uitgerekend half mei 2021

09-09-2020 11:37 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

het leek mij leuk om een groepje op te starten met mensen die uitgerekend zijn half mei.
Voor degenen die ook via fb willen kletsen; stuur Moeflon een privé bericht met je fb profiel, zij voegt je toe en in een geheime groep.

inlog; uitgerekendmei2021
wachtwoord; gewijzigd vanwege spammer. Ben je nieuw in dit topic vraag dan een van de zwangeren die al even meeschrijven voor het wachtwoord.
Naam LeeftijdHoeveelste kindHartje? Geslacht?uitgerekende datumbelangrijke afspraak
UnexpextedMum392:heart:9 mei15 december 20w echo
Boterkaaseitje26/272:heart:10 mei-
Limbogirly34/352:heart:10 mei20 oktober termijnecho
MQ1128/292:heart:12 mei-
Nikelover29/342 :heart: 13 mei21 december 20-weken echo
miss-oops35/362?15 mei-
Roos7312:heart:15 mei-
Maya88321 :heart: ca 16 mei-
Moeflon26/313?18 mei-
Beatle199029/312:heart:21 mei-
Grand_allegro34/341:heart:21 mei-
Appeltje252:heart:+/- 22 mei-
Liss_222:heart:ca 27 mei -
anoniem_400689 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 21:50
67.60% gewijzigd
Ik schrijf graag mee! Heb ingelogd maar snap niets van de tabel bewerken, dus zal het zo maar even vertellen!

Naam is Moeflon, ik ben 26/vriend 31 en ben zwanger van ons derde kind. Als het goed is, is mijn UD 18 mei. Moet wel zeggen dat ik nog geen enkele keer de 40wk aangetikt heb, dus vermoedelijk zal deze de uitgerekende datum ook niet halen!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je ook mee wilt schrijven. Jeetje 3e al wat leuk :)
ik vind het wel beetje spannend hoe het straks gaat met 2 kids ipv 1.
Hoe oud zijn je kinderen?
tot hoeveel weken heb je telkens gelopen?
Alle reacties Link kopieren
ik heb je in de tabel gezet :)
Floor789 schreef:
09-09-2020 13:22
ik heb je in de tabel gezet :)
Fijn, bedankt!!
Ik heb al twee jongens. De oudste is 4 en de jongste 2,5. Dus het leeftijdsverschil met de derde is ineens een stuk flinker!
Maar mijn vriend heeft een hele poos getwijfeld over een derde, gelukkig is hij ‘overstag gegaan’.

De eerste is met 34+6 geboren en de tweede iets voor de 38 weken.

Vond de overgang van 1 naar 2 vrij soepel gaan eigenlijk. Nu was mijn eerste een huilbaby, en de tweede was juist super makkelijk! Je vergat echt bijna dat je hem bij had bij wijze van, zo relaxt was hij. Dus dat zal de overgang ook vergemakkelijkt hebben.
Alle reacties Link kopieren
O leuk, wij hebben ook een zoontje van 2,5. hij was heel makkelijk als baby dus vandaar dat ik mij wel eens zorgen maak .

ik ben bevallen met 41 weken en ik kan je vertellen wachten duurt dan heeel erg lang.

Ik moet zegen dat mijn uitgerekende datum nog niet zeker is hoor..was erg onregelmatig ongesteld.

heb je al een afspraak bij de verloskundige??
Floor789 schreef:
09-09-2020 14:05
O leuk, wij hebben ook een zoontje van 2,5. hij was heel makkelijk als baby dus vandaar dat ik mij wel eens zorgen maak .

ik ben bevallen met 41 weken en ik kan je vertellen wachten duurt dan heeel erg lang.

Ik moet zegen dat mijn uitgerekende datum nog niet zeker is hoor..was erg onregelmatig ongesteld.

heb je al een afspraak bij de verloskundige??
Hier was mijn laatste menstruatie 12 juni. Het is dat ik weet wanneer mijn eisprong was, anders was het ook nogal onzeker!
Haha ja dat wachten duurt dan zeker lang... ik was bij de tweede voorbereid dat hij ook te vroeg zou komen, dus was bij de 33 weken onbewust al af aan het tellen. Gelukkig gewoon op veilige termijn gekomen dus.
Ik heb eind deze maand de eerste echo en de intake gepland. Vind het best spannend! Heb zonder enkele aanleiding een sterk voorgevoel dat het fout zal gaan, dus de tijd gaat erg langzaam voorbij tot het zover is. Helpt niet mee dat ik het ook al een week weet, en dat terwijl ik dus pas net 4 weken zwanger ben 😂
Het is dat ik een lichte bloeding had die vanzelf over gegaan is, anders had ik nog niet zo snel gebeld voor een afspraak en het wat langer aangekeken.
Staat het bij jou al gepland?

En ach, die tweede rol je heus wel in. Het lastigste vond ik de aandacht verdelen in het begin, maar ook dat went allemaal. Het duurt even voordat je je draai en ritme hebt.
Grappige vond ik dat ik me met twee kinderen echt afvroeg waar ik het in hemelsnaam druk mee had toen ik er maar 1 had!
Alle reacties Link kopieren
o nee ik was er wel vanuit gegaan dat het niet heel vroeg zou komen maar als die uitgerekende datum dan voorbij is dan ben je er ook echt wel zat van..
dat wachten en wachten en je kan niet zoveel meer.

volgende week mogen wij al heen gelukkig. ben benieuwd of ze dan al weet kunnen zien of nog niet anders mochten we nog een nieuwe afspraak maken.

o dat is geen fijn voor gevoel. kan die lichte bloeding niet innesteling zijn geweest?
ik hoop dat je gevoel niet klopt.

ik weet het ook al ruim een week dus dit duurt zo lang en ik heb zo weinig geduld :biggrin:

haha ja ik vind inderdaad 1 soms al druk maar denk dat het ook even wennen is en nieuw ritme vinden.
Floor789 schreef:
09-09-2020 16:28
o nee ik was er wel vanuit gegaan dat het niet heel vroeg zou komen maar als die uitgerekende datum dan voorbij is dan ben je er ook echt wel zat van..
dat wachten en wachten en je kan niet zoveel meer.

volgende week mogen wij al heen gelukkig. ben benieuwd of ze dan al weet kunnen zien of nog niet anders mochten we nog een nieuwe afspraak maken.

o dat is geen fijn voor gevoel. kan die lichte bloeding niet innesteling zijn geweest?
ik hoop dat je gevoel niet klopt.

ik weet het ook al ruim een week dus dit duurt zo lang en ik heb zo weinig geduld :biggrin:

haha ja ik vind inderdaad 1 soms al druk maar denk dat het ook even wennen is en nieuw ritme vinden.
Volgende week al! Dat is fijn. Kan goed zijn dat je al wat verder bent natuurlijk als je cyclus onregelmatig is. Spannend!
Heb je (al veel) last van kwaaltjes?

Ja ik had eerst een kleine bloeding en twee dagen erna testte ik positief. Dus dat zal een innestelingsbloeding geweest zijn.
Die tweede bloeding had ik achteraf gezien de avond ervoor seks gehad, maar op dat moment viel dat kwartje niet dat het daardoor kon komen. Met de vorige zwangerschappen ook gehad dat ik daarna wel eens bloed verloor door de betere doorbloeding. De dag erna was de bloeding ook weer over, dus ga daar maar vanuit.
Alle reacties Link kopieren
ja blijft spannend he omdat je niet even een kijkje kan nemen in je buik wat er gebeurt. soms zou het handig zijn als er een soort luikje zat dat je even kan spieken of alles goed gaat daar binnen.

ik had ook een innestelingsbloeding ik dacht dat ik ongesteld ging worden en het zette niet door dus toen toch maar getest en positief.

ik ben snel chagrijnig en af en toe wat misselijk en jij??
ja volgende week al klinkt snel maar wachten duurt zoo lang :P
Floor789 schreef:
09-09-2020 17:22
ja blijft spannend he omdat je niet even een kijkje kan nemen in je buik wat er gebeurt. soms zou het handig zijn als er een soort luikje zat dat je even kan spieken of alles goed gaat daar binnen.

ik had ook een innestelingsbloeding ik dacht dat ik ongesteld ging worden en het zette niet door dus toen toch maar getest en positief.

ik ben snel chagrijnig en af en toe wat misselijk en jij??
ja volgende week al klinkt snel maar wachten duurt zoo lang :P
Ik heb eigenlijk nog nergens echt last van! Vorige week een dag of twee wat misselijk geweest maar dat is ook afgezakt. Vorige keren begon het ook pas rond de 6-7 weken. Van de ene kant geven klachten ook een soort van zekerder gevoel dat het écht is, maar van de andere kant ben ik heel blij dat ik ze nog even niet heb!
Wel echt een menstruatie gevoel en krampjes, ook dat herken ik.
Oh ja heb in de avond ook weer veel meer zin om te snaaien. Daar moet ik toch wel mee op letten, zat pas net weer op mijn pre-zwangerschapsgewicht hahah. Jammer om het er in de eerste twee weken weer compleet aan te snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week was ik idd misselijker dan nu. Gelukkig maar . Alleen dat ontbijt blijft vies.
Ik moest trouwens van de verloskundige visolie capsules gaan slikken om de kans op autisme en nog meer aandoeningen te verkleinen . Is jou dat ook geadviseerd ?
Nee daar heb ik nog nooit iets van gehoord. Uiteraard wel foliumzuur-vit d.
Zit visolie niet misschien automatisch in de complete mama-vitamines?
Alle reacties Link kopieren
Moeflon schreef:
10-09-2020 09:49
Nee daar heb ik nog nooit iets van gehoord. Uiteraard wel foliumzuur-vit d.
Zit visolie niet misschien automatisch in de complete mama-vitamines?
Geen idee . Ik heb gewoon foliumzuur met vitamine D en dan los visolie
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden! Mag ik meeschrijven? Ik heb gisteren positief getest en vandaag is hij iets opgelopen (vandaag ook NOD). Heel onwerkelijk (weer), ik ben in verwachting van ons tweede kindje.
Mag ik me melden?
Val ik nog onder half mei, ik ben 10 mei uitgerekend. Schrijf nu ook mee in het half april/begin mei topic maar iedereen loopt flink wat voor op mij.

Dit wordt ons tweede kind.
Wij zijn 26/27 jaar


Gefeliciteerd met jullie zwangerschap :)
Ik slik Davitamon mama compleet:
Foliumzuur, vit. D en visolie

1 pil per dag en daar zit alles in!
Ik weet ook niet beter dan dat ik visolie moet innemen met zwangerschap.

Ik verwacht straks ook voor extra ijzer te moeten slikken, die was in mijn vorige zwangerschap heel laag.

Ons eerste kindje is trouwens net 1,
Ben erg benieuwd hoe het met 2 gaat worden net als TO, heb het nu al druk :-D
Alle reacties Link kopieren
Leuk dames ! natuurlijk mogen jullie meeschrijven.
van harte gefeliciteerd !

@beatle1990 ja spannend is dat he ik vond het ook zo onwerkelijk.
bij mijn test had ik niet verwacht dat het positief zou zijn omdat het de vorige x best lang duurde. moest toen echt even wennen aan het idee.

wanneer ga je de Vk bellen ??

@boterkaaseitje oeh nog maar 1 jaar dat is idd drukke leeftijd. gelukkig duurt het nog even voordat de nieuwe baby komt. 2,5 jaar is ook nog wel druk hoor haha. maar merk wel dat sommige dingen nu wat makkelijker worden omdat ze je beter begrijpen. Maarrr.... ons zoontje is de laatste tijd ook wel even flink aan het testen. kleine draak.

heb jij de vk al gebeld?
Alle reacties Link kopieren
ik heb jullie vast in de tabel gezet misschien kunnen jullie nog gegevens aanpassen :) inloggegevens staan vermeld
Bedankt dat je mij/ons in de tabel hebt gezet! :-)

Ik heb de verloskundige gebeld en heb de 28e een vroege echo (zou dan precies 8 weken zijn volgens berekening). En de 30e heb ik de intake.

Ik had deze zwangerschap echt niet zien aankomen! Ik heb een kleine 3 maanden geleden mijn spiraal laten verwijderen en heb 3 augustus mijn eerste normale ongesteldheid gehad. En verder is er rond mijn ei gewoon eigenlijk niks spannends gebeurd maar toch is het raak! Ben soms nog steeds in shock, want had dit echt niet zien aankomen o_o

Ik heb hier neefjes/nichtjes rond de leeftijd van 2/3 en zie hoe erg je je handen er aan vol kan hebben!
Ons zoontje is sowieso een erg druk kind, altijd al wel geweest ook. Wel heel gezellig natuurlijk, maar als ik deze zwangerschap ook zo ziek ga worden als bij mijn vorige, dan weet ik niet hoe ik dit ga doen haha |-)
Oh trouwens ik zie geen inloggegevens maar ik sta er goed in vermeld! ;)
Hey, wat leuk! Zo wordt het wat meer een groepje. Ook wel leuk dat iedereen al een kindje heeft, geeft wel herkenbare situaties denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Boterkaaseitje schreef:
11-09-2020 09:53
Oh trouwens ik zie geen inloggegevens maar ik sta er goed in vermeld! ;)
O oeps verwijderd met het aanpassen van de tabel
Alle reacties Link kopieren
Moeflon schreef:
11-09-2020 11:02
Hey, wat leuk! Zo wordt het wat meer een groepje. Ook wel leuk dat iedereen al een kindje heeft, geeft wel herkenbare situaties denk ik.
Ja inderdaad dat is wel leuk! Hopen dat alles goed gaat bij iedereen.
Ik merk dat ik ook wel de behoefte heb aan zo’n groepje.
Lekker van je afkletsen zo, want ja verder weet nog niemand het.

Hoe hebben jullie de aankondiging bij het eerste kind gedaan, en gaan jullie er nu iets speciaals mee doen of gewoon vertellen en klaar? :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven