgen dat man een week sws geen boodschappen hoeft te doen.

Schoonmaker kan ik je op zich wel aanraden. Ondanks dat ik het vervelend vind dat er iemand door het huis loopt, is het wel fijn dat alles in 1 x gedaan is en wij de rest van de week het bijhouden.

Heb je wel een beetje netwerk waar je op terug kan vallen?

Lijkt me wel heftig hoor. Jullie hebben allemaal nog echte kleintjes lopen als ik het goed begrijp. Die zijn toch een stuk afhankelijker en aanhankelijker over het algemeen en dan ook nog mannen die weg zijn. Dan is af en toe mee slapen met de kleintjes helemaal niet erg en best noodzakelijk.

Hier gaat het eigenlijk wel goed. Ik merk wel dat mijn bekken het redelijk aan het begeven zijn maar dat wist ik. Zolang ik genoeg slaap en afwissel is het wel te doen.

Scheelt dat overdag of kind op school zit of oud genoeg is om voor zichzelf te zorgen en mijn man alweer een stuk zelfredzamer is.
Dat zijn goede tips Fiona! Ik moet denk ik ook gewoon mijn andere kinderen wat vaker naar vrienden sturen. Vinden ze zelf hardstikke leuk en geeft mij wel even rust inderdaad. Ik ben niet zo goed in hulp vragen, maar dat moet ik maar eens gaan oefenen!
Vervelend dat je niet doorverwezen wordt naar het ziekenhuis. Misschien helpt het als je je gevoel hierover wat meer/duidelijker naar de vk uit? Wat zou jij het liefste willen?

Feetje mijn jongste is inderdaad pas 2, dus daar ben ik best nog veel werk aan kwijt. Gelukkig gaat ze wel een paar dagen naar de opvang.

Ik ben inderdaad echt opgelucht met 8 pond. Dat waren mijn andere kinderen ook, dus ik weet dat dat past. De vorige voorspelling was bijna 10 pond, dus dit is echt veel behapbaarder voor mij.
Ik mocht vandaag tussendoor voor mijn echo, want er was iemand uitgevallen. Baby is nu 3.4 kilo. Als hij verder zijn curve volgt zal hij ongeveer 4.4 zijn op de uitgerekende datum, en 4.6 bij 41 weken. Daar moet ik het maar mee doen. Ik ben blij dat het iets lager is dan de oorspronkelijke schatting, maar dus toch een flinke kerel (met korte beentjes, net als z’n vader).
Hopelijk is de vk er ook blij mee, maar dat hoor ik woensdag.
Goedgekeurd door de vk, bevallingsbad opgehaald, babystoeltje zit al in de auto, nog even tot vrijdag de baby binnenhouden en dan mag ik thuisbevallen. Mijn plannen om te ontspannen lopen een beetje in de soep, want Ik ben constant bezig Met dingen in en om het huis te regelen, maar dat zullen de hormonen wel zijn....

Hoe gaat het bij jullie?
Wat fijn dat je thuis mag bevallen Tiramisuusje! Jij krijgt dus ook een flinke baby, zie je er niet tegenop? Mijn bevalling ging heel moeizaam en in mijn hoofd verbind ik dat automatisch aan het gewicht. Terwijl ze ook een sterrenkijker was en dat waarschijnlijk meer invloed heeft gehad.

Feetje, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. Gelukkig is je oudste oud genoeg om zichzelf te redden. Gaat het met je man dus ook weer wat beter?

Ik wil inderdaad gestript worden, waarschijnlijk direct met 40 weken al. Maar ik moet het nog bespreken met de VK volgende week. Deze baby lijkt nog groter te worden dan mijn dochter, dus ik wil liever niet te lang doorlopen. Maar eigenlijk wil ik ook niet ingeleid worden, strippen is dus een goede tussenoplossing. Hopelijk doet het wat dit keer (of liever nog: hopelijk komt ze uit zichzelf rond 39 weken).

Hier gaat alles goed. Mijn verlof gaat vandaag in, dus dat is wel fijn! Ik heb nog steeds genoeg te doen, maar het wordt nu wel tijd om eindelijk even op de baby te focussen. Er moet nog een kastje in elkaar, plankjes opgehangen en dan eindelijk eens kijken wat we nog nodig hebben. Volgens mij hebben we nog maar twee sets kleertjes, maar ik heb eigenlijk geen idee.
Wow Tiramisuusje klinkt alsof je er al helemaal klaar voor bent. Wat fijn zeg dat thuisbevallen mag. Nu nog ontspannen :).

En Fiona lekker verlof. Heerlijk! Nu rustig je to do lijstje afwerken.

Ik heb nu twee weken verlof maar ivm schoolvakantie van mijn oudste en eigen afspraken toch te weinig tijd om te focussen op de baby. Merk ook dat mijn hoofd van alles wil maar mijn lijf me tegenwerkt. Baal er een beetje van maar is niet anders. Wel net eerste babykleding wasje in de wasmachine gedaan jeej haha.

Ben benieuwd wie als eerste zal bevallen.
Ik denk dat ik als laatste ga bevallen! Of denk je dat je ook overtijd gaat lopen Feetje? Ik gok op half tot eind juni.

Latte, ik ben het even vergeten, maar gaat je jongste ook naar een kdv of opvang? Dochter is op twee ochtends peuterspeelzaal na gewoon de hele week bij mij thuis, dus veel rusten zal er niet van komen. Sinds deze week wil ze ook niet meer overdag slapen, dus dat belooft wat.

Ik merk dat ik wel iets meer rust in mijn hoofd heb. Komende week toch maar eens de kleertjes uitzoeken en wassen.
Fiona: overlopen ga ik sws niet doen, ze gaan hem halen ergens in week 39 maar we willen kijken of ze hem niet willen halen in week 37. Ze willen toch weer een ruggenprik gaan proberen Maar nog een week of 6 in de stress daardoor zie ik eigenlijk niet zitten.

Dus zou me niets verbazen als jij indd als laatste draagt. Wat fijn dat je nu met verlof kan maar balen dat je oudste niet meer wil slapen overdag. Dan is het toch een stuk lastiger om aan je rust te komen.
Bedoel je met halen inleiden of keizersnee feetje? Misschien had je het al verteld maar ben het even kwijt. Wel goed om te weten waar je aan toe bent.

Lastig om je rust te pakken als je dochter geen middagslaapje meer wilt doen Fiona. Bij mijn oudste was het klaar zodra zijn broertje geboren werd. Toen was hij nog geen 2,5 en vond dat best pittig. Mijn jongste wil op zich nog wel slapen maar voor hoe lang is de vraag. Fijn dat je de rust ervaart om te starten met kleding uitzoeken en wassen. Merk dat ik wel zoekende ben qua wat er nodig is ivm het weer dus heb van alles wat. Moet goed komen ;).

Wat is jullie ervaring met een draagzak? Heb er een in huis en kort gebruikt bij mijn tweede maar verwacht deze voor de derde meer te gaan gebruiken en twijfel nu of ik voor een ander model ga die fijner zou zijn. Aangezien sommige baby’s het niets vinden is uitproberen wrs slimmer. Was benieuwd naar jullie ervaringen.
Vergeet op je vraag te reageren Fiona: mijn jongste heeft 1 dag opvang en sinds kort ook PSZ een ochtend. Alleen door schoolvakantie vervalt PSZ ook.
Hoe is het hier met iedereen?
Slapen jullie ook zo slecht? Ik word steeds vaker s’nachts wakker en lig dan uren wakker. Kan gelukkig overdag vanaf deze week meer mijn rust pakken maar liever slaap ik s’nachts wat meer.

Ben begonnen met wasjes draaien en babykamer verder inrichten. Wil op tijd alles klaarhebben.

Had je de VK nog gesproken over strippen Fiona? Kan zijn dat bij een tweede dat voldoende is om het op gang te brengen.
Goedemorgen! Ik slaap ook ontzettend slecht. Vannacht was mijn dochter aan het spoken, ze heeft echt elk half uur gehuild. Niet overdreven. Ik moest natuurlijk elke keer naar de wc en net als ik in slaap viel huilde ze weer. Ik heb haar net naar de PSZ gebracht, gelukkig even wat rust. Leuk, doorkomende kiezen..

Ik lig altijd op mijn zij en als ik dan wakker wordt heb ik ontzettende pijn in mijn andere zij (dus waar ik niet op lig). Ik herken dit helemaal niet, hebben jullie enig idee waardoor dit kan komen? Ik ga vanavond proberen een klein kussentje onder mijn buik te leggen, misschien helpt dat.

Latte, wat goed dat je begonnen bent met wassen. Ik realiseerde me ook dat ik over twee weken al 37 weken ben en ze in principe gewoon geboren kan worden. Ik wil voor die tijd alles wel af hebben (en moet nog beginnen..)

Feetje, wat is de reden dat je al in week 37 wil bevallen en waarom zie je zo op tegen een ruggenprik?

Ik moet donderdag pas weer naar de VK, dan bespreken we meteen de bevalling. Ik neig nu naar op tijd strippen en dan uiterlijk met 41 weken inleiden vanwege de grootte, maar ik heb geen idee hoe zij daarover denkt.
Hi dames!

Ik lees al wekenlang minstens een keer per week bij, maar ik had gewoon niks te vertellen 😅. De Facebook groep is echt een daverend succes geworden 😬. Ik denk dat ik hem maar verwijder en hier weer meepraat :).

Ik slaap ook mega slecht. Hier ook verkouden kind met 3 doorkomende kiezen en zelf maagzuur en behoefte om anders te liggen dan op m'n zij.

Dit weekend kleertjes gewassen. Vandaag komen de klossen Ed. Ik had ook het streven om alles af te hebben voor 37 weken maar daar ben ik al overheen. Hopelijk dat het lukt om vandaag iig bevallingstas te maken en het bed kraamzorg proof. Ik merk zelf dat ik me veel minder druk maak, maar me ook moe en onvoorbereid voel voor de bevalling. Ik hoop dus ook dat ze nog even blijft zitten.

@latte, ik heb de eerste eindeloos gedragen in de doek. Ik denk nu ook aan een draagzak omdat dat minder gedoe is met knopen als je snel weg wil. Ik denk dat ik eerst even aankijk of ze gedragen wil (of eist te) worden en dan overstap naar een tula.

@fiona: ik ben bij nr 1 ook gestript met 40 weken en vond dat zelf wel naar omdat mijn bevalling erg lang duurde en ik denk dat het kwam omdat m'n lichaam niet echt zelf begonnen was. Maar dat schijnt bij een tweede onwaarschijnlijk te zijn, dus ik kan me voorstellen dat ik het alsnog laat doen als ik de 40 weken weer over ben.
Leuk dat je er weer bent Appelstroop! :hello: Ik ben ook uit de FB groep gestapt omdat er niets gezegd werd, hier blijft het toch gezelliger.

Wat schiet het bij jou al op! Ik kan me voorstellen dat je je nog onvoorbereid voelt als je nog van alles moet doen. Ik ben ook alles aan het uitstellen maar hoop het wel voor 37 weken af te hebben. Misschien kan ik dan nog een beetje 'relaxen'.

Kwam bij jou de bevalling wel op gang door het strippen? Ik ben twee keer gestript, maar het deed niets op wat krampen na. Toen verloor ik vruchtwater en moest ik echt ingeleid worden. Ik denk dat ik liever gestript word dan ingeleid. Met hoeveel weken beviel je de vorige keer?

Latte, ik heb een draagdoek. Voor dochter had ik een rekbare toen ze klein was, maar ik heb inmiddels ook een geweven doek. Als de baby het accepteert hoop ik haar ook veel te dragen. Dat knopen heb ik denk ik zo weer onder de knie.
Ja begrijpelijk hoor van Facebook. Ik vind het leuk als zo'n groep vanzelf loopt, maar ik ben ook geen type om het allemaal op gang te houden 😅.
Dan hier maar iets minder in detail ons verhaal doen.

Na het strippen heb ik toen 52u weeën gehad die gewoon vanaf het begin vaak en pijnlijk waren (elke 5 min tot het einde), en toen werd hij geboren. Dus geen idee of het toeval was of niet. Ze kon me wel heel goed strippen zei ze. Het lijkt me alsnog beter dan inleiden inderdaad!
Heej appelstroop! Leuk om je weer te lezen.
Wat komen de uitgerekende datums dichtbij.
En staat de bevaltas al klaar? En bed kraam proof? Dat wil ik nu ik bijna 37 weken ben ook deze week wel gedaan hebben.

Bedankt vh delen van jullie ervaringen met dragen. Ik heb bij mijn oudste een doek geprobeerd maar was geen succes (kwam door mijn eigen ongeduld). Heb nu de tula free to grow aangeschaft want hoorde goede ervaringen dus hoop dat ze gedragen wil worden.

Hoe gaat het slapen Fiona? Nog pijn aan je zij? Ik slaap ook met een kussen onder de zijkant van mijn buik. En ook een kussen tussen mijn benen. Maar heb toch best korte nachten. Ach ja ben ik vast voorbereid.

Zo de laatste wasjes maar eens doen. En vanavond de box opzetten. Staat hij bij jullie al? Wanneer maken jullie het wiegje en de wandelwagen ready? Merk dat ik dat steeds uit stel.
Jeetje Appelstroop, 52 uur weeën? Werd hij toen wel gewoon zonder hulp/ingrepen geboren?

Ik heb vannacht wel redelijk geslapen, in elk geval één ruk van vijf uur gemaakt. Ik had het voedingskussen half onder mijn buik liggen, dus misschien hielp dat. Ik werd wel helemaal stijf wakker omdat ik in dezelfde houding blijf liggen, hebben jullie dat ook?

De box komt hier met 37 weken te staan, vandaag ben ik 35 weken. We hebben wel gisteren de wandelwagen omgebouwd en de bekleding gewassen. Ik heb ook de babykleertjes eindelijk uitgezocht en per maat gesorteerd, dus ik kan nu ook beginnen met wassen. De co-sleeper komt hier ook met 37 weken te staan, gelijk met de box en de klossen. Het ledikantje staat wel al.
Weer welkom appelstroop. De fb pagina liep indd niet zo goed. Ik had daar ook aandeel in :facepalm: had ook gewoon niets gepost.

52 uur weeën, dat is me nogal wat, ben je toen wel huis bevallen/ is alles wel goed gekomen uiteindelijk of hebben ze nog veel moeten ingrijpen?

Latte: hoe bedoel je ik kon niet dragen door mijn eigen ongeduld? Sommige baby’s vinden het ook niets.
Collega van mij vertelde dat ze de eerste de hele dag bij zich had en echt heel lang gedragen heeft en haar tweede moest er van het begin af aan niets van hebben.

Fiona: draai je helemaal niet als je jezelf ondersteund met kussens? Lig je normaal ook zo stil dan?
Ben zo klaar met zwanger zijn merk dat mijn lichaam steeds meer zeer begint te doen. Ik zelf steeds meer begin af te vallen en niet meer herstel van mijn verkoudheid.
Mijn angst voor de ruggenprik komt voort uit de eerste keer. Mijn rug was toen niet meer te prikken ivm te groot risico op verkeerd prikken. Na de monoloog van de arts durfde ik helemaal niet meer. Dus in overleg met de gynn helemaal onder zeil.

Ik slaap eigenlijk nog best prima. Ben wel om de 2 uur wakker om te plassen maar slaap daarna wel weer in. Het bed ziet er in de ochtend wel uit alsof ik gevochten heb met de dekens maar volgens mijn man is dat ook zo.
Ik merk wel dat ik het in de nacht echt mega warm heb. Word echt wakker in het zweet terwijl hij naast me ligt onder 3 dekens. Hebben jullie dat ook?

Wat hebben jullie allemaal klaar staan in de bevallingstas? Ben me aan het bedenken wat ik allemaal mee moet nemen maar volgens mij vergeet ik de helft :?:

Ik ben ondertussen een inhaalslag aan het maken. De kamer van mijn oudste is onderhand bijna klaar. Dus de meeste spullen staan nu boven. Hij slaapt alleen nog in de andere kamer maar er is nu wel ruimte voor de babyspullen. Dus nu alles wassen maar ppppffff wat is dat spul klein o_o kan me dat helemaal niet meer voorstellen
Gewoon zonder ingrepen geboren ja! Uitdrijving ging ook heel snel, 10 min persen ofzo. De weeën zijn ook niet perse vaker gekomen of langer geworden. Het was gewoon vanaf het begin om de 5 min maar wle meteen pijnlijk. Daarom dat in hoop dat ik nu niet weer angstig word en gewoon kan wachten tot het vanzelf begint.

Ik voel me zo sloom dat ik nog geen bevaltas heb en elke avond denk: och m'n vliezen breken niet, ik doe morgen dat zeil er wel onder 😬. We hebben inmiddels wel klossen.

Wat naar feetje dat de laatste loodjes zo zwaar zijn. Fijn dat je nog wel kunt slapen.

@latte ik wil eigenlijk nog een andere wagen kopen zodat beide guppen tegelijk in de wagen kunnen. We doen best veel te voet en zijn dan gauw 3 uur onderweg dus dat kan mijn dreumes nog niet lopen. Maar ik heb het juiste tweedehandsje nog niet gevonden. Box staat wel weer omhoog en wieg doen we wel als ik weeën krijg 😅
Ha Feetje, bedoel dat dat knopen van een draagdoek niets voor mij is. Vandaar de draagzak. Vervelend zeg dat je zo’n last van je lichaam hebt. Had je al gesprek gehad over eerder keizersnee? Is dat al rond?

En bevaltas tja..ben er half aan begonnen en heb ook het idee dat ik van alles vergeet. Maar van belang zijn kleertjes vd baby incl mutsje en sokjes en eigen kleding. Daarnaast ook schoon setje voor je man raad ik iedereen aan. Je weet niet altijd van te voren of je langer moet blijven. Wat ik me verder herinner te hebben gemist de vorige x is eigen spuugdoekjes en omslagdoek vd baby. Vorige x het zh verlaten met doekje van hen.

Haha appelstroop de wieg komt dus nog wel. Denk dat ik eind vd week hem klaarzet dan ben ik 37 weken. Hou oud is je oudste? Ik heb zo’n zitplankje voor achter de wagen maar ik doe geen hele lange wandelingen.

Klinkt niet prettig zo wakker worden Fiona. Ik draai nog wel, voor zover het kan, in mijn slaap maar lig ook veel op 1 zij. Merk bij het lopen nu wel dat de baby echt ingedaald is. Alsof ze er al klaar voor is. Hebben jullie dat ook?
Feetje: Normaal draai ik juist ontzettend veel in bed, maar blijkbaar nu met die buik niet. Ik word steeds in dezelfde houding wakker als ik in slaap val. Ik heb het ook erg warm trouwens! We slapen nog steeds onder ons donzen winterdekbed, maar die wil ik er echt af. Dan moet mijn man maar een extra dekentje pakken :-)

Met zo'n ervaring de vorige keer snap ik dat je nu geen ruggenprik wil.

Ik heb nog geen vluchttas gepakt, maar daar zijn genoeg lijstjes over te vinden toch? In elk geval 2 setjes kleertjes voor de baby geloof ik, en een extra pyjama/hemd voor na de bevalling.

Haha Appelstroop, ik moet wel lachen om jou. Ligt het zeil er inmiddels onder? De kans is klein dat je vliezen als eerst breken maar het zou toch zonde van je matras zijn. Ik vond het wel waardeloos slapen trouwens de vorige keer, heel zweterig en krakerig.

Latte, de baby is volgens mij wel ingedaald maar ik merk het niet zo. Mijn oudste heeft lang in een stuit gelegen en haar hoofdje lag dus steeds tussen mijn ribben. Dat vond ik zo'n naar gevoel, dit keer heb ik veel meer ademruimte. Ze is wel heel druk in mijn buik en ik krijg vaak bij een flinke beweging meteen een harde buik, jullie ook?

Ik kon gisteren niet slapen omdat ik zulke krampen had, voorweeën denk ik. Vanmiddag hebben we het 'bevalgesprek' bij de verloskundige, ik ben benieuwd.
En hoe was het bevalgesprek Fiona?
Krijg je nog een groeiecho?

Hier wordt ze rond 40 weken op 3400 geschat. Heb zelf het idee dat ze kleiner zal zijn maar we gaan het zien.

Mijn beide bevallingen zijn begonnen met het breken van mijn vliezen dus heb de matjes gister maar tevoorschijn gehaald. En ook de matrasbeschermer op bed gelegd. Ook goed om alvast in de auto te leggen bedenk ik me nu. Lijkt erop dat ik toch wel alles ready zal hebben zo rond week 37. Alleen de vluchttas nog.

Tiramisuusje, hoe is het met jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven