Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
Hè dutchie we zien heel vaak bloedverlies in Zwangerschap! Bruin bloed ook! Vaak kunnen we niet vertellen waar het vandaan komt, maar het is vaak van een bloedvaatje dat knapt dat heelt daarom geen rood bloed meer, soms nog wel bruin omdat er nog klein beetje bloed vloeit en dan duurt het een tijd voordat het je vagina uit is en daarom is het dan bruin oud bloed en geen nieuw helderrood bloed. Hoop dat het ietsje verhelderd!
ja, vandaag t hartje gehoord!! duurde even voor ze m te pakken had. Blijkbaar nogal bewegelijk . Je kon ook horen dat hij/zij slokjes aan t nemen was. Klonk wel grappig.

En ben tov de vorige x op de weegschaal daar met 9wk 3kg afgevallen; scheelt weer voor alle kilo's die er straks vast nog bij gaan komen

Voor de tabel 19 september 20wk echo
Hoi meiden, ik ga ook afhaken ben ik bang.... Ik kan dit topic echt niet bijhouden omdat de groep zo groot is. Merk dat ik echt alle namen door elkaar gooi en totaal niet snap wie wie is.

Ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap en gezonde kindjes toe!
Jammer eendje, maar ook jij een hele fijne zwangerschap toegewenst.

Koehandel, ook mijn miskraam mag uit de tabel hoor. Gelukkig ben ik weer zwanger en nu gaat alles goed. Voor de tabel, volgende bezoek vk is op 22 augustus en ook ik heb 19 september de 20 weken echo. Xxmariaxx, weten we op de dezelfde dag wat we gaan krijgen! Of willen jullie het niet weten?

Dutch, wat ontzettend klote van dat bloed zeg. Maar niet meteen een andere vk gaan zoeken hoor. Zoals Diede al zegt is het soms gewoon niet te zeggen waar het vandaan komt. Vriendin van mij heeft nu al 12 weken rood bloed, bijna constant maar wel een spartelend kindje....

Zijn er hier dan niet meer meiden die op Facebook willen als ze het hier niet goed bij kunnen houden. Is leuk hoor en kunnen we buikjes en echo's showen!
Zo, ik ben weer terug van een paar dagen in een hutje op de hei met vriend&kind. Ik bleek daar erg slecht bereik te hebben met mijn mobiel, dus dat betekende dat ik al die dagen niet kon forummen! Enorme afkickverschijnselen natuurlijk....

Maar nu ben ik weer bijgelezen.

Hier alles goed! Bijna niet meer misselijk, en minder moe, dat betekent dat ik eigenlijk geen klachten meer heb! Dus het enige echte teken van een zwangerschap is mijn groeiende buikje!

Natuurlijk voor mij meer een reden om me zorgen te maken...want...(bijna) geen zwangerschapsverschijnselen...zou het dan allemaal nog wel goed gaan?

Gelukkig aankomende woensdag een echo, nog een paar dagen wachten...

@Snowy wat vervelend dat je je zo ziek hebt gevoeld!! Hopelijk ga je je snel beter voelen!!

@Dutchie: wat vervelend, die klachten en die onzekerheid...Inmiddels al gebeld? hoe reageerde ze?

@Zomaci en 1eendje, jammer! Een hele goeie zwangerschap gewenst voor jullie allebei!

@Mommy84: gefeliciteerd en welkom! En nee, ik kom niet uit het noorden!

@iedereen die een goede echo gehad heeft: gefeliciteerd!!

@Groupie: het is vol;gens mij wel heeel vroeg om de baby al te voelen, maar wie weet....Wel leuk! Ik zit ook steeds te denken/hopen dat ik hem/haar voel, maar het zijn dan steeds toch echt mijn darmen
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
@rainbow: wij willen niet weten wat t wordt, maar heb nu al wel zin in de echo om weer te kunnen kijken! Alleen niet tussen de beentjes
Up!

We waren weer weggezakt!

Ik voel de baby ook al hoor! Hij/zij heeft nog wel alle ruimte, en ik voel het ook alleen als ik mijn benen op trek of op mijn zij lig, maar ik voel het daadwerkelijk wel. Zó leuk!

Heb van mijn vorige zwangerschap een filmpje, waar ik denk ik op het einde liep, van mijn buik die echt alle kanten op ging toen de baby zich even omdraaide. Geweldig echt. Weet nog goed dat ik dat gevoel zó mistte de eerste weken dat ze eruit was!

Iedereen lekker weekend? Ik moet helaas het hele weekend werken, maar ik hoef verder komende week maar 3 daagjes en dan ben ik lekker 2 weken vrij. Fijn!

Fijn weekend iedereen!
Hoi dames!

Sorry dat ik zo weinig schrijf, ik lees wel een paar keer per dag mee maar vind het zo moeilijk om te reageren omdat de groep zooo groot is!

Fijn dat het met iedereen nog steeds goed gaat! Ikzelf ben maandag 14 weken en mijn buikie begint ook aardig te groeien, heb 3 positiebroeken besteld en die zitten nu al heerlijk!

@geslacht; Wij hebben 25augustus een pretecho voor 40 euro, dat kan vanaf 16 weken en dan ben ik bijna 17 weken, dus erg spannend! Het is ook geen geheim.

@babyspullen; Wij kopen niet alles nieuw, krijgen ook veel van familie, maar het meeste kopen we wel nieuw. We kopen telkens iets zodat het niet erg opvalt in je portomonnee!

Wie van jullie heeft er nog meer een doppler? Ik heb er 1 van Angelsound en vind het echt een wonder om te horen!

Ik probeer vanaf nu wat vaker wat van me te laten horen hoor!
Ik denk dat het niet zo erg is dat er mensen vertrekken. Het topic was erg groot en zo is het beter overzichtelijk.

@ geslacht wij hebben binnenkort ook een pretecho! Kosten zijn maar ¤ 30,00 en je krijgt er 10 foto's en 1 3d foto bij. Kunt ook nog meer (dvd 3d 4d etc) maar dat was ik niet van plan. Wij willen absoluut weten wat het gaat worden. Ben nieuwschierig en het is veel makkelijker met spullen kopen. Ander moet alles in het wit, beige, grijs en dat vind ik wat saai. Vertellen het trouwens ook in onze omgeving. Bij ons is dat de laatste jaren steeds gebruikelijker. Ik kan mijn mond toch niet houden en zo kan iedereen en er ook rekening mee houden qua cadeaus.

Je mag bij ons ook mensen meenemen naar de pretecho dus dat ga ik ook doen.

@ Explores, zo gaan wij het ook doen iedere keer een paar spullen kopen dan valt het minder op. Bij veel winkels (zoals prenetal) kan je ook laten bezorgen via de webwinkel. We willen dan meerdere spullen bestellen en thuis laten komen. We hebben gemerkt dat niet iedere winkel alles op voorraad heeft (ook ivm verschillende kleuren, merken etc). Via de webwinkel is het wel te verkrijgen.

Misschien een idee maar wij hebben een lijst gemaakt met spullen die we graag willen hebben. Zo hebben we een goed overzicht van de kosten en wat we nodig hebben (veel!).

Kreeg afgelopen week een geboortekaartje binnen met een envelop. Dat zou ik echt noooit doen zo fout...
Nou heb ook positie kleding geshopt €180,-!! Kan er weer even tegenaan!! Je lijkt dan wel gelijk 6 wkn verder zwanger maar toe maar!!

@ dutchie alles goed bij je??
Hahaha ik zit te denken "envelop? Ik heb ze toen ook gewoon in een envelop gedaan?! Das toch heel normaal?!", maar je bedoelde als cadeau tip! Ja dat zou ik ook nooit doen. Als er nog bij staat 'want we willen dit of dit kopen', vooruit, maar anders vind ik het zelfs een beetje aso.
Up! We zijn weer hardstikke afgezakt!!

Hele fijne zondag meiden! X
Goedemorgen allemaal!!

Hier alles rustig, ook ik heb me uitgeleefd op zwangerschapskleding, ik had nog wel wat van mijn vorige zwangerschap maar ik wilde toch lekker wat nieuws kopen.

spijkerbroek, blouse, shirt en een blazertje gekocht!!

helemaal blij mee!!!

Verder weinig nieuws te melden behalve dat ook ik gisteren wat oud bloed verloren ben, gelukkig schrik ik daar niet meer zo van omdat ik dat bij mijn vorige heel regelmatig had. Nu maar even aankijken of het van de week erger wordt en dan toch maar de vk even bellen. Maar gelukkig heb ik er op dit moment geen last van.

@dutchie, jij ook nog gebeld met je gyn?

@koehandel, wat leuk dat je het eindelijk hebt verteld, nu voelt het vast en zeker nog allemaal echter!!

Allemaal een fijne zondag!!

ik ga even met mijn mini naar mijn man kijken (die is fanatiek aan het tennissen)!!
hier gaat alles goed,.. had de gyno niet gebelt omdat het alles gestopt is... helemaal niets meer..... maar zodra het begint hang ik aan de lijn.... ik heb ook een doppler besteld.. duurt allees 2 weken voordat ie binnen is....

ze worden hier niet in de winkels verkocht...

op zich voel ik me lekker..... misselijk heid is bijna helemaal weg. heb een belly band gekocht hie ban je ver je broek aan trekken met je knoopjes open echt ideaal..... omdathet hier teminste tot oktober lekker warm is hoop ik niet zo veel zwangerschaps kleding te hoeven kopen....... de zomer jurkjes zitten lekker ... ik heb echt een buikje nu ..je kan er niet om heen.. wel leuk
Zo, de tabel doet het weer als het goed is. Zo niet: geef een (dikgedrukte) gil!

Hebben jullie echt al een zwangere buik? Ik heb wel een dikke buik, maar het is niet echt duidelijk babybuik. Volgens mij meer darmen en extra vet. Ik word gewoon dik

De kraamverzorgster neemt niet op, wat zou nou een handige tijd zijn om zo iemand te bellen? Ik kan haar voicemail wel gaan inspreken, maar dan belt ze natuurlijk terug als ik op mijn werk zit...
Goedemorgen,

Ik kom ook weer even om de hoek kijken. Ik lees elke dag een paar keer mee, maar door die stomme bekkenklachten ben ik niet bepaald in een vrolijke gezellige stemmig.

Vanavond de termijnecho, hopelijk laat dat mij inzien waar ik het allemaal voor doe. Getsie, kan wel janken als ik dat schrijf. Ik moet nog zoooooooo lang. : (

Ik ga zo mijn zus even bellen om te vragen of ze voor mij wil stofzuigen. Pppfff, hulp vragen is niet mijn sterkste punt.
Jeetje dotss, wat een ellende! En dat zo vroeg al..

Je zit vast niet te wachten op alle zogenaamd motiverende clichés, dus: sterkte!
@Amber: als je niet wil weten wat het wordt hoeft echt niet alles in het grijs, beige en wit in de kinderkamer hoor! Bij mijn vorige zwangerschap wisten we het geslacht ook niet, en hadden we een groen/paarse babykamer. Oranje en rood zijn wat mij betreft ook kleuren die zowel voor een jongen als voor een meisje kunnen! Er zijn dus meer kleuren dan roze en blauw

Alleen het eerste kledingsetje vond ik lastig te vinden in kleuren die voor zowel een jongen als een meisje konden, zonder meteen met een wit pakje uit te komen.

Volgens mij weten veel babykleding-ontwerpers ook niet dat er meer kleuren bestaan dan roze en blauw.

Deze keer zijn we er nog niet uit of we het geslacht wel of niet willen weten. gelukkig hebben we nog een paar weken tot de 20wkn echo. En hoe cliche ook, als het kindje maar gezond is!!

@dutchie: fijn dat het bloedverlies getopt is!! En Hilly: hopelijk zet het bij jou niet door!

@Koehandel: ik heb ook meer een dikke, dan een zwangere buik hoor...En vorige week zijn we een paar dagen weggeweest en hebben we daar gezwommen, voelde ik me toch wat ongemakkelijk in mijn bikini.

@Dotts: en veel plezier en succes met de echo!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
@dots: wat naar dat je nu al zoveel last hebt! Sterkte!

@koehandel: bedankt voor het steeds snelle aanpassen van de tabel.

Jammer dat zoveel mensen ons weer verlaten, maar voor de overzichtelijkheid is het wel handiger... Misschien wel handig om onderhand ook geen nieuwe mensen meer toe te laten? Aangezien we het allemaal lastig vinden om elkaar te onthouden, lijkt het mij dan ook handig om nu gewoon met dit clubje verder te gaan. Ik zie dat er nog 29 zijn en dat is al best wel veel. Ik verwacht dat er nog wel wat mensen afvallen aangezien er wat namen tussen staan van mensen die nog erg weinig hebben geschreven.

@babykamer: wij willen wel weten wat het wordt, maar de vorige keer hadden we geen knalroze babykamer (maar bruin met wat lichtroze en groen) en een blauwe kinderwagen voor ons meisje

Ik denk alleen dat kleertjes wel lastig zijn om van te voren te kopen, want het is toch vaak meisjesachtig (jurkjes, rokjes, roezeltjes) of juist stoer en er zit weinig tussenin. Volgens mij heb je alleen in de kleine maten wat neutrale dingen, maar verder niet echt.

Ik ben onderhand wel erg nieuwsgierig naar het geslacht moet ik zeggen! (los van dat de gezondheid natuurlijk het allerbelangrijkste is....) Ik heb nog weinig klachten gehad en had een stralende huid, dus ik dacht eerst aan een jongen, maar inmiddels zie ik er nogal gevlekt uit en zit ik echt helemaal onder de pukkels: dus nu denk ik toch aan een meisje

@dik/zwanger: Hier ook een beetje mollig met lovehandles rondom mijn middel, het ligt een beetje aan de kleren die ik aanheb of mensen zien dat ik zwanger ben. Bij een strak jurkje zie je het meteen. Maar nu heb ik een wat wijder blousje aan met een vestje erover en dan zie ik er precies zoals anders uit.

Ik zie er alleen wel een beetje tegenop om in bikini te gaan, maar dat is meer vanwege mijn slechte huid: striae op mijn buik is weer iets roder geworden en ik zit op mijn borst en op mijn rug echt helemaal onder de bultjes. Dus niet echt mooi egaal.

Hebben jullie al een afspraak gemaakt voor de 20wk echo? Ik ga morgen met vakantie (ben nu 14,5 wk) voor 3wk en als ik terug ben dan ben ik al 17,5 wk! Dat gaat ineens wel snel. Misschien dat ik toch van te voren al een afspraak moet maken. Verder morgen nog even naar de verloskundige voor mijn tweede controle. Dat wilde ze graag nog even voor de vakantie, dus dat heb ik een uurtje voordat we wegrijden.

@babyvoelen: Hier helaas nog niets gevoeld. Voelde het bij de eerste pas met 20/21wk en ben er nu veel op gefocust, maar het zijn toch mijn darmen die ik voel.

@zwangerschapskleding: Hier toevallig ook geshopt bij Prenatal! Was behoorlijke sale. Heb 6 shirtjes en 1 korte broek voor ongeveer 100 euro. Had ook nog wel wat kleding liggen, maar wilde toch weer graag wat nieuws en had niet zoveel meer voor de vakantie. Nu dus allemaal shirtjes met korte mouw of hemdjes. En die kan ik in de winter ook nog wel gebruiken met een vestje erover. Mijn shirtjes die ik 2 jaar geleden droeg en ook al had uitgeleend waren toch een beetje verwassen en onder de oksels niet allemaal meer spierwit. Dus heb ze toch maar in de Humana-bak gegooid.

@geboortekaartje: haha, ik zou er ook niet zo snel als cadeautip een envelopje opzetten Al heb ik wel veel onzinnige dingen gekregen die ik eerder vast zelf ook weggaf omdat je niet echt beseft dat de baby er niets aan heeft. Zoals van die hele kleine schoentjes in maat 17 van Tommy Hilfiger ofzo, of een jasje in maat 50, een badpakje in maat 50 (je mag pas na de eerste prikjes het zwembad in en dan heeft je baby geen maat 50 meer) of de 30e knuffel die je krijgt, of de 5e bos bloemen op 1 dag terwijl je geen vaas meer hebt, of het 3e bedrukte badjasje van een relatie Maar goed, het is allemaal goed bedoeld. Wel had ik een lijstje klaarliggen met dingetjes die ik wel wilde hebben voor als mensen erom vroegen en dan gaf ik ook eerlijk aan welke dingen ik al had (bijvoorbeeld: 'Ik heb al meer dan voldoende rompertjes t/m maat 68, al heel veel kleertjes in maat 56/62, heb al 6 rammelaars, schoentjes trappelt ze uit en heb al heel veel knuffels. Je maakt me wel heel blij met boekjes of kleertjes vanaf maat 68'). Maar dat deed ik dus alleen als mensen erom vroegen. Verder nam ik alle rammelaars blij in ontvangst

Oh ja, sterker nog, ik heb nog niets gekocht voor de baby maar ik heb van een vriendin al een cadeautje gekregen: weer die Hema-rammelaar waar ik er al 5 van heb (maar dan weer net in een andere variatie).

@namen: wij denken pas na vanaf dat we het geslacht weten, zijn er nog niet mee bezig! Eerst idd 50% van het denkwerk uitsluiten We hebben een redelijk ingewikkelde naam voor onze dochter (mensen op Facebook weten de naam ), dus we moeten even goed nadenken om met een bijpassende naam te komen!

Hier dus bijna met vakantie, we hebben wel wifi in ons huisje, dus ik lees vast mee, maar ga denk ik weinig meeschrijven. Daarna weer terug, dus gooi me niet uit de tabel ;)
Zo, lekker dingen geregeld. Kinderopvang check, kraamzorg check, vakantie incl dierenoppas check! Woehoe, toch nog op vakantie! De vorige is een beetje in het water gevallen omdat ik me niet goed voelde. Maar nu gaat het beter, dus gaan we alsnog! Laatste keer met zijn 2en...
@Koehandel, je mag mij uit de tabel halen. Ik schrijf tot nu toe altijd mee op het 'proberen vanaf mei' topic, voor mijn en jullie overzichtelijkheid houd ik het daarbij.

Dames, ik wens iedereen een hele goede zwangerschap toe! Ik lees zeker mee en misschien laat ik nog eens wat van mij horen.
ladies! Ben weer terug van vakantie. Heerlijk gehad in Italie!

Moet ff alles teruglezen.....maar tjee das best veel!

zie dat er een aantal al gestopt zijn met schrijven, jammer.

Ik probeer de achterstand snel in te halen

Morgen weer naar de vk, enkel het hartje luisteren..want die konden ze de vorige keer niet laten horen omdat die kleine zich niet liet vinden. Hopelijk morgen wel!

Verder gaat het nog steeds erg goed, totaal geen last helemaal van niets. Wel 3 kg aangekomen en ja dat is ook te zien dus er is wel degelijk iets aan de hand in mijn lichaam gelukkig. Soms zonder die kwaaltjes ga je je dat toch afvragen.

Meiden, succes met alles en tot schrijfs.xx
voordeel van een bloeding.. ik krijg vrijdag weer een echo :O)

ik verlies al een week lang dagelijks oud bloed... zeker als ik smorgens opsta en ik ga recht op in bed zitten.... dan zit mijn inleg kruiisje zo vol (sorry onsmakkelijk)

DR wil kijken of de vlees boom niet gegroeit is ....
@Dutchie: wat vervelend dat het bloedverlies toch door blijft zetten! Een echo is wel fijn, maar het idee van zo'n vleesboom en dat bloedverlies is toch wel eng!!

@Cairo: welkom terug! En beter: nergens last van! Houden zo! Veel plezier morgen met het hartje luisteren!

@Barbabientje: fijne en gezonde zwangerschap verder!!

@Ligura: zo jij hebt ff je slag geslagen bij de prenatal! Leuk!!

Ikzelf heb nogal een probleem qua zwangerschapskleding, m.n. broeken, want ik heb nogal een lastige maat.

Een maat waarin een gewone broek al haast niet te vinden is, als positiebroek bestaat het simpelweg niet.

(hoe haal ik het als vrouw met 'afwijkende kledingmaat' ook in mijn hoofd om mezelf voort te planten )

Gelukkig paste ik na mijn vorige zwangerschap na 2,5 week weer in mijn gewone broeken, en dat hoop ik deze keer natuurlijk ook, en verder zo lang mogelijk blijven lopen in mijn gewone broeken (knooop open, elastiekje ertussen enzo) en dan hoef ik maar een maandje of 4, 5 te improviseren met kleding die eigenlijk dus niet past.
anoniem_64484 wijzigde dit bericht op 06-08-2012 20:12
Reden: edit ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
Hey VT... ik heb een belly band gekocht die je over je broek aan trekt die open is..... en volgens mij kan je die zelf ook hartstikke goed zelf maken van een mooit trico stofje.....

Als je op amerikaanse websites iets ziet wil ik het met alle liefde naar je door sturen (doe ik wel vaker voor mijn digi dinnetjes) :O)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven