Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
augustusbaby2019 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje89 schreef:
04-06-2019 12:23
Hoe was de diabetes test diamantje? Ik gebruik gewoon de normale Rennies, maar volgens mij mag je ze allemaal gebruiken.

Vandaag het derde trimester ingegaan, en begin wel te merken dat het wat zwaarder wordt allemaal. Ben sneller buiten adem en heb soms weinig energie. Gelukkig kan zoontje steeds beter langere stukken lopen en hoef ik hem niet meer veel te dragen.
Maar gisterenmiddag met zoontje naar de bieb geweest, daarna eventjes oppassen op 3 neefjes, snel naar huis om te koken en 's avonds fotografie cursus (waarvoor ik ook een half uur heen en half uur terug moet fietsen) en toen was ik wel kapot. Maar vandaag lekker bijkomen op werk ;)

Hoe gaat het met jullie?
Heb nog geen uitslag van de diabetes test! Duurt wel lang al een week wachten bijna.

3e trimester: vanaf vandaag ik ook. Vind het ook wel zwaarder nu worden merk het met lopen en qua energie. Ook het slapen en omdraaien in bed wordt lastiger met groter wordende buik. Mijn kindje is vorige week gemeten en viel toen ruim buiten de curves en ongeveer 3 weken voor qua gewicht. Zal daar dus ook wel mee te maken hebben.

Maar goed, dames we hebben alleen de weken nog voor ons. Hoeveel moeten jullie nog werken tot aan verlof ? Ik heb nu een week vakantie en hierna nog 5 weken met halve dagen. Als ik het volhoud :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ook een weekje vakantie, en daarna ook nog 5 weken werken. Ik werk 4,5 dag per week. Hoop dat ook vol te houden tot aan het einde.
Nu wel regelmatig last van mijn bekken. Dus hoop dat dat niet erger wordt.
Nog nooit zulke mooie nagels gehad, die groeien nu als een malle! Fijn!
Wat ik wel een nadeel vind, ik kan echt niet zonder inlegkruisjes. Voorheen echt weinig last van afscheiding, nu echt wel meer.
Zuurbranden bij vlagen last van.

Al met al mag ik niet klagen vind ik.

Nog wel druk aan het denken over de naam! Daar komen we nog niet helemaal uit...
Alle reacties Link kopieren
Onderwijs en regio zuid dus nog 4,5 week voor het vakantie is!
Alle reacties Link kopieren
Hee dat was me nog nooit opgevallen, maar we zijn op dezelfde datum uitgerekend Herfstblaadje en Diamantje! Hier dus ook vanaf vandaag het derde trimester.

Hebben jullie ook al last van het extra gewicht? Als ik opsta nadat ik een tijd heb gezeten voelt het al behoorlijk zwaar (in mijn bekken vooral). Die slaapproblemen herken ik ook, draaien gaat idd steeds minder makkelijk en dat warme weer werkt ook niet mee. Houden jullie ook zoveel vocht vast?

Ik moet deze week en volgende week nog werken en dan ga ik met verlof (bij tweelingen ga je met 30 of 32 weken, ik ga met 30). Ben er ook al behoorlijk aan toe!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog 4 weken werken, gaat wel snel en ik heb nog genoeg energie al ben ik er langzaam toch aan toe.

Gewicht - hier +12kg en afgelopen 2-3 weken helemaal niets meer bijgekomen, volgens de vk hoeft dat ook niet. Kindje groeit iig goed en is precies zo groot als hij hoort te zijn. Maar ja, ik merk wel dat mijn lichaam hier toch aan moet wennen, draaien gaat hier ook steeds minder makkelijk en met het warme weer al helemaal (heb het sowieso altijd warm). Gelukkig wordt morgen de airco geplaatst dus kan wel goed slapen.

Kwaaltjes - gisteren even traantje gelaten omdat ik me zo groot voelde (valt eigenlijk echt wel mee) en aantal paar schoenen echt niet meer aankrijg! Niet omdat mijn voeten zijn opgezwollen maar het is echt alsof mijn voeten ineens enorm zijn gegroeid of dat de schoenen kleiner zijn geworden ;)

Over 1,5 week weer naar de vk en daarna al om de 2 weken! Laatste loodjes dus haha. Moet nog altijd wat spullen halen voor de kleine en ga binnenkort eens goed nadenken over mijn bevallingsplan, gewoon een paar dingen opschrijven.

De kleine is heel actief, mijn buik gaat soms echt alle kanten op. Maar hij weet goed als het bedtijd is, dan laat hij mij ook gelijk met rust ;)
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwwitje: hier ook vocht hoor vooral bij het warme weer! Het extra gewicht voel ik zeker met name met bukken en het traplopen (op m'n knieën). Met draaien in bed ook last van maar ik slaap nu met een zwangerschapskussen en dat slaapt goed, krijg anders last van m'n heup door het liggen op m'n zij.

Haoshi: Ben 30 weken en nu 13 kg aangekomen, ik vind dat best veel voor mijn postuur ben heel slank van mezelf en zie er nog steeds slank uit behalve mijn buik en borsten :) ach meis die schoenen haha heel herkenbaar, ben ook een maatje groter nu. Het hoort er allemaal bij, vond het ook wel even slikken om mezelf zo te zien hoor, voel me echt een reus momenteel haha! Je ziet er vast prachtig uit meid!

Moet even van me afschrijven meiden: heb zoveel last van familieproblemen heb nu contact verbroken met een aantal familieleden omdat het m'n hele zwangerschap al zo beïnvloed, vind het echt zo erg. Probeerde het contact te herstellen en had iedereen uit fatsoen uitgenodigd voor m'n babyshower die mijn vriendin voor me organiseert, is weer uitgelopen op ruzie en fiasco over de organisatie terwijl ik niks met de hele organisatie te maken heb. Het zou een leuke verrassing voor mij moeten zijn maar het wordt zo verpest door bepaalde familieleden :(
Ben er zo kapot van dat iedereen om me heen ruzie zit te maken en onrust zitten te stoken en ik heb er sinds gisteravond alleen maar om lopen janken en harde buiken gehad . Voel me dan ook zo schuldig naar m'n baby dat ik zo overstuur raak door de familieruzies want probeer echt kalm te blijven en alles langs me heen te laten gaan. Vanochtend is de kraamhulp langs geweest voor de intake en barstte zowat weer in huilen uit bij haar.
Och lieve diamant; dat klinkt enorm naar en niet oke! Kun je een afspraak maken bij de verloskundige om het er goed uit te praten? Of een praktijkondersteuner van de huisarts? Klinkt niet goed zo; te wel invloed op jou en de baby. Ik hoop dat je snel wat rust vindt!

Ohh dames dat benauwde weer vind ik nu al lastig! Hoofdpijn en vocht vasthouden bah! En elke keer dan twijfelen of het een hoge bloeddruk kan zijn off lastig zo!
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 - :hug: :hug: :hug:
Ja familieproblemen - erg is dat he. En zo verdrietig om dit te lezen dat je er zo veel stress van krijgt. Dit heeft toch niemand verdiend!
Komt mij helaas ook bekend voor. Ik heb heel weinig contact met mijn familie, er zijn dan niet direct ruzies maar ook absoluut geen hechte familieband helaas. En mocht het een keer zo zijn dat wij allemaal bij elkaar zijn is het gewoon ontzettend vermoeiend. Niemand kan met elkaar niet echt normaal communiceren dus ik ga het zoveel mogelijk uit de weg want geen behoefte aan die stress. Alleen met mijn oudste zus heb ik regelmatig contact. Mijn ouders hebben niet een keer gevraagd hoe het met mij/zwangerschap gaat. Als er al contact is, komt het bijna altijd van mijn kant. Of wordt er via oudste zus gevraagd hoe het met mij is, tja je kan toch zelf ook eens bellen/appen denk ik dan. Ik woon gelukkig ver weg. Ben ook niet van plan om hun uit te nodigen voor de babyborrel want dat is gewoon acute stress voor mij. Als hun dan langs willen komen is dat prima maar dan niet bij ons blijven slapen etc. Hun verwachten namelijk elke keer als hun er zijn (niet meer dan 1x per jaar) dat ik/wij alles voor hun regelen. Van ophalen, verblijf, activiteiten etc. Vooral met een kleine baby daar straks geen zin in.

KoekoekK ik hou ook niet van de hitte! Zwanger of niet zwanger maakt niet uit maar het is zo vermoeiend. Gelukkig nu thuis airco, echt wat is dat heerlijk!

Ego:
Hier zie je echt alleen van de zij-/voorkant dat ik zwanger ben. Heb echt alleen een buik gekregen, zelfs mijn borsten zijn niet echt groter geworden.
Het hoort er inderdaad allemaal bij, meestal kan ik daar prima mee omgaan en ben ik echt trots op mijn buik en geniet van het getrappel! Dus niet echt hormonaal, maar soms heb ik van die dagen tussendoor...
Gisteren weer bij de vk en alles helemaal prima gelukkig. Moet alleen ijzertabletten slikken. Vorige week kinkhoest vaccinatie gehad. Afgelopen 2 nachten wel iets minder goed geslapen, hopelijk blijft dat niet zo.
Over 2 weken weer terug naar de vk en dat is dan ook gelijk mijn laatste werkweek dus voelt wel echt als laatste loodjes nu. Heb wel nog een lijst van spulletjes die wij nog moeten halen voor de baby, niets heel spannends maar ben blij als alles in huis is. En ben aan het nadenken over mijn bevallingsplan, dat gaan we over 2 weken dat met de vk bespreken. Komend weekend rondleiding in het geboortecentrum, ook spannend. Dus echt de laatste dingetjes regelen, kan ik over 2,5 week lekker rustig aan gaan doen hoop ik!
Alle reacties Link kopieren
Poe heftig hoor jullie familieproblemen! Hoop dat je niet te veel last van de stress krijgt.

Hier ondertussen ook alweer 30 weken zwanger! Gaat echt rap!
Gisteren groeiecho gehad. Buikje van het kindje is aan de grote kant. Daarom morgen een suikertest. Hoop dat er niet uit komt dat ik zwangerschapssuikerziekte heb. Dat lijkt me echt geen pretje.
Maar even afwachten dus!
Geboorteplan hadden ze het gisteren ook over, daar dus ook nog maar even over nadenken. Hebben we nog niet gedaan eigenlijk. Enige wat ik bedacht heb, is dat ik in het ziekenhuis wil bevallen.
Wij gaan morgen nog eventjes de stad in kleertjes kopen. En dan hebben we denk ik het meeste wel....
Alle reacties Link kopieren
Koekoekk: ben alweer wat rustiger geworden gelukkig. Vanmiddag een bevallingsgesprek met de verloskundige, zal het dan idd even bespreken, goed idee! Hebben jullie dat ook een bevallingsgesprek? En Koekoekk heb jij dan last van een hoge bloeddruk?

Haoshi: Ja vervelend he, familie kies je niet uit maar kan er wel voor kiezen om het contact ( al dan niet tijdelijk) te verbreken. En daar heb ik nu voor gekozen, de rust hier thuis is het allerbelangrijkste en dat we straks een goede start maken als kersvers gezin. Wat erg voor je dat je ouders niet naar je vragen, is het contact dan tussen jullie al langer slecht. Aan de ene kant is het dan wel weer fijn dat ze zo ver weg wonen, heb je er tenminste geen 'last' van. Hier woont het overgrote deel van mijn familie ook ver weg. Hoe is het contact met je schoonfamilie? Is dat wel goed?
En die kinkhoest vaccinatie is dat dan standaard ofzo? Hier helemaal niks over gehoord.
Spannend voor jou hoor de laatste loodjes Haoshi, jij bent als 1 van de eerste uitgerekend in dit topic!

Twilight: wanneer krijg je de suikertest? Bij mij kwam er niks uit! Kon het me ook niet voorstellen, maar ze willen het toch uitsluiten dus alleen maar fijn zo'n extra check.

Geboorteplan: Heb ik geschreven en gemaild naar de verloskundige, niet heel veel wensen behalve wel pijnbestrijding in hoeverre dat mogelijk is, zou het liefst een ruggenprik willen. Geen idee of je dat altijd mag als je dat aangeeft.
Ben wel benieuwd hoe jullie tegenover pijnbestrijding staan?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat naar diamantje en haoshi! Hier helaas ook erg herkenbaar, tijdens mijn vorige zwangerschap lagen m'n ouders in een vechtscheiding. Had er echt heel erg last van en heb vanwege het gedrag van mijn vader het contact met hem tijdelijk verbroken. Heb er wel veel verdriet van gehad toen, maar heb echt voor mezelf en m'n kindje gekozen en me heel erg op mijn gezin gefocust. Overigens is het contact nu weer prima!

Vandaag 30 weken groeiecho gehad, kindje was mooi gemiddeld en hield eigenwijs d'r handjes voor haar gezicht :) Ook meteen kinkhoest vaccinatie gehaald (kreeg daar info over van de verloskundige, is niet verplicht en moet je zelf betalen, vanaf eind dit jaar volgens mij wel gratis aangeboden via consultatiebureau).
Klachten valt mee, nu baby met hoofdje naar beneden ligt een stuk minder last van ribben en benauwdheid. Lig nu wel met gezwollen enkels op de bank haha. En zal volgende week met die hittegolf ook wel zwaar worden.

Pijnbestrijding: vorige keer een pompje remifentanil gehad die ik zelf kon bedienen, en daar ga ik nu weer voor als het nodig blijkt te zijn.

Geboorteplan: vorige keer niet gedaan, het loopt toch altijd anders dan je denkt en wist ook niet zo goed wat ik op moest schrijven. Ga deze keer alleen aangeven dat ik wel graag een baarkruk wil proberen, vond dat liggen tijdens het persen echt heel heftig.
Alle reacties Link kopieren
@Herfstblaadje: even snel op jou reageren ivm de vaccinatie: ik heb hem bij de GGD gehaald, rekening ingediend en volledig vergoed door verzekering, was 59 euro.
Alle reacties Link kopieren
Sanne_A schreef:
20-06-2019 22:10
@Herfstblaadje: even snel op jou reageren ivm de vaccinatie: ik heb hem bij de GGD gehaald, rekening ingediend en volledig vergoed door verzekering, was 59 euro.
Oh echt joh? Ik heb hem gewoon bij de huisarts gehaald, en bij mij was hij ook maar 37 euro. Kreeg te horen dat hij niet vergoed kon worden.
Alle reacties Link kopieren
@Herfstblaadje - ik heb hem ook bij de huisarts gehaald en werd gewoon vergoed door de verzekering. Had het niet verwacht want had ook gehoord dat het nu nog voor eigen rekening is maar logde laatst in op hun site en zag dat het volledig vergoed was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m ook bij de huisarts gehaald. Was iets van 37 euro.
Ze zei: probeer maar gewoon te declareren. Misschien krijg je wel wat vergoed. Dus dat moet ik nog even proberen.

Suikertest was heel goor! Maar uitslag is goed zoals het lijkt! Nog niet officieel bericht gehad, maar via digi-d kan je online je dossier bekijken. Scores lijken goed gelukkig.

Oefff mijn ribben zijn af en toe echt wel pijnlijk, maar ja niets aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m ook bij de huisarts gehaald. Was iets van 37 euro.
Ze zei: probeer maar gewoon te declareren. Misschien krijg je wel wat vergoed. Dus dat moet ik nog even proberen.

Suikertest was heel goor! Maar uitslag is goed zoals het lijkt! Nog niet officieel bericht gehad, maar via digi-d kan je online je dossier bekijken. Scores lijken goed gelukkig.

Oefff mijn ribben zijn af en toe echt wel pijnlijk, maar ja niets aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Twilight ja die ribben he heftig !! Af en toe zit ie zo raar in mn buik, krijg dan helemaal zo'n scheve punt buik echt grappig om te zien haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen nu met deze temperaturen?
Ik hou zelf niet zo van de hele hoge temperaturen maar het gaat wel prima. Zit dan ook wel bijna alleen maar waar een airco is dus kan niet klagen.

Hier afgelopen zaterdag rondleiding gehad in het geboortecentrum, was wel fijn om te zien. Wordt nu wel heel 'echt' :D
Nog 1,5 werken, laatste dingetjes voor de kamer zijn besteld... wij zijn er bijna klaar voor! Maar ik zou er niet aan willen denken om nu te moeten bevallen...
Ohh neeeeeee bevallen met deze hitte lijkt me vreselijk! Ik hoop dat het iets beter te doen wordt de komende weken, alhoewel ik vandaag wel echt het toppunt vind. De rest van de dagen vond ik wel prima te doen.. hier ook wel wat wind; lang leve platteland om je heen! Ik heb alleen het gevoel dat ik nog vanalles moet en er niet echt toe kom 🤦🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Gaat prima met de hitte maar nee bevallen moet er niet aan denken Haha! Zit lekker onder de parasol aan het zwembad hier in de buurt. Af en toe een duikje nemen heerlijk hoor! S avonds voetjes omhoog ivm vocht !
Alle reacties Link kopieren
In het ziekenhuis is goede airco hoor ;)
Maar een baby met deze temperaturen is niet fijn, mijn zoontje (van eind mei) zweette toentertijd enorm en was altijd klammig haha.
Hier op mijn werk is het eerder koud dan warm door de airco dus ik krijg er niet zoveel van mee verder.
Haha herfstblaadje dan luisterden ze vast beter naar jou dan mij 😜 ik ging stuk van de warmte in die kamer de vorige keer maar echt niet dat die koeler ging hoor; misschien een graadje, maar niet fijn omlaag.. nahja we zien ook allemaal wel. Meestal is het half augustus gewoon regenachtig met een graad of 20 dus prima.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje die airco kan ik vergeten in het ziekenhuis haha, er is natuurlijk een klimaatsysteem maar dan met een constante temperatuur. Ik vond het best warm daar, maar ja ik heb het toch altijd warm :-D . Mevrouw die de rondleiding gaf zei ook dat het er sowieso warmer is voor de baby's.
Alle reacties Link kopieren
Ja echte airco is het inderdaad niet, maar tegenover de 28 graden in mijn huis vond ik het ziekenhuis wel heel lekker hoor! En in mijn geval lag ik toch halfnaakt te bevallen, dus prima te doen :P
Maarja, volgens mij is het ergste qua weer nu wel geweest, het is hier nu echt koud.
Alle reacties Link kopieren
Zoo heel lang niet gereageerd, maar wel actief meegelezen!
We zitten hier nu in de "winter" dus lange broek, vest etc. overdag 20-22 graden, dat lijkt heel warm, maar dat voelt niet zo. We zitten op 1700 meter hoogte, dus soort van berglucht die het erg koud maakt. Ik maak geen grap maar mijn collegas zitten nu met een winterjas aan te werken op kantoor...

Zit er wel aan te denken als het echt bloedheet is gewoon een ventilator meenemen naar het ziekenhuis, of de mobiele airco die ik heb gekocht voor in nederland :proud: ze zien me aankomen haha!

Mijn jongste is ook van augustus, die wordt dan 3 (fingers crossed beval ik niet op zijn verjaardag) Maar kan me dus niks van herrineren of het warm of koud was met zijn bevalling.. Maar goed dat begon ook snachts.. Ga er vanuit dat het allemaal wel goed komt.

Belgische vrienden van mij hier vertelden dat kruikjes helemaal niet gebruikelijk zijn in Belgie, zij hebben een tweeling gekregen in januari maar geen kruiken gebruikt, ook al gewoon flesvoeding op kamertemperatuur gegeven naar 2 maanden.. Zit nu te twijfelen voor die 3 weken nederland of ik kruiken moet aanschaffen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven