Uitgerekend in augustus (2e helft, met tabel)

24-12-2017 20:08 270 berichten
Happy new topic voor de dames die in augustus zijn uitgerekend.


:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
rosepudding 34 Eerste 14 augustus :heart:
Bieno 31 Tweede 15 augustus :heart:
Anys 28 Tweede 17 augustus :heart:
Victoria_87 30 Eerste 18 augustus :heart: PCOS
Rozen1234Eerste20 augustus :heart:
Rose-87 30 Tweede 21 Augustus :heart:
Diadora 24 Eerste 21 augustus :heart:
MamaM1987 30 Tweede 22 augustus :heart: PCOS
evelineh83 34 Derde 24 augustus :heart:
Duufje 40 Tweede* 24 augustus :heart: 3e ICSI geslaagd!
kCalypso 24 Eerste 25 augustus :heart:
Nieuwsaagje 32 Tweede 26 augustus :heart:
SongofKatara 29 Tweede 27 augustus
Leonier 26 Eerste 27 augustus :heart:
nadinexxx 32 Tweede 28 augustus :heart:
alfagirl 35 Tweede 28 augustus :heart:
zonnestraaltje87 30 Tweede 28 augustus
Jootje29 30 Eerste 28 augustus :heart: BAM
Tinkertje 30 Eerste 29 augustus :heart: :heart: Een tweeling!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:53
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
81.69% gewijzigd
ik zou je wachtwoord ff weghalen in je OP
Super dankjewel voor het maken van de tabel! Ik zal even kijken of het lukt om mezelf toe te voegen op mijn telefoon.

Wachtwoord staat dus in de op zodat de schrijvers zelf hun gegeves kunnen aanpassen :)
Gelukt maar wel even via de laptop gedaan 8-)
Alle reacties Link kopieren
Hi dames! Hier schijven we dus verder? Iemand die mij in de tabel kan/wil zetten? Ik forum mobiel namelijk...
Alle reacties Link kopieren
Jeeeej gelukt. Bieno in heb t ook mobiel in de tabel kunnen zetten. Beetje gepriegel maar t lukt wel!
Alle reacties Link kopieren
Dan sluit ik me hier ook aan, wel handig zo'n tabel alleen zet ik mezelf er bij als ik achter een gewone computer zit ipv mobiel en dat is pas weer in het nieuwe jaar (op het werk)

Ben de laatste 2 dagen steeds misselijk maar niet in de ochtend maar juist 's avonds.
Hoop dat het morgen goed gaat bij het kerstdiner bij schoonfamilie.
Denk niet dat ze iets gaan vermoeden omdat ze weten dat ik eigenlijk nog niet zwanger 'mag' worden. Ze adviseren namelijk minimaal een jaar, liefst anderhalf te wachten na een GBP maar we hadden zelf ook niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn.

Verder nog steeds pijnlijke borsten maar verder nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik schrijf graag met jullie mee en heb mezelf in de tabel gezet. We zijn er afgelopen maandag achter gekomen dat ik zwanger ben. Nu dus 5 weken. Ik heb er echt enorm veel zin in en vond mijn vorige zwangerschap zo fijn en bijzonder. Hopelijk gaat dat nu weer zo zijn.
We hebben het gisteren al vertelt aan mijn ouders ivm kerstdiner en niet alles mogen eten/drinken. Ze reageerden erg leuk. Vanavond vertellen we het mijn schoonfamilie. We willen het verder wel stil houden. Die eerste weken dat niemand het weet zijn zo leuk....
Verder voel ik me erg vol en ben ik moe, de bekende kwaaltjes.
Hoe doen jullie het met nieuwjaar/kerst?? Lukt het om het stil te houden?
@rosepudding Hoelang is het geleden dat je bent geopereerd?
anoniem_356927 wijzigde dit bericht op 25-12-2017 07:04
Reden: Typefout
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah mooi! Maar hier ook mobiel. Dus dat ga ik later even proberen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden. Mag ik ook meeschrijven? Nu 5 weken zwanger van onze tweede. Ik zal ongeveer rond 28 augustus uitgerekend zijn. We hebben al een dochter van 2 jaar en 4 maanden. Ik ben 30 jaar en wij wonen in het noorden van het land. Ik ga deze week contact opnemen met de verloskundige. Ben benieuwd wanneer we langs mogen komen. Vanmiddag gaan we het al aan mijn familie vertellen. Zin in maar ook wel spannend allemaal weer. Iedereen fijne kerstdagen!
Alle reacties Link kopieren
Nadinexxx schreef:
25-12-2017 07:03
@rosepudding Hoelang is het geleden dat je bent geopereerd?
Ben midden februari 2017 geopereerd, dus nu ruim 10 maanden geleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven als het mag.
Ben nu 4,5 weken zwanger. Ik had al op 8 DPO positief getest waardoor het veel langer lijkt :-) .
Voor jullie zal het ook wel spannend zijn om het te verbergen met de feestdagen.
Wij vertellen het nu enkel aan de toekomstige grootouders. Als het dan toch misloopt weten enkel zij het.

Alvast fijne feestdagen en dat we in 2018 een kleintje in onze armen mogen houden.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden!

Ik zou ook graag meeschrijven. Ik word een bam! Vandaag precies 5 weken van mijn eerste kindje. Wat een spannende tijd zeg! Kijk enorm uit naar de eerste echo 11 jan.

Zal proberen om mezelf in het tabel te zetten!

Fijne 2de kerstdag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook! Vrijdagavond positief getest. Waren er wel mee bezig, maar hadden het niet zo snel verwacht. Het wordt ons tweede kindje.
Sinterklaasavond was een vruchtbaar avondje zo te zien, ook ik ben uitgerekend op 28 augustus.
Eveline, is er een reden dat jij al zo snel een echo krijgt?

Ik bel woensdag naar de verloskundige en verwacht pas ergens in de tweede helft januari me te hoeven melden.

Gisteren wel verteld bij mijn ouders. Sowieso brandde het nieuws op onze lippen, maar ook door het eten (zalm en ham bij de hapjes, carpaccio als voorgerecht) hadden we niet heel veel keuze. Uiteindelijk hartstikke fijn om het te kunnen vertellen.
Hoop dat deze zwangerschap beter verloopt dan de eerste. Ontzettend veel last van mijn bekken gehad. Nog ruim twee jaar na de geboorte mee gelopen. Nu pas weer net een beetje opgeknapt. Superspannend dus!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik verhuis even mee naar dit topic, mijn naam in de tabel komt later. Ben niet zo handig op mijn mobiel op dit forum!

Nog even opnieuw dan: 28 jaar, 2de kindje, 1e is 21 maanden oud. 2 januari eerste echo, UD is 17 augustus!
anoniem_243869 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 15:24
Reden: te vroeg op versturen gedrukt
58.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik meld mij ook! Nu 5 weken zwanger en uitgerekende datum is 28 augustus. Helaas de afgelopen 1 1/2 jaar 3 miskramen gehad dus vind het verschrikkelijk spannend nu. 4 januari heb ik de eerste echo en als alles goed gaat krijg ik voorlopig wekelijkse echo’s.

Net als Jootje word ik een BAM. ;)

Momenteel niet veel last van de zwangerschap. Borsten doen zeer, zo nu en dan hartkloppingen en verschrikkelijk moe!

Ik zal later mijn gegevens in de tabel zetten.
Alle reacties Link kopieren
innerpeace schreef:
26-12-2017 18:04
Hoi allemaal,

Ik meld mij ook! Nu 5 weken zwanger en uitgerekende datum is 28 augustus. Helaas de afgelopen 1 1/2 jaar 3 miskramen gehad dus vind het verschrikkelijk spannend nu. 4 januari heb ik de eerste echo en als alles goed gaat krijg ik voorlopig wekelijkse echo’s.

Net als Jootje word ik een BAM. ;)

Momenteel niet veel last van de zwangerschap. Borsten doen zeer, zo nu en dan hartkloppingen en verschrikkelijk moe!

Ik zal later mijn gegevens in de tabel zetten.
Heeee gezellig!!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dames!! Vind dat altijd mooi hoor. Dat dat ook gewoon kan.
Lijkt mij ergens wel heel spannend. Zelf zo'n avontuur instappen. Misschien een beetje op de feiten vooruit hoor haha maar regelen jullie dan een familielid voor de kraamweek? Lijkt mij toch fijn om die eerste week wat hulp te hebben als de kraamzorg naar huis is.
Alle reacties Link kopieren
@rose mijn moeder zal dan bij mij verblijven om de eerste nachten enz te helpen ;)
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaasavond was inderdaad zeer vruchtbaar zo te zien 😀.

Jootje en innerpeace knap dat jullie er alleen voor gaan. Is toch niet zo vanzelfsprekend.

Voor diegene die het nog niet aan familie hebben verteld, zijn er die vermoedens hebben? Hier nog niet, maar de feestdagen zijn nog niet voorbij :) .
Alle reacties Link kopieren
@rose, ik heb ook een groot vangnet, nog niet over nagedacht wie ik bij me wil hebben in de kraamweek, maar genoeg staan er voor me klaar.

Dankje Tinkertje!
Mijn familie weet het al, is misschien ook anders omdat ze weten waar ik mee bezig ben.
Alle reacties Link kopieren
@alfagirl. Ik krijg een vroege echo ivm buikvliesontsteking in t verleden waarbij de kans op verklevingen en dus buitenbaarmoederlijke zwangerschap groter is. Maar bij eerste twee niet t geval geweest dus ik zie t meer als een formaliteit en een manier om even vroeg te spieken 😉.
Ook ik had tijdens beide zwangerschappen heel veel last van bekkenpijn. Hopelijk dit keer minder maar ik houd er maar vast rekening mee....
Welkom nieuwe schrijvers!

Heeft iedereen een leuke kerst gehad. De dagen goed doorgekomen?

Bieno, ik wil je wel in de tabel zetten als het niet lukt hoor. Zet dan je gegevens even dikgedrukt neer :)

Rosepudding, ik wil jou er ook wel bij zetten hoor! Hoe is het gegaan bij het kerstdiner? Had je familie al vermoedens?


Jootje en Innerpeace spanned hoor bam worden! Was dat voor jullie een lang traject?

Kerst was erg leuk maar ook heel druk en vermoeiend. We hebben het blijde nieuws aan onze broers en zussen verteld afgelopen dagen :) Ik merk wel dat er bij de 2e wat minder enthousiast gereageerd wordt. Het was al snel weer over op de orde van de dag terwijl ik er gewoon heel veel mee bezig ben. Is dit bij andere ook herkenbaar?
Nog aanvulling:

Innerpeace, ik zie nu dat jij er sowieso al een tijdje mee bezig was met dus al een aantal miskramen. Dan is dit dus al helemaal een spannende tijd voor jou. En dus wekelijks echo's straks voorlopig, dat is ook intens zeg.
Alle reacties Link kopieren
@songofkatara. Wij hebben t nog niet aan familie verteld. Alleen m’n zusje weet t nu omdat die t kerstdiner samenstelde. M’n ouders hebben denk ik nog geen vermoeden en schoonfam al helemaal niet. Omdat t met onze tweede allemaal heel ontstuimig is geweest t eerste jaar denk ik sowieso dat een derde niet echt verwacht wordt.
Ik merkte bij de tweede ook dat de aandacht daarvoor veel minder was. Toch meer een vanzelfsprekendheid dat er een tweede bijkomt terwijl t voor ons juist veel spannender was omdat we op de tweede wat langer moesten wachten.
Onbewust wacht ik nu misschien daarom ook wel wat langer met vertellen. Omdat t nu voor ons nog even heel bijzonder is. Als t straks verteld is dat er misschien een beetje van af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven