Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
Ach, ik weet nu al dat ik strepen krijg. Ik heb ze ook op mijn heupen en bovenbenen, ik groeide te snel. Maar na een tijdje zie je ze nauwelijks nog, want ze worden wit. Dus ik maak me daar niet zo druk om. Smeren helpt toch niet, want het is het bindweefsel dat stuk gaat bij striae. Zo diep komen de cremes helemaal niet, dat mag niet. Cremes die wel zo diep gaan, moeten worden geregistreerd als geneesmiddel.

Tot zover mijn nuchtere kijk op cremes...Nou hou ik toevallig ook helemaal niet van smeren, maar als je het fijn vindt, kan het natuurlijk geen kwaad
@Koehandel: ik heb ze ook op mijn bovenbenen en heupen van de puberteit-groeispurt. Maar tijdens mijn vorige zwangerschap dus geen enkele streep erbij gekregen! Dus er is hoop

Ow ja en volgens mij ligt het voordeel van het smeren meer in de masserende bewegingen, dan in het soort smeersel wat je gebruikt.

En ik moet zeggen dat tijdens mijn vorige zwangerschap als ik voelde dat er een hoop spanning op mijn huid stond, als ik dan ff smeerde (en dus masseerde) dat dat altijd wel wat opluchtte!

Bij mij weet de familie het, en bijna alle vrienden, mijn leidinggevende en 1 collega. De rest van de collega's hoop ik pas na de volgende echo te vertellen, maar ik weet niet of het gaat lukken om het nog 2 weken verborgen te houden.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Hallo Allemaal,

@frahim: wat balen zeg!!

vanmiddag naar het ziekenhuis geweest voor de intake en ze hebben meteen nog even uitgebreid naar de kleine mini gekeken! Hij/zij was lekker alle kanten op aan het draaien en lag geen moment stil...was wel heel leuk om mini weer te zien ook al was de vorige echo vorige week!

Sowieso was het leuk om weer in het ziekenhuis te zijn (dat klinkt eigenlijk ook bizar...) maar op de afdeling ben ik zoveel geweest voordat en tijdens mijn vorige zwangerschap dat het gewoon leuk was om alle bekende weer tegen te komen!!

hier weet iedereen het nu, we hadden vorige week na de echo de rest allemaal ingelicht.

Hier krijgen we vooral de reactie dat ze het niet verwacht hadden omdat ik altijd heb gezegd dat ik het ziekenhuistraject niet meer overdoe. Het gedoe met hormonen spuiten etc..heeft er bij mij goed ingehakt en was niet meer bepaald mezelf. (ik geloof dat ik in een soort heks was veranderd...) Nu zouden we sowieso na de zomervakantie toch weer het ziekenhuistraject ingaan maar dat is gelukkig niet nodig!!

morgenavond lekker bbq-en en lekker rustig aan doen!!

Fijn weekend allemaal!!
Ik smeer trouwens met bio-oil maar niet elke dag, alleen als ik het wat droog vind aanvoelen.
zo net effe hartje geluisterd..nou effe...... de stagaire kon het niet vinden..... (waarom krijg ik nu een stagaire als ik met 5 dagen terug een bloeding heb gehad??) dus 10 min op de dokter wachten en die moest 10 min zoeken... kon maar 5 sec luisteren en toen floepte ie dus weg...mega actief kind.... ach ja ik heb er al 2 .... maakt een 3e ook niets uit ... maar alles is goed 24 Aug terug komen
Dutchie, ik heb je gemaild! Bij mij duurde het trouwens ook even voordat ze het hartje konden vinden, maar dat schijnt nog wel normaal te zijn voor 13wk. Wel fijn dat je de baby al voelt, dat is dan toch iedere dag een geruststelling?

Hier vorige zwangerschap superbraaf met van alles en nog wat gesmeerd, ging goed tot ongeveer week 37, toen sprongen er een paar scheuren in en op het laatst was ik echt een zebra. Nu is het allemaal niet meer zo zichtbaar als het was, maar toch omdat je buik nooit meer helemaal zo strak wordt als het was (tenminste bij de meeste mensen niet....) zie je bij mij nog wel veel 'groeven', zeg maar de scheuren zijn dieper dan de buik, dus mooi is het niet. Volgens mij is het ook erfelijkheid / pech en maakt smeren niet zo veel uit, al is het straks wel fijn als je veel jeuk op je buik hebt en het wat droog aanvoelt om het lekker in te smeren.

Hier alle vrienden en collega's enzo wel verteld, alleen nog niet publiekelijk op social media verteld. Misschien dat ik dat ook wel pas na 20wk echo doe. Ben straks eerst met vakantie en ben 17,5 wk als ik terug ben, al zien ze het natuurlijk wel als ik vakantiefoto's deel

Vind het trouwens nu ineens wel snel gaan, straks vakantie, als ik terugkom is het al bijna september en het verlof gaat al in met de kerstvakantie! (bedrijf is dicht tussen 25 en 31 dec, dus goed moment om 24dec te stoppen). Dat klinkt allemaal best snel ineens!
oh ja, ik spotte vanmiddag het uitgerekend in april 2013 topic! Mijlpaal nummer 2!
up voor alle mobiele forumspotters
ja lastig he met mobiel.. je kan niets zien....hier alles goed ik voel me goed... dat wil zeggen misselijk..maar niet meer zo misselijk dat ik moet kokhalsen de heledag
Ha bedankt voor de up. Wij hebben thuis al de hele week geen internet, lang leve de smartphone, maar dan moet het topic wel bovenaan staan.

Dutchie, ik zag een paar pagina's terug jouw e-mailadres nog staan, die moet vast weer weg?

Ik heb gisteren een flesje huidolie gekocht in een reformwinkel. Ik had eerst die van weleda in mijn hand, maar volgens de mevrouw was deze fles voordeliger en trekt het sneller in, en doet het verder hetzelfde. Het is gewloon een huismerk. Ik moet zeggen, het trekt zo snel in, dat masseren bijna niet lukt, terwijl dat nou net de bedoeling is. Ach, baat het niet, dan schaadt het niet.

Mijn vriend zit steeds te vragen wanneer ik het nieuws op fb zet. We hebben de echo gehad en alle belangrijke mensen weten het , maar toch vind ik het een stap.

Vannacht lekker bijgeslapen. Vrijdag weer een slechte dag gehad, ik kon niks binnenhouden. Zelfs in de trein nog boven de pot gehangen..
aah, verschrikkelijk lijkt me dat, klingeling, op een publieke pek!!

Hier gelukkig (nog) alleen thuis. Is al 2wk lang elke ochtend vaste prik. Niet omdat ik zo misselijk ben, maar omdat er zoveel slijm in mn keel terecht komt s'nachts. Maandag de huisarts misschien maar eens bellen; ben t nu wel een beetje zat aan t worden.

Hier zet ik t ook nog niet op FB. Maandag vertel ik het mijn collega's en dan is iedereen die we het persoonlijk willen vertellen op de hoogte. FB vind ik ook nog een stapje te ver. Ik wacht denk ik tot onze 1e trouwdag; vind ik wel een mooi moment om het er op te zetten.dan ben ik 18 weken.
Wat geweldig om de tabel te zien met al die hartjes erin! Na de positieve termijnecho ben ik toch wel wat meer gerust. Bijna in het 2e trimester! Dat voelt toch wat beter hebben jullie dat ook?

Verder hebben wij de afgelopen week rondgekeken in verschillende winkels. Om een idee te krijgen wat we nodig hebben (veel!) en wat de kosten zijn. En tot ons grote geluk had een babywinkel in onze omgeving opheffingsuitverkoop! We moesten direct beslissen en hebben een complete kamer met matrasje gekocht en meegenomen naar huis!!! Een prachtige kamer in hoogglans wit die wij normaal niet zouden aanschaffen (ivm de prijs). Nog wel erg vroeg maar zoiets kan je niet laten staan toch?

Verder gaan wij uit van ¤ 1000,00 aan overige benodigdheden en ongeveer ¤ 800,00 voor kinderwagen/reiswieg/maxi-cosi etc.

Wij hebben nog een echo met 14 weken, een pretecho met 17 weken en dan de 20 wekenecho. Kijken er erg naar uit!! En zo gaat de tijd tenminste wat sneller.
Dames, hier gaat alles goed, maar helaas ga ik jullie verlaten. Ik zal af en toe nog wel spieken in dit topic, maar zal zelf niet meer alles lezen, laat staan reageren want dat kost me te veel tijd. En eerlijk gezegd vind ik het aantal dames in dit topic ook te groot om overzichtelijk te blijven. Ik schrijf ook al op een ander topic mee en dat vind ik voldoende. Koehandel, je mag mij dus uit de tabel halen.

Ik wens jullie allemaal een hele voorspoedige, onbezorgde zwangerschap!
pfff 800 euro voor een kinderwagen ik vind het wel at hoor.. hier in amerika heb je een mooie met reiswieg en auto zitje voor $300..... mijn vriending heeft een stokke (ze woont in nederland) en die vind ik zo mooi maar die zijn hier 1400$ dus dat gaat hem ook niet worden.... trouwens de winters hier zijn vrij streng dus als ik met de kleine naar buiten ga doe ik dat met een drager lekker onder mijn winter jas.... tegen de tijd dat het lente is past het niet meer inde bak.. dus ik koop er een zonder back en voeten zak... heb ik vorige keer met eerste zoon ook maar 2 a 3x gebruikt..zonde van het geld (zoon had feb 6 als uit gerekende datum)....

orchid..jammer meid..... jij ook een onbezorgde en fijne zwanger schap ik hoop dat soms wel even komt inbreken :O)

dit weekend zijn er weer een hoop babies geboren ik smelt gewoon bij de fotos.....

ik heb het eerste baby rompertje gekocht.... was zo leuk ik had CSS en HTML op het rompertje dus aan gezien mijn beroep wel leuk.... en ik heb een ergo drager op ebay nieuw in doos op de kop kunnen tikken voor $50.... de buuf kwan aan zetten met nacht japponnetjes ...zo lief..

http://www.carters.com/ca ... rt=5&navid=carters-search

deze ik weet niet of je ze ook heb in nederland...maar deze zijn iedeaal.. zeker savonds met verschonen de onder kant is open...dus je hoeft geen broekjes uit te trekken.. :O)
@ amber: wat een mazzel met de kinderkamer zeg! Met de rest van de spulletjes kan je het zo duur maken als je zelf wilt. Wij zijn een super aanbieding met de kinderwagen tegen gekomen; complete kinderwagen + maxi cosi voor ¤ 349,- Rest van de spulletjes hebben we voor een groot deel al gekregen van mijn schoonzus; haar kinderen zijn er nu toch te groot voor.

@orchid: jammer dat je weg gaat, en voor jou natuurlijk ook een voorspoedige zwangerschap gewenst!
Hallo meiden,

Iedereen een leuk weekend gehad? Wij hebben lekker rustig aan gedaan.

@Orchid:jammer dat je weggaat. De groep is inderdaad erg groot. Ik kan ook moeilijk onthouden wie wie is zeg maar.

@spullen: wij hebben alles van de eerste nog. Kopen nu een ledikant en commode voor de kleine en verder weinig nodig.
Inderdaad, wat een bedragen!

Ik heb ook nog alles van de eerste, ik heb alleen wel een 'nieuwe' kinderwagen nodig.

Maar dat wordt er gewoon 1 van marktplaats! Want ik vind het allemaal zoooo duur en voor je het weet zijn ze eruit gegroeid.

Voor mijn zoontje ook zo'n beetje alles tweedehands gekregen/gekocht.

En daarnaast zal de baby ook vaker in de draagdoek zitten dan in de kinderwagen, net als bij Dutchie dus!

Dutchie: die nachtjaponnetjes: nog nooit gezien! Maar dan krijgen ze toch koude voetjes in de winter en aangezien sokjes zo snel uitgaan, zal je dan toch een maillot/broekje erbij aan moeten doen, of niet?

Mijn zoontje had de eerste maanden 's nachts gewoon dezelfde kleding aan als overdag. Hij vond het net zo vervelend als ik om hem steeds maar te verkleden als hij naar bed ging

En dan zo'n Lodger Wrapper eromheen, lag ie heerlijk warm en beschut!

@Orchid: jammer! En een gezonde en fijne zwangerschap en tijd daarna gewenst!

De groep is inderdaad groot, maar ik denk dat dat best went, en naarmate we langer schrijven hier, leer je elkaar langzaamaan toch wel kennen denk ik!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Wij moeten natuurlijk wel alles nog aanschaffen omdat het de 1e is. Ik kijk ook wel naar 2e hands dingen maar bij grotere spullen moet je vaak al extra kosten maken voor verzending of ergens heen rijden om het op te halen. Verder wil ik niets 2e hands dat van stof/textiel is gemaakt (dus nieuwe matras, bedtextiel en maxi-cosi). Vind het niet zo hygienisch als een voor mij onbekend kind (of vaak meerdere kinderen) hier al gebruik van hebben gemaakt. Verzorgingsspullen haal ik wel bij de hema/etos etc. Heb een aantal mensen gevraagd en een bedrag van ¤ 3000,00 voor alle spullen/ meubels kamer en opknappen kamer wordt als gemiddeld genoemd.

Hoeveel geven jullie uit (als je alles nog moet kopen) of hebben jullie bij je 1e kindje uitgegeven?
Babykamer een belachelijk bedrag van 1500 euro, maar wat ben ik er nog steeds blij mee. Hij is zo mooi en echt zeg maar.

Hij is van het merk Bopita. Matras van Aerosleep, zijn erg duur maar met een buikslaper geen moment spijt van gehad.

Wandelwagen van zus overgenomen.

Maxi cosi 100 euro.

Twee maal easyfix voor in beide auto's van iemand overgenomen voor 150 euro.

Simpele witte lakens gepimpt met oma.

Box 250 euro, wilde perse met een lade eronder.

Aan kleding geef ik nog steeds teveel geld uit. Ik wordt gewoon gelukkig van leuke meidenkleding.
Ik heb bij mijn eerste kindje in totaal zo'n 600,- a 700,- euro uitgegeven, zo heb ik achteraf berekend.

Maar dit was inclusief alles, dus ook incl. de verbouwing van het babykamertje (er moesten wat wandjes gesloopt en opnieuw geplaatst worden)

Maar ik heb dus bijna alle babyspullen tweedehands gekregen, en wat ik niet had gekregen voor een groot gedeelte van marktplaats.

Hierboven bedoel ik mee wat ik tijdens mijn zwangerschap en in zoons eerste jaar uitgegeven heb, m.u.v. voeding en luiers.

(hoewel voeding heb ik ook niet heel veel aan uitgegeven omdat ik BV geef en zoon (bijna) nooit potjes groente/fruit krijgt/kreeg.
Ik heb bij de eerste ook alles tweedehands gekocht: 350 voor de gehele babykamer (inclusief ledikant, commode, wandplank en matrasje en hele textielset: heb de laatste 2 als reserve gebruikt), 25 voor tweedehands Maxicosi, verder nog wat potten verf voor het kamertje, 300 voor tweedehands Stokke kinderwagen, 150 voor tweedehands Bugaboo Bee buggy, 100 voor tweedehands box (heel strak wit met een lade onderin) van Bopita en verder veel te veel geld aan luxedingen zoals mooie lakentjes en dekentjes van Cottonbaby en Koeka, erg gaaf wipstoeltjes van Nuna, mooi houten speelgoed, draagdoek, campingbedje, heel veel kleertjes, etc. Dus al met al wil ik het totaalbedrag niet precies weten

Straks op marktplaats voorzichtig aan speuren naar een mooie peuterkamer en dan worden alle bovengenoemde spullen nog een ronde gebruikt, want ze zijn allemaal neutraal van kleur, dus ongeacht het geslacht

Ik heb trouwens wel veel dingen gekocht die ik achteraf niet nodig had.

Bijvoorbeeld het babybadje heb ik nooit gebruikt, heb alleen de TummyTub gebruikt (die ik gratis had gekregen) en daarna ging ze in het grote bad of mee onder de douche. Ook koopt iedereen een combiwagen, terwijl echt al mijn vrienden (inclusief ikzelf) na 4 a 5 maanden er een buggy bij kopen omdat dat toch makkelijker is (lichter en klapt makkelijk in en uit). En die bak van de kinderwagen gebruik je inderdaad maar heel kort, zo zonde om 800 euro (en dan heb je vaak de voetenzak enzo er nog niet eens bij) te investeren in een dure wagen. Ik heb de bak maar tot een maand of 5 gebruikt omdat ze vrij groot was en ze ging toen steeds met haar hoofdje omhoog omdat ze graag wou kijken, dus zielig om haar langer in de bak te houden

En tenslotte in de categorie ' nooit gebruikt': de mooie kleertjes in maat 56 en 62. Zoals jasjes, zwempakjes, spijkerbroekjes, etc. In de kleine maten had ik de ervaring dat de kleding vooral zacht en comfortabel moet zijn (het is al een heel gefriemel om het aan te doen...) en bovengenoemde dingen zijn dat niet. Vooral jasjes heb ik niet gebruikt: wikkelde haar altijd in een Lodger-wikkeldoek in de voetenzak, dat is al best warm en makkelijker als je winkels enzo in en uit gaat en ze ligt te slapen om dat wat losser te maken zonder dat ze wakker wordt...

Welke dingen zouden jullie (de mama's van een 2e of 3e) adviseren om NIET te kopen? Ben wel benieuwd of het hetzelfde is

Orchid, jammer dat je ons gaat verlaten. Het is inderdaad een grote groep. Al zullen er vermoedelijk nog wel meer mensen zijn die om de een of andere reden afhaken, dus wie weet blijven we uiteindelijk met een kleinere groep over.

Dutchie: ik heb jou nu wel als vriend op Facebook, maar ik zit nog niet in de groep

De nachthemdjes zien er wel leuk uit, ik had ze nog nooit gezien. Daar doe je dan dus geen romper onder?
Hier de Tummy tub maar een paar keer gebruikt, ze vond het verschrikkelijk.

Wij hebben gewoon een goedkoop bebe jou badje met standaard aangeschaft. Daar zit ze nu nog steeds in. Ze gaat ook vaak mee onder de douche.

Verder ook nog een Quinny Zapp extra gekocht.

Makkelijk in combinatie met de maxi cosi.

Pas nog een tweedehands Bugaboo aangeschaft.
@Vlammende troela: 600 a 700: wauw, dat is low-budget! Cool, de meesten zijn dat al kwijt aan 1 kinderwagen.

Helaas was ik de eerste van mijn vriendengroep die zwanger was, dus ik heb alles (tweedehands dan) moeten kopen, en ook kleertjes heb ik veel te veel geld aan uitgegeven (en doe ik nog).

Maar nu bij de 2e zijn er inmiddels veel vriendinnen al bevallen dus heb ik voldoende meisjes en jongetjes spulletjes 'op voorraad' van vriendinnen die hebben aangegeven dat ik meteen moet komen zodra ik weet wat het wordt. Dus denk dat ik het eerste jaar helemaal geen geld kwijt ben aan kleertjes en ook niet aan speelgoed.

Zelf heb ik in het eerste jaar wel geld uitgegeven aan flesvoeding en ook wel wat potjes. Meestal 4-5 keer per week vers eten en 2 - 3 keer per week (op mijn werkdagen) potje.
@orchid, jammer dat je stopt met schrijven! Ik zal je uit de tabel halen, maar voel je vrij om af en toe in te breken voor een update :-)

Ik ga denk ik voor het VlammendeTroela-budget hoor. Ons bin zunig! En ik kom niet eens uit Zeeland, haha. Wij vinden heel veel dingen gewoon niet zo belangrijk. Een kinderwagen waar het kindje maar een paar maanden in past, mag gewoon zesdehands. Zolang het niet naar rook of dieren stinkt, prima. Meubels van ikea of de kringloop zijn hier altijd al populair. Het hoeft ook niet zo nodig bij elkaar te passen of iets dergelijks, als kledingkast hebben we nog wel iets staan. Het enige dat ik echt nieuw en goed wil hebben, is een autostoeltje. Veiligheid vind ik dan weer wel belangrijk! Alles wat we besparen, kan alvast in het studiefonds :-)
Ik krijg trouwens steeds meer last van mijn onderrug, waar mijn heupen aan elkaar zitten. Tenminste, zo voelt het. Ik heb het opgezocht en het is precies op de plek van de si-gewrichten. Is dat niet wat vroeg, of hebben jullie dat ook al?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven